Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Aşırı Hatalı Hakem Heyeti Kararı.

YerliMakina

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
18 Haz 2024
Mesajlar
3
Herkese merhabalar, iyi bayramlar.

Ağustos 2021 tarihinde satın aldığım 3 yıl garantisi bulunan Asus marka ekran kartım Şubat 2024 tarihinde arızalandı ve servise gönderdim. Tamiri mümkün olmadığı için servis DOA raporu gönderdi. Rapor ile satın aldığım yere değişim için başvurdum ancak bana alt segment ürün veya ücret iadesi teklif ettiler. Fatura tutarı 11.000 TL iken ürünün güncel değeri 25.000 TL olduğundan kabul etmedim. Baktım firmanın misli ile değişim yapmaya niyeti yok ben de lehime karar alacağımdan emin olarak, DOA raporu, firma ile yaptığım yazışmaları vs. ekleyerek gayet nizami bir dilekçe ile e-devlet üzerinden THH başvurusu yaptım. 4.5 ay sonunda THH kararı çıktı ve şok oldum.

Eklediğim kararda göreceğiniz üzere, heyet 6502 sayılı kanun 12. maddesi gereğince başvurumu reddetti. İlgili madde "Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir." diyor. Yani ürün alınalı 2 seneyi geçtiği için reddedilmiş ama ürünün garanti süresi 3 yıl.

Maddede bahsedilen taraflar arasındaki sözleşme garanti belgesi değil midir ? Eğer öyle ise THH böyle bir kararı nasıl verebilir gerçekten aklım almıyor. Oysa dilekçede garanti süresi içerisinde arızalandığını ve DOA raporu olduğunu açık açık belirttim ve rapor ile birlikte ürün faturasını da dilekçeye ekledim.

Şimdi benim ne yapmam gerekiyor ? Bundan sonraki süreçte anladığım kadarıyla yapmam gereken Tüketici Mahkemesine itiraz etmek. Zaten 4.5 aydır bekliyorum, adli tatil araya girecek ve süreç belki de heyetin yanlış karar nedeniyle 1 sene daha sürecek. Başka bir yol, yöntem var mıdır ?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240618_064822.jpg
    IMG_20240618_064822.jpg
    59.3 KB · Görüntüleme: 19
Demek ki kimse şikayetini okumamış,sadece fatura tarihine bakarak karar vermişler
 
Ürünün garanti süresinin üç yıl olduğuna dair bir belgeyi dosyaya sundunuz mu?
 
Ürünün garanti süresinin üç yıl olduğuna dair bir belgeyi dosyaya sundunuz mu?

Hayır garanti belgesi dosyada ekli değildi ancak bana verilen DOA raporu ekliydi. Garantisi olmayan ürün için servis neden DOA raporu versin ?

Ayrıca dilekçemin ilk cümlesi ise şöyleydi. "xxx seri numaralı xxx marka model ekran kartımın arızalanması üzerine garanti süresi içerisinde yetkili servisine gönderdim. Servis süreci sonunda cihazın Asus tarafından tamiri mümkün olmadığı anlaşıldığından ekte gönderdiğim DOA (iade/değişim) raporu tarafıma ulaştırıldı."

Burada açık açık durumu anlattım. Tüm bunlara rağmen red verilmesi zaten çok mantıksız olan. Bence Heyet karar alırken garantinin bahsi geçen sözleşme olduğunu göz ardı etmiş.
 
Hayır garanti belgesi dosyada ekli değildi ancak bana verilen DOA raporu ekliydi. Garantisi olmayan ürün için servis neden DOA raporu versin ?

Ayrıca dilekçemin ilk cümlesi ise şöyleydi. "xxx seri numaralı xxx marka model ekran kartımın arızalanması üzerine garanti süresi içerisinde yetkili servisine gönderdim. Servis süreci sonunda cihazın Asus tarafından tamiri mümkün olmadığı anlaşıldığından ekte gönderdiğim DOA (iade/değişim) raporu tarafıma ulaştırıldı."

Burada açık açık durumu anlattım. Tüm bunlara rağmen red verilmesi zaten çok mantıksız olan. Bence Heyet karar alırken garantinin bahsi geçen sözleşme olduğunu göz ardı etmiş.
Anladığım kadarıyla başvurunuzun içeriğinde garanti süresinin üç yıl olduğunu açıklamadığınız ve buna ilişkin belgeyi başvurunuza eklemediğiniz için başvurunuz reddedilmiş. Anlatmak istediğiniz şeyi heyetin yorum yoluyla anlamasını beklemeyin. Heyetlerin iş yükü ağır, her bir dosyaya ayırabildikleri süre sınırlı maalesef.
 
Son düzenleme:
Anladığım kadarıyla başvurunuzun içeriğinde garanti süresinin üç yıl olduğunu açıklamadığınız ve buna ilişkin belgeyi başvurunuza eklemediğiniz için başvurunuz reddedilmiş. Anlatmak istediğiniz şeyi heyetin yorum yoluyla anlamasını beklemeyin. Heyetlerin iş yükü ağır, her bir dosyaya ayırabildikleri süre sınırlı. Söylediğim hususlara dikkat ederek yeniden başvuru yapın.
Sizin söylediğinizi anlıyorum. Evet garanti süresi 3 yıldı diye belirtmedim ancak başvuruda ürünün garantili olduğunu belirtmiştim. Ayrıca tarihli DOA raporu, tarihli servis yazışmaları, firmanın bana yaptığı teklifler ve benim verdiğim cevaplar mevcut. Ürün garanti süresi içerisinde olmasa servis neden rapor versin, firma neden raporu kabul edip bana teklifler yapsın. Benim başvurum servisin verdiği DOA raporu karşılığında firmanın üstüne düşeni yapmaması konusundaydı. Ortada ürünün garantisinin olup olmadığının sorgulanmasını gerektirecek bir durum da yoktu. Hatta başvuruyu Adem bey ile bu konularda birlikte çalışan DH forumdan Savaş bey ile birlikte yapmıştım, kendisi de garanti süresi ile ilgili bir şey söylememişti. O da şaşkın şu durumda. Tekrar başvurun demişsiniz, aynı ürün için tekrar başvurabilir miyim onu öğrenmek istiyordum. Okuduğum ve anladığım kadarıyla bu karar için itiraz yolu Tüketici Mahkemesi. Adem bey'e de mail attım onun da cevabını bekliyorum.
 
Sizin söylediğinizi anlıyorum. Evet garanti süresi 3 yıldı diye belirtmedim ancak başvuruda ürünün garantili olduğunu belirtmiştim. Ayrıca tarihli DOA raporu, tarihli servis yazışmaları, firmanın bana yaptığı teklifler ve benim verdiğim cevaplar mevcut. Ürün garanti süresi içerisinde olmasa servis neden rapor versin, firma neden raporu kabul edip bana teklifler yapsın. Benim başvurum servisin verdiği DOA raporu karşılığında firmanın üstüne düşeni yapmaması konusundaydı. Ortada ürünün garantisinin olup olmadığının sorgulanmasını gerektirecek bir durum da yoktu. Hatta başvuruyu Adem bey ile bu konularda birlikte çalışan DH forumdan Savaş bey ile birlikte yapmıştım, kendisi de garanti süresi ile ilgili bir şey söylememişti. O da şaşkın şu durumda. Tekrar başvurun demişsiniz, aynı ürün için tekrar başvurabilir miyim onu öğrenmek istiyordum. Okuduğum ve anladığım kadarıyla bu karar için itiraz yolu Tüketici Mahkemesi. Adem bey'e de mail attım onun da cevabını bekliyorum.
Belgeleri görmeden sizi yanlış yönlendirmek istemem, dediğiniz gibi eklediğiniz belgelerden garanti süresinin üç yıl olduğu anlaşılıyorsa itiraz hakkınızı kullanın. Tüketici mahkemesi duruşmalı inceleme yaptığı için kendinizi daha iyi ifade edersiniz. Ancak belgeleriniz yetersizse yeni bir başvuru yapmanızı tavsiye ederim.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri