Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Hepsiburada Satıcı yanlı davranışları.

bagriacik

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
4 May 2023
Mesajlar
3
Merhabalar,
13 Nisan günü bir cep telefonu satın aldım. Cep telefonun şarj cihazı Türk yani EU prizlerine uygun değil. Bu sebeple iade ettim. Satıcı iadeyi onaylamadı ve cihazı bana tekrar gönderdi. Ardından gelen cihazı ben tekrar iade talebi açarak gönderdim. Fakat satıcı cihazın jelatinlerinin açıldığını idda ederek tekrar talebi reddetti. (jelatinleri açmadan şarj aletini görünce direkt iade ettim.)
Açıkçası Hepsiburada anlamadığım bir şekilde haksız olan satıcıyı korumakta. Ceptelefonun satıcı tarafından eklenen fotoğrafını da ekliyorum. Cihazın jelatinlerinin açılmadığı, şarj cihazının uyumsuz olduğu gayet açık. Bu konuda bana önerileriniz, yol tavsiyeniz ne olur acaba?
 

Ekli dosyalar

  • 0a58466a-e640-4790-ab94-e1c6ba5e0a3b (2).jpeg
    0a58466a-e640-4790-ab94-e1c6ba5e0a3b (2).jpeg
    85.7 KB · Görüntüleme: 31
  • 1q11.PNG
    1q11.PNG
    23.3 KB · Görüntüleme: 31
Merhabalar,
13 Nisan günü bir cep telefonu satın aldım. Cep telefonun şarj cihazı Türk yani EU prizlerine uygun değil. Bu sebeple iade ettim. Satıcı iadeyi onaylamadı ve cihazı bana tekrar gönderdi. Ardından gelen cihazı ben tekrar iade talebi açarak gönderdim. Fakat satıcı cihazın jelatinlerinin açıldığını idda ederek tekrar talebi reddetti. (jelatinleri açmadan şarj aletini görünce direkt iade ettim.)
Açıkçası Hepsiburada anlamadığım bir şekilde haksız olan satıcıyı korumakta. Ceptelefonun satıcı tarafından eklenen fotoğrafını da ekliyorum. Cihazın jelatinlerinin açılmadığı, şarj cihazının uyumsuz olduğu gayet açık. Bu konuda bana önerileriniz, yol tavsiyeniz ne olur acaba?
Telefon imeisini e-devletten kontrol eder misin? Eğer ithalat yoluyla getirilmediyse iade etme şansın olur. Onun dışında şarj aleti ile ilgili yapılabilecek bir şey olmayabilir. Çünkü sonuç olarak telefon resmi yollardan getirilmiş, telefon ve şarj aleti çalışıyor. Tabii ilan açıklamalarını da dikkatli okumak lazım. Örneğin Xiaomi Türkiye garantili yazıyorsa ve Xiaomi buna garanti vermiyorsa, gri ithalat dediğimiz olay gerçekleşmişse yine iade edilebilir.
 
Apple Watch almıştım sorunlu olduğuna dair servis raporuna rağmen hepsiburada inat edip iade almamıştı ve satıcı direk kendisiydi.
Ki denilen gibi ithalatçı garantili ürünse şarj aletinin böyle çıkması normal sayılır.
 
Telefonunu Xiaomi Türkiye garantili diye satıldıysa kesinlikle gidip bir Xiaomi mağazasında imei kontrol ettirin. Biz buna bakmayız derlerse oradan tutturup Hepsiburadayı ikna edebilirsiniz. İthalat cihazı ise Xiaomiye sormanıza gerek yok çünkü cihazınıza asla bakmazlar, cihazda sorun olmadığını varsayarak iade hakkınızın olmadığını düşünüyorum.
 
Yok mu şöyle ülkemizde vatandaşı koruyan e-ticaret sitesi. Maddi imkanım olsa bir şirket oluşturup gireceğim bu işlere ama ne yazık ki bizim helal paramız ile olacak işler değil.

Her konuda vatandaşın yanında olacak
Çok kazanmak yerine vatana faydalı olacak
Çarpmayacak, çırpmayacak
Orijinal ürünleri satacak
Vatandaşı kandırmayacak
Mağdur etmeyecek
Tehdit etmeyecek

Çok mu şey istiyoruz anlamıyorum. A firması veya b firması nezdinde konuşmuyorum da alayı sorunlu arkadaş. Bu kadar sorunun olduğu firmalara da mecburuz. Ve bu mecburiyetler olmasa ne güzel olurdu di mi?

Umarım çıkar adam gibi adamlar ve bu alışveriş işlerine noktasını koyar. Bunlara sağlam yasalar gerekiyor. Yoksa bu karaktersizler bizi soymaya devam ederler. Amazon'a başladım bu sebeplerden dolayı. Tabi şuan 1 tane sorunum yok. Lakin o da bozmaz umarım bizim çakal türklere uyup.
 
Yok mu şöyle ülkemizde vatandaşı koruyan e-ticaret sitesi. Maddi imkanım olsa bir şirket oluşturup gireceğim bu işlere ama ne yazık ki bizim helal paramız ile olacak işler değil.

Her konuda vatandaşın yanında olacak
Her konuda vatandaşın yanında olmayacak. Haklının yanında olacak. Satıcı haklı ise satıcının yanında olacak. Alıcı haklı ise alıcının yanında olacak. Vatandaşı koruyan değil. Hakkı gözeten şirket kurun. ?
 
Cihaz muhtemelen yurt dışı cihazı. Herhangi bir Türkçe yazı yok gibi duruyor.
 
Her konuda vatandaşın yanında olmayacak. Haklının yanında olacak. Satıcı haklı ise satıcının yanında olacak. Alıcı haklı ise alıcının yanında olacak. Vatandaşı koruyan değil. Hakkı gözeten şirket kurun. ?
Ben bu güne kadar HB da da haklı olduğum konuda, benim hakkımı hep korudu. Defalarca kere iade yaptım, hiç sorun yaşamadım. Başka, sitelerde iade oluştırınca, satıcı ile irtibata geçin vs yönlendiriyor. HB da, da kimse ile muhatap değildin. Tabi haklı isen.
Cep telefonu işinde şu var. Siz cihaza sim kart takarsanız, iade olmaz. Ki çokta normsl bir durum. Sim kart takınca telefon sizin hatta kayıt oluyor. Buda Tüketici yasasında var bildiğim kadarı ile. Bu 15 gün iade konusu, telefon işinde çok kötü amaçlı kullanıldı öncesinde. Ben çok gördüm 10 gün kullanıp iade edeni.
 
Hepsi burada satıcı, çakma şampuan gönderdi. HB koşulsuz, hiç bir malı da iade etmeden, iade işlemini yaptı, parayı iade etti
Yine uygun fiyat denk geldi 12 volt lastik şişirme pompa aldım. Satıcı ürünü göndermedi, 15 gün süreç bitince, aynı ürünü daha pahalı satan başka, satocıdan temin etti HB ve benden hiç bir fark almadı. Hatta ben talepte bile bulunmadan bu işlemi gerçekleştirdi.
Benzer durumları trentyol ve n11 de yaşadım. Öncelik satıcı ile görüşün dediler. Bir işlemde satışı iptal ettiler. Ödemeyi geri gönderdiler.

Ben bu online alışveriş sitelerinde HB dayı müşteri yanında olması konusunda tek geçerim. Müşteri daima halı değildir. Haklı ise hakkını savunuyor açıkcası. Her şey kurallar çerçevesinde yürüyor.
 
Hepsi burada satıcı, çakma şampuan gönderdi. HB koşulsuz, hiç bir malı da iade etmeden, iade işlemini yaptı, parayı iade etti
Yine uygun fiyat denk geldi 12 volt lastik şişirme pompa aldım. Satıcı ürünü göndermedi, 15 gün süreç bitince, aynı ürünü daha pahalı satan başka, satocıdan temin etti HB ve benden hiç bir fark almadı. Hatta ben talepte bile bulunmadan bu işlemi gerçekleştirdi.
Benzer durumları trentyol ve n11 de yaşadım. Öncelik satıcı ile görüşün dediler. Bir işlemde satışı iptal ettiler. Ödemeyi geri gönderdiler.

Ben bu online alışveriş sitelerinde HB dayı müşteri yanında olması konusunda tek geçerim. Müşteri daima halı değildir. Haklı ise hakkını savunuyor açıkcası. Her şey kurallar çerçevesinde yürüyor.
Ben de amazon ve hepsiburada dışında nadiren başka siteden alışveriş yapıyorum. Tredyol ve n11 haklının yanında değil, direkt olarak satıcının yanında yer alıyor.
 
Telefon imeisini e-devletten kontrol eder misin? Eğer ithalat yoluyla getirilmediyse iade etme şansın olur. Onun dışında şarj aleti ile ilgili yapılabilecek bir şey olmayabilir. Çünkü sonuç olarak telefon resmi yollardan getirilmiş, telefon ve şarj aleti çalışıyor. Tabii ilan açıklamalarını da dikkatli okumak lazım. Örneğin Xiaomi Türkiye garantili yazıyorsa ve Xiaomi buna garanti vermiyorsa, gri ithalat dediğimiz olay gerçekleşmişse yine iade edilebilir.
''Gri İthalat Nedir?'' diye bir içerik paylaşman şart oldu sanki :D
 
''Gri İthalat Nedir?'' diye bir içerik paylaşman şart oldu sanki :D
Gri ithalat; ithalat yetkisi dahilinde resmi olarak bir ürünü distribütör dışında ithal etme işlemi. Örneğin Samsung Türkiye ülkemizde var ancak başka firma yurt dışından kendi telefon getirirse, gri ithalat oluyor :deli1
 

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikle birlikte, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırıldı; fakat tüketici, ayıptan doğan haklarını kullanmaya devam edecek. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanuna göre, tüketiciye teslim edilen bu ürünler hatalı veya bozuk çıktığı takdirde, tüketici iade hakkını kullanabiliyor.​

 
Aha yasa tamen değişmiş. Ayıplı ürün dışı iade yok bu ürünlerde. 224 den itibaren yürürlükte.
Birde diğer ürünlerde ayıplı olmaması durumunda iade (beğenmedim, caydım, vazgeçtim vs) de iade kargo ücreti alıcı ödeyecek.
 
Öncelikle değerli vaktinizi ayırıp cevap yazdığınız için hepinize tek tek teşekkür ederim.
Hem yazdığınız mesajlara cevap vermek istedim hem de son gelişmeyi eklemek istedim.
Şarj cihazı için aparat mevcut ben aparat ile kullanıyorum. Bu tutum yüzünden Amazon dan alım yapmaya çalışıyorum Ekli dosyayı görüntüle 3518

Muhtemelen ben de bu şekilde kullanacağım hocam. Yorumunuz için teşekkür ederim.
Telefon imeisini e-devletten kontrol eder misin? Eğer ithalat yoluyla getirilmediyse iade etme şansın olur. Onun dışında şarj aleti ile ilgili yapılabilecek bir şey olmayabilir. Çünkü sonuç olarak telefon resmi yollardan getirilmiş, telefon ve şarj aleti çalışıyor. Tabii ilan açıklamalarını da dikkatli okumak lazım. Örneğin Xiaomi Türkiye garantili yazıyorsa ve Xiaomi buna garanti vermiyorsa, gri ithalat dediğimiz olay gerçekleşmişse yine iade edilebilir.

İmei kontrol ettiğimde bir sıkıntı gözükmüyor. Cihaz kayıtlı. Hatta satıcı Hepsiburada'ya Genpa garantili olduğunu söylemiş. Bu gün genpa'yı arayıp İmei kontrolü istedim, genpa bu cihazı kendilerinin getirdiğini ve kendileri tarafından 2 yıl garantili olduğunu belirtti. Aslında sorunum zaten garanti değildi. Ürün açıklamalarında fişin US olduğu yazmaması açıkçası beni kandırılmış hissettirdi. Biraz da bu yüzden kızıp iade etmek istedim. sonuçta bilgim dışında bana bu şekilde gönderildi.
Apple Watch almıştım sorunlu olduğuna dair servis raporuna rağmen hepsiburada inat edip iade almamıştı ve satıcı direk kendisiydi.
Ki denilen gibi ithalatçı garantili ürünse şarj aletinin böyle çıkması normal sayılır.

Bu alışverişimden sonra hepsi burada hesabımı kapatıyorum. İş yerim için de sipariş veriyordum bu yüzden hesapta yüklü alışverişler de oluyordu. Kendileri kaybetti beni :)
Telefonunu Xiaomi Türkiye garantili diye satıldıysa kesinlikle gidip bir Xiaomi mağazasında imei kontrol ettirin. Biz buna bakmayız derlerse oradan tutturup Hepsiburadayı ikna edebilirsiniz. İthalat cihazı ise Xiaomiye sormanıza gerek yok çünkü cihazınıza asla bakmazlar, cihazda sorun olmadığını varsayarak iade hakkınızın olmadığını düşünüyorum.

Cihaz Genpa tarafından garantili. Arayıp teyid ettim.
Yok mu şöyle ülkemizde vatandaşı koruyan e-ticaret sitesi. Maddi imkanım olsa bir şirket oluşturup gireceğim bu işlere ama ne yazık ki bizim helal paramız ile olacak işler değil.

Her konuda vatandaşın yanında olacak
Çok kazanmak yerine vatana faydalı olacak
Çarpmayacak, çırpmayacak
Orijinal ürünleri satacak
Vatandaşı kandırmayacak
Mağdur etmeyecek
Tehdit etmeyecek

Çok mu şey istiyoruz anlamıyorum. A firması veya b firması nezdinde konuşmuyorum da alayı sorunlu arkadaş. Bu kadar sorunun olduğu firmalara da mecburuz. Ve bu mecburiyetler olmasa ne güzel olurdu di mi?

Umarım çıkar adam gibi adamlar ve bu alışveriş işlerine noktasını koyar. Bunlara sağlam yasalar gerekiyor. Yoksa bu karaktersizler bizi soymaya devam ederler. Amazon'a başladım bu sebeplerden dolayı. Tabi şuan 1 tane sorunum yok. Lakin o da bozmaz umarım bizim çakal türklere uyup.

Kesinlikle bundan sonra bende sadece Amazondan yapacağım alışverişimi. Bu zamana kadar hiç üzmediler beni.
Cihaz muhtemelen yurt dışı cihazı. Herhangi bir Türkçe yazı yok gibi duruyor.

İlk iade sebebimin içine cihazın kayıtsız olduğunu düşündüğümü de eklemiştim. Satıcı Genpa garantili olduğunu söylemiş. Genpa'yı arayıp teyid istedim, cihazın kendilerine ait olduğunu söylediler. Yani resmi bir şekilde ithal edilmiş.

Ben bu güne kadar HB da da haklı olduğum konuda, benim hakkımı hep korudu. Defalarca kere iade yaptım, hiç sorun yaşamadım. Başka, sitelerde iade oluştırınca, satıcı ile irtibata geçin vs yönlendiriyor. HB da, da kimse ile muhatap değildin. Tabi haklı isen.
Cep telefonu işinde şu var. Siz cihaza sim kart takarsanız, iade olmaz. Ki çokta normsl bir durum. Sim kart takınca telefon sizin hatta kayıt oluyor. Buda Tüketici yasasında var bildiğim kadarı ile. Bu 15 gün iade konusu, telefon işinde çok kötü amaçlı kullanıldı öncesinde. Ben çok gördüm 10 gün kullanıp iade edeni.

Bu son soruna kadar da benim hakkımı korudu hocam. Fakat bu olayda açıkçası beni anladıklarını bile düşünmüyorum.
Cihazın dış jelatini zaten yoktu (kutuyu kapatan) Kapağını direkt olarak açabildim. Açtığımda ise telefonu elime aldım ve ekran jelatininin üzerindeki İspanyolda yazılar dikkatimi çekti. Ardından arkasında kutunun içine şarj cihazını gördüm ve fotoğrafını çekip telefonu kutuya geri koydum ve aynı gün iade ettim. Ne cihazın jelatinini açtım ne de cihazın kendisini.
Açıkçası bu durumda ben kendimi haklı görüyorum, ürün açıklamasının içerisinde şarj cihazının EU prizler ile uyumsuz olduğu, çevirici aparat kullanmam gerektiği yazmıyor. E ben neden ekstra para verip (5 yada 10 tl dahi olsa) çevirici alayım ki? Diğer satıcılarda şarj cihazları direkt EU yani Türkiye prizi uyumlu.


Herkese tekrardan değerli mesajları için teşekkür ederim. THH ye durumu bildirdim. Her ne kadar cihaz resmi ithalatlı olsa da satıcı tarafından salak yerine konulmam sinirimi bozuyor. Bu sebepten onlara öyle yada böyle iade almalarını sağlayacağım.
 
Gri ithalat; ithalat yetkisi dahilinde resmi olarak bir ürünü distribütör dışında ithal etme işlemi. Örneğin Samsung Türkiye ülkemizde var ancak başka firma yurt dışından kendi telefon getirirse, gri ithalat oluyor :deli1
Paralel ithalat?
 
Bir güncelleme paylaşmak istedim. THH ye başvurumun üzerinden 1 haftayı geçkin süre geçmişti. Savunması istenmiş. Umarım yakın zamanda sonucu görürüm.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    21.2 KB · Görüntüleme: 7

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri