Satın alıp 21 gün servisin kurulum yapması için beklediğim klimam bugün kuruldu. Aslında daha servis gelmeden bile @Murat ALA ve @Adem Helvacı ile irtibat halindeydik. Tam da Murat'la konuşurken servis aradı geliyoruz diye. Geldiler baktılar falan ben dedim böyle istiyorum, iyi tamam dediler. Binanın dışında kaplama olması biraz dış ünite konusunda fikir ayrılıkları çıkardı, e bak dedim takanlar takmış, zaten evde eskiden klima varmış ve dübelleri de duruyor. Oraya taktılar, Sonra iç ünite hazırlandı falan boruyu tam 3 metre olacak şekilde kestiler, Hatta belki birazcık daha az. Alüminyum ve neredeyse kalem kalınlığında boru kullanıyorlar. Neyse mühendislerimiz bunun hesabını yapmıştır muhtemelen.
Murat'a geldiler deyince direkt "vakum motoru getirmişler mi" diye sordu. Ben de "görünürde yok şimdilik, bir bakalım ne yapacaklar dış üniteyi taksınlar" dedim. Aslında görünen köy kılavuz istemez, vakum yapmayacaklar.
Görselde de göründüğü gibi dekoratif bant dedikleri şeyi sardılar, neresi dekoratifse artık bunun, sonra boruyu gönderdiler delikten dışarı doğru. Aynı zamanda dış ünite de askıda vidaları sıkılmadan bekliyordu burda. Neyse iç ünite yerine takıldı boruyu çıkardılar dışarı, tam da o sırada balkondayız, sohbet muhabbet konuşuyoruz bir yandan da işte, "ee hani senin vakum motorun nerde" dedim. "vakum motoru yok" dedi. diğeri de "abi gerek yok motora falan bak ben nasıl vakum yapacam" dedi. "boruyu tam sıkmadan gazı salacaksın" dedim. "öyle yapıyorsun da sıkıntı çıkar" falan dedim, "ben bu yaz başından beri kaç tane klima taktım hiç birinden şikayet almadım" dedi. "sen yine de tak bi 10 dk vakum yap bir şey kaybetmezsin" gibi şeyler söyledim ama nafile. hatta şu yukardaki fotoyu çekerken de "abi yüzümüz görünmesin" dedi, seni hiç çekmiyorum zaten sadece klimayı çekiyorum dedim. hatta anlattım da şöyle sitemiz var falan diye. en son o muhabbette "abi bir şey olmaz" dedi, en son "biz vakum yapmıyoruz" dedi, bunu duydum da daha ne diyim. arabada vakum motoru bile yoktur. bunlar taktılar gittiler, Ben de gruba foto atıyorum falan, tam balkona çıktım dış üniteyi attım fotoğrafa.
Tam da bu noktadayım, ses atayım da anlatayım diyordum ki Murat vakum noldu dedi, tam arkasından Adem abi de "sen de vakum yaptırmadıysan..." şeklinde devam eden bir şeyler yazdı şuan tam hatırlamıyorum da. Abi tam da ses atacaktım dedim ben de, anlattım durumu böyle böyle, yapıştıralım THH dedim. Murat da gaza geldi, Adem abi dinledikçe zaten çok sinir oldu ses tonundan öyle anladım. Ben parça parça ses atıyorum, Murat bir yandan yazıyor, Adem abi de ses atıyor, beni dinledikçe Adem abi de sinir oldu. "Gir kardeşim e devlete yaz çekinme" falan diyor, "Abi laptopu açtım bile" dedim.
Şimdi biraz da vakumsuz klima montajında THH başvurusu aşamalarını anlatayım. E Devlet'e giriş yapıyoruz, hakem heyeti yazınca zaten çıkıyor. "Tüketici hakem heyeti başvurusu" önce kendi bilgilerimizi getiriyor, doğruluğunu teyit edip onayladıktan sonra, tüketici şikayeti kategorisini seçiyoruz.
5 adımdan oluşuyor başvuru, ilk adımda şikayet edilen firma bilgileri kısmı var. Oraya klima Arçelik olduğu için ve satıcıyla değil Arçelik servisiyle sorunum olduğu için Arçelik AŞ yazdım. Alt kısımda "satıcı ve sağlayıcı adres bilgileri" var, oraya da Arçelik'in adres, telefon ve faks bilgilerini girdim. Aslında sadece adres yetiyor, diğerleri isteğe bağlı. Kullanma kılavuzunun en arkasında yazıyordu hepsini girdim.
İkinci adımda şikayet bilgileri yazıyor, fatura tarihi, fatura seri no ve uyuşmazlık bedeli yazıyor, onları girdim. İstek gibi bir yer var, orada 4 seçimlik hakkı yazıyor, ayıpsız misliyle değişim, ayıp oranında indirim, ücret iadesi vs. bir de diğer seçeneği de var. oraları doldurmak da basit.
Şikayet konusu kısmına detaylı açıklama yazmak gerekiyor. ben önce konuyu sonra detaylı açıklama yazmak için ayrı bölüm var sandım yokmuş, orayı da doldurduktan sonra evrak yüklemeyi istiyor, bunlar pdf formatında olmalı, ben faturayı, altustan gelen mesajları (randevu tarihi ve kurulum yapıldığına dair) ve vakumla ilgili bir bilgiyi ekledim. Vakum yapmadıklarını fotoğraflama gibi bir imkanım yok çünkü. Bir önizleme formu gösteriyor dördüncü aşamada. ve son aşamada hakem heyeti seçimi yaptırıyor. Ya size ya da firmaya yakın olan hakem heyetini seçtim. Hatta bunu da Adem abiye sorduğumda, "elden evrak teslim etmeyeceksen firmaya yakın olan hakem heyeti daha iyi olur" dedi, o yüzden İstanbul Beyoğlu heyetine göndermiş oldum.
Hiçbir zorluğu yok, sonuç ne çıkarsa çıksın ÜCRETSİZ bir işlem. İlk kısımda şikayet edilen kısmından sonra satıcı ve sağlayıcı adresi deyince acaba satıcıyı mı girmem gerekiyor diye düşündüm, ama benim satıcıyla bir problemim yok hatta tam tersine satıcıya teşekkür etmek gerek. Servis de benim muhatapım değil, ben hizmeti sonuç olarak Arçelik'ten aldığım için onu yazdım. Tüm işlemler 10 dakikada tamamlanıyor. Sonra başvuruyu tamamla deyince dosya numarası atıyor, bu kadar basit.

Klimanın son halini ve kumandasını da ekleyeyim şöyle.
Ayrıca hakem heyeti dosyasına eklediğim belgeleri de şöyle atayım
Şu görseli ekledim, gelen mesajlar işte randevu tarih saati ve talep no falan yazıyor.


Adem abinin attığı şu yazıları ekledim tek pdf halinde.
Bir de ürün faturasını ekledim.
Başvuru metni ve online oluşturulan başvuru formumu da ekleyeyim
Bu şekilde, bakalım süreç ne kadar sürecek, ne olacak...
Murat'a geldiler deyince direkt "vakum motoru getirmişler mi" diye sordu. Ben de "görünürde yok şimdilik, bir bakalım ne yapacaklar dış üniteyi taksınlar" dedim. Aslında görünen köy kılavuz istemez, vakum yapmayacaklar.

Görselde de göründüğü gibi dekoratif bant dedikleri şeyi sardılar, neresi dekoratifse artık bunun, sonra boruyu gönderdiler delikten dışarı doğru. Aynı zamanda dış ünite de askıda vidaları sıkılmadan bekliyordu burda. Neyse iç ünite yerine takıldı boruyu çıkardılar dışarı, tam da o sırada balkondayız, sohbet muhabbet konuşuyoruz bir yandan da işte, "ee hani senin vakum motorun nerde" dedim. "vakum motoru yok" dedi. diğeri de "abi gerek yok motora falan bak ben nasıl vakum yapacam" dedi. "boruyu tam sıkmadan gazı salacaksın" dedim. "öyle yapıyorsun da sıkıntı çıkar" falan dedim, "ben bu yaz başından beri kaç tane klima taktım hiç birinden şikayet almadım" dedi. "sen yine de tak bi 10 dk vakum yap bir şey kaybetmezsin" gibi şeyler söyledim ama nafile. hatta şu yukardaki fotoyu çekerken de "abi yüzümüz görünmesin" dedi, seni hiç çekmiyorum zaten sadece klimayı çekiyorum dedim. hatta anlattım da şöyle sitemiz var falan diye. en son o muhabbette "abi bir şey olmaz" dedi, en son "biz vakum yapmıyoruz" dedi, bunu duydum da daha ne diyim. arabada vakum motoru bile yoktur. bunlar taktılar gittiler, Ben de gruba foto atıyorum falan, tam balkona çıktım dış üniteyi attım fotoğrafa.

Şimdi biraz da vakumsuz klima montajında THH başvurusu aşamalarını anlatayım. E Devlet'e giriş yapıyoruz, hakem heyeti yazınca zaten çıkıyor. "Tüketici hakem heyeti başvurusu" önce kendi bilgilerimizi getiriyor, doğruluğunu teyit edip onayladıktan sonra, tüketici şikayeti kategorisini seçiyoruz.
5 adımdan oluşuyor başvuru, ilk adımda şikayet edilen firma bilgileri kısmı var. Oraya klima Arçelik olduğu için ve satıcıyla değil Arçelik servisiyle sorunum olduğu için Arçelik AŞ yazdım. Alt kısımda "satıcı ve sağlayıcı adres bilgileri" var, oraya da Arçelik'in adres, telefon ve faks bilgilerini girdim. Aslında sadece adres yetiyor, diğerleri isteğe bağlı. Kullanma kılavuzunun en arkasında yazıyordu hepsini girdim.
İkinci adımda şikayet bilgileri yazıyor, fatura tarihi, fatura seri no ve uyuşmazlık bedeli yazıyor, onları girdim. İstek gibi bir yer var, orada 4 seçimlik hakkı yazıyor, ayıpsız misliyle değişim, ayıp oranında indirim, ücret iadesi vs. bir de diğer seçeneği de var. oraları doldurmak da basit.
Şikayet konusu kısmına detaylı açıklama yazmak gerekiyor. ben önce konuyu sonra detaylı açıklama yazmak için ayrı bölüm var sandım yokmuş, orayı da doldurduktan sonra evrak yüklemeyi istiyor, bunlar pdf formatında olmalı, ben faturayı, altustan gelen mesajları (randevu tarihi ve kurulum yapıldığına dair) ve vakumla ilgili bir bilgiyi ekledim. Vakum yapmadıklarını fotoğraflama gibi bir imkanım yok çünkü. Bir önizleme formu gösteriyor dördüncü aşamada. ve son aşamada hakem heyeti seçimi yaptırıyor. Ya size ya da firmaya yakın olan hakem heyetini seçtim. Hatta bunu da Adem abiye sorduğumda, "elden evrak teslim etmeyeceksen firmaya yakın olan hakem heyeti daha iyi olur" dedi, o yüzden İstanbul Beyoğlu heyetine göndermiş oldum.
Hiçbir zorluğu yok, sonuç ne çıkarsa çıksın ÜCRETSİZ bir işlem. İlk kısımda şikayet edilen kısmından sonra satıcı ve sağlayıcı adresi deyince acaba satıcıyı mı girmem gerekiyor diye düşündüm, ama benim satıcıyla bir problemim yok hatta tam tersine satıcıya teşekkür etmek gerek. Servis de benim muhatapım değil, ben hizmeti sonuç olarak Arçelik'ten aldığım için onu yazdım. Tüm işlemler 10 dakikada tamamlanıyor. Sonra başvuruyu tamamla deyince dosya numarası atıyor, bu kadar basit.


Klimanın son halini ve kumandasını da ekleyeyim şöyle.
Ayrıca hakem heyeti dosyasına eklediğim belgeleri de şöyle atayım




Bir de ürün faturasını ekledim.
Başvuru metni ve online oluşturulan başvuru formumu da ekleyeyim

Bu şekilde, bakalım süreç ne kadar sürecek, ne olacak...