Merhabalar,
İnceleriz Bilinçli tüketici forumunun değerli üyeleri, geçtiğimiz hafta evimizdeki Arçelik üretimi Keysmart marka derin dondurucudan bir şırıltı sesi gelmeye başladı ve bir süre sonra soğutmayı kestiğini fark ettik.
2019 ağustos ayında aldığımız ürünün 5.5 senede bozulması üzerinde marka ile iletişime geçtim. Ürün garanti dışı olduğu için her halükarda 650 TL servis ücreti alırız dediler. Yerel tamircilere arızayı tarif ettiğimde ise gazı kaçmış, "git yenisini al" tepikisi ile karşılaştım.
Fazla uzatmadan konuya gireyim araştırmalarım sonucunda Şikayetvar üzerinde yapılan şikayetlerde birebir aynı üründe ve aynı ürünün Altus adı altında satılan aynı versiyonunda şikayetler olduğunu fark ettim. Bu şikayetlerin neredeyse hepsinde gaz kaçağı sorunu var. Bu şikayette görüldüğü üzere müşteriden 5 bin TL talep ediliyor. Dolabında bahsedilen paslanmanın aynısı aynı yerde bizim dolapta da mevcut. Videoda bahsedilen şırıltı sesi de aynı şekilde. Benzer şikayetlerin hepsini yazının sonuna ekleyeceğim.
Şimdi bu bilgiler ışığında @Adem Helvacı abi başta olmak üzere forum üyelerine sormak istiyorum. Bu dolaplarda üretimden kaynaklı gizli ayıp olduğu söylenebilir mi? Çünkü aynı neredeyse aynı süreler sonunda, aynı konudan mağdur olan bir çok tüketici var. Sorun bariz olarak bir tasarım hatasından kaynaklanıyor. Soğutucu hat borusu nem yapıyor, aynı bölgede sürekli biriken nem de paslanmaya sebep oluyor. Muhtemelen bu paslanma da zamanla gaz kaçağına sebep oluyor. Muhtemelen zamanla bu şikayetlerin sayısı da artacak. Kanunlara göre 10 yıl kullanım ömrü olan bu ürünlerin daha yasal ömrünün yarısında bu şekilde geri dönülmez şekilde bozulmasına ve neredeyse sıfır fiyatı kadar tamir ücreti istenmesine itiraz edecek kanuni bir yol var mıdır?
Şikayetler:
https://www.sikayetvar.com/altus/altus-derin-dondurucu-servis-ucreti-video (Bu Müşteriden 13 bin TL talep edilmiş)
Benim dolabımdaki paslanma:

İnceleriz Bilinçli tüketici forumunun değerli üyeleri, geçtiğimiz hafta evimizdeki Arçelik üretimi Keysmart marka derin dondurucudan bir şırıltı sesi gelmeye başladı ve bir süre sonra soğutmayı kestiğini fark ettik.
2019 ağustos ayında aldığımız ürünün 5.5 senede bozulması üzerinde marka ile iletişime geçtim. Ürün garanti dışı olduğu için her halükarda 650 TL servis ücreti alırız dediler. Yerel tamircilere arızayı tarif ettiğimde ise gazı kaçmış, "git yenisini al" tepikisi ile karşılaştım.
Fazla uzatmadan konuya gireyim araştırmalarım sonucunda Şikayetvar üzerinde yapılan şikayetlerde birebir aynı üründe ve aynı ürünün Altus adı altında satılan aynı versiyonunda şikayetler olduğunu fark ettim. Bu şikayetlerin neredeyse hepsinde gaz kaçağı sorunu var. Bu şikayette görüldüğü üzere müşteriden 5 bin TL talep ediliyor. Dolabında bahsedilen paslanmanın aynısı aynı yerde bizim dolapta da mevcut. Videoda bahsedilen şırıltı sesi de aynı şekilde. Benzer şikayetlerin hepsini yazının sonuna ekleyeceğim.
Şimdi bu bilgiler ışığında @Adem Helvacı abi başta olmak üzere forum üyelerine sormak istiyorum. Bu dolaplarda üretimden kaynaklı gizli ayıp olduğu söylenebilir mi? Çünkü aynı neredeyse aynı süreler sonunda, aynı konudan mağdur olan bir çok tüketici var. Sorun bariz olarak bir tasarım hatasından kaynaklanıyor. Soğutucu hat borusu nem yapıyor, aynı bölgede sürekli biriken nem de paslanmaya sebep oluyor. Muhtemelen bu paslanma da zamanla gaz kaçağına sebep oluyor. Muhtemelen zamanla bu şikayetlerin sayısı da artacak. Kanunlara göre 10 yıl kullanım ömrü olan bu ürünlerin daha yasal ömrünün yarısında bu şekilde geri dönülmez şekilde bozulmasına ve neredeyse sıfır fiyatı kadar tamir ücreti istenmesine itiraz edecek kanuni bir yol var mıdır?
Şikayetler:
https://www.sikayetvar.com/altus/altus-derin-dondurucu-servis-ucreti-video (Bu Müşteriden 13 bin TL talep edilmiş)
Benim dolabımdaki paslanma:
