Neler yeni

ARÇELİK K 2369 TOST MAKİNASI ISI KAYBI VE PLAKA DEĞİŞİMİ

Mecanica

Meraklı
Meraklı
Katılım
12 Nis 2023
Mesajlar
86
Tepki puanı
112
Puanları
33
Arkadaşlar,
Uzun zamandır kullanmış olduğumuz Arçelik K 2369 tost makinesinde ısı kaybı var. Eskisi gibi ısıyı iletmiyor. Zira 2400 watt olan gayet performanslı bir model ama sanki 1400-1500 watt orta seviye bir cihaz gibi çalışıyor. Bunun sebebi ne olabilir? Servise göstermek icap eder mi sizce? Sonuçta garanti dışı ve ek ücret karşılığı bakacaklardır.
Bu arada plakalar biraz eskimeye başladı ama temin edilemiyor diye sıkıntılar okudum nette. Ürünün faturası vs elimizde yok. Bu konuda elimizde fatura vs olmadığında yedek parça temin edilemezse bir hakkımız olmuyor mu şu 10 sene parça temini zorunluluğu konusunda.
Malum okul dönemi sabahları ciddi bir tost makinası kullanımı söz konusu. Yeni bir makine bakayım dedim ama döküm olanlar maalesef 5K üzerinde seyrediyor. Özellikle almışken iyisini alayım diyerek Sage yada düşünmüştüm ama malum kurlardan geri vazgeçtim. Sonrasında f/p olarak Korkmaz tostkolik ilgimi çekti. Ucuz ama üzmez türden. Granit plakalı ama kalın diyorlar.
Yardımlarınızı ve görüşlerinizi rica ederim.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,896
Çözümler
82
Tepki puanı
44,824
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Arkadaşlar,
Uzun zamandır kullanmış olduğumuz Arçelik K 2369 tost makinesinde ısı kaybı var. Eskisi gibi ısıyı iletmiyor. Zira 2400 watt olan gayet performanslı bir model ama sanki 1400-1500 watt orta seviye bir cihaz gibi çalışıyor. Bunun sebebi ne olabilir? Servise göstermek icap eder mi sizce? Sonuçta garanti dışı ve ek ücret karşılığı bakacaklardır.
Bu arada plakalar biraz eskimeye başladı ama temin edilemiyor diye sıkıntılar okudum nette. Ürünün faturası vs elimizde yok. Bu konuda elimizde fatura vs olmadığında yedek parça temin edilemezse bir hakkımız olmuyor mu şu 10 sene parça temini zorunluluğu konusunda.
Malum okul dönemi sabahları ciddi bir tost makinası kullanımı söz konusu. Yeni bir makine bakayım dedim ama döküm olanlar maalesef 5K üzerinde seyrediyor. Özellikle almışken iyisini alayım diyerek Sage yada düşünmüştüm ama malum kurlardan geri vazgeçtim. Sonrasında f/p olarak Korkmaz tostkolik ilgimi çekti. Ucuz ama üzmez türden. Granit plakalı ama kalın diyorlar.
Yardımlarınızı ve görüşlerinizi rica ederim.
Aslında evde enerji monitörü olsa, çektiği watt cinsinden güç değerini bilsek çok daha net bir teşhis koyardık.
Termostat devreye girip çıkma durumu, rezistanslarda değer kaybı olup olmadığı önemli detaylar.
Mesela termostatın platininde tansiyon değişikliği oldu ise çıkması gerekenden daha erken devreden çıkıyordur, bu da rezistans dahil tüm sistem sağlam olmasına rağmen ısıtmada verimsislik meydana getiriyor olabilir.
 

hierapolismuhtarı

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
13 Ağu 2023
Mesajlar
118
Tepki puanı
116
Puanları
43
Bizim de 13 yıldır kullandığımız Arzum tost makinesinin termostatı bozuldu ve plakaları aşındı. Termostat atmıyor ısınabildiği kadar ısınıyor artık müdahale edip kapatıyoruz. Hala piyasada plakaların satıldığını gördüm. Adedine 450 lira istiyorlar. plaka ve termostat değişimi zaten yeni makine parasını geçiyor. İleride yenisini almayı düşünüyorum. Belki sizin ürünün de plakaları vardır. Parça satan yerlere sorun derim.
 

janavar

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
205
Tepki puanı
204
Puanları
43
Arkadaşlar,
Uzun zamandır kullanmış olduğumuz Arçelik K 2369 tost makinesinde ısı kaybı var. Eskisi gibi ısıyı iletmiyor. Zira 2400 watt olan gayet performanslı bir model ama sanki 1400-1500 watt orta seviye bir cihaz gibi çalışıyor. Bunun sebebi ne olabilir? Servise göstermek icap eder mi sizce? Sonuçta garanti dışı ve ek ücret karşılığı bakacaklardır.
Bu arada plakalar biraz eskimeye başladı ama temin edilemiyor diye sıkıntılar okudum nette. Ürünün faturası vs elimizde yok. Bu konuda elimizde fatura vs olmadığında yedek parça temin edilemezse bir hakkımız olmuyor mu şu 10 sene parça temini zorunluluğu konusunda.
Malum okul dönemi sabahları ciddi bir tost makinası kullanımı söz konusu. Yeni bir makine bakayım dedim ama döküm olanlar maalesef 5K üzerinde seyrediyor. Özellikle almışken iyisini alayım diyerek Sage yada düşünmüştüm ama malum kurlardan geri vazgeçtim. Sonrasında f/p olarak Korkmaz tostkolik ilgimi çekti. Ucuz ama üzmez türden. Granit plakalı ama kalın diyorlar.
Yardımlarınızı ve görüşlerinizi rica ederim.
Bahsi geçen ürün için Yedek parça tedarik süresi 7 yıl ile sınırlı. Tost makineleri için genel olarak 7 yıl olarak gözüküyor.
Normal şartlarda her hangi bir servise giderek ürün kodu ile iş emri açtırabilirsiniz. Belki Seri numarası lazım, barkodu lazım vs muhabbeti yapabilirler. Çağrı merkezi model numarası ile olabileceğini söyledi der geçersiniz.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,896
Çözümler
82
Tepki puanı
44,824
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Bizim de 13 yıldır kullandığımız Arzum tost makinesinin termostatı bozuldu ve plakaları aşındı. Termostat atmıyor ısınabildiği kadar ısınıyor artık müdahale edip kapatıyoruz. Hala piyasada plakaların satıldığını gördüm. Adedine 450 lira istiyorlar. plaka ve termostat değişimi zaten yeni makine parasını geçiyor. İleride yenisini almayı düşünüyorum. Belki sizin ürünün de plakaları vardır. Parça satan yerlere sorun derim.
Goldmaster Tost makinesi aldık sanırım 3 sene önce. O zamanlar ticari işletme olmamız ve aynı zamanda Galdmaster Yetkili Servisliğimizn de olması nedeniyle termostat ve plaka siparişi girip yedek parça olarak isteyip kenara ayırmıştım. Rezistans işi her şekilde nasılsa çözülür, eğer büker uydurur takarız fakat termostat ve plaka öyle değil sizlerin de belirttiği üzere birkaç sene sonra yedekparça yok, yasal yükümlülük de olmayınca yenisine mahkum kalıyoruz.

Şimdilik hiç birisini kullanmamıza gerek olmadı zira makine iyi gidiyor. ileride lazım olursa da hiç olmazsa tedbirimizi almışız fakat bunlar çözüm değil temelde.

Asıl çözüm, Beyaz Eşya kavramını eskiden olduğu gibi DTM ye çevirmekte yani bu ürünlerin yeniden Dayanıklı Tüketim Malları sınıfına alınması lazım.
 

Swift

Araştırmacı
Kadim Üye
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
218
Tepki puanı
311
Puanları
63
Valla "dökümix" candır :) Kaplamasız pik döküm demir plakalar cortlamaz kolay kolay. Rezistansı termostatı "orijinal" bulamazsan bir şey uydurursun illa ki.

Çok eski sanayi tostçusu olarak gazlı endüstriyel makineden başkasını tanımam. Ama ev şartlarında teneke plakalı uyduruk makineler yerine Dökümix tercih ettim, tavsiye ederim.
 

hierapolismuhtarı

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
13 Ağu 2023
Mesajlar
118
Tepki puanı
116
Puanları
43
Goldmaster Tost makinesi aldık sanırım 3 sene önce. O zamanlar ticari işletme olmamız ve aynı zamanda Galdmaster Yetkili Servisliğimizn de olması nedeniyle termostat ve plaka siparişi girip yedek parça olarak isteyip kenara ayırmıştım. Rezistans işi her şekilde nasılsa çözülür, eğer büker uydurur takarız fakat termostat ve plaka öyle değil sizlerin de belirttiği üzere birkaç sene sonra yedekparça yok, yasal yükümlülük de olmayınca yenisine mahkum kalıyoruz.

Şimdilik hiç birisini kullanmamıza gerek olmadı zira makine iyi gidiyor. ileride lazım olursa da hiç olmazsa tedbirimizi almışız fakat bunlar çözüm değil temelde.

Asıl çözüm, Beyaz Eşya kavramını eskiden olduğu gibi DTM ye çevirmekte yani bu ürünlerin yeniden Dayanıklı Tüketim Malları sınıfına alınması lazım.
Bir cihaz üretiliyor ama belli bir süre sonra üretimden kalkınca yedek parça sorunu ortaya çıkıyor maalesef. Arçelik halı yıkamalı süpürgemizin hortumunu kaç servis gezip birinde bulmuştuk. Onlar da uyarmıştı artık yedek parça olarak bulunmuyor dediler. Bir on sene daha kullandıktan sonra yedek parçası olmadığı için makineyi sattık. Arnica hydra rain plus aldık. Arnica yıllardır aynı parçaları üretiyor, umarım ileride sıkıntı olmaz. Hortumun tetik kısmı kırılınca garanti kapsamına almadılar 850 lira verip hortum almak zorunda kaldık. Ucuz bir şey olsa yedek alıp koyardık.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,896
Çözümler
82
Tepki puanı
44,824
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Bir cihaz üretiliyor ama belli bir süre sonra üretimden kalkınca yedek parça sorunu ortaya çıkıyor maalesef. Arçelik halı yıkamalı süpürgemizin hortumunu kaç servis gezip birinde bulmuştuk. Onlar da uyarmıştı artık yedek parça olarak bulunmuyor dediler. Bir on sene daha kullandıktan sonra yedek parçası olmadığı için makineyi sattık. Arnica hydra rain plus aldık. Arnica yıllardır aynı parçaları üretiyor, umarım ileride sıkıntı olmaz. Hortumun tetik kısmı kırılınca garanti kapsamına almadılar 850 lira verip hortum almak zorunda kaldık. Ucuz bir şey olsa yedek alıp koyardık.
Tefalin buhar tetik mandalı denen o dandik plastik malzemeyi dahi vermiyorlar düşünün. Daha 3 yaşında ütü. rezil derecede dandik bir tetik mandalı yapmışlar ve bir ütünün en çok kullanılacak olan yerinin bu derece zayıf yapılmasını da kasıtlı buluyorum aslında fakat vakit yokluğundan uğraşamıyorum yoksa hadlerini bildirir sosyal mecrada seve seve ifşa ederim, kendi işim diye vakit ayırmıyorum.

Diğer yandan elimde çok çok güzel bir dosya var bununla ilgili, vatandaş adına dilekçe örneğini de kendim yazdım, Komisyon olarak savunma talep ettik bekliyoruz, 27 Eylülde toplantımız var, o güne kadar savunma geldiyse geldi, gelmediyse savunma süresi dolmuştur diye oturup kararını yazacağım. Garanti harici bir ütünün yedek parça yokluğundan dolayı ücretli değişime zorlanması konusu var.

Şimdi göreceğiz bakalım el mi yaman bey mi..
 

janavar

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
205
Tepki puanı
204
Puanları
43
Tefalin buhar tetik mandalı denen o dandik plastik malzemeyi dahi vermiyorlar düşünün. Daha 3 yaşında ütü. rezil derecede dandik bir tetik mandalı yapmışlar ve bir ütünün en çok kullanılacak olan yerinin bu derece zayıf yapılmasını da kasıtlı buluyorum aslında fakat vakit yokluğundan uğraşamıyorum yoksa hadlerini bildirir sosyal mecrada seve seve ifşa ederim, kendi işim diye vakit ayırmıyorum.

Diğer yandan elimde çok çok güzel bir dosya var bununla ilgili, vatandaş adına dilekçe örneğini de kendim yazdım, Komisyon olarak savunma talep ettik bekliyoruz, 27 Eylülde toplantımız var, o güne kadar savunma geldiyse geldi, gelmediyse savunma süresi dolmuştur diye oturup kararını yazacağım. Garanti harici bir ütünün yedek parça yokluğundan dolayı ücretli değişime zorlanması konusu var.

Şimdi göreceğiz bakalım el mi yaman bey mi..
Normal şartlarda "SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ" nin 3. bölüm 12.Maddesi gereği

Yedek parça ve fiyat listesi
MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda tüketiciye göstermesi zorunludur.


Geçtiğimiz günler de samsung yetkili servisini arayıp buzdolabı lastiği sipariş vermek istiyorum dedim. Onlarda maalesef böyle bir hizmetimiz yok , Servisimiz yerinde kontrol etmesi ve dolap modeline göre sipariş vermesi gerekli diye bilgi verdi. Servis ücreti olarak 300 veya 350 tl gibi bir fiyat olduğunu belirttiler. parça da ortalama 1500-2000 dediler.

Aradan 2-3 gün geçtikten sonra tekrar arayıp mevzuatı söylediğimde ise buyrun servisimize gelin, gelirken ürün numarasını da getirin dediler. Fiyat olarak ta 750 tl civarı bir fiyatı olması lazım dediler. 2.350 tl neredeeeee , 750 tl neredeeee. :)
 
Üst