Neler yeni

Electrolux Kurutma Makinesi Servis Problemi ve Tüketici Hakem Heyeti Başvuru

nuran

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
7
Puanları
3
Merhaba. Electrolux firması ve servisi ile yaşadığım problemlerden dolayı tüketici hakem heyetine başvurmaya karar verdim. Başvuru metnini açıklayıcı şekilde ve kendim hazırladım. Aşağıda paylaşıyorum. Hatalı yerler, değişiklik ve ekleme yapmam gereken yerler konusunda yardımcı olabilir misiniz? @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz Çok teşekkür ederim şimdiden.

19/03/2023 tarihinde Electrolux müşteri hizmetlerini telefonla arayarak EW8H3966IB model numaralı kurutma makinemden cızırtılar geldiğini ve makinenin düzgün çalışmadığını belirttim. Sonrasında Electrolux Kadıköy yetkili servisinden 21/03/2023 tarihinde kontrol için geldiler. Makine kontrol için açıldığında alt kısmından su akıttı ve E63 hatası verdi. Bakım ücreti adı altında tarafımdan 650 TL ücret tahsil edildi ve makinenin servise götürülmesi gerektiği bildirilerek, makinem aynı gün servise götürüldü. Electrolux firmasını arayıp bakım ücreti diye bir ücretin alınmaması gerektiğini belirttim; ama bu ücretin alınması gerektiğini telefon görüşmesinde söylediler ve ben de bu ücreti ödemek zorunda kaldım. 1 hafta içerisinde tamiratın tamamlanıp tarafıma teslim edileceği bilgisi de verildi. 1 hafta geçtikten sonra müşteri hizmetleri ile iletişim kurdum ve makinenin anakartında problem olduğunu ve anakartının değiştirileceğini ve parça beklenildiği iletildi. Belirtilen sürede makinem teslim edilmedi. 05/04/2023 tarihinde kurutma makinem teslim edildi.

Gelen makinede farklı sorunlar ortaya çıktı ve makinenin ekranı ve muhtelif yerleri çizikler içerisinde, ekran fonksiyonu düzgün çalışmamakta idi. Bu durumu firmaya 05/04/2023 tarihinde bildirdiğimde, bu çiziklerin benim tarafımdan yapıldığını söylediler ve ilk başta durumu kabul etmediler. Sonrasında şikayetvar sitesi üzerinden durumu belirten bir yazı paylaştım ve geri dönüş yapılarak çizilen kısımların değiştirileceği ve yeni ekran takılacağı sözü verildi ve şikayeti kaldırmamı talep ettiler. Ben de, bu işlemler yapıldıktan sonra şikayetimi kaldıracağımı söyledim. Defalarca müşteri hizmetlerine makinem ile ilgili sorunlarımı bildirmeme rağmen 05/04/2023 tarihinden beri hiçbir şekilde geri dönüş yapılmadı ve hiçbir işlem yapılmadı. Bu sebeplerden firmaya güvenim kalmadı, anakart değişimi yapıldı denildi ama makinenin iç kısmında da bir şeylerin bozulduğunu düşünmekteyim. Makinemi doğru düzgün kullanamamaktayım.

Makine tamir edildikten sonra bile düzgün çalışmamaya devam etti ve ek sorunlar ortaya çıktı. Yaşadığım sorunları bildirmek ve çözüm talebinde bulunmak için çeşitli kez firma ile iletişime geçtim. Ancak, ne yazık ki, yaklaşık üç aydır herhangi bir geri dönüş alamadım. Telefon görüşmelerim ve yazılı iletişimlerim sonuçsuz kalmıştır. Tüketici haklarım ihlal edildi.

3 aydır hiçbir şekilde tarafıma geri dönüş yapılmamış, tamir hizmeti verilmemiştir. Kurutma makinesinin sürekli sorunlar yaşatması nedeniyle maldan yararlanamamam sürekli hale gelmiştir. Bu mal ayıplı mal kapsamındadır.
Bu sebeplere bağlı olarak aşağıda belirttiğim haklarıma dayanarak malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi hakkımı kullanacağımı bildiririm. Buna ek olarak, garanti süresi içerisinde bakım ücreti adı altında tarafımdan tahsil edilen 650 TL 'nin iadesini talep ediyorum.

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 13/2 maddesi uyarınca;satıcı, garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde malı, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür. Aynı Kanun’un 13/3. madde ve fıkrası gereğince;garanti süresi içerisinde sık sık arızalanması sonucu maldan yararlanmamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması hallerinde, tüketici aynı Yasa’nın 4. maddesindeki diğer seçimlik haklarını kullanabilir.

Anılan kanun ve yönetmelik hükmünce malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi ve bakım ücretinin iadesi talebimdir.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,809
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Merhaba. Electrolux firması ve servisi ile yaşadığım problemlerden dolayı tüketici hakem heyetine başvurmaya karar verdim. Başvuru metnini açıklayıcı şekilde ve kendim hazırladım. Aşağıda paylaşıyorum. Hatalı yerler, değişiklik ve ekleme yapmam gereken yerler konusunda yardımcı olabilir misiniz? @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz Çok teşekkür ederim şimdiden.
4077 Sayılı Kanun ''Mülga'' olarak geçer.

Öncelikle 6502 Sayılı TKHK kapsamında talepte bulunmanız gerekir.
Bunun yanısıra Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği ve Garanti Belgesi Yönetmeliği de yine sizin için ciddi çıkış yolları gösterir, mesela SSH Madde 10/4 kısmına bir bakalım

(4) (Değişik:RG-12/2/2020-31037) (1) Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Yani sizin arızayı ilk bildirdiğiniz tarih zaten bu zaman diliminin başladığı tarihtir, 20 iş günü içerisinde sorun giderilmemiş ise zaten buradan bile öncelikle seçimlik haklarınız doğar.
 

nuran

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
7
Puanları
3
4077 Sayılı Kanun ''Mülga'' olarak geçer.

Öncelikle 6502 Sayılı TKHK kapsamında talepte bulunmanız gerekir.
Bunun yanısıra Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği ve Garanti Belgesi Yönetmeliği de yine sizin için ciddi çıkış yolları gösterir, mesela SSH Madde 10/4 kısmına bir bakalım

(4) (Değişik:RG-12/2/2020-31037) (1) Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Yani sizin arızayı ilk bildirdiğiniz tarih zaten bu zaman diliminin başladığı tarihtir, 20 iş günü içerisinde sorun giderilmemiş ise zaten buradan bile öncelikle seçimlik haklarınız doğar.

Dönüşünüz için teşekkür ederim @Adem Helvacı Bey. Belirttiğiniz kanun ve yönetmeliklere göre metinde değişiklikleri yaptım ve biraz önce tüketici hakem heyetine başvurdum. Süreci buradan sizlerle paylaşacağım.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,809
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Dönüşünüz için teşekkür ederim @Adem Helvacı Bey. Belirttiğiniz kanun ve yönetmeliklere göre metinde değişiklikleri yaptım ve biraz önce tüketici hakem heyetine başvurdum. Süreci buradan sizlerle paylaşacağım.
Konu başlığını sabitiyorum, mutlaka takibini yapacağız, sizlerden de bilgilendirmeleri eksik etmemenizi rica ediyorum. :ok
 

nuran

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
7
Puanları
3
Konu başlığını sabitiyorum, mutlaka takibini yapacağız, sizlerden de bilgilendirmeleri eksik etmemenizi rica ediyorum. :ok


Merhabalar, 01.08.2023 tarihinde tüketici hakem heyetine başvurumu yaptım. Bu süreçte herhangi bir ilerleme olmadı. 16.11.2023 ve 01.12.2023 tarihlerinde Beyoğlu hakem heyetine mailler gönderdim. Yasal sürede size dönüş yapılacaktır şeklinde dönüş yapıldı. 22.12.2023 tarihinde bilirkişi görüşü istenilmiş. 10.01.2024 tarihinde bilirkişi olduğunu söyleyen bir beyefendi aradı. Yetişebilirsem cumartesi günü 4-5 gibi yetişemezsem pazar sabahtan geleceğim dedi. Annemin ameliyatı nedeniyle şehir dışında olduğumu belirttim. Haftaya gelebilir misiniz dedim, dosyanın süresinin dolmak üzere olduğu için mümkün olmadığını söyledi. Bilirkişi eve geliyor mu, gelen kişinin gerçekten bilirkişi olup olmadığını nasıl öğrenebilirim? Haftasonu evime gelmesi normal mi acaba, hafta içi olması gerekmiyor mu?
Bilirkişi benim nedenimden dolayı kontrole gelemezse, bir sorun teşkil eder mi?
@Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
 

bartu

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
278
Tepki puanı
709
Puanları
93
Yaş
44
Konum
Ankara
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

nuran

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
7
Puanları
3
Merhabalar, 01.08.2023 tarihinde tüketici hakem heyetine başvurumu yaptım. Bu süreçte herhangi bir ilerleme olmadı. 16.11.2023 ve 01.12.2023 tarihlerinde Beyoğlu hakem heyetine mailler gönderdim. Yasal sürede size dönüş yapılacaktır şeklinde dönüş yapıldı. 22.12.2023 tarihinde bilirkişi görüşü istenilmiş. 10.01.2024 tarihinde bilirkişi olduğunu söyleyen bir beyefendi aradı. Yetişebilirsem cumartesi günü 4-5 gibi yetişemezsem pazar sabahtan geleceğim dedi. Annemin ameliyatı nedeniyle şehir dışında olduğumu belirttim. Haftaya gelebilir misiniz dedim, dosyanın süresinin dolmak üzere olduğu için mümkün olmadığını söyledi. Bilirkişi eve geliyor mu, gelen kişinin gerçekten bilirkişi olup olmadığını nasıl öğrenebilirim? Haftasonu evime gelmesi normal mi acaba, hafta içi olması gerekmiyor mu?
Bilirkişi benim nedenimden dolayı kontrole gelemezse, bir sorun teşkil eder mi?
@Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz


Merhabalar,

26.01.2024'te talebin reddine karar verilmiş. Ancak ayıplı mal değil diye bu karar verilmiş. Ben ayıplı mal olduğu için değil, firmaya arızayı belirttiğim halde yasal sürede geri dönmemeleriydi.

Sorunu özetlemek gerekirse; ses çıkarıyor diye şikayetim vardı, ürünü götürüp anakartını değiştirdiler. Sonra çizikler ve ses sorunu için başvurdum, 2-3 ay dönmediler. Ben arızayı tekrar bildirdikten sonra, firma yasal sürede geri dönmediği için seçimlik haklarım doğmuyor mu?
Ekte karar formunu da ekledim. Desteğinizi rica ediyorum.

@Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
 

Ekli dosyalar

  • KararFormu.pdf
    642.2 KB · Görüntüleme: 5

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,809
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Merhabalar,

26.01.2024'te talebin reddine karar verilmiş. Ancak ayıplı mal değil diye bu karar verilmiş. Ben ayıplı mal olduğu için değil, firmaya arızayı belirttiğim halde yasal sürede geri dönmemeleriydi.

Sorunu özetlemek gerekirse; ses çıkarıyor diye şikayetim vardı, ürünü götürüp anakartını değiştirdiler. Sonra çizikler ve ses sorunu için başvurdum, 2-3 ay dönmediler. Ben arızayı tekrar bildirdikten sonra, firma yasal sürede geri dönmediği için seçimlik haklarım doğmuyor mu?
Ekte karar formunu da ekledim. Desteğinizi rica ediyorum.

@Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
Komisyon bilirkişi mütalaası çerçevesinde reddetmiş fakat okuduğum kadarı ile bilirkişi sizin kurutma makinesine çamaşır makinesi bakış açısı ile yaklaşmış. Görüş var fakat teknik detay hiç yok. THH değil de bilirkişi kurbanı olmuş gibisiniz. Diğer yandan bilirkişi görmediği bir şeyi de yazamaz o nedenle tamamını kusurlu bulmasam da bu dosya rahatlıkla sizin lehinize verilebilirdi diye düşünüyorum.
 

nuran

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
7
Puanları
3
Komisyon bilirkişi mütalaası çerçevesinde reddetmiş fakat okuduğum kadarı ile bilirkişi sizin kurutma makinesine çamaşır makinesi bakış açısı ile yaklaşmış. Görüş var fakat teknik detay hiç yok. THH değil de bilirkişi kurbanı olmuş gibisiniz. Diğer yandan bilirkişi görmediği bir şeyi de yazamaz o nedenle tamamını kusurlu bulmasam da bu dosya rahatlıkla sizin lehinize verilebilirdi diye düşünüyorum.

Karara itiraz etmeyi düşünüyorum. Sizce de etmeli miyim ve kazanma şansım olur mu?
Nasıl bir yol izlemeliyim?
@Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,809
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Karara itiraz etmeyi düşünüyorum. Sizce de etmeli miyim ve kazanma şansım olur mu?
Nasıl bir yol izlemeliyim?
@Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
Öncelikle, bilirkişinin tespiti olan ''terazide olmayan zemin'' konusu servisin yapması gereken bir tespittir ve zemin eğimli ise makine ayakları buna göre ayarlanmalıdır ki bunun sorumluluğu tüketicide değil KURULUMU YAPAN yetkili servistedir. Bilirkişinin yaklaşımının taraflı olduğu ve aynı zamanda Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği Madde 10/4 açık şekilde ''Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. '' diye belirtmesine, sizin ürün için bu süre 20 iş gün olmasına ve sizin talebiniz AYIPLI HİZMET kapsamında seçimlik hakkı kullanmak yönde olsa da THH nin konuyu AYIPLI MAL çerçevesinde ele aldığı, her ne kadar malın kendis de ayıplı olmasına rağmen Yönetmelikte belirtildiği şekilde azami onarım himzet süresinin aşılması kapsamında talepte bulunduğunuzu, firmanın savunma yapmaya dahi gerek görmediğini mutlaka vurgulayınız.


Yine de uyarayım.

Olur da kaybederseniz vekalet ücreti ödemek zorunda kalacağınızı unutmayınız.
 
Üst