Herkese selamlar. Bu monitörle ilgili başımdan 2 ay süren ve halen devam eden bir macera geçti. Ürünü 20.02.2023 tarihinde sipariş ettim ve ilk gelen üründe ölü piksel vardı. Ürünü sinerji bilgisayar web sitesinden aldım. Sinerji destek sayfasından üründe ölü piksel olduğunu yazdım. Bana servise yollamam gerektiğini söylediler ve servise yolladım. Tecpro bakıyormuş aoc ürünlerine. Ölü piksel olduğu için değişim iade kararı verdiler. 2. gelen monitörde ise ölü alt piksel vardı. Sadece kırmızı renkte görünüyordu. Tekrar servise yolladım ve tekrar değişim iade kararı verdiler. Ben her iki seferdede ürün zamlandığı için değişim kararı istedim. 3. gelen monitörde ilk 4 gün sıkıntı yoktu. 4. gün yeşil renk bir adet takılı piksel çıktı. Artık iade etmek istedim. Belli ya bu seride bi sıkıntı var ya da Aoc markasında. 3'te 3 olması çok ilginç baya şanssız çıktım bu konuda. Tekrar servise yolladım ve ekranın 8. bölgesinde 1 adet piksel bulundu. Standartlara uygundur. Üretici politikası; 1cm de 3 adet ekrana yayılmış olarak 5 adet olmalı. Verdikleri karar ile ilgili servisi aradım ve daha önce ölü piksel olduğunda değişim iade kararı vermiştiniz şimdi neden böyle oldu dedim. Yani takılı veya ölü olması neyi değiştiriyor ikiside kusur ürünü ayıplı mal kategorisine sokar dedim. Bana ürün fatura tarihinden bir ay geçtiği için değişim iade kararı veremiyoruz, aldığınız yer sıfır ölü piksel garantisi sunuyorsa iade almaları lazım, bizim yapabileceğimiz bişey yok dedi. Bana beni geçiştirmek için 1 ay süresini uydurmuş gibi geldi. Fatura tarihinin 2 ay önce olduğunu fakat bunun 3. değişim ürün olduğunu daha 4 gün önce elime geçtiğini söyledim. Biz faturaya bakıyoruz dedi. Yani anladığım kadarıyla aoc firamsının ölü piksel ve takılı piksel için prosedürleri farklı ve servis bu yüzden iade değişim kararı vermedi. Ürünü aldığım sinerji bilgisayarın destek sayfasına durumu belirttim. Üründe kusur bulundu servis belgesi bunu onaylıyor fakat iade değişime uygundur yazmıyor dedim ve belgeyide yolladım. Bana ürün marka garantili olduğu için iade değişim tamir onarım işleriyle servisin ilgilendiğini tekrar servis ile görüşmem gerektiğini söylediler. Çok güzel sistem kurmuşlar. Satıcı servise topu atıyor servis satıcıya tüketici ortada kalıyor. Buradan bi çözüme ulaşmayacağımı anladığım için Tüketici hakem heyetine başvurmak istiyorum. Değerli Adem Helvacı'nın verdiği dilekçe örneğindeki emsal karar örneği monitörleride kapsar mı? Sanırım o Saldi kullanıcı adına sahip Donanımhaber'de konusu bulunan arkadaşın davası. O konuyuda okudum. Fakat dava televizyonla ilgili olduğu için emin olamadım. Burdan sonra nasıl ilerlememi önerirsiniz? Ürün kusurunu konuya ekliyorum.
3. Moitörün servis belgesi2. monitörün servis belgesi
3. monitör kusurları:
3. Moitörün servis belgesi2. monitörün servis belgesi
3. monitör kusurları: