Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Satın Alma Önerisi AXEN 50” 126 Ekran Frameless Ultra HD 4K webOS Smart TV AX50FIL242

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gsever
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

gsever

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
13 Mar 2023
Mesajlar
13
Merhaba Sayın yetkili CarrefourSA online marketinden 20/02/2023 tarihinde 1ad AXEN 50” 126 Ekran Frameless Ultra HD 4K webOS Smart TV AX50FIL242 satın aldım 21/02/2023 tarihinde teslimi ve kurumu yapıldı (yetkili servis tarafından) 3-4 gün renk ayarlamakla geçti fakat tivinin karşısından bakınca kabul edilebilinir diye düşündüm sağ sol 45 dereceden izlenince renkler çok açık tonda olduğunu fark ettim ve bir türlü bu sorunu çözemedim ve hemen CarrefourSA müşteri hizmetlerini arayıp iade talebibde bulundun (site üzerinden iade talebi bulunmamakta) CarrefourSA müşteri yetkilisi Servis iade raporu olmadan hiç bir talebi kabul etmedi servis ve üretici firmayla iletişime geçtim arızalı ürün dışında iade edilebilinir raporu kesinlikle kabul etmiyor her iki tarafla tam 15 gündür görüşüyorum 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun bana bu hakkı tanımış dememe rağmen hiç dikkate alınmıyor her iki tarafa iade talep dilekçesi iade taahhütlü posta gönderdim e-delet üzerinde CarrefourSA'ya iade talebinde bulundum.Not:Yetkili servisinden verine rapor yetersiz kabul edilemez deniyor.Lütfen bana bu konuda yardımcı olunuz yapılan başvurular yeterlimidir ne yapmalıyı 15 günde psikolojim alt üst oldu.Saygılar iyi günler
 
Merhaba Sayın yetkili CarrefourSA online marketinden 20/02/2023 tarihinde 1ad AXEN 50” 126 Ekran Frameless Ultra HD 4K webOS Smart TV AX50FIL242 satın aldım 21/02/2023 tarihinde teslimi ve kurumu yapıldı (yetkili servis tarafından) 3-4 gün renk ayarlamakla geçti fakat tivinin karşısından bakınca kabul edilebilinir diye düşündüm sağ sol 45 dereceden izlenince renkler çok açık tonda olduğunu fark ettim ve bir türlü bu sorunu çözemedim ve hemen CarrefourSA müşteri hizmetlerini arayıp iade talebibde bulundun (site üzerinden iade talebi bulunmamakta) CarrefourSA müşteri yetkilisi Servis iade raporu olmadan hiç bir talebi kabul etmedi servis ve üretici firmayla iletişime geçtim arızalı ürün dışında iade edilebilinir raporu kesinlikle kabul etmiyor her iki tarafla tam 15 gündür görüşüyorum 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun bana bu hakkı tanımış dememe rağmen hiç dikkate alınmıyor her iki tarafa iade talep dilekçesi iade taahhütlü posta gönderdim e-delet üzerinde CarrefourSA'ya iade talebinde bulundum.Not:Yetkili servisinden verine rapor yetersiz kabul edilemez deniyor.Lütfen bana bu konuda yardımcı olunuz yapılan başvurular yeterlimidir ne yapmalıyı 15 günde psikolojim alt üst oldu.Saygılar iyi günler
Bir minik sitem sonra da çözüm.

Bizi şimdi bulduğunuz gibi keşke ürünü satın almadan evvel bulsaydınız size hangi televizyonun neler verip neler veremeyeceğini anlatırdık bu kadar stres olmazdınız :ok


Çözüm ise mesafeli sözleşmeler yönetmeliği madde 9 da yatıyor. Sizin ürün online alışveriş olduğu için mesafeli sözleşmeler yönetmeliği kapsamında ele alınır ve üründe arıza olması veya servis raporu zorunluluğu yoktur.

Siz yasal süreci başlatabilmek adına yasal süresi içerisinde bildirimde bulunmuşsunuz, bunu da ispat edebilir durumdasınız, dolayısı ile THH ye sunacağınız ve durumu anlatacağınız bir dilekçe iade işlemi için yeterli olacaktır

Tek sorun sürenin biraz uzun sürüyor olması.
 
Aslında bu durum suistimale çok açık olduğu için servis raporu istiyorlar. Kimin ne amaçla ne yapacağı belli olmuyor çünkü.

TV'de sorun yok, arıza yok. Bir VA panelin verebileceği görüntü bu. Bu Axen değil de X marka olsa yine aynı görüntü olurdu. TV'yi almadan önce mümkünse iyi araştırmak gerekiyor fakat bizim halkımızın hepsi teknoloji profesörü, o kadar dandik ve alıcıyı sıkıntıya sokacak tavsiyeler veriyorlar ki. Mağazaya gidin orada inceleyin sonra gelin alın desek, mağazada hemen bir satış personeli "yardımcı olmak" için beliriyor ve hangi TV'yi isterse onu sattırabiliyor. Mağazalardaki TV'lerin Görüntü ayarlarının oynandığı da bir gerçek. Siz ne kadar nötr olursanız olun karşınızdaki satış personeli bunun eğitimini almış birisi olabiliyor ve istediği TV'yi sizin gözünüzde çöp yapabiliyor.

Öte yandan arıza olmayan ve artık az ya da çok kullanılmış bir TV'yi sırf uzaktan satış diye iade almak konusunda da evet yasa belli ürünler hariç buna izin veriyor fakat suistimal etmeye çok açık bir durum bu. Aynı şekilde büyük bir hevesle beğene beğene bir TV aldınız, kutuyu açarken fark ediyorsunuz ki bu TV daha önce açılmış. Ne kadar özenli paketleseniz de fabrikada paketlemekle aynı şey olmuyor belli oluyor. Üstüne bir de ister istemez zor fark edilecek kılcal çizikler olursa vay anam ortalığa bak. Fabrika veya satıcı bu ürünü alıp ne yapmalı ? Bu konuda bazı yazılanlar yetersiz kalıyor.

Ben de evimde kullandım TV'yi memnun kalmadım birkaç gün sonra. A marketten mağazadan aldım, kapalı kutu şeklinde. Ürünü görmedim, bana ne verip ne veremeyeceğini bilemiyorum. O zaman benim de iade hakkım doğmuyor mu ?
İşin çok farklı boyutlarına da çekilebilir, adamın elinde aynı TV'nin arızalı olanı var. İnternetten sipariş verdi ve sessizce içini açıp arızalı olan kısmı değiştirdi diyelim. Sonra da bu TV arızalı ya da fark edilemeyecek şekilde ise memnun kalmadım deyip iade etti. Bu durum nasıl değerlendirilmeli ?

Elbette sizin anlattığınız durum farklı yazdığım senaryolar farklı. Fakat objektif açıdan bakarsak "arızalı" "değişim için sebebi var" şeklinde bir rapor olmadan değiştirilmemesini haklı buluyorum. Çünkü firma da 6502'nin bu şekilde kötüye kullanılacağının farkında ve kendince önlem almak istiyor.
Elbette yasal olarak böyle bir hak varsa kullanılabilir. Çünkü yasa bunu yapabilirsin diyor.
 
İlgi destek için çok teşekkür ederim. E-devlet üzerinden yapılan iade talep başvurusuna başka ilave anlatım dilekçe türünden herhangi bir ekleme yapılmalımıdır gerek varmıdır. Yetersiz denilen servis raporu E-devlet başvuru sonrası elime ulaştı bu raporu eklemelimiyiz bir etkisi olurmu bilmiyorum.
İyi günler
 
Son düzenleme:
İlgi destek için çok teşekkür ederim. E-devlet üzerinden yapılan iade talep başvurusuna başka ilave anlatım dilekçe türünden herhangi bir ekleme yapılmalımıdır gerek varmıdır. Yetersiz denilen servis raporu E-devlet başvuru sonrası elime ulaştı bu raporu eklemelimiyiz bir etkisi olurmu bilmiyorum.
İyi günler
Mutlaka delil nitelikli her şeyi siz ekleyiniz.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri