Günaydın. Son sorudan başlayayaım, o boru içerisinde sensör var. Dış ortam yani kondenserin maruz kaldığı sıcaklık basıncı ile ilgili içeriye bilgi veriyor.
Beni yanlış anlamazsanız, şikayet kısmı şu aşamada işinize yaramaz. Aksine ileriye dönük şekilde ters tepebilecek gereksiz sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Önerim şu olur ki bence siz içinize sinecek takozları internetten tedarik edin ve servisi arayıp
''Benim içim rahat etmedi, internetten takoz satın aldım, kendim de takabilirim fakat sonra bir gün x bir konu için bizim eve geldiğinde takozları farklı görüp ''bunu kurcalamışsınız, garanti dışı kaldı'' dememeniz için kendiniz gelip takmak istermisiniz yoksa ''Bir şey olmaz siz takın'' diyorsanız ben takayım mı?
'' diye görüşme yapın. Hatta mümkünse bunu yazılı kanaldan yapın ki elinizde delil kalsın.
O takozları takmanız inanılmaz kolay, Önce rekorların yani boruların olduğu bölümden başlayın, boruların esneme payına dikkat ederek önce klimanın altına sizin takozlardan bir tık daha yüksek bir şey bulup klimayı yükseltip altına koyun, sonra takozları takın somutları sıkın ama çok sıkmayın. Yüksekliği klima altından alıp o bölümü oturtun ve diğer taraf zaten serçe parmağınız ile dahi kaldırabileceğiniz şekilde kolay takabileceksiniz.
Geçmiş olsun
Bizim tüm eleştirilerimiz genel anlamda sistemi de içeriyor hocam, siz mis gibi ürün almışsınız, güzel günlerde mutlulukla keyifle kullanın, eleştirilerimiz sizin moralinizi bozmasın lütfen.
Öncelikle Merhaba Sayın Üstadım
@Adem Helvacı Hocam.
Cevaplarınız için tekrar çok teşekkürler ve bu arada kusura bakmayın biraz geç cevapladım ancak bilerek bekledim ki nihai süreci sizinle de paylaşayım istedim.
Ürünün servis formu ben talep etmeden önce; TCL tarafından bir gün sonra SMS ile gönderilen link ile online olarak tarafıma ulaştırılmıştı.
Diğer konularla ilgili olarak ürünü satın almış olduğum ve montajını yapan MİR TEKNİK BURSA Servisi ile tekrar görüştüm ve serzenişte bulundum. Ürünün yere montajında kullanılan takozların uygun olmadığını, dış ünitenin sabit durmadığını ve dış ünite balkona konulduğu için yerden yükseltilip ıslanmasını istemediğimi; bu konuda da benimle paylaşmış olduğunuz dış ünite yer takozlarının fotoğrafını onlarla paylaşarak; takozların temin edilmesini ve montajının yapılmasını talep ettim.
Kendileri ile kısa süreli bir gerginlik yaşadık ve inanılmaz kızdım. Montajda kullandıkları takozların kutunun içinden çıkan takozlar olduğunu isterseniz bunları sabitleyebileceklerini söylediler ancak kendilerine bu takozların sabitlemeye uygun olmadığını ve yerden yükseltmediğini söyledim. O zaman takozları benim temin etmem gerektiğini ve temin etmem halinde ücretsiz olarak montajını gerçekleştirebileceklerini ilettiler ancak ben yine kabul etmedim çünkü önemli olan para değil buradaki hizmetin doğru olarak gerçekleşmesi.
Ben de kendilerine; dış ünitenin tabana yerleştirilmesi durumunda sabitlenmesi gerektiğini ve tabandan yükseltilmesi gerektiğini ileterek ürünün kullanım kılavuzundaki montaj bölümünde yer alan ilgili maddelerin fotoğrafını çekip gönderdim. Kendileri kutunun içerisinden çıkmayan bir ürünün maliyetini karşılayamayacaklarını söylediler. Ben de TCL firmasının ürünün kurulumu için kutu içerisine ayak koymadığını ama montaj esnasında servislerin askı ayaklarını getirdiğini ve kullanılan ayak için TCL firmasının size bunun bedelini ödediğini söyledim ancak kendileri askı ayakları kullanılsa bile TCL firmasının kendilerine askı ayaklarının bedeli ile ilgi ekstra bir ödeme yapmadığını söylediler. (Sayın
@İlteriş Yılmaz Hocam bu konu ne kadar doğru ya da ben mi yanlış biliyordum; siz yorumlarsanız sevinirim ki ben servis askı ayağı kullanılırsa bedeli firma tarafından servise ödeniyor diye biliyordum). Ben de askı ayağı kullanmadıklarını; bunun yerine yer takozlarının kullanılması ve TCL' den talep edilmesini söyledim ancak daha sonra kendileri TCL firması ile görüştüklerini ve firmanın yer takozlarını karşılamadığını söylediler.
Ben de kendilerine terbiye çerçevesinde saydırdım, baya bir gerildik ve ben de yaptıkları işin fotoğraflarını attım. Görüştüğüm kişi firmanın sahibiydi ve montaja gelen iki kişi elemanlarıydı. Fotoğraflardaki temizlik, alçı ile deliklerin kapanmaması, boruların düzgünce sabitlenmemesi gibi konulardan bahsettim.
Kendilerine ürünü internetten alıp montajını size yaptırmadım ben bu ürünü sizden ANAHTAR TESLİM şeklinde satın aldım ve siz eksik iş yaptınız şeklinde anlattım. Forumda fotoğraflarla yaptığınız işin bir çok insan tarafından görüldüğünü, yorumlandığını; yorum yapan kişilerin de bu işin erbapları olduğunu söyledim ve yaptıkları işi bir klimacı olarak beğenip beğenmediğini; koydukları takozların bu işe uygun olup olmadığı konusunda kendilerinin düşünmesini söyledim. Daha sonra dış ünite kullanım kılavuzu montaj talimatlarında yer alan şekilde sabitlenmediği için; hareket ile bakır boruların kırılarak gaz kaçırabileceğini; böyle bir durum karşısında garanti ile benim değil kurulum yapan servisin muhatap olacağını, gaz sızıntısı ile meydana gelebilecek yangın, zehirlenme vb. durumunda kendilerinin sorumlu olacağını gerekirse; risk yüzünden THH' ne gideceğimi, TCL firması dahil her yere şikayetimi ileteceğimi söyledim. Bu işin peşini bırakmayacağımı; hatalı yapılan montajdan kendilerinin sorumlu olduğunu ve doğabilecek maddi, manevi zararın kendileri tarafından karşılanacak olduğunu söyledim. Haklarımı ve yapacaklarımı söyledikten sonra geri adım attılar ve benimle defalarca iletişime geçtiler. Her ne kadar defalarca diretseler de sonunda orta yolu bulduk.
*Vakum tip dış ünite yer takozlarını getirip monte ettiler:
*Ayrıca ürün yerden yükseldiği için drenaj piposu ve borusunu da monte ettiler:
*Kendilerinden talep etmememe rağmen; sanırım servis sahibi fotoğraflarda görünce farkına varmış ve borunun duvara sabitlenmesinde kullanılan bir adet küçük klips ile cırt cırttan yapılmış olan diğer klipsin sökülmesi talimatını vermiş olacak ki; sökülen klipslerin yerine yerine iki adet borulamaya uygun klips ile tekrar sabitlenme işlemi gerçekleştirildi:
*Hatta ve hatta yanlarında yapılan yanlışı telafi etmek için alçı bile getirmişlerdi ancak ben delikleri hamurla kapattığım için alçı yapmalarına gerek olmadığını ve talep etmediğimi kendilerine teşekkür ederek söyledim.
Biraz gerilsek de en sonunda ortaya yolu bularak işi tatlıya bağladık. Sonunda yaptıkları işi düzelttikleri için "Yiğidi öldür hakkını yeme diyerek" bunu da paylaşmak istedim. Her ne kadar kötü olanı da paylaşıyorsak, iyi olanı da paylaşmak bizim sorumluluğumuzdadır diye düşünüyorum. Umarım kendileri de artık bu konuları gözden geçirir ve düşünür.
Forumdaki değerli hocalarım ve üstatlarım, değerli yorumlar ve bilgiler olmasaydı ne kadar sağlıklı bir montaj olurdu ve bu olay ne kadar tatlıya bağlanırdı bilemem. Ancak ve ancak şu kesin ki bu forum olmasaydı işler doğru yürümeyecek ve yapılan işler düzeltilmeyecekti. Umarım servisler artık kendilerinin yorumlandığını, yaptıkları işçiliklerin kamuoyu ile paylaşıldığını bilirler ve buna göre hareket ederler. Moderatörlerimiz, Üstatlarımız ve Ben dahil Tüm Kullanıcılar servislerle bu durumu paylaşırlar ve olabildiğince çok servisin bu durumdan haberdar edilmesini sağlarlar.
Artık sırada sezonda ürünü test etmek ve özelliklerini kurcalamak var. Tabi ki performans bilgilendirmesi yapmaya devam etmek de var.
Her şey için tekrar çok teşekkür ederim sizlere. En yakın zamanda tekrar tekrar bilgi alışverişinde bulunmak, bilgi paylaşmak ve görüşmek üzere
*****ACİL VE ÖNEMLİ BİR KONU HAKKINDA*****
Sayın
@İlteriş Yılmaz Hocam size DM atmaya çalıştım ancak maalesef izinler nedeniyle atamıyorum. Sizden Forum Hakkında Önemli Bir Konuyu Paylaşmak İçin Acil olarak geri dönüş bekliyorum. Bahsedecek olduğum konuyu Sayın
@Adem Helvacı Hocam ile istişare ederseniz çok sevinirim veya
@Adem Helvacı Hocam siz de Çoklu DM Başlatırsanız iki tarafla da paylamış olurum. Acil geri dönüş bekliyorum, Görüşmek Üzere.
**************************************************