Neler yeni

Vakumsuz Klima Montajında Neler Yapılmalı, ARÇELİK vakumsuz klima montajı ve THH süreci

evername

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
11 Ağu 2023
Mesajlar
13
Tepki puanı
20
Puanları
3
Adem abi bügün Thh ye başvuru yaptım süreçte ilerleme belli ki uzun sürecek hayırlısı olsun
İlerleme olursa tekrar burdan yazarım teşekkürler her şey için :)
Sancılı yürüyecektir diye düşünüyorum.
Bu sene olduğu kadar hiç arçelik markasını servis hizmetleri konusunda eleştirmemiştik.
Üzücü aslında
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,809
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Adem abi bügün Thh ye başvuru yaptım süreçte ilerleme belli ki uzun sürecek hayırlısı olsun
İlerleme olursa tekrar burdan yazarım teşekkürler her şey için :)
abim bununla ilgili ileride bir ana konu bile açarız.

Hatta neden ileride olsun ki, ben birazdan bir konu açayım, bu konuda muzdairp herkesi aynı başlıkta bir araya toplayalım ve herkes kendi sürecinin gelişmelerini aktrarsın.

Benim çok şanslı olduğum bir konu oldu ki benim bölgemde bir tüketicinin evine iki adet ECA kliması vakumsuz takılmış. Tam da tesadüf oldu, Benim paylaştığım örnek diekçe ile değişim talebinde bulunacak ve dosyaya da bizim komisyon bakacak yani birinci dereceden yakın takip ve sonuç paylaşabiliyor olacağım.

31 Ağustostaki toplantıya gittiğimde muhtemelen savunma istem yazısını sisteme girmiş olur arkadaşlar, bir sonraki günden toplantısında da ya savunması gelmiş, ya da bekleme süresi bitmiş olur ve dosyayı erkenden işleme alabiliriz böylece.

Bu arada bir bilgi vereyim, Harbiden Türkiye'de bizim Komisyon gibi zor bulunur. Her yerde dosya kapanma süreleri 6 ay ortalama ile ilerlerken biz Temmuz dosyalarını görüşmeye başladık bile :ok
 

cilkay

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
19
Puanları
3
Aynı sorunları Samsung ile yaşıyorum. Samsung İstanbul Çekmeköy servis en başından söylememe rağmen Klimayı vakumlamadan çalıştırdı. Sonrasında servis elemanına servis fişine vakum pompası kullanmadığını yazdırdım ve şikayet ettim. Sonra Çekmeköy servis müdürü arayıp personelin yaptığı chazın sibobundan gaz atılması işleminin daha iyi olduğunu anlattı. Bunu kabul etmediğimi söyledim ve yapılan işlemde atmosfere gaz saldıklarını da belirttim ve kendisi de bana o gazın ocak gazından farksız olduğunu söylemeye çalıştı. Daha sonra 10 gün kadar Samsung Çözüm Ekibi tarafından oyalandım ve tek yapabileceklerinin cihazın gazını boşaltıp vakumladıktan sonra tekrar gaz basmak olabileceğini söylediler. Bunu kabul etmediğimi ve bunun cihazı hiç bir zaman fabrika çıkış performansına ulaştırmayacağını falan anlatamadım kendilerine. Cihazın kurulum kitapçıklarında vakumlanması gerektiği, eğer vakumlanmazsa performansının düşeceği ve ömrünün kısalacağı açıkça yazıyor. Sonra Samsung destek sayfasındaki Başkana mesaj (yabancı Samsung sitelerinde CEO'ya mesaj diye geçer) bölümünden bir daha yazdım ve herşeyi dokümanlarla anlattım ancak oraya da anlaşılan aynı çözüm ekibi bakıyor (Türkiyede farklı bir şey beklemek hata olurdu) ve değişen bir şey olmadı. Farklı bir işlem yapmayacaklarını aktardılar.

Daha detaylı olarak şikayetvar'a yazmıştım: https://www.sikayetvar.com/samsung/samsung-klima-vakum-yapilmadan-kuruldu

Hakem Heyetine başvurdum ama sanırım o da epey uzun sürecek. Bakalım sonuç ne olacak.
 

Murat ALA

Moderator
Moderator
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
8,921
Çözümler
45
Tepki puanı
10,307
Puanları
213
Konum
Ankara
Aynı sorunları Samsung ile yaşıyorum. Samsung İstanbul Çekmeköy servis en başından söylememe rağmen Klimayı vakumlamadan çalıştırdı. Sonrasında servis elemanına servis fişine vakum pompası kullanmadığını yazdırdım ve şikayet ettim. Sonra Çekmeköy servis müdürü arayıp personelin yaptığı chazın sibobundan gaz atılması işleminin daha iyi olduğunu anlattı. Bunu kabul etmediğimi söyledim ve yapılan işlemde atmosfere gaz saldıklarını da belirttim ve kendisi de bana o gazın ocak gazından farksız olduğunu söylemeye çalıştı. Daha sonra 10 gün kadar Samsung Çözüm Ekibi tarafından oyalandım ve tek yapabileceklerinin cihazın gazını boşaltıp vakumladıktan sonra tekrar gaz basmak olabileceğini söylediler. Bunu kabul etmediğimi ve bunun cihazı hiç bir zaman fabrika çıkış performansına ulaştırmayacağını falan anlatamadım kendilerine. Cihazın kurulum kitapçıklarında vakumlanması gerektiği, eğer vakumlanmazsa performansının düşeceği ve ömrünün kısalacağı açıkça yazıyor. Sonra Samsung destek sayfasındaki Başkana mesaj (yabancı Samsung sitelerinde CEO'ya mesaj diye geçer) bölümünden bir daha yazdım ve herşeyi dokümanlarla anlattım ancak oraya da anlaşılan aynı çözüm ekibi bakıyor (Türkiyede farklı bir şey beklemek hata olurdu) ve değişen bir şey olmadı. Farklı bir işlem yapmayacaklarını aktardılar.

Daha detaylı olarak şikayetvar'a yazmıştım: https://www.sikayetvar.com/samsung/samsung-klima-vakum-yapilmadan-kuruldu

Hakem Heyetine başvurdum ama sanırım o da epey uzun sürecek. Bakalım sonuç ne olacak.
Hakem heyetine kimi şikayet ettiniz? Samsung Türkiye'yi mi yoksa servisi mi?
 

cilkay

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
19
Puanları
3
İyi yapmışsınız. Kanıtlamaları da zor olacağı için şansınız yüksek. Şikayeti ne olarak açtınız? Para iadesi mi yoksa değişim mi?
Servis fişinde yazıyor zaten vakumlamadıkları. Umarım bilgili bir heyet inceler de benim yararıma sonuçlanır. Değişim talep ettim.
 

Ekli dosyalar

  • 2023-08-31_15-19-10[1].png
    2023-08-31_15-19-10[1].png
    182.2 KB · Görüntüleme: 30

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Montaj, Devletin yapılmasını söylediği şekilde yapılmamış. Bu durumda da 6502 Sayılı TKK diyor ki, ayıplı mal veya hizmet oluşmuştur. Bu durum sonucunda da tüketici 4 seçimlik hakkından istediğini kullanabilir.

Yok vakum motoruyla yapılmasındansa gaz salınması daha iyiymiş, gazı salıp vakum yapcaklarmış falan hiç ama hiç ilgilendirmez. Devlet böyle diyor, gitsinler ona karşı gelsinler.

Yapılması gereken yapılmadıysa, gerisi hiç önemli değil hikaye anlatmalarına gerek yok. Bunu uygun bir dille belirtince şirketin 500 tane avukatı olsa da, o dış ünite değişir.
 

cilkay

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
19
Puanları
3
Montaj, Devletin yapılmasını söylediği şekilde yapılmamış. Bu durumda da 6502 Sayılı TKK diyor ki, ayıplı mal veya hizmet oluşmuştur. Bu durum sonucunda da tüketici 4 seçimlik hakkından istediğini kullanabilir.

Yok vakum motoruyla yapılmasındansa gaz salınması daha iyiymiş, gazı salıp vakum yapcaklarmış falan hiç ama hiç ilgilendirmez. Devlet böyle diyor, gitsinler ona karşı gelsinler.

Yapılması gereken yapılmadıysa, gerisi hiç önemli değil hikaye anlatmalarına gerek yok. Bunu uygun bir dille belirtince şirketin 500 tane avukatı olsa da, o dış ünite değişir.
Öyle olmasını umuyorum. Servisin hatası apaçık olduğu halde Samsung'un bunu çözmemesine de şaşırdım açıkçası.
 

cilkay

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
10
Tepki puanı
19
Puanları
3
Servis arayıp ödediğim parayı geri ödeyip klimayı geri almayı teklif etti. Hakem Heyeti sürecini beklemektense kabul etmeyi düşünüyorum. Muhtemelen biraz zararım olacak fiyatların değişiminden ama bununla daha fazla vakit kaybetmek istemiyorum. Bir daha da Samsung alacağımı düşünmüyorum.
 

portakalhalil

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
23 Haz 2023
Mesajlar
142
Tepki puanı
152
Puanları
43
Servis arayıp ödediğim parayı geri ödeyip klimayı geri almayı teklif etti. Hakem Heyeti sürecini beklemektense kabul etmeyi düşünüyorum. Muhtemelen biraz zararım olacak fiyatların değişiminden ama bununla daha fazla vakit kaybetmek istemiyorum. Bir daha da Samsung alacağımı düşünmüyorum.
Ödemeyi aldığınız yer yapmıyor mu, normalde satıcı ödemeyi yapar faturayı servise keser, ücreti satıcı onlardan alır
 

Murat ALA

Moderator
Moderator
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
8,921
Çözümler
45
Tepki puanı
10,307
Puanları
213
Konum
Ankara
Servis arayıp ödediğim parayı geri ödeyip klimayı geri almayı teklif etti. Hakem Heyeti sürecini beklemektense kabul etmeyi düşünüyorum. Muhtemelen biraz zararım olacak fiyatların değişiminden ama bununla daha fazla vakit kaybetmek istemiyorum. Bir daha da Samsung alacağımı düşünmüyorum.
Bence kabul etmeyin gelip dış üniteyi değiştirsinler adam akıllı vakum yapıp öyle sağlasınlar montajı. Seçim sizin.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,809
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Aynı sorunları Samsung ile yaşıyorum. Samsung İstanbul Çekmeköy servis en başından söylememe rağmen Klimayı vakumlamadan çalıştırdı. Sonrasında servis elemanına servis fişine vakum pompası kullanmadığını yazdırdım ve şikayet ettim. Sonra Çekmeköy servis müdürü arayıp personelin yaptığı chazın sibobundan gaz atılması işleminin daha iyi olduğunu anlattı. Bunu kabul etmediğimi söyledim ve yapılan işlemde atmosfere gaz saldıklarını da belirttim ve kendisi de bana o gazın ocak gazından farksız olduğunu söylemeye çalıştı. Daha sonra 10 gün kadar Samsung Çözüm Ekibi tarafından oyalandım ve tek yapabileceklerinin cihazın gazını boşaltıp vakumladıktan sonra tekrar gaz basmak olabileceğini söylediler. Bunu kabul etmediğimi ve bunun cihazı hiç bir zaman fabrika çıkış performansına ulaştırmayacağını falan anlatamadım kendilerine. Cihazın kurulum kitapçıklarında vakumlanması gerektiği, eğer vakumlanmazsa performansının düşeceği ve ömrünün kısalacağı açıkça yazıyor. Sonra Samsung destek sayfasındaki Başkana mesaj (yabancı Samsung sitelerinde CEO'ya mesaj diye geçer) bölümünden bir daha yazdım ve herşeyi dokümanlarla anlattım ancak oraya da anlaşılan aynı çözüm ekibi bakıyor (Türkiyede farklı bir şey beklemek hata olurdu) ve değişen bir şey olmadı. Farklı bir işlem yapmayacaklarını aktardılar.

Daha detaylı olarak şikayetvar'a yazmıştım: https://www.sikayetvar.com/samsung/samsung-klima-vakum-yapilmadan-kuruldu

Hakem Heyetine başvurdum ama sanırım o da epey uzun sürecek. Bakalım sonuç ne olacak.
Uzun yıllardır mücadele verdiğim ve bu sene iyice üstünde durmaya başladığım bu VAKUM konusu ile ilgili olarak kendi hazırladığım taslak dilekçe üzerinden dün bizim komisyon toplantısına bir tüketicinin 2 adet ECA klimasının vakumsuz montajlanmasına istinaden şikayetini aldık. Sistem girişleri yapıldı ve firmadan savunma talebinde bulunduk.

Şimdi, firmanın vereceği savunmayı göreceğiz. Buna karşılık olarak ben elimdeki tüm argüman ve doküman dahilinde delilleri ispatları mesleki yeterlilik detayları ve kullanım kılavuzları dahil olmak üzere her ispata yönelik usnur çerçevesinde konuyu detaylandırıp dosya ile ilgili teknik görüş yazıp komisyondaki arkadaşlara sunacağım ve komisyon olarak üzerinde tartışıp karar bağlayacağız. Dün de zaten bu konuda belli başlı istişarelerimiz oldu dilekçeleri kabul ederken.

Ülke genelinde zaten Fethiye Tüketici Sorunlarıu Hakem Heyeti Başkanlığı olarak çok ileride gidiyoruz. Düşünün ki Ağustos ayı içerisinde biz Temmuz dosyalarını görüşmeye başladık. Bu bağlamda bir sonraki toplantı günümüz olan 15 Eylül tarihinde firmanın savunma verip vermediğini kontrol edeceğim, savunmayı verdiyse teknik görüş için dosyayı alacağım, vermedi ise mecburen bir sonraki gündemi bekleyeceğim zira 30 gün savunma süreleri var.

Benim teknik görüşümü takiben hemen bir sonraki gündeme bu dosyayı alırız ve devamında da komisyon olarak imzaya çıkarız.

Diyeceğim o ki, en kötü ama en kötü olasılıkla Ekim 15 e kadar Türkiyede ilk defa bir Tüketici Hakem Heyetinden VAKUM YAPILMADI gerekçesi ile salt bu konu üzerinden Ülke tarihe geçecek kararı çıkamış olarak görürsünüz :ok
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
@Adem Helvacı @Murat ALA @Beril koşun koşun THH'den haber var.:dinle

Süreç hk. aslında klima değişimi yapıldıktan bir süre sonra aslında Adem Abi THH'ye uzlaşma dilekçesi verilebildiğinden bahsetmişti. Fakat biraz benim sallamam sonucu onu yapmamıştım. Karar ayın 27'sinde çıkmış görünüyor, bugün itibariyle de E-Devlet'te görünmeye başlamış. Karara göre Arçelik savunmasında benim başvuruma istinaden servis kayıtları ve talebim incelenmiş, ürünüm de yeni olduğu için ürün değişimi yapılmış, öyle diyor. Hatta iki hafta kadar önce ilgili Hakem Heyetinden bir yetkili bana mail ile ulaşıp, Arçelik değiştirdiğini söylüyor doğru mu diye sordu. Ben de evet dedim. Bugün de karar çıkmış.

Bu karara göre de Arçelik THH nezdinde de vakumsuz klima montajının hatalı olduğunu kabul etmiş oldu.
Bundan sonraki başvurular için de örnek teşkil edebilir belki. "Tamam ortada hatalı bir durum vardı, telafi ettik." dedi diye algıladım ben.

Karar formunu şu şekilde paylaşayım.

thhkarar1.png
 

Beril

Baretli Moderatör
Moderator
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
7,299
Tepki puanı
16,045
Puanları
213
@Adem Helvacı @Murat ALA @Beril koşun koşun THH'den haber var.:dinle

Süreç hk. aslında klima değişimi yapıldıktan bir süre sonra aslında Adem Abi THH'ye uzlaşma dilekçesi verilebildiğinden bahsetmişti. Fakat biraz benim sallamam sonucu onu yapmamıştım. Karar ayın 27'sinde çıkmış görünüyor, bugün itibariyle de E-Devlet'te görünmeye başlamış. Karara göre Arçelik savunmasında benim başvuruma istinaden servis kayıtları ve talebim incelenmiş, ürünüm de yeni olduğu için ürün değişimi yapılmış, öyle diyor. Hatta iki hafta kadar önce ilgili Hakem Heyetinden bir yetkili bana mail ile ulaşıp, Arçelik değiştirdiğini söylüyor doğru mu diye sordu. Ben de evet dedim. Bugün de karar çıkmış.

Bu karara göre de Arçelik THH nezdinde de vakumsuz klima montajının hatalı olduğunu kabul etmiş oldu.
Bundan sonraki başvurular için de örnek teşkil edebilir belki. "Tamam ortada hatalı bir durum vardı, telafi ettik." dedi diye algıladım ben.

Karar formunu şu şekilde paylaşayım.

Ekli dosyayı görüntüle 10187
"Çok da dillendirmeyelim. Hallettik gitti." diye yorumladım Arçelik abinin savunmasını.
 

ByCilo

Midea Xtreme Tester
İnceleyenler Kulübü
Katılım
25 Kas 2023
Mesajlar
1,284
Çözümler
2
Tepki puanı
1,722
Puanları
113
Yaş
45
Konum
Muğla
Geçmiş olsun güzel tecrübe olmuş. Yeni ve üst model klima sahibi olmuşsunuz. Aklıma birden şu atasözü geldi Kötü servis insanı daha iyi klima sahibi yapar.. ?
 

Faruk KATI

Forumun Dinamik Yüzü 😉
Kadim Üye
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3,105
Çözümler
2
Tepki puanı
4,599
Puanları
113
Konum
Samsun-Atakum
Web sitesi
atakumtesisat.net
Yazının tamamını okudum, itiraz edeceğim tek husus, servis sahiplerinin slaın gazı gitsin demiş olma olasılıkları.
Bu durum, aklıselim sahibi hiçbir servis yöneticisinin asla kullanamayacağı bir cümledir zira ileride aynen senin başına gelen durum gibi konularda ihale direkt olarak ona kalır çünkü.

O şarlatan teknisyen 'Biz yapmıyoruz'' ve ''Hiç kimseye yapmıyoruz'' dediğinde zaten mevzunun ne olduğu gayet net şekilde ortadaydı.

Bana ulaşan firma yetkilileri her marka için yazıyorum bunu ''Aslında her zaman yapıyoruz falat tesadüf tam da bu montaj öncesi yapı vakum motorunun yağı bitmiş gazı kaçmış inek içmiş'' vs diyorlar. Halbuki neyin ne olduğunu onlar da biliyor biz de biliyoruz.

Biz neden bu kadar fırtınalar kopartıyoruz peki? Sadece elektrik tüketimi bakımında bile değerlendirsek ülke genelinde MİLYONLARCA insanın evlerine klimaların vakumsuz takıldığını düşünün. Sonra her bir evde her sene sadece tek bir klima için dahi vakumlu ile vakumsuz arasındaki verimden dolayı tüketim farkının senelik 500tl olduğunu düşünün (Ben yaz ve kış sezonlarında aylık 500 750 1000tl dolayında fatura ödüyorum.)

Hadi herkes bu kadar yoğun klima kullanmıyor olsun bu parayı 300tl yapalım. Milyonlarca insanın her sene 300tl gereksiz yere tükettiği enerji aynı zamanda ülkenin dışa bağımlı olduğu bir enerji grubunda israf olmuyor mu?

Hadi benim hiçbir dini inancım yok, peki İnanan dostlar Yaratanın yolladığı Kutsal kitapta yazan ayet ile de bu konuyu dile getirdiğini bilmezler mi?

En'am Suresi, 141. ayet: Asmalı ve asmasız bahçeleri, hurmaları ve tadları farklı ekinleri, zeytinleri ve narları -birbirine benzer ve benzeşmez -yaratan O'dur. Ürün verdiğinde ürününden yiyin ve hasad günü hakkını verin; israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez.

Yani bilimsel olarak bakın yanlış, Dini olarak bakın yanlış, İnsanlık olarak bakın yanlış, neresinden bakarsanız bakın vakumsuz klima takılması yanlıştır.
Bilimden anlamayana ilimden girmiş Adem Hocam, çok büyük adamsın 😄
 

Faruk KATI

Forumun Dinamik Yüzü 😉
Kadim Üye
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3,105
Çözümler
2
Tepki puanı
4,599
Puanları
113
Konum
Samsun-Atakum
Web sitesi
atakumtesisat.net
Kesinlikle yanlış. Onların yaptığı şeyin vakumla alakası bile yok. Püskürtme yapıp geçmişler. VAKUM demek adı üstünde bir şeyin vakumlaması, çekmesi lazım. E ağzını dayayıp içindeki havayı çekemeyeceğine göre bu işlem bir vakum motoruyla olacak. Gazı salıp da sonra vanayı sıkmak doğru değil. Bana da aynı şekilde yapmışlardı bu yazdığım süreç ondan sonra başladı zaten.

Direkt olarak montaj tarihi ve yaklaşık saat de vererek "söylememe rağmen vakum motoru ile vakum yapılmadı, hatalı montaj yapıldı, gaz vanasını açıp boruyu bağladılar" şeklinde durumu Arçelik'e bildirin. Mümkün olduğunca da Whatsapp üzerinden iletişim kurmaya çalışın. Çünkü hem maile göre daha hızlı cevap sağlanıyor hem de yazılı olarak bir görüşme. İleride bu yazılanlar lazım olabilir.

İlk 6 ayda ispat yükü karşı taraftadır. Vakum yapıldıysa ispatlaması lazım. Arçelik'e yazıp sonuç bulamazsanız, montajdan itibaren 6ay içinde THH'YE başvurmak gerekir.
Benim klimanın kumanda askısı yok 😃 ne yapacam bilmiyorum valla. Kenarda termostatın yanında dururdu. Bu askısı nasıl temin edebilirim. Klasik arçelik büyük ekran kumanda yeni nesil. Servisten gelen kumandalarda çıkıyormuş.
 
Üst