Herkese merhabalar, iyi bayramlar.
Ağustos 2021 tarihinde satın aldığım 3 yıl garantisi bulunan Asus marka ekran kartım Şubat 2024 tarihinde arızalandı ve servise gönderdim. Tamiri mümkün olmadığı için servis DOA raporu gönderdi. Rapor ile satın aldığım yere değişim için başvurdum ancak bana alt segment ürün veya ücret iadesi teklif ettiler. Fatura tutarı 11.000 TL iken ürünün güncel değeri 25.000 TL olduğundan kabul etmedim. Baktım firmanın misli ile değişim yapmaya niyeti yok ben de lehime karar alacağımdan emin olarak, DOA raporu, firma ile yaptığım yazışmaları vs. ekleyerek gayet nizami bir dilekçe ile e-devlet üzerinden THH başvurusu yaptım. 4.5 ay sonunda THH kararı çıktı ve şok oldum.
Eklediğim kararda göreceğiniz üzere, heyet 6502 sayılı kanun 12. maddesi gereğince başvurumu reddetti. İlgili madde "Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir." diyor. Yani ürün alınalı 2 seneyi geçtiği için reddedilmiş ama ürünün garanti süresi 3 yıl.
Maddede bahsedilen taraflar arasındaki sözleşme garanti belgesi değil midir ? Eğer öyle ise THH böyle bir kararı nasıl verebilir gerçekten aklım almıyor. Oysa dilekçede garanti süresi içerisinde arızalandığını ve DOA raporu olduğunu açık açık belirttim ve rapor ile birlikte ürün faturasını da dilekçeye ekledim.
Şimdi benim ne yapmam gerekiyor ? Bundan sonraki süreçte anladığım kadarıyla yapmam gereken Tüketici Mahkemesine itiraz etmek. Zaten 4.5 aydır bekliyorum, adli tatil araya girecek ve süreç belki de heyetin yanlış karar nedeniyle 1 sene daha sürecek. Başka bir yol, yöntem var mıdır ?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Ağustos 2021 tarihinde satın aldığım 3 yıl garantisi bulunan Asus marka ekran kartım Şubat 2024 tarihinde arızalandı ve servise gönderdim. Tamiri mümkün olmadığı için servis DOA raporu gönderdi. Rapor ile satın aldığım yere değişim için başvurdum ancak bana alt segment ürün veya ücret iadesi teklif ettiler. Fatura tutarı 11.000 TL iken ürünün güncel değeri 25.000 TL olduğundan kabul etmedim. Baktım firmanın misli ile değişim yapmaya niyeti yok ben de lehime karar alacağımdan emin olarak, DOA raporu, firma ile yaptığım yazışmaları vs. ekleyerek gayet nizami bir dilekçe ile e-devlet üzerinden THH başvurusu yaptım. 4.5 ay sonunda THH kararı çıktı ve şok oldum.
Eklediğim kararda göreceğiniz üzere, heyet 6502 sayılı kanun 12. maddesi gereğince başvurumu reddetti. İlgili madde "Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir." diyor. Yani ürün alınalı 2 seneyi geçtiği için reddedilmiş ama ürünün garanti süresi 3 yıl.
Maddede bahsedilen taraflar arasındaki sözleşme garanti belgesi değil midir ? Eğer öyle ise THH böyle bir kararı nasıl verebilir gerçekten aklım almıyor. Oysa dilekçede garanti süresi içerisinde arızalandığını ve DOA raporu olduğunu açık açık belirttim ve rapor ile birlikte ürün faturasını da dilekçeye ekledim.
Şimdi benim ne yapmam gerekiyor ? Bundan sonraki süreçte anladığım kadarıyla yapmam gereken Tüketici Mahkemesine itiraz etmek. Zaten 4.5 aydır bekliyorum, adli tatil araya girecek ve süreç belki de heyetin yanlış karar nedeniyle 1 sene daha sürecek. Başka bir yol, yöntem var mıdır ?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.