Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Yine Bir Vakum Yapmama Rezilliği!

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

schlaincher

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Haz 2024
Mesajlar
13
Selamlar,

Dün sabah saatlerinde sıfır ürün olarak Bosch ASX09VW30N model 9000 BTU klimamın montajı yapıldı. Vakum yapacak mısınız sorusuna başlangıçta "Evet" yanıtı almama rağmen maalesef vakum yapılmadı.

Boru bağlantıları gerçekleştikten sonra özellikle vakum işleminin pas geçilmemesi için servis elemanlarının başında durdum ama maalesef bir anlık dalgınlığıma denk geldi ve benim müdahale etmeme fırsat kalmadan servis elemanı gaz vanasını açtı.

"Ne yapıyorsun hocam, vakum yapmadan gazı sisteme aktardın" dediğimde klasikleşen "Bunlarda aslında vakuma gerek yok, fabrikadan vakumlu geliyor" gibi ifadeler duydum.
O an kısa süreli bir tartışma yaşadık ve üzerinde vakum yapıldığına dair herhangi bir ibare YAZMAYAN servis kağıdını imzaladım. (Yani servisin elinde vakum yapıldığına dair benim onayladığım bir belge yok.)

Olaydan 2 3 saat sonra servisin ofisine gittim ve durumu anlattım. Servis şefi hatayı kabul ettiklerini, sistemdeki gazı tamamen boşaltacaklarını, uzun bir vakum işleminden sonra yeni gaz dolumu yapacaklarını söyledi ancak kabul etmedim.

Bu süreçten sonra nasıl ilerlemeliyim? Bosch müşteri hizmetlerinin tutumu benden yana mı olacak yoksa kendi yetkili servislerini mi koruyacaklar?

Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum, şimdiden teşekkürler.

SONUÇ
Biraz önce servis müdürü tarafından arandım. Hatamızı kabul ediyoruz, özür dileriz, personele gerekli yaptırımı yaptık dedi. Yarın gün içinde gelerek iç ünite - dış ünite - boru hattı sistemin tamamını sökerek yeni klima takacaklar. Kurulumu da başka bir ekibin yapacağı bilgisi verildi.

Bu olay, konuyu Bosch müşteri hizmetlerine taşıyacağımı, her mecrada şikayette bulunacağımı belirttikten sonra gerçekleşti. Servisin tutumunu beğendim açıkçası. Problemi tamamen servis ile kendi aramızda 24 saat içerisinde çözdük, Bosch müşteri hizmetlerinin dahil olmasına gerek kalmadı.

Destek olan herkese teşekkür ederim. Umarım hem tüketiciler hem de servisler bu konuda daha da bilinçlenir. En nihayetinde bu ürünler ithal ettiğimiz, enerji tüketimi noktasında ülke ekonomisine negatif etki yapan ürünler ve her şeyden önemlisi insan sağlığı söz konusu.
 
Son düzenleme:
Direkt THH'ye gidin. Forumda Vakum ile ilgili THH başvurularıyla ilgili örnekler zaten var. Vakumu yaptığını ispatlayacak olan siz değilsiniz Bosch ispatlayacak. Ürün değişimi isteyebilirsiniz. Sadece dış ünite değişse yeter. Gaz basma, gazı boşaltıp vakum yapma gibi şeyleri kabul etmeyin.
 
Direkt THH'ye gidin. Forumda Vakum ile ilgili THH başvurularıyla ilgili örnekler zaten var. Vakumu yaptığını ispatlayacak olan siz değilsiniz Bosch ispatlayacak. Ürün değişimi isteyebilirsiniz. Sadece dış ünite değişse yeter. Gaz basma, gazı boşaltıp vakum yapma gibi şeyleri kabul etmeyin.
Hocam mesajınız için teşekkür ederim. Sitedeki örnek dilekçe ve örnek kanıtları gördüm. Ayrıca klima ile birlikte gelen montaj klavuzunda da mutlaka vakum yapılması gerektiğine dair 3 sayfalık bir yönerge var. Bu da kanıt teşkil eder mi?

Öncelikle geçmiş olsun. Açıkçası işiniz biraz zor, vakumsuz montaj yapıldığını ispatlamanız gerekecek. Bosch'un da tüketici hakem heyeti kararı olmadan klimayı değiştireceğini pek sanmıyorum.
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim hocam. Ben vakumsuz montaj yapılmadığını ispat etmek zorundaysam Bosch da vakumlu yapıldığını ispat etmek zorunda diye anlıyorum. Bunun ispatı nasıl olabilir?

Teşekkürler
 
Hocam mesajınız için teşekkür ederim. Sitedeki örnek dilekçe ve örnek kanıtları gördüm. Ayrıca klima ile birlikte gelen montaj klavuzunda da mutlaka vakum yapılması gerektiğine dair 3 sayfalık bir yönerge var. Bu da kanıt teşkil eder mi?


Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim hocam. Ben vakumsuz montaj yapılmadığını ispat etmek zorundaysam Bosch da vakumlu yapıldığını ispat etmek zorunda diye anlıyorum. Bunun ispatı nasıl olabilir?

Teşekkürler
Tabiki teşkil eder muhakkak onu da ekleyin dilekçenize.
 
Öncelikle geçmiş olsun. Açıkçası işiniz biraz zor, vakumsuz montaj yapıldığını ispatlamanız gerekecek. Bosch'un da tüketici hakem heyeti kararı olmadan klimayı değiştireceğini pek sanmıyorum.
Adem usta videosunda ilk 6 ay , vakumlama yaptığını ıspatlama yükümlülüğü servis çalışanında diyor yani kullanıcı vakum yapılmadı derse servisin yaptığını ıspatlaması gerekiyormuş aksi halde müşterinin talebi geçerli sayılıyormuş
 
Direkt THH'ye gidin. Forumda Vakum ile ilgili THH başvurularıyla ilgili örnekler zaten var. Vakumu yaptığını ispatlayacak olan siz değilsiniz Bosch ispatlayacak. Ürün değişimi isteyebilirsiniz. Sadece dış ünite değişse yeter. Gaz basma, gazı boşaltıp vakum yapma gibi şeyleri kabul etmeyin.
Murat abi 3 tane vakumsuz klima montajının 3 ünüde kendim şahsen başvuru yaptım 3 işlemimde thh tarafından kanıtı benim yapmam istenerek red edildi oyüzden bu konu thh de de çözülmüyor malesef :(
 
Geçen yıl forumda Bosch marka klima için vakumsuz montaj konulu bir başlık açılmış;


Ve anladığım kadarıyla değişim kararı verilmiş.
 
Murat abi 3 tane vakumsuz klima montajının 3 ünüde kendim şahsen başvuru yaptım 3 işlemimde thh tarafından kanıtı benim yapmam istenerek red edildi oyüzden bu konu thh de de çözülmüyor malesef :(
@Adem Helvacı
Adem abi selamlar, bu konuda senin yorumlarını çok merak ediyorum. Hem forumda hem de Youtube üzerinde tüketici lehine çıkan kararlar mevcut.

Burada önemli olan kıstas nedir? Reddedilen talepler neye göre reddediliyor. 6 ay muhabbeti mi geçerli?
 
Geçen yıl forumda Bosch marka klima için vakumsuz montaj konulu bir başlık açılmış;


Ve anladığım kadarıyla değişim kararı verilmiş.
@NBKpro nun vakumsuz montajlanan Altus kliması da değişti daha üst model Beko marka ile.
 
@NBKpro Hocam selamlar,

@Murat ALA hocamın belirttiği üzere vakum işleminin yapılmaması sonucu klimanıza değişim kararı verilmiş. Diğer arkadaşlara da referans olması açısından süreci paylaşmanız mümkün mü? THH'ye gitmenize gerek kaldı mı? Sadece dış ünite için mi değişim kararı geldi?

Teşekkürler
 
Merak ediyorum neden sadece dış ünite değişiyor ? iç üniteye zarar vermiyor mu aynı vakumsız sıvı iç uniteye gitmiyor mu
 
THH’ye başvurmanız durumunda evinize bir bilirkişi gelecek, bu bilirkişinin klimanın montajı sırasında vakum yapılıp yapılmadığını tespit edebilmesi mümkün değil. Yani eğer Bosch biz vakumlama yaptık şeklinde bir savunma yaparsa siz ürünün ayıplı olduğuna dair iddianızı ispatlayamamış olacaksınız. 6 ay mevzusu ayıplı olduğu ortada olan ürünlerle ilgili bir konudur. Sizin durumunuzda ayıplı montaj yapılıp yapılmadığı belli değil. Hakem heyeti lehinize karar verse bile mahkemeden dönebilir. Şöyle bir ihtimal gerçekleşirse mesela Bosch savunmasında “biz vakum yapmadık, çünkü gerekli değil vs. “şeklinde vakum yapılmadığını ikrar eden bir savunma yaparsa o zaman olumlu bir sonuç alabilirsiniz.
 
Biraz önce servis müdürü tarafından arandım. Hatamızı kabul ediyoruz, özür dileriz, personele gerekli yaptırımı yaptık dedi. Yarın gün içinde gelerek iç ünite - dış ünite - boru hattı sistemin tamamını sökerek yeni klima takacaklar. Kurulumu da başka bir ekibin yapacağı bilgisi verildi.

Bu olay, konuyu Bosch müşteri hizmetlerine taşıyacağımı, her mecrada şikayette bulunacağımı belirttikten sonra gerçekleşti. Servisin tutumunu beğendim açıkçası. Problemi tamamen servis ile kendi aramızda çözdük, Bosch müşteri hizmetlerinin dahil olmasına gerek kalmadı.

Destek olan herkese teşekkür ederim. Umarım hem tüketiciler hem de servisler bu konuda daha da bilinçlenir. En nihayetinde bu ürünler ithal ettiğimiz, enerji tüketimi noktasında ülke ekonomisine negatif etki yapan ürünler ve her şeyden önemlisi insan sağlığı söz konusu.

Değişim sonrası notları tekrardan aktarıyor olurum.
 
@NBKpro Hocam selamlar,

@Murat ALA hocamın belirttiği üzere vakum işleminin yapılmaması sonucu klimanıza değişim kararı verilmiş. Diğer arkadaşlara da referans olması açısından süreci paylaşmanız mümkün mü? THH'ye gitmenize gerek kaldı mı? Sadece dış ünite için mi değişim kararı geldi?

Teşekkürler

Merhaba, tüm süreci şu başlıkta anlatmıştım

 
Geçmiş olsun.
Bu konuları da yayınlamak lazım aslında.
Klima değiştiekten sonra servis müdürünün vs ismini öğrenme şansınız olursa, yeni klima takıldıktan sonra yaşadığınız süreci anlatan kısa bir videoyu çekip bana yollarsanız BOSCH için biz de teşekkür yayınlamaktan mutluluk duyarız.
 
Kötü Ekovat yağı iç üniteye bulaşmıyor mu
Yağ kompresörün içinde tesisatta gezmiyor. Borularda sadece soğutucu akışkan dediğimiz GAZ geziyor. Kötü olarak nitelendirirsek eski sistemin gazını zaten vakum yaparken emip atıyoruz sistemden dışarıya. Buzdolapları da aynı mantık. Kompesörün içinde yağ olur dolabın içindeki kılcal tesisatta gaz dolaşır. Bazen kompesör arıza yapar sisteme yağ basar. O zamanda sistem temizliği yapılır saf asetonla. Yeni kompresör takılır vakumu yapılır pislik temizlenir gerekli gramajda gaz şarjı yapılır sistem çalışıtırılır.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri