Merhaba. Forumda yeniyim ve ilk mesajımda da yardım talebinde bulunacağım. Fakat hem instagram hem de youtube kanallarından uzun zamandır takipteyim ve sayenizde çok şey öğrendim.
Sorunum tamamen bana özel ve yardımınıza ihtiyacım var. 30.12.2021 tarihinde (yani 2022'ye 2 gün kala) MediaMarkt'tan Beats Studio Buds kablosuz kulaklık satın aldım. Kulaklığın mikrofon kalitesi düştü ve özellikle de dışarıdaki konuşmalarımda karşı taraf 'sesin anlaşılmıyor' demeye başladı. Kulaklığı müzik için kullandığımdan bu sorunu göz ardı ettim. Sonraları kulaklığın 2 tarafının şarjı aynı anda bitmemeye başladı. Sağ kulaklık %0 iken sol %5 kalabiliyordu ve bu kulaklıkta %5 şarj bile çok kıymetli. Bu sorunları belirterek, kulaklığı 26.12.2023 tarihinde (yani garantisinin bitmesine 4 gün kala) MediaMarkt'a verdim. Bir süre sonra KVK'dan 'garanti dışı kullanımdan kaynaklı arıza' denilerek 7000 TL ücret istediler. Hatta, attıkları mesaja göre , onarım sürecinde ek masraflar da çıkabilirmiş. Ben de tüketici hakem heyetine başvurdum ve süreci anlattıktan sonra '30.12.2021'de 1689 TL'ye aldığım ve 10.01.2024 yani bana mesaj attıkları gün 4199TL fiyatı olan kulaklık için 7000TL onarım bedelini istemelerini anlamadığımı' belirterek ürün değişikliği talebinde bulundum. Yaklaşık 1.5 ay sonra hakem heyeti beni çağırdı ve bundan 2 hafta sonra da karar çıktı. Kararda 'garanti süresinin başvuru tarihi itibariyle dolduğu anlaşıldığından' diyerek başvurumu reddedilmiş.
Olayı açıklayan belgeleri görsel olarak paylaşıyorum. Ben, şikayetimi KVK'ya yaptım fakat ürünü MediaMarkt'a teslim ettim. Bildiğim ve MediaMarkt görevlilerine sorduğum kadarıyla ben ürünü MediaMarkt'a verdiğimde servis süreci başlıyor. Bununla birlikte, KVK'nın 'TEKNİK SERVİS HİZMETLERİ VE TİC. A. Ş. TESLİMAT FORMU'nda da görüldüğü gibi KVK açıkça yalan beyanda bulunmuş. Ben kulaklığı 26.12.2021 tarihinde MediaMarkt'a verdim fakat KVK, kayıt giriş tarihi olarak 10.01.2024 tarihini girmiş. Yani pratikte şu olmuş: ben kulaklığı Ankara'daki MediaMarkt'a verdikten tam 15 gün sonra Ankara'daki KVK'ya ulaşmış. MediaMarkt yetkilileri bunun mümkün olmadığını, haftada 2 kere gönderim yaptıklarını söylediler. Yine KVK, aynı formda giriş tarihi olarak 10.01.2024 girmişken, ürünün teslim tarihini de 10.01.2024 olarak girmiş. Yani ürün, aşağıda görülen forma göre, KVK'ya 10.01.2024'te öğleden sonra ulaşmış ve aynı gün teslime hazır hale gelmiş. Yine KVK, bana attığı ve burada paylaştığım sms görselinde de görüleceği üzere, bana 'garanti dışı kullanım kaynaklı arıza' derken hakem heyetine 'talebim açısından yasal şartların oluşmadığını (yani garanti süresinin bittiğini) söyleyerek şikayetin reddini' talep ederek savunma yapmış.
Bu mesajı yazarken, 15 günlük itiraz sürecimin 4. günündeyim. Tüketici Hakem Heyeti'ne KVK'yı değil de MediaMarkt'ı mı şikayet etmem gerekiyordu bilmiyorum. Şu an ne yapabilirim, Tüketici Mahkemesi'ne itiraz etmeli miyim? Açıkçası, bu süreci sürdürmek ve itiraz etmek istiyorum, çünkü KVK'nın AliCengiz oyunları görüldüğü gibi. Çok sinir bozucu. Yardımlarınız çok kıymetli.
Sorunum tamamen bana özel ve yardımınıza ihtiyacım var. 30.12.2021 tarihinde (yani 2022'ye 2 gün kala) MediaMarkt'tan Beats Studio Buds kablosuz kulaklık satın aldım. Kulaklığın mikrofon kalitesi düştü ve özellikle de dışarıdaki konuşmalarımda karşı taraf 'sesin anlaşılmıyor' demeye başladı. Kulaklığı müzik için kullandığımdan bu sorunu göz ardı ettim. Sonraları kulaklığın 2 tarafının şarjı aynı anda bitmemeye başladı. Sağ kulaklık %0 iken sol %5 kalabiliyordu ve bu kulaklıkta %5 şarj bile çok kıymetli. Bu sorunları belirterek, kulaklığı 26.12.2023 tarihinde (yani garantisinin bitmesine 4 gün kala) MediaMarkt'a verdim. Bir süre sonra KVK'dan 'garanti dışı kullanımdan kaynaklı arıza' denilerek 7000 TL ücret istediler. Hatta, attıkları mesaja göre , onarım sürecinde ek masraflar da çıkabilirmiş. Ben de tüketici hakem heyetine başvurdum ve süreci anlattıktan sonra '30.12.2021'de 1689 TL'ye aldığım ve 10.01.2024 yani bana mesaj attıkları gün 4199TL fiyatı olan kulaklık için 7000TL onarım bedelini istemelerini anlamadığımı' belirterek ürün değişikliği talebinde bulundum. Yaklaşık 1.5 ay sonra hakem heyeti beni çağırdı ve bundan 2 hafta sonra da karar çıktı. Kararda 'garanti süresinin başvuru tarihi itibariyle dolduğu anlaşıldığından' diyerek başvurumu reddedilmiş.
Olayı açıklayan belgeleri görsel olarak paylaşıyorum. Ben, şikayetimi KVK'ya yaptım fakat ürünü MediaMarkt'a teslim ettim. Bildiğim ve MediaMarkt görevlilerine sorduğum kadarıyla ben ürünü MediaMarkt'a verdiğimde servis süreci başlıyor. Bununla birlikte, KVK'nın 'TEKNİK SERVİS HİZMETLERİ VE TİC. A. Ş. TESLİMAT FORMU'nda da görüldüğü gibi KVK açıkça yalan beyanda bulunmuş. Ben kulaklığı 26.12.2021 tarihinde MediaMarkt'a verdim fakat KVK, kayıt giriş tarihi olarak 10.01.2024 tarihini girmiş. Yani pratikte şu olmuş: ben kulaklığı Ankara'daki MediaMarkt'a verdikten tam 15 gün sonra Ankara'daki KVK'ya ulaşmış. MediaMarkt yetkilileri bunun mümkün olmadığını, haftada 2 kere gönderim yaptıklarını söylediler. Yine KVK, aynı formda giriş tarihi olarak 10.01.2024 girmişken, ürünün teslim tarihini de 10.01.2024 olarak girmiş. Yani ürün, aşağıda görülen forma göre, KVK'ya 10.01.2024'te öğleden sonra ulaşmış ve aynı gün teslime hazır hale gelmiş. Yine KVK, bana attığı ve burada paylaştığım sms görselinde de görüleceği üzere, bana 'garanti dışı kullanım kaynaklı arıza' derken hakem heyetine 'talebim açısından yasal şartların oluşmadığını (yani garanti süresinin bittiğini) söyleyerek şikayetin reddini' talep ederek savunma yapmış.
Bu mesajı yazarken, 15 günlük itiraz sürecimin 4. günündeyim. Tüketici Hakem Heyeti'ne KVK'yı değil de MediaMarkt'ı mı şikayet etmem gerekiyordu bilmiyorum. Şu an ne yapabilirim, Tüketici Mahkemesi'ne itiraz etmeli miyim? Açıkçası, bu süreci sürdürmek ve itiraz etmek istiyorum, çünkü KVK'nın AliCengiz oyunları görüldüğü gibi. Çok sinir bozucu. Yardımlarınız çok kıymetli.
Ekli dosyalar
-
Screenshot_20240110_152416_Messages.jpg82 KB · Görüntüleme: 4
-
Ekran görüntüsü 2024-03-28 131022.png331.9 KB · Görüntüleme: 4
-
Ekran görüntüsü 2024-03-28 131318.png154.5 KB · Görüntüleme: 5
-
Ekran görüntüsü 2024-03-28 131425.png504.4 KB · Görüntüleme: 5
-
Ekran görüntüsü 2024-03-28 131740.png464.7 KB · Görüntüleme: 6