Öncelikle merhabalar, tüm değerli forum üyelerine sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Başımdan geçmekte olan ve 14.02.2025 tarihiyle tam 55 günü geride bıraktığımız, halen daha çözüme kavuşmayan bu süreci sizlere aktarmak istiyorum. Biraz uzun bir yazı olacağının farkındayım. Vakit ayırıp okuyan herkese şimdiden teşekkür ederim.
30.11.2024 tarihinde, Mersin Gree yetkili bayi ve servisi hizmeti veren bir işletmeden, aynı binada oturduğumuz bir yakınımızla beraber 2 adet olarak satın aldığımız ve çeşitli bahaneler öne sürülerek 21.12.2024 tarihinde montajını anca yaptırabildiğimiz Gree Fairy 9000 BTU klimalardan bir tanesinin, montajın yapıldığı günden beridir dış ünitesinden (kompresör tarafından) gelen metal sürtünme sesine benzer bir ses duyulmaktadır.
Bahsi geçen ses ile ilgili video :
Ek Not : Sesi gaz akış sesi ile karıştırabilirsiniz, ilk duyduğumda ben de öyle sanmıştım fakat değil. Direkt kompresör üzerinden geliyor ve metal sürtünmesine benziyor. Borularda herhangi bir zede, bükülme veya kırılma yok. Aynı zamanda borulardan duyulan belirgin bir akış sesi de yok. Montaj sonrası da dış üniteye yaklaşık 15 dk kadar vakum yapıldı.
Dış ünitedeki bu ses ile ilgili bayi sahibine, ivedilikle ve defalarca bilgi vermemize rağmen çeşitli bahanelerle bizi sürekli olarak oyalanıp ısrarlarımız sonucu tam 30 gün sonra (Yanlış okumadınız, tam otuz gün sonra), 20.01.2025 tarihinde tarafımıza servis yönlendirildi. Gelen ekip kurulumu yapan ekipti. İki klimayı da çalıştırıp dış üniteleri dinleyerek bizdeki cihazda sesin olduğunu tespit ettiler ve bayi sahibine durumu telefonla bildirip evden ayrıldılar. Aynı ekip bir gün sonra (21.01.2025 tarihinde) tekrar geldi ve bu sefer cihazın üst ve ön kapaklarını sökerek cihazı çalıştırdı. Aynı zamanda gaz vanasına da dijital vakum ölçer cihazı bağladılar. Dış ünitedeki bu sesin ve dijital vakum ölçer cihazının videosunu çekip herhangi bir bilgi vermeden evden ayrıldılar.
Vakum ölçer cihazın görüntüsü :

Durum ile ilgili herhangi bir sonuç alamadığımız için, 28.01.2025 tarihinde bayi sahibi ile tekrar görüşmek istedik fakat klimada problem var demeden önce ''Hiçbir sorun olmaz, cihazı bu şekilde kullanabilirsiniz. Diyelim ki sorun çıktı arkasında biz varız, cihazın zaten 6 yıl garantisi var, isterseniz iade alırım.'' diyen adam gitti, yerine müşterisini tersleyen biri geldi. Çekilen videoları bölge müdürüne ilettiğini, merkeze de mail attığını, artık kendisinin bu işe karışmayacağını, cihazı hiçbir şekilde iade almayacağını ve değişim yapmayacağını tarafımıza bildirdi.
Bu durumların dışında en çok canımızı sıkan durum ise bayi sahibi tarafından tarafımıza iftira atılması oldu. Kendisi bölge müdürüne; ''Bizi hiçbir şekilde memnun edemeyeceğini, bizim sorunlu müşteri olduğumuzu, bu klimayı iade edip yerine farklı marka klima alma niyetimizin olduğunu ve zaten bizim daha önce de klima alıp iade ettiğimizi'' söylediğini sözlü olarak tarafımıza iletti. (Gree markasını geçtim, hiçbir markadan klima iademiz olmadı.) Ekstra olarak, eğer bu cihazı olur da iade edecek olursam Mersin ili içerisindeki hiçbir bayiden asla Gree klima alamacayağımızı ve bizi kara listeye alacaklarını, belki internet üzerinden satın alabileceğimizi de tarafımıza aba altında sopa gösterir biçimde iletti.
Bu işin başından sonuna kadar sabırla ve çözüm odaklı ilerlediğimizi özellikle belirtmek istiyorum. Tek talebimiz cihazın tamir görmesinden ziyade, dış ünitesinin yenisi ile değiştirilmesi yönünde oldu. Ki 6502 sayılı kanun gereği de ilk 6 ay içerisinde sorun çıkan bir ürünün seçimlik haklarının müşteriye verilmesi yönünde olduğunu biliyorum. Zaten bizim sürecimizde de sorun 6 ay içerisinde değil, klimanın montajlandığı ilk gün ortaya çıktı.
Konuyu olabildiğince kısa anlatmaya çalıştım ama yine de uzun olduğunun farkındayım. Yaşamış olduğum ve halen çözüm bulamadığım bu süreci başından sonuna kadar sabırla okuyan herkese tekrardan teşekkür ederim. Sesimi duyurabilmek için desteklerinizi bekliyorum. @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
SON DURUM :
Süreci 29.01.2025 tarihi itibariyle Gree Müşteri Hizmetleri'ne aktardım ve konuyla ilgili talep oluşturuldu.
30.01.2025 : Bugün kendilerini tekrar arayıp süreçle ilgili bilgi istedim ve halen inceleme aşamasında olduğunu söylediler. Birkaç saat sonra tarafıma geri dönüş yapıldı ve dış ünite kart ölçümü için 03.02.2025 tarihinde servis yönlendirileceğinin bilgisi verildi.
03.02.2025 : Yetkili servisten arayıp kart ölçüm cihazının başka ilde olduğunu ve yarın geleceklerini tarafıma ilettiler.
04.02.2025 : Servis geldi. Cihazın üst ve ön kapakları söküldü. Dış üniteye dijital akım ölçer cihazı ve üzerinde ''Multifunctional Tester Pro for Inverter A/C'' yazan bir aygıt bağlandı. Çeşitli testler yapıldı, videolar ve fotoğraflar çekildi. Sesin kompresör kaynaklı olduğu tespit edildi ve servis - bölge müdürü - Gree Türkiye arasında istişare yapılıp tarafıma geri dönüleceği bildirildi.
Yapılan inceleme ve ölçümler sonucu tarafımıza verilen servis raporu :

06.02.2025 : Tarafıma geri dönüş yapılıp cihazın gazını boşaltacaklarını ve farklı gaz türü şarj ederek sesi önlemeye çalışacaklarını ilettiler. Bu işlemi yaptırmak istemediğimi, cihazın montajlandığı ilk günden beridir bu sesin olduğunu ve sıfır dış ünite ile değişim talep ettiğimi söyledim. Aynı zamanda konuyu Gree Müşteri Hizmetleri'ne de aktardım. Geri dönüş yapılmasını bekliyorum.
12.02.2025 : Yetkili servis personeli tarafından arandım ve dış ünite basınç ölçümü için tekrar geleceklerini söylediler. Ertesi gün için sözleştik.
13.02.2025 : Servis gelmedi. Arayan, soran da olmadı.
----------------------------------
25.02.2025 : Yaşamış olduğumuz bu süreç, 66. günün sonunda nihayet sonuçlandı ve dış ünite değişimi sağlandı.
30.11.2024 tarihinde, Mersin Gree yetkili bayi ve servisi hizmeti veren bir işletmeden, aynı binada oturduğumuz bir yakınımızla beraber 2 adet olarak satın aldığımız ve çeşitli bahaneler öne sürülerek 21.12.2024 tarihinde montajını anca yaptırabildiğimiz Gree Fairy 9000 BTU klimalardan bir tanesinin, montajın yapıldığı günden beridir dış ünitesinden (kompresör tarafından) gelen metal sürtünme sesine benzer bir ses duyulmaktadır.
Bahsi geçen ses ile ilgili video :
Ek Not : Sesi gaz akış sesi ile karıştırabilirsiniz, ilk duyduğumda ben de öyle sanmıştım fakat değil. Direkt kompresör üzerinden geliyor ve metal sürtünmesine benziyor. Borularda herhangi bir zede, bükülme veya kırılma yok. Aynı zamanda borulardan duyulan belirgin bir akış sesi de yok. Montaj sonrası da dış üniteye yaklaşık 15 dk kadar vakum yapıldı.
Dış ünitedeki bu ses ile ilgili bayi sahibine, ivedilikle ve defalarca bilgi vermemize rağmen çeşitli bahanelerle bizi sürekli olarak oyalanıp ısrarlarımız sonucu tam 30 gün sonra (Yanlış okumadınız, tam otuz gün sonra), 20.01.2025 tarihinde tarafımıza servis yönlendirildi. Gelen ekip kurulumu yapan ekipti. İki klimayı da çalıştırıp dış üniteleri dinleyerek bizdeki cihazda sesin olduğunu tespit ettiler ve bayi sahibine durumu telefonla bildirip evden ayrıldılar. Aynı ekip bir gün sonra (21.01.2025 tarihinde) tekrar geldi ve bu sefer cihazın üst ve ön kapaklarını sökerek cihazı çalıştırdı. Aynı zamanda gaz vanasına da dijital vakum ölçer cihazı bağladılar. Dış ünitedeki bu sesin ve dijital vakum ölçer cihazının videosunu çekip herhangi bir bilgi vermeden evden ayrıldılar.
Vakum ölçer cihazın görüntüsü :

Durum ile ilgili herhangi bir sonuç alamadığımız için, 28.01.2025 tarihinde bayi sahibi ile tekrar görüşmek istedik fakat klimada problem var demeden önce ''Hiçbir sorun olmaz, cihazı bu şekilde kullanabilirsiniz. Diyelim ki sorun çıktı arkasında biz varız, cihazın zaten 6 yıl garantisi var, isterseniz iade alırım.'' diyen adam gitti, yerine müşterisini tersleyen biri geldi. Çekilen videoları bölge müdürüne ilettiğini, merkeze de mail attığını, artık kendisinin bu işe karışmayacağını, cihazı hiçbir şekilde iade almayacağını ve değişim yapmayacağını tarafımıza bildirdi.
Bu durumların dışında en çok canımızı sıkan durum ise bayi sahibi tarafından tarafımıza iftira atılması oldu. Kendisi bölge müdürüne; ''Bizi hiçbir şekilde memnun edemeyeceğini, bizim sorunlu müşteri olduğumuzu, bu klimayı iade edip yerine farklı marka klima alma niyetimizin olduğunu ve zaten bizim daha önce de klima alıp iade ettiğimizi'' söylediğini sözlü olarak tarafımıza iletti. (Gree markasını geçtim, hiçbir markadan klima iademiz olmadı.) Ekstra olarak, eğer bu cihazı olur da iade edecek olursam Mersin ili içerisindeki hiçbir bayiden asla Gree klima alamacayağımızı ve bizi kara listeye alacaklarını, belki internet üzerinden satın alabileceğimizi de tarafımıza aba altında sopa gösterir biçimde iletti.
Bu işin başından sonuna kadar sabırla ve çözüm odaklı ilerlediğimizi özellikle belirtmek istiyorum. Tek talebimiz cihazın tamir görmesinden ziyade, dış ünitesinin yenisi ile değiştirilmesi yönünde oldu. Ki 6502 sayılı kanun gereği de ilk 6 ay içerisinde sorun çıkan bir ürünün seçimlik haklarının müşteriye verilmesi yönünde olduğunu biliyorum. Zaten bizim sürecimizde de sorun 6 ay içerisinde değil, klimanın montajlandığı ilk gün ortaya çıktı.
Konuyu olabildiğince kısa anlatmaya çalıştım ama yine de uzun olduğunun farkındayım. Yaşamış olduğum ve halen çözüm bulamadığım bu süreci başından sonuna kadar sabırla okuyan herkese tekrardan teşekkür ederim. Sesimi duyurabilmek için desteklerinizi bekliyorum. @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
SON DURUM :
Süreci 29.01.2025 tarihi itibariyle Gree Müşteri Hizmetleri'ne aktardım ve konuyla ilgili talep oluşturuldu.
30.01.2025 : Bugün kendilerini tekrar arayıp süreçle ilgili bilgi istedim ve halen inceleme aşamasında olduğunu söylediler. Birkaç saat sonra tarafıma geri dönüş yapıldı ve dış ünite kart ölçümü için 03.02.2025 tarihinde servis yönlendirileceğinin bilgisi verildi.
03.02.2025 : Yetkili servisten arayıp kart ölçüm cihazının başka ilde olduğunu ve yarın geleceklerini tarafıma ilettiler.
04.02.2025 : Servis geldi. Cihazın üst ve ön kapakları söküldü. Dış üniteye dijital akım ölçer cihazı ve üzerinde ''Multifunctional Tester Pro for Inverter A/C'' yazan bir aygıt bağlandı. Çeşitli testler yapıldı, videolar ve fotoğraflar çekildi. Sesin kompresör kaynaklı olduğu tespit edildi ve servis - bölge müdürü - Gree Türkiye arasında istişare yapılıp tarafıma geri dönüleceği bildirildi.
Yapılan inceleme ve ölçümler sonucu tarafımıza verilen servis raporu :

06.02.2025 : Tarafıma geri dönüş yapılıp cihazın gazını boşaltacaklarını ve farklı gaz türü şarj ederek sesi önlemeye çalışacaklarını ilettiler. Bu işlemi yaptırmak istemediğimi, cihazın montajlandığı ilk günden beridir bu sesin olduğunu ve sıfır dış ünite ile değişim talep ettiğimi söyledim. Aynı zamanda konuyu Gree Müşteri Hizmetleri'ne de aktardım. Geri dönüş yapılmasını bekliyorum.
12.02.2025 : Yetkili servis personeli tarafından arandım ve dış ünite basınç ölçümü için tekrar geleceklerini söylediler. Ertesi gün için sözleştik.
13.02.2025 : Servis gelmedi. Arayan, soran da olmadı.
----------------------------------
25.02.2025 : Yaşamış olduğumuz bu süreç, 66. günün sonunda nihayet sonuçlandı ve dış ünite değişimi sağlandı.
Son düzenleme: