Neler yeni

Vakumsuz Klima Montajında Neler Yapılmalı, ARÇELİK vakumsuz klima montajı ve THH süreci

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Satın alıp 21 gün servisin kurulum yapması için beklediğim klimam bugün kuruldu. Aslında daha servis gelmeden bile @Murat ALA ve @Adem Helvacı ile irtibat halindeydik. Tam da Murat'la konuşurken servis aradı geliyoruz diye. Geldiler baktılar falan ben dedim böyle istiyorum, iyi tamam dediler. Binanın dışında kaplama olması biraz dış ünite konusunda fikir ayrılıkları çıkardı, e bak dedim takanlar takmış, zaten evde eskiden klima varmış ve dübelleri de duruyor. Oraya taktılar, Sonra iç ünite hazırlandı falan boruyu tam 3 metre olacak şekilde kestiler, Hatta belki birazcık daha az. Alüminyum ve neredeyse kalem kalınlığında boru kullanıyorlar. Neyse mühendislerimiz bunun hesabını yapmıştır muhtemelen.

Murat'a geldiler deyince direkt "vakum motoru getirmişler mi" diye sordu. Ben de "görünürde yok şimdilik, bir bakalım ne yapacaklar dış üniteyi taksınlar" dedim. Aslında görünen köy kılavuz istemez, vakum yapmayacaklar.

klima yerde.jpeg
Görselde de göründüğü gibi dekoratif bant dedikleri şeyi sardılar, neresi dekoratifse artık bunun, sonra boruyu gönderdiler delikten dışarı doğru. Aynı zamanda dış ünite de askıda vidaları sıkılmadan bekliyordu burda. Neyse iç ünite yerine takıldı boruyu çıkardılar dışarı, tam da o sırada balkondayız, sohbet muhabbet konuşuyoruz bir yandan da işte, "ee hani senin vakum motorun nerde" dedim. "vakum motoru yok" dedi. diğeri de "abi gerek yok motora falan bak ben nasıl vakum yapacam" dedi. "boruyu tam sıkmadan gazı salacaksın" dedim. "öyle yapıyorsun da sıkıntı çıkar" falan dedim, "ben bu yaz başından beri kaç tane klima taktım hiç birinden şikayet almadım" dedi. "sen yine de tak bi 10 dk vakum yap bir şey kaybetmezsin" gibi şeyler söyledim ama nafile. hatta şu yukardaki fotoyu çekerken de "abi yüzümüz görünmesin" dedi, seni hiç çekmiyorum zaten sadece klimayı çekiyorum dedim. hatta anlattım da şöyle sitemiz var falan diye. en son o muhabbette "abi bir şey olmaz" dedi, en son "biz vakum yapmıyoruz" dedi, bunu duydum da daha ne diyim. arabada vakum motoru bile yoktur. bunlar taktılar gittiler, Ben de gruba foto atıyorum falan, tam balkona çıktım dış üniteyi attım fotoğrafa.
balkon dış.jpeg Tam da bu noktadayım, ses atayım da anlatayım diyordum ki Murat vakum noldu dedi, tam arkasından Adem abi de "sen de vakum yaptırmadıysan..." şeklinde devam eden bir şeyler yazdı şuan tam hatırlamıyorum da. Abi tam da ses atacaktım dedim ben de, anlattım durumu böyle böyle, yapıştıralım THH dedim. Murat da gaza geldi, Adem abi dinledikçe zaten çok sinir oldu ses tonundan öyle anladım. Ben parça parça ses atıyorum, Murat bir yandan yazıyor, Adem abi de ses atıyor, beni dinledikçe Adem abi de sinir oldu. "Gir kardeşim e devlete yaz çekinme" falan diyor, "Abi laptopu açtım bile" dedim.

Şimdi biraz da vakumsuz klima montajında THH başvurusu aşamalarını anlatayım. E Devlet'e giriş yapıyoruz, hakem heyeti yazınca zaten çıkıyor. "Tüketici hakem heyeti başvurusu" önce kendi bilgilerimizi getiriyor, doğruluğunu teyit edip onayladıktan sonra, tüketici şikayeti kategorisini seçiyoruz.

5 adımdan oluşuyor başvuru, ilk adımda şikayet edilen firma bilgileri kısmı var. Oraya klima Arçelik olduğu için ve satıcıyla değil Arçelik servisiyle sorunum olduğu için Arçelik AŞ yazdım. Alt kısımda "satıcı ve sağlayıcı adres bilgileri" var, oraya da Arçelik'in adres, telefon ve faks bilgilerini girdim. Aslında sadece adres yetiyor, diğerleri isteğe bağlı. Kullanma kılavuzunun en arkasında yazıyordu hepsini girdim.
İkinci adımda şikayet bilgileri yazıyor, fatura tarihi, fatura seri no ve uyuşmazlık bedeli yazıyor, onları girdim. İstek gibi bir yer var, orada 4 seçimlik hakkı yazıyor, ayıpsız misliyle değişim, ayıp oranında indirim, ücret iadesi vs. bir de diğer seçeneği de var. oraları doldurmak da basit.
Şikayet konusu kısmına detaylı açıklama yazmak gerekiyor. ben önce konuyu sonra detaylı açıklama yazmak için ayrı bölüm var sandım yokmuş, orayı da doldurduktan sonra evrak yüklemeyi istiyor, bunlar pdf formatında olmalı, ben faturayı, altustan gelen mesajları (randevu tarihi ve kurulum yapıldığına dair) ve vakumla ilgili bir bilgiyi ekledim. Vakum yapmadıklarını fotoğraflama gibi bir imkanım yok çünkü. Bir önizleme formu gösteriyor dördüncü aşamada. ve son aşamada hakem heyeti seçimi yaptırıyor. Ya size ya da firmaya yakın olan hakem heyetini seçtim. Hatta bunu da Adem abiye sorduğumda, "elden evrak teslim etmeyeceksen firmaya yakın olan hakem heyeti daha iyi olur" dedi, o yüzden İstanbul Beyoğlu heyetine göndermiş oldum.

Hiçbir zorluğu yok, sonuç ne çıkarsa çıksın ÜCRETSİZ bir işlem. İlk kısımda şikayet edilen kısmından sonra satıcı ve sağlayıcı adresi deyince acaba satıcıyı mı girmem gerekiyor diye düşündüm, ama benim satıcıyla bir problemim yok hatta tam tersine satıcıya teşekkür etmek gerek. Servis de benim muhatapım değil, ben hizmeti sonuç olarak Arçelik'ten aldığım için onu yazdım. Tüm işlemler 10 dakikada tamamlanıyor. Sonra başvuruyu tamamla deyince dosya numarası atıyor, bu kadar basit.

bitmiş iç hali.jpegkumanda.jpeg
Klimanın son halini ve kumandasını da ekleyeyim şöyle.



Ayrıca hakem heyeti dosyasına eklediğim belgeleri de şöyle atayım
altustan gelen mesaj lar.jpg Şu görseli ekledim, gelen mesajlar işte randevu tarih saati ve talep no falan yazıyor.


vakumun önemi.jpgvakum çekimi.jpgpompa gösterge.jpg Adem abinin attığı şu yazıları ekledim tek pdf halinde.

Bir de ürün faturasını ekledim.

Başvuru metni ve online oluşturulan başvuru formumu da ekleyeyim
BasvuruFormu1024_1.jpg

Bu şekilde, bakalım süreç ne kadar sürecek, ne olacak...
 

byhorozkentli

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
6 Ağu 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
7
Puanları
3
Hocam iyi güzel de bile bile bu işlemlerle uğraşmayı niye göze aldın orasını anlamadım madem vakum makinesi yok ben montaj istemiyorum bırakın makine ile gelin demek daha kolay iken neden thh vs ile uğraşıyorsun anlam veremedim,
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
933
Çözümler
1
Tepki puanı
1,838
Puanları
93
Haklı davanızda başarılar ama ben olsaydım hadi güle güle der montaj yaptırmazdım.
 

Murat ALA

Moderator
Moderator
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
8,921
Çözümler
45
Tepki puanı
10,307
Puanları
213
Konum
Ankara
Şimdi montaj niye yaptırdın diyen arkadaşlar olmuş. @NBKpro İzmir'de yaşıyor ve bu sıcaklarda klima alıp 21 gün bekledi. Tabii ki taktıracak. Vakum yapmaması da servise fatura olacak. @NBKpro babalar gibi kullanacak o klimayı, hakem heyeti kararı çıkınca da paşalar gibi gelecekler o dış üniteyi değişecekler adam akıllı vakumu yapılacak sistem tekrardan faaliyete alınacak. Burada @NBKpro nun tek zararı 21 gün beklemiş olması montajı. Değişecek dış ünitenin de faturası yetkili servise kesilecek zaten. Servis sahibi de ekiplerini uyarsın bir zahmet fabrikadan gelen talimatlara karşı.
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Şimdi montaj niye yaptırdın diyen arkadaşlar olmuş. @NBKpro İzmir'de yaşıyor ve bu sıcaklarda klima alıp 21 gün bekledi. Tabii ki taktıracak. Vakum yapmaması da servise fatura olacak. @NBKpro babalar gibi kullanacak o klimayı, hakem heyeti kararı çıkınca da paşalar gibi gelecekler o dış üniteyi değişecekler adam akıllı vakumu yapılacak sistem tekrardan faaliyete alınacak. Burada @NBKpro nun tek zararı 21 gün beklemiş olması montajı. Değişecek dış ünitenin de faturası yetkili servise kesilecek zaten. Servis sahibi de ekiplerini uyarsın bir zahmet fabrikadan gelen talimatlara karşı.

Zaten 21 gün beklemişim bu sefer bunlar sisteme müşteri evde yok / kurulumu kabul etmedi deyip en erken bence 1 hafta sonraya atarlar
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Süreci ufaktan da olsa anlatayım. Böyle durumlarda mümkün olduğunca EN ÜSTTEN başlamayı tercih ederim. Ben servis elemanlarını servise değil direkt firmaya şikayet etme taraftarıyım. Bu hemen her durum için bu şekilde benim kendi düşüncem.
Adem abinin de verdiği destekle, (ki ben THH yazalım abi dediğimde "yaz tabi durduğun kabahat" demesi buna bir örnek) klimanın dış ünite değişimini istedim. Onların önerileri: arkadaşlar gelsin, gazı boşaltsınlar, güzel bir şekilde vakumunu yapıp ölçüsüne göre yeni gaz versinler. Bunu kabul etmeyip dış ünite değişimi isteyince tamam dediler, o şekilde not alıyorum dediler. Ertesi gün Arçelik self servis'de talep sorgulama kısmında klima dış ünite değişimi diye görünmeye başladı. Ondan 2 gün sonra ise iç ünite değişim talebi de açmışlar. Ben böyle bir şey istememiştim ki, ben sadece dış ünite değişimi istemiştim hatta bunu da telefonda belirttim, "yanlış anlamayın ben komple ürün değişimi istemiyorum, ne kadar gaz boşaltılıp vakum yapılsa da kompresör yağı ile gaz ve havanın karıştığını düşündüğüm için bu sebeplerle sadece dış ünite değişimi istiyorum" demiştim. Bu sırada da dış ünite değişim talebi görünmeye başlarken gelen SMS ile, talebimle ilgili Whatsapp'tan bilgi alabileceğimi belirttiler. Belirttikleri numaraya yazdım ben de Whatsapp'tan, ürün değişim talebinizin işlemleri başladı dedi. "ee, ne bilgisi vereceksiniz, niye whatsapp'a davet ettiniz" dedim, "başka bir şey yok bunu dicektik" dediler.

Ondan sonraki gün (iç ünite için de talep açtıkları gün) 3 kez belli aralıklarla yine whatsapp'tan bilgi alabileceğim mesajı geldi, hatta @Murat ALA 'ya dedim ki bu ne böyle "gel bişi konuşcaz" diye whatsapp'a çağırıyorlar lisede miyiz diye şakayla karışık bir şey söylemiştim. Yine yazdım Whatsapp'tan, klima değişimi için bana ALK-1250 yerine 31225 A model Beko klimayı önerdiler, özelliklerine internet sitemizden bakıp kararınızı söylersiniz dediler. E benim böyle bir talebim olmadı ki, bana dış ünite yeterdi önce komple değiştiricez dediler sonra Beko dediler. Ben Altus'a fittim aslında. Neyse baktım 31225 A modeline, benim Altus'tan farkı klima üstünde derece gösteren bir ekran olması ve kumandası. Diğer teknik özellikler aynı. (31225 modeli 31225 A modeline göre biraz daha tüketim açısından verimli bir ürün), 31225 A modelini kabul ettiğimi söyledim Whatsapp'tan. Tamam sizinle iletişime geçilecek dediler. Ondan da bir gün sonra klimanız hazır servise sevk edilecek, sevk edilince tekrar bilgi verilecek diye bir SMS geldi.
Araya cumartesi-pazar girdi, Pazartesi de hem Klimanız servisimizde hazır diye SMS gelmiş, hem de gün içinde defalarca aramışlar servisten. Çalıştığım için açamamıştım, geri döndüm kendilerine, ve "bugün 6-8 arası müsaitseniz hemen gelip takalım" dediler. Benim çalışma saatlerimle onların boş saatleri anca yarın uyuştuğu için yarın sabaha randevu ayarladık. Bakalım ne yapacaklar? Ben de merak ediyorum.

Bunu da gelip vakumsuz bir şekilde takarlarsa hem çok gülerim hem de isyan ederim artık :hihi

Şunu da ekleyeyim, iki montaj arasında tam 10 gün süre olacak. Hadi randevuyu ben ertelemesem 1 hafta bir süre. Cumartesi Pazar dahil. Madem böyle bir iş 1 haftada çözülebiliyor hızlı bir şekilde, neden bunu herkese yapmıyorlar, illaki bastırmak mı gerekiyor? Neden aylarca insanları oyalıyorlar? Aslında cevabı açık, ne kadar insan yıldırabilirsek kârdır. Soğutuyor mu, evet, o zaman boşver uğraşamam. diyecek bir sürü kişi var.


İkincisi de, neden 10 dk'lık bir işi yapmadıkları. Noldu şimdi? daha mı iyi oldu. Altus fiyatına Beko klima sahibi olmuş oldum. Ha bu klima değişiminin maliyeti var elbette, artık onu montaj elemanından mı çıkarırlar, servisten mi çıkarırlar, yoksa firma mı karşılar bilemiyorum. Beni hiç ama hiç de ilgilendirmiyor. Elemanın bir hatası olmasa ve elemandan çıkarmaya çalışsalar ben de üzülürdüm. Ama şimdi bunun faturasının hatalı olan tarafa yansıması bence de daha iyi olur. Ürün fiyatını bir kenara bırakalım, yeniden klima geldi masraf, e servis iki kere buraya gelmiş olacak o da masraf, ilk başta düzgün yapsalar yarın için o randevu saatinde benim yerime başkasına gideceklerdi, zaman kaybı da oldu kendilerine. Artık o onların bileceği iş. Ben de istemezdim böyle olmasını, ama bir yandan iyi de oldu bu süreç.

Belki de elemanın suçu yok, belki servisten dediler "salın gazı sıkın boruyu bitsin, vakumla falan uğraşmayın."
yani kendi beyanlarında "bu bizim üstünde durduğumuz, çok hassas ve atlanmaması gereken bir konu" diyor servis ama arka yüzünü bilemiyoruz.
ihtimal 1: "ben size demedim mi vakumsuz takılmayacak klima diye, niye vakumsuz taktınız."
ihtimal 2: "beyler, patladık. tamam vakuma gerek yok yapmayın dedik ama müşteri de bunun üstünde ısrarla duruyorsa hem bizi hem kendinizi yakmayın, göstermelik takıverin motoru, bir sonraki müşteride yine bildiğimiz gibi yaparız"
ikisi de gerçekleşmiş olabilir.

Benden söküp götürecekleri klimaya da ne olacağı bilinmiyor. Kime fatura edildiyse muhtemelen onda kalır ürün, o da "teknisyenden sıfır" ya da "servisten sıfır" diyerek ya da el altından bir özel servise ya da spotçuya satılır düşüncesindeyim. Diğer bir ihtimal daha var ki o da paketlenip başka bir değişim yapılacak müşteriye gönderilecek olması.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,885
Çözümler
82
Tepki puanı
44,812
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Süreci ufaktan da olsa anlatayım. Böyle durumlarda mümkün olduğunca EN ÜSTTEN başlamayı tercih ederim. Ben servis elemanlarını servise değil direkt firmaya şikayet etme taraftarıyım. Bu hemen her durum için bu şekilde benim kendi düşüncem.
Adem abinin de verdiği destekle, (ki ben THH yazalım abi dediğimde "yaz tabi durduğun kabahat" demesi buna bir örnek) klimanın dış ünite değişimini istedim. Onların önerileri: arkadaşlar gelsin, gazı boşaltsınlar, güzel bir şekilde vakumunu yapıp ölçüsüne göre yeni gaz versinler. Bunu kabul etmeyip dış ünite değişimi isteyince tamam dediler, o şekilde not alıyorum dediler. Ertesi gün Arçelik self servis'de talep sorgulama kısmında klima dış ünite değişimi diye görünmeye başladı. Ondan 2 gün sonra ise iç ünite değişim talebi de açmışlar. Ben böyle bir şey istememiştim ki, ben sadece dış ünite değişimi istemiştim hatta bunu da telefonda belirttim, "yanlış anlamayın ben komple ürün değişimi istemiyorum, ne kadar gaz boşaltılıp vakum yapılsa da kompresör yağı ile gaz ve havanın karıştığını düşündüğüm için bu sebeplerle sadece dış ünite değişimi istiyorum" demiştim. Bu sırada da dış ünite değişim talebi görünmeye başlarken gelen SMS ile, talebimle ilgili Whatsapp'tan bilgi alabileceğimi belirttiler. Belirttikleri numaraya yazdım ben de Whatsapp'tan, ürün değişim talebinizin işlemleri başladı dedi. "ee, ne bilgisi vereceksiniz, niye whatsapp'a davet ettiniz" dedim, "başka bir şey yok bunu dicektik" dediler.

Ondan sonraki gün (iç ünite için de talep açtıkları gün) 3 kez belli aralıklarla yine whatsapp'tan bilgi alabileceğim mesajı geldi, hatta @Murat ALA 'ya dedim ki bu ne böyle "gel bişi konuşcaz" diye whatsapp'a çağırıyorlar lisede miyiz diye şakayla karışık bir şey söylemiştim. Yine yazdım Whatsapp'tan, klima değişimi için bana ALK-1250 yerine 31225 A model Beko klimayı önerdiler, özelliklerine internet sitemizden bakıp kararınızı söylersiniz dediler. E benim böyle bir talebim olmadı ki, bana dış ünite yeterdi önce komple değiştiricez dediler sonra Beko dediler. Ben Altus'a fittim aslında. Neyse baktım 31225 A modeline, benim Altus'tan farkı klima üstünde derece gösteren bir ekran olması ve kumandası. Diğer teknik özellikler aynı. (31225 modeli 31225 A modeline göre biraz daha tüketim açısından verimli bir ürün), 31225 A modelini kabul ettiğimi söyledim Whatsapp'tan. Tamam sizinle iletişime geçilecek dediler. Ondan da bir gün sonra klimanız hazır servise sevk edilecek, sevk edilince tekrar bilgi verilecek diye bir SMS geldi.
Araya cumartesi-pazar girdi, Pazartesi de hem Klimanız servisimizde hazır diye SMS gelmiş, hem de gün içinde defalarca aramışlar servisten. Çalıştığım için açamamıştım, geri döndüm kendilerine, ve "bugün 6-8 arası müsaitseniz hemen gelip takalım" dediler. Benim çalışma saatlerimle onların boş saatleri anca yarın uyuştuğu için yarın sabaha randevu ayarladık. Bakalım ne yapacaklar? Ben de merak ediyorum.

Bunu da gelip vakumsuz bir şekilde takarlarsa hem çok gülerim hem de isyan ederim artık :hihi

Şunu da ekleyeyim, iki montaj arasında tam 10 gün süre olacak. Hadi randevuyu ben ertelemesem 1 hafta bir süre. Cumartesi Pazar dahil. Madem böyle bir iş 1 haftada çözülebiliyor hızlı bir şekilde, neden bunu herkese yapmıyorlar, illaki bastırmak mı gerekiyor? Neden aylarca insanları oyalıyorlar? Aslında cevabı açık, ne kadar insan yıldırabilirsek kârdır. Soğutuyor mu, evet, o zaman boşver uğraşamam. diyecek bir sürü kişi var.


İkincisi de, neden 10 dk'lık bir işi yapmadıkları. Noldu şimdi? daha mı iyi oldu. Altus fiyatına Beko klima sahibi olmuş oldum. Ha bu klima değişiminin maliyeti var elbette, artık onu montaj elemanından mı çıkarırlar, servisten mi çıkarırlar, yoksa firma mı karşılar bilemiyorum. Beni hiç ama hiç de ilgilendirmiyor. Elemanın bir hatası olmasa ve elemandan çıkarmaya çalışsalar ben de üzülürdüm. Ama şimdi bunun faturasının hatalı olan tarafa yansıması bence de daha iyi olur. Ürün fiyatını bir kenara bırakalım, yeniden klima geldi masraf, e servis iki kere buraya gelmiş olacak o da masraf, ilk başta düzgün yapsalar yarın için o randevu saatinde benim yerime başkasına gideceklerdi, zaman kaybı da oldu kendilerine. Artık o onların bileceği iş. Ben de istemezdim böyle olmasını, ama bir yandan iyi de oldu bu süreç.

Belki de elemanın suçu yok, belki servisten dediler "salın gazı sıkın boruyu bitsin, vakumla falan uğraşmayın."
yani kendi beyanlarında "bu bizim üstünde durduğumuz, çok hassas ve atlanmaması gereken bir konu" diyor servis ama arka yüzünü bilemiyoruz.
ihtimal 1: "ben size demedim mi vakumsuz takılmayacak klima diye, niye vakumsuz taktınız."
ihtimal 2: "beyler, patladık. tamam vakuma gerek yok yapmayın dedik ama müşteri de bunun üstünde ısrarla duruyorsa hem bizi hem kendinizi yakmayın, göstermelik takıverin motoru, bir sonraki müşteride yine bildiğimiz gibi yaparız"
ikisi de gerçekleşmiş olabilir.

Benden söküp götürecekleri klimaya da ne olacağı bilinmiyor. Kime fatura edildiyse muhtemelen onda kalır ürün, o da "teknisyenden sıfır" ya da "servisten sıfır" diyerek ya da el altından bir özel servise ya da spotçuya satılır düşüncesindeyim. Diğer bir ihtimal daha var ki o da paketlenip başka bir değişim yapılacak müşteriye gönderilecek olması.


Yazının tamamını okudum, itiraz edeceğim tek husus, servis sahiplerinin slaın gazı gitsin demiş olma olasılıkları.
Bu durum, aklıselim sahibi hiçbir servis yöneticisinin asla kullanamayacağı bir cümledir zira ileride aynen senin başına gelen durum gibi konularda ihale direkt olarak ona kalır çünkü.

O şarlatan teknisyen 'Biz yapmıyoruz'' ve ''Hiç kimseye yapmıyoruz'' dediğinde zaten mevzunun ne olduğu gayet net şekilde ortadaydı.

Bana ulaşan firma yetkilileri her marka için yazıyorum bunu ''Aslında her zaman yapıyoruz falat tesadüf tam da bu montaj öncesi yapı vakum motorunun yağı bitmiş gazı kaçmış inek içmiş'' vs diyorlar. Halbuki neyin ne olduğunu onlar da biliyor biz de biliyoruz.

Biz neden bu kadar fırtınalar kopartıyoruz peki? Sadece elektrik tüketimi bakımında bile değerlendirsek ülke genelinde MİLYONLARCA insanın evlerine klimaların vakumsuz takıldığını düşünün. Sonra her bir evde her sene sadece tek bir klima için dahi vakumlu ile vakumsuz arasındaki verimden dolayı tüketim farkının senelik 500tl olduğunu düşünün (Ben yaz ve kış sezonlarında aylık 500 750 1000tl dolayında fatura ödüyorum.)

Hadi herkes bu kadar yoğun klima kullanmıyor olsun bu parayı 300tl yapalım. Milyonlarca insanın her sene 300tl gereksiz yere tükettiği enerji aynı zamanda ülkenin dışa bağımlı olduğu bir enerji grubunda israf olmuyor mu?

Hadi benim hiçbir dini inancım yok, peki İnanan dostlar Yaratanın yolladığı Kutsal kitapta yazan ayet ile de bu konuyu dile getirdiğini bilmezler mi?

En'am Suresi, 141. ayet: Asmalı ve asmasız bahçeleri, hurmaları ve tadları farklı ekinleri, zeytinleri ve narları -birbirine benzer ve benzeşmez -yaratan O'dur. Ürün verdiğinde ürününden yiyin ve hasad günü hakkını verin; israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez.

Yani bilimsel olarak bakın yanlış, Dini olarak bakın yanlış, İnsanlık olarak bakın yanlış, neresinden bakarsanız bakın vakumsuz klima takılması yanlıştır.
 

hierapolismuhtarı

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
13 Ağu 2023
Mesajlar
118
Tepki puanı
116
Puanları
43
Nasıl vakum yapmazlar anlamıyorum. Biz 4 sene önce Arçelik klima aldık. Kurulum için çağrı merkezinden randevu alırken vakum işleminin yapılmasını özellikle belirtmiştim. Geldiklerinde de sordum, vakumsuz montaj yapmayız dediler. 10 dakika vakum yapıldı. Servis elemanı "vakumu da yaptık soğuması ısıtması mükemmel olur" dedi. Bu servisler neden bir değil acaba?
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Sürecin son mesajını da yazayım, bugün dedikleri saat aralığında gelidler, ellerinde vakum motoru da vardı, bu kez gelen ekip taşeron değil servisin kendi elemanlarıydı, eski dış üniteyi söktüler, daha sonra iç üniteyi söktüler, hatta o sırada klimanın ALTUS olduğunu fark edince, biz beko getirdik, yanlış mı getirdik acaba diye düşünüp sistemden kontrol ettiler, sorun yok BEKO verdiler dedim ben de. İç üniteyi de sökerek kutuya koydular, klimanın kitapçığı ve kumandasını da teslim ettim. Yeni ürünleri taktılar, boru aynı kaldı, vakum cihazını da bağladılar ve beklemeye başladık. 15-20 dk vakum yapıldı, daha sonra bağlantı boruları tekrar kontrol edildi, klimayı çalıştırdılar ve içerinin soğumasını beklediler bir süre de, içerisi soğuyunca da son kontrolleri yaparak iç ünite ve dış ünitenin benim adıma kesilmiş iki ayrı faturasını da teslim ettiler ve evden ayrıldılar. Ekip gayet temiz ve düzgün çalıştı. Diğer ekip gibi meyve kasasında ve kovada aletlerle değil, her aletin kendi çantasında olduğu iyi bir ekipti. Buradan da klimayı takan ekibe, Arçelik'ten ilgilenen kişilere teşekkürlerimi ileteyim. Asıl olarak da bu süreçte yanımda ve yardımcı olan @Murat ALA ve @Adem Helvacı abime teşekkürlerimi sunuyorum. Göz ardı edilerek yapılan bir yanlışı birlikte düzelttirdik.

İki klimayı karşılaştırmaya gelince, dış ünite içeriği birebir aynı. Tüm tüketim verileri aynı.

İç ünitede farklılık olarak iki tane ışık yerine 2 basamaklı ekran var. Ayarlanan dereceyi gösteriyor. Power ışığı ve zaman ayarı yapılırsa saat ışığı var. Asıl ciddi farklılık kumandasında, yeni tip kumandayı gerçekten çok beğendim. Ekonomi/tasarruf modunda mı değil mi Altusta görünmüyordu, bu kumandada görünüyor. Fan ayarı tek tuş değil + ve - olacak şekilde iki tuş. Saat ayarı var, altusta sadece "5 saat sonra kapan" diye uyku modu komutu verilebiliyordu. Bu kumandada saati ayarlayıp saat 15:30'da çalış, 16:30'da kapan şeklinde komut verilebiliyor. Temizlik tuşu var, soğutmada klimayı kapattıktan sonra 30 dakika boyunca düşük seviyede fan çalıştırarak nemi kurutup koku yapmasını engelliyormuş. Bu saydığım marifetler cihazdan çok kumandada. Ayrıca mavi ışığı var kumandanın, çok şık duruyor.

Klimanın iç ünitesinde de ekran harici herhangi bir farklılık göremedim. Kısaca ürün aynı, altusun özellikleri biraz kısıtlanmış.

Arçelik-Beko yeni tip Inverter klima kumandası
IMG-20230817-WA0024.jpeg

Yeni takılan klima

IMG-20230817-WA0058.jpeg


Dış ünite
IMG-20230817-WA0032.jpeg
 

Murat ALA

Moderator
Moderator
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
8,921
Çözümler
45
Tepki puanı
10,307
Puanları
213
Konum
Ankara
Sürecin son mesajını da yazayım, bugün dedikleri saat aralığında gelidler, ellerinde vakum motoru da vardı, bu kez gelen ekip taşeron değil servisin kendi elemanlarıydı, eski dış üniteyi söktüler, daha sonra iç üniteyi söktüler, hatta o sırada klimanın ALTUS olduğunu fark edince, biz beko getirdik, yanlış mı getirdik acaba diye düşünüp sistemden kontrol ettiler, sorun yok BEKO verdiler dedim ben de. İç üniteyi de sökerek kutuya koydular, klimanın kitapçığı ve kumandasını da teslim ettim. Yeni ürünleri taktılar, boru aynı kaldı, vakum cihazını da bağladılar ve beklemeye başladık. 15-20 dk vakum yapıldı, daha sonra bağlantı boruları tekrar kontrol edildi, klimayı çalıştırdılar ve içerinin soğumasını beklediler bir süre de, içerisi soğuyunca da son kontrolleri yaparak iç ünite ve dış ünitenin benim adıma kesilmiş iki ayrı faturasını da teslim ettiler ve evden ayrıldılar. Ekip gayet temiz ve düzgün çalıştı. Diğer ekip gibi meyve kasasında ve kovada aletlerle değil, her aletin kendi çantasında olduğu iyi bir ekipti. Buradan da klimayı takan ekibe, Arçelik'ten ilgilenen kişilere teşekkürlerimi ileteyim. Asıl olarak da bu süreçte yanımda ve yardımcı olan @Murat ALA ve @Adem Helvacı abime teşekkürlerimi sunuyorum. Göz ardı edilerek yapılan bir yanlışı birlikte düzelttirdik.

İki klimayı karşılaştırmaya gelince, dış ünite içeriği birebir aynı. Tüm tüketim verileri aynı.

İç ünitede farklılık olarak iki tane ışık yerine 2 basamaklı ekran var. Ayarlanan dereceyi gösteriyor. Power ışığı ve zaman ayarı yapılırsa saat ışığı var. Asıl ciddi farklılık kumandasında, yeni tip kumandayı gerçekten çok beğendim. Ekonomi/tasarruf modunda mı değil mi Altusta görünmüyordu, bu kumandada görünüyor. Fan ayarı tek tuş değil + ve - olacak şekilde iki tuş. Saat ayarı var, altusta sadece "5 saat sonra kapan" diye uyku modu komutu verilebiliyordu. Bu kumandada saati ayarlayıp saat 15:30'da çalış, 16:30'da kapan şeklinde komut verilebiliyor. Temizlik tuşu var, soğutmada klimayı kapattıktan sonra 30 dakika boyunca düşük seviyede fan çalıştırarak nemi kurutup koku yapmasını engelliyormuş. Bu saydığım marifetler cihazdan çok kumandada. Ayrıca mavi ışığı var kumandanın, çok şık duruyor.

Klimanın iç ünitesinde de ekran harici herhangi bir farklılık göremedim. Kısaca ürün aynı, altusun özellikleri biraz kısıtlanmış.

Arçelik-Beko yeni tip Inverter klima kumandası
Ekli dosyayı görüntüle 6531

Yeni takılan klima

Ekli dosyayı görüntüle 6530


Dış ünite
Ekli dosyayı görüntüle 6532
Tekrardan hayırlı olsun. Video isterük :D Keşkem Altus'u götürmeseydiler onu da benim odaya takarduk :D
 

evrenatabek

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
9 Şub 2023
Mesajlar
404
Tepki puanı
568
Puanları
93
Konum
Bursa
Web sitesi
www.facebook.com
Hayırlı olsun

Daha kavurucu sıcaklar devam edecekmiş. çabuk halletmeleri; bol bol kullanma, denemeler içinde vakti kalmış.

Ekip gayet temiz ve düzgün çalıştı. Diğer ekip gibi meyve kasasında ve kovada aletlerle değil, her aletin kendi çantasında olduğu iyi bir ekipti. Buradan da klimayı takan ekibe,
bunu okuyunca geçenlerde komşuya gelen ustayı hatırlattı.

Alet çantaları KETER markalıydı. Benim gözüme hemen çarptı. laflar laflar... "Diğer alet çantaları çabuk kırılıyor. Bunları aldım rahat ettim dediğini" belirtti.

işine değer verdiği anlaşılıyor.
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Hayırlı olsun

Daha kavurucu sıcaklar devam edecekmiş. çabuk halletmeleri; bol bol kullanma, denemeler içinde vakti kalmış.


bunu okuyunca geçenlerde komşuya gelen ustayı hatırlattı.

Alet çantaları KETER markalıydı. Benim gözüme hemen çarptı. laflar laflar... "Diğer alet çantaları çabuk kırılıyor. Bunları aldım rahat ettim dediğini" belirtti.

işine değer verdiği anlaşılıyor.


Kasayla, 10 kilo yoğurt kovasıyla/boya kovasıyla gelmekten iyidir alet çantası.
 

albay

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
2 Nis 2023
Mesajlar
22
Tepki puanı
24
Puanları
3
Ustalar şu vakum olayının ne olduğuna dair bir yazınız var mı? Bir sürü konuda gördüm belli ki çok önemli bir mevzu. Malum cehennem sıcakları iç Anadolu'yu da sardı hadi bu seneyi öyle böyle atlattık diyelim seneye de böyle olursa klimasız duramam bilelim de bilgi sahibi olmadan biliyormuş gibi görünüp komik duruma düşmeyelim.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,885
Çözümler
82
Tepki puanı
44,812
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Ustalar şu vakum olayının ne olduğuna dair bir yazınız var mı? Bir sürü konuda gördüm belli ki çok önemli bir mevzu. Malum cehennem sıcakları iç Anadolu'yu da sardı hadi bu seneyi öyle böyle atlattık diyelim seneye de böyle olursa klimasız duramam bilelim de bilgi sahibi olmadan biliyormuş gibi görünüp komik duruma düşmeyelim.
En net anlatılan konu şu bana göre.
Okuyacağın 10 kitap da olsa sonuçta bu bilgi verilecek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
@Adem Helvacı abi arcelik klima taktirdim gelen ekip biz el ile yapıyoruz vakumu vana mana bir şeyler anlattı sence islem dogru mu thh basvuru gerek mi
Kesinlikle yanlış. Onların yaptığı şeyin vakumla alakası bile yok. Püskürtme yapıp geçmişler. VAKUM demek adı üstünde bir şeyin vakumlaması, çekmesi lazım. E ağzını dayayıp içindeki havayı çekemeyeceğine göre bu işlem bir vakum motoruyla olacak. Gazı salıp da sonra vanayı sıkmak doğru değil. Bana da aynı şekilde yapmışlardı bu yazdığım süreç ondan sonra başladı zaten.

Direkt olarak montaj tarihi ve yaklaşık saat de vererek "söylememe rağmen vakum motoru ile vakum yapılmadı, hatalı montaj yapıldı, gaz vanasını açıp boruyu bağladılar" şeklinde durumu Arçelik'e bildirin. Mümkün olduğunca da Whatsapp üzerinden iletişim kurmaya çalışın. Çünkü hem maile göre daha hızlı cevap sağlanıyor hem de yazılı olarak bir görüşme. İleride bu yazılanlar lazım olabilir.

İlk 6 ayda ispat yükü karşı taraftadır. Vakum yapıldıysa ispatlaması lazım. Arçelik'e yazıp sonuç bulamazsanız, montajdan itibaren 6ay içinde THH'YE başvurmak gerekir.
 

evername

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
11 Ağu 2023
Mesajlar
13
Tepki puanı
20
Puanları
3
İnsanların ekmeği zarar gorur mü acaba diye o kadar temkinli davranmaya calisiyorum ama bende bir ücret karşılığı düzgün hizmet almam gerekli şimdilik arcelik servisiyle WhatsApp kaydı artırdık bakalim süreç nasıl isleyecek
 

Murat ALA

Moderator
Moderator
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
8,921
Çözümler
45
Tepki puanı
10,307
Puanları
213
Konum
Ankara
İnsanların ekmeği zarar gorur mü acaba diye o kadar temkinli davranmaya calisiyorum ama bende bir ücret karşılığı düzgün hizmet almam gerekli şimdilik arcelik servisiyle WhatsApp kaydı artırdık bakalim süreç nasıl isleyecek
Yokuşa sürerlerse direkt Arçelik A.Ş.'yi THH'ye verin dış ünite değişimi için.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,885
Çözümler
82
Tepki puanı
44,812
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
İnsanların ekmeği zarar gorur mü acaba diye o kadar temkinli davranmaya calisiyorum ama bende bir ücret karşılığı düzgün hizmet almam gerekli şimdilik arcelik servisiyle WhatsApp kaydı artırdık bakalim süreç nasıl isleyecek
Sancılı yürüyecektir diye düşünüyorum.
Bu sene olduğu kadar hiç arçelik markasını servis hizmetleri konusunda eleştirmemiştik.
Üzücü aslında
 
Üst