Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Hepsiburada Satıcısı psu dolandırıcılığı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ceg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ürün başka satıcıda satışta fakat fiyat farkı çok yüksek.4400 tl farklı satıcıda ben 1300tlye almıştım.Açıkçası aldığım şey yüzünden başka bir siteden sipariş ettiğim psuyu iptal etmiştim orda ki 300tllik kuponumda yandı.Bu yüzden ben kesinlikle siparişi iptal edip hiç bir şey yokmuş gibi devam etmek istemiyoruım.Eminim hepiniz yaşça olgun insanlarsınızdır hanginizle telefonda o şekilde konuşulursa bunu normal karşılamaz kimsenin sizle öyle konuşmasına izin vermezsiniz.Bu yüzden @Adem Helvacı beyin deneyimlerine ihtiyacım var.
Eskiden olsa ben hakaret davası açardım. Bu zamana kadar çeşitli nedenlerle 13 kişiye dava açtım. Ancak artık uğraşma gereği duymuyorum. O kadar fazlalar ki, hangi biriyle uğraşacağım moduna girdim. İleride eşim avukat falan olursa vekalet veririm o uğraşır kendi kafasına göre ne yapmak istiyorsa yapar :)
 
Konu yine aynı yere gelecek biliyorum ancak maalesef bu tarz konularda DEVLET herhangi bir cezai yaptırım uygulamadığından dolayı hem yer sağlayıcılar hem de yer sağlayıcılara para verdikleri için bu satıcılar istedikleri gibi at koşturuyor.

Biz bu SAHTEKÂRLARI youtube da ifşa edince o hiç UYMADIKLARI kanun ve yönetmeliklerin arkasına sığınıp marka karalama haksız rekabet vs vs gibi suçlamalarla bizi savcılığa vermekten çekinmiyor ahlaksızlar.

Sanıyorlar ki korkacağız. cirimleri kadar yer yakarlar ancak.

Şimdi sevgili kardeşim bu durum hak arama olarak da değerlendirilebilir veya şikayete dayalı suçlar kapsamında DOLANDIRICILIK suçlaması ile savcılık üzerinden de gidebilir burada karar size kalmış.

THH ler bu gibi durumlarda sizin paranızı kurtarma derdine düşerler zira siz her ne kadar satın aldığınız malı talep etmekte haklı da olsanız paranızı alamam olasılığınız dahi oluyor bu gibi durumlarda.

Yasal olarak satın aldığınız ürünün size ulaştırılma zorunluluğu var. Aşağıda eklediğim sizi ilgilendiren bölümlerde hem satıcıyı hem de Hepsiburadayı bağlayan yerler var.
Sizin satın aldığınız ürün size teslim edilmediğine göre o bir kayıptır ve satıcı da sağlayıcı da sorumludur. Dolayısı ile hizmetin yeniden ifası hakkınız doğar. Konu sadece M.S.Y değil aynı zamanda 6502 Sayılı TKHK ve TBK yani Türk Borçlar Kanunu kapsamında da ele alınır. Size yazacağım son madde TBK kısmıdır.

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 16/4
Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 17/1
Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 20/2
Oluşturdukları sistem çerçevesinde, uzaktan iletişim araçlarını kullanmak veya kullandırmak suretiyle satıcı veya sağlayıcı adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık edenler, bu Yönetmelikte yer alan hususlardan dolayı satıcı veya sağlayıcı ile yapılan işlemlere ilişkin kayıtları üç yıl boyunca tutmak ve istenilmesi halinde bu bilgileri ilgili kurum, kuruluş ve tüketicilere vermekle yükümlüdür.

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 20/3
Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayrimaddi malların veya ifa edilen hizmetlerin ayıpsız olduğunu ispatla yükümlüdür.

Türk Borçlar Kanunu nda açıkça belirtildiği üzere satıcının borçlarını yerine getirmemesi halinde alıcının seçimlik hakları doğar. Sizin örnekte olduğu gibi satıcının ayıplı mal teslim etmesi halinde Türk Borçlar Kanunu 227 inci maddesine göre size aşağıdaki seçimlik hakları doğar ve siz dilediğnizikuıllanmakla serbest olmakla birlikte satıcı VE SAĞLAYICI bu talebinizi yerine getirmek zorundadır.

  1. Satılanın iadesi ve sözleşmenin iptali (Size para iadesi yapılır)
  2. Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinde indirim isteme, (Bu madde size uymaz)
  3. Aşırı bir masrafı gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, (Sizinle ilgisi yok)
  4. Satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme. (İşte sizin maddeniz bu)
Bu süre zarfında satıcı sizin ürünü değiştirmiş ise haklarınız son bulur.
olayı daha da yokuşa sürerlerse ispat etmeniz şartı ile tazminat talep etme hakkınız da doğar. Mesela bu satışın usulüne uygun yapılmaması kaynaklı sisteminizin çalışmadığından doğan iş kaybınızın belgeli ispat edilmesi durumunda ayrı bir mahkeme açıp tazminat da talep edebilrisiniz.
 
Ancak ben size haksızsınız veya hakkınızı aramayın demiyorum. Ben de sahte ürün konusunu yaşadım ve hakkımı aldım hatta mağazayı kapattırdım, bunu diyorum. Yani hakkınızı ararsanız hepsiburada'da karşılık bulması gerekiyor normal şartlarda. Hepsiburada mağaza puanı yüksek diye işlem yapmadı diyorsunuz, ben buna ilk defa şahit oldum. Büyük e-ticaret siteleri arasında müşteriyi koruduğunu gördüğüm Amazon ve Hepsiburada var çünkü.
 
@Adem Helvacı bey konuma desteğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.Peki benim şu an teslim edilen ürünle ne yapmam gerekiyor.Tam olarak izlemem gereken yolu bilmiyorum.Paylaştığınız maddelerin içerikte olduğu bir mail göndereceğim hepsiburadaya elimde ki fotoğraf ve videolarla birlikte fakat ürünü iade edersemde konu kapanır o yüzden ne yapmam gerekiyor şu an ?(Ek olarak dava açacağım stajer avukat arkadaşımın yönlendireceği bir şekilde)
 
@Adem Helvacı bey konuma desteğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.Peki benim şu an teslim edilen ürünle ne yapmam gerekiyor.Tam olarak izlemem gereken yolu bilmiyorum.Paylaştığınız maddelerin içerikte olduğu bir mail göndereceğim hepsiburadaya elimde ki fotoğraf ve videolarla birlikte fakat ürünü iade edersemde konu kapanır o yüzden ne yapmam gerekiyor şu an ?(Ek olarak dava açacağım stajer avukat arkadaşımın yönlendireceği bir şekilde)
Hukukçu bir arkadaşınız olması stajyer dahi olsa büyük avantaj, prosedürleri ve işleyişe hakim birisi en azından.
En öncelikli yükümlülüğünüz bu durumda talebnizi iletmek ki bunu zaten yaptığınıza dair yazışmalarınız elinizde var. Bundan sonraki süreçte önce Hepsiburada yönetimine bir yazı yazın, sürecin olması gerektiği gibi ilerlememesi durumunda Hukuki haklarınızı kullanacak olmakla birlikte konuyu benim video içerik olarak üretip hem hepsiburada hem de firmanın adını vererek yaşatılan mağduriyetin ifşa edileceğini kendilerine belirtin. Yasal süreç aylarca devam eder o nedenle önce HB nin mağduriyetinizi gidermesini talep edin, sizin talebiniz belli satın aldığınız ürünün teslimini istiyorsunuz bu kadar net.

Sonrasında baktınız ki HB de umursamıyor, siz Hukuki süreci başlatın, Avukat arkadaşınız konuya daha hakimdir kendisine de selamımızı iletin, süreç aylarca devam edeceği için ücret iadesi yapılacaksa dahi kıymet takdiri yoluna gitmek isteyebilirsiniz zira bugün 3 olan yarın 5 biliyorsunuz, Talebinizde en yüksek ticari faiz beklentinizi de belirtmeyi unutmayınız.

O noktada bana yaşadığınız süreci anlatan bi rmetin ve bunu destekleyen ekran görüntüsü vs de yollamanız durumunda (Sizin isteğinize kalmış) ben bu süreci halkımıza duyurmak için seve seve sizin sesiniz olurum.
 
Hukukçu bir arkadaşınız olması stajyer dahi olsa büyük avantaj, prosedürleri ve işleyişe hakim birisi en azından.
En öncelikli yükümlülüğünüz bu durumda talebnizi iletmek ki bunu zaten yaptığınıza dair yazışmalarınız elinizde var. Bundan sonraki süreçte önce Hepsiburada yönetimine bir yazı yazın, sürecin olması gerektiği gibi ilerlememesi durumunda Hukuki haklarınızı kullanacak olmakla birlikte konuyu benim video içerik olarak üretip hem hepsiburada hem de firmanın adını vererek yaşatılan mağduriyetin ifşa edileceğini kendilerine belirtin. Yasal süreç aylarca devam eder o nedenle önce HB nin mağduriyetinizi gidermesini talep edin, sizin talebiniz belli satın aldığınız ürünün teslimini istiyorsunuz bu kadar net.

Sonrasında baktınız ki HB de umursamıyor, siz Hukuki süreci başlatın, Avukat arkadaşınız konuya daha hakimdir kendisine de selamımızı iletin, süreç aylarca devam edeceği için ücret iadesi yapılacaksa dahi kıymet takdiri yoluna gitmek isteyebilirsiniz zira bugün 3 olan yarın 5 biliyorsunuz, Talebinizde en yüksek ticari faiz beklentinizi de belirtmeyi unutmayınız.

O noktada bana yaşadığınız süreci anlatan bi rmetin ve bunu destekleyen ekran görüntüsü vs de yollamanız durumunda (Sizin isteğinize kalmış) ben bu süreci halkımıza duyurmak için seve seve sizin sesiniz olurum.
Abi gerçekten duyarlılığın için çok teşekkür ederim ben de şu şekilde bir yazı yazdım hepsiburadaya fakat sınırlama olduğu için tamamen yazamadım.
 

Ekli dosyalar

  • resim_2023-03-16_174151222.png
    resim_2023-03-16_174151222.png
    127.1 KB · Görüntüleme: 18
  • resim_2023-03-16_174222322.png
    resim_2023-03-16_174222322.png
    81.9 KB · Görüntüleme: 19
Talep üzerinden geri dönüş sağlarlarsa şu mesaj sınırım sıfırlanmış olacak sanırım eğer sıfırlanırsa talebimin ürünün aynısıyle değiştirilmesini belirteceğim aksi takdirde yasal haklarımla hukuki süreci başlatacağımı bildireceğim.
Eğer ısrarla işi yokuşa sürerlersede tüm süreci sizinle paylaşacağım ki dediğiniz yoldan bu yaptıkları öğrenilsin ve bu kadar rahat olamasınlar.tekrardan duyarlılığınız için içtenlikle söylüyorum çok teşekkür ederim.
 
Abi gerçekten duyarlılığın için çok teşekkür ederim ben de şu şekilde bir yazı yazdım hepsiburadaya fakat sınırlama olduğu için tamamen yazamadım.
Robotlaştırılmış insanlar topluluğu tarafından sözde kibar ama otomatik bir cevap verilecek diye düşünüyorum
Burada önemli olan, tüketici olarak sizin hakkınızı aramak adına bütün kapıları zorladığınızın ispatıdır.
 
  • Minnettar
Tepkiler: Ceg
Yani ben birşey çıkacağını sanmıyorum.

Bir arkadaşımla görüştüm sonuç olarak:

Cevap: Evet yanlış ürün gönderimi yapıldı ancak bu bize bildirilene kadar asıl ürün stokta bitti olarak sonuç gelmiş.

Sonra hiçbir aksiyon sağlanamamış.

Fazla durmayın üstünde sizin için diyorum böyle çok oluyor.

Ucuz olan birşey her zaman risklidir.

Hepsi burada'da kopyala yapıştır cevap yazacak ürünü iade edin diyecektir..
İnsanın ağırına gidiyor kardeşim aslında birçok insan tanıdım parasında pulunda değil, ahkam yerine konulmalarına ve ellerinden bir şey gelmemesine çıldırıyorlar.
 
Buyrun adamların verdiği cevap hala bu olayı normalleştirmeyin lütfen....
Başka bir arkadaşımıza verdikleri yanıt...
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20230316-WA0011.jpg
    IMG-20230316-WA0011.jpg
    39.4 KB · Görüntüleme: 27
Olur mu efendim hiç öyle şey mağaza puanımıza bakın....
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5451.JPG
    IMG_5451.JPG
    91.4 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_5450.JPG
    IMG_5450.JPG
    86.7 KB · Görüntüleme: 16
Fay Teknoloji diye yazınca zaten sikayetvar'da da birçok şikayet çıktı.
 
3 şikayet var ?
N11, Trendyol, Hepsiburada şikayetleri içerisinde de Fay Teknoloji geçenler var. Herkes firma ismi olarak Fay Teknoloji yazmıyor.
 
Hocam senin olay şu şekilde;

Bahsettiğiniz ürün satıcı'nın stoklarında yok veya kalmamış.

Bu nedenle size alakasız bir ürün gönderimi yapılmış.

Bunun nedeni ilgili satıcı stokta yok diye siparişi iptal ederse belirli bir oran üzerinden satıcıya ceza kesiliyor ve bu tutar size kupon olarak geliyor.

Satıcı'da ceza yememek için böyle bir yöntem kullanmış. (Yanlış ürün gönderilmiş deyip cezadan kurtulacak.)

Sonuç olarak hayır ben psu gönderdim farklı bir ürün göndermedim diye inkar etmiyor.

O yüzden iade yapın konuyu kapatın.

Mantıklı olanı budur. Çünkü böyle bir sıkıntı sürekli oluyor. Hangi satıcının hesabını kapatsınlar... Kimse kalmaz. :)

He dolandırıcılık veya sahtekarlık yapılırsa evet kapatıyorlar.
Aynen böyle olmuş
 
Satıcıyı o kadar haklı çıkartan imalarda bulunuyorsunuz ki bi bağlantınız olduğundan şüphelenmiyor değilim :)
 
Buyrun adamların verdiği cevap hala bu olayı normalleştirmeyin lütfen....
Başka bir arkadaşımıza verdikleri yanıt...
Şu soru cevaba rağmen adamın yanıtı ve olanları normal buluyorsanız konu altında daha fazla münakaşaya girmeyelim.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri