Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Arçelik 278551 Buzdolabını Severek Aldım Hüsrana Uğradım

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Pharaoh23

Meraklı
Meraklı
Katılım
28 Eyl 2023
Mesajlar
66
Marka Model Bilgisi
Arçelik 278551 EI
Herkese merhabalar,

Öncelikle foruma yeni kayıt oldum herkese hayırlı forumlar dilerim. Adem hocamı uzun süredir severek takip ederdim kayıt olmak bugüne kısmetmiş, kendisine başarılarının devamını dilerim ve diğer forumda emeği geçenlere tabi ki :) Siz uzmanlardan 2 konuda destek rica edecektim. Birincisi 13 yıllık Hotpoint-Ariston buzdolabımı severek kullanırken elektrik git gel durumunda kart problemi yüzünden hurdaya çıkarma durumu oldu bende çok araştırdım aileme uygun olan Arçelik 278551 EI model dolabı satın aldım indirimden uyguna geldi diye tercih ettim bu modeli farklı bir buzdolabı önerir misiniz yoksa bu model iyi midir ? İkinci ve asıl problem ise teknik bir konu. Dolabın sitesinde pro smart inverter motor için standart kompresöre göre 4 kat sessiz olduğu söylenmiş fakat geldiği günden beri evde kavga gürültü var nedeni ise mutfaktan evin içine dağılan titreşimli gürültü mü diyeyim, uğultu mu diyeyim bilemedim çok rahatsız ettiğini rahatlıklar söyleyebilirim ama. Yetkili servis gelene kadar birkaç gün kullanalım sıfır motordur diye 5 gün idare ettik düzelme olmayınca teknik servis geldi. Bu sesin 35 desibel olduğunu, zaman zaman 50 desibellere çıkabileceğini ve inverter motorun standart motora göre daha yüksek seviyede çalıştığını söyledi benim hiç aklıma yatmadı. Dolabı değişim mi yaptırayım veya iade mi talep edeyim çok kararsız kaldım iade etsem yeniden alabileceğim bize uygun dolap modeli yok ve iade kolay sonuçlanır mı acaba ? Ayrıca motorun yan kısmında (3.görsel) benim gördüğüm siyah tellerin fazlalığı olurdu burada ufacık parça koymuşlar alan kocaman boş kalmış soğutucu pervane bile yok eriyen sular ile mi soğuyor diye düşündüm ben ne dersiniz ? Dolabın soğutması çok iyi fakat bu gürültüden dolayı elden çıkarma durumuna kadar geldim desteklerinizi bekliyorum, teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230928_033447.jpg
    IMG_20230928_033447.jpg
    63.5 KB · Görüntüleme: 113
  • IMG_20230928_033453.jpg
    IMG_20230928_033453.jpg
    58.9 KB · Görüntüleme: 108
  • IMG_20230928_033513.jpg
    IMG_20230928_033513.jpg
    55.4 KB · Görüntüleme: 109
Panasonic kompresörlü BSH grubunun üst segment dolaplarından.
Bilgi için teşekkürler hocam, Arçelik servis müdürü ile görüşme sağladım ücret iadesi ilk aldığınız fatura üzerinden olur dedi hem 1 ay mağdur edileyim hem de farklı üst model dolap alayım ve faturası 40 bin kesilmesine rağmen düşük ücret verilmesini onaylamadığımı söyledim. Eğer bu şekilde devam edeceklerse mecburen +4 yıl garanti ile devam edeceğim. Diğer yandan Siemens tarafında ayarlamaları yaptım sadece Arçelikten ödeme bekliyorum o da sıkıntı işte bakalım...
 
@Murat ALA Hocam 1 haftalık süreden sonra tekrardan merhaba senide rahatsız ediyorum kusura bakma. 2 defa Arçelik 278551 EI, 2 defa 278552 EI model dolap değişimi oldu her gelen dolapta farklı sıkıntılar çıktı. 4. gelen dolapta ise dış inox yüzeyin kapak bölümünde açıklığını fark ettim ufaktan darbede mevcut komple kapağın değişmesi lazım yani ayrıca 3. değişim dolapta ses yokken 4. gelen dolapta yine yüksek gürültü mevcut. Teslimatın 1 günü sonrası servis talebi oluşturdum. Servis teknisyeni iade açıyor gidiyor genel merkez istediğiniz model dolabı veya Beko tarafında istediğiniz varsa o konuda yardımcı olalım diyorlar Allah var genel merkez müşteri memnuniyetini eksik etmiyor fakat üretimden yana bir sıkıntı var bunu anlatıyorum çözümüne bakın diyorum o konuda sallamıyorlar. İlk aldığım 278551 EI model dolaptan birçok kişi şikayetçi olmuş. 278552 EI da aynı dolap zaten. Siemens ve Bosch bayilerine gidip modellere baktım XL deniliyor fakat bana küçük geliyor. Bosch tarafında"KGP76AIC0N", Siemens tarafında "KG76PAIC0N" modeller beğendiğim dolaplar ama işte soğutucu bölümü küçük meşrubat koyma kısmı yukarıda yapılmış küçük rafları daraltmış. Mağazada incelediğim dolapların yan taraflarında çok belirgin gözle görülen ve elle hissedilen rezistans geçişleri belli. Bu teşhir diye mi böyle diyorum yok siz aldığınızda da aynısı olacak deniliyor böyle saçmalık görmedim ben gidip liste fiyatı 45 bin TL olan serinin en iyi dolabını alayım birde yanlarda vurulmuş gibi izler olsun çok saçma bir durum. Yani diyeceğim şudur 1 senedir eski buzdolanın tamiriyle uğraş, 1 aydır yeni dolapla uğraş artık anksiyete başladı bende. Çıkış yolu da bulamıyorum hocam ne yapayım sen mi fikir verirsin Adem hocadan mı alayım çok bunaldım Allah rızası için yardım istiyorum. Soğutucu kısmı 400 LT. dondurucu kısmı 150 - 170 LT. olan bir dolap işimi görecektir. Bu kadar üst seviye dolaplara baktım alt seviye grundig, altus vb onları hiç düşünemiyorum bile. Bi yardımcı olursan sevinirim, teşekkür ederim.
 
@Murat ALA Hocam 1 haftalık süreden sonra tekrardan merhaba senide rahatsız ediyorum kusura bakma. 2 defa Arçelik 278551 EI, 2 defa 278552 EI model dolap değişimi oldu her gelen dolapta farklı sıkıntılar çıktı. 4. gelen dolapta ise dış inox yüzeyin kapak bölümünde açıklığını fark ettim ufaktan darbede mevcut komple kapağın değişmesi lazım yani ayrıca 3. değişim dolapta ses yokken 4. gelen dolapta yine yüksek gürültü mevcut. Teslimatın 1 günü sonrası servis talebi oluşturdum. Servis teknisyeni iade açıyor gidiyor genel merkez istediğiniz model dolabı veya Beko tarafında istediğiniz varsa o konuda yardımcı olalım diyorlar Allah var genel merkez müşteri memnuniyetini eksik etmiyor fakat üretimden yana bir sıkıntı var bunu anlatıyorum çözümüne bakın diyorum o konuda sallamıyorlar. İlk aldığım 278551 EI model dolaptan birçok kişi şikayetçi olmuş. 278552 EI da aynı dolap zaten. Siemens ve Bosch bayilerine gidip modellere baktım XL deniliyor fakat bana küçük geliyor. Bosch tarafında"KGP76AIC0N", Siemens tarafında "KG76PAIC0N" modeller beğendiğim dolaplar ama işte soğutucu bölümü küçük meşrubat koyma kısmı yukarıda yapılmış küçük rafları daraltmış. Mağazada incelediğim dolapların yan taraflarında çok belirgin gözle görülen ve elle hissedilen rezistans geçişleri belli. Bu teşhir diye mi böyle diyorum yok siz aldığınızda da aynısı olacak deniliyor böyle saçmalık görmedim ben gidip liste fiyatı 45 bin TL olan serinin en iyi dolabını alayım birde yanlarda vurulmuş gibi izler olsun çok saçma bir durum. Yani diyeceğim şudur 1 senedir eski buzdolanın tamiriyle uğraş, 1 aydır yeni dolapla uğraş artık anksiyete başladı bende. Çıkış yolu da bulamıyorum hocam ne yapayım sen mi fikir verirsin Adem hocadan mı alayım çok bunaldım Allah rızası için yardım istiyorum. Soğutucu kısmı 400 LT. dondurucu kısmı 150 - 170 LT. olan bir dolap işimi görecektir. Bu kadar üst seviye dolaplara baktım alt seviye grundig, altus vb onları hiç düşünemiyorum bile. Bi yardımcı olursan sevinirim, teşekkür ederim.
Yer uygunsa Sharp SJ-XG690M alabilirsiniz. Ben demiştim daha değiştirmeyin diye. Ücretsiz +4 yıl ek garanti talep edin kullanın demiştim.
 
Yer uygunsa Sharp SJ-XG690M alabilirsiniz. Ben demiştim daha değiştirmeyin diye. Ücretsiz +4 yıl ek garanti talep edin kullanın demiştim.
Üstten dondurucu düşünmüyorum hocam, ilgin ve alakan için teşekkür ederim o halde ben bundan sonraki süreçte bakayım duruma. Arçelikten devam etmeyeceğim kesin ama. İyi akşamlar
 
Bilgi için teşekkürler hocam, Arçelik servis müdürü ile görüşme sağladım ücret iadesi ilk aldığınız fatura üzerinden olur dedi hem 1 ay mağdur edileyim hem de farklı üst model dolap alayım ve faturası 40 bin kesilmesine rağmen düşük ücret verilmesini onaylamadığımı söyledim. Eğer bu şekilde devam edeceklerse mecburen +4 yıl garanti ile devam edeceğim. Diğer yandan Siemens tarafında ayarlamaları yaptım sadece Arçelikten ödeme bekliyorum o da sıkıntı işte bakalım...
Bu konuda Arçeliğin suçu yok dostum. İlk fatura ne ise sen ne ödediysen sana o iade edilir yasal yönetmeliği budur. (marka 4 kez değişim yaparak seçimlilik haklarını yeterince kullandırmış sana. muadilini ve üst modelini gelmiş kurmuş evine. sorun çözülmeyince de iade yoluna başvurmuş ve iade fatura bedeli üzerinden yapılır burada firmanın çok da bir kötü niyeti söz konusu değil)
 
Son düzenleme:
Bu konuda Arçeliğin suçu yok dostum. İlk fatura ne ise sen ne ödediysen sana o iade edilir yasal yönetmeliği budur. (marka 4 kez değişim yaparak seçimlilik haklarını yeterince kullandırmış sana. muadilini ve üst modelini gelmiş kurmuş evine. sorun çözülmeyince de iade yoluna başvurmuş ve iade fatura bedeli üzerinden yapılır burada firmanın çok da bir kötü niyeti söz konusu değil)
Ben zaten kötü niyetli olduklarını söylemedim yukarıda da belirttim yardımcı oluyorlar sağolsun fakat ortada kendi üretimlerinden doğan problem mevcut ve 1 ay bir süredir ürünlerde fiyat artışı olmuş durumda ben sürekli evimde her haftasonu dolaptaki ürünleri antrede bulunan dolaba koyup çıkarıyorum, mutfak kapısını söküyorum, dolap vs ne varsa toparlayıp kurulum ekibinin gelip gitmesiyle uğraşıyorum üstüne mesai saatim geç bitmesine rağmen sürekli izin alıp eve gelmek zorunda kalıyorum söylerim size burada Arçelik üretimi ve kalite kontrolü düzgün yapmayıp beni hem maddi hemde manevi zarara sokmasından dolayı benim mağduriyetimin giderilmesi konusunda adım atılmasını istemem hiçte kabul edilmeyecek bir durum değil. Tamam fatura tutarı neyse onu verecek kanunlara göre haklılar ama bir çözüm yolu olması lazım. 4 gün evvel değişimden 4. dolap geldi dış kapakta şişme var bir kısmında da hasar mevcut bunu kurulumdan 1 gün sonra görebildim maalesef koyu bir alanda kaldığı için ve onun dışında motor çok uğultulu çalışıyor değişim sürecinde 3 dolapta ses var 1 tanesinde gram ses yoktu ve kullanılan kompresör hep embraco işin garibi o tarafta. Benim gördüğüm dondurucu kısmında bir sorun var oradan yankı iletiyor yani diyeceğim şu ki Arçelik bu dolap gövdesini düzgün imal edemiyor. Hatta aklıma gelmişken ilk aldığım dolapta kapıyı kapattığım zaman titremeli bir ses gelip gidiyordu 3 dolapta o ses yok kimisinde kapı contası güzel vakum yaptı kiminde kapmadı son gelen dolapta yine kapı düzgün vakum yapmıyor. Beyaz eşya şans işi derlerdi başıma gelmediği için bilmezdim gerçekten öyleymiş. 14 yıl Hotpoint Ariston kullandım 1 defa sıkıntı dahi yaşamadım. Bu süreçte Arçelik tabiri caizse anamı ağlattı. Gidip alternatif markalara bakıyorum onlarda da aklıma yatan bulamadım hem de fiyatlar yüksek. Yani nasıl çözeceğim gerçekten bilmiyorum ama tek bildiğim Arçeliğe elveda edeceğim yeter artık. Eski dolabım 1 gün dinlenip buzları erittikten sonra tekrar çalıştığında 1 hafta soğutuyor onunla idare edip çözüm yoluna bakacağım bir şekilde öyle yada böyle.
 
Ben zaten kötü niyetli olduklarını söylemedim yukarıda da belirttim yardımcı oluyorlar sağolsun fakat ortada kendi üretimlerinden doğan problem mevcut ve 1 ay bir süredir ürünlerde fiyat artışı olmuş durumda ben sürekli evimde her haftasonu dolaptaki ürünleri antrede bulunan dolaba koyup çıkarıyorum, mutfak kapısını söküyorum, dolap vs ne varsa toparlayıp kurulum ekibinin gelip gitmesiyle uğraşıyorum üstüne mesai saatim geç bitmesine rağmen sürekli izin alıp eve gelmek zorunda kalıyorum söylerim size burada Arçelik üretimi ve kalite kontrolü düzgün yapmayıp beni hem maddi hemde manevi zarara sokmasından dolayı benim mağduriyetimin giderilmesi konusunda adım atılmasını istemem hiçte kabul edilmeyecek bir durum değil. Tamam fatura tutarı neyse onu verecek kanunlara göre haklılar ama bir çözüm yolu olması lazım. 4 gün evvel değişimden 4. dolap geldi dış kapakta şişme var bir kısmında da hasar mevcut bunu kurulumdan 1 gün sonra görebildim maalesef koyu bir alanda kaldığı için ve onun dışında motor çok uğultulu çalışıyor değişim sürecinde 3 dolapta ses var 1 tanesinde gram ses yoktu ve kullanılan kompresör hep embraco işin garibi o tarafta. Benim gördüğüm dondurucu kısmında bir sorun var oradan yankı iletiyor yani diyeceğim şu ki Arçelik bu dolap gövdesini düzgün imal edemiyor. Hatta aklıma gelmişken ilk aldığım dolapta kapıyı kapattığım zaman titremeli bir ses gelip gidiyordu 3 dolapta o ses yok kimisinde kapı contası güzel vakum yaptı kiminde kapmadı son gelen dolapta yine kapı düzgün vakum yapmıyor. Beyaz eşya şans işi derlerdi başıma gelmediği için bilmezdim gerçekten öyleymiş. 14 yıl Hotpoint Ariston kullandım 1 defa sıkıntı dahi yaşamadım. Bu süreçte Arçelik tabiri caizse anamı ağlattı. Gidip alternatif markalara bakıyorum onlarda da aklıma yatan bulamadım hem de fiyatlar yüksek. Yani nasıl çözeceğim gerçekten bilmiyorum ama tek bildiğim Arçeliğe elveda edeceğim yeter artık. Eski dolabım 1 gün dinlenip buzları erittikten sonra tekrar çalıştığında 1 hafta soğutuyor onunla idare edip çözüm yoluna bakacağım bir şekilde öyle yada böyle.
Sizi çok iyi anlıyorum, 14 senelik Bosch buzdolabımız ömrünü tamamlayıp hurdaya ayırınca buzdolabı arayışına girdik. Allahtan evde derin dondurucu olduğu için buzluk kısmını oraya kaçırdım. Yoksa onca kışlık ürünler, et vs. çöp olacaktı. Gezmediğimiz marka kalmadı. Beğenemedik bir türlü kimi fiyatı fazla kimi kalite yerlerde f/p ürünü yok gibi birşey. İlk BSH grubunu gezdik bizim eski buzdolabında ki Bosch kalitesi nerde yeni ürünlerdeki kalite nerede, çok şaşırdık çekmeceler ergonomi kalite yerlerde. Tek ve çok beğendiğimiz xl seri 8 Panasonic kompresörlü olan model oldu ama fiyatı 40 kusürdü. +4 Ek garantide yok dediler o para verilmez deyip yüreğimize taş bastık. Siemens profilo keza aynı. Samsung baktık forumdan öğrendiğim rb serileri ucuz ama kalite kötü zaten vestel üretimiymiş zaten diğerlerinin fiyatları uçuk onu da eledik. Vestele girdiğimizle çıktığımız bir oldu. Geriye koç grubu kaldı. Arçelik beko şubelerini gezdik, teşhir ürünlerde o kadar çok ince üretim hataları gördüm ki anlatamam. Çapaklar çekmece içlerinde, gövde boyaları hatalı, plastikler yamuk yumuk vs. Tam 10 gün kararsız kaldım, buzdolabımda yok günlük yaşıyorum. Canıma tak etti sonunda gözüme kestirdiğim arçelik alttan soğutmalı bir modelde karar kıldım. Dua ettim inşallah güzel çıkar uğraşmayız diye (izin al git gel iş güç zor işler). Mağaza çok ilgiliydi. 3 gün sonra dolap geldi koca dolabı 4 kat yukarı taşıdılar. Gelen arkadaşlar gayet nazik kibar insanlardı. Açtık kutuyu müsaade istedim tam yarım saat dolabı inceledim. Bu konuda çok detaycıyım ve amiyane tabirle kılım biraz. Şükür sıkıntı görmedim şimdilik. Kompresörü arçelik üretimi Tee dedikleri model. Sessiz çalışıyor. Ömrü nedir ne değildir bilmiyorum. Şans ve kısmet işi artık. Soğutması iyi diyebilirim. +4 garanti uzattım. Benimde hikayem böyle, inşallah uzun yıllar kullanırız. Sizinde gönlünüze göre olsun. Çok yıprandınız bu süreçte, hem maddi hem manevi. Eski kalite malesef artık yok ürünlerde.
 
Sizi çok iyi anlıyorum, 14 senelik Bosch buzdolabımız ömrünü tamamlayıp hurdaya ayırınca buzdolabı arayışına girdik. Allahtan evde derin dondurucu olduğu için buzluk kısmını oraya kaçırdım. Yoksa onca kışlık ürünler, et vs. çöp olacaktı. Gezmediğimiz marka kalmadı. Beğenemedik bir türlü kimi fiyatı fazla kimi kalite yerlerde f/p ürünü yok gibi birşey. İlk BSH grubunu gezdik bizim eski buzdolabında ki Bosch kalitesi nerde yeni ürünlerdeki kalite nerede, çok şaşırdık çekmeceler ergonomi kalite yerlerde. Tek ve çok beğendiğimiz xl seri 8 Panasonic kompresörlü olan model oldu ama fiyatı 40 kusürdü. +4 Ek garantide yok dediler o para verilmez deyip yüreğimize taş bastık. Siemens profilo keza aynı. Samsung baktık forumdan öğrendiğim rb serileri ucuz ama kalite kötü zaten vestel üretimiymiş zaten diğerlerinin fiyatları uçuk onu da eledik. Vestele girdiğimizle çıktığımız bir oldu. Geriye koç grubu kaldı. Arçelik beko şubelerini gezdik, teşhir ürünlerde o kadar çok ince üretim hataları gördüm ki anlatamam. Çapaklar çekmece içlerinde, gövde boyaları hatalı, plastikler yamuk yumuk vs. Tam 10 gün kararsız kaldım, buzdolabımda yok günlük yaşıyorum. Canıma tak etti sonunda gözüme kestirdiğim arçelik alttan soğutmalı bir modelde karar kıldım. Dua ettim inşallah güzel çıkar uğraşmayız diye (izin al git gel iş güç zor işler). Mağaza çok ilgiliydi. 3 gün sonra dolap geldi koca dolabı 4 kat yukarı taşıdılar. Gelen arkadaşlar gayet nazik kibar insanlardı. Açtık kutuyu müsaade istedim tam yarım saat dolabı inceledim. Bu konuda çok detaycıyım ve amiyane tabirle kılım biraz. Şükür sıkıntı görmedim şimdilik. Kompresörü arçelik üretimi Tee dedikleri model. Sessiz çalışıyor. Ömrü nedir ne değildir bilmiyorum. Şans ve kısmet işi artık. Soğutması iyi diyebilirim. +4 garanti uzattım. Benimde hikayem böyle, inşallah uzun yıllar kullanırız. Sizinde gönlünüze göre olsun. Çok yıprandınız bu süreçte, hem maddi hem manevi. Eski kalite malesef artık yok ürünlerde.
Öncelike bu güzel detaylı uzunca yorum ve beni düşünüp anlayışla karşıladığınız için teşekkür ederim hocam. Derler ya çeken bilir diye... Bu yaşıma kadar hiçbir üründe böyle bir sıkıntı yaşamadım yeminle diyeyim. Konuyu görenler belki bana takıntılı, problemli diyecek ama öyle biri değilim sadece olması gereken ne ise onun karşılığını almak istiyorum. 40 bin liste fiyatı olan fakat indirimden bana 33 bine gelen ki az bir parada değil yerli üretim bir ürüne göre, o kadar para veripte dolabın sağında solunda vuruk, ezik vb. sorunlar olması beni rahatsız etti ve ederde. Beni etmeyen diyen olabilir anlayışla karşılarım bu kişilik meselesi kimine göre para kolay kazanılır bana göre bulunduğumuz ülkede ekonomik şartlara ve işsizlik oranlarına bakıldığında maalesef zor kazanılıyor çalıştığım işten bile memnun değilim mecburen çalışıyorum yani. Neyse diyeceğim şudur, 4 defa değişim oldu her defasında farklı sıkıntı ve 1.5 ay olacak uğraş dur sabır ettim çözülür edilir diye hatta +4 yıl garanti ücretsiz hediye ettiler müşteri memnuniyeti adına ( genel merkez gerçekten çok ilgili servis beş kuruş etmez.) Ama sabrım artık kalmadı. Bu buzdolabı tamam olmadığı sürece antrede bulunan eski dolabımı elden çıkaramıyorum maalesef onunda yer işgali var üstelik. 2 gün evvel servis teknisyeni geldi şişme olan kapağın değişim olacağını artık 4. değişim dolap olduğu için iade veya değişim olmayacağını söyleyip çekip gitti. Genel merkezden bana 4.dolap gelmeden önce yine sorun olursa iade ve değişim hakkınız var denildi. Genel merkeze ilettim durumu onarım istemiyorum artık iade edin paramı kurtulayım dedim ve bir süre sonra servis aradı yok işte sizin hakkınız yok biz onarım yapacağız filan diyip durdular bende sakın parça getirmeyin kabul etmem dedim boşuna uğraşmış olursunuz. Genel merkez meğer durumu iletmiş bunlarda kendi kendilerine gelin güvey olmuşlar. Bugünde arayıp tamam beyfendi iadeniz onaylandı, faturayı iletin dediler bende ilettim. Hem servis müdürü hem de sekreter ve diğer teknisyen + kurulum personelleri bana bilenmiş. Eve gelen taşımacı arkadaşın birini ukala tavırlarından dolayı kapı dışarı edecektim onada sabır ettim. Nitekim fatura ilettim 3 - 4 saat geçti bir haber yok. Genel merkezi aradım süreç ne durumda öğreneyim dedim çünkü servis bana bilgi vermiyor dedim. Dediler ki faturanız bize ulaştı IBAN numaranızda mevcut ayrıca 2 gün sonrası için buzdolabının teslim alınması sağlanacak diyince birden şaşırdım çünkü ben IBAN bilgisi iletmedim ve servis arayıpta randevu oluşturmadan kafasına göre işlem sağlamış ve artık kim verdiyse kendinin IBAN numarasını vermiş buradan anlıyorum ki parayı kendi hesabına alıp bana vermeyecekti. Müşteri temsilciside şaşırdı siz vermediniz mi bu kimin filan dedi sonrasınd WP hattı üzerinden IBAN ve kimlik paylaştım tamam biz inceleme yapıp size bilgi vereceğiz dedi ayrıca servisin otomatik randevu oluşturup tarafıma bilgi vermeyişinden dolayı memnuniyetsizliğimi dile getirince gerekli işlemler yapılacak denildi. Bu süreçte gerçekten çok yıprandım. Mecburen mesai saatleri içerisinde telefonla konuşmak durumunda kalıyorum, eve gelecekleri zaman izin almak zorunda kalıyorum. İşveren izin veriyor fakat anlıyorum o da bu durumdan rahatsız doğal olarak yani maddi ve manevi kayıbın kralını yaşadım. Bende aynı şekilde bayileri gezdim, önce modelleri beğenip çevremdeki bayileri arayıp teşhirde var mı yok mu ona göre gidip inceliyorum. BSH grubunda en hoşuma giden Siemens oldu sonrasında Bosch olabilir ama dediğiniz gibi eski kalite maalesef yok. İşyeri ofisimizde yeni olmayan üretimli 70cm'lik Bosch buzdolabı var yerli üretim. Hem soğutması güzel hem de yıllardır arıza çıkarmamış ve soğutucu + dondurucu için verilen litre değerleri yeni XL dolaplara göre düşük olmasına rağmen iç alan sanki XXL gibi çok geniş ve rahat. Arçelik'ten aldığım dolapta XL, piyasada baktığım dolaplarda XL çünkü aşağısı bizi kurtarmaz üstü de olmaz. Nasıl XL ise yeniler ofisteki dolaptan daha küçük anlamadım gitti ve ofisteki dolabın motoru inverter olmamasına rağmen çok sessiz çalışıyor duyulmuyor bile. Bu arçelikteki Embraco kompresörün sesi yüzünden mutfak kapısını kapalı tutuyorum tam bir sıkıntı. Hangi model dolap alacağım gerçekten bilmiyorum. Arçelik, Beko, Vestel artık asla, geriye BSH grubu kalıyor onlarda hem fiyat yüksek hem de istediğim dolabı bulamadım 526 LT dedikleri XL dolap modelleri bile daracık. Şaştım kaldım hocam inşallah gönlüme göre bir dolap bulurum diye ümit ediyorum. Aslında @Adem Helvacı abim, hocamdan 1 - 2 model önerisi almak isterdim fakat çok yoğun olduğunu biliyorum bu yazımı görürse ve model önerisinde bulunursa çok mutlu olurum kendisinin bilgileriyle aydınlandık birçok konuda teşekkürlerimi ileteyim kendisine değerli bir insan. Alttan donduruculu, C - D enerji sınıfı, 550LT. civarında XL ebatında Gri renk inox bir dolap satın almak istiyorum tek amacım bu şuanda zaten birçok problemle uğraşıyorum umarım bu dolap sorunu biran evvel sorun olmaktan çıkar. Güzel dileklerin içinde teşekkür ederim Serdar hocam sağol varol, hayırlı geceler.
 
Öncelike bu güzel detaylı uzunca yorum ve beni düşünüp anlayışla karşıladığınız için teşekkür ederim hocam. Derler ya çeken bilir diye... Bu yaşıma kadar hiçbir üründe böyle bir sıkıntı yaşamadım yeminle diyeyim. Konuyu görenler belki bana takıntılı, problemli diyecek ama öyle biri değilim sadece olması gereken ne ise onun karşılığını almak istiyorum. 40 bin liste fiyatı olan fakat indirimden bana 33 bine gelen ki az bir parada değil yerli üretim bir ürüne göre, o kadar para veripte dolabın sağında solunda vuruk, ezik vb. sorunlar olması beni rahatsız etti ve ederde. Beni etmeyen diyen olabilir anlayışla karşılarım bu kişilik meselesi kimine göre para kolay kazanılır bana göre bulunduğumuz ülkede ekonomik şartlara ve işsizlik oranlarına bakıldığında maalesef zor kazanılıyor çalıştığım işten bile memnun değilim mecburen çalışıyorum yani. Neyse diyeceğim şudur, 4 defa değişim oldu her defasında farklı sıkıntı ve 1.5 ay olacak uğraş dur sabır ettim çözülür edilir diye hatta +4 yıl garanti ücretsiz hediye ettiler müşteri memnuniyeti adına ( genel merkez gerçekten çok ilgili servis beş kuruş etmez.) Ama sabrım artık kalmadı. Bu buzdolabı tamam olmadığı sürece antrede bulunan eski dolabımı elden çıkaramıyorum maalesef onunda yer işgali var üstelik. 2 gün evvel servis teknisyeni geldi şişme olan kapağın değişim olacağını artık 4. değişim dolap olduğu için iade veya değişim olmayacağını söyleyip çekip gitti. Genel merkezden bana 4.dolap gelmeden önce yine sorun olursa iade ve değişim hakkınız var denildi. Genel merkeze ilettim durumu onarım istemiyorum artık iade edin paramı kurtulayım dedim ve bir süre sonra servis aradı yok işte sizin hakkınız yok biz onarım yapacağız filan diyip durdular bende sakın parça getirmeyin kabul etmem dedim boşuna uğraşmış olursunuz. Genel merkez meğer durumu iletmiş bunlarda kendi kendilerine gelin güvey olmuşlar. Bugünde arayıp tamam beyfendi iadeniz onaylandı, faturayı iletin dediler bende ilettim. Hem servis müdürü hem de sekreter ve diğer teknisyen + kurulum personelleri bana bilenmiş. Eve gelen taşımacı arkadaşın birini ukala tavırlarından dolayı kapı dışarı edecektim onada sabır ettim. Nitekim fatura ilettim 3 - 4 saat geçti bir haber yok. Genel merkezi aradım süreç ne durumda öğreneyim dedim çünkü servis bana bilgi vermiyor dedim. Dediler ki faturanız bize ulaştı IBAN numaranızda mevcut ayrıca 2 gün sonrası için buzdolabının teslim alınması sağlanacak diyince birden şaşırdım çünkü ben IBAN bilgisi iletmedim ve servis arayıpta randevu oluşturmadan kafasına göre işlem sağlamış ve artık kim verdiyse kendinin IBAN numarasını vermiş buradan anlıyorum ki parayı kendi hesabına alıp bana vermeyecekti. Müşteri temsilciside şaşırdı siz vermediniz mi bu kimin filan dedi sonrasınd WP hattı üzerinden IBAN ve kimlik paylaştım tamam biz inceleme yapıp size bilgi vereceğiz dedi ayrıca servisin otomatik randevu oluşturup tarafıma bilgi vermeyişinden dolayı memnuniyetsizliğimi dile getirince gerekli işlemler yapılacak denildi. Bu süreçte gerçekten çok yıprandım. Mecburen mesai saatleri içerisinde telefonla konuşmak durumunda kalıyorum, eve gelecekleri zaman izin almak zorunda kalıyorum. İşveren izin veriyor fakat anlıyorum o da bu durumdan rahatsız doğal olarak yani maddi ve manevi kayıbın kralını yaşadım. Bende aynı şekilde bayileri gezdim, önce modelleri beğenip çevremdeki bayileri arayıp teşhirde var mı yok mu ona göre gidip inceliyorum. BSH grubunda en hoşuma giden Siemens oldu sonrasında Bosch olabilir ama dediğiniz gibi eski kalite maalesef yok. İşyeri ofisimizde yeni olmayan üretimli 70cm'lik Bosch buzdolabı var yerli üretim. Hem soğutması güzel hem de yıllardır arıza çıkarmamış ve soğutucu + dondurucu için verilen litre değerleri yeni XL dolaplara göre düşük olmasına rağmen iç alan sanki XXL gibi çok geniş ve rahat. Arçelik'ten aldığım dolapta XL, piyasada baktığım dolaplarda XL çünkü aşağısı bizi kurtarmaz üstü de olmaz. Nasıl XL ise yeniler ofisteki dolaptan daha küçük anlamadım gitti ve ofisteki dolabın motoru inverter olmamasına rağmen çok sessiz çalışıyor duyulmuyor bile. Bu arçelikteki Embraco kompresörün sesi yüzünden mutfak kapısını kapalı tutuyorum tam bir sıkıntı. Hangi model dolap alacağım gerçekten bilmiyorum. Arçelik, Beko, Vestel artık asla, geriye BSH grubu kalıyor onlarda hem fiyat yüksek hem de istediğim dolabı bulamadım 526 LT dedikleri XL dolap modelleri bile daracık. Şaştım kaldım hocam inşallah gönlüme göre bir dolap bulurum diye ümit ediyorum. Aslında @Adem Helvacı abim, hocamdan 1 - 2 model önerisi almak isterdim fakat çok yoğun olduğunu biliyorum bu yazımı görürse ve model önerisinde bulunursa çok mutlu olurum kendisinin bilgileriyle aydınlandık birçok konuda teşekkürlerimi ileteyim kendisine değerli bir insan. Alttan donduruculu, C - D enerji sınıfı, 550LT. civarında XL ebatında Gri renk inox bir dolap satın almak istiyorum tek amacım bu şuanda zaten birçok problemle uğraşıyorum umarım bu dolap sorunu biran evvel sorun olmaktan çıkar. Güzel dileklerin içinde teşekkür ederim Serdar hocam sağol varol, hayırlı geceler.
Hocam çok geçmiş olsun, konuyu baştan sona okudum gerçekten büyük talihsizlik yaşamışsınız. Ülke şartlarında yerli bir ürün için kesinlikle az meblağ değil 40bin ₺, ve bu kadar para ödeyip böyle sıkıntılar yaşamak istemez kimse. Ben de Arçelik buzdolabı alma aşamasındayım, 583629 EB modelini almayı düşünüyorum. 10 yıl kompresör garantisiz de veriyorlar, şuan kompresör markası hakkında bilgim yok. Sizin son durumunuz ne oldu acaba çok merak ettim? ?
 
Hocam çok geçmiş olsun, konuyu baştan sona okudum gerçekten büyük talihsizlik yaşamışsınız. Ülke şartlarında yerli bir ürün için kesinlikle az meblağ değil 40bin ₺, ve bu kadar para ödeyip böyle sıkıntılar yaşamak istemez kimse. Ben de Arçelik buzdolabı alma aşamasındayım, 583629 EB modelini almayı düşünüyorum. 10 yıl kompresör garantisiz de veriyorlar, şuan kompresör markası hakkında bilgim yok. Sizin son durumunuz ne oldu acaba çok merak ettim? ?
583630 EI alın. Embraco kompresör olması yüksek. Bunun kompresörü Jiaxipera ya da TEE olabilir.
 
Hocam çok geçmiş olsun, konuyu baştan sona okudum gerçekten büyük talihsizlik yaşamışsınız. Ülke şartlarında yerli bir ürün için kesinlikle az meblağ değil 40bin ₺, ve bu kadar para ödeyip böyle sıkıntılar yaşamak istemez kimse. Ben de Arçelik buzdolabı alma aşamasındayım, 583629 EB modelini almayı düşünüyorum. 10 yıl kompresör garantisiz de veriyorlar, şuan kompresör markası hakkında bilgim yok. Sizin son durumunuz ne oldu acaba çok merak ettim? ?
Eyvallah hocam teşekkür ederim, bence benim başıma gelen tam olarak talihsizlik değil çünkü üretimde bir sorun olduğu belli en önemlisi ise kalite kontrolde sıkıntı %100. Konuyu okumuşsun zaten 2 defa 278551 EI 2 defa 278552 EI model dolap eve girdi 4. gelen dolapta sıkıntı olunca artık yeter dedim paramı iade aldım. Dediğin gibi yerli olup ta bu kadar fazla ücret olması benim içinde eksi puan. Yerli üretim ise 20 bin civarında olması lazım iyi bir dolabının bana göre. Bosch - Siemens tarafına kaydım KG86PAIC0N aldık geldi fakat taşımada sıkıntı olduğu için 76cm'lik KG76PAIC0N model ile değişim sürecine girdik bazı finansal sorunlar oldu çözdük inşallah fabrikadan gelmesini bekliyorum nasipse. Sana da bana da hayırlı olsun inşallah diyeyim :)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri