Neler yeni

Klima Detaylı İnceleme: "TCL T-Pro 24" Alındı, Montaj Tecrübeleri ve Sonrası Giderilen Eksiklikler

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,754
Çözümler
25
Tepki puanı
4,813
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Boru geçirilecek başka yer yokmuş. Yazılanlara bakarsak DIŞ ÜNİTEYİ ODAYA KOYMAKTAN daha iyidir 7 metre boru çekmek.

Yapılan işçilik kötü mü ? bence kötü. Ama boru geçirecek yer olmadığı ya da 15 metre boru geçmesi gerektiği için (delinemeyen duvarları da göz önüne alıyoruz) klima kullanamayan arkadaşım var. Çareyi geçen yazın sonunda mobil klima alarak buldu. Tabi bir de pencere aparatı.
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Merhaba, hayırlı uğurlu olsun. Keyifle ve sorunsuz kullanın inşallah. Katkı sağlayabildiysek ne mutlu. :cak

Bu harika geri bildirim için de ayrıca biz teşekkür ederiz. Bu bilgiler ihtiyacı olan tüketicilerin işine gerçekten yarayacaktır. Ellerinize sağlık. :clap2

Şu servis dünyası işine saygı göstermeyi öğrense, firmalar da onların hakkını yeterince ödese biz tüketiciler ne kadar mutlu olacağız. 😅 Mutlu tüketici oluşturmak bu kadar basit aslında. Zaten yapıyor olduğun işi olması gerektiği gibi yap bu kadar. Ama maalesef kaytarma, işimize geldiği gibi yapma, masraftan kaçınma gibi küçük hesaplarla alınan sonuçlar bizi bu noktaya getirdi. Her seferinde firmaların satış sonrası hizmetlerini de sorguluyor olmamız bu yüzden. Allahtan yapılması gerekenlerden kritik olanlarının bazılarını halletmişler, ürün de sizi tatmin etmiş.

Tekrar çok çok teşekkürler @İlteriş Yılmaz Hocam ilgilendiğiniz için. Umarım geri bildirimimi beğenmişsinizdir ki TCL düşünen arkadaşlar için bir bilgi olur ve üründen gerçekten ilk etapta bile memnun kaldım. Servis konusunda da çok haklısınız karşılığını verse firmaların yaptırımı olur ancak hem az para ver hem de mükemmel hizmet bekle maalesef olmuyor. Evet ufak tefek şeyler çok göze batmıyor ama majör iki konu canımı sıktı daha önce yazdığım gibi kaide ayakları ile sabitlenme ve servis formu konusu. Bu konuda yardımınız olursa diye yazmıştım ama sizi yakinen tanımadığım için sanırım ve iletişiminizin hangi yönde olduğunu da bilemediğim için farklı bir rica olarak gözükmüş olabilir :)
En yakın zamanda tekrar görüşmek üzere, İyi günler dilerim @İlteriş Yılmaz Hocam.
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Boru geçirilecek başka yer yokmuş. Yazılanlara bakarsak DIŞ ÜNİTEYİ ODAYA KOYMAKTAN daha iyidir 7 metre boru çekmek.

Yapılan işçilik kötü mü ? bence kötü. Ama boru geçirecek yer olmadığı ya da 15 metre boru geçmesi gerektiği için (delinemeyen duvarları da göz önüne alıyoruz) klima kullanamayan arkadaşım var. Çareyi geçen yazın sonunda mobil klima alarak buldu. Tabi bir de pencere aparatı.

Evet @NBKpro hocam daha önce de yazmıştık siz de gözden kaçırmamışsınız; ev bitişik nizam, yönetim dış duvarlara asmaya izin vermediği için 4 farklı firma da keşif sırasında sadece burayı belirleyebildiler.
Ayrıca bir yanlış anlaşılma da olmuş boruların geçtiği yerle ilgili; Banyo sanılmış ancak evin ilk yapıldığından dolayı olan sorunlardan dolayı Tüm binada orası ardiya/kiler olarak kullanılıyor. Sanırım diğer arkadaş da biraz öyle düşünüp kızmış :)
Yazdığım yazıyı düzenleyip o bölümün ardiya olduğunu açıkladım tekrar yanlış anlaşılma olmasın diye.

Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum, Görüşmek üzere :)
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Konuya damdan düşer gibi gireceğim kusura bakmayın, baştan sona kadar okudum konuyu.

Tüm forum okuyucularından özür dileyerek şunu ifade etmem gerekiyor. Kusura bakmayın ama BOK gibi iş yapmışlar. Şartlar böyle bir işlemi gerektiriyordu gibi bir cümle bunun açıklaması olamaz maalesef.

Banyodan boru geçirmek nasıl bir kafadır Allah aşkına. Hatta bu borunun yetmezmiş gibi duş tarafından geçirilmesi ayrı facia. Macun çektiğiniz yerler ne kadar sızdırmaz bilemem, sıcak banyo buharı ile özelliğini kaybeder mi bilemem. Ama o kesilen yerden bir şekilde içeri su alması, ıslanan terleyen klima borusundan içeri su yürümesi durumunda fayans altına su sızabilir, hatta bu sızıntı aşağı komşuya kadar bile gidebilir.

Umarım bu işlem işçin ev sahibinden izin almışsınızdır. Ben ev sahibi olsam aklım çıkardı çünkü böyle bir manzara ile karşılaşsam. muhtemelen evden çıkarken 10-20 bin depozito keser veya yoksa sizden tahsil eder.

Kusura bakmayın ama kirada oturulan bir evde bu denli kötü bir iş olacağı göz önüne alınarak, başlarım performans verimine, elektrik tüketimine diyerek daha saçma bir yere koyarak(giriş kapısı üstü, koridorun uzun olan duvarı, yatak odası) , 1 veya 2 vantilatör ile havayı dağıtmayı tercih eder, çözüm üretirdim.

toplamda 40 bin klima , çıkarken ödeyeceğiniz masraf göz önüne alınıp , aylık 5 bin daha fazla verip klimalı daha ferah bir eve geçmek bile mantık çerçevesinde değerlendirilebilir.


Ayrıca siz çekim açısı kaynaklı iç ünite öyle gözüküyor diyorsunuz ama %99 o ünite yamuk monte edilmiş. tavan eğri değilse... ayrıca dış ünite yere sabitlenebilir, ama kiracı olmanız sebebiyle sabitlememeleri yararınıza olmuş.

"bana dalga geçer tavırla gülerek al parçalarını güle güle kullan yapıştırırsın işte dedi."

benle şu cümle kurulmuş olsa, toplayın eşyalarınızı derdim. durumun ciddiyetinden bahsetmişsiniz, al bunları ne demek !!!

Servis formu yok, kaynak kontrolü yok, vakum yaptık mı yaptık, kaçak var mı kontrol yok. 7 metre boru için 1 tane klips olması, duvarların kırılması, sözde keşif yapılmış olması, yetmezmiş gibi motorun sabitlenmeden kauçuk takoz üzerinde bırakılması, borunun eğimi (2 derece eğim verse 7 metrede 25 santim fark eder) .


Kısaca bu kadar kötü keşif işlemini, montajı ve pisliği siz de, ben de rahatça yapabilirdik.

baştan sona hatalar silsilesi yaşanmış.

daha çok şey yazasım var ama ucu başka yere gidecek. Valla sizin adınıza ben daha çok sinirlendim böyle bir işçilik ve işleyen sürece.

TEKRAR TÜM FORUM OKUYUCULARINDAN ÖZÜR DİLERİM.

Merhaba Sayın @janavar Hocam,

Öncelikle kızgınlığınızda tabi ki haklısınız ama hem servisi hem de beni haşlamışınız tabi ki iyi niyetli olarak ama sağlık olsun :) Teşekkür ediyorum değerli yorumlarınız için.

İlk olarak iç ünitenin yamukluğu hakkındaki konudan bahsetmek istiyorum. Yiğidi öldürelim hakkını yemeyelim; ne kadar yanlışları olsa da kendileri doğru olanı yapmışlar. Ben gözümle gördüm ancak siz dedikten sonra hem tabandan hem tavandan ölçtüm; ayrıca telefondaki su terazisi ile baktım ki ekran görüntüsü de aldım. Evin yapısından kaynaklanıyor maalesef.
001.PNG


Diğer konu yer konusu; yazımın geçmişinde de bu konuyu tartışmıştık. Ev bitişik nizam, yönetim dış duvarlara asmaya izin vermiyor ve 4 farklı firma da keşif sırasında sadece burayı belirleyebildiler. Başka çaremiz olmadığı için buraya konumlandırıldı klima ancak hiç beklemediğim şekilde performans gösteriyor ve uzak olan çocuk odası ile oturma odasına tabiri caiz ise deli gibi etki ediyor bu konuda memnunun; sadece hemen yanındaki yatak odasına etkisini daha tam olarak gözlemleyemedim çünkü evin tek güneş alan ve en çok şikayet ettiğimiz kısmı burası ve bu aralar hava serin gittiği için hissedilebilir farkı daha gözlemleyemedim tam olarak ve daha ikinci gün olmasının da etkisi var tabi ki.


Ayrıca bir yanlış anlaşılma da olmuş boruların geçtiği yerle ilgili; Banyo sanılmış ancak evin ilk yapıldığındaki sorunlardan dolayı Tüm binada orası ardiya/kiler olarak kullanılıyor. İlk yapılırken duş başlığı, seramik döşenmiş ancak yapısal gider problemi olduğu için çözülememiş ve elektrik hattı, duşakabin vb. yapılmamış. Yazdığım yazıyı düzenleyip o bölümün ardiya/kiler olduğunu açıkladım tekrar bir yanlış anlaşılma olmasın diye.
002.JPG

Kiracı ev sahibi konusuna gelirsek malum ülkemizde ev sahipleri burnundan kıl aldırmıyor ve biz de bu konuda anlayışlı bir ev sahibine sahip değiliz. Düşünün kendi cebimizden alacağımız davlumbaz, ocak vb. nin mutfağa koyulmasına bile izin vermiyor kendisi. Öyle olunca seramiğin kesilmesini ve evden çıkarken derz ile yapıştırmayı düşünüyorduk fakat gelen ustalardan biri işi çok bildiği için mahvetti artık ona bir çözüm bulacağız evden çıkarken; iki tane fayansımız olmuş oldu :)
Ayrıca şu konuda %100 haklısınız; ustanın parçaları al güle güle kullan demesi büyük bir terbiyesizlik ki biz evimize gelen ustalara ne kadar saygılı ve misafirperver de olsak; insan var insan var demişler. Bir de ortalık mahvolmuş ve bir an önce işin bitmesini isteyince maalesef bir ses çıkarmadım ki siz de durumu anlamışsınızdır diye umuyorum ve bana hak verdiğiniz ve forumda dahi olsa beni savunduğunuz için teşekkür ediyorum.

Artık temizlik, alçı, borulama klipsi gibi halledebileceğim şeyler konusunu kafaya da çok takmak istemiyorum çok şükür atlattık diyorum ki daha büyük bir problem ile karşılamadık diyelim.

Ancak dediğiniz gibi majör ve önemli olan motorun kauçuk takozlarla yere sabitlenmemesi, kaçak kontrolü yapılmadan gidilmesi ve servis formunun yazılmaması çok önemli problemler bence. Zaten kullanım kılavuzunda yere sabitlenirse aparat ile tabandan yükseğe konumlandırılmalı diye uyarıyor. TCL servis ağı hakkına malum çok şikayet var ancak çağrı merkezinden genel merkeze ulaştığımda ne gibi bir çözüm yoluna kavuşurum ondan emin değilim. @İlteriş Yılmaz hocamın da bahsettiği gibi servislere hak ettiği parayı vermeyip ucuza çalıştırırsan performans ve denetim anlamında da karşılığını alman zor oluyor.

Bundan sonraki sürecim; kaide ayağı ile yere kauçuk takozlarla sabitlenmesi, servis formu talebimin çözümlenmesi olacak diye düşünüyorum. Tabi biraz da cihazı ve özelliklerini kurcalamak :)

Paylaşımlarımla sizi biraz sinirlendirdiğim için kusuruma bakmayın :) Tabi ki iyi niyetinizle bunları söylüyorsunuz ve servislerin montaj tutumları konusundaki işgüzarlığı artık hepimizi fazlasıyla sinir etmeye başladı ve firmalar da maalesef umursamıyor ve önlem almıyorlar.

Destek olduğunuz, zamanınızı ayırıp yorumladığınız ve bana hak vererek savunduğunuz için tekrar çok teşekkür ederim. Tanıştığıma memnun oldum. En yakın zamanda görüşmek üzere, İyi günler dilerim Sayın @janavar Hocam.
 

İlteriş Yılmaz

Sürecin kendisi sonuçtan çok daha kıymetli.
Yönetici
Admin
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
3,096
Çözümler
2
Tepki puanı
7,362
Puanları
213
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.inceleriz.com
Tekrar çok çok teşekkürler @İlteriş Yılmaz Hocam ilgilendiğiniz için. Umarım geri bildirimimi beğenmişsinizdir ki TCL düşünen arkadaşlar için bir bilgi olur ve üründen gerçekten ilk etapta bile memnun kaldım. Servis konusunda da çok haklısınız karşılığını verse firmaların yaptırımı olur ancak hem az para ver hem de mükemmel hizmet bekle maalesef olmuyor. Evet ufak tefek şeyler çok göze batmıyor ama majör iki konu canımı sıktı daha önce yazdığım gibi kaide ayakları ile sabitlenme ve servis formu konusu. Bu konuda yardımınız olursa diye yazmıştım ama sizi yakinen tanımadığım için sanırım ve iletişiminizin hangi yönde olduğunu da bilemediğim için farklı bir rica olarak gözükmüş olabilir :)
En yakın zamanda tekrar görüşmek üzere, İyi günler dilerim @İlteriş Yılmaz Hocam.
Yakinen tanıyıp tanımamanız önemli değil çünkü elimizden geldiğinde yakın uzak bakmıyoruz. ☺️ Ancak bundan sonrası işe müdahale kısmına giriyor biraz. HTS tarafında bu kadar rica edemiyoruz maalesef.
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Yakinen tanıyıp tanımamanız önemli değil çünkü elimizden geldiğinde yakın uzak bakmıyoruz. ☺️ Ancak bundan sonrası işe müdahale kısmına giriyor biraz. HTS tarafında bu kadar rica edemiyoruz maalesef.

@İlteriş Yılmaz hocam tabiki çok haklısınız, herşey için teşekkür ediyorum. Servis formu işi ve garanti başlatma işi de oldu. Online servis formunu gönderdiler kurulum olarak; ne kadar boru uzatma yazmadılarsa da elime geçti bu konu da çözülmüş oldu 😊
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Bu detaylı incelemede teşekkürü en çok hak eden sizin sabıri irade, dirayet ve özveriniz bence @esucsuz hocam zira darılmayınız ben de işçiliği beğenmedim. Özellikle temiz çalışma konusundaki rahatlıkları ne yazık ki rahatsız etti beni.

İlk sorum şu. Klimanızın Konsolunu size bıraktılar mı?

Devamını sonra yazacağım.
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Bu detaylı incelemede teşekkürü en çok hak eden sizin sabıri irade, dirayet ve özveriniz bence @esucsuz hocam zira darılmayınız ben de işçiliği beğenmedim. Özellikle temiz çalışma konusundaki rahatlıkları ne yazık ki rahatsız etti beni.

İlk sorum şu. Klimanızın Konsolunu size bıraktılar mı?

Devamını sonra yazacağım.

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim Sayın @Adem Helvacı Hocam. TCL de sanırım montaj bölümünde askı konsol ayakları servis tarafından getirilir ve kullanılırsa TCL tarafından servise ödenir gibi birşey vardı. Kullanılmadığı taktirde sanırım servis temin ettiği için bırakılmıyor. Kutu içerisinden çıkmıyor çünkü.

Evet temizlik ve işçilik konusunda fazlasıyla rahat davrandılar ama üstesinden geldik. Servis formunu online olarak gönderdiler kurulum yapıldı diye ancak boru uzatma vb ayrıntıları yazmamışlar fakat kurulum yaparken vakum vb fotoğraf aldılar.

Yorumlarınızı merak ediyorum ve herşey için tekrar tekrar çok teşekkür ediyorum 😊 Hakkınızı helal edin sizi çok uğraştırdım.
En yakın zamanda görüşmek üzere, İyi günler dilerim.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim Sayın @Adem Helvacı Hocam. TCL de sanırım montaj bölümünde askı konsol ayakları servis tarafından getirilir ve kullanılırsa TCL tarafından servise ödenir gibi birşey vardı. Kullanılmadığı taktirde sanırım servis temin ettiği için bırakılmıyor. Kutu içerisinden çıkmıyor çünkü.

Evet temizlik ve işçilik konusunda fazlasıyla rahat davrandılar ama üstesinden geldik. Servis formunu online olarak gönderdiler kurulum yapıldı diye ancak boru uzatma vb ayrıntıları yazmamışlar fakat kurulum yaparken vakum vb fotoğraf aldılar.

Yorumlarınızı merak ediyorum ve herşey için tekrar tekrar çok teşekkür ediyorum 😊 Hakkınızı helal edin sizi çok uğraştırdım.
En yakın zamanda görüşmek üzere, İyi günler dilerim.
Az Evvel bir Vestel yetkili servisi dostumla bu konuyu istişare ettik ve kendisine de aynı bilgiyi paylaşıp şu şekilde beyanda bulundum.

Kardeşim, sen servis için araba satın aldığında, ''Abi sen nasılsa kullanmıyorsun'' diyerek senin arabanın sağ dikiz aynasını alıyorlar mı?
Veya ''Şu an arabada 4 lastik var ve gayet normal çalışıyor o yüzden Stepne lastiği vermiyoruz diyebiliyorlar mı?

Yahu ben bu klimayı satın alırken senin zaten üretim aşamasında hesaplayıp belirlediğin üretim maliyetleri çerçevesinde takdir edilmiş olan fiyatı ödemedim mi? Bu takdir içerisinde klima iç ünitesi, dışünitesi, kumandası, montaj işçiliği, ayağı, kolu, bacağı yok muydu? Vardı.

Eeee sen ne diye benim parasını ödeyip satın aldığım mala ÇÖKÜYORSUN kardeşim?

Ben bu klimanın parasını öderken sana bütün donanımın hatta montajda kullanılacak vidasına varana kadar tamamının parasını ödedim.

Bak şimdi sen oraya bağladığın 3 tane kıytırık kablo için ekstradan 500tl isteyecek kadar kendi hakkını düşünüyorsun değil mi sevgili servis kardeşim? Biz sana o 500tl için ananın ak sütü gibi helaldir diyebiliyorsak o konsol da bana helaldir.

Tabi burada mala çöken servis değil onu netleştireyim ama uygulama kesinlikle sorunlu ve ben bunu bugün değilse yarın sosyal mecrada işleyeceğim.

Bakınız TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ konusu neden çok önemli şimdi daha net anlayabiliyor musunuz?
İşte ben bu nedenle Midea yetkililerinden bunları tek tek belirlemeleri ve YAYINLAMALRI yönde ricada bulundum, sağ olsun kırmadılar ve yayınladılar. Bakın Adamlar üründeki haklarınız neler, montajdaki haklarınız neler tek tek yazdı.

1715598294633.png
1715598319415.png1715598331684.png

1715598343850.png



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Ben bu yukarıdakileri reklam olsun diye yazmıyorum, ''aslında nasıl olması lazım?'' kısmının net bir cevabı niteliğinde yayınladım zira malı satın alırken ''neyi satın alıyorum ve nelere hakkım var?'' kısmını artık markalar ve firmalar bir MUĞLAK şekline getirmeye başladılar.

İşte bu nedenle bu konuyu yaz sezonu bastırmadan evvel tekrar gündeme getireyim de vatandaş neyin nasıl olması gerektiğini anlasın, aynı zamanda ticaret bakanlığını etiketleyeyim ki bir gün akıllarına gelirse denetlesinler bu şekilde satış yapanları.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Sizin montaja gelince.

Hocam beğenmedim lütfen yanlış anlamayınız.

Birincisi o takozların yerine maketten sakız alıp koysa yine aynı sonucu alırdı. Yani abartılı bir örnek veriyorum farkındayım ancak olması gerekenleri başka türlü firmaların gözüne sokamıyoruz.

Bakın kullanılması gereken aslında şu.

1715598663964.png


Yani ''nasılsa kullanılmadı' diye sizin parasını ödediğiniz konsolunuza çökmeyi bilen sistem, sizin klimanızın düzgün montaj yapılması için elini taşın altına koymuyor.

Montaj deliklerinin kapatılmaması konusuna bir şey demiyorum zira bazı firmalar ''benim ustam inşaatçı değil'' diye zırva savunmalar ile bunu zorunlu kılmıyoruz diyebilyor ama klimayı takmak için inşaatçı gibi hilti ile matkapla duvara girişmelerinin cevapbını veremiyor o ayrı konu. Bana göre alçı konusu da zorunlu olmalı ama değil o nedenle hizmet kusuru demiyorum ancak esnaf etiğine aykırı diyebilirim zira 3 kablo bağlamak için fazladan 500tl almayı bilen, o alçıyı da yapmalı diyeceğim de, batırdığı yeri temizlemeyen kişi alçıyı yapar mı kardeşim diye kendi kendime de hayıflanıyorum.

Neyse ki yemek çay derken vakum işini hallettrimişsiniz :)
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Diğer bir konuya değineyim.
Yere koymak yerine neden o seviyeden müsaade ettiği kadar yukarıda duvara montaj yapılmadı mesela?
O dış ünite ha orada yerde durmuş, ha yerden 1 metre yüksekte. Hiç olmazsa zeminde su sıçrama mesafesinden uzakta durur, boru mesafesi de daha kısa olurdu.

''Suda kalsa bile bir şey olmaz'' diyen ustamıza hatırlatmak isterim ki o suda kalma meselesinin bazı istisnaları var.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kompresör yeleğinin ıslak kalmaması, ıslansa da suyun mümkün olduğunca erken tahliye olması ve battaniyenin erkenden kuruması gerekir.

Yani nerden baksak tutarsızlık hocam.

Ben şimdi oturduğum yerde bol keseden ahkam kesen taraf olmak istemem fakat görünen köy de kılavuz istemez.

En büyük tesellimiz ÜRÜNÜN güzel olması :ok
 

altay.

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
20 Kas 2023
Mesajlar
161
Tepki puanı
205
Puanları
43
Hayırlı olsun, ev ortam şartlarımız benzer ve ben de koridordan genel soğutma kullanıyorum. Ama bence koridorda olsa bile Max 12lik klima olmalıydı. Keşke 12 lik alsaydiniz bari. O dar alanda 24 Lük klima, o dar alanı hemen soğutup, ortamı soguttum sanıp sürekli termostat yapıp uzun süreler calisamayacagi icin havanın homojen dağılmasına engel olabileceği düşüncesindeyim. Bu tarz bir soğutma için klima Küçük olmali ki uzun süre termostat yapmadan çalışarak havayı dagitabilsin. Konuyu tamamen okumadım, yazacağım yere montaj mümkün müydü bilmiyorum ama kullanım tecrübeme dayanarak bence en verimli yer, dış kapının tam karşısı koridor sonu olurdu çok sıcak olan oda için. Ikinci seçenek dış kapının üstü olurdu. Yazın o dar alandan 24 lük klimanın nasıl çalışacağını merak ediyorum, takip edeceğim konunuzu.

Artık olan olmuş klimanız dediğim gibi verimli çalışmazsa, koridorda en az iki odanın kapılarının tam karşılarina duvar tipi vantilatörü minimum devirde çalıştirarak koyarsanız hem o odalara koridordaki hava sirayet etmiş olur, hem de soğuk hava o bölgeden tahliye olacağı için yukarda bahsettiğim verimsiz çalışma durumu olmayabilir veya çok daha az olabilir.

Bir de belirli saatler kullanacağınızı yazmışsınız ama öyle olmuyor, evin soğuması zaten bir gün sürüyor, yani gece kapatırsanız, gece artan sıcaklığı gündüz sogutmaniz en az yarım gün-1 gün sürer. O yüzden 7/24 esaslı kullanmak durumunda kalacaksınız muhtemelen benim gibi.
 
Son düzenleme:

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Hayırlı olsun, ev ortam şartlarımız benzer ve ben de koridordan genel soğutma kullanıyorum. Ama bence koridorda olsa bile Max 12lik klima olmalıydı. Keşke 12 lik alsaydiniz bari. O dar alanda 24 Lük klima, o dar alanı hemen soğutup, ortamı soguttum sanıp sürekli termostat yapıp uzun süreler calisamayacagi icin havanın homojen dağılmasına engel olabileceği düşüncesindeyim. Bu tarz bir soğutma için klima Küçük olmali ki uzun süre termostat yapmadan çalışarak havayı dagitabilsin. Konuyu tamamen okumadım, yazacağım yere montaj mümkün müydü bilmiyorum ama kullanım tecrübeme dayanarak bence en verimli yer, dış kapının tam karşısı koridor sonu olurdu çok sıcak olan oda için. Ikinci seçenek dış kapının üstü olurdu. Yazın o dar alandan 24 lük klimanın nasıl çalışacağını merak ediyorum, takip edeceğim konunuzu.

Artık olan olmuş klimanız dediğim gibi verimli çalışmazsa, koridorda en az iki odanın kapılarının tam karşılarina duvar tipi vantilatörü minimum devirde çalıştirarak koyarsanız hem o odalara koridordaki hava sirayet etmiş olur, hem de soğuk hava o bölgeden tahliye olacağı için yukarda bahsettiğim verimsiz çalışma durumu olmayabilir veya çok daha az olabilir.

Bir de belirli saatler kullanacağınızı yazmışsınız ama öyle olmuyor, evin soğuması zaten bir gün sürüyor, yani gece kapatırsanız, gece artan sıcaklığı gündüz sogutmaniz en az yarım gün-1 gün sürer. O yüzden 7/24 esaslı kullanmak durumunda kalacaksınız muhtemelen benim gibi.

Evet hocam maalesef ev bitişik nizam olduğundan, tek balkon olduğundan ve yönetim dış cepheye klima asılmasını yasakladığı için tek bir yere dış ünite koyma şansımız oluyordu mecburiyetten tek nokta seçildi.
Ev bitişik nizam olduğundan tek noktadan saat 14:00' dan sonra yatak odasından güneş alıyor ve güneş aldığı zamanlar bunaltıyor ancak diğer odalar normal oluyor; onun için belli saatlerde diye yazdım.

Termostat yapma konusunda; klimanın hemen yanındaki oda yatak odası ve güneşi buradan aldığından esas sıcak buradan geliyor ve o yüzden sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Ancak benim bile bu kadarını beklemiyordum; En uzak olan çocuk ve oturma odasına neredeyse 5 dakikada etki ediyor hem de deli gibi. Ben de çok şaşkınım :) Tabi yazın daha iyi tecrübe edineceğiz fakat klimayı çok beğendim bu konuda.
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Az Evvel bir Vestel yetkili servisi dostumla bu konuyu istişare ettik ve kendisine de aynı bilgiyi paylaşıp şu şekilde beyanda bulundum.

Kardeşim, sen servis için araba satın aldığında, ''Abi sen nasılsa kullanmıyorsun'' diyerek senin arabanın sağ dikiz aynasını alıyorlar mı?
Veya ''Şu an arabada 4 lastik var ve gayet normal çalışıyor o yüzden Stepne lastiği vermiyoruz diyebiliyorlar mı?

Yahu ben bu klimayı satın alırken senin zaten üretim aşamasında hesaplayıp belirlediğin üretim maliyetleri çerçevesinde takdir edilmiş olan fiyatı ödemedim mi? Bu takdir içerisinde klima iç ünitesi, dışünitesi, kumandası, montaj işçiliği, ayağı, kolu, bacağı yok muydu? Vardı.

Eeee sen ne diye benim parasını ödeyip satın aldığım mala ÇÖKÜYORSUN kardeşim?

Ben bu klimanın parasını öderken sana bütün donanımın hatta montajda kullanılacak vidasına varana kadar tamamının parasını ödedim.

Bak şimdi sen oraya bağladığın 3 tane kıytırık kablo için ekstradan 500tl isteyecek kadar kendi hakkını düşünüyorsun değil mi sevgili servis kardeşim? Biz sana o 500tl için ananın ak sütü gibi helaldir diyebiliyorsak o konsol da bana helaldir.

Tabi burada mala çöken servis değil onu netleştireyim ama uygulama kesinlikle sorunlu ve ben bunu bugün değilse yarın sosyal mecrada işleyeceğim.

Bakınız TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ konusu neden çok önemli şimdi daha net anlayabiliyor musunuz?
İşte ben bu nedenle Midea yetkililerinden bunları tek tek belirlemeleri ve YAYINLAMALRI yönde ricada bulundum, sağ olsun kırmadılar ve yayınladılar. Bakın Adamlar üründeki haklarınız neler, montajdaki haklarınız neler tek tek yazdı.

Ekli dosyayı görüntüle 15873
Ekli dosyayı görüntüle 15874Ekli dosyayı görüntüle 15875

Ekli dosyayı görüntüle 15876



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ben bu yukarıdakileri reklam olsun diye yazmıyorum, ''aslında nasıl olması lazım?'' kısmının net bir cevabı niteliğinde yayınladım zira malı satın alırken ''neyi satın alıyorum ve nelere hakkım var?'' kısmını artık markalar ve firmalar bir MUĞLAK şekline getirmeye başladılar.

İşte bu nedenle bu konuyu yaz sezonu bastırmadan evvel tekrar gündeme getireyim de vatandaş neyin nasıl olması gerektiğini anlasın, aynı zamanda ticaret bakanlığını etiketleyeyim ki bir gün akıllarına gelirse denetlesinler bu şekilde satış yapanları.

Sizin montaja gelince.

Hocam beğenmedim lütfen yanlış anlamayınız.

Birincisi o takozların yerine maketten sakız alıp koysa yine aynı sonucu alırdı. Yani abartılı bir örnek veriyorum farkındayım ancak olması gerekenleri başka türlü firmaların gözüne sokamıyoruz.

Bakın kullanılması gereken aslında şu.

Ekli dosyayı görüntüle 15877


Yani ''nasılsa kullanılmadı' diye sizin parasını ödediğiniz konsolunuza çökmeyi bilen sistem, sizin klimanızın düzgün montaj yapılması için elini taşın altına koymuyor.

Montaj deliklerinin kapatılmaması konusuna bir şey demiyorum zira bazı firmalar ''benim ustam inşaatçı değil'' diye zırva savunmalar ile bunu zorunlu kılmıyoruz diyebilyor ama klimayı takmak için inşaatçı gibi hilti ile matkapla duvara girişmelerinin cevapbını veremiyor o ayrı konu. Bana göre alçı konusu da zorunlu olmalı ama değil o nedenle hizmet kusuru demiyorum ancak esnaf etiğine aykırı diyebilirim zira 3 kablo bağlamak için fazladan 500tl almayı bilen, o alçıyı da yapmalı diyeceğim de, batırdığı yeri temizlemeyen kişi alçıyı yapar mı kardeşim diye kendi kendime de hayıflanıyorum.

Neyse ki yemek çay derken vakum işini hallettrimişsiniz :)

Diğer bir konuya değineyim.
Yere koymak yerine neden o seviyeden müsaade ettiği kadar yukarıda duvara montaj yapılmadı mesela?
O dış ünite ha orada yerde durmuş, ha yerden 1 metre yüksekte. Hiç olmazsa zeminde su sıçrama mesafesinden uzakta durur, boru mesafesi de daha kısa olurdu.

''Suda kalsa bile bir şey olmaz'' diyen ustamıza hatırlatmak isterim ki o suda kalma meselesinin bazı istisnaları var.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kompresör yeleğinin ıslak kalmaması, ıslansa da suyun mümkün olduğunca erken tahliye olması ve battaniyenin erkenden kuruması gerekir.

Yani nerden baksak tutarsızlık hocam.

Ben şimdi oturduğum yerde bol keseden ahkam kesen taraf olmak istemem fakat görünen köy de kılavuz istemez.

En büyük tesellimiz ÜRÜNÜN güzel olması :ok

Sayın @Adem Helvacı hocam tüm mesajlarınıza alıntı yaparak cevap vermek istedim ve cevaplarınız için tekrar çok teşekkür ediyorum.

Dediklerinizde çok haklısınız; her servisin uygulaması farklı, alınan para karşılığında kullanmazsan ürünü sana vermem gibi durumlar komik geliyor artık. Ürünün kutusu içerisinden çıksaydı zaten bırakmazdım ancak firmalar ürünün içerisine koysa kesinlikle ayakları bırakmadılar vb. bir problem olmayacak. Örneğin drenaj piposu ve borusu kutudan çıktı ve hemen kenara aldım bırakmadım. Biraz da firmalarla ilgili bence bu konu; sanırım her birini maliyet olarak görüyorlar ki artık araç firmaları bile stepne lastiğini "Opsiyonel" olarak sunuyorlar ve vermiyoruz diyebiliyorlar maalesef. Yerine de lastik onarım köpüğü veriyorlar.

Midea' nın yayınlamış olduğu ve sizin de paylaşmış olduğunuz her şeyi teker teker okudum ve üzerine de videonuzu da izledim. Midea açık açık her şeyi belirtmiş bu tüketici açısından çok iyi ancak yine alçı vb. işlemler için sizin de video belirtip tepki gösterip beğenmediğiniz gibi tüketiciye aittir demiş. Temizlik konusunda da her ildeki servis ve çalışanlarının tutumu diye düşünüyorum ve biraz da çalışanların halden anlayan insan olması lazım ve buna göre davranmalılar bence.


Tabi bakılınca para almasını biliyorlar ama iş temiz çalışmaya ve alçı çekmeye gelince işimiz bitti diyerek arkalarına bile bakmadan kaçıyorlar.
Ben hem güvenli olsun hem de ilgilendikleri için kendileri para kazansın istedim ve online satışa göre 2000 TL fazla para verdim. Ancak aldığım hizmet bu şekilde oldu fakat hata bende her şeyi sormam gerekiyormuş demek ki baştan, hem de ayrıntılı olarak; alçı ile kapatıyor musunuz, kullandığınız takozlar nasıl diye. Şaka gibi geliyor; yapılması gerekenleri artık servislerle baştan ayrıntılı ve pazarlık usulü gibi belirlememiz gerekiyor demek ki.

Yanlış anlaşılabilecek bir durum yok @Adem Helvacı hocam beğenmemeniz çok normal; çünkü kimsenin beğeneceği bir durum değil :)

Duvara montajı biz de istemedik hocam çünkü balkonun o kısmı çok dar, evin sadece bir balkonu olması ve eşimin çamaşır asması ve çamaşır kurutma için başka bir alternatifimizin olmayışı bizi dış üniteyi yere koymaya itti yine zorunlu nedenlerden dolayı.
Evet suda kalsa bir şey olmaz konusu tam bir saçmalık. Sanırım üreten mühendislerin IQ' sü düşük bu cevabı veren ustanın yüksek; insan bir cevap verirken düşünür biraz ancak eğitim seviyesi işte.

Temizlik, alçı, servis formu işleri halledildi çok şükür büyük bir kısmı bizim çabamızla olsa da. Şu an tek problemim takoz konusunda kaldı; hatta sizin attığınız takozları inceledim ve daha yükseğini bulmaya çalıştım, satıcılara mesaj attım.
Öncelikle ürünü kuran ve aynı zamanda satın aldığım MİR TEKNİK' e söyleyeceğim bu konuyu ve serzenişte bulunarak bu durumu kabul etmiyorum diyeceğim. Ürünün kullanım kılavuzunda da dış ünitenin yere sabitlenmesi gerekiyor diye yazılmış. Ayrıca sakız kadar ince olan takozları ve sizi attığınız takozları göndereceğim. Eğer kabul etmezlerse TCL Bilkom' a şikayet kaydı açacağım. O da olmadı paylaştığınız takozları kendim alıp başka birine taktıracağım.

Bu arada T şeklindeki bu takozları önerir misiniz Adem Hocam; eğer çözmezlerse olabildiğince yüksek bir takoz alma niyetim var.
1_org_zoom.png


Bir de bilmediğim için sormak istedim kusura bakmayın Adem Hocam; klimanın arkasında üst taraftan aşağıya sallanan incecik bir boru var. Bu ne işe yarıyor ve bununla ilgili yapılması gereken bir şey var mıydı?
001.JPG


Cevabınız için şimdiden teşekkür ediyorum @Adem Helvacı Hocam. En yakın zamanda görüşmek üzere, İyi günler :)
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Sayın @Adem Helvacı hocam tüm mesajlarınıza alıntı yaparak cevap vermek istedim ve cevaplarınız için tekrar çok teşekkür ediyorum.

Dediklerinizde çok haklısınız; her servisin uygulaması farklı, alınan para karşılığında kullanmazsan ürünü sana vermem gibi durumlar komik geliyor artık. Ürünün kutusu içerisinden çıksaydı zaten bırakmazdım ancak firmalar ürünün içerisine koysa kesinlikle ayakları bırakmadılar vb. bir problem olmayacak. Örneğin drenaj piposu ve borusu kutudan çıktı ve hemen kenara aldım bırakmadım. Biraz da firmalarla ilgili bence bu konu; sanırım her birini maliyet olarak görüyorlar ki artık araç firmaları bile stepne lastiğini "Opsiyonel" olarak sunuyorlar ve vermiyoruz diyebiliyorlar maalesef. Yerine de lastik onarım köpüğü veriyorlar.

Midea' nın yayınlamış olduğu ve sizin de paylaşmış olduğunuz her şeyi teker teker okudum ve üzerine de videonuzu da izledim. Midea açık açık her şeyi belirtmiş bu tüketici açısından çok iyi ancak yine alçı vb. işlemler için sizin de video belirtip tepki gösterip beğenmediğiniz gibi tüketiciye aittir demiş. Temizlik konusunda da her ildeki servis ve çalışanlarının tutumu diye düşünüyorum ve biraz da çalışanların halden anlayan insan olması lazım ve buna göre davranmalılar bence.


Tabi bakılınca para almasını biliyorlar ama iş temiz çalışmaya ve alçı çekmeye gelince işimiz bitti diyerek arkalarına bile bakmadan kaçıyorlar.
Ben hem güvenli olsun hem de ilgilendikleri için kendileri para kazansın istedim ve online satışa göre 2000 TL fazla para verdim. Ancak aldığım hizmet bu şekilde oldu fakat hata bende her şeyi sormam gerekiyormuş demek ki baştan, hem de ayrıntılı olarak; alçı ile kapatıyor musunuz, kullandığınız takozlar nasıl diye. Şaka gibi geliyor; yapılması gerekenleri artık servislerle baştan ayrıntılı ve pazarlık usulü gibi belirlememiz gerekiyor demek ki.

Yanlış anlaşılabilecek bir durum yok @Adem Helvacı hocam beğenmemeniz çok normal; çünkü kimsenin beğeneceği bir durum değil :)

Duvara montajı biz de istemedik hocam çünkü balkonun o kısmı çok dar, evin sadece bir balkonu olması ve eşimin çamaşır asması ve çamaşır kurutma için başka bir alternatifimizin olmayışı bizi dış üniteyi yere koymaya itti yine zorunlu nedenlerden dolayı.
Evet suda kalsa bir şey olmaz konusu tam bir saçmalık. Sanırım üreten mühendislerin IQ' sü düşük bu cevabı veren ustanın yüksek; insan bir cevap verirken düşünür biraz ancak eğitim seviyesi işte.

Temizlik, alçı, servis formu işleri halledildi çok şükür büyük bir kısmı bizim çabamızla olsa da. Şu an tek problemim takoz konusunda kaldı; hatta sizin attığınız takozları inceledim ve daha yükseğini bulmaya çalıştım, satıcılara mesaj attım.
Öncelikle ürünü kuran ve aynı zamanda satın aldığım MİR TEKNİK' e söyleyeceğim bu konuyu ve serzenişte bulunarak bu durumu kabul etmiyorum diyeceğim. Ürünün kullanım kılavuzunda da dış ünitenin yere sabitlenmesi gerekiyor diye yazılmış. Ayrıca sakız kadar ince olan takozları ve sizi attığınız takozları göndereceğim. Eğer kabul etmezlerse TCL Bilkom' a şikayet kaydı açacağım. O da olmadı paylaştığınız takozları kendim alıp başka birine taktıracağım.

Bu arada T şeklindeki bu takozları önerir misiniz Adem Hocam; eğer çözmezlerse olabildiğince yüksek bir takoz alma niyetim var.
Ekli dosyayı görüntüle 15889


Bir de bilmediğim için sormak istedim kusura bakmayın Adem Hocam; klimanın arkasında üst taraftan aşağıya sallanan incecik bir boru var. Bu ne işe yarıyor ve bununla ilgili yapılması gereken bir şey var mıydı?
Ekli dosyayı görüntüle 15890


Cevabınız için şimdiden teşekkür ediyorum @Adem Helvacı Hocam. En yakın zamanda görüşmek üzere, İyi günler :)
Günaydın. Son sorudan başlayayaım, o boru içerisinde sensör var. Dış ortam yani kondenserin maruz kaldığı sıcaklık basıncı ile ilgili içeriye bilgi veriyor.

Beni yanlış anlamazsanız, şikayet kısmı şu aşamada işinize yaramaz. Aksine ileriye dönük şekilde ters tepebilecek gereksiz sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Önerim şu olur ki bence siz içinize sinecek takozları internetten tedarik edin ve servisi arayıp ''Benim içim rahat etmedi, internetten takoz satın aldım, kendim de takabilirim fakat sonra bir gün x bir konu için bizim eve geldiğinde takozları farklı görüp ''bunu kurcalamışsınız, garanti dışı kaldı'' dememeniz için kendiniz gelip takmak istermisiniz yoksa ''Bir şey olmaz siz takın'' diyorsanız ben takayım mı?'' diye görüşme yapın. Hatta mümkünse bunu yazılı kanaldan yapın ki elinizde delil kalsın.

O takozları takmanız inanılmaz kolay, Önce rekorların yani boruların olduğu bölümden başlayın, boruların esneme payına dikkat ederek önce klimanın altına sizin takozlardan bir tık daha yüksek bir şey bulup klimayı yükseltip altına koyun, sonra takozları takın somutları sıkın ama çok sıkmayın. Yüksekliği klima altından alıp o bölümü oturtun ve diğer taraf zaten serçe parmağınız ile dahi kaldırabileceğiniz şekilde kolay takabileceksiniz.

Geçmiş olsun :)


Bizim tüm eleştirilerimiz genel anlamda sistemi de içeriyor hocam, siz mis gibi ürün almışsınız, güzel günlerde mutlulukla keyifle kullanın, eleştirilerimiz sizin moralinizi bozmasın lütfen. 🥰 💜 :cay
 

İMÇ

ECA Tester
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
14
Tepki puanı
31
Puanları
13
Konum
İstanbul
Öncelikle klimanız hayırlı olsun güle güle kullanın, Tcl klima geçen yaz ayından beri benimde favori klima markamdı taki sevis şikayetleri gelene kadar.Hatta Eca marka klima almadan önce bir şans vereyimmi diye içimden geçsede ne olur ne olmaz diye son anda vazgeçtim. Montaj kısmına gelecek olursak kötü bir montaja denk gelmişsiniz. Bu arada klimanın dış ünitesi benim Eca ecotech klima ile birebir aynı .acaba Her ikisinidee haier mi üretiyor yoksa eca bu sefer TCL klimaya mı üretim yaptırdı...
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,862
Çözümler
82
Tepki puanı
44,772
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Öncelikle klimanız hayırlı olsun güle güle kullanın, Tcl klima geçen yaz ayından beri benimde favori klima markamdı taki sevis şikayetleri gelene kadar.Hatta Eca marka klima almadan önce bir şans vereyimmi diye içimden geçsede ne olur ne olmaz diye son anda vazgeçtim. Montaj kısmına gelecek olursak kötü bir montaja denk gelmişsiniz. Bu arada klimanın dış ünitesi benim Eca ecotech klima ile birebir aynı .acaba Her ikisinidee haier mi üretiyor yoksa eca bu sefer TCL klimaya mı üretim yaptırdı...
Üretimler Sürekli firmadan firmaya geziyor.
Klima üreten 10 fabrika, Klima satan 100 mark aolunca böyle oluyor :D
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Öncelikle klimanız hayırlı olsun güle güle kullanın, Tcl klima geçen yaz ayından beri benimde favori klima markamdı taki sevis şikayetleri gelene kadar.Hatta Eca marka klima almadan önce bir şans vereyimmi diye içimden geçsede ne olur ne olmaz diye son anda vazgeçtim. Montaj kısmına gelecek olursak kötü bir montaja denk gelmişsiniz. Bu arada klimanın dış ünitesi benim Eca ecotech klima ile birebir aynı .acaba Her ikisinidee haier mi üretiyor yoksa eca bu sefer TCL klimaya mı üretim yaptırdı...

Hocam kusura bakmayın biraz geç cevap verdim ancak servis şikayetlerim üzerine ikinci defa geldi ve her şey tamamlandıktan sonra yazmak istedim.
Bu arada çok teşekkür ediyorum, satın alma sürecinde ECA' yı alternatif olarak söylemiştiniz ve bende araştırmıştım ancak maalesef uymadı. Dediğiniz gibi TCL özellik, kalite ve teknoloji açısından beni çok cezbetti ve @Adem Helvacı ve @İlteriş Yılmaz hocam beni kırmayıp görüşme gerçekleştirdiler ve TCL de karar kıldık. Kötü bir montaj tecrübesiydi ancak sonradan olay tatlıya bağlandı ve telafisini de yaptılar ki bu forumun %100 etkisi oldu. Artık servisler de kendileri hakkında konuşulduğunu ve hizmet kalitelerinin yorumlandığından haberdar olmalı ve bilmeliler. Bu konuda üstatlarıma ricam servislerin de olabildiğince forumumuzdan haberdar edilmeleri ki ben bunu fazlasıyla yaptım ve geri dönüşünü de aldım.

Daha sıcaklar başlamadığından dolayı aktif olarak kullanamadık maalesef ama ilk izlenimlerim çok iyi; bakalım sezonda performansı nasıl olacak.

Bu arada sizin için dış ünitenin etiket bilgilerini çektim ECA ile benzerliklerini karşılaştırmanız için ve altta etiket bilgilerini fotoğraf olarak paylaşıyorum. Açıkçası ikisinin de üreticisi aynı mı ben de tam olarak bilmiyorum.

Tekrar çok memnun oldum, Görüşmek üzere :)

004.JPG
 

esucsuz

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
59
Tepki puanı
94
Puanları
18
Konum
Bursa Nilüfer
Günaydın. Son sorudan başlayayaım, o boru içerisinde sensör var. Dış ortam yani kondenserin maruz kaldığı sıcaklık basıncı ile ilgili içeriye bilgi veriyor.

Beni yanlış anlamazsanız, şikayet kısmı şu aşamada işinize yaramaz. Aksine ileriye dönük şekilde ters tepebilecek gereksiz sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Önerim şu olur ki bence siz içinize sinecek takozları internetten tedarik edin ve servisi arayıp ''Benim içim rahat etmedi, internetten takoz satın aldım, kendim de takabilirim fakat sonra bir gün x bir konu için bizim eve geldiğinde takozları farklı görüp ''bunu kurcalamışsınız, garanti dışı kaldı'' dememeniz için kendiniz gelip takmak istermisiniz yoksa ''Bir şey olmaz siz takın'' diyorsanız ben takayım mı?'' diye görüşme yapın. Hatta mümkünse bunu yazılı kanaldan yapın ki elinizde delil kalsın.

O takozları takmanız inanılmaz kolay, Önce rekorların yani boruların olduğu bölümden başlayın, boruların esneme payına dikkat ederek önce klimanın altına sizin takozlardan bir tık daha yüksek bir şey bulup klimayı yükseltip altına koyun, sonra takozları takın somutları sıkın ama çok sıkmayın. Yüksekliği klima altından alıp o bölümü oturtun ve diğer taraf zaten serçe parmağınız ile dahi kaldırabileceğiniz şekilde kolay takabileceksiniz.

Geçmiş olsun :)


Bizim tüm eleştirilerimiz genel anlamda sistemi de içeriyor hocam, siz mis gibi ürün almışsınız, güzel günlerde mutlulukla keyifle kullanın, eleştirilerimiz sizin moralinizi bozmasın lütfen. 🥰 💜 :cay

Öncelikle Merhaba Sayın Üstadım @Adem Helvacı Hocam.

Cevaplarınız için tekrar çok teşekkürler ve bu arada kusura bakmayın biraz geç cevapladım ancak bilerek bekledim ki nihai süreci sizinle de paylaşayım istedim.

Ürünün servis formu ben talep etmeden önce; TCL tarafından bir gün sonra SMS ile gönderilen link ile online olarak tarafıma ulaştırılmıştı.


Diğer konularla ilgili olarak ürünü satın almış olduğum ve montajını yapan MİR TEKNİK BURSA Servisi ile tekrar görüştüm ve serzenişte bulundum. Ürünün yere montajında kullanılan takozların uygun olmadığını, dış ünitenin sabit durmadığını ve dış ünite balkona konulduğu için yerden yükseltilip ıslanmasını istemediğimi; bu konuda da benimle paylaşmış olduğunuz dış ünite yer takozlarının fotoğrafını onlarla paylaşarak; takozların temin edilmesini ve montajının yapılmasını talep ettim.

Kendileri ile kısa süreli bir gerginlik yaşadık ve inanılmaz kızdım. Montajda kullandıkları takozların kutunun içinden çıkan takozlar olduğunu isterseniz bunları sabitleyebileceklerini söylediler ancak kendilerine bu takozların sabitlemeye uygun olmadığını ve yerden yükseltmediğini söyledim. O zaman takozları benim temin etmem gerektiğini ve temin etmem halinde ücretsiz olarak montajını gerçekleştirebileceklerini ilettiler ancak ben yine kabul etmedim çünkü önemli olan para değil buradaki hizmetin doğru olarak gerçekleşmesi.

Ben de kendilerine; dış ünitenin tabana yerleştirilmesi durumunda sabitlenmesi gerektiğini ve tabandan yükseltilmesi gerektiğini ileterek ürünün kullanım kılavuzundaki montaj bölümünde yer alan ilgili maddelerin fotoğrafını çekip gönderdim. Kendileri kutunun içerisinden çıkmayan bir ürünün maliyetini karşılayamayacaklarını söylediler. Ben de TCL firmasının ürünün kurulumu için kutu içerisine ayak koymadığını ama montaj esnasında servislerin askı ayaklarını getirdiğini ve kullanılan ayak için TCL firmasının size bunun bedelini ödediğini söyledim ancak kendileri askı ayakları kullanılsa bile TCL firmasının kendilerine askı ayaklarının bedeli ile ilgi ekstra bir ödeme yapmadığını söylediler. (Sayın @İlteriş Yılmaz Hocam bu konu ne kadar doğru ya da ben mi yanlış biliyordum; siz yorumlarsanız sevinirim ki ben servis askı ayağı kullanılırsa bedeli firma tarafından servise ödeniyor diye biliyordum). Ben de askı ayağı kullanmadıklarını; bunun yerine yer takozlarının kullanılması ve TCL' den talep edilmesini söyledim ancak daha sonra kendileri TCL firması ile görüştüklerini ve firmanın yer takozlarını karşılamadığını söylediler.

Ben de kendilerine terbiye çerçevesinde saydırdım, baya bir gerildik ve ben de yaptıkları işin fotoğraflarını attım. Görüştüğüm kişi firmanın sahibiydi ve montaja gelen iki kişi elemanlarıydı. Fotoğraflardaki temizlik, alçı ile deliklerin kapanmaması, boruların düzgünce sabitlenmemesi gibi konulardan bahsettim. Kendilerine ürünü internetten alıp montajını size yaptırmadım ben bu ürünü sizden ANAHTAR TESLİM şeklinde satın aldım ve siz eksik iş yaptınız şeklinde anlattım. Forumda fotoğraflarla yaptığınız işin bir çok insan tarafından görüldüğünü, yorumlandığını; yorum yapan kişilerin de bu işin erbapları olduğunu söyledim ve yaptıkları işi bir klimacı olarak beğenip beğenmediğini; koydukları takozların bu işe uygun olup olmadığı konusunda kendilerinin düşünmesini söyledim. Daha sonra dış ünite kullanım kılavuzu montaj talimatlarında yer alan şekilde sabitlenmediği için; hareket ile bakır boruların kırılarak gaz kaçırabileceğini; böyle bir durum karşısında garanti ile benim değil kurulum yapan servisin muhatap olacağını, gaz sızıntısı ile meydana gelebilecek yangın, zehirlenme vb. durumunda kendilerinin sorumlu olacağını gerekirse; risk yüzünden THH' ne gideceğimi, TCL firması dahil her yere şikayetimi ileteceğimi söyledim. Bu işin peşini bırakmayacağımı; hatalı yapılan montajdan kendilerinin sorumlu olduğunu ve doğabilecek maddi, manevi zararın kendileri tarafından karşılanacak olduğunu söyledim. Haklarımı ve yapacaklarımı söyledikten sonra geri adım attılar ve benimle defalarca iletişime geçtiler. Her ne kadar defalarca diretseler de sonunda orta yolu bulduk.


*Vakum tip dış ünite yer takozlarını getirip monte ettiler:
001.JPG
002.JPG

*Ayrıca ürün yerden yükseldiği için drenaj piposu ve borusunu da monte ettiler:
003.JPG


*Kendilerinden talep etmememe rağmen; sanırım servis sahibi fotoğraflarda görünce farkına varmış ve borunun duvara sabitlenmesinde kullanılan bir adet küçük klips ile cırt cırttan yapılmış olan diğer klipsin sökülmesi talimatını vermiş olacak ki; sökülen klipslerin yerine yerine iki adet borulamaya uygun klips ile tekrar sabitlenme işlemi gerçekleştirildi:
005.JPG
006.JPG


*Hatta ve hatta yanlarında yapılan yanlışı telafi etmek için alçı bile getirmişlerdi ancak ben delikleri hamurla kapattığım için alçı yapmalarına gerek olmadığını ve talep etmediğimi kendilerine teşekkür ederek söyledim.

Biraz gerilsek de en sonunda ortaya yolu bularak işi tatlıya bağladık. Sonunda yaptıkları işi düzelttikleri için "Yiğidi öldür hakkını yeme diyerek" bunu da paylaşmak istedim. Her ne kadar kötü olanı da paylaşıyorsak, iyi olanı da paylaşmak bizim sorumluluğumuzdadır diye düşünüyorum. Umarım kendileri de artık bu konuları gözden geçirir ve düşünür.

Forumdaki değerli hocalarım ve üstatlarım, değerli yorumlar ve bilgiler olmasaydı ne kadar sağlıklı bir montaj olurdu ve bu olay ne kadar tatlıya bağlanırdı bilemem. Ancak ve ancak şu kesin ki bu forum olmasaydı işler doğru yürümeyecek ve yapılan işler düzeltilmeyecekti. Umarım servisler artık kendilerinin yorumlandığını, yaptıkları işçiliklerin kamuoyu ile paylaşıldığını bilirler ve buna göre hareket ederler. Moderatörlerimiz, Üstatlarımız ve Ben dahil Tüm Kullanıcılar servislerle bu durumu paylaşırlar ve olabildiğince çok servisin bu durumdan haberdar edilmesini sağlarlar.

Artık sırada sezonda ürünü test etmek ve özelliklerini kurcalamak var. Tabi ki performans bilgilendirmesi yapmaya devam etmek de var.

Her şey için tekrar çok teşekkür ederim sizlere. En yakın zamanda tekrar tekrar bilgi alışverişinde bulunmak, bilgi paylaşmak ve görüşmek üzere :)


*****ACİL VE ÖNEMLİ BİR KONU HAKKINDA*****
Sayın @İlteriş Yılmaz Hocam size DM atmaya çalıştım ancak maalesef izinler nedeniyle atamıyorum. Sizden Forum Hakkında Önemli Bir Konuyu Paylaşmak İçin Acil olarak geri dönüş bekliyorum. Bahsedecek olduğum konuyu Sayın @Adem Helvacı Hocam ile istişare ederseniz çok sevinirim veya @Adem Helvacı Hocam siz de Çoklu DM Başlatırsanız iki tarafla da paylamış olurum. Acil geri dönüş bekliyorum, Görüşmek Üzere.
**************************************************
 
Son düzenleme:
Üst