TCL servisleri hakkında pek olumlu yorum görmüyorum, ilkini ben bırakmış olayım
Ben de geçtiğimiz hafta aldığım TCLP635 Televizyon dolayısıyla birkaç gündür Cantek Elektronik ile muhattap oluyorum. Servisten gelen arkadaşlar test çok yapmasalar da istersem yapabileceğimizi söylediler, çok saygılı ve pozitif yaklaştılar, endişelerimi dinlediler. Test sonuçlarını da kendi üstlerine ilettiler. Benim televizyonumda testte az, kamerayla daha çok görünen ve dizi/film/oyun sırasında hiç fark etmediğimiz minör parlama/bulutlanma vardı. Günlük deneyimimi etkilemediği için televizyonu iade etmek istemediğimi ama garanti süresi içinde olumsuz bir durumla karşılaşırsam bunun benden bi götürüsü olup olmayacağını sormak için merkezlerini aradım, orada konuştuğum arkadaş da sonuna kadar yardımcı olabileceklerini o sebeple istediğim gibi karar verebileceğimi söylediler. Hatta konuşma sonrasında telefonu kapattık, birkaç dakika sonra arayıp "yüzünüze kapatmış gibi oldum ama isteyerek yapmadım kusura bakmayın" demek için aramış ama zaten iyi günler teşekkürler dileklerimizi iletmiştik ben fark etmemiştim bile.
Neticede Ataşehir-Ümraniye bölgesine hizmet eden Cantek Elektronik ile olan tecrübem gayet olumluydu.
TCL ve Bilkom yetkilileri beni istedikleri kadar eleştirebilir fakat servis yapılanmalarında münhasır yani konsept servis politikasına dönmedikleri sürece işleri zor.
Diğer yandan araba parasına televizyon satan SONY efendi onlarca yıldır var olduğu ülkede 81 Vilayette servis açmaya bile gerek görmeden milletin kanını emdi gitti o da ayrı konu. Sırf adı SONY diye nedense kimse eleştirmedi.
SONY markasında bile bırakın Münhasır servis olmayı Bakkal Rıza amca modunda servisler var. Aynı anda 5 markaya bakan SONY servisleri var mesela.
Bunun sebebi ise servislerin ekonomik olarak tek marka ile bu yükün altından kalkamıyor olması.
Vestel Arçelik gibi servislerde ciddi bir beyaz eşya klima küçük ev aletleri bla bla potansiyeli olduğu için onlar şart koşabiliyor fakat SONY TCL ONVO AXEN vs gibi markalar bunu yapamıyor zira tükkan kirasının 10.000tl olduğu, asgari ücret için 13.000 liraların konuşulmaya başladığı günümüzde günde 3-4 televizyon montajı yapıp bu montajlardan 250 - 400tl arası para alıp o işletmeyi nasıl döndürecekler sorusunun cevabı bulunamıyor.
TCL özelinde ise servis hizmetlerine HTS Teknik Hizmetler diye bir şirket bakıyor ki benim çok da tasvip ettiğim bir altyapı değil aslında. Diğer yandan Ülkenin şartları bu sistemi zorluyor.
Peki ben bu sistemi neden eleştiriyorum?
Sebebi gayet basit. Tam ve işlevsel bir standartları yok. Mesela Size gelen Cantek Elektronik ile X ilindeki Y müşterisine giden Tamtek Elektronik aynı koşullarda çalışmıyor.
Birisi 1985 model Mitsubishi açık kasa kamyonetle gidip arızalı tv yi açık halde kolisiz aracın kasasına sırt üstü yatırıp tamire götürürken diğeri 2020 model ve tv taşımak için arkasına özel donanım yaptırılmış Doblo ile gidiyor.
Birisi 15m2 tükkanı Su tesisatçısı ile ortak kullanıyorken, diğeri 120m2 tükkanı Müşteri karşılama, Atölye, Depo vs diye bölümlendirmiş nezih bir işletme ile hizmet sunuyor.
Birisi Elektrikçiyken diğeri Elektronikçi
Birisi kendisini eitmek adına bizlerle bile irtibat kurup panel teknolojileri hakkında bilgi edinmek isterken diğeri başka platformlarda bize küfür etmeyi terdih ediyor vs vs.
Neden bize küfür ediyorlar? Çünkü dorğuları söyleyip insanları bilinçlendiriyoruz. Çünkü montajda ''Biz ne dersek o olur'' düşüncelerinin yanlış ve haksız ve hatta HUKUKSUZ olduğunu vatandaşa anlatıyoruz.
Çatışmak zorundamıyız? Hayır değiliz. Temel olarak bizim tek bir isteğimiz var. Vatandaşın hak ettiği kalitede hizmet alması.
İşte ben bu tarz SSH şirketlerinde bu Standart henüz oturmadığı için sıcak bakmıyorum fakat öte yandan şu konuyu asla görmezden gelmemek lazım.
2 sene önceki HTS ile bugünkü HTS aynı değil. Yine de halen tüketiciye tam olarak beklentiyi karşılayabilecek düzeyde standart oturtabilmiş de değil.
Gözlemliyor, takip ediyor, YAPICI eleştiriyor ve gelişmeleri adına mutluluk duyuyoruz
