Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

50cc motor kullanan var mı? Artıları ve eksileri nelerdir?

Aklımda var aslında ama 80K masraf :D o paranın üzerine koyup arabayı değiştirebiliyorum :D
Aslında iyi bişey ama şehir içi iyi bişey. Ben günlük 5 km yol git gel yapıyorum. Araba ile yoruyor yer bulması felan sıkıntı oluyor. Motor da zaten 100 km de 3 litre yakıt tüketimi var çok ekonomik oluyor
 
benim erkek arkadaşım faizsiz motosiklet kredisi çekerek 50cc motosiklet almıştı. Şeir içerisinde kullanmak istediği için aslında bu kadar küçük bişey aldı. Yakıt tasarrufu sunması, vergi, sigorta ve bakım maliyetlerinin az olması ve otomatik şanzımanlı olması bizi kendine çekmişti açıkçası. Çünkü birlikte kullanacaktık. Ama uzun bir mesafeye gitmek istediğin zaman mesala ok yoruyor insanı yani öyle böyle değil. Taşıma kapasitesi desen sıkıntı,hız performansı oldukça düşük ve hafif esintili havalarda çok sallıyor. Demem o ki, fırsatın varsaa daha yüksek cc'li bir motosiklet al.
 
benim erkek arkadaşım faizsiz motosiklet kredisi çekerek 50cc motosiklet almıştı. Şeir içerisinde kullanmak istediği için aslında bu kadar küçük bişey aldı. Yakıt tasarrufu sunması, vergi, sigorta ve bakım maliyetlerinin az olması ve otomatik şanzımanlı olması bizi kendine çekmişti açıkçası. Çünkü birlikte kullanacaktık. Ama uzun bir mesafeye gitmek istediğin zaman mesala ok yoruyor insanı yani öyle böyle değil. Taşıma kapasitesi desen sıkıntı,hız performansı oldukça düşük ve hafif esintili havalarda çok sallıyor. Demem o ki, fırsatın varsaa daha yüksek cc'li bir motosiklet al.
Sizin dediğiniz 100 km dışına çıkmak için geçerli doğru. Ama şehir içi kısa mesafe için 50ccler iş görüyor. Dediğim gibi özel seri olacak eğer olursa 105 110 rahat görüyor 50ccler.

Yoksa benim kuzende büyük motor var onunla il il geziyor ama şehir içinde binmek için küçük 50 cc özel seri motor aldı.

Kısaca uzun yol düşünüyorsa büyük motor
Şehir içi düşünüyorsa 50cc ler çok daha iyi olur
 
Aslında iyi bişey ama şehir içi iyi bişey. Ben günlük 5 km yol git gel yapıyorum. Araba ile yoruyor yer bulması felan sıkıntı oluyor. Motor da zaten 100 km de 3 litre yakıt tüketimi var çok ekonomik oluyor
Ofis eve 15 KM mesafede o yönden bakınca trafik vs mantıklı da geliyor ama soru işaretleri var :D
 
ben modifiyeli alsam

böyle yakalanırım

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Aklımda var aslında ama 80K masraf :D o paranın üzerine koyup arabayı değiştirebiliyorum :D

Aslında iyi bişey ama şehir içi iyi bişey. Ben günlük 5 km yol git gel yapıyorum. Araba ile yoruyor yer bulması felan sıkıntı oluyor. Motor da zaten 100 km de 3 litre yakıt tüketimi var çok ekonomik oluyor

Ofis eve 15 KM mesafede o yönden bakınca trafik vs mantıklı da geliyor ama soru işaretleri var :D

Mondial Wing 50i oldu nasibimize. 80cc'li. Bir süre de kullanıp öyle yazayım dedim. Bugün tam 7.gün oldu. İlk izlenimler fena değil. Şehir içinde gidiyor. Ana yollardan kaçınıyorum, yine işlek olan tali yollardan gidip geliyorum genelde.

Benzini fulledim ve yola çıktım, 100 km'de 3 litre civarında yaktı. Hatta benzin doldurup 122 km sonra tekrar doldurdum 3.25 litre aldı.

Hem şehir içi hem de biraz uzak mesafe olsun diye Foça'ya gittim. Foça yolu da 55 km. git-gel 110 km civarı yol yaptım, tabi molalar vererek, gidişte 10 dk su molası + 20 dk ihtiyaç molası, bir tane limonlu soda (güneşte iyi gitti), dönüşte akşama doğru, 20-30 dk civarı bi çay molası, motor da soğumuş oldu. Maksimum hız konusunda bir şey diyemem düz yolda hızını alırsa 70 falan gidiyor ama 7000 deviri geçince motor titreme yapıyor, o yüzden 7000 deviri geçmemeye çalışıyorum. Ortalama 50 km/h hız, duruma göre daha hızlı veya yavaş. Ana yolda düzlükte 60 km/h hıza kadar çıktım.

Foça yolunu bilen varsa dağların arasında Menemen'e giderken biraz boş yollar, rüzgarda denge bozulur diye (malum acemiyiz tedbirli gitmek lazım) hızımı 40-45'lere düşürdüm tedbir olarak.

Dinlenerek gidince keyifli bir yol oldu, giderken Çiğli - Seyrek - Serbest Bölge - Maltepe - Gerenköy - Bağarası - Foça,

dönüşte, Foça - Bağarası - Buruncuk - Menemen - Çiğli şeklinde bir rota izledim. Buruncuk'tan sonrası D550 İzmir-Çanakkale karayolunun bir parçası olduğu için biraz daha seri gitmek gerekiyor.

Bilenler için Bağarasından sonra Foça cezaevini geçince yol ikiye ayrılıyor. Biri yel değirmenlerinin ordan inen dağ yolu, diğeri deniz üssü tarafından Foça'ya giden yol. Değirmen yolunda bir tepeyi aşarak Foça'ya inerken, Deniz üssü yolu daha kısa ve dik şekilde Foça'ya iniyor. Giderken değilrmen yolu, dönüşte deniz üssü yolunu kullandım. İkisinde de 35-40 'ın altına düşmedi en dik yerde. (Hız az gibi gelebilir fakat gidiş-geliş dağ yolu olduğu bilgisini ekleyeyim)



Bu mesafe de bu motorla yapılabilecek ideal uzun yol bence. Daha fazlası yorar. Keyif almak için bu rota ideal geldi.


rotaa.webp


Kırmızı yol gidiş, mavi yol dönüş güzergahı. Yeşil noktalar mola yerleri.
 
Mondial Wing 50i oldu nasibimize. 80cc'li. Bir süre de kullanıp öyle yazayım dedim. Bugün tam 7.gün oldu. İlk izlenimler fena değil. Şehir içinde gidiyor. Ana yollardan kaçınıyorum, yine işlek olan tali yollardan gidip geliyorum genelde.

Benzini fulledim ve yola çıktım, 100 km'de 3 litre civarında yaktı. Hatta benzin doldurup 122 km sonra tekrar doldurdum 3.25 litre aldı.

Hem şehir içi hem de biraz uzak mesafe olsun diye Foça'ya gittim. Foça yolu da 55 km. git-gel 110 km civarı yol yaptım, tabi molalar vererek, gidişte 10 dk su molası + 20 dk ihtiyaç molası, bir tane limonlu soda (güneşte iyi gitti), dönüşte akşama doğru, 20-30 dk civarı bi çay molası, motor da soğumuş oldu. Maksimum hız konusunda bir şey diyemem düz yolda hızını alırsa 70 falan gidiyor ama 7000 deviri geçince motor titreme yapıyor, o yüzden 7000 deviri geçmemeye çalışıyorum. Ortalama 50 km/h hız, duruma göre daha hızlı veya yavaş. Ana yolda düzlükte 60 km/h hıza kadar çıktım.

Foça yolunu bilen varsa dağların arasında Menemen'e giderken biraz boş yollar, rüzgarda denge bozulur diye (malum acemiyiz tedbirli gitmek lazım) hızımı 40-45'lere düşürdüm tedbir olarak.

Dinlenerek gidince keyifli bir yol oldu, giderken Çiğli - Seyrek - Serbest Bölge - Maltepe - Gerenköy - Bağarası - Foça,

dönüşte, Foça - Bağarası - Buruncuk - Menemen - Çiğli şeklinde bir rota izledim. Buruncuk'tan sonrası D550 İzmir-Çanakkale karayolunun bir parçası olduğu için biraz daha seri gitmek gerekiyor.

Bilenler için Bağarasından sonra Foça cezaevini geçince yol ikiye ayrılıyor. Biri yel değirmenlerinin ordan inen dağ yolu, diğeri deniz üssü tarafından Foça'ya giden yol. Değirmen yolunda bir tepeyi aşarak Foça'ya inerken, Deniz üssü yolu daha kısa ve dik şekilde Foça'ya iniyor. Giderken değilrmen yolu, dönüşte deniz üssü yolunu kullandım. İkisinde de 35-40 'ın altına düşmedi en dik yerde. (Hız az gibi gelebilir fakat gidiş-geliş dağ yolu olduğu bilgisini ekleyeyim)



Bu mesafe de bu motorla yapılabilecek ideal uzun yol bence. Daha fazlası yorar. Keyif almak için bu rota ideal geldi.


Ekli dosyayı görüntüle 25647

Kırmızı yol gidiş, mavi yol dönüş güzergahı. Yeşil noktalar mola yerleri.
Hayırlı olsun hocam ne kadara aldınız scooter sürmek keyifli oluyor tam şehir içi uygun. Ek olarak da lastikleri değiştirin derim F/P marka anlas olur. Eğer motor sıfır ise rodaj dönemine dikkat etmekte fayda var. Çok sıkıştırmamak gerekli.

Yakıt tüketimi de normal tüm scooter'da hemen hemen aynı.
 
Sn.@NBKpro kardeş yeni motorunuz hayırlı olsun,güle güle kullanın.Allah kaza,bela vermesin. :ok :clap2
 
Hayırlı olsun hocam ne kadara aldınız scooter sürmek keyifli oluyor tam şehir içi uygun. Ek olarak da lastikleri değiştirin derim F/P marka anlas olur. Eğer motor sıfır ise rodaj dönemine dikkat etmekte fayda var. Çok sıkıştırmamak gerekli.

Yakıt tüketimi de normal tüm scooter'da hemen hemen aynı.

İkinci el olarak aldım, lastikler kendi üstünde gelen çin lastikleri ve kötü, kayıyor.. Yağmurda çamurda ciddi tehlikeli olacak gibi.
 
scooter tarzı 50cc'lik bir motor alayım dedim. Çok bi km yapmayı ya da hız tutkusu olarak binmeyi düşünmüyorum. Genelde şehir içinde ve mahalle aralarında yani aşırı hız yapmayı gerektirmeyecek yerlerde binmeyi planlıyorum. Tabi ki B ehliyetim olduğu için 50cc düşünüyorum. İleriki planlarda da A sınıfı ehliyet alıp 125 cc bir motorla değiştirme gibi düşünce de var.

Fakat sağa sola çarşıya okula gitmek için 50 cc de yeterli olur mu acaba diye düşündüm. Sokağa çıktım dolaştım, sağa sola baktım, 50 cc gitmez deseler de azımsanmayacak sayıda 50 cc sokaklarda dolaşıyor. Demek ki gidiyor, biniliyor. Tabi çoğu da silindir değişimi vs. ile 80 cc'ye yükseltilmiş durumda.

Sabahları özellikle sözde 8-10 dkda bir kalkan (kalkması gereken) otobüsü 40-50 dk bekliyoruz durakta, genellikle de ağzına kadar dolu olduğu için ya kavga dövüş biniyoruz ya da binemiyoruz. E trafik desen var zaten, yoğun trafikte ortalama hız 10 km/h bile anca oluyor. Sağa sola çarşıya markete gitmek için de ideal.

Biraz bakınınca aklıma iki model yattı. Daha doğrusu iki model arasında kararsız kaldım, ikisi de birbirine çok yakın modeller.

1- Mondial Turismo 50i

2- Mondial Wing 50i


İkisi de fiyat olarak nispeten uygun olmakla birlikte f/p olarak üretilmiş modeller gibi geldi bana. İkisi de enjeksiyonlu motor. Karbüratörlüye göre daha performanslı ve az yaktığını söyleyenler var. Wing modeli bir tık daha tutulan model gibi geldi bana. Tasarım biraz daha köşeli, Turismo modeli ise daha retro görünüme sahip, yuvarlak far ve sinyalleri var. İlk bakışta Turismo daha hoşuma gitse de bir süre sonra Wing bir adım öne geçti gözümde. Turismo'yu gösterdiğimde "kız motoru" tepkilerini de aldım. :p

Turismo modeli ise eğer yazılanlar doğru ise yakıt konusunda gerçekten çok az yakıyor. Hatta abartarak söyleyebiliriz ki "yaz günü benzin bidonunu açık bıraksan buharlaşarak daha çabuk biter" Fakat kafa kısmı (direksiyondaki farın olduğu plastik kısım) hepsinde bir süre sonra gevşiyor oynuyor, takır tukur yapmaya başlıyor.

Wing modelinde ise yine bir süre sonra ön kısımdan tıkırtılar geldiği belirtiliyor. Tabi burada kullanılan yolun bozuk ya da düzgün olmasının da avantajı var.

Turismo 85 kg, Wing 95 kg ağırlığa sahip. Başka bir seçenek çıkmazsa bu ikisinden birine sıcak bakıyorum fakat kararsız kaldım. Kullanan deneyimleyen varsa, yorumlarınızı bekliyorum.

@Murat ALA
Wing ve Honda dio olarak iki motorum var. Kronik kramp bilyası bozuyor yağını erken değişmek lazım
20240910_172626_Original.webp
 
@NBKpro hayırlı olsun.

Ön tekere bağlı olan km kablosuna dikkat et.Ön tekere sürte sürte kabloyu yiyor.

Evet ona bi ayar çekmek lazım. Şimdilik biraz oynadım sürtmüyor gibi ama takip edeceğim.


Wing ve Honda dio olarak iki motorum var. Kronik kramp bilyası bozuyor yağını erken değişmek lazım

Wingde sorundan çok ne var zaten ? Tıkırtılı çalışmaya başladı ama eksozu alttan vurduğum için mi bilmiyorum. Hızı da düştü birkaç gün öncesine göre, aldığım benzinle de ilgili olabilir.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri