Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Gree Fairy Satın Alım Süreci ve Giderilmeyen Mağduriyet (MERSİN)

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

M.Faraday

İnce Eleyen
Araştırmacı
Katılım
28 Ocak 2025
Mesajlar
318
Öncelikle merhabalar, tüm değerli forum üyelerine sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Başımdan geçmekte olan ve 14.02.2025 tarihiyle tam 55 günü geride bıraktığımız, halen daha çözüme kavuşmayan bu süreci sizlere aktarmak istiyorum. Biraz uzun bir yazı olacağının farkındayım. Vakit ayırıp okuyan herkese şimdiden teşekkür ederim.

30.11.2024 tarihinde, Mersin Gree yetkili bayi ve servisi hizmeti veren bir işletmeden, aynı binada oturduğumuz bir yakınımızla beraber 2 adet olarak satın aldığımız ve çeşitli bahaneler öne sürülerek 21.12.2024 tarihinde montajını anca yaptırabildiğimiz Gree Fairy 9000 BTU klimalardan bir tanesinin, montajın yapıldığı günden beridir dış ünitesinden (kompresör tarafından) gelen metal sürtünme sesine benzer bir ses duyulmaktadır.

Bahsi geçen ses ile ilgili video :

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.

Ek Not : Sesi gaz akış sesi ile karıştırabilirsiniz, ilk duyduğumda ben de öyle sanmıştım fakat değil. Direkt kompresör üzerinden geliyor ve metal sürtünmesine benziyor. Borularda herhangi bir zede, bükülme veya kırılma yok. Aynı zamanda borulardan duyulan belirgin bir akış sesi de yok. Montaj sonrası da dış üniteye yaklaşık 15 dk kadar vakum yapıldı.

Dış ünitedeki bu ses ile ilgili bayi sahibine, ivedilikle ve defalarca bilgi vermemize rağmen çeşitli bahanelerle bizi sürekli olarak oyalanıp ısrarlarımız sonucu tam 30 gün sonra (Yanlış okumadınız, tam otuz gün sonra), 20.01.2025 tarihinde tarafımıza servis yönlendirildi. Gelen ekip kurulumu yapan ekipti. İki klimayı da çalıştırıp dış üniteleri dinleyerek bizdeki cihazda sesin olduğunu tespit ettiler ve bayi sahibine durumu telefonla bildirip evden ayrıldılar. Aynı ekip bir gün sonra (21.01.2025 tarihinde) tekrar geldi ve bu sefer cihazın üst ve ön kapaklarını sökerek cihazı çalıştırdı. Aynı zamanda gaz vanasına da dijital vakum ölçer cihazı bağladılar. Dış ünitedeki bu sesin ve dijital vakum ölçer cihazının videosunu çekip herhangi bir bilgi vermeden evden ayrıldılar.

Vakum ölçer cihazın görüntüsü :

20250121_131913_1.webp

Durum ile ilgili herhangi bir sonuç alamadığımız için, 28.01.2025 tarihinde bayi sahibi ile tekrar görüşmek istedik fakat klimada problem var demeden önce ''Hiçbir sorun olmaz, cihazı bu şekilde kullanabilirsiniz. Diyelim ki sorun çıktı arkasında biz varız, cihazın zaten 6 yıl garantisi var, isterseniz iade alırım.'' diyen adam gitti, yerine müşterisini tersleyen biri geldi. Çekilen videoları bölge müdürüne ilettiğini, merkeze de mail attığını, artık kendisinin bu işe karışmayacağını, cihazı hiçbir şekilde iade almayacağını ve değişim yapmayacağını tarafımıza bildirdi.

Bu durumların dışında en çok canımızı sıkan durum ise bayi sahibi tarafından tarafımıza iftira atılması oldu. Kendisi bölge müdürüne; ''Bizi hiçbir şekilde memnun edemeyeceğini, bizim sorunlu müşteri olduğumuzu, bu klimayı iade edip yerine farklı marka klima alma niyetimizin olduğunu ve zaten bizim daha önce de klima alıp iade ettiğimizi'' söylediğini sözlü olarak tarafımıza iletti. (Gree markasını geçtim, hiçbir markadan klima iademiz olmadı.) Ekstra olarak, eğer bu cihazı olur da iade edecek olursam Mersin ili içerisindeki hiçbir bayiden asla Gree klima alamacayağımızı ve bizi kara listeye alacaklarını, belki internet üzerinden satın alabileceğimizi de tarafımıza aba altında sopa gösterir biçimde iletti.

Bu işin başından sonuna kadar sabırla ve çözüm odaklı ilerlediğimizi özellikle belirtmek istiyorum. Tek talebimiz cihazın tamir görmesinden ziyade, dış ünitesinin yenisi ile değiştirilmesi yönünde oldu. Ki 6502 sayılı kanun gereği de ilk 6 ay içerisinde sorun çıkan bir ürünün seçimlik haklarının müşteriye verilmesi yönünde olduğunu biliyorum. Zaten bizim sürecimizde de sorun 6 ay içerisinde değil, klimanın montajlandığı ilk gün ortaya çıktı.

Konuyu olabildiğince kısa anlatmaya çalıştım ama yine de uzun olduğunun farkındayım. Yaşamış olduğum ve halen çözüm bulamadığım bu süreci başından sonuna kadar sabırla okuyan herkese tekrardan teşekkür ederim. Sesimi duyurabilmek için desteklerinizi bekliyorum. @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz

SON DURUM :

Süreci 29.01.2025 tarihi itibariyle Gree Müşteri Hizmetleri'ne aktardım ve konuyla ilgili talep oluşturuldu.

30.01.2025 : Bugün kendilerini tekrar arayıp süreçle ilgili bilgi istedim ve halen inceleme aşamasında olduğunu söylediler. Birkaç saat sonra tarafıma geri dönüş yapıldı ve dış ünite kart ölçümü için 03.02.2025 tarihinde servis yönlendirileceğinin bilgisi verildi.

03.02.2025 : Yetkili servisten arayıp kart ölçüm cihazının başka ilde olduğunu ve yarın geleceklerini tarafıma ilettiler.

04.02.2025 : Servis geldi. Cihazın üst ve ön kapakları söküldü. Dış üniteye dijital akım ölçer cihazı ve üzerinde ''Multifunctional Tester Pro for Inverter A/C'' yazan bir aygıt bağlandı. Çeşitli testler yapıldı, videolar ve fotoğraflar çekildi. Sesin kompresör kaynaklı olduğu tespit edildi ve servis - bölge müdürü - Gree Türkiye arasında istişare yapılıp tarafıma geri dönüleceği bildirildi.

Yapılan inceleme ve ölçümler sonucu tarafımıza verilen servis raporu :

20250206_110023.webp

06.02.2025 : Tarafıma geri dönüş yapılıp cihazın gazını boşaltacaklarını ve farklı gaz türü şarj ederek sesi önlemeye çalışacaklarını ilettiler. Bu işlemi yaptırmak istemediğimi, cihazın montajlandığı ilk günden beridir bu sesin olduğunu ve sıfır dış ünite ile değişim talep ettiğimi söyledim. Aynı zamanda konuyu Gree Müşteri Hizmetleri'ne de aktardım. Geri dönüş yapılmasını bekliyorum.

12.02.2025 : Yetkili servis personeli tarafından arandım ve dış ünite basınç ölçümü için tekrar geleceklerini söylediler. Ertesi gün için sözleştik.

13.02.2025 : Servis gelmedi. Arayan, soran da olmadı.

----------------------------------

25.02.2025 : Yaşamış olduğumuz bu süreç, 66. günün sonunda nihayet sonuçlandı ve dış ünite değişimi sağlandı.
 
Son düzenleme:
Hiç vakit kaybetmeden elinizdeki belgeler ile THH başvurun. Gazı boşaltıp şöyle böyle yapıcaz dediklerine göre sorunu da kabullenmişler. Ses dısında kullanımda herhangi bir sorunu var kı? Umarım yoktur.
Siz THH başvurun, Gree değişim yaparsa başvuruyu iptal edersiniz, yapmazsa THH sonuçlanana kadar klimayı kullanabilirsiniz. Sonuçlanınca paşa paşa değişecekler. Kendinizi stres etmeyin.
 
Hiç vakit kaybetmeden elinizdeki belgeler ile THH başvurun. Gazı boşaltıp şöyle böyle yapıcaz dediklerine göre sorunu da kabullenmişler. Ses dısında kullanımda herhangi bir sorunu var kı? Umarım yoktur.
Siz THH başvurun, Gree değişim yaparsa başvuruyu iptal edersiniz, yapmazsa THH sonuçlanana kadar klimayı kullanabilirsiniz. Sonuçlanınca paşa paşa değişecekler. Kendinizi stres etmeyin.
Hocam konuyu THH ile uğraşmadan çözerler mi diye bekliyorum ama süreç bu şekilde devam ederse bir dilekçe hazırlayıp başvuru yapmayı düşünüyorum.
 
Hocam konuyu THH ile uğraşmadan çözerler mi diye bekliyorum ama süreç bu şekilde devam ederse bir dilekçe hazırlayıp başvuru yapmayı düşünüyorum.
GREE tarafında en büyük sorunumuz şu ki senelerdir kendilerine yazmama rağmen ya bana karşı özel bir tavırları var veya genel olarak hiç kimseyi umursamıyorlar olsa gerek zira nezaketen cevap dahi dönmüyorlar.

Yine de bir Gree yetkilisine ulaşabilir miyim diye şansımı deneyeceğim.
Linkedin bunun için uygun bir yer olacaktır.
 
Eveeeet hemen bir özel mesaj aldım. İletişim bilgilerinizi rica ediyorlar.
Size bir DM kanalı açıyorum şimdi, oradan bana bilgilerinizi yazın lütfen ben de aktarayım kendilerine :D
 
Vay vay vay vay

Az önce bir ortak tanıdık yetkili aracılığı ile de bana ulaştılar telefonla bu sefer, ''iletişim bilgilerini rica ediyoruz derhal ilgilenelim'' diyorlar. Umarım bu işin sonrası da bu ilgileri kadar pozitif ve hızlı olur :)
@ByCilo @İRFAN @gölge46 @Engraulis
Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
 
Vay vay vay vay

Az önce bir ortak tanıdık yetkili aracılığı ile de bana ulaştılar telefonla bu sefer, ''iletişim bilgilerini rica ediyoruz derhal ilgilenelim'' diyorlar. Umarım bu işin sonrası da bu ilgileri kadar pozitif ve hızlı olur :)
@ByCilo @İRFAN @gölge46 @Engraulis
Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
Abi bunlar güzel gelişmeler demekki onlarda birşeyleri görmeye başladı :tara
 
Hocam bugün gün içerisinde tarafıma ulaşıp testo cihazı ile ölçüm yapmak istediklerini belirttiler. %80 ihtimalle dış ünite değişim dediler. Ben de kendilerine bu ölçümün 21 Ocak 2025 tarihinde video ile kayıt altına alınarak yapıldığını belirttim. Konuya eklemiş olduğum fotoğrafta da mevcut zaten. Maalesef ki kendilerine ulaşan bir bilgi olmadığını söylediler. Pazartesi için sözleştik bakalım. Burada yine sorun yaşadığımız bayi sahibinin söylediği boşa çıkıyor şu durumda. Çünkü o gün gelen ekip kurulumu yapan ekipti. Bu video kaydını da onlar aldılar. Kendisi bölge müdürüne ve merkeze iletmişti güya.

Bir de ek olarak dün akşam Gree Global'e de elimdeki kanıtlarla beraber mail atmıştım. Oradan henüz bir dönüş yapılmadı.

@Adem Helvacı Vakit ayırıp konu ile ilgilendiğiniz için sizlere ayrıca teşekkür ediyorum. Yıllardır sizleri takip eden biri olarak (Klima vakumu neden yapılmalı? videosundan beridir. 5 - 6 sene oldu tahminimce.) hem haklarımı öğrendim hem de teknik anlamda kendimi geliştirme fırsatı buldum. Birçok kullanıcının da sesi olduğunuzu biliyorum. Aynı durumun bir gün benim de başıma geleceği aklımın ucundan geçmezdi ama oldu. Nasip diyelim. Sizin sayenizde ben de sesimi duyurma fırsatı buldum. Tekrardan çok teşekkür ediyorum, çok minnettarım. Sevgi ve saygılarımla...
 
Benim tezim bellidir. Klima alma servis al :naughty
%100 haklısınız hocam. Kasım indirimi dolayısıyla 27 bin TL ve 9 taksit avantajı olması nedeniyle bu markayı tercih etmiştim. Diğer konumda da söylediğim gibi sorun her markada olabilir. Önemli olan satılan malın arkasında durmak ve sorunu çözebilmek. Böyle olacağını bilseydim Airfel alıp geçerdim. Para belli, ürün belli diyerek kafamı hiç yormazdım açıkçası.
 
merkezin durumdan haberi yokmu diyorsun abi :alala
Ya abi bu işler bence şöyle ilerliyor.
Aslında alt kademe yöneticilerin bilgileri var ama biraz da olsa etki alanı olan birisi ''Birader bu ne iş?'' dediğinde ve kamuoyu yansıması olunca hemen ''Aaaaa hiç öyle şey olur mu derhal çözüyoruz'' moduna geçiveriyorlar.
Ben de linkedinde bilerek yazdım ''Üst yönetimin haberi yoktur'' diye.

Bakın birkaç güne kadar Midea Şanlıurfa bayisi ile ilgili de olumsuz bir içerik yayınlayacağım mesela.
Bizim Hadi Şahin diye bir dostumuz 1,5 yıl önce bu şekilde anlaşarak klima satın almış, şimdi vatandaştan depo bedeli istiyorlarmış. Ben bölge müdürüne durumu ilettim, konuyu çözerlerse çözerler, çözmezlerse kendileri bilir, hemen bir yayın yapıp aynen Gaizantep bölgesinde olduğu gibi Şanlıurfa bölgesinde de Midea satın almak isteyen vatandaşa ''Almayın, alacaksanız da bu şekilde bir durumla karşılaşabilirisniz bilginiz olsun'' diyeceğiz.

Bunu söylemek de bizim en doğal hakkımız değil mi sevgili @Erinç Aşıcıoğlu
 
Ya abi bu işler bence şöyle ilerliyor.
Aslında alt kademe yöneticilerin bilgileri var ama biraz da olsa etki alanı olan birisi ''Birader bu ne iş?'' dediğinde ve kamuoyu yansıması olunca hemen ''Aaaaa hiç öyle şey olur mu derhal çözüyoruz'' moduna geçiveriyorlar.
Ben de linkedinde bilerek yazdım ''Üst yönetimin haberi yoktur'' diye.

Bakın birkaç güne kadar Midea Şanlıurfa bayisi ile ilgili de olumsuz bir içerik yayınlayacağım mesela.
Bizim Hadi Şahin diye bir dostumuz 1,5 yıl önce bu şekilde anlaşarak klima satın almış, şimdi vatandaştan depo bedeli istiyorlarmış. Ben bölge müdürüne durumu ilettim, konuyu çözerlerse çözerler, çözmezlerse kendileri bilir, hemen bir yayın yapıp aynen Gaizantep bölgesinde olduğu gibi Şanlıurfa bölgesinde de Midea satın almak isteyen vatandaşa ''Almayın, alacaksanız da bu şekilde bir durumla karşılaşabilirisniz bilginiz olsun'' diyeceğiz.

Bunu söylemek de bizim en doğal hakkımız değil mi sevgili @Erinç Aşıcıoğlu
Müşteri hizmetleri ile ilk görüştüğümde özellikle rica etmiştim konuyu merkez ofisinize de aktarabilir misiniz diye. Çünkü konuda bahsi geçen bayi sahibi, bölge müdürüne hakkımızda asılsız iftiralarda bulunduğu için, kararın haklı durumda olsam dahi olumsuz çıkacağından endişeliydim. Bu endişelerimi de özellikle dile getirdim. Aslında tek durum bu da değil. Fatura meselesiyle ilgili de sorun yaşadık kendisiyle. 30 Kasım 2024'de satın aldığımız klimaların faturalarını rica minnet 6 Ocak 2025'te ancak alabildik. Fatura da zaten yarım yamalak bir fatura. Bunu dile getirmemiştim henüz. Eğer yetkililerden tarafıma bir dönüş sağlanırsa konuyla ilgili not ettiğim tüm şeyleri kendilerine aktaracağım.
 
Konu ile ilgili az önce bir görüşme gerçekleştirdim. Süreç, hafta sonu ve bu saat olmasına rağmen işlemeye başladı galiba. Konu ile ilgili detayları aktardım, kendileri de servis müdürüne aktaracaklarını ifade ettiler. @Adem Helvacı hocam her şey sizlerin sayesinde oluyor. Teşekkür ediyorum tekrardan. 🙏
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri