Merhabalar,
Gree Fairy 9000 BTU klimanın dış ünitesiyle ilgili bir ses (metal sürtünmesi sesi benzeri) problemi yaşıyoruz. Geçtiğimiz hafta tekrarlanan servis yönlendirmesi sonucu yapılan incelemede sesin kompresörden geldiği de kesinleşti. Bunun dışında dış üniteyle ilgili çeşitli ölçümler de yapıldı. (Dijital akım ölçer ve üzerinde ''Multifunctional Tester Pro for Inverter A/C'' yazan bir cihaz ile yapıldı.) Konuyla ilgili ölçüm sonuçlarını ve dış ünite değişim talebimi ilgili yerlere ileteceklerini, kendi aralarında istişare yapıp tarafıma dönüş yapacaklarını söylediler. Birkaç gün sonra servis personeli tarafından arandım ve sesin kesilmesi için R32 gazın boşaltılıp yerine farklı türde (muhtemelen R410A) gaz basılacağı söylendi. Hatalı bir uygulama olacağını düşündüğüm için kabul etmedim ve dış ünite değişim talebimi yineledim.
Aradan geçen bir hafta sonucu bugün tekrar arandım ve dış üniteye basınç testi yapılacağı söylendi. (Geçtiğimiz hafta yapılan inceleme sonucu verilen raporda basınç bilgileri de yer alıyor.) Bahsedilen bu basınç testi tam olarak nedir? Kompresörden gelen sesin bununla ilgisi var mıdır? Konuyla ilgili değerli yorumlarınızı bekliyorum. Detayları aşağıya ekleyeceğim. @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
Ek Bilgi : Klimayı 30.11.2024 tarihinde satın aldım ve 21.12.2024 tarihinde montajı yapıldı. (Aslında aynı klimayı bir yakınımızla beraber aynı anda, 2 adet olarak satın aldık ve diğer cihazda herhangi bir ses problemi de yok.) Konuda bahsi geçen ses, cihazın montajlandığı ilk günden beridir var ve tam 53 gündür bu problemin çözülüp dış ünitenin ayıpsızı ile değiştirilmesi için çabalıyorum. İlerleyen günlerde yaşadığım bu süreci detaylı şekilde anlatacağım bir konu da açmayı planlıyorum.
Bahsi geçen sesin videosu :
Bir önceki gelen servisin yaptığı ölçüm (21.01.2025) :

Geçtiğimiz hafta gelen servisin verdiği rapor (04.02.2025) :

Gree Fairy 9000 BTU klimanın dış ünitesiyle ilgili bir ses (metal sürtünmesi sesi benzeri) problemi yaşıyoruz. Geçtiğimiz hafta tekrarlanan servis yönlendirmesi sonucu yapılan incelemede sesin kompresörden geldiği de kesinleşti. Bunun dışında dış üniteyle ilgili çeşitli ölçümler de yapıldı. (Dijital akım ölçer ve üzerinde ''Multifunctional Tester Pro for Inverter A/C'' yazan bir cihaz ile yapıldı.) Konuyla ilgili ölçüm sonuçlarını ve dış ünite değişim talebimi ilgili yerlere ileteceklerini, kendi aralarında istişare yapıp tarafıma dönüş yapacaklarını söylediler. Birkaç gün sonra servis personeli tarafından arandım ve sesin kesilmesi için R32 gazın boşaltılıp yerine farklı türde (muhtemelen R410A) gaz basılacağı söylendi. Hatalı bir uygulama olacağını düşündüğüm için kabul etmedim ve dış ünite değişim talebimi yineledim.
Aradan geçen bir hafta sonucu bugün tekrar arandım ve dış üniteye basınç testi yapılacağı söylendi. (Geçtiğimiz hafta yapılan inceleme sonucu verilen raporda basınç bilgileri de yer alıyor.) Bahsedilen bu basınç testi tam olarak nedir? Kompresörden gelen sesin bununla ilgisi var mıdır? Konuyla ilgili değerli yorumlarınızı bekliyorum. Detayları aşağıya ekleyeceğim. @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
Ek Bilgi : Klimayı 30.11.2024 tarihinde satın aldım ve 21.12.2024 tarihinde montajı yapıldı. (Aslında aynı klimayı bir yakınımızla beraber aynı anda, 2 adet olarak satın aldık ve diğer cihazda herhangi bir ses problemi de yok.) Konuda bahsi geçen ses, cihazın montajlandığı ilk günden beridir var ve tam 53 gündür bu problemin çözülüp dış ünitenin ayıpsızı ile değiştirilmesi için çabalıyorum. İlerleyen günlerde yaşadığım bu süreci detaylı şekilde anlatacağım bir konu da açmayı planlıyorum.
Bahsi geçen sesin videosu :
Bir önceki gelen servisin yaptığı ölçüm (21.01.2025) :

Geçtiğimiz hafta gelen servisin verdiği rapor (04.02.2025) :
