Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Vivense iade yapmamakta?

furkan.kara25

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
5 Tem 2023
Mesajlar
10
Merhaba Adem Bey,

Yaklaşık 15-17 gün önce Vivense'nin resmi internet sitesinden 4'lü zigon sehpa sipariş verdim, ancak ürün hâlâ elime ulaşmadı. Bunun üzerine siparişimi iptal etmek istedim. Fakat sitelerinde siparişimi iptal edebileceğim bir buton bulamadım.

Müşteri hizmetlerini aradığımda, iptal talebimi ilettim. Ancak bana ürünün “Siparişe Özel Üretim” olduğunu ve bu nedenle iptal/iade işleminin mümkün olmadığını söylediler. Ben de standart bir ürün sipariş ettiğimi, herhangi bir özel ölçü, renk ya da kişiselleştirme talebim olmadığını belirttim. Buna rağmen müşteri temsilcisi, ürünün öne çıkan özelliklerinde "Siparişe Özel Üretim" ibaresinin yer aldığını, bu nedenle iade edemeyeceğimi söyledi.

Ayrıca böyle bir bilgiyle karşılaşmadığımı belirttiğimde, "Satış sözleşmesini okusaydınız görürdünüz." gibi bir yanıt aldım. Bunun üzerine, "Peki ürünün rengi istediğim gibi olmazsa ya da kalitesinden memnun kalmazsam iade edemeyecek miyim?" diye sordum. Temsilci, “Zigon sehpalarımızda fotoğraflarda görünen rengin biraz açık ya da koyu tonları gelebilir.” şeklinde cevap verdi.

Sonuç olarak, bu durumun yasal olup olmadığını merak ediyorum:

  1. Ürün teslim edilmediği için iptal etme hakkım var mı?
  2. Ürün elime ulaştığında rengi, ebadı ya da kalitesi beklentilerimi karşılamazsa iade edemez miyim?

Ayrıca, markanın iade koşulları bana oldukça adaletsiz geldi. Normal iade işlemlerinde bile %30 kesinti yapılacağından bahsediyorlar. Bu doğru ve yasal mı?
Markanın iptal iade koşulları metni : https://destek.vivense.com/tr/blog/urun-iptal-iade-kosullari-nelerdir

Teşekkür ederim.
 
Bankanızda kara listede değil iseniz

şubenizdeki banka müşteri temsilcisi ile görüşün ödemeyi iptal ettirebilirsiniz

Evraklarınız ile işlem başlamadığını ispatlayabilirsiniz.

forum içinde banka ödeme iptal araması yapabilirsiniz
 
Bankanızda kara listede değil iseniz

şubenizdeki banka müşteri temsilcisi ile görüşün ödemeyi iptal ettirebilirsiniz

Evraklarınız ile işlem başlamadığını ispatlayabilirsiniz.

forum içinde banka ödeme iptal araması yapabilirsiniz
Banka müşteri temsilcisini aradım fakat herhangi bir ödeme iptali yapamayacaklarını söylediler. Pazartesi günü de şubeyle gidip görüşeceğim. Teşekkür ederim.
 
'Siparişe Özel Üretim' gerekçesiyle iadeyi kabul etmemeleri yasal bir durum mu? Kaldı ki öyle bir ürün değil mağazaların mevcut olan standart bir ürünü sipariş ettim. Ayrıca normal ürünler de bile iade durumunda %30'luk kesinti yapması çok adaletsiz bir durum. Bu durumu satış sözleşmelerinde yazmış olmaları durumu yasallaştırır mı? Ürün geç de olsa elime ulaşırsa ve memnun kalmazsam tüketici hakem heyetine giderek bir netice alabilir miyim?
 
Ürün gelmeden iade iptal yapılamamasını anlayabilirim lakin “özel üretim” ibaresini kafalarına göre koyup iade için bariyer oluşturmalarını anlayamam.

Siz sipariş verirlen böyle bir bilgi gördünüz mü? Bu ürünler siparişinize özel üretiliyor iade edilemez vs diye. Öyleyse haklı olabilirler ama bu seferde siz siparişinizdeki ürünle bunun aynı olmadığını THH nezdinde ispat ederseniz iade almak zorunda kalırlar yada taahhüt ettikleri termin’e uymamalarını da sebep gösterebilirsiniz diye düşünüyorum.
 
Ürün gelmeden iade iptal yapılamamasını anlayabilirim lakin “özel üretim” ibaresini kafalarına göre koyup iade için bariyer oluşturmalarını anlayamam.

Siz sipariş verirlen böyle bir bilgi gördünüz mü? Bu ürünler siparişinize özel üretiliyor iade edilemez vs diye. Öyleyse haklı olabilirler ama bu seferde siz siparişinizdeki ürünle bunun aynı olmadığını THH nezdinde ispat ederseniz iade almak zorunda kalırlar yada taahhüt ettikleri termin’e uymamalarını da sebep gösterebilirsiniz diye düşünüyorum.
"Siparişe Özel Üretim"

Kelime oyunu yapılıyor. Kişiye özel olarak yapılmıyor. Depolama yapmamak için mesela ayın son haftası o model bandtan çıkıyor. 2 ayda bir yapıyorlar. Siparişler birikiyor. sonra üretim.
 
Dispute acin bankanizdan tarafima urun ulasmadi firma parami iade etmiyir derseniz paranizi alirsiniz veya Urun kargolandi teslim almayin gene para iadesi yapmak zorundalar.
 
Dispute acin bankanizdan tarafima urun ulasmadi firma parami iade etmiyir derseniz paranizi alirsiniz veya Urun kargolandi teslim almayin gene para iadesi yapmak zorundalar.
hiçbir şekilde iade etmek zorunda değiller sözleşmeye yazmışlar herşeyi
 
Hicbir sozlesme kanun onune geçemez kanun acik net ozel uretim soyle olur bu urunu bu adam gider firmayla anlasir ozel urettirir bu urun internetten ozel diye satamaz. Cunku gormeden aliyor. Bu arada soyle sorayim size. teslim almadigi urunu ne yapacak firma? Zorlama teslim yapamaz teslim almadigi icin banka mecbur para iadesi yapar.Özel uretim içinden baska birsey ciksa ne yapacak kime ne tutanak tutturucan kargo beklemiyor firmada ben dogru gonderdim derse kafa yorulcak cok sey var teslim almayin geri gitsin. @dmc178
 
Hicbir sozlesme kanun onunla geçemez kanun acuk net ozel uretim soyle olur bu urunu bu adam gider firmayla anlasir ozel urettirir bu urun internetten ozel diye satamaz. Cunku gormeden aliyor. Bu arada soyle sorayim size. teslim almadigi urunu ne yapacak firma? Zorlama teslim yapamaz teslim almadigi icin banka mecbur para iadesi yapar. @dmc178
başkasına satar kanun üstedir ama sen baştan tüm şartları kabul ederek alıyorsun
 
Amazon. Com dan bir urun aldim parasini bunlar kendi hesaplarinda yani hediye kart olarak tutuyorlar aradim sozlesmede bu yaziyor dediler bende dedimki alirim bu parayi sizden biz yapamayiz dediler bende bankami aradim mali iade ettim kargo no bu teslim almislar iade onayi verilmis parami vermiyorlar dedim olusturrdum ters ibraz dispute yi 2 3 gun surmeden amazon aradi ozur dileyiz hediye cekini kartima iade etti. 23 yildir internetteyim ebaydestek sitesini yonettim hep sikintili durumlari cozdum.
 
başkasına satar kanun üstedir ama sen baştan tüm şartları kabul ederek alıyorsun
Butun sartlari zaten kabul etmis urun hosuma gitmedi teslim almayacagim varmi baska konusulcak birsey yapilan sey satici icin tabiki kotu gercekten ozel uretimse ama musteride almak istemiyor parasini iade edersin
Zaten internette ozel uretim sacma adam begenmezse iade eder. Buyuk risk.
 
aldıgınız ürün özel üretim ürün mü her üründe yemezler o işi
 
Sikayet oldukca vivense kaldirir ozel uretim detayini gorursunuz.
 
Yasanin acigini bulmaya calismislar gibi his oldu bende.
 
o zaman ben viensenşn sitsine gireyim 1 milyonluk renklerini modelini kumaşı sectiğim koltuk şiparişi vereyim sonra da gelen ütrünü teslim almayayım ve ben haklı olayıım hatta grubun hepsi yapsın batıralım vivenseyi silinip gitsinler piyasadan nasılsa tüketici haklı hep
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri