Merhaba,
Ayıplı mal ile ilgili yaşadığım sorunları ve mağduriyetleri detaylı bir şekilde paylaşmak istiyorum. Ülkemizde gerçekleşen 6 Şubat depremi sonrası üniversiteler uzaktan eğitim sistemine geçmişti ve ben de bilgisayar bölümünde okuduğum için acilen bir laptop satın alma kararı almıştım. Ancak, aldığım laptop ayıplı çıktı ve bu süreçte hemen satıcı ile iletişime geçtim, "bu laptop ayıplı, benim derslerim var ve bu laptopu ayıpsız olmayan bir laptop ile değiştirmek istiyorum". dedim. Satıcı ise "biz bir şey yapamayız, servise gidecek." dediler. Servise gitti, "hiçbir sorun görülmemiştir." dediler. Tekrardan satıcıyla iletişime geçip, "bu laptopun sorunları devam ediyor, hiçbir işlem yapılmamış." dedim. Tekrardan satıcı, "biz bir şey yapamayız, tekrardan servise gidecek." dedi. Bu süre zarfında derslerime giremediğim için büyük bir mağduriyet yaşadım. İki defa "hiçbir sorun görülmemiştir" şeklinde geri dönüş alarak, sorunlarımın çözülmediğini gördüm. Bu aşamada, distribütör olan ARENA BİLGİSAYAR ile de iletişime geçtim. Aylar süren süreçten sonra laptopta gerçekten bir sorun olduğunu onayladılar, fakat bu bekleyiş benim için eğitimim açısından büyük bir kayıp oldu.
Daha sonra, ikinci bir laptop almak için Asus markasına yöneldim. Ancak, bu laptopta da çeşitli sorunlar ortaya çıktı. Tekrardan satıcı ile iletişime geçtim ve yine aynı cevabı aldım, "biz bir şey yapamayız, servise gitmesi lazım". Aynı sorunu yaşayan başka bir kullanıcının cihazının hemen değiştirildiğini öğrenmeme rağmen, benim cihazım için yine "hiçbir sorun görülmemiştir" denildi ve yine hiçbir işlem yapılmadı ve laptop 3. kez tarafıma geri gönderildi. Bu süreçte ne yapacağımı bilemedim, yaşadıklarım psikolojimi olumsuz etkiledi. Derslerime çalışamadım ve okulum uzadı.
Tüm bu süreçlerin ardından, Tüketici Hakem Heyetine başvurmaya karar verdim. 6 ay süren bu süreç sonunda haklı bulunarak, THH kararı ile birlikte satıcı ile iletişime geçtim, para iadesi aldım. Tekrardan Acer marka bir laptop almayı tercih ettim. Ancak bu laptopun da fabrikasyon sorunları olduğunu fark ettim. Acer’in servisi yine SMS İNFOCOMM olduğu için tekrardan aynı servise gitti ve yine "bu laptopta sorun yok." diyorlar, hiçbir işlem yapmıyorlar. "Laptopun ekran çerçevesinde açıklık var, laptop 100 derece oluyor ve ara sıra kapanma sorunları yaşıyor, ekranda da sorun var." dediğimde "laptopun yakışıklı olmasını istemeyeceksin, her laptopta ekran çerçevesi açıklığı olabilir, laptopta 100 derece normalmiş." dediler. 4. kez aynı şeyi yapmak istiyorlar, "hiçbir sorun görülmemiştir." diyerek beni yasal sürece zorlamak istiyorlar. 1 ay sonra sınavlarım var ve yardımcı olmuyorlar. Ne yapacağımı bilmiyorum, yardımınıza ihtiyacım var.
ADMİN NOT:Kişisel bilgiler içermesi nedeniyle paylaşılan belgeler yönetim tarafından silinmiştir.
Ayıplı mal ile ilgili yaşadığım sorunları ve mağduriyetleri detaylı bir şekilde paylaşmak istiyorum. Ülkemizde gerçekleşen 6 Şubat depremi sonrası üniversiteler uzaktan eğitim sistemine geçmişti ve ben de bilgisayar bölümünde okuduğum için acilen bir laptop satın alma kararı almıştım. Ancak, aldığım laptop ayıplı çıktı ve bu süreçte hemen satıcı ile iletişime geçtim, "bu laptop ayıplı, benim derslerim var ve bu laptopu ayıpsız olmayan bir laptop ile değiştirmek istiyorum". dedim. Satıcı ise "biz bir şey yapamayız, servise gidecek." dediler. Servise gitti, "hiçbir sorun görülmemiştir." dediler. Tekrardan satıcıyla iletişime geçip, "bu laptopun sorunları devam ediyor, hiçbir işlem yapılmamış." dedim. Tekrardan satıcı, "biz bir şey yapamayız, tekrardan servise gidecek." dedi. Bu süre zarfında derslerime giremediğim için büyük bir mağduriyet yaşadım. İki defa "hiçbir sorun görülmemiştir" şeklinde geri dönüş alarak, sorunlarımın çözülmediğini gördüm. Bu aşamada, distribütör olan ARENA BİLGİSAYAR ile de iletişime geçtim. Aylar süren süreçten sonra laptopta gerçekten bir sorun olduğunu onayladılar, fakat bu bekleyiş benim için eğitimim açısından büyük bir kayıp oldu.
Daha sonra, ikinci bir laptop almak için Asus markasına yöneldim. Ancak, bu laptopta da çeşitli sorunlar ortaya çıktı. Tekrardan satıcı ile iletişime geçtim ve yine aynı cevabı aldım, "biz bir şey yapamayız, servise gitmesi lazım". Aynı sorunu yaşayan başka bir kullanıcının cihazının hemen değiştirildiğini öğrenmeme rağmen, benim cihazım için yine "hiçbir sorun görülmemiştir" denildi ve yine hiçbir işlem yapılmadı ve laptop 3. kez tarafıma geri gönderildi. Bu süreçte ne yapacağımı bilemedim, yaşadıklarım psikolojimi olumsuz etkiledi. Derslerime çalışamadım ve okulum uzadı.
Tüm bu süreçlerin ardından, Tüketici Hakem Heyetine başvurmaya karar verdim. 6 ay süren bu süreç sonunda haklı bulunarak, THH kararı ile birlikte satıcı ile iletişime geçtim, para iadesi aldım. Tekrardan Acer marka bir laptop almayı tercih ettim. Ancak bu laptopun da fabrikasyon sorunları olduğunu fark ettim. Acer’in servisi yine SMS İNFOCOMM olduğu için tekrardan aynı servise gitti ve yine "bu laptopta sorun yok." diyorlar, hiçbir işlem yapmıyorlar. "Laptopun ekran çerçevesinde açıklık var, laptop 100 derece oluyor ve ara sıra kapanma sorunları yaşıyor, ekranda da sorun var." dediğimde "laptopun yakışıklı olmasını istemeyeceksin, her laptopta ekran çerçevesi açıklığı olabilir, laptopta 100 derece normalmiş." dediler. 4. kez aynı şeyi yapmak istiyorlar, "hiçbir sorun görülmemiştir." diyerek beni yasal sürece zorlamak istiyorlar. 1 ay sonra sınavlarım var ve yardımcı olmuyorlar. Ne yapacağımı bilmiyorum, yardımınıza ihtiyacım var.
ADMİN NOT:Kişisel bilgiler içermesi nedeniyle paylaşılan belgeler yönetim tarafından silinmiştir.