Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Servis Tecrübeleri

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Talebe

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
13 Haz 2023
Mesajlar
185
Merhaba
Böyle bir baslik actim ki, hepimizin değer verdigi cihazlara, teknik servis, yetkili servislerin ne derece önem verdiklerini paylasalim.
Tabi burada servis isimlerinde cok servislerin islerini yaparken yaptiklari genel hatalari gördüklerimizi tecrubelerimizi paylasarak bu hizmeti alacaklari doğru yönlendirmek olsun

 
Gayet mantıklı.

Satış Sonrası Hizmetler bizim en çok üzerinde durduğumuz, ülkede çok da kimsenin pek ilgilenmediği fakat acayip BÜYÜK bir sorundur temelde.

Bu anlamda konıu başlığının çok faydalı olacağına eminim. Umarım hak ettiği ilgiyi görür :ok
 
İlk ben yasadigimdan baslayayim.
Servis, actigi ürünü kontrol etme imkanı vermeden direk aski aparatlarini sarjli tornavida ile tv ye vidaladi
Android tv kurulumunu direk yaparak herhangi bir kontrole mahal vermeksizin kendisi fotoğraf cekti.
Ölü piksel vs. sordugumda bir sorun çıkarsa ararsınız diyerek hizli bir sekilde gitti.
 
İlk ben yasadigimdan baslayayim.
Servis, actigi ürünü kontrol etme imkanı vermeden direk aski aparatlarini sarjli tornavida ile tv ye vidaladi
Android tv kurulumunu direk yaparak herhangi bir kontrole mahal vermeksizin kendisi fotoğraf cekti.
Ölü piksel vs. sordugumda bir sorun çıkarsa ararsınız diyerek hizli bir sekilde gitti.
Sonrasinda kumandayı ve menüleri öğrenme çalışması...
Kanal yeri değiştirmeyi ve usb den video seyretmeyi google dan aratarak ogrendim.
Dosyaya giriyorum videoyu tıklıyorum açılmıyor.
Meğerse ana ekrandan video oynaticidan açılacakmış.
 
Sonrasinda kumandayı ve menüleri öğrenme çalışması...
Kanal yeri değiştirmeyi ve usb den video seyretmeyi google dan aratarak ogrendim.
Dosyaya giriyorum videoyu tıklıyorum açılmıyor.
Meğerse ana ekrandan video oynaticidan açılacakmış.
Çalıştığım servis sahipleri beni pek sevmezlerdi zira servis sürelerim uzundu.
Incığından cıncığına varana kadar anlatırdım bu da servis sayısını düşürdüğü için onların işine gelmezdi. Diğer ekipler günde 20 montaj yapıyorsa ben 12-13 yapardım mesela.

Onların anlamadığı şey şuydu.

Benim gittiğim tüketicilere biz bir daha gitmezdik fakat günde 20 montajı başarı gören ekiplerin evlerine takip eden gün ve haftalarda KESİNLİKLE tekrar servis hizmeti verilirdi arıza kaydından dolayı.

Arıza kaydı açtırıyorlardı zira ürünü tanımıyor, kullanmayı bilmiyorlardı tüketiciler.

Bugün de durumun farklı olmadığı gün gibi ortada.
 
Çalıştığım servis sahipleri beni pek sevmezlerdi zira servis sürelerim uzundu.
Incığından cıncığına varana kadar anlatırdım bu da servis sayısını düşürdüğü için onların işine gelmezdi. Diğer ekipler günde 20 montaj yapıyorsa ben 12-13 yapardım mesela.

Onların anlamadığı şey şuydu.

Benim gittiğim tüketicilere biz bir daha gitmezdik fakat günde 20 montajı başarı gören ekiplerin evlerine takip eden gün ve haftalarda KESİNLİKLE tekrar servis hizmeti verilirdi arıza kaydından dolayı.

Arıza kaydı açtırıyorlardı zira ürünü tanımıyor, kullanmayı bilmiyorlardı tüketiciler.

Bugün de durumun farklı olmadığı gün gibi ortada.
Aynen öyle. Ürünü tanimiyorlar.
Muhtemelen montaja gönderdikleri elemanlar sadece ürünün ayaklarini takip duvara montaji ve ilk calistirmayi biliyor
Teknik bir soru gelir diye de hemen kacmak istiyorlar
Sonrasında sorun var derseniz, ya ürünü her ne olursa olsun servise götürmeyi deniyorlar ya da merkez baskı yaparsa servisteki ustayi görmeye gönderiyorlar.
Son bir ayda bunları test etmis oldum.
 
TCL servisleri hakkında pek olumlu yorum görmüyorum, ilkini ben bırakmış olayım :)

Ben de geçtiğimiz hafta aldığım TCLP635 Televizyon dolayısıyla birkaç gündür Cantek Elektronik ile muhattap oluyorum. Servisten gelen arkadaşlar test çok yapmasalar da istersem yapabileceğimizi söylediler, çok saygılı ve pozitif yaklaştılar, endişelerimi dinlediler. Test sonuçlarını da kendi üstlerine ilettiler. Benim televizyonumda testte az, kamerayla daha çok görünen ve dizi/film/oyun sırasında hiç fark etmediğimiz minör parlama/bulutlanma vardı. Günlük deneyimimi etkilemediği için televizyonu iade etmek istemediğimi ama garanti süresi içinde olumsuz bir durumla karşılaşırsam bunun benden bi götürüsü olup olmayacağını sormak için merkezlerini aradım, orada konuştuğum arkadaş da sonuna kadar yardımcı olabileceklerini o sebeple istediğim gibi karar verebileceğimi söylediler. Hatta konuşma sonrasında telefonu kapattık, birkaç dakika sonra arayıp "yüzünüze kapatmış gibi oldum ama isteyerek yapmadım kusura bakmayın" demek için aramış ama zaten iyi günler teşekkürler dileklerimizi iletmiştik ben fark etmemiştim bile. :)

Neticede Ataşehir-Ümraniye bölgesine hizmet eden Cantek Elektronik ile olan tecrübem gayet olumluydu.
 
TCL servisleri hakkında pek olumlu yorum görmüyorum, ilkini ben bırakmış olayım :)

Ben de geçtiğimiz hafta aldığım TCLP635 Televizyon dolayısıyla birkaç gündür Cantek Elektronik ile muhattap oluyorum. Servisten gelen arkadaşlar test çok yapmasalar da istersem yapabileceğimizi söylediler, çok saygılı ve pozitif yaklaştılar, endişelerimi dinlediler. Test sonuçlarını da kendi üstlerine ilettiler. Benim televizyonumda testte az, kamerayla daha çok görünen ve dizi/film/oyun sırasında hiç fark etmediğimiz minör parlama/bulutlanma vardı. Günlük deneyimimi etkilemediği için televizyonu iade etmek istemediğimi ama garanti süresi içinde olumsuz bir durumla karşılaşırsam bunun benden bi götürüsü olup olmayacağını sormak için merkezlerini aradım, orada konuştuğum arkadaş da sonuna kadar yardımcı olabileceklerini o sebeple istediğim gibi karar verebileceğimi söylediler. Hatta konuşma sonrasında telefonu kapattık, birkaç dakika sonra arayıp "yüzünüze kapatmış gibi oldum ama isteyerek yapmadım kusura bakmayın" demek için aramış ama zaten iyi günler teşekkürler dileklerimizi iletmiştik ben fark etmemiştim bile. :)

Neticede Ataşehir-Ümraniye bölgesine hizmet eden Cantek Elektronik ile olan tecrübem gayet olumluydu.
TCL ve Bilkom yetkilileri beni istedikleri kadar eleştirebilir fakat servis yapılanmalarında münhasır yani konsept servis politikasına dönmedikleri sürece işleri zor.

Diğer yandan araba parasına televizyon satan SONY efendi onlarca yıldır var olduğu ülkede 81 Vilayette servis açmaya bile gerek görmeden milletin kanını emdi gitti o da ayrı konu. Sırf adı SONY diye nedense kimse eleştirmedi.

SONY markasında bile bırakın Münhasır servis olmayı Bakkal Rıza amca modunda servisler var. Aynı anda 5 markaya bakan SONY servisleri var mesela.

Bunun sebebi ise servislerin ekonomik olarak tek marka ile bu yükün altından kalkamıyor olması.

Vestel Arçelik gibi servislerde ciddi bir beyaz eşya klima küçük ev aletleri bla bla potansiyeli olduğu için onlar şart koşabiliyor fakat SONY TCL ONVO AXEN vs gibi markalar bunu yapamıyor zira tükkan kirasının 10.000tl olduğu, asgari ücret için 13.000 liraların konuşulmaya başladığı günümüzde günde 3-4 televizyon montajı yapıp bu montajlardan 250 - 400tl arası para alıp o işletmeyi nasıl döndürecekler sorusunun cevabı bulunamıyor.

TCL özelinde ise servis hizmetlerine HTS Teknik Hizmetler diye bir şirket bakıyor ki benim çok da tasvip ettiğim bir altyapı değil aslında. Diğer yandan Ülkenin şartları bu sistemi zorluyor.

Peki ben bu sistemi neden eleştiriyorum?

Sebebi gayet basit. Tam ve işlevsel bir standartları yok. Mesela Size gelen Cantek Elektronik ile X ilindeki Y müşterisine giden Tamtek Elektronik aynı koşullarda çalışmıyor.

Birisi 1985 model Mitsubishi açık kasa kamyonetle gidip arızalı tv yi açık halde kolisiz aracın kasasına sırt üstü yatırıp tamire götürürken diğeri 2020 model ve tv taşımak için arkasına özel donanım yaptırılmış Doblo ile gidiyor.

Birisi 15m2 tükkanı Su tesisatçısı ile ortak kullanıyorken, diğeri 120m2 tükkanı Müşteri karşılama, Atölye, Depo vs diye bölümlendirmiş nezih bir işletme ile hizmet sunuyor.

Birisi Elektrikçiyken diğeri Elektronikçi

Birisi kendisini eitmek adına bizlerle bile irtibat kurup panel teknolojileri hakkında bilgi edinmek isterken diğeri başka platformlarda bize küfür etmeyi terdih ediyor vs vs.

Neden bize küfür ediyorlar? Çünkü dorğuları söyleyip insanları bilinçlendiriyoruz. Çünkü montajda ''Biz ne dersek o olur'' düşüncelerinin yanlış ve haksız ve hatta HUKUKSUZ olduğunu vatandaşa anlatıyoruz.

Çatışmak zorundamıyız? Hayır değiliz. Temel olarak bizim tek bir isteğimiz var. Vatandaşın hak ettiği kalitede hizmet alması.

İşte ben bu tarz SSH şirketlerinde bu Standart henüz oturmadığı için sıcak bakmıyorum fakat öte yandan şu konuyu asla görmezden gelmemek lazım.

2 sene önceki HTS ile bugünkü HTS aynı değil. Yine de halen tüketiciye tam olarak beklentiyi karşılayabilecek düzeyde standart oturtabilmiş de değil.

Gözlemliyor, takip ediyor, YAPICI eleştiriyor ve gelişmeleri adına mutluluk duyuyoruz :ok
 
Adem bey merhaba;serviste tcl kotu-lg kotu-phlips kotu-samsung kotu.e bu insanlar hangi marka tv alacak kalite olarak???.Ben vestel aldim sayenizde,umarım iyi cikar..şansa artık ??‍♂️
 
Adem bey merhaba;serviste tcl kotu-lg kotu-phlips kotu-samsung kotu.e bu insanlar hangi marka tv alacak kalite olarak???.Ben vestel aldim sayenizde,umarım iyi cikar..şansa artık ??‍♂️
Aslında tv ler için de aynı cümleyi bana çok kuruyorlar fakat biz durum ne ise onu belirtiyoruz.

İthaller içinde görece en iyisi Samsung, Yerliler içerisinde de bu nedenle önerim vestel oluyor ağırlıklı olarak.
 
Valla benim de İstanbul Zeytinburnu çevresine TCL Satış Sonrası Hizmeti veren Kültür Elektronik çok uğraşmıştım.
Ürün kablotv modülü ile bir süre çalışıp sonra şifreli yayın hatası veriyordu ve bir daha da modülü başka tv'ye takmadan düzelmiyordu. 3 yıldır başka bir televizyonda sıkıntısız kullandığım modülün sıkıntılı olduğunu söylediler. Modül değişti yine aynı terane. Sonra kablotv modülleri dandik dediler. En sonunda kavga dövüş servise götürdüler. Azami servis süresi doldu. THH'ne ücret iadesi talebinde bulundum. 6 ay süren süreç sonunda THH beni haklı buldu. Bu sefer arayıp TV'yi getireceklerini söylediler. Neyin kafasını yaşıyorlar anlayamadım gitti.

Hatta @Adem Helvacı ile bu olay vasıtasıyla tanışmıştım. Videoyu bulamadım. Bulsam alta koyacaktım
 
Bir de servislerle ilgili şöyle bir problem oldugunu ogrendim
Belki televizyonda değil ama özellikle beyaz esyada eski ustalar servis olmak istemiyor.
Konuştuğum yıllar önce beyaz esya servisligi yapan bir usta, "sistem şu an bizi hamal ve pazarlamacı yapti. Ürünü saticidan al götür kur, temizlik bakim ürünleri pazarla. Su an marka servisligini bıraktım, ustaligimi yapiyorum" diyor
 
Bir de servislerle ilgili şöyle bir problem oldugunu ogrendim
Belki televizyonda değil ama özellikle beyaz esyada eski ustalar servis olmak istemiyor.
Konuştuğum yıllar önce beyaz esya servisligi yapan bir usta, "sistem şu an bizi hamal ve pazarlamacı yapti. Ürünü saticidan al götür kur, temizlik bakim ürünleri pazarla. Su an marka servisligini bıraktım, ustaligimi yapiyorum" diyor
Eskiden bayiler malları müşterinin evine götürür servis gelir paketini açar kurar tanıtır giderdi. Şimdi nakliye işini de yetkili servisler yaptığı için yorucu oluyor servis çalışanlarına maalesef. Aldıkları ücretlerde harcadıkları emeklerin altında maalesef.
 
Bir de servislerle ilgili şöyle bir problem oldugunu ogrendim
Belki televizyonda değil ama özellikle beyaz esyada eski ustalar servis olmak istemiyor.
Konuştuğum yıllar önce beyaz esya servisligi yapan bir usta, "sistem şu an bizi hamal ve pazarlamacı yapti. Ürünü saticidan al götür kur, temizlik bakim ürünleri pazarla. Su an marka servisligini bıraktım, ustaligimi yapiyorum" diyor
Kesinlikle doğru.

İnsanların evlerine neden yeni yetme ve hiç bir şey bilmeyen sözde teksniyenler gidiyor zannediyorsunuz?

Yılların koca koca ustalarını bayi kapılarına hamal etti bu kapitalist uşaklar.

Birkaç senedir diyorum ki ''Bunlar daha iyi günlerimiz'' Hadi biz bir şekilde kendimizi kurtarırız, vatandal ne yapacak?

Sorun @Tesla ustaya mesela, @Vesteloji ustaya da sorun anlatsınlar bakın onlar bu işi ta göbeğindeler.
 
Kesinlikle doğru.

İnsanların evlerine neden yeni yetme ve hiç bir şey bilmeyen sözde teksniyenler gidiyor zannediyorsunuz?

Yılların koca koca ustalarını bayi kapılarına hamal etti bu kapitalist uşaklar.

Birkaç senedir diyorum ki ''Bunlar daha iyi günlerimiz'' Hadi biz bir şekilde kendimizi kurtarırız, vatandal ne yapacak?

Sorun @Tesla ustaya mesela, @Vesteloji ustaya da sorun anlatsınlar bakın onlar bu işi ta göbeğindeler.
@Adem Helvacı @Tesla usta @Vesteloji usta bizlere gecmisteki ilginc servis anılarını anlattiklari bir ana konu baslatsalar. Yanilmiyorsam yıllar once elo elektronik dergisinde böyle ilginç bir sayfa vardı...
 
Vestel'den 40FA8100 3D TV aldım. 3 boyutlu film oynatma sorunluydu. Crosstalk yapıyordu sürekli. Vestel'i aradım. İnternetteki 3D videolara suç bulmak üzereydiler ki, lafı ağızlarına tıktım. Ben Orijinal 3D Blu-ray filmlerle deniyorum dedim. Eve servis elemanı gönderdiler.

Adam epey uğraştı. Sağa büktü, olmadı. Sola büktü, olmadı. Merkezi aradı. Güncel yazılımı yükle dediler. Yükledi. Yine olmadı. Güncel yazılım görüntüyü biraz daha netleştirdi. Ama 3D konusuna ilaç olmadı. Tekrar aradı. Olmadı dedi. Karşıdan şimdilik yapacak bir şey yok demişler. İlerde çıkacak bir yazılımla o da giderilir demişler. En sonunda servis personeli dedi ki: Abi. Yapacak bir şey yok. Bu TV en fazla bu kadar 3D oynatıyor.

Ama bu kusur. O zaman neden 3D film oynatıyor diye satılıyor bu TV diye sordum. Cevap vermedi.

Ertesi gün koşa koşa Teknosa'ya gittim. açık olan aynı TV'yi kendisine ait gözlüklerle ve götürdüğüm bir kaç film ile test ettim. Aynı Crosstalk durumu onlarda da vardı. Değişim istemekten vazgeçtim. 3D film haricinde her şeyinden fazlasıyla memnun kaldığım bir TV idi. Hala kullanıyorum. 2. TV olarak.

3D film oynatma hatasını giderecek bir güncelleme asla gelmedi.

3D film özlemimi LG 42LB652V ile gideriyordum.
 
@Adem Helvacı @Tesla usta @Vesteloji usta bizlere gecmisteki ilginc servis anılarını anlattiklari bir ana konu baslatsalar. Yanilmiyorsam yıllar once elo elektronik dergisinde böyle ilginç bir sayfa vardı...
Bu konu başlığı bile bunun için uygun olabilir fakat halen görevli olan arkadaşlar paylaşım yapmakta tereddüt edebilirler :)
 
Bir tane de ben anlatayım.
Yılllar önce analog uydu alıcılarının yeni yaygınlaşmaya başladığı dönem de uydu alıcısı satan bir arkadaşım, köyün birinde uydu alıcısı kurulacak gidelim kurar mısın dedi? Tabi dedim.
Gittik köy evine. Çanak anteni kurdum. Türksatı ayarladım. Çatıdan aşağıya indim. O da ne? Görüntü yok.
Çıkıyorum çatıya, ayarlıyorum. Görüntü geliyor, aşağıya iniyorum. 5 dakika sonra görüntü yok
2-3 kez bu olay tekrarladı. Ne olabilir? ne olabilir? düşünüyoruz.
Birden farkettim. Yaklaşık 30 40 metre ötede yüksek kavaklar var.
Ben ayar yaptıktan sonra rüzgar kavakları yatırdı mı bizim görüntü gidiyor.
Sorunu bulduk ama az da terlemedik.
 
Çok var açık açık yazamıyorum .En basitinden yüklü tv alım için keşfe gitmiştik yetkili kişi göndere göndere sizimi gönderdiler ben milyonluk ürün alacağım bana servis gönderdiler diye telefonda firmaya alıp vermişti sonrasında pazarlamadan birileri teşrif etmiş .Telefonda söylediklerini yazamıyorum baya ağır konuşmuştu aslında çok haklıydı kendi ayarında muhatap istiyordu
 
2004 yılında 20 Gbytlık harddiskler yeni çıkmış, bir çok pc de 8 gbyt harddisk var.
8 gbytlık harddiskleri 20 gbyt ile değiştirme taleplerinin yoğun olduğu günler...
Temiz bir 8 gbyt harddisk geldi. Sahibi ile anlaştık 8 gbyt biz de kalacak ona 20 gbytlık harddisk verecektik.
8 Gbyt harddiski kendi elimle çıkardım. Muhafaza kutusuna koydum ve kaldırdım.
1 ay kadar sonra bu 8 gbytı bir başka pc ye takmam gerekti.
Oda ne? Harddisk %41 e kadar formatlıyor ve yüzde 41 de donup kalıyor.
İnat ettim ama nafile yüzde 41 i geçmiyor.
Dönemin bilgisayar dergilerinden birinin donanım editörüne ulaştım. Durumu anlatarak ne yapabileceğimi sordum.
Cevap basitti: Çöpe at.
Ama inadım tuttu ya. uğraşmaya devam
Yabancı forum sitelerinde dolaşırken bir seagate tools gördüm.
Yayınlayan bir uyarı vermiş. Sağlam harddiskinizi bozabilirsiniz diye...
Ama zaten bendeki bitik durumdaydı.
Ve denedim.
O zaman 1.44 disketler vardı. Diskete programı yükledim ve çalıştırdım.
Harddisk formata başladı.
Gözüm oran sayısında.... 39 40 41
ve 42 43 44
Biran tüm yorgunluğumun gittiğini hissettim.
Format bitince normal formatı denedim. Sorun yoktu.
Windowsu kurdum ve sahibine teslim ettim.
Sorun var diye bir daha da şikayet gelmedi.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri