Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru TCL 65P735 - ARKADA LED IŞIKLAR GÖRÜNÜYOR BU NASIL OLABİLİR ADEM ABİ?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

sinirliengineer

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
21 Eyl 2023
Mesajlar
24
Marka Model Bilgisi
TCL 65P735
Merhaba Adem abi @Adem Helvacı ve değerli inceleriz.com üyeleri

Abi ürünü Vatanın internet sitesinden aldım. İlk üründe futbol maçında, yani tek rengin ağırlıklı olduğu bir durumda lekenme farkettim. O kadar rahatsız ediyordu ki maçı izlerken gözüm sürekli belli yerlerde olan koyuluklara takılıyordu. Tv calibration uygulaması ile renkleri test ettiğimde özellikle sağ tarafta tv'nin ortasında 3 farklı yerde dikey şerit halinde koyuluklar vardı. Bunu servise nasıl anlatırım nasıl değişim yaptırırım diye kara kara düşünürken, 1 adet ölü piksel olduğunu farkettim. Hemen ölü piksel üzerinden kayıt açtırdım, tabi lekelenme durumundan da bahsettim. Bilkom onaylandı vatandan değişim yaptım.

2.Ürünü test ettiğimde direk beni değişime sürükleyen durum yani lekelenmeyi test ettim. Ve ne mutlu ki bu tvde beni rahatsız eden bir durum görmedim. Ancak resimlerini paylaşacağım gibi arkada led ışıklar görünüyor. İlk tvde bunlar yoktu. Hatta sayacağım kadar belirgin. 7*13= 91 adet led var tvde. Tabi normal yayında görünmüyor ama ilk üründe böyle bir sorun olmayıp, 2. üründe karşıma çıkması bu üründe hata olduğunu düşündürüyor ve açıkcası içime sinmiyor adem abi. İleride bu ledlerin görünmesi başıma iş açar diye düşünüyorum. Isı vb etkiler olabilir mi emin değilim. Ürünü alalı yaklaşık 3 ay oldu iade etmek istiyorum para iadesi. Tabi yine önemsemediğim ama belki iadede elimi kolaylaştırır diye 1 adet ölü piksel bu tvde de mevcut. Yine servise bu durumu belirtecem ama yine asıl sorunum bu değil.

Kayıt açacam iyi ihtimalle servis kabul etse, vatanın para iadesi değilde, vatan hediye çeki gibi bişey verme durumu var diye biliyorum. Böyle bir dayatma karşısında ne yapmam gerekir? Ben bildiğin bizzat harcama yaptığım kredi kartına iade istiyorum. Kötü senaryoda yani direk bilcomun reddetmesi durumunda tüketi hakem heyeti ile bu malın ayıplı olduğunu gösterip para iadesi alabilir miyim? Siz Kanunun 8. maddesine göre 6 aylık süreden bahsetmiştiniz, Aynı kanunun 12. maddesine göre süre 2 yıl olarak yazıyor. Benim ürün alalı 3 ay oldu sorun yokta, 6 ayı geçmiş olsaydı sorun olur muydu? 6 ay ile 2 yıl arasındaki kanunda yazılanın farkı nedir? İlk 6 ay elimiz daha mı güçlü?

Birde bu yaşanan sorun hakkında bilgi alabilir miyim? Görünen lekeler led ışıklar mı?

Değerli görüşünü bekliyorum abi @Adem Helvacı
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    23.1 KB · Görüntüleme: 29
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    23.2 KB · Görüntüleme: 27
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    30.2 KB · Görüntüleme: 25
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    21.5 KB · Görüntüleme: 23
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    27.1 KB · Görüntüleme: 28
Son düzenleme:
Şu 6 ay ve 2 yıl konusu sürekli karıştırılıyor, bir kere daha izah edeyim;

Tüketicisinin seçimlik haklarında 6 ay kısıtlaması YOKTUR
Tüketicinin seçimlik haklarının doğmasına vesile olan AYIPLI MAL hükmü 2 yıl da değil, malın garanti süresi içerisinde geçerlidir yani firma 3 yıl garanti vermişse bu süre 3 yıl da olur.

6 Ay konusunun üzerinde durulmasının tek nedeni şu;
6 ay içerisinde üründe tespit edilen kusur İLK GÜN vardı olarak kabul edilir hükmü bütün süreci kolaylaştırır. 180 gün boyunca sizin elinize kolaylık sağlayan bu durum 181 inci gün ortadan kalkar fakat seçimlik haklarınız devam eder.

Sonra ''Sen öyle demiştin ama burada böyle yazıyor'' diyorsunuz kırıcı oluyor.

TV den memnun değilsen iade et. Şunu unutma ki yeni satın alacağın bütün tv lerde, yaşadığın bu sorunların aynısını yaşayacaksın. Bunlar değilse farklıları olacak. LG alırsan VB sorunu, Samsung alırsan DSE sorunu, Philips alırsan zaten direkt Belanı bulacaksın yani kusursuz televizyon yok yıllardır bas bas bağırıyoruz.

TCL markasında da kusursuz ürün olmayacaktır, her gelende bu yazdıkların olmasa da başka bir sorun mutlaka çıkacak. O nedenle ürünü iade et, Oled tv lere yönel. nlarda bu sorunları yaşamazsın ama onda da başka sorunlar yaşarsın, neticede hangi tekonoloji televizyonu alırsan al bir sorun yaşayacaksın.

Hediye çeki, mağaza kuponu vs dayatmalarına maruz kalmak zorunda değilsin. Mağazaya söyle, ya bana para iademi yapın, ya da ben Hukuki yollardan resmi kurum kararı ile paramı iade alayım. İşi uzatıp uzatmamak size kalmış demelisin.ç

Elbette ki bu enflasyon ortamında işi uzatmayı tercih edecekler. zira sana bugün ödeyecekleri 20K ile 6 ay sonra ödeyecekleri 20K aynı para değil.

Sen de paranın değer kaybını önlemek için elindeki heyet kararı ile YİNE mahkemeye gidip kıymet taktiri isteyeceksin, takribi 6 ay ile 1 sene arası da bu davanın sonuçlanması için bekler ama amacına ulaşırsın. Haaa bugün değil de 1 veya 1,5 sene sonr aolur ama neticede ulaşırsın.
 
Şu 6 ay ve 2 yıl konusu sürekli karıştırılıyor, bir kere daha izah edeyim;

Tüketicisinin seçimlik haklarında 6 ay kısıtlaması YOKTUR
Tüketicinin seçimlik haklarının doğmasına vesile olan AYIPLI MAL hükmü 2 yıl da değil, malın garanti süresi içerisinde geçerlidir yani firma 3 yıl garanti vermişse bu süre 3 yıl da olur.

6 Ay konusunun üzerinde durulmasının tek nedeni şu;
6 ay içerisinde üründe tespit edilen kusur İLK GÜN vardı olarak kabul edilir hükmü bütün süreci kolaylaştırır. 180 gün boyunca sizin elinize kolaylık sağlayan bu durum 181 inci gün ortadan kalkar fakat seçimlik haklarınız devam eder.

Sonra ''Sen öyle demiştin ama burada böyle yazıyor'' diyorsunuz kırıcı oluyor.

TV den memnun değilsen iade et. Şunu unutma ki yeni satın alacağın bütün tv lerde, yaşadığın bu sorunların aynısını yaşayacaksın. Bunlar değilse farklıları olacak. LG alırsan VB sorunu, Samsung alırsan DSE sorunu, Philips alırsan zaten direkt Belanı bulacaksın yani kusursuz televizyon yok yıllardır bas bas bağırıyoruz.

TCL markasında da kusursuz ürün olmayacaktır, her gelende bu yazdıkların olmasa da başka bir sorun mutlaka çıkacak. O nedenle ürünü iade et, Oled tv lere yönel. nlarda bu sorunları yaşamazsın ama onda da başka sorunlar yaşarsın, neticede hangi tekonoloji televizyonu alırsan al bir sorun yaşayacaksın.

Hediye çeki, mağaza kuponu vs dayatmalarına maruz kalmak zorunda değilsin. Mağazaya söyle, ya bana para iademi yapın, ya da ben Hukuki yollardan resmi kurum kararı ile paramı iade alayım. İşi uzatıp uzatmamak size kalmış demelisin.ç

Elbette ki bu enflasyon ortamında işi uzatmayı tercih edecekler. zira sana bugün ödeyecekleri 20K ile 6 ay sonra ödeyecekleri 20K aynı para değil.

Sen de paranın değer kaybını önlemek için elindeki heyet kararı ile YİNE mahkemeye gidip kıymet taktiri isteyeceksin, takribi 6 ay ile 1 sene arası da bu davanın sonuçlanması için bekler ama amacına ulaşırsın. Haaa bugün değil de 1 veya 1,5 sene sonr aolur ama neticede ulaşırsın.
Bir noktada yanlış anlaşıldım sanırım. Demek istediğim
''Sen öyle demiştin ama burada böyle yazıyor'
Değildi adem abi. Senin bütün videolarını izliyorum. Hatırlayamadığım bir videoda 6 ay, başka videolarda bu bahsettiğin garanti süresi açıklamaların vardı. Ben bunun farkını öğrenmek için aynı kanunda 2 yıl yazıyor dedim. Yoksa sen zaten açıklamaları yapmıştın kaçırdığım nokta açıklamaların farkıydı. Seni yalanlamak falan değil yani abi.

Yine abi senin dediğin gibi kusursuz televizyon yok, sanırım tüketiciyi rahatsız eden durum var. Beni ne rahatsız eder noktasında ölü piksel asla rahatsız etmez. Bu bahsedilen arkada led nokların görünmesi oda rahatsız etmez. Takılan vardır takılmayan vardır. Çünkü bunlar benim seyir zevkimi bozmuyor. Ben tv izlerken o 1 adet 3 adet ölü pikseli görmüyorum. Ama ilk tvyi değiştirmemdeki sebep olan bu lekenme olayı seyir zevkini çok bozuyordu.

Burda bence temel sorun aynı seride olan tv'de yaşanan farklılıklar. Birinde lekelenme var, Led ışık görünme sorunu yok. Diğerinde lekelenme yok, Led ışıklar görünüyor. Yani kendi içinde bir standart olmadığı için sanırım biz yıllardır elektronik şans işi diyoruz.

Oledlerde yanma riski ve büyük tv merakım nedeni ile (65 inç üstü) büyük oled tv çok pahalı şuan erişemiyorum. Bu nedenle çok güzel bir indirimle TCL 75C745 aldım abi. Yine sanırım şans işi diyip, yeni tvde lekelenme çıkmaması için dua edecem. Çıkarsa mevcut tv'imi ararım.

Birde adem abi C745'te bildiğin gibi Fald var. Fald, Fald olmayan mesela şu P735 tvye göre led aralıklarının daha kısalması yani daha fazla led ışığı kullanıldığı anlamına geliyor değil mi? Zaten kısılıp açılması teknolojisinden bağımsız adetsel olarak daha fazla, daha kısa mesafede led ışıklar kullanılıyor diyebilir miyiz? Yoksa yine benzer aralıklarda ama kısılıp açılabilen bir teknoloji midir? Yanı sormak istediğim 65P735 'te benim saydığım 7*13 led, yeni aynı büyüklükte 65C745 Fald olan tvde 7*13 dim özelliği olan bir tv mi? Yoksa 7*13 'ten daha fazla dim özelliği olan bir tv mi?

Son olarak, kısılma terimini kullandım bildiğim kadarıyla Fald tam kapatmıyor Led'i, kısıyor. Doğru mudur? Bununla ilgili kaçırdığım izlemediğim bir videon varsa seve seve izlerim abi. @Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
Şu 6 ay ve 2 yıl konusu sürekli karıştırılıyor, bir kere daha izah edeyim;

Tüketicisinin seçimlik haklarında 6 ay kısıtlaması YOKTUR
Tüketicinin seçimlik haklarının doğmasına vesile olan AYIPLI MAL hükmü 2 yıl da değil, malın garanti süresi içerisinde geçerlidir yani firma 3 yıl garanti vermişse bu süre 3 yıl da olur.

6 Ay konusunun üzerinde durulmasının tek nedeni şu;
6 ay içerisinde üründe tespit edilen kusur İLK GÜN vardı olarak kabul edilir hükmü bütün süreci kolaylaştırır. 180 gün boyunca sizin elinize kolaylık sağlayan bu durum 181 inci gün ortadan kalkar fakat seçimlik haklarınız devam eder.

Sonra ''Sen öyle demiştin ama burada böyle yazıyor'' diyorsunuz kırıcı oluyor.

TV den memnun değilsen iade et. Şunu unutma ki yeni satın alacağın bütün tv lerde, yaşadığın bu sorunların aynısını yaşayacaksın. Bunlar değilse farklıları olacak. LG alırsan VB sorunu, Samsung alırsan DSE sorunu, Philips alırsan zaten direkt Belanı bulacaksın yani kusursuz televizyon yok yıllardır bas bas bağırıyoruz.

TCL markasında da kusursuz ürün olmayacaktır, her gelende bu yazdıkların olmasa da başka bir sorun mutlaka çıkacak. O nedenle ürünü iade et, Oled tv lere yönel. nlarda bu sorunları yaşamazsın ama onda da başka sorunlar yaşarsın, neticede hangi tekonoloji televizyonu alırsan al bir sorun yaşayacaksın.

Hediye çeki, mağaza kuponu vs dayatmalarına maruz kalmak zorunda değilsin. Mağazaya söyle, ya bana para iademi yapın, ya da ben Hukuki yollardan resmi kurum kararı ile paramı iade alayım. İşi uzatıp uzatmamak size kalmış demelisin.ç

Elbette ki bu enflasyon ortamında işi uzatmayı tercih edecekler. zira sana bugün ödeyecekleri 20K ile 6 ay sonra ödeyecekleri 20K aynı para değil.

Sen de paranın değer kaybını önlemek için elindeki heyet kararı ile YİNE mahkemeye gidip kıymet taktiri isteyeceksin, takribi 6 ay ile 1 sene arası da bu davanın sonuçlanması için bekler ama amacına ulaşırsın. Haaa bugün değil de 1 veya 1,5 sene sonr aolur ama neticede ulaşırsın.
Adem abi tcl servis raporu değişimi onayladı. Oledlere şuan bütçem elverişli olmadığından ben iade değil değişim istiyorum. Vatan ürün elimizde yok, iade edebiliriz dedi. Ben kabul etmiyorum diyince, Bilkoma sormamız lazım ürün var mı diye dedi. 1 gün sonra yani bugun dönüş yaptılar bilkomda'da ürün yokmuş bu nedenle ürünü iade edebiliriz sadece denildi. Bende thh gidicem bilkom ile yazışmaları yada bana bir ret cevabı verebiliyor musunuz dedim bir sorayım dönüş yapayım dedi. Süreci başlatmaya kararlıyım ne yapmam lazım adem abi? Thh benden fatura, servis formu dışında bir ret yazısı isteyecek mi? Ben aynısı yada üst model ile değiştirilmesini istiyorum ürün ellerinde yoksa. @Adem Helvacı
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri