Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Diğer Sorular Vestel marka TV THH ÜCRET İADESİ KARARI

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Peker

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
11 May 2023
Mesajlar
8
Merhabalar Vestel 49UD8460 model televizyonumuzun medimart tarafından ek garanti paketi vardı ama arızayı gidermek için ( ses var görüntü yok sorunu) evden aldılar 20 gün sonra ne yapıldığını belirtmeden getirdiler bir kaç gün çalıştı sonra geri başladı sorun halada aynı durum mevcut. Bizde tekrar servis talep ettik ama gelmedikleri gibi oyalayıp durdular defalarca servis kaydı açtık evde bulunan televizyonu serviste bile gösterdiler tamirde geçen sürede ne yapıldığını bildirmediler hal böyle olunca süreci tüketici hakem heyetine devrettik ekstra para ödeyerek almış olduğumuz hizmeti kısaca göremedik. Bugün tüketici hakem heyetinin kararı elime ulaştı değişim olur diye beklerken para iadesi kararı verilmiş şuanki ekonomiyle 3099 tl tarafımıza ödenecekmiş o para ile şimdi bir tv almak imkansız karara itiraz edilse değişim kararı çıkarma ihtimalim var mı süreci nasıl yönetmeliyim fikirlerinize önerilerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim
 

Ekli dosyalar

  • karar.png
    karar.png
    432.3 KB · Görüntüleme: 20
  • başvuru.png
    başvuru.png
    202.2 KB · Görüntüleme: 20
İlginç bir karar olmuş. Değişim isteyip, bilir kişi raporuna göre haklı çıkıp, ücret iadesine karar verilmesine pek anlam veremedim. Hadi değişim kararı çıkmıyor, bari onarım kararı çıkarsalardı. @Adem Helvacı sen ne düşünüyorsun bu karar hakkında?
 
İlginç bir karar olmuş. Değişim isteyip, bilir kişi raporuna göre haklı çıkıp, ücret iadesine karar verilmesine pek anlam veremedim. Hadi değişim kararı çıkmıyor, bari onarım kararı çıkarsalardı. @Adem Helvacı sen ne düşünüyorsun bu karar hakkında?
Süreç hakkında araştırma yapıyorum ama bu tarz bir karara dek gelmedim aylardır mağdur durumdayız tüketici hakem heyetine başvurmadan önce adem helvacının YouTube videoları bize yön cizmişti. 3 kasımda servis macerası ile başlayan süreç THH kararı ile garip bir noktaya geldi
 
Tamamen hatalı bir karar.
Siz ilk defa karşılaşmışsınız fakat ben çok denk geldim.
Hakem Heyetlerinde o gün kafası atık bir Raportör arkadaşın dikkatinden kaçınca siz Mahkemede uğraşmak durumunda kalıyorsunuz.

Mahkemeye taşıyın konuyu ve dilekçenizde mutlaka aşağıdaki maddeye atıfta bulunun.

MADDE 22 – (1) Tüketici hakem heyeti, uyuşmazlık ile ilgili karar verirken tarafların talebiyle bağlıdır.

Dosyaya göre sizin talebiniz MAMİD, Gerekçeli Karar bölümünde de sizi haklı bulmuş ancak kendi kafalarına göre ücvret iadesine karar vermişler.

Talebinizle bağlı olmayan bir karar olduğu için itirazınız kabul edilir.

Hakem Heyetlerinde tarafların talebi dışında karar vermenin de bazı usul ve esasları var, mesela haksız edinim girişimi tespiti ile tüketicinin değişim talebi reddedilebilir ancak ürün garantili olduğundan dolayı tüketici de mağdur olmasın diye garantili ve arızalı olan ürünün onarımına karar verebilir, buna da KISMEN KABUL denir. Amaç tarafların ikisinin de hakkını korumaktır.
 
Tamamen hatalı bir karar.
Siz ilk defa karşılaşmışsınız fakat ben çok denk geldim.
Hakem Heyetlerinde o gün kafası atık bir Raportör arkadaşın dikkatinden kaçınca siz Mahkemede uğraşmak durumunda kalıyorsunuz.

Mahkemeye taşıyın konuyu ve dilekçenizde mutlaka aşağıdaki maddeye atıfta bulunun.

MADDE 22 – (1) Tüketici hakem heyeti, uyuşmazlık ile ilgili karar verirken tarafların talebiyle bağlıdır.

Dosyaya göre sizin talebiniz MAMİD, Gerekçeli Karar bölümünde de sizi haklı bulmuş ancak kendi kafalarına göre ücvret iadesine karar vermişler.

Talebinizle bağlı olmayan bir karar olduğu için itirazınız kabul edilir.

Hakem Heyetlerinde tarafların talebi dışında karar vermenin de bazı usul ve esasları var, mesela haksız edinim girişimi tespiti ile tüketicinin değişim talebi reddedilebilir ancak ürün garantili olduğundan dolayı tüketici de mağdur olmasın diye garantili ve arızalı olan ürünün onarımına karar verebilir, buna da KISMEN KABUL denir. Amaç tarafların ikisinin de hakkını korumaktır.
Çok teşekkür ederim yardımınız için eskiden olsa karar bizim için ödül olabir 3000 liraya bir TV alınabilirdi şimdi ise hem bizi haklı görüp hemde cezalandırmaktan başka birşey değil tekrardan teşekkür ediyorum
 
Hatalı karar düzeltildi süreç daha da yorucu hale gelmedi şimdi 15 günlük itiraz süresini beklemelimiyim yoksa direk medimartta görüşmelimiyim
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230603_132253.jpg
    IMG_20230603_132253.jpg
    83.5 KB · Görüntüleme: 16
Merhabalar
Misli ile değişim kararı çıktı çıkmasına ama hala sonuca bağlayamadık. Media markt ilk önce kararı para iadesi olarak sisteme işlemiş önce o düzeltildi sonra size verebileceğimiz Ürünleri belirleyeceğiz dedi bir hafta da o sürdü bugün modelleri belirteceklerdi güya verebilecekleri tek model PEAQ marka bir TV çıktı karşımıza sizin ürün 3000 TL biz size 9000 TV veriyoruz mantığına gidiyorlar ama markaya güzel yorum bile yok misli ile değişimde vestel markasının misli PEAQ mu genelde sistem bu şekil de mi işliyor 49 inç TVnin muadili 43 inç nasıl olur
 
Son düzenleme:
@Peker
merhaba peker, Vesteli thh ye şikayet edeceğim ama nasıl bir yol izlemeliyim bilemiyorum mesela ekteki resmi nasıl dolduracağım yol gösterirsen ve bilgi verirsen sevinirim
 

Ekli dosyalar

  • a2 thh.JPG
    a2 thh.JPG
    26.9 KB · Görüntüleme: 5
@Peker
merhaba peker, Vesteli thh ye şikayet edeceğim ama nasıl bir yol izlemeliyim bilemiyorum mesela ekteki resmi nasıl dolduracağım yol gösterirsen ve bilgi verirsen sevinirim
merhabalar öncelikle Allah yardımcınız olsun inşallah kısa bir süreç olur ve istediğiniz sonucu alırsınız .Bizde süreç ürünün ek garantisi olduğu için farklı ilerledi vesteli değil de mediamarktı şikayet etmiş olduk o bilgilere medimarktın bilgilerini yazmıştım
 
merhabalar öncelikle Allah yardımcınız olsun inşallah kısa bir süreç olur ve istediğiniz sonucu alırsınız .Bizde süreç ürünün ek garantisi olduğu için farklı ilerledi vesteli değil de mediamarktı şikayet etmiş olduk o bilgilere medimarktın bilgilerini yazmıştım
Normalde zaten satın aldığınız mağaza şikayet edilir, bende daha önce öyle oldu, yani mediamarkt şikayet olması doğru olan bence
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri