Konu yine aynı yere gelecek biliyorum ancak maalesef bu tarz konularda DEVLET herhangi bir cezai yaptırım uygulamadığından dolayı hem yer sağlayıcılar hem de yer sağlayıcılara para verdikleri için bu satıcılar istedikleri gibi at koşturuyor.
Biz bu SAHTEKÂRLARI youtube da ifşa edince o hiç UYMADIKLARI kanun ve yönetmeliklerin arkasına sığınıp marka karalama haksız rekabet vs vs gibi suçlamalarla bizi savcılığa vermekten çekinmiyor ahlaksızlar.
Sanıyorlar ki korkacağız. cirimleri kadar yer yakarlar ancak.
Şimdi sevgili kardeşim bu durum hak arama olarak da değerlendirilebilir veya şikayete dayalı suçlar kapsamında DOLANDIRICILIK suçlaması ile savcılık üzerinden de gidebilir burada karar size kalmış.
THH ler bu gibi durumlarda sizin paranızı kurtarma derdine düşerler zira siz her ne kadar satın aldığınız malı talep etmekte haklı da olsanız paranızı alamam olasılığınız dahi oluyor bu gibi durumlarda.
Yasal olarak satın aldığınız ürünün size ulaştırılma zorunluluğu var. Aşağıda eklediğim sizi ilgilendiren bölümlerde hem satıcıyı hem de Hepsiburadayı bağlayan yerler var.
Sizin satın aldığınız ürün size teslim edilmediğine göre o bir kayıptır ve satıcı da sağlayıcı da sorumludur. Dolayısı ile hizmetin yeniden ifası hakkınız doğar. Konu sadece M.S.Y değil aynı zamanda 6502 Sayılı TKHK ve TBK yani Türk Borçlar Kanunu kapsamında da ele alınır. Size yazacağım son madde TBK kısmıdır.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 16/4
Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 17/1
Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan
kayıp ve hasarlardan sorumludur.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 20/2
Oluşturdukları sistem çerçevesinde, uzaktan iletişim araçlarını kullanmak veya kullandırmak suretiyle satıcı veya sağlayıcı adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık edenler, bu Yönetmelikte yer alan hususlardan dolayı satıcı veya sağlayıcı ile yapılan işlemlere ilişkin kayıtları üç yıl boyunca tutmak ve istenilmesi halinde bu bilgileri ilgili kurum, kuruluş ve tüketicilere vermekle yükümlüdür.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 20/3
Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayrimaddi malların veya ifa edilen hizmetlerin ayıpsız olduğunu ispatla yükümlüdür.
Türk Borçlar Kanunu nda açıkça belirtildiği üzere satıcının borçlarını yerine getirmemesi halinde alıcının seçimlik hakları doğar. Sizin örnekte olduğu gibi satıcının
ayıplı mal teslim etmesi halinde Türk Borçlar Kanunu 227 inci maddesine göre size aşağıdaki seçimlik hakları doğar ve siz dilediğnizikuıllanmakla serbest olmakla birlikte satıcı VE SAĞLAYICI bu talebinizi yerine getirmek zorundadır.
- Satılanın iadesi ve sözleşmenin iptali (Size para iadesi yapılır)
- Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinde indirim isteme, (Bu madde size uymaz)
- Aşırı bir masrafı gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, (Sizinle ilgisi yok)
- Satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme. (İşte sizin maddeniz bu)
Bu süre zarfında satıcı sizin ürünü değiştirmiş ise haklarınız son bulur.
olayı daha da yokuşa sürerlerse ispat etmeniz şartı ile tazminat talep etme hakkınız da doğar. Mesela bu satışın usulüne uygun yapılmaması kaynaklı sisteminizin çalışmadığından doğan iş kaybınızın belgeli ispat edilmesi durumunda ayrı bir mahkeme açıp tazminat da talep edebilrisiniz.