Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Sohbet ÖTV'siz Araçlar 2025

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Engraulis
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1.8 hibrit için ne düşünüyorsun?
Bütçe varsa ben olsam kesinlikle hybridi tercih ederdim hocam. Ben alirken 140 beygirlik hybridler yeni cikmisti onlara butcem yetmedi. 1.5 benzinliyle hiybrid 122 beygirlik arasinda kalmistim. Benziniyi sectim. Bi sonraki aracim 140 lik hybrid corolla veya corolla cross olacak insallah.
Ama hybridin avantaji biraz sizin kullanim karakterinize bagli. Surekli dip gaz giderim ani gaz fren yaparim derseniz bi anlami yok hybridin. Ama kalkislari sakin bi sekilde elektrikli motorla yaparsaniz, duracaginiz zaman frene basmadan son ana kadar bataryalarin dolmasina izin verirseniz ciddi yakit tasarrufu saglarsiniz.
Youtubede muammer yucel var hybrid crolla sahibi guzel test videolari var onlarada bakabilirsiniz
 
Bütçe varsa ben olsam kesinlikle hybridi tercih ederdim hocam. Ben alirken 140 beygirlik hybridler yeni cikmisti onlara butcem yetmedi. 1.5 benzinliyle hiybrid 122 beygirlik arasinda kalmistim. Benziniyi sectim. Bi sonraki aracim 140 lik hybrid corolla veya corolla cross olacak insallah.
Ama hybridin avantaji biraz sizin kullanim karakterinize bagli. Surekli dip gaz giderim ani gaz fren yaparim derseniz bi anlami yok hybridin. Ama kalkislari sakin bi sekilde elektrikli motorla yaparsaniz, duracaginiz zaman frene basmadan son ana kadar bataryalarin dolmasina izin verirseniz ciddi yakit tasarrufu saglarsiniz.
Youtubede muammer yucel var hybrid crolla sahibi guzel test videolari var onlarada bakabilirsiniz
Rampalardan çekermi hybrid)
 
Konuda bahsi geçen Toyota Corolla ile ilgili aklıma gelen bir husus daha vardı. Onun da videosunu aşağıya bırakıyorum. Sıfır ve garantili araçta direksiyon kutusu değişimi ücretsiz yapılır ama yine de hatırlatmakta fayda var.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Konuda bahsi geçen Toyota Corolla ile ilgili aklıma gelen bir husus daha vardı. Onun da videosunu aşağıya bırakıyorum. Sıfır ve garantili araçta direksiyon kutusu değişimi ücretsiz yapılır ama yine de hatırlatmakta fayda var.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Fiyattan dolayı aklım ve cüzdanım hyundai bayon diyor bakalım nasip 🙂
 
Raporumuz çıktı çok şükür. Şuan karar aşamasındayım. Aracı fazla kullanmayacağım ve sakin kullanırım genelde. Senede 10 bin km geçmem gibi. Fiat egea cross 1.4 benzinli düşünüyorum. Yatan dizel arızaya meyilli oluyor hem de fiyatı 150 bin daha fazla. Ayrıca 150 bin faizsiz kredi seçeneği var. Karadeniz bölgesinde benzinli kullanmaya devam mı etmeli lpg ne kadar kar ettirir. Artısı eksisi ne olur uzun ve kısa vadede. Malum 5 sene satılmıyor zaten en az 5 sene kullanılacak
 
Raporumuz çıktı çok şükür. Şuan karar aşamasındayım. Aracı fazla kullanmayacağım ve sakin kullanırım genelde. Senede 10 bin km geçmem gibi. Fiat egea cross 1.4 benzinli düşünüyorum. Yatan dizel arızaya meyilli oluyor hem de fiyatı 150 bin daha fazla. Ayrıca 150 bin faizsiz kredi seçeneği var. Karadeniz bölgesinde benzinli kullanmaya devam mı etmeli lpg ne kadar kar ettirir. Artısı eksisi ne olur uzun ve kısa vadede. Malum 5 sene satılmıyor zaten en az 5 sene kullanılacak
O süre sanirim 10 yil oldu.yatan dizel arac sorun cikarma iside bence sehir efsanesi
 
Sen ne düşünüyorsun hocam egea cross 1.4 benzinli için
1.4 Fire motor ile ilgili yağ eksiltme durumunu bildiğinizi varsayıyorum hocam. Aracı kullanım stilinize göre de değişebilen bir durum. Performans odaklı kullanımlarda bu durum artabileceği gibi sakin kullanımlarda da minimum seviyede olacaktır. Bu durumu etkileyen bir diğer unsur da kullanacağınız yağ. Kaliteli, fabrikanın önerdiği viskozite ve özelliklere sahip yağ kullanmak da önemli bir unsur.

Bunun dışında LPG uyumlu bir motordur. Performansı şehir içinde yeterlidir ama dik yokuşlarda, uzun yolda ve sollamalarda üzebilir. Neticede atmosferik ve yapabilecekleri kısıtlı bir motor. Çıkaracağı en büyük masraf buji, bobin olur. Yağ eksiltme dışında da ciddi bir şikayet duymadım açıkçası.

Cross versiyon, normal versiyona göre yerden birkaç cm daha yüksek. Ayrıca HB ve SW modelinin, sedan modele göre cam kalınlığının daha fazla olduğu ve yalıtım konusunda da daha başarılı olduğu söyleniyor. Bu farkın sebebi de HB ve SW modelinin, aynı zamanda Avrupa'ya da ithal edilmesinden kaynaklıymış.

Toparlamak gerekirse; beklentiyi yüksek tutmamak kaydıyla üzmeyecek bir otomobil. Belli başlı şeyler dışında bir problemi yok. Yedek parça, usta ve maliyetler konusunda da üzmez.
 
1.4 Fire motor ile ilgili yağ eksiltme durumunu bildiğinizi varsayıyorum hocam. Aracı kullanım stilinize göre de değişebilen bir durum. Performans odaklı kullanımlarda bu durum artabileceği gibi sakin kullanımlarda da minimum seviyede olacaktır. Bu durumu etkileyen bir diğer unsur da kullanacağınız yağ. Kaliteli, fabrikanın önerdiği viskozite ve özelliklere sahip yağ kullanmak da önemli bir unsur.

Bunun dışında LPG uyumlu bir motordur. Performansı şehir içinde yeterlidir ama dik yokuşlarda, uzun yolda ve sollamalarda üzebilir. Neticede atmosferik ve yapabilecekleri kısıtlı bir motor. Çıkaracağı en büyük masraf buji, bobin olur. Yağ eksiltme dışında da ciddi bir şikayet duymadım açıkçası.

Cross versiyon, normal versiyona göre yerden birkaç cm daha yüksek. Ayrıca HB ve SW modelinin, sedan modele göre cam kalınlığının daha fazla olduğu ve yalıtım konusunda da daha başarılı olduğu söyleniyor. Bu farkın sebebi de HB ve SW modelinin, aynı zamanda Avrupa'ya da ithal edilmesinden kaynaklıymış.

Toparlamak gerekirse; beklentiyi yüksek tutmamak kaydıyla üzmeyecek bir otomobil. Belli başlı şeyler dışında bir problemi yok. Yedek parça, usta ve maliyetler konusunda da üzmez.
Zaten sürekli kullanmayı düşünüyorum maksat kapımızda bir araba olsun. Rapor işi olmasaydı 2. El alacaktım her halükarda
 
Zaten sürekli kullanmayı düşünüyorum maksat kapımızda bir araba olsun. Rapor işi olmasaydı 2. El alacaktım her halükarda
Kısa mesafe
O süre sanirim 10 yil oldu.yatan dizel arac sorun cikarma iside bence sehir efsanesi
Uzun süre yatan araç her zaman arızaya açıktır ama bu 3 ay 6 ay bir yıl daha fazlası için , dizelde ise kısa mesafe kullanma bazı ufak tefek şeylere dikkat etmemek ve yanlış kullanım daha çabuk arızaya yatkın olur
 
Raporumuz çıktı çok şükür. Şuan karar aşamasındayım. Aracı fazla kullanmayacağım ve sakin kullanırım genelde. Senede 10 bin km geçmem gibi. Fiat egea cross 1.4 benzinli düşünüyorum. Yatan dizel arızaya meyilli oluyor hem de fiyatı 150 bin daha fazla. Ayrıca 150 bin faizsiz kredi seçeneği var. Karadeniz bölgesinde benzinli kullanmaya devam mı etmeli lpg ne kadar kar ettirir. Artısı eksisi ne olur uzun ve kısa vadede. Malum 5 sene satılmıyor zaten en az 5 sene kullanılacak
1.4 benzini bence boşver. Performansı düşük, yağ eksiltme problemi var. Ayrıca manuel otomatik değil. Tabi karar senin.
 
Hocam durumunuzu bilmiyorum ama cok uygun fiyata sifir araba alacaksiniz. Ben olsam şartları sonuna kadar zorlayip alabilecegim en pahali arabayi alırım. Hem keyifle binersiniz hemde ilerisi icin yatirim olur. Tabi bütçe en fazla ona yetiyorsa yapacak birsey yok
 
1.4 Fire motor ile ilgili yağ eksiltme durumunu bildiğinizi varsayıyorum hocam. Aracı kullanım stilinize göre de değişebilen bir durum. Performans odaklı kullanımlarda bu durum artabileceği gibi sakin kullanımlarda da minimum seviyede olacaktır. Bu durumu etkileyen bir diğer unsur da kullanacağınız yağ. Kaliteli, fabrikanın önerdiği viskozite ve özelliklere sahip yağ kullanmak da önemli bir unsur.

Bunun dışında LPG uyumlu bir motordur. Performansı şehir içinde yeterlidir ama dik yokuşlarda, uzun yolda ve sollamalarda üzebilir. Neticede atmosferik ve yapabilecekleri kısıtlı bir motor. Çıkaracağı en büyük masraf buji, bobin olur. Yağ eksiltme dışında da ciddi bir şikayet duymadım açıkçası.

Cross versiyon, normal versiyona göre yerden birkaç cm daha yüksek. Ayrıca HB ve SW modelinin, sedan modele göre cam kalınlığının daha fazla olduğu ve yalıtım konusunda da daha başarılı olduğu söyleniyor. Bu farkın sebebi de HB ve SW modelinin, aynı zamanda Avrupa'ya da ithal edilmesinden kaynaklıymış.

Toparlamak gerekirse; beklentiyi yüksek tutmamak kaydıyla üzmeyecek bir otomobil. Belli başlı şeyler dışında bir problemi yok. Yedek parça, usta ve maliyetler konusunda da üzmez.

Hocam durumunuzu bilmiyorum ama cok uygun fiyata sifir araba alacaksiniz. Ben olsam şartları sonuna kadar zorlayip alabilecegim en pahali arabayi alırım. Hem keyifle binersiniz hemde ilerisi icin yatirim olur. Tabi bütçe en fazla ona yetiyorsa yapacak birsey yok
Zeminden yüksek olması önemli galiba, duster 1.3 listede olsa süper olurdu...

Yağ eksilmede için aşırı çekinmeye bence gerek yok 0dan üçyüzseksenbine o revizyon düzenli yağ eksilten arabayı yürüttüm yağ maliyeti dışında bir olumsuzluk yaşamadım bu birazda direkt sürüş şekliyle alakalı mesela opelin vectra b astra g lerin bütün benzinli motorları kroniktir bu zamanın kendi segmentinde en çok satan arabalar ve hala yürüyor
 
Hocam durumunuzu bilmiyorum ama cok uygun fiyata sifir araba alacaksiniz. Ben olsam şartları sonuna kadar zorlayip alabilecegim en pahali arabayi alırım. Hem keyifle binersiniz hemde ilerisi icin yatirim olur. Tabi bütçe en fazla ona yetiyorsa yapacak birsey yok
Doğru diyorsun da hem maddiyat biraz sıkıntı hem de suv tarzı araç bakıyorum onda da seçenek kısıtlı
 
Doğru diyorsun da hem maddiyat biraz sıkıntı hem de suv tarzı araç bakıyorum onda da seçenek kısıtlı
Ben de aynı fikirdeyim hocam ama bütçe durumunuzu bilmediğimden dolayı şunu alın diyemiyorum. Listede SUV diyebileceğimiz bir Duster var. Diğerleri SUVcuk. Otomobilin yerden yüksekliğini üç beş santim daha arttırıp çamurluk ağızlarına dodik takınca SUV olmuyor ama piyasadaki isimlendirme bu şekilde maalesef.

Şahsen önüme bu seçenekler sunulsa dizelleri kafadan elerim. Euro 5 üzeri dizel motorlar ciddi anlamda komplike ve arızaya müsaitler. Ya benzin ya hibrit bakarım. Megane 1.3 TCe, Bayon 1.0 T-GDI, C-HR 1.8 Hibrit arasından seçim yapardım. Naçizane görüşüm bu yöndedir.
 
Ben de aynı fikirdeyim hocam ama bütçe durumunuzu bilmediğimden dolayı şunu alın diyemiyorum. Listede SUV diyebileceğimiz bir Duster var. Diğerleri SUVcuk. Otomobilin yerden yüksekliğini üç beş santim daha arttırıp çamurluk ağızlarına dodik takınca SUV olmuyor ama piyasadaki isimlendirme bu şekilde maalesef.

Şahsen önüme bu seçenekler sunulsa dizelleri kafadan elerim. Euro 5 üzeri dizel motorlar ciddi anlamda komplike ve arızaya müsaitler. Ya benzin ya hibrit bakarım. Megane 1.3 TCe, Bayon 1.0 T-GDI, C-HR 1.8 Hibrit arasından seçim yapardım. Naçizane görüşüm bu yöndedir.
Renault ve Toyota bu sınırlı seçeneği bildiği için paso zam yapıyorlar. Duster düşünüyordum ama ötv siz fiyatı 935k keza toyota da 1m den ucuz yok. Hyundai belki olabilirdi ama o da biraz bütçe üstü ve pahalı yedek parça bakım maliyeti vs onu da eledim
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri