Selamlar herkese,
2 tane THH dosyam bulunmakta. Her ikisinde de lehime karar çıkmış olmasına rağmen firmalar kararları uygulamamakta ısrar ediyorlar. Bu konuyla alakalı bir avukat ile görüştüm. Konuyu icraya taşımak ve ürünleri o şekilde almak istediğimi belirttim. Ancak görüştüğüm avukat harcayacağım paranın ürünlerin tutarından çok daha fazla tutacağını, uğraşmama değmeyeceğini söyledi. Firmalarla defalarca iletişime geçip ürünü göndermelerini söyledim ancak başlarından savmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Bu konuda tavsiylerinizi bekliyorum, şimdiden zaman ayıranlara teşekkür ederim. Dosyaları aşağıda açıklıyorum.
1. Migros tarafından İptal edilen sipariş
Ağustos 2022'de Migros'un sanal market sitesi üzerinden satın almış olduğum sipariş "fiyat yanlış girilmiş" bahanesiyle iptal edildi. Aldığım ürünün fiyatı indirimli olarak 800₺ görünüyordu, Migros ürünün asıl fiyatının 2100 ₺ olduğunu, bir sorun yüzünden indirim göründüğünü belirtmişti. Ancak bu ürün 1-2 ay öncesine kadar 1200 ₺'ye satılan bir üründü. Dolayısıyla ortada fahiş bir indirim görünmüyordu bu yüzden gerçek bir indirim olduğunu düşünerek satın aldım. Siparişin iptalinin ardından THH'ye başvurdum. 2022 yılının Kasım ayında THH tarafından verilen kararda şikayetimin kabulüne, iptal edilen ürünün bu bedel karşılığında tarafıma teslim edilmesine karar verildi. Bunun üzerine Migros karara itiraz etme yoluna seçti ve dava açıldı. 2023 yılının Mart ayında görülen duruşmada mahkeme Migros'un yaptığı itirazın reddine, dava konusu hakem heyeti kararının onanmasına karar verdi. Ancak aradan geçen 11 ayda defalarca kendilerine ulaşmama rağmen, Migros ürünü tarafıma teslim etmedi. Migros müşteri hizmetleriyle yaptığımız görüşmelerde alay edercesine, ilgili birimin zamanı gelince bana ulaşacağı, beklemem gerektiği söyleniyor. Siparişin verilmesinin üzerinden 1,5 yıl geçmiş olmasına, hem THH hem de tüketici mahkemesinin lehime karar vermiş olmasına rağmen ürünü hala alamıyorum.
2. Russell Hobbs yetkili servisi ürünü kırarak teslim etti
Ekim 2022'de Amazon.com.tr adresinden satın almış olduğum Russell Hobbs Cyclofry isimli airfryer ürününün önünde bulunan şeffaf plastik bölüm boylu boyunca, yapıştığı yerden kırıldı. Temmuz 2023'te ürünü yetkili servise bıraktım. Ürün yetkili servisten geldiğinde sorunun kullanıcı kaynaklı olduğu ve onarım yapılmayacağı, yedek parçası olmadığı için parasını versem de tamir ettiremeyeceğim tarafıma söylendi. Ürünü teslim almak için incelerken ürünün 3 farklı yerden kırıldığını tespit ettim. Yetkili servisteki teknisyene durumu bildirdiğimde ürünün kendilerine teslim edildiğinde böyle olmadığını, elimde fotoğraflarının olduğunu bildirdim. Servisten bana ürünün kendileri tarafından teslim alındığında kırık olmadığına dair tutanak vermelerini istedim. Bana "müşteriden alınan üründe müşteri teslim ederken çekilen sağlam fotoğrafları mevcut fakat kargodan geldiğinde 2 parçası kırık çıkmıştır" şeklinde not olan servis fişi vererek kırık ürünü tarafıma teslim ettiler. Bunun üzerine THH'ye başvurdum. Ekteki dosyada da görüleceği üzere malın ayıpsız misli ile değişimi kararı alındı. Russell Hobss müşteri hizmetlerine ulaşarak durumu anlattım. Bana bir eposta adresi verdiler ve karar tutanağını iletmemi istediler, tutanağı gönderdim. Eposta göndermemin üzerinden 1,5 ay geçmiş olmasına rağmen Migros'un da yaptığı gibi işi yokuşa sürmekteler. Kendilerine tekrar eposta gönderdim ve müşteri hizmetlerini aradım. Epostama yanıt vermediler. Müşteri hizmetleri ise durumu yetkili birime aktardıklarını onların bana döneceğini söyledi. Migros'un uyguladığı taktiğin aynısını burada da görüyoruz. Ürünü ilk yetkili servise göndermemin üzerinden 7 ay geçti ve parasını ödediğim aleti 7 aydır kullanamıyorum.
İlgili THH ve mahkeme tutanaklarını ekte bulabilirsiniz. Teşekkürler.
Not: Yazının bir kısmı yayınlamaya çalışırken hata aldığımda silinmiş, tekrar yazdım.
2 tane THH dosyam bulunmakta. Her ikisinde de lehime karar çıkmış olmasına rağmen firmalar kararları uygulamamakta ısrar ediyorlar. Bu konuyla alakalı bir avukat ile görüştüm. Konuyu icraya taşımak ve ürünleri o şekilde almak istediğimi belirttim. Ancak görüştüğüm avukat harcayacağım paranın ürünlerin tutarından çok daha fazla tutacağını, uğraşmama değmeyeceğini söyledi. Firmalarla defalarca iletişime geçip ürünü göndermelerini söyledim ancak başlarından savmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Bu konuda tavsiylerinizi bekliyorum, şimdiden zaman ayıranlara teşekkür ederim. Dosyaları aşağıda açıklıyorum.
1. Migros tarafından İptal edilen sipariş
Ağustos 2022'de Migros'un sanal market sitesi üzerinden satın almış olduğum sipariş "fiyat yanlış girilmiş" bahanesiyle iptal edildi. Aldığım ürünün fiyatı indirimli olarak 800₺ görünüyordu, Migros ürünün asıl fiyatının 2100 ₺ olduğunu, bir sorun yüzünden indirim göründüğünü belirtmişti. Ancak bu ürün 1-2 ay öncesine kadar 1200 ₺'ye satılan bir üründü. Dolayısıyla ortada fahiş bir indirim görünmüyordu bu yüzden gerçek bir indirim olduğunu düşünerek satın aldım. Siparişin iptalinin ardından THH'ye başvurdum. 2022 yılının Kasım ayında THH tarafından verilen kararda şikayetimin kabulüne, iptal edilen ürünün bu bedel karşılığında tarafıma teslim edilmesine karar verildi. Bunun üzerine Migros karara itiraz etme yoluna seçti ve dava açıldı. 2023 yılının Mart ayında görülen duruşmada mahkeme Migros'un yaptığı itirazın reddine, dava konusu hakem heyeti kararının onanmasına karar verdi. Ancak aradan geçen 11 ayda defalarca kendilerine ulaşmama rağmen, Migros ürünü tarafıma teslim etmedi. Migros müşteri hizmetleriyle yaptığımız görüşmelerde alay edercesine, ilgili birimin zamanı gelince bana ulaşacağı, beklemem gerektiği söyleniyor. Siparişin verilmesinin üzerinden 1,5 yıl geçmiş olmasına, hem THH hem de tüketici mahkemesinin lehime karar vermiş olmasına rağmen ürünü hala alamıyorum.
2. Russell Hobbs yetkili servisi ürünü kırarak teslim etti
Ekim 2022'de Amazon.com.tr adresinden satın almış olduğum Russell Hobbs Cyclofry isimli airfryer ürününün önünde bulunan şeffaf plastik bölüm boylu boyunca, yapıştığı yerden kırıldı. Temmuz 2023'te ürünü yetkili servise bıraktım. Ürün yetkili servisten geldiğinde sorunun kullanıcı kaynaklı olduğu ve onarım yapılmayacağı, yedek parçası olmadığı için parasını versem de tamir ettiremeyeceğim tarafıma söylendi. Ürünü teslim almak için incelerken ürünün 3 farklı yerden kırıldığını tespit ettim. Yetkili servisteki teknisyene durumu bildirdiğimde ürünün kendilerine teslim edildiğinde böyle olmadığını, elimde fotoğraflarının olduğunu bildirdim. Servisten bana ürünün kendileri tarafından teslim alındığında kırık olmadığına dair tutanak vermelerini istedim. Bana "müşteriden alınan üründe müşteri teslim ederken çekilen sağlam fotoğrafları mevcut fakat kargodan geldiğinde 2 parçası kırık çıkmıştır" şeklinde not olan servis fişi vererek kırık ürünü tarafıma teslim ettiler. Bunun üzerine THH'ye başvurdum. Ekteki dosyada da görüleceği üzere malın ayıpsız misli ile değişimi kararı alındı. Russell Hobss müşteri hizmetlerine ulaşarak durumu anlattım. Bana bir eposta adresi verdiler ve karar tutanağını iletmemi istediler, tutanağı gönderdim. Eposta göndermemin üzerinden 1,5 ay geçmiş olmasına rağmen Migros'un da yaptığı gibi işi yokuşa sürmekteler. Kendilerine tekrar eposta gönderdim ve müşteri hizmetlerini aradım. Epostama yanıt vermediler. Müşteri hizmetleri ise durumu yetkili birime aktardıklarını onların bana döneceğini söyledi. Migros'un uyguladığı taktiğin aynısını burada da görüyoruz. Ürünü ilk yetkili servise göndermemin üzerinden 7 ay geçti ve parasını ödediğim aleti 7 aydır kullanamıyorum.
İlgili THH ve mahkeme tutanaklarını ekte bulabilirsiniz. Teşekkürler.
Not: Yazının bir kısmı yayınlamaya çalışırken hata aldığımda silinmiş, tekrar yazdım.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: