Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Gree Fairy Satın Alım Süreci ve Giderilmeyen Mağduriyet (MERSİN)

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
Konu ile ilgili az önce bir görüşme gerçekleştirdim. Süreç, hafta sonu ve bu saat olmasına rağmen işlemeye başladı galiba. Konu ile ilgili detayları aktardım, kendileri de servis müdürüne aktaracaklarını ifade ettiler. @Adem Helvacı hocam her şey sizlerin sayesinde oluyor. Teşekkür ediyorum tekrardan. 🙏
Sizler için bir fayda sağlayabiliyor, etki oluşturabiliyorsam ne mutlu bana. Bunlar firmalar için ARTI değer katan kurumsal davranışlar.

Benim bazen dile getirdiğim bir görüşüm var, firmaların kurumsallık ve profesyonellik anlayışı en tepede %100 e yakınsa bile aşağılara doğru indikçe, heşe ki olay servis gruplarına gelene kadar sanki %30 %40 lara kadar düşüyor gibi. Hatta bunu sizlere davranış şekillerinden dahi anlayabiliyorsunuz.

Yani yola çıkış niyeti süper olsa da hayaller Paris, Gerçekler Kastamonu gibi bir sonuçla karşılaşılabiliyor o nedenle bizler bu gibi durumlarda aslında %100'e ulaşmayı hedefleyen yöneticilerin dikkatini çekmeyi deniyoruz. Başarabiliyorsak ne mutlu :)

Ve haftasonu bu saatte ilgilenmeleri ise Sema Hanım'ın veya asistanlarından birisinin olaya el attığının, veya duyarlı diğer yöneticilerden birinin dikkatini çekebildiğimizin göstergesi gibi geliyor bana :)
 
Sizler için bir fayda sağlayabiliyor, etki oluşturabiliyorsam ne mutlu bana. Bunlar firmalar için ARTI değer katan kurumsal davranışlar.

Benim bazen dile getirdiğim bir görüşüm var, firmaların kurumsallık ve profesyonellik anlayışı en tepede %100 e yakınsa bile aşağılara doğru indikçe, heşe ki olay servis gruplarına gelene kadar sanki %30 %40 lara kadar düşüyor gibi. Hatta bunu sizlere davranış şekillerinden dahi anlayabiliyorsunuz.

Yani yola çıkış niyeti süper olsa da hayaller Paris, Gerçekler Kastamonu gibi bir sonuçla karşılaşılabiliyor o nedenle bizler bu gibi durumlarda aslında %100'e ulaşmayı hedefleyen yöneticilerin dikkatini çekmeyi deniyoruz. Başarabiliyorsak ne mutlu :)

Ve haftasonu bu saatte ilgilenmeleri ise Sema Hanım'ın veya asistanlarından birisinin olaya el attığının, veya duyarlı diğer yöneticilerden birinin dikkatini çekebildiğimizin göstergesi gibi geliyor bana :)
İyi ki varsınız Adem Hoca'm. Sizler gibi insanların sayılarının artması dileğiyle. Tüketici ayırt etmeksizin vakit ayırıp ilgilendiğiniz için gerçekten takdir ediyorum sizleri.

Konunun buralara kadar gelmesinin temel sebebi aslında bayi sahibinin tutumuydu. Çözüm odaklı yaklaşıp belki de basit bir şeydir, müşteri hizmetlerini aramadan çözer geçeriz diye düşünürken konu buralara kadar geldi maalesef. Ben ısrarla ve tekrar tekrar söylemek istiyorum. Dünyanın en iyi markası da olsa insan faktörü devreye girdiği anda sorun çıkma olasılığı vardır. Önemli olan bu soruna nasıl yaklaşıldığıdır. Anında ve etkili çözüm üretilebiliyorsa ne âlâ.
 
İyi ki varsınız Adem Hoca'm. Sizler gibi insanların sayılarının artması dileğiyle. Tüketici ayırt etmeksizin vakit ayırıp ilgilendiğiniz için gerçekten takdir ediyorum sizleri.

Konunun buralara kadar gelmesinin temel sebebi aslında bayi sahibinin tutumuydu. Çözüm odaklı yaklaşıp belki de basit bir şeydir, müşteri hizmetlerini aramadan çözer geçeriz diye düşünürken konu buralara kadar geldi maalesef. Ben ısrarla ve tekrar tekrar söylemek istiyorum. Dünyanın en iyi markası da olsa insan faktörü devreye girdiği anda sorun çıkma olasılığı vardır. Önemli olan bu soruna nasıl yaklaşıldığıdır. Anında ve etkili çözüm üretilebiliyorsa ne âlâ.
Ne kadar can sıkmış olsa da, sonucun güzel olmasını diliyoruz elbette.
 
Ya abi bu işler bence şöyle ilerliyor.
Aslında alt kademe yöneticilerin bilgileri var ama biraz da olsa etki alanı olan birisi ''Birader bu ne iş?'' dediğinde ve kamuoyu yansıması olunca hemen ''Aaaaa hiç öyle şey olur mu derhal çözüyoruz'' moduna geçiveriyorlar.
Ben de linkedinde bilerek yazdım ''Üst yönetimin haberi yoktur'' diye.

Bakın birkaç güne kadar Midea Şanlıurfa bayisi ile ilgili de olumsuz bir içerik yayınlayacağım mesela.
Bizim Hadi Şahin diye bir dostumuz 1,5 yıl önce bu şekilde anlaşarak klima satın almış, şimdi vatandaştan depo bedeli istiyorlarmış. Ben bölge müdürüne durumu ilettim, konuyu çözerlerse çözerler, çözmezlerse kendileri bilir, hemen bir yayın yapıp aynen Gaizantep bölgesinde olduğu gibi Şanlıurfa bölgesinde de Midea satın almak isteyen vatandaşa ''Almayın, alacaksanız da bu şekilde bir durumla karşılaşabilirisniz bilginiz olsun'' diyeceğiz.

Bunu söylemek de bizim en doğal hakkımız değil mi sevgili @Erinç Aşıcıoğlu
Abooo Midea mı daikin mi diye sormuştum mutfağım için. Bunu bilmiyordum 🤭 daikina yöneleyim
 
Abooo Midea mı daikin mi diye sormuştum mutfağım için. Bunu bilmiyordum 🤭 daikina yöneleyim
Artık bu olayları LOKAL ele almaya başladım ben.
Koskoca bir marka DEĞER yaratabilmek için milyar dolar yatırım yapıyor, bütün üretim ve pazarlama stratejileri dahil tüm riski üstleniyor, tüketiciye ulaşabilmek için kırk takla atıyor, dedesinden kalan tarlayı satıp cebi para gördü diye bayi olan Ali Dayı tüketiciye atar gider yapıyor ondan sonra markanın adı lekeleniyor.

DAIKIN diyoruz mesela, markada sorun var yok tartışılır ama @gölge46 dostumuza hizmet veren serviste sıkıntı olduğu kesin.
Gree diyoruz mesela, marka canla başla çalışıyor ama cebi üç kuruş para gördü diye kendisini ilah zanneden bayi yüzünden tüketici 55 gündür mağdur oluyor.
Midea diyoruz mesela, adamlar distribütör olarak bir şeyler yapmaya çalışıyor ama malı satana kadar ''Ağamsın paşamsın'' diyen zihniyet, parayı cebine koyduktan sonra ''Yoh ben duymadım, vay ben görmedim'' demeye başlıyor.

O nedenle ben artık markaların direkt olarak kendileri yerine o markayı rezil eden her kim ise onu ve onun bölgesini ifla etmeyi daha doğru bulmaya başladım.

Her zaman ısrarla yazıyoruz mesela ne diyoruz? @Engraulis dostumuzun yaşadığı Trabzon illinde MİDEA KLİMA ALINMAZ diyoruz. Neden diyoruz? Çünkü orada Midea'yı temsil edecek kafa yapısında birisi yok. Ütücü Ramiz Dayı modunda bir muhtereme vermişler yetkiyi görmüşler etkiyi :D Ne yapıyoruz? ''Trabzonda Gree alınır'' diyoruz :D

İşte bu nedenle markaların da bakış açısı yakında çok farklı olmaya başlayacak göreceksiniz.

Bazen bana diyorlar ki ''Klima sektörünü domine ediyorsun'' vallahi eğer öyle bir etkim gerçekten varsa göreceksiniz ki bu durum kesinlikle taraflar için pozitif sonuç doğuracaktır yakın zamanda çünkü ben markaya veya firmaya göre değil SONUCA göre içerik üretiyorum :ok
 
Artık bu olayları LOKAL ele almaya başladım ben.
Koskoca bir marka DEĞER yaratabilmek için milyar dolar yatırım yapıyor, bütün üretim ve pazarlama stratejileri dahil tüm riski üstleniyor, tüketiciye ulaşabilmek için kırk takla atıyor, dedesinden kalan tarlayı satıp cebi para gördü diye bayi olan Ali Dayı tüketiciye atar gider yapıyor ondan sonra markanın adı lekeleniyor.

DAIKIN diyoruz mesela, markada sorun var yok tartışılır ama @gölge46 dostumuza hizmet veren serviste sıkıntı olduğu kesin.
Gree diyoruz mesela, marka canla başla çalışıyor ama cebi üç kuruş para gördü diye kendisini ilah zanneden bayi yüzünden tüketici 55 gündür mağdur oluyor.
Midea diyoruz mesela, adamlar distribütör olarak bir şeyler yapmaya çalışıyor ama malı satana kadar ''Ağamsın paşamsın'' diyen zihniyet, parayı cebine koyduktan sonra ''Yoh ben duymadım, vay ben görmedim'' demeye başlıyor.

O nedenle ben artık markaların direkt olarak kendileri yerine o markayı rezil eden her kim ise onu ve onun bölgesini ifla etmeyi daha doğru bulmaya başladım.

Her zaman ısrarla yazıyoruz mesela ne diyoruz? @Engraulis dostumuzun yaşadığı Trabzon illinde MİDEA KLİMA ALINMAZ diyoruz. Neden diyoruz? Çünkü orada Midea'yı temsil edecek kafa yapısında birisi yok. Ütücü Ramiz Dayı modunda bir muhtereme vermişler yetkiyi görmüşler etkiyi :D Ne yapıyoruz? ''Trabzonda Gree alınır'' diyoruz :D

İşte bu nedenle markaların da bakış açısı yakında çok farklı olmaya başlayacak göreceksiniz.

Bazen bana diyorlar ki ''Klima sektörünü domine ediyorsun'' vallahi eğer öyle bir etkim gerçekten varsa göreceksiniz ki bu durum kesinlikle taraflar için pozitif sonuç doğuracaktır yakın zamanda çünkü ben markaya veya firmaya göre değil SONUCA göre içerik üretiyorum :ok
Tüm sektörlerde durum böyle maalesef. Bunu otomobil ve diğer teknoloji forumlarını takip eden biri olarak sıkça görebiliyorum. Bir bayi ya da servis işini özenerek yaparken aynı markanın hemen birkaç kilometre ötedeki bayi ya da servisi bile işini ciddiyetsiz şekilde yapabiliyor. Yani bu birkaç kilometrelik farkta ne değişiyor? Bilmediğimiz bir sınır var da yanlışlıkla o sınırı geçip orman kanunlarının işlediği bir yere mi gidiyoruz? Maalesef her sektörde ciddi şekilde liyakat ve eğitim eksikliği var. Bu durum değişmediği sürece de bu tip problemlerle sık sık karşılaşmaya devam edeceğiz maalesef.
 
Biraz önce servis tarafından arandım. Gün içerisinde gelip testo cihazıyla tekrar ölçüm yapacaklarmış. Bu ölçüm daha önce de (Konuda ekli olan fotoğrafta görüleceği üzere, 21.01.2025 tarihinde) yapılmıştı fakat herhangi bir yere iletilmemiş sanırım.
 
Mersin Gree Yetkili Servisi olan Ergün Klima'dan ekipler geldi. Cihazı incelediler, rapor tuttular, bölge müdürlerine de ilettiler. Duruma birkaç bölge müdürü dahil olduğu için konferans görüşmesi de yaptılar. Son durum olarak bölge müdürlerinden biri olan Halit Bey tarafıma ulaştı. Dış ünite değişimi için işlemleri başlattıklarını söylediler. Bu hafta içerisinde değişim gerçekleşecek dendi. Son durum bu şekildedir.
 
Mersin Gree Yetkili Servisi olan Ergün Klima'dan ekipler geldi. Cihazı incelediler, rapor tuttular, bölge müdürlerine de ilettiler. Duruma birkaç bölge müdürü dahil olduğu için konferans görüşmesi de yaptılar. Son durum olarak bölge müdürlerinden biri olan Halit Bey tarafıma ulaştı. Dış ünite değişimi için işlemleri başlattıklarını söylediler. Bu hafta içerisinde değişim gerçekleşecek dendi. Son durum bu şekildedir.
İyi hadi bakalım en azından bir değişim kararı çıkması sevindirici.
İlk mesajınızı okuduğumda ''Yahu neyin kontrolü kardeşim artık'' diye düşünürken sonraki mesajda güzel haber gelmiş o sevindirici.

Değişmiş hali ile sizin de yüzünüzün güldüğünü görmek isteriz :)
 
İyi hadi bakalım en azından bir değişim kararı çıkması sevindirici.
İlk mesajınızı okuduğumda ''Yahu neyin kontrolü kardeşim artık'' diye düşünürken sonraki mesajda güzel haber gelmiş o sevindirici.

Değişmiş hali ile sizin de yüzünüzün güldüğünü görmek isteriz :)
Hocam bu defa üç kişi geldiler. Servis patronu da geldi ekstra olarak. Derdimi ifade etmeye çalıştım fakat beni ilk başta doğru anlamadılar sanırım. Sesin ısrarla normal ve gaz akış sesi olduğunu, kompresörde arıza olsa bağladıkları cihazda hata kodu olacağından bahsettiler. Daha sonra biz bu sesi duymadık ama gece voltaj düştüğü için kompresör zorlanıp bu sesi yapıyor olabilir dediler. Ben de daha önceden sizlerin ''Airfel LTNX35UB Klima Dış Ünite Kompresör Sesi PITBULL İçin'' videosundan tecrübeli olduğum için ISO ve TSE standartlarından bahsettim. Kompresörün 170 - 180 volt değerinde bile çalışabileceğini yalnız istenilen performansı veremeyeceğini söyledim. Aynı zamanda voltaj düşüyorsa cihaz neden ''E5 hatası'' vermiyor dedim. Bu hatayı 170 volt altına düşerse veriyormuş söylediklerine göre. Başta umutsuzdum ama bölge müdürü Halit Bey'den gelen telefon üzerine rahatladığımı söyleyebilirim. Umarım güzel bir şekilde sonuçlanır.
 
Son düzenleme:
Mersin Gree Yetkili Servisi olan Ergün Klima'dan ekipler geldi. Cihazı incelediler, rapor tuttular, bölge müdürlerine de ilettiler. Duruma birkaç bölge müdürü dahil olduğu için konferans görüşmesi de yaptılar. Son durum olarak bölge müdürlerinden biri olan Halit Bey tarafıma ulaştı. Dış ünite değişimi için işlemleri başlattıklarını söylediler. Bu hafta içerisinde değişim gerçekleşecek dendi. Son durum bu şekildedir.
Benim klimanın iadesini alanda Adana Bölgeden Halit beydi. Eskiden Vestel ve Midea da çalışmış. Çok beyefendi bir insan imajı vardı. İki defa evime ziyarete gelmişti.
 
Benim klimanın iadesini alanda Adana Bölgeden Halit beydi. Eskiden Vestel ve Midea da çalışmış. Çok beyefendi bir insan imajı vardı. İki defa evime ziyarete gelmişti.
Evet hocam, kendisiyle biraz sohbet etme şansımız oldu. Gerçekten beyefendi ve çözüm odaklı bir insan. Vestel ve Midea'da da görev yapmış daha önce. Sağolsun konuyu hızlı bir şekilde çözüme kavuşturdu. Umarım devamı da sorunsuz şekilde biter.
 
An itibariyle 62. güne girmiş bulunmaktayız ve halen firmadan geri dönüş beklemekteyim. Değişim büyük ihtimalle bu hafta içerisinde gerçekleşir demişlerdi ve haftanın son gününe geldik. Umarım sabah firmadan haber gelir de süreci sorunsuz bir şekilde tamamlarız.

Rohan halkının 5. günün şafağında Gandalf'ı beklediği gibi bekliyoruz bakalım. 😂
 
Herkese tekrardan merhabalar, süreçle ilgili son durum güncellemesi yapmak istiyorum.

Dün akşama doğru servis tarafından arandım. Değişim için geleceklerini söylediler. Yaklaşık bir saat sonra geldiler ve dış ünite değişimini yaptılar. Dijital vakum ölçer cihazı ve vakum pompası bağlayarak 40 dakika kadar vakum yaptılar. Vakum işlemini bitirip gazı salmadan önce de vakum ölçer cihazın ekranından bir süre kontrol yaptılar. Daha sonra gazı salıp checker cihazı da bağlayarak klimayı çalıştırdılar. İki cihazın da ekranlarından bir süre daha kontrol yapıldıktan sonra video kaydı ile işlemleri bitirdiler. Tek yaşanan aksilik; vakum ölçer cihazı sökerken 6 - 7 saniye kadar gazın kaçması oldu. Son durum bu şekildedir.

Süreç, 66. günün sonunda nihayet tamamlanmış oldu. Şu anda klimayı test aşamasındayım. Umarım bir daha sorun yaşamayız ve cihazı uzun süre sorunsuzca kullanırız. Konu ile ilgili yorum yapan, destek olan tüm değerli forum üyelerine, özellikle de sesimi duyurmama ve süreci hızlandırmada yardımcı olan @Adem Helvacı Hoca'ma en içten dileklerimle teşekkürlerimi iletiyorum. Sevgi ve saygılarımla... ☺️💐
 
Son düzenleme:
Herkese tekrardan merhabalar, süreçle ilgili son durum güncellemesi yapmak istiyorum.

Dün akşama doğru servis tarafından arandım. Değişim için geleceklerini söylediler. Yaklaşık bir saat sonra geldiler ve dış ünite değişimini yaptılar. Dijital vakum ölçer cihazı ve vakum pompası bağlayarak 40 dakika kadar vakum yaptılar. Vakum işlemini bitirip gazı salmadan önce de vakum ölçer cihazın ekranından bir süre kontrol yaptılar. Daha sonra gazı salıp checker cihazı da bağlayarak klimayı çalıştırdılar. İki cihazın da ekranlarından bir süre daha kontrol yapıldıktan sonra video kaydı ile işlemleri bitirdiler. Tek yaşanan aksilik; vakum ölçer cihazı sökerken 6 - 7 saniye kadar gazın kaçması oldu. Son durum bu şekildedir.

Süreç, 66. günün sonunda nihayet tamamlanmış oldu. Şu anda klimayı test aşamasındayım. Umarım bir daha sorun yaşamayız ve cihazı uzun süre sorunsuzca kullanırız. Konu ile ilgili yorum yapan, destek olan tüm değerli forum üyelerine, özellikle de sesimi duyurmama ve süreci hızlandırmada yardımcı olan @Adem Helvacı Hoca'ma en içten dileklerimle teşekkürlerimi iletiyorum. Sevgi ve saygılarımla... ☺️💐
Hayırlı olsun. Benim bu servislerde anlamadığım olay vakum cihazını sökerken nasıl gaz kaçırabiliyorlar aklım almıyor. Yanlış anlamayın bir şey olur veya olmaz anlamında yazmıyorum, sadece bu olaya anlam veremediğim için belki bir aydınlatar çıkar diye yazdım.
 
Hayırlı olsun. Benim bu servislerde anlamadığım olay vakum cihazını sökerken nasıl gaz kaçırabiliyorlar aklım almıyor. Yanlış anlamayın bir şey olur veya olmaz anlamında yazmıyorum, sadece bu olaya anlam veremediğim için belki bir aydınlatar çıkar diye yazdım.
Teşekkür ederim hocam. Gazı salmadan önce sökmüş olsalardı herhangi bir kaçak olmazdı aslında. Basınç değerlerini görüp video kaydına alacakları için de bir şey diyemedim. Ustaya da bu defa çok gaz kaçmaz değil mi diye sormuştum aslında. O sırada servis sahibinden telefon geldi ve çırak da sökmeye çalışırken kısa süre de olsa gaz kaçmış oldu.
 
Teşekkür ederim hocam. Gazı salmadan önce sökmüş olsalardı herhangi bir kaçak olmazdı aslında. Basınç değerlerini görüp video kaydına alacakları için de bir şey diyemedim. Ustaya da bu defa çok gaz kaçmaz değil mi diye sormuştum aslında. O sırada servis sahibinden telefon geldi ve çırak da sökmeye çalışırken kısa süre de olsa gaz kaçmış oldu.
Gönül isterdiki kaçmasın tabiki , firmalar o klimaya ne kadar gaz lazımsa onu koyuyorlar ne az, ne fazla olmamasını isteriz. fakat olan olmuş güzel günlerde kullanınız inşallah.
 
Hayırlı olsun. Benim bu servislerde anlamadığım olay vakum cihazını sökerken nasıl gaz kaçırabiliyorlar aklım almıyor. Yanlış anlamayın bir şey olur veya olmaz anlamında yazmıyorum, sadece bu olaya anlam veremediğim için belki bir aydınlatar çıkar diye yazdım.
benim dediğim ile buradaki işlem aynı işlemmi. tam emin değilim @Adem Helvacı abi daha iyi bilir
bu dijital göstergeli vakum cihazları ile vakum sonrası sonrası sistemde kaçak varmı diye bakılınca.

son aşamada test cihazının borusundaki kalan gaz olabilir;
buda şu şekilde oluyormuş,
bağlantıları sökme esnasında sisteme herhangi bir hava girişi olmasın diye o aradaki gaz
vakum veya test cihazı borusunda bir nevi önleyici önlem olarak kalırmış ben bunu testo marka dijital vakum cihazından görmüştüm tabi yanlış olmasın emin değilim
 
Gönül isterdiki kaçmasın tabiki , firmalar o klimaya ne kadar gaz lazımsa onu koyuyorlar ne az, ne fazla olmamasını isteriz. fakat olan olmuş güzel günlerde kullanınız inşallah.
Hocam başımdan geçen bu süreç yüzünden severek ve isteyerek aldığımız cihazdan soğudum açıkçası. Isıtsın, soğutsun, tekrar bir sorun çıkarmasın yeter.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri