Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici Hakem Heyeti enflasyon farkı için karar verebilir mi?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

BaylonSkoll

Meraklı
Meraklı
Katılım
10 Eyl 2023
Mesajlar
41
Twitter'da gezerken şöyle bir habere denk geldim. Tüketici Hakem Heyeti bu tarz bir kararı ilk defa mı veriyor. Daha önce böyle bir kararı hiç duymamıştım. Benzer bir durumda herkes bu talepte bulunabilir mi?

chrome_9g81IzRXGn.png
Kaynak:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Aklıma Vestel'in kazandığı tazminat geldi. Vestel açıklama yapmış mesela: Biz tazminatı kazandık ama tek kuruş bile tahsil edemeyebiliriz. Borçlu 3 şirketin mal varlıkları incelenecekmiş. Tazminatı ödemeye güçleri yeterse ödeyeceklermiş. Güçleri yoksa ödemeyebilirlermiş.

Bunu Vestel söylüyor.

Kısaca: Parayı cepte görmeden hiç bir tazminat hükmüne inanmam.
 
Tabi birçok detayı biliyor veya fikrim oluyor olmasına rağmen bazen yorum yapamıyorum zira malum resmi bir görevim de var, her bilgiyi sizlere aktaramıyorum fakat şöyle bir örnek vereyim, ben daha 2 gün önce altına imza attığım iki gerekçeli kararda (ki kararları da kendim yazmıştım görüş olarak) Anayasa Mahkemesinin 16.03.2022 tarihinde verdiği 2019/22730 sayılı ''Mülkiyet Hakkının İhlali'' kararını emsal gösterip satıcının tüketiciye olan ücret iadesini , ücretin ödeneceği günün resmi enflasyon oranı doğrultusunda yapılmasına hükmedildiğini biliyorum.

Firma yani ticari işletme tarafından bu ücret iadesi tüketiciye yapılana kadar da sizlere bir bilgi vermemeyi zaten düşünüyordum ama bu konuyu görünce yazayım dedim.

Biz komisyon olarak bu kararı aldık ve imzaları da altına attık, firma kararı uygularsa ne alâ, uygulamaz da konuyu mahkemeye taşırsa o zaman bekleyip görmek gerekecek fakat birçok Hakimin, ''Devletin belirlediği yasal faiz %9, o uygulanır'' görüşünde olduğunu da biliyorum.

Bana göre haksız bir yaklaşım zira vatandaşın dosyasının sonuçlanması zarfında geçen zaman diliminde o %9 luk faiz aradaki farkı kapatmıyor ki?

Vatandaş vestel Flora klima satın almış, klima arızalı her zamanki gibi, vatandaşın sorununa servisi de çare olamamış hatta arızayı bile bulamamış, Servisin bulamadığı arızayı tüketici video ile kayıt altına almış, tüketici THH ye başvurup ücret iade talebinde bulunuyor, servisin araması bakması etmesi tutması bulamaması ve tüketicinin THH ye başvuusu, savunma talep edilmesi beklenmesi bla bla bla eeee geçti 4-6 ay.

Vatandaş klimayı almış 30 bine, aynı klimanın eşdeğeri olmuş bugün 40 bin.

Eee 30.000 liranın %9 u ile o aradaki fark nasıl kapatılacak peki?

Biz buradan hareketle Anayasa mahkemesinin kararını açıkçası bir de elimizde bu şekilde bir örnek karar olması bakımından gerekçeli kararımıza ekledik ve tüketiciyi haklı bulup o yönde karar verdik.


Tabi burada satıcı çakallıklarını da değerlendirmek gerekiyor o nedenle bu kararlar öyle ''Ben yaptım oldu'' şeklinde alınmaz, öncelikle Ticaret Odasından görüş istenir, gerekirse bilirkişi ataması yapılır ve kıymet takdiri sorgulanır.

Kaldı ki biz bu işi iki aşamalı olarak tüketiciye yıllardır yaptırıryouz zaten.

Biz önce tüketici lehine ücret iadesi kararı veriyoruz, sonra tüketiciyi o kararı alıp tüketici mahkemesine gidip Kıymet Takdiri yapılması yönde yeniden mahkemeye başvurması yönde yönlendiriyoruz.

Ürün değişimi talep edenlerin stok yokluğu sorununa karşı Eşdeğer ürün tespiti
Ücret iadesi talep edenlerin hak kaybına uğramaması için de Güncel Bedel Kıymet Takdiri
 
Twitter'da gezerken şöyle bir habere denk geldim. Tüketici Hakem Heyeti bu tarz bir kararı ilk defa mı veriyor. Daha önce böyle bir kararı hiç duymamıştım. Benzer bir durumda herkes bu talepte bulunabilir mi?

Ekli dosyayı görüntüle 12814
Kaynak:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Değişim talebi daha mantıklı. Bu tip firmalardan açık konuşuyorum o şekilde bir para tahsil edemezsiniz. Uzar da uzar. Avukata kalır. En sonunda da Adem Abinin dediği gibi %9 oranı alırsınız değişim de olmaz. Değişim almaya çalışın
 
Adem beyin mesajını okurken yoruldum. Hak arayana Allah yardım etsin. Geç gelen adalet.............

Cumhuriyet döneminden önce haksızlığa uğradığını düşünen insanlar kadıya giderdi. Derdini anlatırdı. Kadı o kişinin davasını o anda hallederdi.

Yukarıda okuduğum mesajda tüketici önce para iadesi davasını kazanacak. Sonra da değer kaybının telafisi için tekrar dava açacak. Onu da kazanırsa %9 fark alacak.

Vay yavrum vay.
 
Adem beyin mesajını okurken yoruldum. Hak arayana Allah yardım etsin. Geç gelen adalet.............

Cumhuriyet döneminden önce haksızlığa uğradığını düşünen insanlar kadıya giderdi. Derdini anlatırdı. Kadı o kişinin davasını o anda hallederdi.

Yukarıda okuduğum mesajda tüketici önce para iadesi davasını kazanacak. Sonra da değer kaybının telafisi için tekrar dava açacak. Onu da kazanırsa %9 fark.

Vay yavrum vay.
Değişim istemesi en kolayı ve zararsız olanı.
 
Adem beyin mesajını okurken yoruldum. Hak arayana Allah yardım etsin. Geç gelen adalet.............

Cumhuriyet döneminden önce haksızlığa uğradığını düşünen insanlar kadıya giderdi. Derdini anlatırdı. Kadı o kişinin davasını o anda hallederdi.

Yukarıda okuduğum mesajda tüketici önce para iadesi davasını kazanacak. Sonra da değer kaybının telafisi için tekrar dava açacak. Onu da kazanırsa %9 fark alacak.

Vay yavrum vay.
Hah işte sırf bu işi bir kere bitirelim vatandaş uğraşmasın diye Anayasa Mahkemesinin kararını emsal gösterip karar yazdık ama şunu söyleyeyim ki firma olayı mahkemeye taşırsa Hakim bizim kararı bozar.

Sebeplerinin Hukuki mi Siyasi mi olduğu kısmının yorumunu size bırakıyorum.
 
@Adem Helvacı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Kalitenizi gerçek anlamda belli ediyorsunuz. Karara başkanın dediği gibi "halkımızı enfalasyona ezdirmedik ezdirmeyeceğiz" yazmak daha kesin çözüm olabilirdi!!!!

@Faruk KATI bende değişimden yanayım. Ücret iadesi bu dönemde ciddi sıkıntı. Bir şey alırken dua ederek alıyorum. Şuan Asus'un 29.5" monitörü var. Tek pikselde sıkışma sorunu oluştu. Koyu renklerde sürekli açık mavi yanıyor. Garantiye göndermeye korkuyorum. Daha öncede başıma geldi. Viewsonic marka monitörüme serviste kasıtlı olarak zarar verilip monitörü kırık gönderdiğimi iddia etmiştiler. Tüketici Hakem Heyetine yaptığım başvuru sonrası bilirkişi beni haklı bulmuştu.
 
Tabi birçok detayı biliyor veya fikrim oluyor olmasına rağmen bazen yorum yapamıyorum zira malum resmi bir görevim de var, her bilgiyi sizlere aktaramıyorum fakat şöyle bir örnek vereyim, ben daha 2 gün önce altına imza attığım iki gerekçeli kararda (ki kararları da kendim yazmıştım görüş olarak) Anayasa Mahkemesinin 16.03.2022 tarihinde verdiği 2019/22730 sayılı ''Mülkiyet Hakkının İhlali'' kararını emsal gösterip satıcının tüketiciye olan ücret iadesini , ücretin ödeneceği günün resmi enflasyon oranı doğrultusunda yapılmasına hükmedildiğini biliyorum.

Firma yani ticari işletme tarafından bu ücret iadesi tüketiciye yapılana kadar da sizlere bir bilgi vermemeyi zaten düşünüyordum ama bu konuyu görünce yazayım dedim.

Biz komisyon olarak bu kararı aldık ve imzaları da altına attık, firma kararı uygularsa ne alâ, uygulamaz da konuyu mahkemeye taşırsa o zaman bekleyip görmek gerekecek fakat birçok Hakimin, ''Devletin belirlediği yasal faiz %9, o uygulanır'' görüşünde olduğunu da biliyorum.

Bana göre haksız bir yaklaşım zira vatandaşın dosyasının sonuçlanması zarfında geçen zaman diliminde o %9 luk faiz aradaki farkı kapatmıyor ki?

Vatandaş vestel Flora klima satın almış, klima arızalı her zamanki gibi, vatandaşın sorununa servisi de çare olamamış hatta arızayı bile bulamamış, Servisin bulamadığı arızayı tüketici video ile kayıt altına almış, tüketici THH ye başvurup ücret iade talebinde bulunuyor, servisin araması bakması etmesi tutması bulamaması ve tüketicinin THH ye başvuusu, savunma talep edilmesi beklenmesi bla bla bla eeee geçti 4-6 ay.

Vatandaş klimayı almış 30 bine, aynı klimanın eşdeğeri olmuş bugün 40 bin.

Eee 30.000 liranın %9 u ile o aradaki fark nasıl kapatılacak peki?

Biz buradan hareketle Anayasa mahkemesinin kararını açıkçası bir de elimizde bu şekilde bir örnek karar olması bakımından gerekçeli kararımıza ekledik ve tüketiciyi haklı bulup o yönde karar verdik.


Tabi burada satıcı çakallıklarını da değerlendirmek gerekiyor o nedenle bu kararlar öyle ''Ben yaptım oldu'' şeklinde alınmaz, öncelikle Ticaret Odasından görüş istenir, gerekirse bilirkişi ataması yapılır ve kıymet takdiri sorgulanır.

Kaldı ki biz bu işi iki aşamalı olarak tüketiciye yıllardır yaptırıryouz zaten.

Biz önce tüketici lehine ücret iadesi kararı veriyoruz, sonra tüketiciyi o kararı alıp tüketici mahkemesine gidip Kıymet Takdiri yapılması yönde yeniden mahkemeye başvurması yönde yönlendiriyoruz.

Ürün değişimi talep edenlerin stok yokluğu sorununa karşı Eşdeğer ürün tespiti
Ücret iadesi talep edenlerin hak kaybına uğramaması için de Güncel Bedel Kıymet Takdiri

Aynı durumu ben kendim yaşadım. Vestel multi 12+18 aldım. Ürün ısıtma modunda 30 sette devamlı tutarsız bir üfleme ile odayı ısıtmıyordu. Expantion arızası farkli servis talep ettikten sonra anlaşıldı. Bende iade ettim. Aldığım tarihte 30 bin idi. İade edilen zamanda ürünün güncel fiyatı 43.999 tl ama bana fatura tutarı üzerinden iade yapıldı. Ama ben konu daha fazla uzamasın diye iadeyi kabul ettim. Dosyayı da avukat olan yeğenime aktardım. Gelirse ne ala gelmesede zaten o dertten kurtuldum. Gerisi mahkemenin vereceği karar. @Adem Helvacı
 
Tabi birçok detayı biliyor veya fikrim oluyor olmasına rağmen bazen yorum yapamıyorum zira malum resmi bir görevim de var, her bilgiyi sizlere aktaramıyorum fakat şöyle bir örnek vereyim, ben daha 2 gün önce altına imza attığım iki gerekçeli kararda (ki kararları da kendim yazmıştım görüş olarak) Anayasa Mahkemesinin 16.03.2022 tarihinde verdiği 2019/22730 sayılı ''Mülkiyet Hakkının İhlali'' kararını emsal gösterip satıcının tüketiciye olan ücret iadesini , ücretin ödeneceği günün resmi enflasyon oranı doğrultusunda yapılmasına hükmedildiğini biliyorum.

Firma yani ticari işletme tarafından bu ücret iadesi tüketiciye yapılana kadar da sizlere bir bilgi vermemeyi zaten düşünüyordum ama bu konuyu görünce yazayım dedim.

Biz komisyon olarak bu kararı aldık ve imzaları da altına attık, firma kararı uygularsa ne alâ, uygulamaz da konuyu mahkemeye taşırsa o zaman bekleyip görmek gerekecek fakat birçok Hakimin, ''Devletin belirlediği yasal faiz %9, o uygulanır'' görüşünde olduğunu da biliyorum.

Bana göre haksız bir yaklaşım zira vatandaşın dosyasının sonuçlanması zarfında geçen zaman diliminde o %9 luk faiz aradaki farkı kapatmıyor ki?

Vatandaş vestel Flora klima satın almış, klima arızalı her zamanki gibi, vatandaşın sorununa servisi de çare olamamış hatta arızayı bile bulamamış, Servisin bulamadığı arızayı tüketici video ile kayıt altına almış, tüketici THH ye başvurup ücret iade talebinde bulunuyor, servisin araması bakması etmesi tutması bulamaması ve tüketicinin THH ye başvuusu, savunma talep edilmesi beklenmesi bla bla bla eeee geçti 4-6 ay.

Vatandaş klimayı almış 30 bine, aynı klimanın eşdeğeri olmuş bugün 40 bin.

Eee 30.000 liranın %9 u ile o aradaki fark nasıl kapatılacak peki?

Biz buradan hareketle Anayasa mahkemesinin kararını açıkçası bir de elimizde bu şekilde bir örnek karar olması bakımından gerekçeli kararımıza ekledik ve tüketiciyi haklı bulup o yönde karar verdik.


Tabi burada satıcı çakallıklarını da değerlendirmek gerekiyor o nedenle bu kararlar öyle ''Ben yaptım oldu'' şeklinde alınmaz, öncelikle Ticaret Odasından görüş istenir, gerekirse bilirkişi ataması yapılır ve kıymet takdiri sorgulanır.

Kaldı ki biz bu işi iki aşamalı olarak tüketiciye yıllardır yaptırıryouz zaten.

Biz önce tüketici lehine ücret iadesi kararı veriyoruz, sonra tüketiciyi o kararı alıp tüketici mahkemesine gidip Kıymet Takdiri yapılması yönde yeniden mahkemeye başvurması yönde yönlendiriyoruz.

Ürün değişimi talep edenlerin stok yokluğu sorununa karşı Eşdeğer ürün tespiti
Ücret iadesi talep edenlerin hak kaybına uğramaması için de Güncel Bedel Kıymet Takdiri
Abi bu Tüketici hakem heyetleri ürünün güncel denk modelini yazısısında belirtemiyor mu? İlla mahkemeye mi gitmek lazım?
 
@Adem Helvacı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Kalitenizi gerçek anlamda belli ediyorsunuz. Karara başkanın dediği gibi "halkımızı enfalasyona ezdirmedik ezdirmeyeceğiz" yazmak daha kesin çözüm olabilirdi!!!!

@Faruk KATI bende değişimden yanayım. Ücret iadesi bu dönemde ciddi sıkıntı. Bir şey alırken dua ederek alıyorum. Şuan Asus'un 29.5" monitörü var. Tek pikselde sıkışma sorunu oluştu. Koyu renklerde sürekli açık mavi yanıyor. Garantiye göndermeye korkuyorum. Daha öncede başıma geldi. Viewsonic marka monitörüme serviste kasıtlı olarak zarar verilip monitörü kırık gönderdiğimi iddia etmiştiler. Tüketici Hakem Heyetine yaptığım başvuru sonrası bilirkişi beni haklı bulmuştu.
Öyle abi. Dertsiz başa dert açar bunlar 🥲
 
Değişim talebi daha mantıklı. Bu tip firmalardan açık konuşuyorum o şekilde bir para tahsil edemezsiniz. Uzar da uzar. Avukata kalır. En sonunda da Adem Abinin dediği gibi %9 oranı alırsınız değişim de olmaz. Değişim almaya çalışın
Değişim istemeyenler muhakkak bir nedenden istemiyor. Bir örnek anlatayım konu dışı olacak ama Vestel’den indüksiyonlu ocak almıştım.

Son serisinde üretim hatası varmış. Ocak geliyor kuruluyor sökülüyor gidiyor 4 kez değişti. Vestel çözüm üretemiyor ücreti geri istesem farklı firmadan yenisini alamıyorum ve firma Vestel olunca akılla da hareket etmiyor.

Eski üretim tasarımını beğenmediğim ürünü fiyat farksız önermişlerdi kabul etmemiştim en son mecburen yeni seride kronik sorun olmadığı için o ürünü talep ettim bu seferde 200 tl fiyat farkını ödemezseniz çıkışını yapamıyoruz dedi.

Ee o zaman sürekli ocaklarınız gelecek gidecek daha fazla zarar etmiş olacaksınız dedim maalesef firma politikamız gereği işlem yapılamamaktadır dedi. Bende inat ettim ben istemediğiğim modele fark ödemem bana uyar 6 ay boyunca gelir gider ocaklarınız dedim. En son üst yöneticiye danışmışlar 200 tl fark almadan gönderdiler.

İmkanım olsa piyasa değerini alıp kurtarırdım kendimi kaç ay ocaksız kaldık. O yüzden bu kararı ben çok olumlu buldum tüketici adına inşallah mahkemeden dönmez. En azından satışı devam eden ürünlerin güncel fiyatı ödenmeli.
 
Son düzenleme:
Aynı durumu ben kendim yaşadım. Vestel multi 12+18 aldım. Ürün ısıtma modunda 30 sette devamlı tutarsız bir üfleme ile odayı ısıtmıyordu. Expantion arızası farkli servis talep ettikten sonra anlaşıldı. Bende iade ettim. Aldığım tarihte 30 bin idi. İade edilen zamanda ürünün güncel fiyatı 43.999 tl ama bana fatura tutarı üzerinden iade yapıldı. Ama ben konu daha fazla uzamasın diye iadeyi kabul ettim. Dosyayı da avukat olan yeğenime aktardım. Gelirse ne ala gelmesede zaten o dertten kurtuldum. Gerisi mahkemenin vereceği karar. @Adem Helvacı
Benim yazdığım kararlardan birisi de Vestel Flora klimaydı. Yine Vestel servisi o klimanın d aarızasını bulamamış ve NORMAL demişti.
Diğeri Tefal Air Fryer.

İkisine de 2019/22730 emsali ile enflasyon oranında faiz ile ücret iade kararı yazdım.
Tabi açık konuşayım ki bu kararı yazarken şikayetçi olunan tarafa da baktım, Kodaman şirketlerden olsaydı tüketicinin canı yanmasın diye riske girmezim ama baktım ki satıcıdan şikayetli olmuşlar, dedim ki kendi kendime ''Satıcı bu işi uzatmaz ve ödediği parayı firmaya rücu eder nasılsa''

Zira satıcının da müşteri kaybetmek istememe durumu söz konusu. neticede Vestel iade alıp aynı tüketiciye Airfel klima satılacağı bilgisini de almıştım :)

Yani yanlış anlaşılsın istemem dostlar biz bu kararları yazarken sadece önümüzdeki evrakta ne yazmnış diye bakıp ona göre ilerlemiyoruz, en azından bizim komisyonda durum bu şekilde. Barı temsilcisi çok kıymetli bir avukat kardeşim var o da komisyon üyesi, dosyaları ve konuları didik didik ediyoruz elimizden geldiğince.

Bazen tüketiciler HakemHeyetlerine küfür ediyor görüyorum, ''Haklıydım ama hakkımı yediler reddettiler'' diye isyan ediyorlar ve haklılar fakat tüketicilerin anlamadığı konu şu ne yazık ki, Hakem Heyetleri kararı mahkeme kararı niteliğinde ve bağlayıcı olmakla birlikte son karar değildir.

Özellikle elektrik dağıtım şirketi dosyalarında THH ler sırf tüketiciler gereksiz vekalet ücreti ödemesin diye dosyayı baştan reddediyorlar çünkü EDŞ nin avukatlarının o dosyayı mahkemeye taşıyacağını ve kendi bölgelerindeki Hakimlerin takınacağı tavrı biliyorlar. THH nin verdiği kararı Hakim Bey veya Hakime Hanım bozduğunda evinizdeki patlayan ürünlerin paralarını ödediğiniz yetmezmiş gibi üstüne bir de 7000tl vekalet, 1250tl Bilirkişi ve 146TL de yargılama gideri ödemek zorunda kalıyorsunuz.

Yani boşa küfür etmeyin dostlar, elbette ki yanlış verilen çok karar vardır fakat bilin ki birçoğu sizin haklı olduğunuz bilinmesine rağmen sizin aleyhinize yazılıyor.

Burada sorun THH de değil, mevcut yönetmeliklerin HATALI olmasındadır.
 
Abi bu Tüketici hakem heyetleri ürünün güncel denk modelini yazısısında belirtemiyor mu? İlla mahkemeye mi gitmek lazım?
Abi Tüketici Hakem Heyetlerinin TALEPLE BAĞLI olmaları yanısıra diğer yandan da Hakem Heyetleri Yönetmeliği ve mevcut Tüketici Kanunu ile bağlı yönetmelikler çerçevesinde karar alma zorunluluğu var.

Bak fotoğraflarla ispatlı şekilde tüketicinin %100 haklı olduğunu bildiğim bir 58'' Dijitsu televizyon dosyasında kararı kendi ellerimle tüketici aleyhine yazdım ben zira tüketicinin haklı olduğunu biliyor ve ispat edebiliyor olmama rağmen doya içeriği ve olayın gelişim şekli yönetmeliğe aykırı olduğu için yasal anlamda tüketicinin hakkını veremiyoruz.

Mesela biz değişim yazıyoruz ama o ürünün değişmeyeceğini biliyoruz zira stoklarda yok, biz görüyoruz bunu falat bir şey yapamıyoruz.


Mesel adolandırıcılık yaptığını %100 ispat ettiğimiz yetkili servise karşı hiçbir yaptırım gücümüz yok zira yönetmelikte böyle bir yetki yok.
Kanun diyor ki ''O ayrı bir konu kardeşim, sen tüketici hakem heyetisin, senin görevin servisin yaptığı dolandırıcılık değil, ürünün değişmesine gerek olup olmadığını değerlendirip onaylamak'' diyor.

''Tüketici çok istiyorsa sonra gidip savcılığa suç duyurunsda bulunsun'' diyor. :oops::oops::oops:

Bu kanunları yazanlar hayatlarında kaç kere bir Savcılığa gidip suç duyurusund abulunup sonra yıllarca onun takibini avukatsız yapabilmiş çok merak ediyorum.

Kardeşim alenen dosya ile ilgili hem de birebir ilintili konu yetkili servisin yaptığı dolandırıcılık, nasıl olur da Hakem Heyeti dosya bedeli kadar servisin ceza ödemesine hükmedemez mesela?
 
Değişim istemeyenler muhakkak bir nedenden istemiyor. Bir örnek anlatayım konu dışı olacak ama Vestel’den indüksiyonlu ocak almıştım.

Son serisinde üretim hatası varmış. Ocak geliyor kuruluyor sökülüyor gidiyor 4 kez değişti. Vestel çözüm üretemiyor ücreti geri istesem farklı firmadan yenisini alamıyorum ve firma Vestel olunca akılla da hareket etmiyor.

Eski üretim tasarımını beğenmediğim ürünü fiyat farksız önermişlerdi kabul etmemiştim en son mecburen yeni seride kronik sorun olmadığı için o ürünü talep ettim bu seferde 200 tl fiyat farkını ödemezseniz çıkışını yapamıyoruz dedi.

Ee o zaman sürekli ocaklarınız gelecek gidecek daha fazla zarar etmiş olacaksınız dedim maalesef firma politikamız gereği işlem yapılamamaktadır dedi. Bende inat ettim ben istemediğiğim modele fark ödemem bana uyar 6 ay boyunca gelir gider ocaklarınız dedim. En son üst yöneticiye danışmışlar 200 tl fark almadan gönderdiler.

İmkanım olsa piyasa değerini alıp kurtarırdım kendimi kaç ay ocaksız kaldık. O yüzden bu kararı ben çok olumlu buldum tüketici adına inşallah mahkemeden dönmez. En azından satışı devam eden ürünlerin güncel fiyatı ödenmeli.
Tüketici adına olumlu olması dileklerimle :ok
 
Merhabalar
Benim de buna benzer bir sorunum var.
Çocuk aile ve yeni doğan bebek fotoğrafı çeken bir yerlerle 5 konsep fotoğraf iki album şeklinde anlaştık. 3 konsept çekim yapıldı çekim öncesi albümlere zam gelecek diye ödemesini istedi. 3 konsep fotoğraf çekildi kalan iki konsep yakın bir tarihde çekilecekti sonrada albümler basılacaktı. Bende geri kalan parayı da verdim.İlk çocuğumun albümünüde çektiği için güvendim. Kalan iki konsept için gün aldık o gün geldiğinde fotoğrafçı bir yakınının kovit olduğunu söyleyip çekimi erteledi. Daha sonra abla kardeş çekimi için çocukların uygun olmadığı biraz daha bekleyelim dedi. Biz farklı bir ilde görevli olduğumuzdan il dışına çıkacağımız için tekrar randevu istedik hatta basit örnekler atıp bu şekilde çek yeter dedik. Fotoğrafçı çok iyi bir paket satın aldınız bunlar basit kolay daha güzel fotoğraflar çekeceğim dedi bu böyle her memlekete döndüğümüzde geldiğimizi ve bize randevu vermesini istedik bir türlü olmadı. 2021 yılında 3450 tl verdim toplam o zaman 4000 - 4300 tl gibi maaş alıyordum. Sanırım 5 gr altın alıyordu. En son tekrar randevu istediğimizde enflasyonu gerekçe gösterip fark istedi.
Şimdi Tüketici Hakem Heyetine baş vurup geri kalan fotoğrafları zorla çektirsem zorla güzellik olmaz o kişiyle aynı ortamda bulunmak istemiyorum ayrıca soğukluk fotoğraflara yansıyacak. Paranın iadesini istesem verdiğim para para değil artık.
sorum
1- Para iadesi istesem Enflasyon farkını alabilir miyim?
2- Güncel fotoğraf fiyatını bilir kişinin belirlemesini isteyip bu bedeli talep ede bilirmiyim?
3- Başka bir fotoğrafçıda fotoğrafların geri kalanını çektirip bedelini şikayetçi olduğum fotoğrafçıya ödettire bilir miyim?
Bu durm da ne yapılabilir örnek karar varmı dır?
 
Merhabalar
Benim de buna benzer bir sorunum var.
Çocuk aile ve yeni doğan bebek fotoğrafı çeken bir yerlerle 5 konsep fotoğraf iki album şeklinde anlaştık. 3 konsept çekim yapıldı çekim öncesi albümlere zam gelecek diye ödemesini istedi. 3 konsep fotoğraf çekildi kalan iki konsep yakın bir tarihde çekilecekti sonrada albümler basılacaktı. Bende geri kalan parayı da verdim.İlk çocuğumun albümünüde çektiği için güvendim. Kalan iki konsept için gün aldık o gün geldiğinde fotoğrafçı bir yakınının kovit olduğunu söyleyip çekimi erteledi. Daha sonra abla kardeş çekimi için çocukların uygun olmadığı biraz daha bekleyelim dedi. Biz farklı bir ilde görevli olduğumuzdan il dışına çıkacağımız için tekrar randevu istedik hatta basit örnekler atıp bu şekilde çek yeter dedik. Fotoğrafçı çok iyi bir paket satın aldınız bunlar basit kolay daha güzel fotoğraflar çekeceğim dedi bu böyle her memlekete döndüğümüzde geldiğimizi ve bize randevu vermesini istedik bir türlü olmadı. 2021 yılında 3450 tl verdim toplam o zaman 4000 - 4300 tl gibi maaş alıyordum. Sanırım 5 gr altın alıyordu. En son tekrar randevu istediğimizde enflasyonu gerekçe gösterip fark istedi.
Şimdi Tüketici Hakem Heyetine baş vurup geri kalan fotoğrafları zorla çektirsem zorla güzellik olmaz o kişiyle aynı ortamda bulunmak istemiyorum ayrıca soğukluk fotoğraflara yansıyacak. Paranın iadesini istesem verdiğim para para değil artık.
sorum
1- Para iadesi istesem Enflasyon farkını alabilir miyim?
2- Güncel fotoğraf fiyatını bilir kişinin belirlemesini isteyip bu bedeli talep ede bilirmiyim?
3- Başka bir fotoğrafçıda fotoğrafların geri kalanını çektirip bedelini şikayetçi olduğum fotoğrafçıya ödettire bilir miyim?
Bu durm da ne yapılabilir örnek karar varmı dır?
Bizim insanımız haram parayı alın teriyle kazanmış gibi yer. Bence ilk hatanız güvenmek olmuş. Bir iş bitmeden kimseye para vermemek gerekiyor. Çünkü sonra sizi umursamıyorlar. Bu durumu yaşadığınız da muhtemelen sakin kaldınız hakkınızı yiyen birine insan gibi konuştunuz. Bu tip yaratıklar insanlıktan anlamaz.

Bu konuda sizi aydınlatabilecek biri varsa; @Adem Helvacı .
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri