Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Vatanbilgisayar'dan alınan monitörde ölü piksel çıkması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan HeroGTR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

HeroGTR

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
18 Ağu 2023
Mesajlar
41
08.10.2023 tarihinde Bayrampaşa Forum İstanbul Vatan Bilgisayar şubesinden MSI marka G27QPF QD model monitörü 9.999 TL karşılığında satın aldım. Çalışan kutuyu açarak test etti ve herhangi bir sorun olmadığını söyledi. Ancak monitörde bir adet ölü piksel çıktı. Adet fark etmeksizin sıfır kutu cihazda ölü piksel bulunması kusurlu ürün demektir. 09.10.2023 tarihinde Bayrampaşa Vatan Bilgisayar şubesi iade bölümündeki arkadaş mağazadan satın aldığım için iade/değişim hakkımın bulunmadığını söyledi. Kendisine defaatle ürünün kusurlu olduğunu söylememe rağmen teknoloji ürünlerinin açılması durumunda iade alamayacakları cevabını verdi. Bende kutuyu kendi çalışanlarının açtığını, yaptığı testte herhangi bir ölü piksel de görmediğini bunun üzerine benimde monitörü alarak ayrıldığımı ilettim. Bu şubede bir sonuca ulaşamadığım için Topkapı Vatan Bilgisayar şubesine giderek durumu anlattım ve aldığım andan itibaren üzerinden 24 saat geçmemesine rağmen ürünü iade etmek istediğimi ilettim. Ürünü kendi şubelerinden almadığım için iade alamayacaklarını, servise gönderebileceklerini söylemeleri üzerine başka çarem kalmaması üzerine servise göndermeyi kabul ederek iade talep ettim. Üzerinden 24 saat geçmemesine rağmen 1 ölü piksel monitör kusurlu bir üründür. MSI veya Vatan bilgisayar tarafından olumsuz dönüş alırsam THH ye başvuracağım sonucu ne olur ? @Adem Helvacı Değerli vaktinizi ayırıp fikrinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca fikrini bildiren arkadaşlar olursa çok sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Ölü Pixel 2.jpg
    Ekran Ölü Pixel 2.jpg
    32.6 KB · Görüntüleme: 24
  • Ekran Ölü Pixel 3.jpg
    Ekran Ölü Pixel 3.jpg
    24.3 KB · Görüntüleme: 23
Takip edeyim ben de konuyu, bu konuda yaklaşım nasıl olmalı öğrenmiş olalım. Ölü piksellerin sayısı değişim/iade kararını etkiliyor mu örneğin ya da ölü piksellerin yeri ? Adem hocam aydınlatır bizi.
 
Takip edeyim ben de konuyu, bu konuda yaklaşım nasıl olmalı öğrenmiş olalım. Ölü piksellerin sayısı değişim/iade kararını etkiliyor mu örneğin ya da ölü piksellerin yeri ? Adem hocam aydınlatır bizi.
2 gündür araştırıyorum, ölü piksel adet farketmeksizin THH tarafından kusurlu ürün kategorisine dahil edilip iade/değişim sonuçları alınmış. Şu an servis yanıtını beklediğim için henüz THH’ne başvuru oluşturmadım. Ancak mantık açısından siz fotoğraf-edit üzerine çalışan bir insan olsanız ve ekranın her pikseli sizin için önemli olsa bu sizin işinizde bir sorun yaratır diye düşünüyorum. Kaldı ki markaları “5 ve üzeri garantiye girer.” söylemleri tamamen saçmalık. Örneğin ikimizinde aynı parayı verip aldığı ürünü ben kusursuz kullanabilirken, siz 1 adet ölü pikselle kullanacaksınız. Üstelik hiç bir kusurunuz yokken.
 
2 gündür araştırıyorum, ölü piksel adet farketmeksizin THH tarafından kusurlu ürün kategorisine dahil edilip iade/değişim sonuçları alınmış. Şu an servis yanıtını beklediğim için henüz THH’ne başvuru oluşturmadım. Ancak mantık açısından siz fotoğraf-edit üzerine çalışan bir insan olsanız ve ekranın her pikseli sizin için önemli olsa bu sizin işinizde bir sorun yaratır diye düşünüyorum. Kaldı ki markaları “5 ve üzeri garantiye girer.” söylemleri tamamen saçmalık. Örneğin ikimizinde aynı parayı verip aldığı ürünü ben kusursuz kullanabilirken, siz 1 adet ölü pikselle kullanacaksınız. Üstelik hiç bir kusurunuz yokken.
Kendim Philips servisinden, diğer arkadaşlar LG ve Samsung servislerinden muzdarip bu konularda. Kusurlu kabul edilse daha değişim ya da iade yoluna gitmiyorlar. İnşallah MSI servisi bizi şaşırtır. Bu konuda en iyi gördüğüm firma HP idi. Sadece ürün kusur fotoğraf ve videolarını mailden yollamam koşuluyla değişim belgelerini anında iletmişlerdi, ürünü servise istemeden üstelik.
 
Kendim Philips servisinden, diğer arkadaşlar LG ve Samsung servislerinden muzdarip bu konularda. Kusurlu kabul edilse daha değişim ya da iade yoluna gitmiyorlar. İnşallah MSI servisi bizi şaşırtır. Bu konuda en iyi gördüğüm firma HP idi. Sadece ürün kusur fotoğraf ve videolarını mailden yollamam koşuluyla değişim belgelerini anında iletmişlerdi, ürünü servise istemeden üstelik.
Siz THH başvurmuş muydunuz ? Buna rağmen firma THH kararını uygulamadı mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: CBY
Başvurmuştum evet, ilk 6 ayda arızalanan ürünü değiştirmedikleri için. THH kararında sorun çıkarmadılar hocam.
Dün gece THH başvuruda bulundum. Gerekli ne varsa, hangi merciye gitmek gerekirse sonuna kadar gideceğim. Olası bi reddine ya da bilirkişi hatası olması durumunda da mahkeme sürecini başlatacağım. Gelişme yaşandıkça paylaşacağım burdan.
 
Dün gece THH başvuruda bulundum. Gerekli ne varsa, hangi merciye gitmek gerekirse sonuna kadar gideceğim. Olası bi reddine ya da bilirkişi hatası olması durumunda da mahkeme sürecini başlatacağım. Gelişme yaşandıkça paylaşacağım burdan.
Size ufak ama etkili bir tavsiye vereyim. Yaşadığınız durumu tüm ayrıntıları ve iletişim bilgileriniz ile İngilizce metin olarak hazırlayıp MSI offical(global) a iletin. Oradan da işin takibi yapılsın.

Bundan 10 yıl önce kadar DELL ile aynı sorunu yaşamıştım. Her yerden ret yanıtı gelirken, DELL official benden adres bilgimi isteyip yeni monitör yolladı. Eskisini ne yapacağım dediğim de, o da sizde kalabilir dediler.


Başka bir sorunum olan citroen marka aracımda da türkiye ile halledemediğim sorunumu, citroen fransaya mail atarak 10-15 gün için de çözmüştüm. 40000 tl lik parçayı üretim hatası kapsamına sokup değiştirdim.


Kısaca türkiye distribütörlerle uğraşmayı sevmiyorum. Vasıfsız ve iş bilmezler. Sorunu, türkiye yasalarını kullanarak veya müşteriyi yıldırarak takip ediyorlar.
 
Size ufak ama etkili bir tavsiye vereyim. Yaşadığınız durumu tüm ayrıntıları ve iletişim bilgileriniz ile İngilizce metin olarak hazırlayıp MSI offical(global) a iletin. Oradan da işin takibi yapılsın.

Bundan 10 yıl önce kadar DELL ile aynı sorunu yaşamıştım. Her yerden ret yanıtı gelirken, DELL official benden adres bilgimi isteyip yeni monitör yolladı. Eskisini ne yapacağım dediğim de, o da sizde kalabilir dediler.


Başka bir sorunum olan citroen marka aracımda da türkiye ile halledemediğim sorunumu, citroen fransaya mail atarak 10-15 gün için de çözmüştüm. 40000 tl lik parçayı üretim hatası kapsamına sokup değiştirdim.


Kısaca türkiye distribütörlerle uğraşmayı sevmiyorum. Vasıfsız ve iş bilmezler. Sorunu, türkiye yasalarını kullanarak veya müşteriyi yıldırarak takip ediyorlar.
MSI ın verdiği cevap çokta şaşırtmadı aslında;

Greetings, thank you for contacting MSI Support.


Please understand that MSI Monitor do not have 0 pixel defect warranty.
DOT Policy : Bright Dot > 3 Dots, Bright dot gap < L>=15mm
Dark Dot > 5 Dots
DOT Definition:
Bright Dots: Dots appear bright and unchanged in size in, which module is displaying under BLACK pattern
Dark Dots: Dots appear dark and unchanged in size in, which module is displaying under pure red, green, or blue pattern.

For direct warranty service request, please contact the service team as below.
TURKEY
Servis Noktası A.Ş.
City: İstanbul
Address: Gülbahar Mah. Uysal Sok No:3/C Mecidiyeköy Şişli İstanbul
TEL (Repair) : +90 212 2884230
Working Hours: 9:00 – 18:00 Monday to Friday
Note:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
 
Güncelleme: Dün gece başvurduğum THH gelişme adımlarını kontrol ettiğimde bugün Bilgiler güncellendi ve Savunması istendi ibarelerinin geldiğini gördüm. Umarım hızlı bir süreç olur.

Ayrıca MSI Servispoint ile görüştüm 1 ölü pikselin kendilerince garanti kapsamına dahil edilmediğini, satıcı ile görüşmemi söylediler. Bende gerekli prosedürü izleyeceğimi ilettim arkadaşlara.
 
Mesele mağazadan almanız değil, Aynı ürünü vatanın internet sitesinden almış olsanız bile size yine değişim yapmayacaklardı. 14 gün iade hakkınız olurdu ama bu seferde açılmış ürün alamıyoruz o kapalı kutular için geçerli diyeceklerdi. Tecrübe ile sabit.
Değişim kararı çıkan tv'yi stokta yok diyerek iade etmek istiyor vatan. Üst bir model ile değiştirmesi gerekirken bana stokta yok diye iade edelim diyorlar. Bende süreci başlatacam.
 
Mesele mağazadan almanız değil, Aynı ürünü vatanın internet sitesinden almış olsanız bile size yine değişim yapmayacaklardı. 14 gün iade hakkınız olurdu ama bu seferde açılmış ürün alamıyoruz o kapalı kutular için geçerli diyeceklerdi. Tecrübe ile sabit.
Değişim kararı çıkan tv'yi stokta yok diyerek iade etmek istiyor vatan. Üst bir model ile değiştirmesi gerekirken bana stokta yok diye iade edelim diyorlar. Bende süreci başlatacam.
Kesinlikle doğru söylüyorsunuz. Ben birdaha ölü piksel çıkması ve vatanbilgisayara para kazandırmamak adına ücret iadesi almak adına başvurdum. Siz süreci önce icra sonra mahkeme boyutuna taşıyacaksanız maddi manevi tazminatı da dahil edebilirsiniz sanırım.
 
Kesinlikle doğru söylüyorsunuz. Ben birdaha ölü piksel çıkması ve vatanbilgisayara para kazandırmamak adına ücret iadesi almak adına başvurdum. Siz süreci önce icra sonra mahkeme boyutuna taşıyacaksanız maddi manevi tazminatı da dahil edebilirsiniz sanırım.
Açıkcası thh yetkilerine soracam ne yapmam gerektiğini. Thh bir karara bağlayıp muhtemelen o karar ile kapılarını çalacam. Bu karara istinaden yine uygulamazlar ise o zaman icra mahkeme açılır diye düşünüyorum.
 
@Adem Helvacı bey, bu ISO 9241 ile ilgili olarak panel özelliğinde ki class0, class1, class2, class3 kriterleri müşteriyi bağlar mı? sanırım 2010 yılında bununla gili bir değişiklik yapılmış fakat bu class faktörü aynen kalmış.

bu sebeple class0 panel olmadığı sürece satıcı ölü pixel olayını kusur olarak görmüyor.
 
@Adem Helvacı bey, bu ISO 9241 ile ilgili olarak panel özelliğinde ki class0, class1, class2, class3 kriterleri müşteriyi bağlar mı? sanırım 2010 yılında bununla gili bir değişiklik yapılmış fakat bu class faktörü aynen kalmış.

bu sebeple class0 panel olmadığı sürece satıcı ölü pixel olayını kusur olarak görmüyor.
@Adem Helvacı hocam bende merak ettim, bilgilendirirseniz çok sevinirim.
 
Arkadaşlar dün gece Vatanbilgisayar'a durumu detaylı bir şekilde tüm evraklarla mail attım. Sağ olsunlar bu sabah SMS yoluyla ürüne değişim/iade yapılacağını bildirdiler. Şubelerine giderek aynı monitörün sıfır kutusunu aldım. Kurulumu gerçekleştirdim herhangi bir sorun yok.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri