Televizyonu alalım tam 1 sene oldu. Yerli yabancı çok inceleme okudum, videoları izledim tamam dedim işte aradığım tv bu. Gittim ve LG Oled yerine Samsung QN90B yi aldım. Mediamarkt'da ki eleman aslında 77" Sony'yi vermeye baya bi uğraştıydı meğerse adamın içine doğmuş demekki kurtarmak istemiş beni orda artık hipnoz mu olduk ne olduysak aldık tv yi. Eve getirdim servisi bekle 2 hafta sonra nihayet teşrif ettiler tv yi kurdular gittiler. İncelemelerdeki gibi çok güzeldi her şey ilk başta. TV parlaklığı o kadar fazlaydı ki kısmak durumunda kalıyordum. TV güzelce 2 ay kullandım. Burada önemli bir not notmal yayın vs izlemek için almamıştım sadece Dijital platformlardan akşmaları dizi film izlerim arada da Xbox ile oyun felan atarım diye almıştım yane TV'nin günlük çalışma süresi max 2-3 saat arasındaydı.
2. ayın sonunda tam film izlerken bir anda ekranın solunda bir sarı şerit belirdi. Resimlerde görebilirsiniz zaten. Şanssızlık, körün gözü bana denk geldi herhalde yapacak bir şey yok servisi çağarıcaz dedim. Servis geldi televizyonu aldı götürdü ekran ve panel değişimi yapılacak dedi. 15-16 gün sonra televizyonu getirdiler. Bu kadar çabuk gelmesine şaşırdım o esna çünkü panel dışardan gelecek diye bekliyor insan. Televizyonu taktılar "evet abi bak artık şerit yok" dediler gittiler. Elemanlar gittikten sonra biraz film izleyince panelin eskisi kadar parlak olmadığını fark ettim parlaklığı açayım biraz ya dedim.. Oda nesi parlaklık zaten 50. E ama değişen panelde ben 10 lara çekmek zorunda kalıyordum ama bunda 50 olduğu halde parlaklık düşük. Orda aslında bi jeton düştü maalesef gelen panel kalite olarak orjinal ile alakasızdı.
Neyse yapacak bişi yok parlakta olmayı versin görüntü güzel dedim 3 hafta kullanabildim. 3. haftanın sonunda Samsung yeni fantastik arızası ile karşıma çıktı. "Gölge"... Böyle gölge deyince bulutlanma ile karıştırmayın. Bildiğiniz gölge. Karakterin arkasında , yaprağın arkasında , elin arkasında ekranda gölge hareket ediyor ve öyle az buz gözükmeyecek bir şekilde de değil. İnternette araştırdım durdum sadece ve sadece 1 kişi atmış aynı arızadan video. Yabancı Samsung forumlarında sordum güncellemeden sonra olmuş olabilir yeni güncellemeyi bekle düzelir belki dediler..2 güncelleme oldu sonuç yine aynı. Ekranda saçma sapan fantastik bir gölgelenme sorunu üstüne birde lekeler oluşmaya başladı. Kenarlarda felan oluşsa neyse gidip de ekranın ortasında da oluşmazsın yahu. onlarında resimlerini ekledim.
Böyle olmayacak dedim ve samsung'a arıza kaydı oluşturdum. Servis geldi. Sahneleri tek tek gösterdim. "Bu normal abi dedi" Televizyonu dinamik moda alıp üstüne de akıllı modu aktif etti bak azcık bi azaldı gibi dedi. Arkadaşım ben dinamik mod kullanmıyorum ki film modu veya standart mod kullanıyorum. Gitti müge anlı açtı bak burada yok dedi. Arkadaşım banane müge anlıdan ben müge anlı izlemeye mi aldım bu televizyonu. Normal yayın izleyecek olsam gider ucuz yollu bir şey alır geçerdim . Ya şimdi abi biz alıp götürsek bunu merkezdekiler de müge anlı açacak bak normal diyecek geri yollayacaklar.. Sen güncelleme bekle belki düzelir.
İyi madem bekleyelim yane adam da haklı gibi merkezde normal diyecek olayında dedim bekledim 2 güncelleme daha oldu e sonuç yine aynı. Bir kez daha servis kaydı aç bir kez daha servis gelsin onlara da göster ya işte bize göre normal bu abi. Baktım ki bu iş böyle olmayacak şikayetvar'a konu açtım. Videolar çektim, resimler çektim. Üşenmedim bilgisayarımın monitöründe de aynı sahneleri açtım kaydettim ikisini karşılaştırmalı olarak gösteren bir video yaptım ekledim. Videoyu da youtube'a yükledim. Linkini aşağıya ekliyorum buyurun izleyin sizde. Şikayeti açınca daha önce gelip bu televizyon sağlam bişi yok diyen servis bu sefer geldi televizyonu söktü götürdü. 10 gün kadar sonra gölge ve lekelenme tespit ettik ( hadi ya ciddi mi ) panel değişimi yapılacak diye bilgi verildi. Bu süreçte samsung sürekli arıyor beni her gün bilgilendirme yapılıyor. İşte paneliniz sipariş edildi , paneliniz yolda, ülkeye ulaştı , servise gönderdik , monte ediyorlar test ediyorlar felan. toplamda 20 günlük bir sürecin sonunda 2. kez paneli değişen televizyonum geldi.
Nihayet artık şu televizyonu ağız tadıyla bi izleyebileceğim dedim. Servis televizyonu kurdu. 1 hafta sürmedi ve aynı arıza tekrar oluştu.. Lekeler hususi aynı yerinde çıktı şaka gibi bir şekilde. Gölgelenme ise önceye göre bir tık da artmış durumda. Samsung'u aradım 25 aralıkta servis kaydı açtırdım. Servis geldi oda nesi daha önce gelip bu televizyon normal abi diyen ekip
Tek tek gölgeleri gene gösterdim. Arkadaşım dedim bak aynı arıza aynı gölgeler. İşte abi sen foto çek video çek at bana ben merkeze ileteceğim onlar panel değişimi derse sana haber vereceğim deyip televizyonu almadan gittiler. 1 hafta oldu arayan soran yok.
Bugün Samsung canlı desteğe servis kaydı numarasını verip son durum hakkında bilgi almak istedim. " Böyle bir servis kaydı gözükmüyor" Nasıl gözükmüyor 25 aralıkta canlı destekten oluşturdum konuşma kaydı duruyor dedim.. Telefon numaramı istedi tekrar kontrol etti. "Sistemden kontrol sağladığımda kaydınız iptal edilmiştir. " dedi.
Servis kaydına müşteri açıklama bekliyor diye not düştüm bugün size bilgi verirler arayıp dedi. Henüz arayan yok ki ben arayacaklarını da sanmıyorum.
Yarın şikayetvar da yeni konu açınca ararlar.
1 yıllık televizyonda daha şimdiden 3 kere panel arızası oluyor. Servis tv yi almamak için uğraşıyor, illa şikayet edeceksin. Ağlamayana emzik yok durumu maalesef bizim ülkemizde kronik sıkıntı. Bağıracan çağıracan ki işin görülsün.
Özellikle ABD'de QN90B serisinden ciddi şikayet olması da boşuna değil. Samsung git gide kalitesini düşüyor. Olurda bu sorunu yaşayan başka birisi çıkarsa diye de not düşeyim ; " Hayır arkadaşım normal değil bu bir arıza. Hayır güncelleme ile de düzelmiyor. Panel değişimi bile sorunu çözebilecek gibi gözükmüyor "
Peki bu sorunlar olmasa nasıl televizyondu. Bence çok güzel bir televizyondu. Tek sıkıntı olarak sayabileceğim olayı blooming oluyordu ama çok da rahatsız etmeyen bir olaydı. Tavsiye edermisin.. Valla çok iyi araştırın Neo Qled serisinde tamamen şans işi. Aldığınız orjinal panel bozulmazsa sıkıntı yok. Çok da memnun kalırsınız.
Ama bozulur da değişirse panel bir daha dikiş tutmuyor. En azından benim başıma gelen bu.
Gölge sorununu gösterdiğim karşılaştırmalı videonun youtube linkini de aşağıya ekliyorum.
QB90 Gölge sorununu gösteren karşılaştırmalı video
2. ayın sonunda tam film izlerken bir anda ekranın solunda bir sarı şerit belirdi. Resimlerde görebilirsiniz zaten. Şanssızlık, körün gözü bana denk geldi herhalde yapacak bir şey yok servisi çağarıcaz dedim. Servis geldi televizyonu aldı götürdü ekran ve panel değişimi yapılacak dedi. 15-16 gün sonra televizyonu getirdiler. Bu kadar çabuk gelmesine şaşırdım o esna çünkü panel dışardan gelecek diye bekliyor insan. Televizyonu taktılar "evet abi bak artık şerit yok" dediler gittiler. Elemanlar gittikten sonra biraz film izleyince panelin eskisi kadar parlak olmadığını fark ettim parlaklığı açayım biraz ya dedim.. Oda nesi parlaklık zaten 50. E ama değişen panelde ben 10 lara çekmek zorunda kalıyordum ama bunda 50 olduğu halde parlaklık düşük. Orda aslında bi jeton düştü maalesef gelen panel kalite olarak orjinal ile alakasızdı.
Neyse yapacak bişi yok parlakta olmayı versin görüntü güzel dedim 3 hafta kullanabildim. 3. haftanın sonunda Samsung yeni fantastik arızası ile karşıma çıktı. "Gölge"... Böyle gölge deyince bulutlanma ile karıştırmayın. Bildiğiniz gölge. Karakterin arkasında , yaprağın arkasında , elin arkasında ekranda gölge hareket ediyor ve öyle az buz gözükmeyecek bir şekilde de değil. İnternette araştırdım durdum sadece ve sadece 1 kişi atmış aynı arızadan video. Yabancı Samsung forumlarında sordum güncellemeden sonra olmuş olabilir yeni güncellemeyi bekle düzelir belki dediler..2 güncelleme oldu sonuç yine aynı. Ekranda saçma sapan fantastik bir gölgelenme sorunu üstüne birde lekeler oluşmaya başladı. Kenarlarda felan oluşsa neyse gidip de ekranın ortasında da oluşmazsın yahu. onlarında resimlerini ekledim.
Böyle olmayacak dedim ve samsung'a arıza kaydı oluşturdum. Servis geldi. Sahneleri tek tek gösterdim. "Bu normal abi dedi" Televizyonu dinamik moda alıp üstüne de akıllı modu aktif etti bak azcık bi azaldı gibi dedi. Arkadaşım ben dinamik mod kullanmıyorum ki film modu veya standart mod kullanıyorum. Gitti müge anlı açtı bak burada yok dedi. Arkadaşım banane müge anlıdan ben müge anlı izlemeye mi aldım bu televizyonu. Normal yayın izleyecek olsam gider ucuz yollu bir şey alır geçerdim . Ya şimdi abi biz alıp götürsek bunu merkezdekiler de müge anlı açacak bak normal diyecek geri yollayacaklar.. Sen güncelleme bekle belki düzelir.
İyi madem bekleyelim yane adam da haklı gibi merkezde normal diyecek olayında dedim bekledim 2 güncelleme daha oldu e sonuç yine aynı. Bir kez daha servis kaydı aç bir kez daha servis gelsin onlara da göster ya işte bize göre normal bu abi. Baktım ki bu iş böyle olmayacak şikayetvar'a konu açtım. Videolar çektim, resimler çektim. Üşenmedim bilgisayarımın monitöründe de aynı sahneleri açtım kaydettim ikisini karşılaştırmalı olarak gösteren bir video yaptım ekledim. Videoyu da youtube'a yükledim. Linkini aşağıya ekliyorum buyurun izleyin sizde. Şikayeti açınca daha önce gelip bu televizyon sağlam bişi yok diyen servis bu sefer geldi televizyonu söktü götürdü. 10 gün kadar sonra gölge ve lekelenme tespit ettik ( hadi ya ciddi mi ) panel değişimi yapılacak diye bilgi verildi. Bu süreçte samsung sürekli arıyor beni her gün bilgilendirme yapılıyor. İşte paneliniz sipariş edildi , paneliniz yolda, ülkeye ulaştı , servise gönderdik , monte ediyorlar test ediyorlar felan. toplamda 20 günlük bir sürecin sonunda 2. kez paneli değişen televizyonum geldi.
Nihayet artık şu televizyonu ağız tadıyla bi izleyebileceğim dedim. Servis televizyonu kurdu. 1 hafta sürmedi ve aynı arıza tekrar oluştu.. Lekeler hususi aynı yerinde çıktı şaka gibi bir şekilde. Gölgelenme ise önceye göre bir tık da artmış durumda. Samsung'u aradım 25 aralıkta servis kaydı açtırdım. Servis geldi oda nesi daha önce gelip bu televizyon normal abi diyen ekip

Tek tek gölgeleri gene gösterdim. Arkadaşım dedim bak aynı arıza aynı gölgeler. İşte abi sen foto çek video çek at bana ben merkeze ileteceğim onlar panel değişimi derse sana haber vereceğim deyip televizyonu almadan gittiler. 1 hafta oldu arayan soran yok.
Bugün Samsung canlı desteğe servis kaydı numarasını verip son durum hakkında bilgi almak istedim. " Böyle bir servis kaydı gözükmüyor" Nasıl gözükmüyor 25 aralıkta canlı destekten oluşturdum konuşma kaydı duruyor dedim.. Telefon numaramı istedi tekrar kontrol etti. "Sistemden kontrol sağladığımda kaydınız iptal edilmiştir. " dedi.
Servis kaydına müşteri açıklama bekliyor diye not düştüm bugün size bilgi verirler arayıp dedi. Henüz arayan yok ki ben arayacaklarını da sanmıyorum.
Yarın şikayetvar da yeni konu açınca ararlar.
1 yıllık televizyonda daha şimdiden 3 kere panel arızası oluyor. Servis tv yi almamak için uğraşıyor, illa şikayet edeceksin. Ağlamayana emzik yok durumu maalesef bizim ülkemizde kronik sıkıntı. Bağıracan çağıracan ki işin görülsün.
Özellikle ABD'de QN90B serisinden ciddi şikayet olması da boşuna değil. Samsung git gide kalitesini düşüyor. Olurda bu sorunu yaşayan başka birisi çıkarsa diye de not düşeyim ; " Hayır arkadaşım normal değil bu bir arıza. Hayır güncelleme ile de düzelmiyor. Panel değişimi bile sorunu çözebilecek gibi gözükmüyor "
Peki bu sorunlar olmasa nasıl televizyondu. Bence çok güzel bir televizyondu. Tek sıkıntı olarak sayabileceğim olayı blooming oluyordu ama çok da rahatsız etmeyen bir olaydı. Tavsiye edermisin.. Valla çok iyi araştırın Neo Qled serisinde tamamen şans işi. Aldığınız orjinal panel bozulmazsa sıkıntı yok. Çok da memnun kalırsınız.
Ama bozulur da değişirse panel bir daha dikiş tutmuyor. En azından benim başıma gelen bu.
Gölge sorununu gösterdiğim karşılaştırmalı videonun youtube linkini de aşağıya ekliyorum.
QB90 Gölge sorununu gösteren karşılaştırmalı video
Ekli dosyalar
-
64558173-21ca-4cc5-a8a6-711e6c22ec7b.jpg47 KB · Görüntüleme: 60
-
WhatsApp Image 2023-06-26 at 16.20.21.jpeg41.7 KB · Görüntüleme: 56
-
20231226_140048.jpg21.1 KB · Görüntüleme: 54
-
20231226_140056.jpg25.7 KB · Görüntüleme: 49
-
20231226_140114.jpg26.2 KB · Görüntüleme: 48
-
20231226_140203.jpg16.1 KB · Görüntüleme: 58