Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Sohbet ÖTV'siz Araçlar 2025

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Engraulis
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Dik rampalarda kalış çekiş nasıl corolla nın ?
Gaza basarsaniz zorlanmadan cikiyor beni tedirgin etmedi hicbir yokusta. Ama dediğim gibi cvt sansiman ve turbosuz oldugundan dolayi deviri yukseltiyor biraz motor sesi geliyir kabinin icine.
Ilerde sanziman arizasi, turbo arizasiyla ugrasmaktansa yokuslarda biraz motor sesi dinlemek kabul edilebilir bence. Cunku cvt sansiman en sorunsuz sanzimanlardan biri, toyotanin motorlarini da zaten bilen bilir kolay kolay ariza vermez.
Bu benim 2. Toyotam babamda 20 yildir 3 farkli toyota kullandi şükür hic birinin masrafi olmadi hic yolda birakmadilar bizi.
 
1.5 Corolla'nın uzun yolda yakıt tüketimi sakin kullanımda 5 litre, 140-150 civarı giderseniz 6.5 litre civarı. Yalnız hem CVT hem atmosferik olunca, bir de yokuş varsa bağırıyor. 110'a kadar çok iyi, şehir içinde de 6.5 litre civarı yakıyor. LPG uyumlu, fakat kitlerin fiyatı yüksek (direkt enjeksiyonlu olduğu için)
1.8 140 beygirlik hibrit model gerçekten iyi gidiyor. MTV'si yüksek diyecektim ama ÖTV'siz alındığı zaman MTV de ödenmiyor sanırım.


Otoyoldaki diğer insanların hayatını tehlikeye atmaktan başka bir şey değil bu.
Ufak motor isterse uzun yol olsun tırmanırken her zaman bağırır dizel ise Türk avantajıyla biraz durumu kurtarır
 
Megane 1.5 egea cross 1.6 ve toyota 1.5 arasında kalıyorum. Hepsinin kendine göre artısı eksisi var. Fiyatlar da hep birbirine yakın
 
Hala 1.4 atmosferik araç satılıyor birde otomatik bi yokuşa denk geldiğinizde yanınızdan uzayıp giden bi sahin görünce insan ister istemez sinir olur
Üç silindirli arabalara deli oluyorum 1.0 motor bisiklet gibi
üç bacaklı bi atın koşması gibi düşünün tamam sesi hoş geliyo homurtulu ama uzun zamanda yüksek devirde kullanınınca subabları eritiyor garantiyede almıyorlar
Ha performans 1.6 atmosferikten biraz hallice
Toyota komforu yol tutusu çok güzel lakin o motor beterinde beteri ham üç silindir hem atmosferik hemde lpg kitleri direk enjeksiyon olduğundan dolayı ilk taktıran kişi tasarruf ve kendini amorti etmesi için çok km yapması lazım
Megan 1.3 motor güzel lakin komfor yok şirket arabası gibi yol tutuşta pek iyi değil
Kendim manuel aldım bir ay sonra aynı paraya otomatiği indirime girdi nasip buymuş manuel yok gerçi ama otomatiğini alın manueli şehir içi sinir eder çok vites değiştirtiyor
Motoru garantisini bedel ödeyerek 5 seneye uzatabiliyorsunuz 2+3
Eski aracım 2004 1.6 corolla HB di
Boyu bundan kısa lakin şehir içi pire gibiydi rahattı arkada oturuken bacak bacak üstüne atıp rahat oturulabiliyordu 8 saat kontak kapatmadan yol gittim kimse ıhh bile demedi
meganda boyu uzun olmasına rağmen arka oturma alanı biraz dar ve koltuklar hiç rahat değil üç saat yol gidiyorum baçaklarım sanki sopa yemiş gibi oluyor hemen mola veriyorum
Meganda bağaj bana göre çok geniş hatta altta stepne yeri boş orası bile baya hacimle eşya alıyor bagajı bu kadar büyük tutcaklarına arka tarafa biraz genişlik verselermiş insanlar rahatca otursun ama böyle yapılmış
Toyota chr 1.8 hibrit eğer yoğun trafikte kullanıyorsanız çok km yapıyorsanız ideal hatta lpg ile çok daha ekonomik oluyor ama çok km yapanlar için eğer o kadar kullanmıyorsanız tabiki lpg taktırmaya değmez chrde arka tarafı eskiden klostrofobikti şimdi biraz daha düzeltmişler ama gene binaz klostrofobik sayılır
Uzun boylu iseniz size göre değil kafanız tavana değer japonlar kendi çüsselerine göre ayarlamışlar malzeme kalitesi komfor güzel performans ne öldürür ne güldürür gazlamaya gelmez şehir içi aracı diyebiliriz
Egea tamam 320 tork iyi de napcaz 320torku torkmu beygirmi
karavan çekilecekse ideal
Motor güzel lakin araba biraz hızlı eskiyor sanki

Megan 1.3 otomatik bi düşünün derim bi test sünüşü yapın
Dustur ın 1.3 tce listeye girebilse idi oda iyidir suv duruşu şehir içi engellerle başadebilme açısından iyi sayılır
Hayırlısı olsun Allah c.c gönlünüze göre versin
 
Hala 1.4 atmosferik araç satılıyor birde otomatik bi yokuşa denk geldiğinizde yanınızdan uzayıp giden bi sahin görünce insan ister istemez sinir olur
Üç silindirli arabalara deli oluyorum 1.0 motor bisiklet gibi
üç bacaklı bi atın koşması gibi düşünün tamam sesi hoş geliyo homurtulu ama uzun zamanda yüksek devirde kullanınınca subabları eritiyor garantiyede almıyorlar
Ha performans 1.6 atmosferikten biraz hallice
Toyota komforu yol tutusu çok güzel lakin o motor beterinde beteri ham üç silindir hem atmosferik hemde lpg kitleri direk enjeksiyon olduğundan dolayı ilk taktıran kişi tasarruf ve kendini amorti etmesi için çok km yapması lazım
Megan 1.3 motor güzel lakin komfor yok şirket arabası gibi yol tutuşta pek iyi değil
Kendim manuel aldım bir ay sonra aynı paraya otomatiği indirime girdi nasip buymuş manuel yok gerçi ama otomatiğini alın manueli şehir içi sinir eder çok vites değiştirtiyor
Motoru garantisini bedel ödeyerek 5 seneye uzatabiliyorsunuz 2+3
Eski aracım 2004 1.6 corolla HB di
Boyu bundan kısa lakin şehir içi pire gibiydi rahattı arkada oturuken bacak bacak üstüne atıp rahat oturulabiliyordu 8 saat kontak kapatmadan yol gittim kimse ıhh bile demedi
meganda boyu uzun olmasına rağmen arka oturma alanı biraz dar ve koltuklar hiç rahat değil üç saat yol gidiyorum baçaklarım sanki sopa yemiş gibi oluyor hemen mola veriyorum
Meganda bağaj bana göre çok geniş hatta altta stepne yeri boş orası bile baya hacimle eşya alıyor bagajı bu kadar büyük tutcaklarına arka tarafa biraz genişlik verselermiş insanlar rahatca otursun ama böyle yapılmış
Toyota chr 1.8 hibrit eğer yoğun trafikte kullanıyorsanız çok km yapıyorsanız ideal hatta lpg ile çok daha ekonomik oluyor ama çok km yapanlar için eğer o kadar kullanmıyorsanız tabiki lpg taktırmaya değmez chrde arka tarafı eskiden klostrofobikti şimdi biraz daha düzeltmişler ama gene binaz klostrofobik sayılır
Uzun boylu iseniz size göre değil kafanız tavana değer japonlar kendi çüsselerine göre ayarlamışlar malzeme kalitesi komfor güzel performans ne öldürür ne güldürür gazlamaya gelmez şehir içi aracı diyebiliriz
Egea tamam 320 tork iyi de napcaz 320torku torkmu beygirmi
karavan çekilecekse ideal
Motor güzel lakin araba biraz hızlı eskiyor sanki

Megan 1.3 otomatik bi düşünün derim bi test sünüşü yapın
Dustur ın 1.3 tce listeye girebilse idi oda iyidir suv duruşu şehir içi engellerle başadebilme açısından iyi sayılır
Hayırlısı olsun Allah c.c gönlünüze göre versin
Tork sadece karavan çekme ye mi yarıyor ))
 
Megane 1.5 egea cross 1.6 ve toyota 1.5 arasında kalıyorum. Hepsinin kendine göre artısı eksisi var. Fiyatlar da hep birbirine yakın
Performans Egea, sorunsuzluk Toyota, az yakıt - yeterli performans - ikinci el satış hızı bakımından Megane. Zaten ÖTV muafiyetli olacağından ikinci el satış hızı sizin için önemli değildir diye düşünüyorum. Ek olarak Corolla ve Megane'ın altı yere daha yakın. Egea ise zaten ortalama üzeriyken bir de Cross olunca ekstra birkaç cm daha yüksek oluyor.
 
O zaman torkmu beygirmi
Bence sedan bi araç için 240 270tork arası ideal ondan sonrası beygir önemli
İşi üstatlardan dinlemek isterseniz şöyle bir video bırakıyorum:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
İşi üstatlardan dinlemek isterseniz şöyle bir video bırakıyorum:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Onno usta dan başka üstad tanımam yazacaktım meğerse kendisiymiş ) 👌
Yıllarca auto show da yazdığı makaleleri okudum
 
Onno usta dan başka üstad tanımam yazacaktım meğerse kendisiymiş ) 👌
Yıllarca auto show da yazdığı makaleleri okudum
Güncel kadro da çok iyi ama Onno Usta da olsa efsane Milan kadrosu gibi olurdu. Hakan Girginer, Halit Bolkan ve Turgut Yüksekdağ'ın da olduğu videoları izlemek aşırı keyifli ve bilgilendirici. Konudan konuya o kadar hızlı geçiliyor ki sohbet akıp gidiyor. 40 - 50 dakikalık videolar çerez niyetine gidiyor.
 
Güncel kadro da çok iyi ama Onno Usta da olsa efsane Milan kadrosu gibi olurdu. Hakan Girginer, Halit Bolkan ve Turgut Yüksekdağ'ın da olduğu videoları izlemek aşırı keyifli ve bilgilendirici. Konudan konuya o kadar hızlı geçiliyor ki sohbet akıp gidiyor. 40 - 50 dakikalık videolar çerez niyetine gidiyor.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.

3.dakikadan itibaren @mselver
 
Hala 1.4 atmosferik araç satılıyor birde otomatik bi yokuşa denk geldiğinizde yanınızdan uzayıp giden bi sahin görünce insan ister istemez sinir olur
Üç silindirli arabalara deli oluyorum 1.0 motor bisiklet gibi
üç bacaklı bi atın koşması gibi düşünün tamam sesi hoş geliyo homurtulu ama uzun zamanda yüksek devirde kullanınınca subabları eritiyor garantiyede almıyorlar
Ha performans 1.6 atmosferikten biraz hallice
Toyota komforu yol tutusu çok güzel lakin o motor beterinde beteri ham üç silindir hem atmosferik hemde lpg kitleri direk enjeksiyon olduğundan dolayı ilk taktıran kişi tasarruf ve kendini amorti etmesi için çok km yapması lazım
Megan 1.3 motor güzel lakin komfor yok şirket arabası gibi yol tutuşta pek iyi değil
Kendim manuel aldım bir ay sonra aynı paraya otomatiği indirime girdi nasip buymuş manuel yok gerçi ama otomatiğini alın manueli şehir içi sinir eder çok vites değiştirtiyor
Motoru garantisini bedel ödeyerek 5 seneye uzatabiliyorsunuz 2+3
Eski aracım 2004 1.6 corolla HB di
Boyu bundan kısa lakin şehir içi pire gibiydi rahattı arkada oturuken bacak bacak üstüne atıp rahat oturulabiliyordu 8 saat kontak kapatmadan yol gittim kimse ıhh bile demedi
meganda boyu uzun olmasına rağmen arka oturma alanı biraz dar ve koltuklar hiç rahat değil üç saat yol gidiyorum baçaklarım sanki sopa yemiş gibi oluyor hemen mola veriyorum
Meganda bağaj bana göre çok geniş hatta altta stepne yeri boş orası bile baya hacimle eşya alıyor bagajı bu kadar büyük tutcaklarına arka tarafa biraz genişlik verselermiş insanlar rahatca otursun ama böyle yapılmış
Toyota chr 1.8 hibrit eğer yoğun trafikte kullanıyorsanız çok km yapıyorsanız ideal hatta lpg ile çok daha ekonomik oluyor ama çok km yapanlar için eğer o kadar kullanmıyorsanız tabiki lpg taktırmaya değmez chrde arka tarafı eskiden klostrofobikti şimdi biraz daha düzeltmişler ama gene binaz klostrofobik sayılır
Uzun boylu iseniz size göre değil kafanız tavana değer japonlar kendi çüsselerine göre ayarlamışlar malzeme kalitesi komfor güzel performans ne öldürür ne güldürür gazlamaya gelmez şehir içi aracı diyebiliriz
Egea tamam 320 tork iyi de napcaz 320torku torkmu beygirmi
karavan çekilecekse ideal
Motor güzel lakin araba biraz hızlı eskiyor sanki

Megan 1.3 otomatik bi düşünün derim bi test sünüşü yapın
Dustur ın 1.3 tce listeye girebilse idi oda iyidir suv duruşu şehir içi engellerle başadebilme açısından iyi sayılır
Hayırlısı olsun Allah c.c gönlünüze göre versin
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Japonun gözünü seveyim ama hem üç silindir hem direk enjeksiyon atmosferik motor gitmiyor
ha sorunsuzmu diğerlerine göre gayet iyi ama basınca gitmedikten sonra pek kıymeti yok
 
Japonun gözünü seveyim ama hem üç silindir hem direk enjeksiyon atmosferik motor gitmiyor
ha sorunsuzmu diğerlerine göre gayet iyi ama basınca gitmedikten sonra pek kıymeti yok

Japonun gözünü seveyim ama hem üç silindir hem direk enjeksiyon atmosferik motor gitmiyor
ha sorunsuzmu diğerlerine göre gayet iyi ama basınca gitmedikten sonra pek kıymeti yok
Ağır tamirleri sorun değilse binilir tabi neden binilmesin
 
Ağır tamirleri sorun değilse binilir tabi neden binilmesin
Genelde bakım harici ağır bi tamir çıkmıyor
Sarf malzemeler gidiyor yağ filitre disk balata buji bobin vs vs
Lakin bu yeni 3 silindirli toyatalar bence basınca gitmiyor zaten üzerinde bide cvt şanzıman var
Kişile göre değişir kimisi sakin sakin kullanır kimisi dip gaz gider doğrusu baba gibi kullanmaktır kimseyi tehlikeye düşürmeden efendice olmalıdır lakin bi yokuşa gelincede arac güçten düşünce insanı sinir eder
Toyatada atmosferikten bi türlü vaz geçemedi tamam 1.2 turbosu var ama hala atmosferiği ısıtıp ısıtıp makyajlayıp piyasaya sürüyorlar
Onun yerine 1.8turbo hibrit araç olsa mis gibi olur hem şehir içi ekonomik hemde ihtiyaç halinde basınca güzel cevap verir
 
Japonun gözünü seveyim ama hem üç silindir hem direk enjeksiyon atmosferik motor gitmiyor
ha sorunsuzmu diğerlerine göre gayet iyi ama basınca gitmedikten sonra pek kıymeti yok
Hybrid olanlar 1.8 4 silindir benzinliler 1.5 3 silindir. Toyota olursa hibrit alınır. Sürekli kullanılmıyorsa yani işe git gel de veya şehirler arası kullanılmıyorsa yakıttan ziyade uzun ömürlü olması daha mantıklı bence
 
Hybrid olanlar 1.8 4 silindir benzinliler 1.5 3 silindir. Toyota olursa hibrit alınır. Sürekli kullanılmıyorsa yani işe git gel de veya şehirler arası kullanılmıyorsa yakıttan ziyade uzun ömürlü olması daha mantıklı bence
Tercih meselesi herkesin kendine göre ihtaçları seçimleri vardır
Kimi ekonomik kullanır kimi seri kullanır
Nihayetinde bizimle yaşamayacak hayat kısa
Allah c.c herkezin gönlüne göre versin....
 
Senede 15 bin üzeri kilometre yapmıyorsanız benzinli veya hibrit alın. Dizel motorlu araçlar yatırmaya gelmez, masraf kapısı olur. Günümüz dizelleri oldukça komplike ve arıza çıkarmaya müsait. Bir de yatırdınız mı geçmiş olsun. Dizel motorlar sıcak kalmayı ve devirli kullanımı sever.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri