Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Satın Alma Önerisi İlk arabamı arıyorum yardım

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Furkan Bozkurt

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
8 Eki 2023
Mesajlar
5
Bütçe
750000
Marka Model Bilgisi
Farketmez
Herkese selamlar 750.000 TL ye kadar dizel otomatik bir araç bakıyorum ve baktıkça kafam daha çok karışıyor. Bir aracın modeli düşük km yüksek başka aracın markası iyi km yüksek ya da markası kötü modeli ve km düşük. Bir araba var hatchback 5 kapı 10 lira başka araba var aynı özelliklerde ama SUV o da 10 lira neden SUV varken küçük arabaya bineyim diyorum. Tam ikna olurken aklıma en sorunsuz şanzıman acaba hangisi sorusu geliyor. Acaba avrupa arabası mı yoksa asya arabası mı sorular sorular malum başlıkta dediğim gibi ilk kez araba alıyorum.
 
Merhaba

Arabayla çok kilometre yapmayacak bir profil var algıladım.

2. elde dizel alıp, çok kullanmadığınız arabada masraflı kullanmak gerekli mi?

dizelde hem yıllık bakım hem de parça değişimi fiyatı yüksek.

Bireysel kullanımda benzinli yönelmeye düşünmez misiniz.
 
Arkadaşım ilk tavsiyem Dizel araba alma . Benzinli araç arızası daha az , konforu desen çok çok iyi. Dizel motor her zaman arıza riski çok ve ağır masraftır. Al benzinli araç , tak lpg yi . Dizelden % 30 da az yakar .Sessiz sedasız git yoluna
 
Merhaba

Arabayla çok kilometre yapmayacak bir profil var algıladım.

2. elde dizel alıp, çok kullanmadığınız arabada masraflı kullanmak gerekli mi?

dizelde hem yıllık bakım hem de parça değişimi fiyatı yüksek.

Bireysel kullanımda benzinli yönelmeye düşünmez misiniz.
Aynı anda yazmışız , aklın yolu bir. Matrix Turbo gitti. Revizyon yaptırdık 10 bin TL masraf ,6 ay sonra cort . 23 000 TL ye yeni Turbı aldık. İntercoller patladı 10 000 TL . EGR arızası yok bilmem ne .
Lancer var Maşallah yağ gibi gider
 
Aynı anda yazmışız , aklın yolu bir. Matrix Turbo gitti. Revizyon yaptırdık 10 bin TL masraf ,6 ay sonra cort . 23 000 TL ye yeni Turbı aldık. İntercoller patladı 10 000 TL . EGR arızası yok bilmem ne .
Lancer var Maşallah yağ gibi gider
Aklın yolu ve yaşanmışlıklar bir.

Birde mavisuyu çıkardılar... o da bayağı para harcatıyormuş.

Ben birde lambalarda otomatik kapanan açılan motorluları sevmem.

Hem akü ömrü az, hemde aküleri daha pahallı. Oradan kar edeceğim damla mazotu aküyü yenilerken toplu harcanıyor.
 
1 m
Aklın yolu ve yaşanmışlıklar bir.

Birde mavisuyu çıkardılar... o da bayağı para harcatıyormuş.

Ben birde lambalarda otomatik kapanan açılan motorluları sevmem.

Hem akü ömrü az, hemde aküleri daha pahallı. Oradan kar edeceğim damla mazotu aküyü yenilerken toplu harcanıyor.
1 milyon km nin üzerinde yol yapmış ,tecrübe sahibi biri olarak söylüyorum bende . Ticari amaçlı yük taşıyacak işim olmadıktan sonra, bundan böyle şahsen dizel araç almam. Benim matrix 1,5 dizel 110 bg 100 km de 7 liştre ortalama mazot yakıyor . Oğlanda A3 var , onun araç benzinli otomatik zorlarsan max 7 litre yakıyor ,ses yok motorda . Elektrik motorlu Turbo araç kalkışı sanki 3000 cc motor. Teknoloji de başka tabi artık
 
Valla bu araba işinde sorunsuz olsun bilmemne olsun parçası ucuz olsun olayına girersen sana tofaş şahin al geç derler. :D

Ben 2013 de 2011 model 1.2 tdi polo aldım. 140 bin km kadar kullandım. Şuan da kabaca 170 binde falan. Ben 2. sahibiyim ama benim aldığım eleman sıfır almıştı. 100 km de dağ bayır farketmiyor 3.1 en fazla 3.5 litre ile şehir içi geziyordum. Gazı köklersem işte zorlarsam şehir içi kekoluk yaparsam max 5 litre yakıyorum. Düşük cc ancak tork iyi 180 tork var bu torku da 2-3 bin devir aralığı veriyor yani çekişte çok iyi izmirde buca olsun envai çeşit yerlerin yokuşu olsun seferihisardaki dağlar olsun köyler olsun asla üzmedi.

Yapılan masrafları söyliyeyim. 1 kere akü aldım agm akü start stoplu diye ki bence süper birşey, ışıklarda çat diye kapanıyor gaza dokun canlanıyor. Durduk yere niye yakayım mazotu ? mis gibi özellik. Uzun yolda bluemotion paket bendeki 3 silindir 1 silindiri kapatıyor 2 silindir devam ediyorsun.

DPF belası var bunlarda her dizelde var yenilerinde adblue sıvısı var bunda yok o olaylar. Bakımlarını hiç aksatmadım 8 9 binde bile girdiğim oldu. Mazot filtresi işte yağı motor filtresi ve iç klimanın filtresi dahil ettiğim masraflar bunlar. 2 kere de baskı balata değişti, 1 kere triger kayışı değişti. Bunun harici kronik bunlarda yağ soğutucu var, onun kütüğünü vw plastik yapmış. Kütük plastik ama soğutucu metal, bunu da 150 binde yaptı alet mesela, 720 lira soğutucu kütüğü masrafı oldu o kadar. Ha tabi ki ben huylu dikkatli adamım bütün sisteme yağ karıştığından su sistemi temizlendi hortumlar değişti. Ama öyle turbo bilmemne oldu yok işte radyatör tıkandı vs durumları olmadı.

Sanayide cfw motor diye ustalar işte kullanıcısı yaka silkiyor ama ya kardeşim bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur. Geçmişini bilmediğin arabayı alırsan ondan sonrada böyle uğraşırsın. Ben fren hidroliğini motor suyunu bile zor bela değiştirttim ya, böyle şerefsiz esnaflar tamirciler var. Ya kardeşim bunun üreticisi demiş fren hidroliği şu kadar yıldan sonra değişecek diye bitti nokta sen o heriften daha mı iyi biliyon ? gerzek herif işte bir boktan haberi yok. Motor suyu mu değişirmiş almışlar ellerine glukometre midir ne boktan birşeyse abi bu -50 diyo değiştirme lan gavat üreticisi demiş işte şu km de şu yıldaysa suyu yenile diye vs. komple ben suyu değiştirdim. O kristalleşiyor antifiriz vasfını yerine getirse bile balçıklaşıyor vs değiştir geç yani nedir ? ama yok gavatoğlu gavat usta görünümlü namussuzlar ellemezler.

Dediğim gibi ne alırsan al burada önemli olan şey geçmişi. En sorunsuz motorlu ölümsüz denilen toyota corollayı al arabaya bok gibi bakıldıysa o da seni üzer, sonra sorun yumağı olur yolda bırakır vs. bırakır çünkü arabanın geçmişi meçhul. Dediğim gibi geçmişi önemli ama birde bu işte yalan söyleyen insanlar da çok adam diyo abi trigeri değiştirdik ama yalan değiştirmiyor sahte fatura kestirtmiş kankasına ama o triger 200 binlik olmuş. Bakımları yaptık aha diyo faturası bu bakıyorsun yağın modeli markası yazmıyor ne yağı belli değil. Ben yağ tapasının puluna kadar değiştirtiyorum ya o derece dikkat ediyorum. Millet yalan üstüne yalan namussuzluk kanlarına işlemiş. Kabaca işte sıradan benzinli araba yada lpg ne masrafı varsa onları ettim o kadar. Yani ekstra bir yağ soğutucu sıkıntım oldu o kadar. O da yani öyle atla deve parça değil. Bütün parçaları ben orjinal resmi bayileri neyse oralardan alıyorum ve gözümün önünde ustaya değiştirtip taktırıyorum vs. Bazen de ben yapıyorum çok atla deve değil zaten.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Valla bu araba işinde sorunsuz olsun bilmemne olsun parçası ucuz olsun olayına girersen sana tofaş şahin al geç derler. :D

Ben 2013 de 2011 model 1.2 tdi polo aldım. 140 bin km kadar kullandım. Şuan da kabaca 170 binde falan. Ben 2. sahibiyim ama benim aldığım eleman sıfır almıştı. 100 km de dağ bayır farketmiyor 3.1 en fazla 3.5 litre ile şehir içi geziyordum. Gazı köklersem işte zorlarsam şehir içi kekoluk yaparsam max 5 litre yakıyorum. Düşük cc ancak tork iyi 180 tork var bu torku da 2-3 bin devir aralığı veriyor yani çekişte çok iyi izmirde buca olsun envai çeşit yerlerin yokuşu olsun seferihisardaki dağlar olsun köyler olsun asla üzmedi.

Yapılan masrafları söyliyeyim. 1 kere akü aldım agm akü start stoplu diye ki bence süper birşey, ışıklarda çat diye kapanıyor gaza dokun canlanıyor. Durduk yere niye yakayım mazotu ? mis gibi özellik. Uzun yolda bluemotion paket bendeki 3 silindir 1 silindiri kapatıyor 2 silindir devam ediyorsun.

DPF belası var bunlarda her dizelde var yenilerinde adblue sıvısı var bunda yok o olaylar. Bakımlarını hiç aksatmadım 8 9 binde bile girdiğim oldu. Mazot filtresi işte yağı motor filtresi ve iç klimanın filtresi dahil ettiğim masraflar bunlar. 2 kere de baskı balata değişti, 1 kere triger kayışı değişti. Bunun harici kronik bunlarda yağ soğutucu var, onun kütüğünü vw plastik yapmış. Kütük plastik ama soğutucu metal, bunu da 150 binde yaptı alet mesela, 720 lira soğutucu kütüğü masrafı oldu o kadar. Ha tabi ki ben huylu dikkatli adamım bütün sisteme yağ karıştığından su sistemi temizlendi hortumlar değişti. Ama öyle turbo bilmemne oldu yok işte radyatör tıkandı vs durumları olmadı.

Sanayide cfw motor diye ustalar işte kullanıcısı yaka silkiyor ama ya kardeşim bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur. Geçmişini bilmediğin arabayı alırsan ondan sonrada böyle uğraşırsın. Ben fren hidroliğini motor suyunu bile zor bela değiştirttim ya, böyle şerefsiz esnaflar tamirciler var. Ya kardeşim bunun üreticisi demiş fren hidroliği şu kadar yıldan sonra değişecek diye bitti nokta sen o heriften daha mı iyi biliyon ? gerzek herif işte bir boktan haberi yok. Motor suyu mu değişirmiş almışlar ellerine glukometre midir ne boktan birşeyse abi bu -50 diyo değiştirme lan gavat üreticisi demiş işte şu km de şu yıldaysa suyu yenile diye vs. komple ben suyu değiştirdim. O kristalleşiyor antifiriz vasfını yerine getirse bile balçıklaşıyor vs değiştir geç yani nedir ? ama yok gavatoğlu gavat usta görünümlü namussuzlar ellemezler.

Dediğim gibi ne alırsan al burada önemli olan şey geçmişi. En sorunsuz motorlu ölümsüz denilen toyota corollayı al arabaya bok gibi bakıldıysa o da seni üzer, sonra sorun yumağı olur yolda bırakır vs. bırakır çünkü arabanın geçmişi meçhul. Dediğim gibi geçmişi önemli ama birde bu işte yalan söyleyen insanlar da çok adam diyo abi trigeri değiştirdik ama yalan değiştirmiyor sahte fatura kestirtmiş kankasına ama o triger 200 binlik olmuş. Bakımları yaptık aha diyo faturası bu bakıyorsun yağın modeli markası yazmıyor ne yağı belli değil. Ben yağ tapasının puluna kadar değiştirtiyorum ya o derece dikkat ediyorum. Millet yalan üstüne yalan namussuzluk kanlarına işlemiş. Kabaca işte sıradan benzinli araba yada lpg ne masrafı varsa onları ettim o kadar. Yani ekstra bir yağ soğutucu sıkıntım oldu o kadar. O da yani öyle atla deve parça değil. Bütün parçaları ben orjinal resmi bayileri neyse oralardan alıyorum ve gözümün önünde ustaya değiştirtip taktırıyorum vs. Bazen de ben yapıyorum çok atla deve değil zaten.
Orçun verelim sana bir tane daha POLO , benim oğlanın çekmediği kalmaı o araçtan Hala duruyor satan çok alan yok. Su pompası değişik bir otomatik o araçta , olmadık yerde hararet yükseliyor. 3 silindir motor ,çok vuruntulu çalışıyor. tamam az yakıyor da çok düzensiz bir araç. Debraj sistemi desen Doğuş yetkili servis bile değişim yapınca garanti vermiyor. İzmir de bu işin profesörü dediler karabağlarda bir ustaya götürdük , onca para fayda yok. Araç Bursa da Galeride ,soran bile yok
 
Herkese selamlar 750.000 TL ye kadar dizel otomatik bir araç bakıyorum ve baktıkça kafam daha çok karışıyor. Bir aracın modeli düşük km yüksek başka aracın markası iyi km yüksek ya da markası kötü modeli ve km düşük. Bir araba var hatchback 5 kapı 10 lira başka araba var aynı özelliklerde ama SUV o da 10 lira neden SUV varken küçük arabaya bineyim diyorum. Tam ikna olurken aklıma en sorunsuz şanzıman acaba hangisi sorusu geliyor. Acaba avrupa arabası mı yoksa asya arabası mı sorular sorular malum başlıkta dediğim gibi ilk kez araba alıyorum.
Şimdiden hayırlısı olsun inşallah gönlünüze göre bir araç bulursunuz.Biz 1 ay önce kampanya dan sıfır egea 1.4 benzinli urban aldık 855 bin TL ye.Tek sıkıntı 10 yıl sonra araba kullanan biri olarak manuel çok zor ve eziyetli geldi bize.Bu yüzden çok gezen insan olmamıza rağmen araç 1 ayda ancak 1300 km oldu oda denize gittik geldik 😀.

6 ayda krediyi kapatırsam satıp elektrikli bir araç almak istiyoruz eşimle.Açıkcası togg ve birkaç tane elektrikli araç kullandıktan sonra içten yanmalı tüm araçların teknolojisinin bitmiş olduğunu ilkel ve eziyetli olduğunu tecrübe ettik eşimle.Dizel benzin lpg farketmez gerçekten bitmiş teknolojiler.

Egea aldığımıza pişmanmıyız tabi ki hayır ama Allah nasip ederse 1 yıl içinde elektrikli bir araca mutlaka geçmek istiyoruz.Evden şarjla km de 0.25 kuruş gibi iddalı rakamlar , 10 yılı aşkın pil ömrü,160.000 km batarya garantisi, bakım olmaması, sanayiden ve benziklerden uzaklaştırması en önemlisi sessizliği, konforu, rahatlığı basitliği bizi etkiledi.Nacizene bekleyin byd ve Chery yatırım yaptıktan sonra elektrikli araç piyasasında ciddi rekabet başlayacak o zaman güzel alım fırsatları olacaktır.

şuanlık 1.350.000 tl ye Citroen ec4x
1.250.000 tl Peugeot e208
1.400.000 tl Hyundai kona

kayınpederin miras işinden para gelirse Hyundai ionick 1650 .000 tl düşünüyoruz.
 
tabi ki gönül ister togg alalım ancak togg alındımı uzun menzil full paket almak lazım.Kısa menzil v1 pek mantıklı değil.
 
2. Elde çok güvendiğiniz 1. Derece yakınınız haricinde dizel otomatik araçtan uzak durun derim. Fiyatlar Türkiyede ne durumda bilmiyorum lakin yıllarca kullanıp (dizellerini) sorun yaşamadıklarım Opel Corsa ve Renault Clio. Bunun dışında Japonlar iyidir lakin piyasa güvenilirliği yüksek olduğu için fiyatları benzer yaşıtlarına göre daha pahalı olabilir.
 
Egea aldığımıza pişmanmıyız tabi ki hayır ama Allah nasip ederse 1 yıl içinde elektrikli bir araca mutlaka geçmek istiyoruz.Evden şarjla km de 0.25 kuruş gibi iddalı rakamlar , 10 yılı aşkın pil ömrü,160.000 km batarya garantisi, bakım olmaması, sanayiden ve benziklerden uzaklaştırması en önemlisi sessizliği, konforu, rahatlığı basitliği bizi etkiledi.Nacizene bekleyin byd ve Chery yatırım yaptıktan sonra elektrikli araç piyasasında ciddi rekabet başlayacak o zaman güzel alım fırsatları olacaktır.
Ben 1 yıllık karşılşatırma yaptığımda;
Benzinli bakımına
sigortasına (kasko....)
yıllık kullandığım kilometreye
bir üst konut tarifesine geçeceğinden mutfak cihazlarının aynı harcamadaki fiyattının arttırması
yakıt (özellikle bayramda tatil yerlerinde 3-4gün elektriğe ulaşamam-çekici çağırma) (yüklü seyahat ederim daha çok harcarım)


3 yıllıkta
balata
lastik (kış-4 mevsim)

daha fazla ödeyeceğim çıktığından elektrikten uzağım.

Hyundai ionick 1650 .000 tl düşünüyoruz.

Yedek lastik olmayışı tamir seti ile iş görmemizi bekliyorlar.

Arkadaşımın arabasını bir yere götürmem gerekiyordu.
lastik yarıldı. anayolun ortasında kaldırım döşerken kırık kaldırım taşının yanağı çizmesi sonucu orada kaldım.
Ben yedek lastiği değiştiri gireim diye düşünürken eee bu arabaya bu fiyat verdiysen fabrika düşüncesi ile yol yardım çağıracaksın ile lastikçi gelerek
( buda sigortada bedava olsada prime yansıyor.)
Elektriklilerin çoğunda yedek lastik yok. Buda hafiflik sağlıyor. menzili arttırıyor.
model seçerken göz önünde bulundurmak gerekiyor.
 
Ben 1 yıllık karşılşatırma yaptığımda;
Benzinli bakımına
sigortasına (kasko....)
yıllık kullandığım kilometreye
bir üst konut tarifesine geçeceğinden mutfak cihazlarının aynı harcamadaki fiyattının arttırması
yakıt (özellikle bayramda tatil yerlerinde 3-4gün elektriğe ulaşamam-çekici çağırma) (yüklü seyahat ederim daha çok harcarım)


3 yıllıkta
balata
lastik (kış-4 mevsim)

daha fazla ödeyeceğim çıktığından elektrikten uzağım.



Yedek lastik olmayışı tamir seti ile iş görmemizi bekliyorlar.

Arkadaşımın arabasını bir yere götürmem gerekiyordu.
lastik yarıldı. anayolun ortasında kaldırım döşerken kırık kaldırım taşının yanağı çizmesi sonucu orada kaldım.
Ben yedek lastiği değiştiri gireim diye düşünürken eee bu arabaya bu fiyat verdiysen fabrika düşüncesi ile yol yardım çağıracaksın ile lastikçi gelerek
( buda sigortada bedava olsada prime yansıyor.)
Elektriklilerin çoğunda yedek lastik yok. Buda hafiflik sağlıyor. menzili arttırıyor.
model seçerken göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Hocam öncelikle önyargıları kırmanız gerekiyor.Akaryakıt fiyatlarının nereye gideceği belli değil yıl sonu en az 50 gelecek sene 60 tl tahmin ediliyor.Elektriğe ise yeni zam geldi 2 sene daha beklenmiyor çünkü maliyeti zaten çok ucuz.240 kw normal ev kullanımın erişmeniz zor ,normal ev kullanımı 140 kw civarındadır tabi her eve göre değişir.kalan 100 kw ise 2 defa tam şarj demektir buda ayda ortalama şehir içi en az 800 km demektir ki kaç kişi ayda bu km yi yapar?

1. kademe kw 2.07 tl

2. kademe kw ise 3 tl dir.Yolda şarj bile etseniz özellikle dizele göre en az yarı yarıya fark çıkıyor ortaya.Yıllık kullanımda bakım ve tüketimi hesaplarsanoz fark epey açılıyor.

Hyundai nin genel prensibi bu içten yanmalılarlarda yok,hatta dayım kavga bile etmişti diğer markaları bilmiyorum çokta önemli değil, en kötü alır koyarsanız.

Şehir dışı şarj olayı ise bence abartılıyor insan 300 km de nasıl hiç durmaz.Ortalama 200 km de bir durup 15 dk çay tuvalet ihtiyacını giderseniz hiç sıkıntı yaşamazsınız.Millet elektrikli araç ile Karadeniz Akdeniz turu hatra Avrupa balkan turu yapıyor hiç te sorun yaşamıyorlar.Hatta elektrikli araçlar her bakımdan daha konforlu olduğundan neredeyse hiç yorulmadan yapıyorlar.

Tercih meselesi tabi ki ancak kime sorsanız içten yanmalı araçların sonuna gelindiğini, teknolojisinin bittiğini söylüyorlar.

İşin çevre karbon salınımı en önemlisi akaryakıt ülke ekonomisine katkısı faydası da var.
 
Orçun verelim sana bir tane daha POLO , benim oğlanın çekmediği kalmaı o araçtan Hala duruyor satan çok alan yok. Su pompası değişik bir otomatik o araçta , olmadık yerde hararet yükseliyor. 3 silindir motor ,çok vuruntulu çalışıyor. tamam az yakıyor da çok düzensiz bir araç. Debraj sistemi desen Doğuş yetkili servis bile değişim yapınca garanti vermiyor. İzmir de bu işin profesörü dediler karabağlarda bir ustaya götürdük , onca para fayda yok. Araç Bursa da Galeride ,soran bile yok
Yok ya üstad bunu satarsam araba alamam, ölene kadar devam. Ki şuan da araba kuzende zaten ben artık binemiyorum ehliyetle ilgili sorunlar yaşadım tekrar almam lazım vs. uzun iş. :D Trigerle birlikte devirdaimi de ben değiştirdim ina marka hepsi normal silindir tipteydi bir özel bir durumu yoktu. Valla arabayı dışarda dinledim evet sesli baya traktör ama dizelin kaderi böyle, bu bir tık daha sesli o kadar. Ben sese takıntılıyım mesela ön kapı ve gögüslüğü ben söküp içeri izolasyon süngeri de yaptım. Yani içerde motor sesi minimum baya azaldı. 2. sanayide ömür usta var benim enişte de 2. sanayide kaportacı zaten her bakımı herşeyi orada yaptırdık. Bunun otomatiğini almak isterdim ama o dönem yoktu, birde dsg tam oturmuş bir şanzıman da değil bana göre onun tüpü yarılıyor işte mekatronik beyni bilmemne oluyor yağı bakımı dert. Hani bunu satarsam ilerde ne alırım daha yeni kasa golf gene dizel dsg alabilirim o kadar. Artık manuel arabaya binmem açıkçası dolmuşçu gibi vitesle oyna babam oyna eziyet. @evrenatabek katalitik konvertör bir son bakımda arıza ışığı yaktıydı o da 160 binde falandı onu da çözdük ama belli yani gidici açıp içini boşaltmak lazım. Temizliğini yapanlar var ama dert yani o sonuçta paladyumdan yapılmış bir taş yani eriyor bir süre sonra tıkıyor çaresi de yok malesef.
 
Yok ya üstad bunu satarsam araba alamam, ölene kadar devam. Ki şuan da araba kuzende zaten ben artık binemiyorum ehliyetle ilgili sorunlar yaşadım tekrar almam lazım vs. uzun iş. :D Trigerle birlikte devirdaimi de ben değiştirdim ina marka hepsi normal silindir tipteydi bir özel bir durumu yoktu. Valla arabayı dışarda dinledim evet sesli baya traktör ama dizelin kaderi böyle, bu bir tık daha sesli o kadar. Ben sese takıntılıyım mesela ön kapı ve gögüslüğü ben söküp içeri izolasyon süngeri de yaptım. Yani içerde motor sesi minimum baya azaldı. 2. sanayide ömür usta var benim enişte de 2. sanayide kaportacı zaten her bakımı herşeyi orada yaptırdık. Bunun otomatiğini almak isterdim ama o dönem yoktu, birde dsg tam oturmuş bir şanzıman da değil bana göre onun tüpü yarılıyor işte mekatronik beyni bilmemne oluyor yağı bakımı dert. Hani bunu satarsam ilerde ne alırım daha yeni kasa golf gene dizel dsg alabilirim o kadar. Artık manuel arabaya binmem açıkçası dolmuşçu gibi vitesle oyna babam oyna eziyet. @evrenatabek katalitik konvertör bir son bakımda arıza ışığı yaktıydı o da 160 binde falandı onu da çözdük ama belli yani gidici açıp içini boşaltmak lazım. Temizliğini yapanlar var ama dert yani o sonuçta paladyumdan yapılmış bir taş yani eriyor bir süre sonra tıkıyor çaresi de yok malesef.
Bizdeki DSG şanzuman. Bana göre baş belası bir yapı.
 
Bizdeki DSG şanzuman. Bana göre baş belası bir yapı.
Üstad dsg zaten tam otomatik bir şanzıman da değil. Tamamen dişli mekanizması manuel ile aynı, aradaki farkı ise dsg de arada bir beyik var 3 4 tane mekanik kol var bu kolları hareket ettiren dsg bilmemkaç psi ile çalışan tüpü var oradan işte senin yerine vitesi atıyor. Otomatikleştirilmiş manuel desek daha uygun. İşte cvt gibi bir şanzıman değil. Cvt bilirsin işte kabaca scooter şanzımanı arada kayış var metal kayış değişken oranlı 2 tane silindir arası devre ve torka göre biri büyüyor küçülüyor falan öyle tam otomatik sistem oluyor. 2013 gibi daha sıkıntılıydı ben o yüzden bulaşmadım pek, şimdilerde işte çözümleri var ama gene de dsg işi dert. Hele 2. el alınacaksa dahada dert.
 
Herkese selamlar 750.000 TL ye kadar dizel otomatik bir araç bakıyorum ve baktıkça kafam daha çok karışıyor. Bir aracın modeli düşük km yüksek başka aracın markası iyi km yüksek ya da markası kötü modeli ve km düşük. Bir araba var hatchback 5 kapı 10 lira başka araba var aynı özelliklerde ama SUV o da 10 lira neden SUV varken küçük arabaya bineyim diyorum. Tam ikna olurken aklıma en sorunsuz şanzıman acaba hangisi sorusu geliyor. Acaba avrupa arabası mı yoksa asya arabası mı sorular sorular malum başlıkta dediğim gibi ilk kez araba alıyorum.
Kendimi çok yakın hissettiğim 6-7 yıl önce kaybettiğimiz araba piyasasında özellikle Hyundai forumlarında adı çok geçen COŞKUN UÇAR abimin bir lafı vardı ; Araba alacaksan, elindeki para ile en düşük km ve en yüksek modeli al.

Şunu demek istiyorum. 2 el için; 2024 yılında, 750 bin TL ile minimum 2020 modelleri seçip maksimum 2019 olabilir, bunlar içinden en düşük km ve en az sorunu olanları bulmanız gerekiyor. Boya tramer konusu ise tamamıyla göreceli bir konu. Bir Parça çamurluk boyalıdır ama çarpma değil sürtme sebebiyledir (boya öncesi fotoğraf istenmeli)

Benim aracım mesela şuan 50 bin civarı tramer gözükür. Ama sebebi dolu sebebiyle boyasız göçük işlemi yapıldı. kapı üstü sütunlarda çekme işleminde boya atması olduğu için boyattım. Bu bir hasar mıdır ? bence değildir. Sürüşü, motoru ve güvenliği etkileyecek bir durum mu? değil... Bir de artık 50-100 bin tramer artık komik rakamlar konumuna geldi. bir far 5-10 binden başlıyor. En ufak işlem 20-25 bin TL


Elektrikli araç düşünürseniz de 2 ay falan beklemenizi tavsiye ederim. Citroen C3 elektrikli 1 milyona piyasaya girecek. muhtemelen sıfır faiz 200-250 bin tl 12 ay kredi şansı da sunacak.

bu durumda 2024 model sıfır elektrikli aracınız olabilir. bir şarj ile şehir için 350km gidiyor. bir depo 30-40 TL ye ev şarjından doluyor.


750-800 civarına sıfır ayarında (maksimum 10 bin km) citroen c-elysee (dizel), yine sıfır ayarında (maksimum 15 bin km) fiat egea multijetler bulabilirsiniz.

Son olarak , sahibinden de yazılan fiyattan miumum %5 maksimum %15 aşağısını teklif edin. Oradaki rakamlar en az üzerine 70-80 bin koyulmuş haldeki rakamlar.
 
Son düzenleme:
Araba madem ilk arabanız var acemiliğinizinde olduğunu varsayıyorum olabildiğince düşük kilometre Fiat Egea alın geçin. Parçasız ucuz öyle kötü tü kaka bir araba da değil. Günlük ihtiyacı fazlasıyla görecek bir araba. Hele makyajlandıktan sonra daha da oturaklı bir hale geldi. Geçtiğimiz ramazanda amcama aldık 1.3 Egea Easy paket gayet iş görüyor. Ha Easy yerine bütçe olsa Urban-Lounge alacaktık ama 40 km de araba bulunca kaçırmayalım dedik.
 
Yılda kaç km yapıyorsunuz? Gittiğiniz mesafeler düz mü eğimli mi trafikli mi sakin mi? Bir çok etmen var.
Yakıt türü ne olursa olsun Bence Seçiminiz tam otomatik olsun, kafanız en azından şanzıman konusunda rahat olsun. Dsg malesef kapalı kutu ve sürpriz. Dct, edc vs bir nebze daha sorunsuz ama bir tam otomatik değiller. Bir de otomatikleştirilmiş manuel robotize şanzımanlar var ama ilk araba için ben önermem. Daha uygun fiyatlılar ama geçişler vs sorunlu, kavrama problemleri olabiliyor.
Peugeot Citroen Opel DS grubu dizel düşünürseniz adblue problemine dikkat edin. Kronik problemleri mevcut. Deposu değişen veya adblue iptal edilmiş olmalı sorun yaşamamak için. Benzinli 1.2 düşünürseniz yine PSA grubu, yağ içinde çalıştığı için triger sorununa dikkat etmeli. Zamanı geldiyse değişmeli.
Yaşınız kaç bilmiyorum malesef ama ben çok piyasası olan araba kullanmayı sevmiyorum. :D Çok yaygın olan araba sevmiyorum. Mesela Egea yerine ben 500X tavsiye ederim. Yetkili servis bakımlı dizel otomatik dolu bir araç gelebilir.
Şu sıralar araba almak için bence doğru bir zaman.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri