Neler yeni

Bosch Mersin Yetkili Servisin Yetkisiz Müdehalesi ve Yaşadıklarım

Sinangoger

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Kas 2023
Mesajlar
7
Tepki puanı
18
Puanları
3
Herkese merhabalar,

HepsiBurada e-ticaret sitesi üzerinden 1 Temmuz 2023 tarihinde Bosch Marka Climate 3000I 12000 Btu'luk bir inverter klima satın aldım ve 7 Temmuz 2023 tarihinde tarafıma teslim edildi.
hepsi b.jpg
Hemen ulaştığı gün Bosch Müşteri hizmetlerini arayıp ürünün kurulumunun yapılmasını istedim ve bana bir yetkili servis yönlendirdiler. Bu "Yetkili Servis"deki arkadaşlar geldi ve vakumsuz bir şekilde klimanın montajını yaptı, maalesef ki vakumlamanın bu kadar mühim bir şey olduğundan ve yapılmasının zorunlu olduğundan bu dönemde bir haberdim.
Sonrasında Adem abinin videolarından birini izlerken durumun vahimiyeti karşısında hemen yorum yaptım, Adem abi de yorumumu cevapladı ve "Neden vakumsuz klima montajı olmaz" konusunu detaylıca anlattı.
adem abi yorum.jpg
Bunun sonrasında Bosch müşteri hizmetlerini tekrar arayarak "Klimam vakumsuz montaj edildi, ne yapmam gerekiyor?" şeklinde soru yönelttim ve dönüş olarak "Yetkili servisiniz ile iletişime geçin" dendi.
Zaman kaybetmeyip hemen kurulumu yapan yetkili servisi aradım ve klimamın vakumsuz montaj edildiğini söyledim.
Arkadaş en başta herhangi bir şey olmaz sürekli biz böyle kuruyoruz hiç bir sorun çıkmıyor edalarıyla benimle konuyu seviyeli bir şekilde tartışmaya çalıştı, bunun üzerine hemen Adem abinin yaptığı yorumu kendisine whatsapp üzerinden ilettim.
yetkili whatsapp.jpg
Yukarıda göründüğü gibi yetkili arkadaş bu yorumun üzerine dış üniteyi değiştirmeye söz verdi. Fakat yazın yaşanan montaj yoğunluğu sebebiyle yaz sonuna bırakabilir miyiz diye rica etti ve ben de kabul ettim ve söz uçar yazı kalır mantığıyla whatsapptan yazarak onaylamasını rica ettim.
Bundan sonraki süreçte Kasım ayına geldik ve ben arkadaşı henüz hiç telefonla aramamıştım, kendisi beni arayıp; "Abi klima dış üniten geldi, müsaitsen gelip kurulumunu yapalım" dedi ve günü kararlaştırdık.

Sonrasında Yetkili Servis arkadaşlar geldi ve biz yanlarında değilken motor dış ünitesini hemen araçtan indirip bir paketten çıkarttılar(Bu cümledeki "hemen" ifadesini getirdikleri dış ünitenin ikinci el olduğunu düşünerek yapıyorum çünkü kamera görüntülerini izlediğimde ürünün üzerinde seri numarası olmadan getirildiğini gördüm).
Paketi açılır açılmaz da ürünü içeriye taşıyıp montaja başladılar.
Montaj sırasında ürünün dışının benim ürünümden farklı olduğunu gördüm ve nedenini sordum, dönüş olarak; "Abi bu 5000 serisi, seninkinden daha iyi ve %100 uyumlu, ben buraya uymayan bir şeyi takamam, takarsam çalışmaz." diyerek montaja devam etti.
Ben de bir sorun görmediğim için müdehale etmedim, arkadaşlar kuruluma devam edip vakumunu yapmaya başladılar. Bu sırada arkadaş beni çeşitli "abi bunun boyası seninkinden daha iyi, hayatta çürümez bu. Senin dış ünitenin boyası dandik ilerde paslanırdı iyi oldu değiştirdiğin tarzında konuşarak yeni ünitenin "daha iyi" olduğu ikna çalışmasına devam etti. Vakumlama işlemi bittiğinde de benim dış ünitem üzerindeki "Seri Numarası ve Model" etiketini söküp kendi getirip montajladığı dış üniteye yapıştırdı. Montaj sırasında da sürekli olarak "abi ben bu üniteye 12.500 tl para verdim" şeklinde konuştu. Ardından da "Mersin'de 1000 tane klima takılıyorsa 950'si vakumsuz takılıyor, hiçbir sorun yok abi hepsi çalışıyor "diye de ekliyor.
Tabii ben de bu arada şu şekilde düşünüyorum; "Yetkili servis olarak vakumsuz montajın yanlış olduğunu biliyor, o yüzden müşteri hizmetleri ile konuşup marka ile anlaşmalı şekilde, ürün yetkili servise fatura edilerek bana bu değişimi yapıyor, müşteri hizmetleri duruma vakıf ve onaylı bir şekilde değişim yapıyor".

Sonrasında yetkili arkadaşla ürünün çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz ve hemen sonrasında bana herhangi bir servis kağıdı vs hiçbir şey vermeden benim dış ünitemi de alıp gidiyor.

Bir kaç gün sonrasında klimayı çalıştırıyoruz ve klima aşırı ses yapıyor, bu durum benim içime bir kurt düşürüyor ve ben yetkili arkadaşı tekrar arıyorum.
Konuşma aynen şu şekilde;
"+ Abi bu klima çok ses yapıyor, sen bu klimanın sıfır olduğuna emin misin?"
"- Abi kliman tabii ki sıfır, yaz aylarında klimalar daha çok ses yapar, bizim firma ince takoz kullanıyor istersen kalınıyla değişelim ses kesilir."
"+ Abi tamam da sen bu klimayı getirdiğinde üzerinde seri numarası yoktu nasıl sıfır?"
"- Abi ben onu tekrar işleyemeyeceğim için söktüm" ve hemen sonrasında lafı ürünün boyasına getiriyor konuyu değiştirmek adına.
"+ Garantisi devam ediyor mu peki bunun"
"- Tabii devam ediyor abi hiçbir sıkıntı yok"

(ürün getirilip kutudan çıkarıldığında üstünde seri numarası olmadığına dair kamera kaydı:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
-
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
-
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
)

Ben de " Tamam abi ben bi bakayım" diyip kapatıyorum ve hemen sonrasında Bosch müşteri hizmetlerini arayıp durumu bir bir izah ediyorum.
Bosch müşteri hizmetleri; seri numarası değişiminin mümkün olmadığını, konuyla alakalı herhangi bir servis kaydı bulunmadığını, bu yapılan işlemin yanlış olduğunu, ürünün artık garanti dışı olduğunu söylüyor ve şikayet kaydı oluşturmamı tavsiye ediyor ve oluşturuyoruz.
Bosch müşteri hizmetleri konuyu ivedilikle takip edileceğini ve dönüş yapılacağını söylüyor ve kapatıyoruz.
Kapattıktan hemen sonrasında da yetkili servisteki arkadaşı arayıp, "Abi ben müşteri hizmetleri ile görüştüm böyle dediler." dediğimde ise "Abi sen niye orayı aradın kendini garanti dışı bıraktın, onları aramasaydın herhangi bir şey olmayacaktı garantin olduğu gibi devam edecekti, hiçbir sorun yaşamayacaktın, senin garantin benim. Şimdi bizim de başımız ağrıyacak" gibi cümleler kuruyor. Ben de "müşteri hizmetleri bana dönüş yapacak ona göre ilerleyelim." diyip kapatıyorum.

Sonraki gün, yetkili arkadaş beni tekrar arayıp, "Abi ben sana sıfır aynı klimadan alacağım, başımın ağrımasını istemiyorum. Kredi kartı bilgilerimi vereyim, sen trendyol'dan sipariş et, şu an en ucuz orada" diyor ve kart bilgilerini atıyor.
Ben de hem durumuna acıyorum hem de yasal bir problem olmaması adına, müşteri hizmetlerinin direktifleri doğrultusunda hareket etmek istiyorum diyip reddediyorum teklifini.

Ertesi gün yetkili arkadaş beni tekrar arayıp; "Abi bölge müdürümüz Vedat beyin de kulağına gitmiş konu,(sanki onun direktifleri bu yöndeymiş gibi) biz gelip senin eski üniteni vakumlayıp geri takacağız, sonrasında yasal hakkını kullanabilirsin" şeklinde açıklama yapıyor ve şu sözleri eklemekten de kaçınmıyor " Abi sen bunu hangi bilirkişiye gösterirsen göster, hangi tüketici heyetine başvurursan vur, vakumsuz montaj yapılmadığını anlayamazlar. İstediğin yere götür kimse anlamaz. Ha olurda anlaşılsa bile sana getirip sıfır yeni dış ünite takmayacaklar, para iadesi yapacaklarmış, Bölge müdürü Vedat bey bu şekilde iletti."
Bu sözlerle bir nevi tehdit ediyor çünkü ürünün fiyatı 13.600 liradan 21.999'a yükselmiş ve sadece ana parayı ödeyeceklerini düşünüyor.

Ben de bu lafların üzerine " Tamam abi bir sıkıntı yok ben yasal haklarımı kullanacağım" diyip telefonu kapatıyorum.

Ertesi gün Bosch müşteri hizmetleri beni arayarak; "Ürününüz garanti dışı değil, isterseniz yeni takılan ürünle devam edin, isterseniz eski ürününüzü vakumlayıp geri taksınlar, onun da garantisi devam edecek, bir sorun olmayacak." diyerek yetkili servisteki arkadaşın dediklerini tekrar ediyor.
Ben de "Ben burada mağdur oluyorum, 2. el ürün takıldığını düşünüyorum ve siz bana bu ürünü garantiye dahil edeceğinizi söylüyorsunuz, bu ne lahana turşusu. Eğer mağduriyetimi gidermeyecekseniz tüketici hakem heyetine gideceğim." diyorum.
Müşteri hizmetlerindeki arkadaş da "tabii, seçim sizin." diyor ve kapatıyoruz.

Şimdi değerli arkadaşlar, sizlere de sormak istiyorum.

Kim bu "Yetkili Servis" zülmüne dur diyecek?
Marka adına güvenip alışveriş yapmak ne kadar mantıklı?

Her neyse, konuyu tüketici hakem heyetine taşıyacağım ve gerekirse dava açacağım, herkese de örnek olması adına burada paylaşmak istedim.
Konu hakkında gelişme oldukça güncelleyeceğim. Aşağıda da kanıtlarımı paylaşıyorum.

Eski ünitemden sökülüp yeni üniteye takılan seri numarası etiketi:
sökülmüş ve takılmış etiket.jpg

Ürünün getirildiğinde üzerinde seri numarası etiketi olmadığına dair kamera kaydından yakın çekim alınmış fotoğraf:
seri etiket yok.jpg
Benim kendi dış ünitem ve etiketin sökülmeden önceki hali(dış ünite değişikliğinin yapıldığı gün çekmiştim):
benim klima.jpg

Son olarak da "yetkili arkadaş"ın %100 uyumlu diyip taktığı dış ünite yüzünden "eco mod" gibi bazı özelliklerimiz çalışmıyor :))))


Teşekkürler,
Sinan
 

Ekli dosyalar

  • sökülmüş ve takılmış etiket.jpg
    sökülmüş ve takılmış etiket.jpg
    48.8 KB · Görüntüleme: 8

PCTeknikElektronik

@PCTeknik
İnce Eleyen
Katılım
21 Ocak 2023
Mesajlar
740
Çözümler
1
Tepki puanı
1,643
Puanları
93
Yine kendini uyanık sanan bir uyanık servis vakası.
Firmadan habersiz el altından işlem yapmış sizi zarara uğratmış hepsi belgeli zarar tazmini için bu servis arkadaşa maddi manevi tazminat davası açabilir avukatlık ücretlerinide ödetirsiniz zararınızı karşılamak zorunda kalır bir avukattan destek alın bence.
 

Sinangoger

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Kas 2023
Mesajlar
7
Tepki puanı
18
Puanları
3
Yine kendini uyanık sanan bir uyanık servis vakası.
Firmadan habersiz el altından işlem yapmış sizi zarara uğratmış hepsi belgeli zarar tazmini için bu servis arkadaşa maddi manevi tazminat davası açabilir avukatlık ücretlerinide ödetirsiniz zararınızı karşılamak zorunda kalır bir avukattan destek alın bence.
Nişanlımın kendisi arabulucu avukat, konuyu çirkinleştirirlerse dava da açacağız.
 

PCTeknikElektronik

@PCTeknik
İnce Eleyen
Katılım
21 Ocak 2023
Mesajlar
740
Çözümler
1
Tepki puanı
1,643
Puanları
93
Nişanlımın kendisi arabulucu avukat, konuyu çirkinleştirirlerse dava da açacağız.
Yasal haklarınız var tanıdık avukat olması da çok iyi olmuş.
Aslında yaptığı hatanın farkında k.kart bilgisi bile vermiş ama bosch müşteri hizmetlerinin servisin verdiği bilgileri dayatması müşteri adına olumlu işlem yapmaması durumu çok vahim hale getiriyor @Adem Helvacı Abi ellerinden öper güzel bir video çek bu konu hakkında.
 

Caner Ergin

İnce Eleyen
Araştırmacı
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
353
Çözümler
1
Tepki puanı
324
Puanları
63
Konum
Şanlıurfa
Nedir bu markalardan çektiğimiz. Devletimiz yaptırımlar uygulasa, tüketiciye hata yapmaktan korksalar keşke
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,761
Çözümler
25
Tepki puanı
4,818
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Alman kalitesi, Dünya Devi markanın Türkiye ayağına bak hele.

Şimdi servisin şunu düşünmesi lazım ya "ulan değdi mi bunca tantanaya" demesi lazım kendi kendine. O kadar elemana yazık, yakılan yakıta yazık, bir müşteriyle bu kadar uğraştıkları için diğer işleri aksattılar buna yazık. Biliyorlar da sorunlu olduğunu. Bosch fabrikasından seri numarasız bir ürün çıkar mı hiç? Bal gibi de o etiket sökülmüş. Servis artık şu noktaya gelmiş "ben parasını vereyim yeni klima alayım da bu iş merkezde dillenmesin" ama dillenmiş konu.

Emin olun ki müşteri hizmetlerindeki o çağrı merkezi görevlisi arkadaş konudan haberdar değil, servis ne dese bu tamam diyecek ve müşteriye iletecek. Ve daha kötüsü ne? O hani bölge müdürü, bölge sorumlusu, ürün bilmemnesi kişiler var ya, onlardan da vakumun ne olduğunu ne işe yaradığını neden gerektiğini bilmeyen var. Aynı şekilde "ya 1000 tane takmışız bu üründen şimdiye kadar, 950 tanesi çalışmış 50 tanesi arıza vermiş, bunlar da vakumdan kaynaklı değil" mantığıyla bakanlar var.
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
933
Çözümler
1
Tepki puanı
1,838
Puanları
93
Çok sürükleyici yazmışsınız roman gibi. Okurken sinirlendim, herkes aptal bir kendileri akıllı sanıyorlar birde. Kredi kartı bilgisini verip klima aldırmak nedir ya ? İyi etmişsiniz böyle yapmakla yoksa başınız ağrırdı. Vakumsuz olduğunu ispat etmek zorunda değilsiniz onlar vakum yaptığını ispat etmek zorunda.

Vedat Bey’in keyfine göre yürümüyor yasalar, misli ile yada yenisiyle değişim olursa vermek zorundalar! Herkes kendini kral sanıyor ama herkeste seçim zamanı kral’a kızıyor. Bende bu çelişkiyi anlamıyorum!
 

Sinangoger

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Kas 2023
Mesajlar
7
Tepki puanı
18
Puanları
3
Alman kalitesi, Dünya Devi markanın Türkiye ayağına bak hele.

Şimdi servisin şunu düşünmesi lazım ya "ulan değdi mi bunca tantanaya" demesi lazım kendi kendine. O kadar elemana yazık, yakılan yakıta yazık, bir müşteriyle bu kadar uğraştıkları için diğer işleri aksattılar buna yazık. Biliyorlar da sorunlu olduğunu. Bosch fabrikasından seri numarasız bir ürün çıkar mı hiç? Bal gibi de o etiket sökülmüş. Servis artık şu noktaya gelmiş "ben parasını vereyim yeni klima alayım da bu iş merkezde dillenmesin" ama dillenmiş konu.

Emin olun ki müşteri hizmetlerindeki o çağrı merkezi görevlisi arkadaş konudan haberdar değil, servis ne dese bu tamam diyecek ve müşteriye iletecek. Ve daha kötüsü ne? O hani bölge müdürü, bölge sorumlusu, ürün bilmemnesi kişiler var ya, onlardan da vakumun ne olduğunu ne işe yaradığını neden gerektiğini bilmeyen var. Aynı şekilde "ya 1000 tane takmışız bu üründen şimdiye kadar, 950 tanesi çalışmış 50 tanesi arıza vermiş, bunlar da vakumdan kaynaklı değil" mantığıyla bakanlar var.
Gerçekten şunlara ayırdığım zamana üzülüyorum. Belki de Bölge Müdürü Vedat beyin haberi bile yok konudan, kendi kendine sallıyor da olabilir.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,882
Çözümler
82
Tepki puanı
44,812
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,882
Çözümler
82
Tepki puanı
44,812
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Önce videoları yorumlayayım.

Benim anladığımkadarı ile şunu amaçlamışlar.
Sizin klimada zaten bir arıza yok, dolayısı ile muhtemelen kendileri yetili servis oldukları için yetkili bayi ile anlaşmış ve rica ile EMANET bir dış ünie almış ve ''Abi sana hemen geri getireceğiz' demişlerdir. Bayinin bu operasyon(!) dan haberi var yok orasını ben bilemem.

Etiket transferi şaşırılacak bir konu değil, ben ürünün ikinci el olduğunu düşünmüyorum aslında ürün sıfırdır bana göre, ama yedikleri naneyi örtbas edebilmekı ve firmayı işin içine dahil etmemek için ''Abi parasını ben verdim aldım bla bla' demişlerdir ve sıfır bir klimayı emanet alıp, etiket transferi yapıp yenidış ünite üstündeki seri numarasını alıp sizden söktükleri diğer dış ünite üzerine yapıştırmışlardır, bir sonraki tüketicide montaj esnasında sisteme kayıt yapabilmek için.
 

Sinangoger

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Kas 2023
Mesajlar
7
Tepki puanı
18
Puanları
3
Önce videoları yorumlayayım.

Benim anladığımkadarı ile şunu amaçlamışlar.
Sizin klimada zaten bir arıza yok, dolayısı ile muhtemelen kendileri yetili servis oldukları için yetkili bayi ile anlaşmış ve rica ile EMANET bir dış ünie almış ve ''Abi sana hemen geri getireceğiz' demişlerdir. Bayinin bu operasyon(!) dan haberi var yok orasını ben bilemem.

Etiket transferi şaşırılacak bir konu değil, ben ürünün ikinci el olduğunu düşünmüyorum aslında ürün sıfırdır bana göre, ama yedikleri naneyi örtbas edebilmekı ve firmayı işin içine dahil etmemek için ''Abi parasını ben verdim aldım bla bla' demişlerdir ve sıfır bir klimayı emanet alıp, etiket transferi yapıp yenidış ünite üstündeki seri numarasını alıp sizden söktükleri diğer dış ünite üzerine yapıştırmışlardır, bir sonraki tüketicide montaj esnasında sisteme kayıt yapabilmek için.
Tabii bu durum mümkün, ürünü sıfır olarak kabul etsek de ürün benim iç üniteme uyumlu değil, farklı bir model. Bu yüzden eco modum çalışmıyor mesela. Ben bu getirdikleri ünitenin modelini bile teyit edemiyorum. Baya iyi %100 uyummuş :D
 

Sinangoger

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Kas 2023
Mesajlar
7
Tepki puanı
18
Puanları
3
Adem abinin firmaya uyarılarına rağmen şu ana kadar herhangi bir dönüş yapılmadı.
 

Sinangoger

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Kas 2023
Mesajlar
7
Tepki puanı
18
Puanları
3
+Güncelleme,

Yaklaşık 1 saat önce Bosch Bölge koordinatörü Nazif Özakıncı bizzat arayarak durumu derinlemesine araştıracaklarını, yetkili servisin yetki iptaline kadar gidebileceklerini ve klimamı mümkün olan en yakın zamanda hızlı bir şekilde tamamen değiştireceklerini belirttiler.
@Adem Helvacı abime sorunumu dile getirdiği, ilgilendiği için çok çok teşekkür ederim :)
Siz inceleriz forum sakinlerine de paylaştığınız düşünceleriniz için teşekkür ederim.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,882
Çözümler
82
Tepki puanı
44,812
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
+Güncelleme,

Yaklaşık 1 saat önce Bosch Bölge koordinatörü Nazif Özakıncı bizzat arayarak durumu derinlemesine araştıracaklarını, yetkili servisin yetki iptaline kadar gidebileceklerini ve klimamı mümkün olan en yakın zamanda hızlı bir şekilde tamamen değiştireceklerini belirttiler.
@Adem Helvacı abime sorunumu dile getirdiği, ilgilendiği için çok çok teşekkür ederim :)
Siz inceleriz forum sakinlerine de paylaştığınız düşünceleriniz için teşekkür ederim.
Siz yine de bize ilgili servisin işletme bilgilerini buraya paylaşırsanız mutlu oluruz.
Firma yetkililerinin tüketicinin gazını alma operasyonu mu yaptıklarını yoksa gerçekten yetkili servisin hizmete devame tmesi için bu sahtekârlıklara göz mü yumacaklarını takip etme şansımız olur en azından :ok
 
Üst