Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Elektronik Mağaza Çalışanları Üzerine

cuhadarzade

Bi' Çok Şeyin Antrenörü
Kadim Üye
Katılım
19 Mar 2023
Mesajlar
1,156
Hayırlı akşamlar değerli site sakinleri :) biraz uzun bir yazı oldu kusuruma bakmayın.
Bugün Vatan ve Media Markta gittim tvleri gözlemlemek ve nefsimi köreltmek için, daha da iştahlanarak döndüm :hihi

Bahsetmek istediğim konu şu, öncelikle Vatan'a gittim, 60bu8000 sordum, Türkiye'de 60" samsung tv olmadığını iddia etti.Açıp siteden gösterdim, varsa da birkaç mağazada teşhir ürünü kalmıştır dedi, sonrasında bu8500 modellerini bayağı övdü kodu 8500 olduğu için çünkü yüksek model dedi, sonrasında philips önermeye başladı. 50pus8507 yi çok övdü, android arayüzündeyken kumandayla sağa sola hızlıca gezindi ve kanal geçişlerinin ne kadar hızlı olduğundan söz etti ?! 4k görüntü açıp normal kanalların görüntüsünün ne kadar iyi olduğundan söz etti ?! Philipsin satış sonrası hizmetinin berbat olduğunu ve müşteriyi uğraştırdığını söyledim, philips servisleriyle arasının çok iyi olduğunu ve istersem bugün bile kurulum yaptırabileceğini, satış sonrası olası bir sıkıntıda kendi yardımcı olamasa bile Vatan Bilgisayar gibi 140 şubesi olan bir şirketin philipse istediğini yaptırabileceğini :) söyledi. Daha sonra 65pus8007 yi çok fazla övdü.

İnternet alışverişinde olan cayma hakkının mağaza alışverişinde olmadığını ve mağazadan hemen almam durumunda cayma konusunda nasıl yardımcı olacağını sordum müdürüyle konuşmaya gitti bi 10dk uzaktan birkaç çalışan bana bakarak konuştular. Sonra mağaza müdürü geldi konuşmaya, amazon'un 30 gün koşulsuz iadesinden ve Ülkemizdeki mesafeli 15 gün iadesinden vs.bahsettim.

Ölü piksel,bulutlanma,ışık sızması,sehim gibi durumlar olması durumunda mağaza alışverişinde nasıl yol izleyeceklerini sordum ve hakem heyetiyle vs uğraşmak istemediğimi söyledim, 1 cm² de en az 3 ölü piksel olması durumunda değişim olabileceğini, günde 140 civarı ürün sattıklarını ama ölü piksel problemi şimdiye kadar yaşamadıklarını, bulutlanma probleminin çok çok az bir ihtimalle olabileceğini, ışık sızması problemini de firmaların normal kabul edip değişim yapmadıklarını söyledi. Ayrıca çok araştıran birine benzediğimden, problem yaşarsam peşini bırakmayacağımdan problemi halletmemin, fazla araştırmayan peşinde koşmayan birine göre kolay olduğunu söyledi.(burada geçirebildiklerine geçiriyorlar demek istedi ve bu moralimi bozdu). Sonra müdür de ortadan kayboldu.

Media Markt'a geçtim, 60bu8000 dışında bu konularla ilgili hiç birşey sormadım, çalışan arkadaş beni sürekli LG ürünlerine yönlendirdi. TCL kalitesini sordum, TCL alıcağına Grundig al en azından arçelik servisi bakar dedi.

Vatan Bilgisayar'da genel olarak Philips çalışanları, Media Markt'ta ise LG çalışanları olduğunu düşünüyorum. Büyük çoğunluğunun, bilgisiz olan benden bile daha bilgisiz olduğunu düşünüyorum artık, sadece malı kitleyelim gönderelim anlayışındalar.

Sonuç olarak, @Adem Helvacı Adem hocam başta olmak üzere, burada bizi bilgilendiren tüm dostlarımıza kendi adıma teşekkür ederim. Biz bilgilendikçe yakınlarımızı tanıdıklarımızı da bilgilendiriyoruz o sebeple büyük sevap işliyorsunuz bence çünkü şu ortamda para zaten çok zor kazanılıyor, havaya savurmamızın önüne geçiyorsunuz.

Vatan'dan aldığım fiyatlar =
58PUS8507 = 17.200 TL
65PUS8007 = 18.150 TL

Media Markt'tan aldığım fiyatlar =
55 NANO766QA = 17.700 TL
65UQ81006lb = 23.000 TL

Bu da başımdan geçen böyle bir anıydı ?
 
Ben şu telefonu mağazalardan arayıp tarayıp almaya çalıştıktan sonra bahsettiğiniz 2 firmadan da soğudum.
 
Vatanla Teknosayla MediaMarktla uğraşılmaz. Ürünü beğeneceksin Amazondan alacaksın. Mağazada tufaya gelme ihtimali yüksek.
 
2 firmayı da, içine gireni yemeye çalışan pirana dolu gölet gibi görüyorum. Tek amaçları yemek.
 
Ne güzel yazmışsınız, emin olun o insanlar çorba kaynasın diye hasbel kader bir işe girip günü tamamlayıp eve gitmek isteyen insanlar. Kendilerine dikte edilen beylik bilgiler dışında fikirleri olmaz. Satış personeli kesinlikle değiller, yıllarca inşaat tesisat malzemeleri üzerine Proje Satış Yöneticiliği yapmış biri olarak bu arkadaşların tek yaptığı mağazada ürünlere mukayet olmak ve insanları mağazanın stok ve karlılıklarına göre ürünlere yanlış biçimde yönlendirmek olarak tanımlıyorum. Sizi sindirememişler güzel ders olmuş ama onlar bu Satış Stratejisi dedikleri yönlendirmelere devam edecekler. Mağaza alışverişleri bitmeye yüz tutup online alışverişler arttığında şapkalarını önünü koyar ve şu şarkıyı dinlerler; “Allahım ben nerde yanlış yaptım…”!
 
Ne güzel yazmışsınız, emin olun o insanlar çorba kaynasın diye hasbel kader bir işe girip günü tamamlayıp eve gitmek isteyen insanlar. Kendilerine dikte edilen beylik bilgiler dışında fikirleri olmaz. Satış personeli kesinlikle değiller, yıllarca inşaat tesisat malzemeleri üzerine Proje Satış Yöneticiliği yapmış biri olarak bu arkadaşların tek yaptığı mağazada ürünlere mukayet olmak ve insanları mağazanın stok ve karlılıklarına göre ürünlere yanlış biçimde yönlendirmek olarak tanımlıyorum. Sizi sindirememişler güzel ders olmuş ama onlar bu Satış Stratejisi dedikleri yönlendirmelere devam edecekler. Mağaza alışverişleri bitmeye yüz tutup online alışverişler arttığında şapkalarını önünü koyar ve şu şarkıyı dinlerler; “Allahım ben nerde yanlış yaptım…”!
Çok haklısınız. Keşke insanlarımız bu şekilde çalışmaya ve böyle davranmaya mecbur olmasa. Ama bu durum ülkenin durumundan ve yasadaki boşluktan faydalanan firmalara yarıyor sadece. Toplum da gittikçe daha fazla tahammülsüzleşiyor böyle kazıklana kazıklana.
 
Bu arada yazmayı unuttum, Media Mark'ta ekstra garanti de yaparız dediklerinde aklıma videonuz geldi, yaptığınız garanti lg servisinde mi geçerli,yoksa mağazanızın yönlendireceği herhangi bir servis mi diye sordum, media markt garantisi altında dedi, yani herhangi bir servise yönlendireceksiniz o zaman öyle anlıyorum dedim, lg servisi yapıyor, faturayı bize kesiyor dedi. Pek inandırıcı gelmedi.
 
Hayırlı akşamlar değerli site sakinleri :) biraz uzun bir yazı oldu kusuruma bakmayın.
Bugün Vatan ve Media Markta gittim tvleri gözlemlemek ve nefsimi köreltmek için, daha da iştahlanarak döndüm :hihi

Bahsetmek istediğim konu şu, öncelikle Vatan'a gittim, 60bu8000 sordum, Türkiye'de 60" samsung tv olmadığını iddia etti.Açıp siteden gösterdim, varsa da birkaç mağazada teşhir ürünü kalmıştır dedi, sonrasında bu8500 modellerini bayağı övdü kodu 8500 olduğu için çünkü yüksek model dedi, sonrasında philips önermeye başladı. 50pus8507 yi çok övdü, android arayüzündeyken kumandayla sağa sola hızlıca gezindi ve kanal geçişlerinin ne kadar hızlı olduğundan söz etti ?! 4k görüntü açıp normal kanalların görüntüsünün ne kadar iyi olduğundan söz etti ?! Philipsin satış sonrası hizmetinin berbat olduğunu ve müşteriyi uğraştırdığını söyledim, philips servisleriyle arasının çok iyi olduğunu ve istersem bugün bile kurulum yaptırabileceğini, satış sonrası olası bir sıkıntıda kendi yardımcı olamasa bile Vatan Bilgisayar gibi 140 şubesi olan bir şirketin philipse istediğini yaptırabileceğini :) söyledi. Daha sonra 65pus8007 yi çok fazla övdü.

İnternet alışverişinde olan cayma hakkının mağaza alışverişinde olmadığını ve mağazadan hemen almam durumunda cayma konusunda nasıl yardımcı olacağını sordum müdürüyle konuşmaya gitti bi 10dk uzaktan birkaç çalışan bana bakarak konuştular. Sonra mağaza müdürü geldi konuşmaya, amazon'un 30 gün koşulsuz iadesinden ve Ülkemizdeki mesafeli 15 gün iadesinden vs.bahsettim.

Ölü piksel,bulutlanma,ışık sızması,sehim gibi durumlar olması durumunda mağaza alışverişinde nasıl yol izleyeceklerini sordum ve hakem heyetiyle vs uğraşmak istemediğimi söyledim, 1 cm² de en az 3 ölü piksel olması durumunda değişim olabileceğini, günde 140 civarı ürün sattıklarını ama ölü piksel problemi şimdiye kadar yaşamadıklarını, bulutlanma probleminin çok çok az bir ihtimalle olabileceğini, ışık sızması problemini de firmaların normal kabul edip değişim yapmadıklarını söyledi. Ayrıca çok araştıran birine benzediğimden, problem yaşarsam peşini bırakmayacağımdan problemi halletmemin, fazla araştırmayan peşinde koşmayan birine göre kolay olduğunu söyledi.(burada geçirebildiklerine geçiriyorlar demek istedi ve bu moralimi bozdu). Sonra müdür de ortadan kayboldu.

Media Markt'a geçtim, 60bu8000 dışında bu konularla ilgili hiç birşey sormadım, çalışan arkadaş beni sürekli LG ürünlerine yönlendirdi. TCL kalitesini sordum, TCL alıcağına Grundig al en azından arçelik servisi bakar dedi.

Vatan Bilgisayar'da genel olarak Philips çalışanları, Media Markt'ta ise LG çalışanları olduğunu düşünüyorum. Büyük çoğunluğunun, bilgisiz olan benden bile daha bilgisiz olduğunu düşünüyorum artık, sadece malı kitleyelim gönderelim anlayışındalar.

Sonuç olarak, @Adem Helvacı Adem hocam başta olmak üzere, burada bizi bilgilendiren tüm dostlarımıza kendi adıma teşekkür ederim. Biz bilgilendikçe yakınlarımızı tanıdıklarımızı da bilgilendiriyoruz o sebeple büyük sevap işliyorsunuz bence çünkü şu ortamda para zaten çok zor kazanılıyor, havaya savurmamızın önüne geçiyorsunuz.

Vatan'dan aldığım fiyatlar =
58PUS8507 = 17.200 TL
65PUS8007 = 18.150 TL

Media Markt'tan aldığım fiyatlar =
55 NANO766QA = 17.700 TL
65UQ81006lb = 23.000 TL

Bu da başımdan geçen böyle bir anıydı ?
Baştan sona okudum en çok komiğime giden satış yapmak için söyledikleri yalanlara oldu.
1. Vatan gibi bir marka philips e istediğini yaptıramaz üstüne sattıktan sonra biz sattık servis onlar karışamayız derler. (Vatandan her türlü elektronik ürünü almış birisi olarak söylüyorum, her personelde cep telefonu numaram vardır, samimiyetimiz vardır, bana böyle bir şey demediler daha :) tam tersi açık bir dille satıldıktan sonra elimizden bir şey gelmiyor diyorlar baştan. )

2. TCL yerine grundig al demeleri. Ya gerçekten bu işlerden anlamayan, teknolojiden uzak, satış elemanları var hangi firmanın ne kadar büyük olduğunu bilmiyorlar yada satmak için göz göre göre yalan söylüyorlar. (Ben orada olsam grundig alayım o zaman var mı sizde derdim :) )

NOT: Her vatanda farklı çalışanlar var anladığım kadarıyla buradaki vatanda samsung personelleri var. Bana satmaya çalışmıyorlar ama ne alacağımı bildiğim için hiç konusunu dahi açmıyorlar direk yine Sony mi diyorlar :)
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri