Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici hakem heyeti kararına itiraz etmeli miyim?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Utku Can

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
2
Merhaba. Forumda yeniyim ve ilk mesajımda da yardım talebinde bulunacağım. Fakat hem instagram hem de youtube kanallarından uzun zamandır takipteyim ve sayenizde çok şey öğrendim.
Sorunum tamamen bana özel ve yardımınıza ihtiyacım var. 30.12.2021 tarihinde (yani 2022'ye 2 gün kala) MediaMarkt'tan Beats Studio Buds kablosuz kulaklık satın aldım. Kulaklığın mikrofon kalitesi düştü ve özellikle de dışarıdaki konuşmalarımda karşı taraf 'sesin anlaşılmıyor' demeye başladı. Kulaklığı müzik için kullandığımdan bu sorunu göz ardı ettim. Sonraları kulaklığın 2 tarafının şarjı aynı anda bitmemeye başladı. Sağ kulaklık %0 iken sol %5 kalabiliyordu ve bu kulaklıkta %5 şarj bile çok kıymetli. Bu sorunları belirterek, kulaklığı 26.12.2023 tarihinde (yani garantisinin bitmesine 4 gün kala) MediaMarkt'a verdim. Bir süre sonra KVK'dan 'garanti dışı kullanımdan kaynaklı arıza' denilerek 7000 TL ücret istediler. Hatta, attıkları mesaja göre , onarım sürecinde ek masraflar da çıkabilirmiş. Ben de tüketici hakem heyetine başvurdum ve süreci anlattıktan sonra '30.12.2021'de 1689 TL'ye aldığım ve 10.01.2024 yani bana mesaj attıkları gün 4199TL fiyatı olan kulaklık için 7000TL onarım bedelini istemelerini anlamadığımı' belirterek ürün değişikliği talebinde bulundum. Yaklaşık 1.5 ay sonra hakem heyeti beni çağırdı ve bundan 2 hafta sonra da karar çıktı. Kararda 'garanti süresinin başvuru tarihi itibariyle dolduğu anlaşıldığından' diyerek başvurumu reddedilmiş.

Olayı açıklayan belgeleri görsel olarak paylaşıyorum. Ben, şikayetimi KVK'ya yaptım fakat ürünü MediaMarkt'a teslim ettim. Bildiğim ve MediaMarkt görevlilerine sorduğum kadarıyla ben ürünü MediaMarkt'a verdiğimde servis süreci başlıyor. Bununla birlikte, KVK'nın 'TEKNİK SERVİS HİZMETLERİ VE TİC. A. Ş. TESLİMAT FORMU'nda da görüldüğü gibi KVK açıkça yalan beyanda bulunmuş. Ben kulaklığı 26.12.2021 tarihinde MediaMarkt'a verdim fakat KVK, kayıt giriş tarihi olarak 10.01.2024 tarihini girmiş. Yani pratikte şu olmuş: ben kulaklığı Ankara'daki MediaMarkt'a verdikten tam 15 gün sonra Ankara'daki KVK'ya ulaşmış. MediaMarkt yetkilileri bunun mümkün olmadığını, haftada 2 kere gönderim yaptıklarını söylediler. Yine KVK, aynı formda giriş tarihi olarak 10.01.2024 girmişken, ürünün teslim tarihini de 10.01.2024 olarak girmiş. Yani ürün, aşağıda görülen forma göre, KVK'ya 10.01.2024'te öğleden sonra ulaşmış ve aynı gün teslime hazır hale gelmiş. Yine KVK, bana attığı ve burada paylaştığım sms görselinde de görüleceği üzere, bana 'garanti dışı kullanım kaynaklı arıza' derken hakem heyetine 'talebim açısından yasal şartların oluşmadığını (yani garanti süresinin bittiğini) söyleyerek şikayetin reddini' talep ederek savunma yapmış.

Bu mesajı yazarken, 15 günlük itiraz sürecimin 4. günündeyim. Tüketici Hakem Heyeti'ne KVK'yı değil de MediaMarkt'ı mı şikayet etmem gerekiyordu bilmiyorum. Şu an ne yapabilirim, Tüketici Mahkemesi'ne itiraz etmeli miyim? Açıkçası, bu süreci sürdürmek ve itiraz etmek istiyorum, çünkü KVK'nın AliCengiz oyunları görüldüğü gibi. Çok sinir bozucu. Yardımlarınız çok kıymetli.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240110_152416_Messages.jpg
    Screenshot_20240110_152416_Messages.jpg
    82 KB · Görüntüleme: 4
  • Ekran görüntüsü 2024-03-28 131022.png
    Ekran görüntüsü 2024-03-28 131022.png
    331.9 KB · Görüntüleme: 4
  • Ekran görüntüsü 2024-03-28 131318.png
    Ekran görüntüsü 2024-03-28 131318.png
    154.5 KB · Görüntüleme: 5
  • Ekran görüntüsü 2024-03-28 131425.png
    Ekran görüntüsü 2024-03-28 131425.png
    504.4 KB · Görüntüleme: 5
  • Ekran görüntüsü 2024-03-28 131740.png
    Ekran görüntüsü 2024-03-28 131740.png
    464.7 KB · Görüntüleme: 6
Bu durum aslında yölnetmelikteki açıklardan kaynaklanıyor ve yıllardır tüketici adına bu açıkları kapatın diye bas bas bağırıyoruz. Başvuru tarihinizde ürün garantili değilse THH bunu garantisiz ürün olarak değerlendirir zira yönetmelik ona bunu söylüyor. İnisiyatif kullanıp tüketici lehine karar yazan THH kararlarını mahkemeye taşıyor firmalar ve Mahkeme de Kanun ne diyorsa onu yaptığı için THH kararını bozuyor sonra siz mağdur oluorsunuz vekalet ücreti ve yargılama giderleri ödeyerek o nedenle bazen THH ler haklı olduğunuzu bile bile dosdyalarınızı reddedebiliyor.

Diğer yandan Yönetmelik tüketici lehine de bu anlamda kullanılabilir zira siz tesim tarihinizi ispat edecek belgeye sahipsiniz. Garanti dahilinde bir ürün ile ilgili BİLDİRİM tarihiniz itibari ile yasal süreç başlar ve sorun çözülene kadar da devam eder, Siz arıza BİLDİRİM ükümlülüğünüzü yasal sınır içerisinde yapmışsınız ve tik tak işlemeye başlamış, üründei sorununuz da giderilmediğine göre süreç halen işliyor, THH nin gözardı ettiği konu bence bu olmuş zira Garanti Belge Yönetmeliği aynen şu şekilde ifade eder bu durumu

1711621831520.png

Eğer ürünün sizde olmadığı zaman dilimi garanti sürenize eklenirse sizin balvuru tarihinizde aslında ürün zaten garantili olmuş olur.
 
Bu durum aslında yölnetmelikteki açıklardan kaynaklanıyor ve yıllardır tüketici adına bu açıkları kapatın diye bas bas bağırıyoruz. Başvuru tarihinizde ürün garantili değilse THH bunu garantisiz ürün olarak değerlendirir zira yönetmelik ona bunu söylüyor. İnisiyatif kullanıp tüketici lehine karar yazan THH kararlarını mahkemeye taşıyor firmalar ve Mahkeme de Kanun ne diyorsa onu yaptığı için THH kararını bozuyor sonra siz mağdur oluorsunuz vekalet ücreti ve yargılama giderleri ödeyerek o nedenle bazen THH ler haklı olduğunuzu bile bile dosdyalarınızı reddedebiliyor.

Diğer yandan Yönetmelik tüketici lehine de bu anlamda kullanılabilir zira siz tesim tarihinizi ispat edecek belgeye sahipsiniz. Garanti dahilinde bir ürün ile ilgili BİLDİRİM tarihiniz itibari ile yasal süreç başlar ve sorun çözülene kadar da devam eder, Siz arıza BİLDİRİM ükümlülüğünüzü yasal sınır içerisinde yapmışsınız ve tik tak işlemeye başlamış, üründei sorununuz da giderilmediğine göre süreç halen işliyor, THH nin gözardı ettiği konu bence bu olmuş zira Garanti Belge Yönetmeliği aynen şu şekilde ifade eder bu durumu

Ekli dosyayı görüntüle 14402

Eğer ürünün sizde olmadığı zaman dilimi garanti sürenize eklenirse sizin balvuru tarihinizde aslında ürün zaten garantili olmuş olur.
Cevabınız açıklayıcı oldu. Teşekkür ediyorum. Ben süreci devam ettireceğim. Bir noktadan sonra inada dönüştü, benim açımdan. Tüketici mahkemesine itiraz sürecini de tam bilmiyorum. Artık adliyeye gider, sora sora öğrenirim. Her şartta bir dilekçe lazımdır diyerek dilekçemi de hazır ederim. Süreç sonuçlanınca da örnek olması açısından burada paylaşacağım. İyi günler dilerim.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri