Neler yeni

Elektrikli Araçlarda Arıza Durumunda Çekici Özellikleri

M. B.

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
21 Tem 2023
Mesajlar
231
Çözümler
1
Tepki puanı
218
Puanları
43
Konum
Ankara
Bazı noktalarda tüketicileri serislere mahkum etmek işlerine geliyor da olabilir mi bilemedim , Ülkemizdeki ticari ahlak çerçevesinde hep olumsuz düşünyoruz ancak bu arabaları üretenlerde de durum aynımıdır bilemiyorum :alala
Doğru söylüyorsunuz Adem Bey, 20 yılda bir çok şey geriye gitmiş olabilir bir de. :)
 

evrenatabek

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
9 Şub 2023
Mesajlar
404
Tepki puanı
568
Puanları
93
Konum
Bursa
Web sitesi
www.facebook.com
Elektrikli Otomobil Yanarsa, Kaza Yaparsa Ne Yapmak Gerekir

Bi kaza yaşanmış alanda kara taşıtlarından
= LPG CNG gazla çalışan motorlarda etrafta koku var mı diye algılamaya çalışırız
= dizel, benzinli içten yanmalı motorda etrafa sıvı yayılmış mı diye bakarız
= Buhar ( dıştan yanmalı) motorlularda etrafa kor dağılmış mı diye gözlemleriz.

Elektrikli arabada doğru akımlı yüksek gerilimli elektriği nasıl algılayıp, kaza mekanına yaklaşacağız.

telefonlarda kullanılan kablosuz şarj modülü herhalde yazılımsal eklenti yapılıp, arabaya tuttuğumuzda gövdede elektrik varmıyı algılanabilir mi?

İnsan için tehlikeli gerilim yani voltaj oluştuysa bunu algılamak kolay olacaktır. düşüncesindeyim.

Sonra düşününce metal bariyer değen, toprağın üzerine oturmuş taşıt, su kanalına düşen elektrikli otomobil, gerilim toprağa atması gerekmez mi?

Asfattın üstündeki kazada gövde elektriğini toprağa iletmez, herhalde. Kamyonlardaki statik elektriği atan zincirlerde asfaltta değiyor ve atıyor.

Elektrik çarpmasında en tehlikeli durum otomobilin 4 teker üzerinde durmasıdır.

Bu durumda hava yastıkların açılması ile gövdeden zincir düşmesi, otomobilin üzerinde olacak elektriği toprağa aktarabilir mi?

************
İtfaiye hidrolik kesme ile çalışırken kaçak elektrik itfaiye kamyonuna da iletebilecek. Yeni nesil itfaiye araçlarında bunun önlemide olması gerekir.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

göksel

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
27 Ocak 2023
Mesajlar
80
Tepki puanı
85
Puanları
18
Gençliğimizde (çocukluğumuzda) dünya petrol rezervlerinin yaklaşık 30 yıllık ömrü kaldı deniyordu. Şimdi 60'lara merdiven dayadım hala 30'lu yıllardan bahsediliyor. Ne zaman bitecek bu fosil yakıtlar? Biz bittik hala bitmyor bu. Bizi mi yiyor bunlar. Amaç bu elektrikli (her türlü alet edavatda dahil) araçlara alt yapı hazırlamak mıydı?

Keza bu elektrikli araçlarda kullanılan bataryalar ne kadar güvenli, çevreyle ne kadar dost? Daha 2 gün önce haberlerde gördüm, taşıyıcı kamyon üzerinde sıfır kilometre elektrkli araç durduk yere yandı ve itfaiye dahil müdahele edilmesine rağmen söndüremediler. Taşıyıcı tır dahil ne var ne yok yandı gitti. Bu pillerin ömrü ne kadar? Ne kadar sürede biterler? Bitince maliyetleri nedir (bir yerde okumuştum aracın %70 oranında maliyetli olduğunu)?

Gerçekten dedikleri kadar ucuz maliyetli mi? (kilometre bazında)

Gibi gibi daha çoook sorular var cevaplanacak.

Bende bir soru sorayım; insanlara bu dayatma neden?
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
933
Çözümler
1
Tepki puanı
1,838
Puanları
93
Gençliğimizde (çocukluğumuzda) dünya petrol rezervlerinin yaklaşık 30 yıllık ömrü kaldı deniyordu. Şimdi 60'lara merdiven dayadım hala 30'lu yıllardan bahsediliyor. Ne zaman bitecek bu fosil yakıtlar? Biz bittik hala bitmyor bu. Bizi mi yiyor bunlar. Amaç bu elektrikli (her türlü alet edavatda dahil) araçlara alt yapı hazırlamak mıydı?

Keza bu elektrikli araçlarda kullanılan bataryalar ne kadar güvenli, çevreyle ne kadar dost? Daha 2 gün önce haberlerde gördüm, taşıyıcı kamyon üzerinde sıfır kilometre elektrkli araç durduk yere yandı ve itfaiye dahil müdahele edilmesine rağmen söndüremediler. Taşıyıcı tır dahil ne var ne yok yandı gitti. Bu pillerin ömrü ne kadar? Ne kadar sürede biterler? Bitince maliyetleri nedir (bir yerde okumuştum aracın %70 oranında maliyetli olduğunu)?

Gerçekten dedikleri kadar ucuz maliyetli mi? (kilometre bazında)

Gibi gibi daha çoook sorular var cevaplanacak.

Bende bir soru sorayım; insanlara bu dayatma neden?
Son günlerde bende dayatmaların sebeplerini düşünüyorum. Bu dayatmanın eğer gizli ve sinsi bir sebebi varsa bu da bataryada kullanılan elementlerinin rezervlerine sahip ülkelere bakmak lazım. Amerikada büyük rezervler bulunduğu söyleniyor. Kaldı ki kendileri V8 araçlarına rahat rahat binebilmek için bunu dayatıyor olabilirler:)
 

mbirol

Klima Profesörü
Kadim Üye
Katılım
3 Şub 2023
Mesajlar
530
Tepki puanı
1,122
Puanları
93
En çevreci elektrikli araç, traleybüs tü aslında. Geliştirmek yerine, araçları çöpe attılar.
Ah boynuzlu ahhh
 

mbirol

Klima Profesörü
Kadim Üye
Katılım
3 Şub 2023
Mesajlar
530
Tepki puanı
1,122
Puanları
93
İzmir büyük şehir belediyesi 670 tane yeni otobüs almış. Bununla övünüyor. Yahu raylı sistem yapım 2-3 hat. Halen fosil yakıt.
 

göksel

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
27 Ocak 2023
Mesajlar
80
Tepki puanı
85
Puanları
18
Google amcada basit sorular ile basit cevaplara ulaşmak bazen çok “basit” oluyor.

Mesela 3 adet soru sordum;

1-İlk elektrikli otomobil, dedim ve çıkan sonuç:
“Dünyanın ilk elektrikli otomobili unvanına sahip olan Electrobat, Pedro Salom ve Henry G. Morris tarafından 1894 yılında Philadelphia’da üretildi. Çıktığı ilk test sürüşünde Electrobat, beklenmediği kadar başarılı oldu! “

Adres:

https://ev.hedeffilo.com/ev-gundem/...,Electrobat, beklenmediği kadar başarılı oldu!

2-dünya petrol rezervleri ne zaman biter? el cevap:
“The Energy Watch Group ve BP'nin 2007 yılında yayınladığı araştırmalarda Dünya'daki mevcut toplam petrol rezervi için belirtilen rakamlar 850-1250 milyar varil arasında değişmektedir. Yıllık tüketimin 25 milyar olduğu kabul edildiğinde mevcut rezervlerin 34-50 yıl içinde tükeneceği öngörülebilir.”

Ben bu bitme olayı daha doğrusu 30 yıllık ömrünün kaldığını 1980’li yıllarda duyuyordum ki o zaman 30 yıl deniyordu. Maşaallah 34-50 yıl ömür biçilmiş 2007 yılında.

Adres:

https://www.google.com/search?q=dün...yMTQ1M2owajeoAgCwAgA&sourceid=chrome&ie=UTF-8

meraklısına:

https://www.msu.edu.tr/GuvenlikStratejileriDergisi/dokuman/GSD_11/GSD_11_Art_3_062010.pdf

son olarak;

3- petrol rezervleri kendini yeniler mi?
“Petrol kendini yeniler mi?

Yenilenemez enerji kaynakları fosil yakıtlar ve nükleer enerji olmak üzere iki ana başlıkta toplanabilir. Fosil yakıtlar yapılarında yüksek oranda karbon bulunan doğal kaynaklardır. Canlı kalıntılarından elde edilen bu enerji kaynakları arasında petrol, kömür, doğalgaz bulunur.” dedi Google amca.

Şimdi gelelim temiz enerji kaynağı etiketli elektrikli alet-edevat ve arabalara;

Bilindiği üzere elektrik demek-özellikle arabalarda- batarya demek. Bu bataryalarında bir ömrü var, bittiğinde ne oluyor? İmha mı ediliyor? Nasıl ve hangi yöntemlerle imha ediliyor, geri dönüşümleri ne oluyor?

Temiz enerji etiketli bataryaların içerdiği (tehlikeli atıklar yaftasını yemiş…) Pb, Ni, Hg, Cd vb. gibi kimyasal elementler sebebiyle eğer bir tedbir alınmazsa dünya bir çöplüğe dönecek gibi. Temiz enerji kulağa hoş geliyor değil mi? Ama atıl duruma geçince ne kadar kirli olduğu bilerek göz ardı edilmeye, bu konuya hiç girilmemeye çalışılıyor.

Bir de “karbon ayak izi”, “sıfır karbon” olayı var ki hiç buralara (bazı kesime göre) girmemek lazım. Bizim yapı taşımız (dünyadaki tüm canlı-cansız yaratılanlar gibi) karbondur ve sıfır karbon demek insanlarında sıfırlanması demektir.

Sahi “sıfırlama” ne demektir?

Son günlerde bende dayatmaların sebeplerini düşünüyorum. Bu dayatmanın eğer gizli ve sinsi bir sebebi varsa bu da bataryada kullanılan elementlerinin rezervlerine sahip ülkelere bakmak lazım. Amerikada büyük rezervler bulunduğu söyleniyor. Kaldı ki kendileri V8 araçlarına rahat rahat binebilmek için bunu dayatıyor olabilirler:)
Bence de bu “ısrarla” bitmeyen fosil yakıtlı teknolojiden (bataryalı teknolojiye göre nispeten ucuz olan) sonuna kadar yararlanma amacında olabilirler. Zaten amcaların (başta Amerika olmak üzere) fosil yakıt rezerv ve depoları oldukça fazla.
 

mbirol

Klima Profesörü
Kadim Üye
Katılım
3 Şub 2023
Mesajlar
530
Tepki puanı
1,122
Puanları
93
Sıfır karbon derken, karbonun bitirelim demek değil. Kişi başına karbon atıkların azaltılması. Bir kişi yaşamı boyunca ne kadar fosil yakıtta uzak durursa, karbon ayak izi düşer. Kömür kullanma, petrol türevi kullanma, plastik kullanma. Doğal gaz, kullanma.
Elektrik enerjisi üretimi yeşil ise temiz enerji. Onu en az zahiyat ile kullanabilirsek enerji olarak, karbon aysk izi de düşer.
Akü konusunda haklısınız. Nükleer enerji, petrolden daha temiz. Ama sıkıntı nükleer atıklar.
 

mbirol

Klima Profesörü
Kadim Üye
Katılım
3 Şub 2023
Mesajlar
530
Tepki puanı
1,122
Puanları
93
Asıl sıkıntı şu, taşınabilir elektrik enerjisinin yolu yok. Yani doğal enerji kaynağından üretilen elektrik enerjisini üretildiği yerde kullanmayı çözmek lazım. Ulaşım açısından da en sağlıklı sistem raylı sistem görünüyor.
 

evrenatabek

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
9 Şub 2023
Mesajlar
404
Tepki puanı
568
Puanları
93
Konum
Bursa
Web sitesi
www.facebook.com
Elektrikli otomobil çekici ile servise geldi :)

Bataryası nasıl değiştirilir, tamir olur. ( batarya, pil, akü )

Aylarca tatile gittin, dönüşte aracın durumu ne olur?

Hücre, blok bazında bozuk yerler değiştirli mi?
(4 sene öncesinde seminerlerde otomobil üreticileri aracın bataryası açılmadan Avrupaya göndermeleri isteniyor, hatta kullanılan izolasyonlu aletleri arabadan söküm için tek kullanım halinde gönderip, batarya ile aletlerinde geri gelmesini istiyordu)


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Son düzenleme:

göksel

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
27 Ocak 2023
Mesajlar
80
Tepki puanı
85
Puanları
18
Aslında ben yeşil enerji olayından daha çok karbon ayak izi olayına takılıyorum. Biz canlılar bol bol karbon atığı üretiriz :D . Şimdi sıfır karbon üretimi deyip normal yaşamsal faaliyetlerimizi mi bitirmemiz gerekiyor? Birde sıfır karbon atığı (veya herneyse) diye bir şey peydahlandı. Ben bunu anlayamıyorum, ne yapmamız lazım?
 

evrenatabek

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
9 Şub 2023
Mesajlar
404
Tepki puanı
568
Puanları
93
Konum
Bursa
Web sitesi
www.facebook.com
Enerji üretiminde karbon ayak izinde bir yöntem hiç konuşulmaz.

1999 yılında Tanay Sıdkı Onay dan dinlediğim santrallerde ağaç yakımı.

Endüstriyel ormanı ağaç cinsine göre 5-10 yıl yetiştirdikten sonra santralde yakma ile toplamda karbon izi sıfır olmasıdır.

Ağaç yaşarken emdiği karbon, yakmada çıkandan fazla olacağından doğaya daha dost olacağını belirtirdi.

Endütriyel orman canlılar için yaşam yeri değil iken; su tutma, bölgesel sıcaklığın düşürülmesi yan etki olarakta yararlanılır.

Ağaç yakılırken, evsel çöplerinde bertaraf edilmesinde kullanılabilir. Kömür santrallerinde o çevrenin çöpleri neden yakılmaz diye düşünürüm.

Ağacın büyümesini beklemek işi uzatır diye düşünülebilir, diğer santral tiplerinde de malzeme için o zaman harcanmakta.
 

göksel

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
27 Ocak 2023
Mesajlar
80
Tepki puanı
85
Puanları
18
Üstad üretim olarak bakmadım olaya. Karbon ayak izi denerek ve bunun sıfırlanmasa bile sıfıra yakın noktasına getirmeye çalışmak, ne demek? Bununla yapılmak istenen nedir, biz canlılar olarak bizden ne isteniyor? Sanayi atıkları ve çevresel kirlerinden bahsedilse bi nebze anlarım. Bu konuda sanayisi gelişmiş ülkeler gözle görülür elle tutulur hiç bir önlem almasada neden bizim gibi gelişmekte olan ülkelere (Paris iklim anlaşması gibi) dayatmalar yapılır? Buradaki amaç nedir, çözebilmiş değilim. Bu elektrikli araçlar vesilesi ile temiz enerjiden konu açıldı ama altında bu tür şeylerin olduğunu ciddi ciddi düşünmeye başladım.
 
Üst