Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakları Altus / Keysmart Derin Dondurucularda Gizli Ayıp Mı Var?

YapışkanTuş

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
16 Tem 2023
Mesajlar
5
Merhabalar,

İnceleriz Bilinçli tüketici forumunun değerli üyeleri, geçtiğimiz hafta evimizdeki Arçelik üretimi Keysmart marka derin dondurucudan bir şırıltı sesi gelmeye başladı ve bir süre sonra soğutmayı kestiğini fark ettik.

2019 ağustos ayında aldığımız ürünün 5.5 senede bozulması üzerinde marka ile iletişime geçtim. Ürün garanti dışı olduğu için her halükarda 650 TL servis ücreti alırız dediler. Yerel tamircilere arızayı tarif ettiğimde ise gazı kaçmış, "git yenisini al" tepikisi ile karşılaştım.


Fazla uzatmadan konuya gireyim araştırmalarım sonucunda Şikayetvar üzerinde yapılan şikayetlerde birebir aynı üründe ve aynı ürünün Altus adı altında satılan aynı versiyonunda şikayetler olduğunu fark ettim. Bu şikayetlerin neredeyse hepsinde gaz kaçağı sorunu var. Bu şikayette görüldüğü üzere müşteriden 5 bin TL talep ediliyor. Dolabında bahsedilen paslanmanın aynısı aynı yerde bizim dolapta da mevcut. Videoda bahsedilen şırıltı sesi de aynı şekilde. Benzer şikayetlerin hepsini yazının sonuna ekleyeceğim.

Şimdi bu bilgiler ışığında @Adem Helvacı abi başta olmak üzere forum üyelerine sormak istiyorum. Bu dolaplarda üretimden kaynaklı gizli ayıp olduğu söylenebilir mi? Çünkü aynı neredeyse aynı süreler sonunda, aynı konudan mağdur olan bir çok tüketici var. Sorun bariz olarak bir tasarım hatasından kaynaklanıyor. Soğutucu hat borusu nem yapıyor, aynı bölgede sürekli biriken nem de paslanmaya sebep oluyor. Muhtemelen bu paslanma da zamanla gaz kaçağına sebep oluyor. Muhtemelen zamanla bu şikayetlerin sayısı da artacak. Kanunlara göre 10 yıl kullanım ömrü olan bu ürünlerin daha yasal ömrünün yarısında bu şekilde geri dönülmez şekilde bozulmasına ve neredeyse sıfır fiyatı kadar tamir ücreti istenmesine itiraz edecek kanuni bir yol var mıdır?

Şikayetler:
https://www.sikayetvar.com/altus/altus-derin-dondurucu-servis-ucreti-video (Bu Müşteriden 13 bin TL talep edilmiş)

Benim dolabımdaki paslanma:
WhatsApp Görsel 2025-03-14 saat 18.24.56_f7dfdeeb.webp
 
Tamir edilebilir bölgede olduğundan 10 yıl ömrü kavramı içinde oluyor.

Siz sıfır buzdolabı ile değişim mi istiyorsunuz.
 
Tamir edilebilir bölgede olduğundan 10 yıl ömrü kavramı içinde oluyor.

Siz sıfır buzdolabı ile değişim mi istiyorsunuz.
Konu benim ne istediğim değil. Bence ortada genel bir sorun var ve ben bu sorunu duyurmak istiyorum. Konuyu açmamın amaçlarından birisi de bu sorunu yaşayan başka birileri olursa bu konuyu görsün ve bilinçlensin. Sorunun sebebi de bence tasarımsal bir hata. Burada marka tarafından bir inisiyatif alınması gerekiyor. Onların elinde bu modellerdeki arızalar ile ilgili detaylı veriler de vardır. Binlerce satılan ürünler bunlar. Çıksın desin ki evet bu üründe böyle bir sorun var. Onarımını da maliyetine yapıyorum ya da dolabınızı cüzi bir ücret karşılığında değiştiriyorum. Sanki bilin

Kaldı ki kimseye değişim de teklif etmemişler zaten. Yüksek bedeller ile onarım teklifi yapılıyor. İsteniyor ki müşteri yaptırmasın, gitsin yenisini alsın. Kaldı ki dolaplarda onarım yapılsa bile servis şartlarında yapılan işlemler fabrika kalitesinde olmuyor. Defalarca onarım yaptırıp verim alamayan örnekler de linklerde mevcut. Ben Arçelik gibi bir markadan daha iyi bir yaklaşım beklerdim. En azından gelsin baksın desin ki "sen buna şuradan zarar vermişsin ondan bozulmuş". Hiç itiraz etmem benden kaynaklı bir durum varsa anında öderim servis ücretini ama adamlar (bence) kendi hataları yüzünden bozulan dolabın arıza tespitini yapmak için bile para istiyor.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri