Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Daikin klima vakum hakkında

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

ritchie88

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
7 Kas 2023
Mesajlar
5
Marka Model Bilgisi
Daikin 12000 btu
selamlar, daikin marka klima aldım, servis geldi montajı yaptı, dış üniteyi bağladıktan sonra bi hava sesi geldi, usta vakum yapmıyor musunuz diye sorduğumda aşağıdan getirdiler, sonra bir boru söktü ordan yine hava sesi geldi, 3dk falan vakum yapıldı kapattılar ibre 0 a gelince yeterli dediler, şimdi vakum yapılmış mı yapılmamış mı, yapılmamışsa ne yapmam gerek, teşekkürler.
 
selamlar, daikin marka klima aldım, servis geldi montajı yaptı, dış üniteyi bağladıktan sonra bi hava sesi geldi, usta vakum yapmıyor musunuz diye sorduğumda aşağıdan getirdiler, sonra bir boru söktü ordan yine hava sesi geldi, 3dk falan vakum yapıldı kapattılar ibre 0 a gelince yeterli dediler, şimdi vakum yapılmış mı yapılmamış mı, yapılmamışsa ne yapmam gerek, teşekkürler.
Vakum yapmadan gazı salmışlar, ilk duyduğunuz ses o dur. Siz müdahale edince de vakum motorunu servis borusuna bağlarken de siboptan çıkan bir miktar gazın sesi duyduğunuz ikinci sestir diye düşünüyorum. Saldıkları kadar gazı vakum motoru aracılığı ile atmosfere attılar dışarı bence, çok emin olmasam da klimanız vakumlu fakat bir miktar gaz eksik olması lazım şu an.

Sen ne düşünüyorsun @mbirol ustacım?
 
Vakum yapmadan gazı salmışlar, ilk duyduğunuz ses o dur. Siz müdahale edince de vakum motorunu servis borusuna bağlarken de siboptan çıkan bir miktar gazın sesi duyduğunuz ikinci sestir diye düşünüyorum. Saldıkları kadar gazı vakum motoru aracılığı ile atmosfere attılar dışarı bence, çok emin olmasam da klimanız vakumlu fakat bir miktar gaz eksik olması lazım şu an.

Sen ne düşünüyorsun @mbirol ustacım?
Nasıl vakumlu oluyorki abi bir kere gaz salınmış ve gaz hava toz nem ile temas etmiş
 
Nasıl vakumlu oluyorki abi bir kere gaz salınmış ve gaz hava toz nem ile temas etmiş
Şöyle vakumlu oluyor. İki vana var malum, birisini açıp gazın ilk sesi geldiğinde daha diğer vana kapalı durumda yani devinim yok, vatandaş uyarınca işe uyanıp açtığı vanayı kapatınca sistemin içerisinden borulara gaz akıyor, mecazi anlamda gaz havayı önüne katıp çıkıça doğru sürüklüyor fakat çıkış kapalı olduğu için orada takılıp kalıyor. Tüketici uyarınca kapatılan vana nedeniyle kompresör tarafı ile ilişki kesilmiş oluyor. servis borusuna vakum borusu bağlanınca o ilk açılan vana kaynaklı salınan gazın bu sefer çıkış sesi duyuluyor ki o ses zaten atmosfere salınan yani borunun içinde hava ile birlikte sıkışmış olan gazın sesi, sonra zaten borulara vakumu yapıyorlar ve gazı yeniden salıyorlar o nedenle aslında bir nevi vakumlu klima kullanmış oluyor. ADI VAKUM anlamında.

Yoksa zaten vatandaş ''sıfıra geldi'' diyor dikkat edersen, aslında eksi basınca düşmesi lazım ki nem buharlaşıp dışarı atılabilsin. Yani sunulan vakum hizmeti de normalde vakum değil ama iş ''yaptık'' demeye geldiğinde yapmış oluyorlar o nedenle vakumlu olmuş oluyor.
 
Şöyle vakumlu oluyor. İki vana var malum, birisini açıp gazın ilk sesi geldiğinde daha diğer vana kapalı durumda yani devinim yok, vatandaş uyarınca işe uyanıp açtığı vanayı kapatınca sistemin içerisinden borulara gaz akıyor, mecazi anlamda gaz havayı önüne katıp çıkıça doğru sürüklüyor fakat çıkış kapalı olduğu için orada takılıp kalıyor. Tüketici uyarınca kapatılan vana nedeniyle kompresör tarafı ile ilişki kesilmiş oluyor. servis borusuna vakum borusu bağlanınca o ilk açılan vana kaynaklı salınan gazın bu sefer çıkış sesi duyuluyor ki o ses zaten atmosfere salınan yani borunun içinde hava ile birlikte sıkışmış olan gazın sesi, sonra zaten borulara vakumu yapıyorlar ve gazı yeniden salıyorlar o nedenle aslında bir nevi vakumlu klima kullanmış oluyor. ADI VAKUM anlamında.

Yoksa zaten vatandaş ''sıfıra geldi'' diyor dikkat edersen, aslında eksi basınca düşmesi lazım ki nem buharlaşıp dışarı atılabilsin. Yani sunulan vakum hizmeti de normalde vakum değil ama iş ''yaptık'' demeye geldiğinde yapmış oluyorlar o nedenle vakumlu olmuş oluyor.
Teşekkürler abi bilgilendirmen için :)
 
selamlar, daikin marka klima aldım, servis geldi montajı yaptı, dış üniteyi bağladıktan sonra bi hava sesi geldi, usta vakum yapmıyor musunuz diye sorduğumda aşağıdan getirdiler, sonra bir boru söktü ordan yine hava sesi geldi, 3dk falan vakum yapıldı kapattılar ibre 0 a gelince yeterli dediler, şimdi vakum yapılmış mı yapılmamış mı, yapılmamışsa ne yapmam gerek, teşekkürler.
Daikinin hangi serisini aldınız
 
Daikinin hangi serisini aldınız
sensira modelini almıştım
Şöyle vakumlu oluyor. İki vana var malum, birisini açıp gazın ilk sesi geldiğinde daha diğer vana kapalı durumda yani devinim yok, vatandaş uyarınca işe uyanıp açtığı vanayı kapatınca sistemin içerisinden borulara gaz akıyor, mecazi anlamda gaz havayı önüne katıp çıkıça doğru sürüklüyor fakat çıkış kapalı olduğu için orada takılıp kalıyor. Tüketici uyarınca kapatılan vana nedeniyle kompresör tarafı ile ilişki kesilmiş oluyor. servis borusuna vakum borusu bağlanınca o ilk açılan vana kaynaklı salınan gazın bu sefer çıkış sesi duyuluyor ki o ses zaten atmosfere salınan yani borunun içinde hava ile birlikte sıkışmış olan gazın sesi, sonra zaten borulara vakumu yapıyorlar ve gazı yeniden salıyorlar o nedenle aslında bir nevi vakumlu klima kullanmış oluyor. ADI VAKUM anlamında.

Yoksa zaten vatandaş ''sıfıra geldi'' diyor dikkat edersen, aslında eksi basınca düşmesi lazım ki nem buharlaşıp dışarı atılabilsin. Yani sunulan vakum hizmeti de normalde vakum değil ama iş ''yaptık'' demeye geldiğinde yapmış oluyorlar o nedenle vakumlu olmuş oluyor.
Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler Adem bey, servis formunda vakum hakkında birşey yazılmadı ileride oluşacak vakumsal sorunlar için şikayette bulunsam muhtemelen servis ve firma bana hak vermeyecek, THH bu konuda ne düşünür acaba
 
sensira modelini almıştım

Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler Adem bey, servis formunda vakum hakkında birşey yazılmadı ileride oluşacak vakumsal sorunlar için şikayette bulunsam muhtemelen servis ve firma bana hak vermeyecek, THH bu konuda ne düşünür acaba
THH ler de bu konulara bakan raportörün vizyonuna ve zekâsına göre sonuçlar değişiyor ne yazık ki.
 
THH ler de bu konulara bakan raportörün vizyonuna ve zekâsına göre sonuçlar değişiyor ne yazık ki.
Adem abi benim anlamadığım, bu zıkkım klimayı tasarlayan yapan mühendis bu klimayı kurarken vakum yapacaksın demiş. Kurulum kılavuzunuda koymuş. Takan usta olacak adamda(!) gerek yok diyor. Yapsa ne olacak max30 dk ilk iş. O koskoca mühendisten bizim usta(!) daha iyi biliyor. İşin en iyi tarafida firma, milletin tarafında değil yetkili servis tarafında, umrumda değilki. Thh ye gittigimizde ise işimiz oradakilerin insafına kalmış. Millete yazil değilmi? Arkadaş birde iyisi diye Daikin alıyor en az 40 bin TL para veriyor. Yazik vallaha bizim millete. Daikin ne kadar iyi olsada servis desteği hiç iyi benim nazarımda. Midea Alanya Ergin grupla konuştum aşırı memnun kaldım sırf hizmetlerinden dolayı midea almaya niyetim var
 
Adem abi benim anlamadığım, bu zıkkım klimayı tasarlayan yapan mühendis bu klimayı kurarken vakum yapacaksın demiş. Kurulum kılavuzunuda koymuş. Takan usta olacak adamda(!) gerek yok diyor. Yapsa ne olacak max30 dk ilk iş. O koskoca mühendisten bizim usta(!) daha iyi biliyor. İşin en iyi tarafida firma, milletin tarafında değil yetkili servis tarafında, umrumda değilki. Thh ye gittigimizde ise işimiz oradakilerin insafına kalmış. Millete yazil değilmi? Arkadaş birde iyisi diye Daikin alıyor en az 40 bin TL para veriyor. Yazik vallaha bizim millete. Daikin ne kadar iyi olsada servis desteği hiç iyi benim nazarımda. Midea Alanya Ergin grupla konuştum aşırı memnun kaldım sırf hizmetlerinden dolayı midea almaya niyetim var
dünya da bu iş nasıl oluyor bilmiyorum ama bdr therma yani baymakı n sahibi gibi firmalar bu işi zorlama ile çözmüşler.Adamlar portal yapmışlar servis montaj sonrası valum motoru ,cihaz seri numarası gözükecek şekilde resimli videolu kanıtları sisteme yüklüyorlardı.Eğer bu yapılmazsa firma montaj ücretini ödemediği gibi doğacak aksiliklerde servisi sorumlu tutuyordu.Yine merkezi fiyat tablosu da var.Müşteriye açıkca gösteriliyor.Yani en azından benim aldığım hizmet ve gelen servisin iddaa sı bu yöndeydi ne kadar doğrudur bilemem .

@Adem Helvacı
 
Vakumdan dolayı klimayı iade edebilirsin. Ben servis vakum etmediği için iade etmiştim daikini. Vakumsuz çalışması performansınıda etkiliyor vihazın bilginiz olsun.
 
Adem abi benim anlamadığım, bu zıkkım klimayı tasarlayan yapan mühendis bu klimayı kurarken vakum yapacaksın demiş. Kurulum kılavuzunuda koymuş. Takan usta olacak adamda(!) gerek yok diyor. Yapsa ne olacak max30 dk ilk iş. O koskoca mühendisten bizim usta(!) daha iyi biliyor. İşin en iyi tarafida firma, milletin tarafında değil yetkili servis tarafında, umrumda değilki. Thh ye gittigimizde ise işimiz oradakilerin insafına kalmış. Millete yazil değilmi? Arkadaş birde iyisi diye Daikin alıyor en az 40 bin TL para veriyor. Yazik vallaha bizim millete. Daikin ne kadar iyi olsada servis desteği hiç iyi benim nazarımda. Midea Alanya Ergin grupla konuştum aşırı memnun kaldım sırf hizmetlerinden dolayı midea almaya niyetim var
Abi bunun en büyük sebeplerinden birisi cahil cesareti dediğimiz olumsuz olgunun haddinden fazla yayılması.

Birisine bir kere USTA dedim mi herifin yürüyüşü bile değişiyor.

Halbuki gerçek ustalık nafiflik, vakur bir duruş, vicdan, dürüstlük ve mesleğine saygı duymaktır. Mesleğinin onurunu şerefini ayaklar altına aldırmamak, küfür ettirmemektir.

Hadi basit bir sosyal deney yapalım, sokağa çıkıp "Türkiyede ki ustalar hakkında ne düşünüyorsunuz?" Diye bir soru soralım bakın bakalım ne küfürler edecekler.

FG Europe ile ilgili herkes zannediyor ki biz reklam yapıyoruz veya reklam amaçlı yazıp çiziyoruz.

Aslında FG Europe yöneticilerinin tamamını ve hatta CEO sunu yakından tanıdığım (tanıştığım) ve AİLE mottolarına inandığım, bşr sorunumuz olduğunda yakından ilgilendiklerini bildiğim için çekinmeden öneriyorum ben.

Sosyal mecrada kullanıcıları bir araya getirmeye çalışmamın da sebebi bu, GERÇEK kullanıcıların tecrübelerini paylaşmaları ve ülke genelinde her il ve ilçede eşit ölçüde yüksek kalitede satış sonrası hizmet desteği sunulup sunulmadığının bu sohbetlerden ortaya çıkmasını hedefliyorum.

Bakınız mesela ben halen Gaziantep ilinde Midea Klima aldırmıyorum. Çünkü bana göre bahsi geçen ildeki bayi ve servisin iş ahlakı bu aileye uygun değil ve çalışılmamalıdır.

@REMZİ96 Ne demek istediğimi gayet iyi bilir ve Nizip ilçesinden çözüm üretir örneğin.

yani olur ya siz de bir gün bu aileye gelirseniz, zaten siz de klima meraklıları lokalinde midea klimanızın performansı ve montaj sürecine dair görüşlerinizi zaten yazarsınız ??
 
sensira modelini almıştım

Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler Adem bey, servis formunda vakum hakkında birşey yazılmadı ileride oluşacak vakumsal sorunlar için şikayette bulunsam muhtemelen servis ve firma bana hak vermeyecek, THH bu konuda ne düşünür acaba
Servis vakum yaparken vakum saatinin 0 olduğunu gösteren bir fotoğraf çekmediyse işiniz daha rahat olur vakum yapılmadı diye şikayette bulunun vakumun yapıldığı kanıtlanamayacağına göre sizi haklı bulurlar. Fotoğraf çekilmediyse tabi
 
Abi bunun en büyük sebeplerinden birisi cahil cesareti dediğimiz olumsuz olgunun haddinden fazla yayılması.

Birisine bir kere USTA dedim mi herifin yürüyüşü bile değişiyor.

Halbuki gerçek ustalık nafiflik, vakur bir duruş, vicdan, dürüstlük ve mesleğine saygı duymaktır. Mesleğinin onurunu şerefini ayaklar altına aldırmamak, küfür ettirmemektir.

Hadi basit bir sosyal deney yapalım, sokağa çıkıp "Türkiyede ki ustalar hakkında ne düşünüyorsunuz?" Diye bir soru soralım bakın bakalım ne küfürler edecekler.

FG Europe ile ilgili herkes zannediyor ki biz reklam yapıyoruz veya reklam amaçlı yazıp çiziyoruz.

Aslında FG Europe yöneticilerinin tamamını ve hatta CEO sunu yakından tanıdığım (tanıştığım) ve AİLE mottolarına inandığım, bşr sorunumuz olduğunda yakından ilgilendiklerini bildiğim için çekinmeden öneriyorum ben.

Sosyal mecrada kullanıcıları bir araya getirmeye çalışmamın da sebebi bu, GERÇEK kullanıcıların tecrübelerini paylaşmaları ve ülke genelinde her il ve ilçede eşit ölçüde yüksek kalitede satış sonrası hizmet desteği sunulup sunulmadığının bu sohbetlerden ortaya çıkmasını hedefliyorum.

Bakınız mesela ben halen Gaziantep ilinde Midea Klima aldırmıyorum. Çünkü bana göre bahsi geçen ildeki bayi ve servisin iş ahlakı bu aileye uygun değil ve çalışılmamalıdır.

@REMZİ96 Ne demek istediğimi gayet iyi bilir ve Nizip ilçesinden çözüm üretir örneğin.

yani olur ya siz de bir gün bu aileye gelirseniz, zaten siz de klima meraklıları lokalinde midea klimanızın performansı ve montaj sürecine dair görüşlerinizi zaten yazarsınız ??
Diline sağlık abi
 
Satıcı firmanın kusuru yokki hepsiburada üzerinden bi satıcıdan aldım adamlar sağlam gönderdi, iade almazlar.
Satıcı firmayı boşver Daikini ara montaj vakumsuz yapıldı iade istiyorum de yada şikayetvara yazıp youtube videosu çekeyim de çözemiyorsanız bu şekilde çözecem mecbur de çözerler ozaman alırlar ürünü en kötü dış ünite değişimi yaparlar
 
Vakum yapmadan gazı salmışlar, ilk duyduğunuz ses o dur. Siz müdahale edince de vakum motorunu servis borusuna bağlarken de siboptan çıkan bir miktar gazın sesi duyduğunuz ikinci sestir diye düşünüyorum. Saldıkları kadar gazı vakum motoru aracılığı ile atmosfere attılar dışarı bence, çok emin olmasam da klimanız vakumlu fakat bir miktar gaz eksik olması lazım şu an.

Sen ne düşünüyorsun @mbirol ustacım?
Aynen. Önce gazı açmışlar. Müşteri uyarınca göstermelik vakum yapmışlar. Daha doğrusu ne halt yedikleri de net belli değil. Ama vakum yapmadan gazı açtıkları kesin
 
Şöyle vakumlu oluyor. İki vana var malum, birisini açıp gazın ilk sesi geldiğinde daha diğer vana kapalı durumda yani devinim yok, vatandaş uyarınca işe uyanıp açtığı vanayı kapatınca sistemin içerisinden borulara gaz akıyor, mecazi anlamda gaz havayı önüne katıp çıkıça doğru sürüklüyor fakat çıkış kapalı olduğu için orada takılıp kalıyor. Tüketici uyarınca kapatılan vana nedeniyle kompresör tarafı ile ilişki kesilmiş oluyor. servis borusuna vakum borusu bağlanınca o ilk açılan vana kaynaklı salınan gazın bu sefer çıkış sesi duyuluyor ki o ses zaten atmosfere salınan yani borunun içinde hava ile birlikte sıkışmış olan gazın sesi, sonra zaten borulara vakumu yapıyorlar ve gazı yeniden salıyorlar o nedenle aslında bir nevi vakumlu klima kullanmış oluyor. ADI VAKUM anlamında.

Yoksa zaten vatandaş ''sıfıra geldi'' diyor dikkat edersen, aslında eksi basınca düşmesi lazım ki nem buharlaşıp dışarı atılabilsin. Yani sunulan vakum hizmeti de normalde vakum değil ama iş ''yaptık'' demeye geldiğinde yapmış oluyorlar o nedenle vakumlu olmuş oluyor.
Dümenden vakum :) samsunda doğru yapanı görmedim özellikle selahiye servisi bize montaj yaptı, dedim abi vakum motoru nerde. o da dedi ki "oo vakum ne la, bu da yeni moda oldu." pes yani. ve o servis girdiği her eve vakumsuz montaj yapıyor.
 
Son düzenleme:
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri