Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

arçelik klima arıza,vakumsuz montaj

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

drafdn

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
12 Haz 2023
Mesajlar
7
3 hafta önce babamlara arçelik ekolojik inverter klima aldım 12.000btu, ben yokken gelip montajını vakumsuz yapmışlar.1 hafta önce de ch 38 arızası aldık.Şu an klima çalışssa bile soğutmuyor. Ürün ve arçelik servisinden hiç memnun kalmadım işin açıkçası bu süreç sonrası iade edebilir miyim ya da yenisiyle değişim talep edebilir miyim? Servisi arayıp durumu anlattım ordaki kadın bana biz zaten hiç bir klimayı vakumlu montaj yapmıyoruz diye bir de bana tavır gösterdi,bizim hatamız yok gibisinden.
 
3 hafta önce babamlara arçelik ekolojik inverter klima aldım 12.000btu, ben yokken gelip montajını vakumsuz yapmışlar.1 hafta önce de ch 38 arızası aldık.Şu an klima çalışssa bile soğutmuyor. Ürün ve arçelik servisinden hiç memnun kalmadım işin açıkçası bu süreç sonrası iade edebilir miyim ya da yenisiyle değişim talep edebilir miyim? Servisi arayıp durumu anlattım ordaki kadın bana biz zaten hiç bir klimayı vakumlu montaj yapmıyoruz diye bir de bana tavır gösterdi,bizim hatamız yok gibisinden.
Arçelik yöneticilerine baksanız ''Vakumsuz klima kesinlikle yapmayız'' diyerek bizi yalancı çıkartıyorlar. Keşke konuşmanın ses kaydı olsaydı :D

CH38 demek sistemde gaz akışı yok demektir yani montaj da kusurlu yapılmış.

Havşalara ya az sıkılmış reor arasından kaçmış, ya da çok sıkılmış, havşa kesmiş ve oradan kaçmıştır.

Zaten eskiden alüminyum boruların ucuna bakır kaynak yapılmasının nedeni de bu havşalardı, Alüminyum çok yumuşak olduğu için, kurbağacıkla haddinden fazla sıkınca hamur gibi ezilip kesiliyor. Malum Arçelik klimalar da alüminyum boru ile montaj yapılıyor. Sonuç kaçınılmaz.

Sizin her şekilde seçimlik haklarınız oluşmuş.

6502 Sayılı Tüketicinin korunması Hakkındaki Kanun Madde 8 kapsamında sizin klimanız artık AYIPLI MAL diye geçer ve aynı Kanun'un 11 inci maddesi gereği seçimlik haklarınızdan dilediğinizi kullanabilirsiniz ki burada size tavsiyem, ücret iadesi istememeniz yönde olur zira o klimayı süreç sonunda almak istediğinizde aradaki enflasyon kaynaklı fiyat farkı sizi zarar ettirir.

Malın değişimini talep edin. Dış ünite değişimi yeterlidir bu arada. Bir de mümkünse müşteri hizmetleriyle görüşün, ya başka servis, ya da başka ekip gelsin.
 
Arçelik yöneticilerine baksanız ''Vakumsuz klima kesinlikle yapmayız'' diyerek bizi yalancı çıkartıyorlar. Keşke konuşmanın ses kaydı olsaydı :D

CH38 demek sistemde gaz akışı yok demektir yani montaj da kusurlu yapılmış.

Havşalara ya az sıkılmış reor arasından kaçmış, ya da çok sıkılmış, havşa kesmiş ve oradan kaçmıştır.

Zaten eskiden alüminyum boruların ucuna bakır kaynak yapılmasının nedeni de bu havşalardı, Alüminyum çok yumuşak olduğu için, kurbağacıkla haddinden fazla sıkınca hamur gibi ezilip kesiliyor. Malum Arçelik klimalar da alüminyum boru ile montaj yapılıyor. Sonuç kaçınılmaz.

Sizin her şekilde seçimlik haklarınız oluşmuş.

6502 Sayılı Tüketicinin korunması Hakkındaki Kanun Madde 8 kapsamında sizin klimanız artık AYIPLI MAL diye geçer ve aynı Kanun'un 11 inci maddesi gereği seçimlik haklarınızdan dilediğinizi kullanabilirsiniz ki burada size tavsiyem, ücret iadesi istememeniz yönde olur zira o klimayı süreç sonunda almak istediğinizde aradaki enflasyon kaynaklı fiyat farkı sizi zarar ettirir.

Malın değişimini talep edin. Dış ünite değişimi yeterlidir bu arada. Bir de mümkünse müşteri hizmetleriyle görüşün, ya başka servis, ya da başka ekip gelsin.

Müşteri temsilcimizle yapacağınız görüşmeler, kalite standartları gereği kayıt altına alınmaktadır. Tüketici lehine bir şey olunca bu kayıtlara ulaşılamıyor nedense.

Biz hiçbir klimayı vakumlu takmıyoruz cümlesinin geçtiği görüşme bunların elinde var mı? Var.
 
Müşteri temsilcimizle yapacağınız görüşmeler, kalite standartları gereği kayıt altına alınmaktadır. Tüketici lehine bir şey olunca bu kayıtlara ulaşılamıyor nedense.

Biz hiçbir klimayı vakumlu takmıyoruz cümlesinin geçtiği görüşme bunların elinde var mı? Var.
Aslında bu görüşmeyi şu an sen de yapıp kayıt edebilirsin. Nasılsa Arçeik müşterisisin. :D
 
Zaten bunu söyleyen de servis, eğer bu servisin böyle dediği Arçelik'te duyulur da Arçelik o servisin servislik yetkisini almazsa o da bu işin içinde ve örtbas etmeye çalışıyor demektir.

Çok iyimser sayılarla konuşalım, bu yaz bir servis günde 3 tane klima takmış olsun. Aylık 20 günden 60 klima yapar. Nisandan itibaren de 5x60 = 300 klima yapar. Kaldı ki klima konusunda bu yaz her marka patladı, sıcaklarda tüm millet klima almaya koştu.
Bakın 300 kişi diyelim biz buna, o servisin bölgesinde peki vakumsuz takıldığı için şikayet eden kaç kişi? Bu süreçte "amaan boşver çalışıyor soğutuyor kim uğraşacak" diyenleri de düşersek gerçekten bir elin parmağını geçmeyecek sayıda bunlar.

300 kişiden belki 10 tanesi anca vakumsuz montaj yüzünden klima değişim talebinde bulunuyor. Yani yüzdelik olarak %3.3 gibi bir şey. Geri kalan %96'lık kısım firmanın, servisin, elemanın yanına kar kalıyor. Bunlar da buradan aldığı güçle "ya nolacak" diyerek yüzsüzlükle devam ediyorlar.
 
Güncelleme…..

Arçelik servisten montaj için ekip babamlara ulaştı,rekor çatlamış ordan gaz boşalmış,tekrar gaz basalım diye babama söylemişler,ben telefonu aldım teknik personele durumu izah ettim,ilk montaj sırasında vakum yapılmadığını değişim talep ettiğimi ilettim fakat teknik personel ısrarla “ bu yeni klimlar r32 li olduğu için biz hiçbir klimaya vakum yapmıyoruz,şimdi gaz basıp vakum yapıp gidecem” dedi(.Ses kaydı alacak ortamda değildim anlık gelişti.) ben de bunu kabul etmedim zaten tüketici hakem heyetine başvurduğumu söyledim.
 
Güncelleme…..

Arçelik servisten montaj için ekip babamlara ulaştı,rekor çatlamış ordan gaz boşalmış,tekrar gaz basalım diye babama söylemişler,ben telefonu aldım teknik personele durumu izah ettim,ilk montaj sırasında vakum yapılmadığını değişim talep ettiğimi ilettim fakat teknik personel ısrarla “ bu yeni klimlar r32 li olduğu için biz hiçbir klimaya vakum yapmıyoruz,şimdi gaz basıp vakum yapıp gidecem” dedi(.Ses kaydı alacak ortamda değildim anlık gelişti.) ben de bunu kabul etmedim zaten tüketici hakem heyetine başvurduğumu söyledim.
Eğer gaz basıp gitmelerine izin verseydiniz, Hakem Heyeti savunmasına karşı taraf ''tüketici seçimlik haklarından onarımı kullanmıştır, başkaca seçimlik hakkı kalmamıştır'' diye cevap verecekti.

Ayrıca konu artık vakum konusu da değil ki. Ayıplı hizmetten kaynaklı bir ayıplı mal söz konusu, 180 gün içerisinde üründe arıza oluşması demek, ürünün ilk gününde arızalı olduğu kabulü demektir ve seçimlik haklarınız doğar.
 
GÜNCELLEME
Ağustos ayında vakumsuz arçelik klima montajı sınrası klima arızalanmıştı.arçelik servis hiçbir şekilde değişimi kabul etmemiş ve biz zaten tüm klimaları vakumsuz yapıyoruz diye saygısız bir uslup ile tarafımıza karşılık varmişlerdi.

Adem beyin desteği ile tüketici hakem heyetine başvurumu yapmıştım.Bu hafta sonuçlandı,thh arçelik servisi haksız buldu ve klimanın misli ile değişimine karar verdi.Kararın ekini sona ekliyorum.

Ayrıca bilirkişi bakır boruyla montaj yapılmadığını da karara ilave etmişler.

Burdan Adem beye çok teşekkür ediyorum,onun sayesinde süreç hakkında çok bilgi edindim…
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3822.jpeg
    IMG_3822.jpeg
    153.9 KB · Görüntüleme: 15
GÜNCELLEME
Ağustos ayında vakumsuz arçelik klima montajı sınrası klima arızalanmıştı.arçelik servis hiçbir şekilde değişimi kabul etmemiş ve biz zaten tüm klimaları vakumsuz yapıyoruz diye saygısız bir uslup ile tarafımıza karşılık varmişlerdi.

Adem beyin desteği ile tüketici hakem heyetine başvurumu yapmıştım.Bu hafta sonuçlandı,thh arçelik servisi haksız buldu ve klimanın misli ile değişimine karar verdi.Kararın ekini sona ekliyorum.

Ayrıca bilirkişi bakır boruyla montaj yapılmadığını da karara ilave etmişler.

Burdan Adem beye çok teşekkür ediyorum,onun sayesinde süreç hakkında çok bilgi edindim…
Sizin adınıza sevindim. Lütfen gelişmeleri de bizimle paylaşın, servis tekrar gelip vakumlu montaj yapacak mı merak ettim.
Sonuçta ürünleri vakuma ihtiyaç duymuyormuş hiçbir kurulumda da vakum yapmıyorlarmış, bakalım şimdi nasıl olacak.
 
Arçelik Whatsapp hattından değişim başvurusunda bulunun, onlar ürün gelince servis yönlendirirler.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri