Neler yeni

GameGaraj Kargo Kaynaklı Hasarlı Bilgisayar Teslimi

erkanka41

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
İstanbul
Merhaba,

Maalesef kargo şirketi sebebi ile kasam kırık geldi. Çalıştığım için gündüz saatlerinde kargoyu annem teslim almış. Açıkçası ben de dikkat etmedim. Kutu görsellerde göründüğü gibi bayağı bayağı yere fırlatılmış gibi. Ayrıca bazı yerlerinde delikler var. Büyük bir heyecanla eve geldiğimde direkt kutuyu açtım ve elime kasa ayağının parçacıkları geldi. Dikkatle incelediğimde kasada yamulma da olmuş ve çizikler de vardı. Bunun haricinde başka bir sorun tespit etmedim.

Mesai saatleri dolduğu için GameGaraj'ın canlı desteğine bağlanıp durumu anlattım ve kasa ayağı gönderebileceklerini farklı türde problemler için kargo şirketinden tutanak tutulması gerektiğini söylediler.

Arkadaş tamam kutu hasarlı geldi ve tutanak tutmadık diyelim. Daha sonrasında hangi kargocu bu duruma evet hadi tutalım der ben de bilmiyorum. GameGaraj'da bulduğum tek suç Yurtiçi Kargo ile çalışmaları. Onun haricinde de suç bulamıyorum. Bana akıl verir misiniz? Ne hevesim kaldı ne de heyecanım. Durumdan dolayı midem bulandı kasadan. Para kolay kazanılmıyor takdir edersiniz ki. 42.500 TL'ye sistem alıp böyle olması üzüyor haliyle.

İade talebi oluşturmak istiyorum. Sitelerinde cayma haklarını okudum ve şöyle yazıyordu.
"Cayma hakkı: 11.alıcı; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde, satıcı'ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir."

Durumumu anlattım. Kargonun açılmadan önceki fotoğrafı da annem çekmiş ve bunu da kanıt olarak sundum fakat hiç yardımcı olmadılar diyebilirim. Gayet çözüm odaklı ve medenice yaklaşıp iade süreci ile uğraşmadan kasanın en baştan toplanıp takas usulü gerçekleştirilmesini talep ettim. Kabul edilmedi. Fiyatı dahilinde yeni bir kasa ve içindeki bileşenlerin de sağlamlık kontrolünü sağlayarak teslim edebileceğini söylediler. 24 saat içerisinde Yurtiçi Kargo'ya tutanak tutulmadığı için iade talebi oluşturamayız dediler. Cayma hakkımı kullansam dahi (kasayı hiç çalıştırmadım) içerisindeki bileşenler için iade olabilir fakat kasa fiyatı bana faturalanacaktır dediler. Kısacası şu ki; bu konu hakkında yardım edemeyiz, siz kargoyu tutanaksız aldınız, umrumuzda da değil. Heh tabii bir ayak takar tornavida ile de düzeltiriz. İçerisindekiler de sağlamdır ya bir şey olmaz dediler.

İlk fotoğraf da annemin ilk geldiği zaman bana haber vermek maksadıyla kutu açılmadan önce çekip attığı fotoğraf. Kutu hasarlı.

Haklarım ve yapabileceklerim hakkında lütfen yardımcı olur musunuz? Pek bir bilgim yok.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-03-19 at 11.52.54 AM.jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-19 at 11.52.54 AM.jpeg
    66.2 KB · Görüntüleme: 34
  • WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.47 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.47 PM.jpeg
    58.1 KB · Görüntüleme: 33
  • WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.45 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.45 PM.jpeg
    37.7 KB · Görüntüleme: 34
  • WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.00 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.00 PM.jpeg
    55.9 KB · Görüntüleme: 34
  • WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.47 PM (2).jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-19 at 7.15.47 PM (2).jpeg
    60.2 KB · Görüntüleme: 33

Faruk KATI

Forumun Dinamik Yüzü 😉
Kadim Üye
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3,105
Çözümler
2
Tepki puanı
4,599
Puanları
113
Konum
Samsun-Atakum
Web sitesi
atakumtesisat.net
Merhaba,

Maalesef kargo şirketi sebebi ile kasam kırık geldi. Çalıştığım için gündüz saatlerinde kargoyu annem teslim almış. Açıkçası ben de dikkat etmedim. Kutu görsellerde göründüğü gibi bayağı bayağı yere fırlatılmış gibi. Ayrıca bazı yerlerinde delikler var. Büyük bir heyecanla eve geldiğimde direkt kutuyu açtım ve elime kasa ayağının parçacıkları geldi. Dikkatle incelediğimde kasada yamulma da olmuş ve çizikler de vardı. Bunun haricinde başka bir sorun tespit etmedim.

Mesai saatleri dolduğu için GameGaraj'ın canlı desteğine bağlanıp durumu anlattım ve kasa ayağı gönderebileceklerini farklı türde problemler için kargo şirketinden tutanak tutulması gerektiğini söylediler.

Arkadaş tamam kutu hasarlı geldi ve tutanak tutmadık diyelim. Daha sonrasında hangi kargocu bu duruma evet hadi tutalım der ben de bilmiyorum. GameGaraj'da bulduğum tek suç Yurtiçi Kargo ile çalışmaları. Onun haricinde de suç bulamıyorum. Bana akıl verir misiniz? Ne hevesim kaldı ne de heyecanım. Durumdan dolayı midem bulandı kasadan. Para kolay kazanılmıyor takdir edersiniz ki. 42.500 TL'ye sistem alıp böyle olması üzüyor haliyle.

İade talebi oluşturmak istiyorum. Sitelerinde cayma haklarını okudum ve şöyle yazıyordu.
"Cayma hakkı: 11.alıcı; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde, satıcı'ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir."

Durumumu anlattım. Kargonun açılmadan önceki fotoğrafı da annem çekmiş ve bunu da kanıt olarak sundum fakat hiç yardımcı olmadılar diyebilirim. Gayet çözüm odaklı ve medenice yaklaşıp iade süreci ile uğraşmadan kasanın en baştan toplanıp takas usulü gerçekleştirilmesini talep ettim. Kabul edilmedi. Fiyatı dahilinde yeni bir kasa ve içindeki bileşenlerin de sağlamlık kontrolünü sağlayarak teslim edebileceğini söylediler. 24 saat içerisinde Yurtiçi Kargo'ya tutanak tutulmadığı için iade talebi oluşturamayız dediler. Cayma hakkımı kullansam dahi (kasayı hiç çalıştırmadım) içerisindeki bileşenler için iade olabilir fakat kasa fiyatı bana faturalanacaktır dediler. Kısacası şu ki; bu konu hakkında yardım edemeyiz, siz kargoyu tutanaksız aldınız, umrumuzda da değil. Heh tabii bir ayak takar tornavida ile de düzeltiriz. İçerisindekiler de sağlamdır ya bir şey olmaz dediler.

İlk fotoğraf da annemin ilk geldiği zaman bana haber vermek maksadıyla kutu açılmadan önce çekip attığı fotoğraf. Kutu hasarlı.

Haklarım ve yapabileceklerim hakkında lütfen yardımcı olur musunuz? Pek bir bilgim yok.
Suç kargo firmasında. Özenli bir paketlemeye rağmen saman balyası gibi kargo taşıdıkları için ürünler hasar almış. Yasal olarak bakarsak hasarlı ürünü teslim aldığınız için maalesef haksız durumdasınız.

Yurtiçi kargo şuan türkiyedeki belki de en sorunsuz kargo firması. 24 saat içinde hasarlı bildirme olayı hiç bir firmada rastlanan bir şey değil.

Keşke tutanak tuttursaydınız. Ya da buna imkan oluştursaydınız. Ne bileyim kargoyu başka gün teslim alabilirdiniz seçim yapılıyor yurtiçi kargoda. Firmayla anlaşmak en kolayı gibi duruyor.
 

erkanka41

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
İstanbul
Suç kargo firmasında. Özenli bir paketlemeye rağmen saman balyası gibi kargo taşıdıkları için ürünler hasar almış. Yasal olarak bakarsak hasarlı ürünü teslim aldığınız için maalesef haksız durumdasınız.

Yurtiçi kargo şuan türkiyedeki belki de en sorunsuz kargo firması. 24 saat içinde hasarlı bildirme olayı hiç bir firmada rastlanan bir şey değil.

Bana kalırsa direkt paketleyip iade edin. Mesafeli sözleşmeler yönetmeliğine göre böyle bir hakkınız bulunuyor.
İade süreçleri ile de uğraşmak istemedim açıkçası. 42.500 TL'ye bu ürünü aldım ve malesef gün geçtikçe param değer kaybedecek. Zaten firma da kasa harici bileşenler için iade alabiliriz fakat kasayı size faturalandırırız dediler. Çözüm odaklı yazdıkları tek şey bu
" İlettiğiniz görsel ve video kayıtlarında yalnızca bir adet kasa ayağı ve kasa ayağının kırık olmasından dolayı boşta kalan alüminyum köşenin yamulması kusurunu görmekteyiz.

Hiç açmadığınız kutuda ekran kartı ve diğer bileşenlerinin kutusu bulunmaktadır. O kutularda bir hasarın olmayacağını belirtmek isteriz.

Dilerseniz sizlere hızlıca yeni bir kasa ayağı gönderimi yapabiliriz. Ayak kırılmasından ve o alan boşta olduğundan dolayı yamulma gerçekleşmiş. Yamulan alan ise düz bir tornavida ya da parça ile düzeltilebilir. Kullanım açısından kesinlikle bir sorun teşkil etmemektedir.

Sizlerden geri dönüş bekliyor olacağız.
Saygılarımızla,
GameGaraj - GarajOnline"
 

erkanka41

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
İstanbul
İade süreçleri ile de uğraşmak istemedim açıkçası. 42.500 TL'ye bu ürünü aldım ve malesef gün geçtikçe param değer kaybedecek. Zaten firma da kasa harici bileşenler için iade alabiliriz fakat kasayı size faturalandırırız dediler. Çözüm odaklı yazdıkları tek şey bu
" İlettiğiniz görsel ve video kayıtlarında yalnızca bir adet kasa ayağı ve kasa ayağının kırık olmasından dolayı boşta kalan alüminyum köşenin yamulması kusurunu görmekteyiz.

Hiç açmadığınız kutuda ekran kartı ve diğer bileşenlerinin kutusu bulunmaktadır. O kutularda bir hasarın olmayacağını belirtmek isteriz.

Dilerseniz sizlere hızlıca yeni bir kasa ayağı gönderimi yapabiliriz. Ayak kırılmasından ve o alan boşta olduğundan dolayı yamulma gerçekleşmiş. Yamulan alan ise düz bir tornavida ya da parça ile düzeltilebilir. Kullanım açısından kesinlikle bir sorun teşkil etmemektedir.

Sizlerden geri dönüş bekliyor olacağız.
Saygılarımızla,
GameGaraj - GarajOnline"
Keşke ama malesef durum bu şekilde. Hem heves kırıklığı hem de iade edemememden dolayı cidden üzüldüm. Kargo açılmadan hasarlı olarak sadece 1 fotoğrafım var. İlk kutuyu açtıktan sonra kasa ayağı parçaları gelince diğer kutuyu da açmadım. Bilgisayarı da açmadım. Zaten bir heyecanla direkt açtım. Bu konuları da acı acı tecrübe ediniyorum. Medeni ve çözüm odaklı konuşmama yanaşmıyorlar bile. Bazen çirkef olmak mı gerek diye düşünüyorum fakat haklarım konusunda bilgim çok fazla yok. Nasıl bir yol haritası izleyebilirim ?
 

KISKANIYORLAR

Meraklı
Meraklı
Katılım
19 Ağu 2023
Mesajlar
45
Tepki puanı
40
Puanları
18
Kargo alıcı kişiye teslim edilmediği için buradan birşey çıkar mı acaba ?
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
933
Çözümler
1
Tepki puanı
1,838
Puanları
93
Firmadan hasar alan kısmı alıp onarın, yapacak bir şey yok, can sıkmaya değmez.
 

portakalhalil

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
23 Haz 2023
Mesajlar
142
Tepki puanı
152
Puanları
43
Hasar Tespit Tutanağı bence bir rivayet, alan var mı bilmem, kargocu imza ya da kod almadan kutuyu açtırmıyor, açsan kırık çıksa da firmayı arayın falan diyor, tutanak falan hikaye, en iyisi hiç almamak, kırıksa firmaya kırık gidecek onlar uğraşsın.
 

erkanka41

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
İstanbul
Cevaplarınızdan bu durumda pek bir şey yapılamayacağını anlıyorum. Kötü bir şekilde tecrübe ettim. THH ile şikayette bulunsam bir yol alabilir miyim ? Çünkü kutu açılmadan önce sadece bir fotoğraf var kanıt olarak. Hatta direkt annemle konuşmam ve saati de belli.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240321_081627_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240321_081627_WhatsApp.jpg
    47.9 KB · Görüntüleme: 18

erkanka41

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
İstanbul
Cevaplarınızdan bu durumda pek bir şey yapılamayacağını anlıyorum. Kötü bir şekilde tecrübe ettim. THH ile şikayette bulunsam bir yol alabilir miyim ? Çünkü kutu açılmadan önce sadece bir fotoğraf var kanıt olarak. Hatta direkt annemle konuşmam ve saati de belli.
Kutuda net olarak köşeleri hasarlı gözüküyor.

Olay benim için artık para da değil. Bugün elden vereceğim işten izin alıp. Benzin de harcayacağım. Her turlu zarardayım. Bir adım bile çözüm odaklı yaklaşan kimseyi bulamadım. Bugün karakterimi bir köşeye koyup bitten deve yapan çirkef insanlar gibi davranacağım. Belki bir yol kat ederim.
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
933
Çözümler
1
Tepki puanı
1,838
Puanları
93
Sonuç ne oldu?
 

arifv216

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
13 Mar 2024
Mesajlar
12
Tepki puanı
8
Puanları
3
Konum
Turkiye
Kargo teslim sırasında, size bir kod aktarıldı mı? Yani sms ile gelen kodu annenize mi söylediniz öyle mi teslim alındı?
Eğer kod vs söylemediyseniz, "Kargom bana haber verilmeden anneme teslim edilmiş." Derseniz belki farklı bir yol olur sizin için. "Eğer kargocu beni arasaydı, ben zaten bu koliyi hasarlı şekilde teslim almazdım" diye ekleyin. Hatta aldığınız şey özel bir ürün olabilirdi. Sizin haricinizde kimseye teslim etmemeleri lazımdı
 

portakalhalil

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
23 Haz 2023
Mesajlar
142
Tepki puanı
152
Puanları
43
Kargo teslim sırasında, size bir kod aktarıldı mı? Yani sms ile gelen kodu annenize mi söylediniz öyle mi teslim alındı?
Eğer kod vs söylemediyseniz, "Kargom bana haber verilmeden anneme teslim edilmiş." Derseniz belki farklı bir yol olur sizin için. "Eğer kargocu beni arasaydı, ben zaten bu koliyi hasarlı şekilde teslim almazdım" diye ekleyin. Hatta aldığınız şey özel bir ürün olabilirdi. Sizin haricinizde kimseye teslim etmemeleri lazımdı
Telefon ile arayıp benden kod istediler. Verdim haliyle. Sanmıyorum açıkçası :(
 

mrplt

Araştırmacı
Kadim Üye
Katılım
7 Mar 2023
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepki puanı
218
Puanları
43
Konum
Kanada
Kutuda hasar var evet, ama en azından fotoğraflarda görüldüğü kadarıyla çok büyük bir hasar değil. Satıcının kullandığı köpük kaliteli değil, darbeyi sönümleyememiş.

Toplanmış sistemi kullandıkları boş kasanın kutusuna koymuşlar. Kartonun kalitesi ve köpüğün özellikleri boş kasa için ayarlanmıştır. 2 kiloluk bir malın yere çarptığında alacağı hasar ile 6 kiloluk bir malın alacağı hasar aynı değildir. (bkz: kinetik enerji -> f = 0.5mv^2) Yani içi dolu bir kasayı boş kasanın kutusunda taşımayın.

Ben şunu anlamıyorum. Kutu hasarlı ise almayalım tamam, ama ya üzerinde ufacık bir çizik dahi olmayan kutular dışında hiçbir şeyi teslim almayacağız, ya da bu işe bir çözüm bulunacak.
Geçen sene iki ürün kargodan hasarlı geldi, biri site güvenliğine öbürü ise babamın işyerine teslim edilmişti. Yani teslim almadan önce kontrol edememiştim. İkisini de sorunsuz iade ettim, ki ürünlerden birinin (masa) kutusu da baya hasar almıştı.

Ben satıcının yerinde olsam yeni kasa ayağı yollamayı ve bir miktar indirim yapmayı teklif ederdim. Tabi bilgisayar çalışıyorsa ve anakart vs. bileşenlerde bir sorun yoksa. Alıcı bilgisayarı iade etmek istiyorsa onu da kabul ederdim. Ama burada satıcı, neredeyse alıcıyı suçlu bulacakmış.

Ekleme: Kod olayı çok güzel de, kargocular arayıp "abi şimdi kargonu güvenliğe teslim edeceğim kodu verir misin" diyor, siz de veriyorsunuz. Bir kere X kargo firmasının kuryesi aradı, "abi sizin kargoyu Y kargonun elemanına vereceğim, o sizin oraya teslimat yapacakmış zaten. 1-2 saate teslim eder de sen kodu verir misin" demişti. Kargo teslim edildi gözüküyordu, 2 saat sonra da Y kargo elemanı geldi teslim etti. Bence bir sakıncası yok bu işlerin, ama o onay kodu bir işe yaramıyor.
 
Son düzenleme:
Üst