Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Fujiplus klima için yardım

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Serkan xx

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
2 Haz 2025
Mesajlar
2
Yeni aldığım klima, yan pozisyonda uzun süre beklediği için, kutusu açılmadan, değişim için yetkili servis tarafından alındı ve servisin tavsiyesiyle, kullanılacağı alana yeterli gelmeyeceği için 12 lik yerine 18 lik klimayla değiştirmek üzere fark ücreti ödedim. 3 aydır yeni klimayı getirip takmadılar. Saatleri bulan 100 görüşme yapmışımdır. Ne satın aldığım A101 ne Kurluk mühendislik ne müşteri hizmetleri çözüm için bir adım atıyor. İzmir bölge yetkili servis cevap veriyor ama söylediklerinin hiç biri doğru çıkmadı.
A101 her seferinde talebinizi aldık çözüm merkezine iletiyoruz, firmayla görüşüp bilgilendireceğiz cevabını veriyor, ne söylersem söyleyeyim, zaten talebimi aldınız desem de papağan gibi aynı sözleri, söylüyorlar
Kurluk mühendislik, yetkili servisle görüşüp döneceğiz diyor, ne söylersem söyleyeyim, sizi yetkili servisinizle ben görüştüreyim diğer telefonda desem de, başka bir şey söylemeden telefonu kapatıyorlar
Müşteri hizmetleri sadece arıza ve kuruluma bakıyoruz, cihazının teslimatı bizle ilgili değil, biz satış sonrası hizmet veriyoruz diyorlar. Sanki bu iş satış sonrası değilmiş gibi.
Yetkili servisin cevaplarıyla konuyu uzatmayayım, defalarca gün verdi oturup evde servis bekledik. sonradan öğrendiğim kadarıyla servisin üst model klima değişimi yetkisi yokmuş, ama varmış gibi konuştuğu için inanmıştık. En azından yetkili servis denilen kişinin gerçek yetkili servis olduğunun teyidini aldım.
Böyle bir rezalet yaşamadığım için, tecrübesi olan arkadaşlara, artık tüketici heyetine başvurmam gerekiyor mu yoksa bunun gibi firmalar 3-4 ay gibi gecikmelere maruz bırakıyorlar yani sonunda klimayı getirirler mi, diye sormak istiyorum.
Tüketici heyetine gidince, sonuç alana kadar geçen sürede yeni klima fiyatı yarı yarıya artacağı için hemen gitmedim. Zaten aldığımdan beri %20 arttı. Bir klima çok büyük bir meblağ olmasa da alım gücüm nedeniyle üzerine bir bardak soğuk su içebileceğim bir miktar değil. Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler, olmayanların da başına gelmemesini dilerim.
 
En müsait dönemde çözemedilerse yazın hiç çözemezler, çok bile beklemişsiniz, 1 ay bekledikten sonra verseydiniz iyi olurdu şimdi yaz geldi. Ucuz da olsa servisi merkezi oturmamış bilinmeyen bu tür markalardan uzak durmak lazım. Daikin gibi büyük markaların merkezi ve servisi bile çoğu zaman işi yokuşa sürüp uğraştırabilirken bu tarz markalardan uzak dursun diğer arkadaşlar da. Yarın bir arızası olsa belki yedek parça bile temin edemeyecek birkaç yıl sonra ya da çekip gitmeyeceğinin hiç garantisi yok. Thh verin gitsin faturayı ve sonradan verdiğiniz ek ücretin belgesini veya dekontunu da ekleyerek. Klimaya kaç para verdiniz toplam?
 
Son düzenleme:
En müsait dönemde çözemedilerse yazın hiç çözemezler, çok bile beklemişsiniz, 1 ay bekledikten sonra verseydiniz iyi olurdu şimdi yaz geldi. Ucuz da olsa servisi merkezi oturmamış bilinmeyen bu tür markalardan uzak durmak lazım. Daikin gibi büyük markaların merkezi ve servisi bile çoğu zaman işi yokuşa sürüp uğraştırabilirken bu tarz markalardan uzak dursun diğer arkadaşlar da. Yarın bir arızası olsa belki yedek parça bile temin edemeyecek birkaç yıl sonra ya da çekip gitmeyeceğinin hiç garantisi yok. Thh verin gitsin faturayı ve sonradan verdiğiniz ek ücretin belgesini veya dekontunu da ekleyerek. Klimaya kaç para verdiniz topla
6 ay önce 19 a aldım. 18 lik için de 3 ay önce,8 bin fark ödedim. (Ev hazır olana kadar 3 ay bekledi). Güncel fiyatı 35000 gördüm. Daha önce aynı klimadan almıştım, servisine başkaları bakıyordu, servise bir işim düşmediği için de bir sorun yaşamamıştım. Beklemek de benim için sorun değildi ama makul süreleri çok aştı ve ortada klima yok
 
6 ay önce 19 a aldım. 18 lik için de 3 ay önce,8 bin fark ödedim. (Ev hazır olana kadar 3 ay bekledi). Güncel fiyatı 35000 gördüm. Daha önce aynı klimadan almıştım, servisine başkaları bakıyordu, servise bir işim düşmediği için de bir sorun yaşamamıştım. Beklemek de benim için sorun değildi ama makul süreleri çok aştı ve ortada klima yok
Burada satıcı firmanın bir kusuru yok. Ürün size teslim edilmiş çünkü. Sizin asıl probleminiz, elinizdeki ürüne ve paranıza çöken servisle. Umarım elinizde aradaki farkı ödediğinize dair belge de vardır. Yoksa aradaki miktarı da alamayabilirsiniz. Çok vakit kaybetmeden, elinizdeki tüm evraklarla beraber tüketici hakem heyetine başvurun. Hatta dolandırıcılık suçundan savcılığı da dilekçe verebilirsiniz. Umarım gerek kalmaz ama firma ismini Google'da aratınca pek olumlu şeyler görmedim.

Hocalarım, konuyla ilgili sizler neler düşünüyorsunuz? @Adem Helvacı , @İlteriş Yılmaz , @gölge46 , @NBKpro , @evrenatabek , @Engraulis , @Senior , @ByCilo .
 
Son düzenleme:
Durum biraz can sıkıcı olmuş, siz klimayı teslim ettiğinize ve üzerine 8.000 TL ödediğinize dair bir belge almışsınızdır umarım. Eğer elinizde öyle bir belge var ise THH yerine servis hakkında Savcılığa suç duyurusunda bile bulunabilirsiniz. Fakat elinizde hiç bir belge bilgi yok ise o durumda ne yapabilirsiniz inanınki hiç bir fikrim yok. Bu konuyu @Adem Helvacı hocam gördüğünde mutlaka size dönüş yapacaktır.
 
Yeni aldığım klima, yan pozisyonda uzun süre beklediği için, kutusu açılmadan, değişim için yetkili servis tarafından alındı ve servisin tavsiyesiyle, kullanılacağı alana yeterli gelmeyeceği için 12 lik yerine 18 lik klimayla değiştirmek üzere fark ücreti ödedim. 3 aydır yeni klimayı getirip takmadılar. Saatleri bulan 100 görüşme yapmışımdır. Ne satın aldığım A101 ne Kurluk mühendislik ne müşteri hizmetleri çözüm için bir adım atıyor. İzmir bölge yetkili servis cevap veriyor ama söylediklerinin hiç biri doğru çıkmadı.
A101 her seferinde talebinizi aldık çözüm merkezine iletiyoruz, firmayla görüşüp bilgilendireceğiz cevabını veriyor, ne söylersem söyleyeyim, zaten talebimi aldınız desem de papağan gibi aynı sözleri, söylüyorlar
Kurluk mühendislik, yetkili servisle görüşüp döneceğiz diyor, ne söylersem söyleyeyim, sizi yetkili servisinizle ben görüştüreyim diğer telefonda desem de, başka bir şey söylemeden telefonu kapatıyorlar
Müşteri hizmetleri sadece arıza ve kuruluma bakıyoruz, cihazının teslimatı bizle ilgili değil, biz satış sonrası hizmet veriyoruz diyorlar. Sanki bu iş satış sonrası değilmiş gibi.
Yetkili servisin cevaplarıyla konuyu uzatmayayım, defalarca gün verdi oturup evde servis bekledik. sonradan öğrendiğim kadarıyla servisin üst model klima değişimi yetkisi yokmuş, ama varmış gibi konuştuğu için inanmıştık. En azından yetkili servis denilen kişinin gerçek yetkili servis olduğunun teyidini aldım.
Böyle bir rezalet yaşamadığım için, tecrübesi olan arkadaşlara, artık tüketici heyetine başvurmam gerekiyor mu yoksa bunun gibi firmalar 3-4 ay gibi gecikmelere maruz bırakıyorlar yani sonunda klimayı getirirler mi, diye sormak istiyorum.
Tüketici heyetine gidince, sonuç alana kadar geçen sürede yeni klima fiyatı yarı yarıya artacağı için hemen gitmedim. Zaten aldığımdan beri %20 arttı. Bir klima çok büyük bir meblağ olmasa da alım gücüm nedeniyle üzerine bir bardak soğuk su içebileceğim bir miktar değil. Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler, olmayanların da başına gelmemesini dilerim.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre, satıcı ve sağlayıcı, ürünün teslimini ve kurulumunu taahhüt ettiği sürede gerçekleştirmek zorundadır. 3 aylık gecikme, açıkça ayıplı hizmettir. Ayrıca, firmaların sizi oyalaması ve çözüm üretmemesi, iyi niyet kurallarına aykırıdır.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA
İZMİR / [İlçe Adı veya İl Ticaret Müdürlüğü]
Başvuran (Tüketici):
Ad Soyad: [Adınızı ve Soyadınızı Yazın]
T.C. Kimlik No: [T.C. Kimlik Numaranızı Yazın]
Adres: [Açık Adresinizi Yazın, Örn: X Mahallesi, Y Sokak, No: Z, Bornova/İzmir]
Telefon: [Telefon Numaranızı Yazın]
E-posta: [E-posta Adresinizi Yazın, Varsa]
Karşı Taraf (Şikayet Edilen):
  1. Firma Adı: A101 Yeni Mağazacılık A.Ş.
    Adres: [A101’in resmi adresini yazın, örneğin: Çobançeşme Mah. Kalender Sok. No:10 Yenibosna, Bahçelievler/İstanbul]
    Telefon: [A101’in müşteri hizmetleri numarası, örneğin: 0850 808 2101]
  2. Firma Adı: Kurluk Mühendislik [Tam unvanı doğrulayın]
    Adres: [Kurluk Mühendislik’in adresini yazın, bilmiyorsanız “Merkez adresi bilinmemektedir” yazabilirsiniz]
    Telefon: [Varsa telefon numarası]
Uyuşmazlık Bedeli:
[Klima bedeli + ödenen fark ücreti, örneğin: 12.000 TL + 3.000 TL = 15.000 TL]
Konu:
Klima teslimatının 3 aydır yapılmaması nedeniyle ürünün teslimi veya ödenen bedelin güncel piyasa değeri üzerinden iadesi talebi.
Açıklama:
  1. [Tarih, örneğin: 01/03/2025] tarihinde, A101 [mağaza adı, örneğin: İzmir Bornova Şubesi] üzerinden [klima markası ve modeli, örneğin: X Marka 12.000 BTU Klima] satın aldım. Ürünün bedeli [örneğin: 12.000 TL] olup, fatura ekte sunulmuştur.
  2. Satın alınan klima, yan pozisyonda uzun süre beklediği için yetkili servis tarafından kullanıma uygun bulunmadı ve değişim gerektiği bildirildi. Yetkili servis, klimanın kullanım alanına yeterli gelmeyeceğini belirterek, [tarih, örneğin: 01/03/2025] tarihinde 12.000 BTU yerine 18.000 BTU’luk bir klima ile değişim önerdi. Bunun için [örneğin: 3.000 TL] fark ücreti ödedim (ödeme belgesi ekte).
  3. Ancak, aradan 3 ay geçmesine rağmen yeni klima teslim edilmedi. Bu süreçte A101, Kurluk Mühendislik ve yetkili servis ile yaklaşık 100 telefon görüşmesi yaptım. A101, her seferinde “Talebinizi çözüm merkezine iletiyoruz” diyerek oyaladı. Kurluk Mühendislik, “Yetkili servisle görüşüp döneceğiz” diyerek sorumluluk almadı. Yetkili servis, defalarca teslimat için tarih verdi, ancak bu tarihlerde teslimat yapılmadı. Sonradan öğrendiğime göre, yetkili servisin üst model değişim yetkisi bulunmamaktaymış, ancak bu bilgi tarafıma yanıltıcı şekilde sunuldu.
  4. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesine göre, satıcı ürünün teslimini taahhüt ettiği sürede yapmak zorundadır. 3 aylık gecikme, ayıplı hizmettir ve firmaların oyalayıcı tutumu iyi niyet kurallarına aykırıdır. Ayrıca, klima fiyatlarındaki artış nedeniyle maddi zararım artmaktadır (örneğin, %20 fiyat artışı).
Talep:
  1. Öncelikle, satın aldığım [18.000 BTU klima markası ve modeli] klimanın en kısa sürede teslim edilmesini ve kurulumunun yapılmasını,
  2. Alternatif olarak, ödediğim toplam bedelin ([örneğin: 12.000 TL + 3.000 TL = 15.000 TL]) güncel piyasa değeri üzerinden iadesini,
  3. Gecikme nedeniyle uğradığım maddi ve manevi zararın ([örneğin: yaz aylarında klimasız kalmaktan doğan rahatsızlık]) karşılanmasını talep ediyorum.
Ekler:
  1. Satın alma faturası/fişi
  2. Fark ücreti ödeme dekontu
  3. Yetkili servis raporu (varsa)
  4. Firma ve yetkili servis ile yazışmalar (SMS, e-posta, WhatsApp mesajları)
  5. Görüşme notları (tarih, saat, konuşulan kişi)
Sonuç ve İstem:
Yukarıda açıklanan nedenlerle, taleplerimin 6502 sayılı Kanun kapsamında değerlendirilerek karara bağlanmasını ve mağduriyetimin giderilmesini saygılarımla arz ederim.
Tarih: [06/06/2025]
İmza: [Adınız Soyadınız]
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri