Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

vatanbilgisayar kurulumu yapılmış tv iadesi

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

onlyyounus

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
12 May 2023
Mesajlar
3
İyi geceler burada yeniyim. yeni bilgiler öğrenmek için geldim ve burada birçok bilgi eksiğim olduğunu gördüm.Durum başlıkdan da anlaşılacağı üzere cayma hakkı mevzusu. 58pus8507 bir tv almıştım ürün elime 5mayıs cuma günü elime geçti. Cumartesi günü ise kurulum yapıldı.Açıkcası görüntü beni tatmin etmedi ancak idare edeyim diyerek görüntü ayarlarını uğraşarak optimize ettim. ancak bugün başka bir tv (55pml9507) indirime girince bunu alıp diğerine iade edeyim dedim.
Adem beyin bu videosunu(
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
)izledim tam iade ile ilgili tam videodaki ifadeler ile iadeye yeltenirken video başlığında

(23 Ağustos 2022 Yönetmelik Değişti) ifadesini görünce tekrar buraya danışayım dedim.
Başta Adem HELVACI bey olmak üzere bilgisi olan kişilerden fikir almak isterim

 

vatanbilgisayar kurulumu yapılmış tv iadesi

Hukuken yasal üsresi içerisinde iade hakkınız mevcut.
Yine Hukuki açıdan bu konuda öngörülmemiş açıklar olduğu ve suiistimale her iki taraf için de müsait olduğu da bir gerçek.
Hukuki açıklardanbirisi şu. Siz şimdi bunu iade etmek istiyorsunuz ve YASAL olarak buna hakkınızvar. Devlet sadece bu kısmını söylemiş ancakl iade sürecinde bu ürünün sizden sağlam çıkıp çıkmadığının ispatı, ürünü kimin toplayıp paketlemesi gerektiği (Hangi ürünlerde hangi koşullarda) vs vs gibi bir çok detay belirtilmemiş aynen iadelerde enflasyon farkının öngörülmediği gibi.

Sizin iade hakkınız var bu durum Hukuken tartışmaya kapalı olsa da, o ürünün karşı tarafa KIRIK ulaşması durumunda sorumluluğun kimde kalacağı kısmının ciddi sorun teşil edeceği yönde de...
Merhaba

Görüntü beni tatmin etmedi deyip iade etmeye kalkışmak.? Nesi tatmin etmedi. Renkleri mi, netliği mi, vs?
 
İyi geceler burada yeniyim. yeni bilgiler öğrenmek için geldim ve burada birçok bilgi eksiğim olduğunu gördüm.Durum başlıkdan da anlaşılacağı üzere cayma hakkı mevzusu. 58pus8507 bir tv almıştım ürün elime 5mayıs cuma günü elime geçti. Cumartesi günü ise kurulum yapıldı.Açıkcası görüntü beni tatmin etmedi ancak idare edeyim diyerek görüntü ayarlarını uğraşarak optimize ettim. ancak bugün başka bir tv (55pml9507) indirime girince bunu alıp diğerine iade edeyim dedim.
Adem beyin bu videosunu(
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
)izledim tam iade ile ilgili tam videodaki ifadeler ile iadeye yeltenirken video başlığında

(23 Ağustos 2022 Yönetmelik Değişti) ifadesini görünce tekrar buraya danışayım dedim.

Başta Adem HELVACI bey olmak üzere bilgisi olan kişilerden fikir almak isterim

ben iade hakkınız olduğunu düşünmüyorum. çünkü vatan mağazasında deneyimlemiş olmanız lazım.mağaza satışında iade almazlar. eğer internetten aldı iseniz mesafeli satış sözleşmesi yönetmeliğine göre 14 gün koşulsuz iade hakkınız var. yanlış bilmiyorsam eğer.
 
ben iade hakkınız olduğunu düşünmüyorum. çünkü vatan mağazasında deneyimlemiş olmanız lazım.mağaza satışında iade almazlar. eğer internetten aldı iseniz mesafeli satış sözleşmesi yönetmeliğine göre 14 gün koşulsuz iade hakkınız var. yanlış bilmiyorsam eğer.
Bu suistimale çok açık bir durum. Her ürünü aldım beğenmedim iade ettim dersen 3-4 üründe o işletmeyi zora sokabilirsin çünkü. Açılmış ürün ne olacak + zarar verme ihtimali de var. Bu yüzden somut bir sebep olmadan keyfe keder iade edilmesinin önüne geçilmesi lazım. İnternet satışlarına da bununla ilgili düzenleme getirilmeli. Tamam her zaman tüketiciyi koruyalım da, karşı tarafı da zora sokmanın anlamı yok.
 
Bu suistimale çok açık bir durum. Her ürünü aldım beğenmedim iade ettim dersen 3-4 üründe o işletmeyi zora sokabilirsin çünkü. Açılmış ürün ne olacak + zarar verme ihtimali de var. Bu yüzden somut bir sebep olmadan keyfe keder iade edilmesinin önüne geçilmesi lazım. İnternet satışlarına da bununla ilgili düzenleme getirilmeli. Tamam her zaman tüketiciyi koruyalım da, karşı tarafı da zora sokmanın anlamı yok.
o zaman da kullanıcı mağdur oluyor. firmalar bunu suistimal eder.
 
ben iade hakkınız olduğunu düşünmüyorum. çünkü vatan mağazasında deneyimlemiş olmanız lazım.mağaza satışında iade almazlar. eğer internetten aldı iseniz mesafeli satış sözleşmesi yönetmeliğine göre 14 gün koşulsuz iade hakkınız var. yanlış bilmiyorsam eğer.
Net üzerinden almıştım
Etikligi konusundan çok olabilirliğini sordum ama
 
Net üzerinden almıştım
Etikligi konusundan çok olabilirliğini sordum ama
etiklik umrunda olmasın eğer beğenmediysen ne yapacaksın iade edeceksin yani? bence bir sorun yok. etik olarak şöyle düşün. o adam web sitesine gerçek gözle gördüğün görseli koyuyor mu koymuyor. photoshopdan ekliyor tvnin kasasına yüksek çözümürlüklü görüntüyü koyup manipülasyon yapıyor.
 
Yine söylüyorum. Görüntüyü beğenmedim deyip iadeye kalkışmak saçma demeyeyim ama karşılık gelecek kelimeyi de bulamadım. Görüntüyü beğenmedim derseniz eve yetkili servis gönderirler. Adam alır kumandayı sizden. Görüntü ayarlarını yapar. Hala beğenmediğiniz husus olursa bunu yetkili servisten gelenlere söylersiniz.
 
Hukuken yasal üsresi içerisinde iade hakkınız mevcut.
Yine Hukuki açıdan bu konuda öngörülmemiş açıklar olduğu ve suiistimale her iki taraf için de müsait olduğu da bir gerçek.
Hukuki açıklardanbirisi şu. Siz şimdi bunu iade etmek istiyorsunuz ve YASAL olarak buna hakkınızvar. Devlet sadece bu kısmını söylemiş ancakl iade sürecinde bu ürünün sizden sağlam çıkıp çıkmadığının ispatı, ürünü kimin toplayıp paketlemesi gerektiği (Hangi ürünlerde hangi koşullarda) vs vs gibi bir çok detay belirtilmemiş aynen iadelerde enflasyon farkının öngörülmediği gibi.

Sizin iade hakkınız var bu durum Hukuken tartışmaya kapalı olsa da, o ürünün karşı tarafa KIRIK ulaşması durumunda sorumluluğun kimde kalacağı kısmının ciddi sorun teşil edeceği yönde de uyarmak istiyorum.

Tüm bu bilgiler ışığında ;
1- Karşı tarafa yazılı kanaldan bir bildirim yapın ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 9 kapsamında ürünü iade etmek istediğinizi belirtin.
2- Muhtemelen reddedecekler de, siz yazılı kanaldan iletin bu yazışma da elinizde bulunsun.
3- TV çalışır haldeyken bir video kaydı başlatın ve tv yi sağlam şekilde paketleyip kutu ağzını bantlayıp kapıya götürene kadar kesinlikle KESİNTİSİZ kayıt alın
4- Bu içeriği liste dışı olacak şekilde youtube kanalına yükleyin ve satıcıya linki yollayın.
5- ''Ben yasal hakların çerçevesinde ürün iadesini yapıyorum, ürünü sağlam şekilde paketlediğime dair delil nitelikli video kaydım da var. Ürünü teslim almaz ve iade ederseniz ben de iade ederim, ürün kargo deposunda kalır ve üründe meydana gelecekolası hasarlardan da sorumlu tutulamayacağımı ihtaren beyan ederim'' şeklinde notunuzu da iletin.

Süreç uzarsa tüm attığınız bu adımlar Hakem Heyeti sürecinde sizin delilleriniz olacak. Hakkınızı her şekilde alırsınız ancak firma işi yokuşa sürerse zaman uzar o konuda bilginiz olsun.
 
Çözüm
Tüm cevaplar için teşekkürler.
Adem bey in cevabı gayet tatmin edici bir cevap idi.
Burada durumun etikliğini sorgulayan arkadaşlara da kızmamam gerekiyor. Sonuçta beni tanımıyor ve son tahlilde vicdan muhasebesi yapıp yapmayacağımı bilemiyorlar. Bu soruyu sorarken sadece olabilitesini öğrenmek istedim buradan olabileceği bilgisini alıp vicdanıma sormadan iş yapacak biri değilim.
Bunu yaparken buradaki olumsuz eleştirilerden de etkilenerek değil vicdanımla karar verebilirim.
Keşke her işinde herkes böyle davranabilse muasır medeniyetler seviyesine ya da başka bir deyişle Kohlberg in ahlak basamaklarında üstlere çıkardık.
Saygı ve sevgiyle....
 
Hukuken yasal üsresi içerisinde iade hakkınız mevcut.
Yine Hukuki açıdan bu konuda öngörülmemiş açıklar olduğu ve suiistimale her iki taraf için de müsait olduğu da bir gerçek.
Hukuki açıklardanbirisi şu. Siz şimdi bunu iade etmek istiyorsunuz ve YASAL olarak buna hakkınızvar. Devlet sadece bu kısmını söylemiş ancakl iade sürecinde bu ürünün sizden sağlam çıkıp çıkmadığının ispatı, ürünü kimin toplayıp paketlemesi gerektiği (Hangi ürünlerde hangi koşullarda) vs vs gibi bir çok detay belirtilmemiş aynen iadelerde enflasyon farkının öngörülmediği gibi.

Sizin iade hakkınız var bu durum Hukuken tartışmaya kapalı olsa da, o ürünün karşı tarafa KIRIK ulaşması durumunda sorumluluğun kimde kalacağı kısmının ciddi sorun teşil edeceği yönde de uyarmak istiyorum.

Tüm bu bilgiler ışığında ;
1- Karşı tarafa yazılı kanaldan bir bildirim yapın ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 9 kapsamında ürünü iade etmek istediğinizi belirtin.
2- Muhtemelen reddedecekler de, siz yazılı kanaldan iletin bu yazışma da elinizde bulunsun.
3- TV çalışır haldeyken bir video kaydı başlatın ve tv yi sağlam şekilde paketleyip kutu ağzını bantlayıp kapıya götürene kadar kesinlikle KESİNTİSİZ kayıt alın
4- Bu içeriği liste dışı olacak şekilde youtube kanalına yükleyin ve satıcıya linki yollayın.
5- ''Ben yasal hakların çerçevesinde ürün iadesini yapıyorum, ürünü sağlam şekilde paketlediğime dair delil nitelikli video kaydım da var. Ürünü teslim almaz ve iade ederseniz ben de iade ederim, ürün kargo deposunda kalır ve üründe meydana gelecekolası hasarlardan da sorumlu tutulamayacağımı ihtaren beyan ederim'' şeklinde notunuzu da iletin.

Süreç uzarsa tüm attığınız bu adımlar Hakem Heyeti sürecinde sizin delilleriniz olacak. Hakkınızı her şekilde alırsınız ancak firma işi yokuşa sürerse zaman uzar o konuda bilginiz olsun.
Bunlara rağmen iade talebim reddedildi. Tük mahkemesine başvurdum. O da reddecek gibi. Kurulum yapılması iadeye engel mi .
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri