Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Hepsiburada Satıcısı psu dolandırıcılığı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ceg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ceg

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
16 Mar 2023
Mesajlar
21
Arkadaşlar hepinize iyi forumlar öncelikle.
Hepsiburada üzerinden satıcı olan bir mağazadan indirime giren Cougar 750w Gold psu satın aldım kargo bana geldiği zaman küçük bir paket olduğunu görüp teslim almadan önce videoya aldım sonrasında paketi evde açarken bir de ne göreyim araç şarj aleti gönderilmiş.Faturada da psu olduğu yazıyor.Satıcıyı aradım hepsiburadadaj önce bi yanlışlık mı oldu diyr satıcının cevabı ve usulsüz tavır ve davranışları karşısında şok oldum.Bana araç şarj aleti geldi dedim;ee olabilir dedi nasıl ya dedim ödeme yaptığım ürünü almam gerek miyor mu deyince ne olsun istersin kardeş dedi.Bak ben sana bi yol söyleyeceğim sen de o yola uymak zorunda kalacaksın kardeş diye değişik bir hitap biçimiyle ürünü iade etmemi sonra yoluma bakmam gerektiğini memnun değilsem bir daha ordan ürün almazmışım diye söyledi.Bir de sizle mi uğraşacam deyip kapattı ve öğrendim ki ğye olduğum forumdan herkese araç şarj aleti gönderilmiş.Ben yasal hakkımı kullanmak istiyorum.Adem bey sizinle iletişime geçmeye çalıştım foruma yönlendirdiniz o yüzden hepinizin yardımına ihtiyacım var tekrardan iyi forumlar hepinize.
 
Hepsiburada kullanıcı sekmesinden soru ve taleplerim sekmesi var oradan yeni soru ve talep oluştur sekmesi var ürünü seçin müşteri hizmetlerine durumu bildirin ordan size yardımcı olurlar telefonla falan arıyorlar videoyu falan yükleyin gönderin.
 
Hepsiburada kullanıcı sekmesinden soru ve taleplerim sekmesi var oradan yeni soru ve talep oluştur sekmesi var ürünü seçin müşteri hizmetlerine durumu bildirin ordan size yardımcı olurlar telefonla falan arıyorlar videoyu falan yükleyin gönderin.
bu yolu izledim ve satıcıyı koruyorlar resmen ürün iadesi dışında bi teklif sunmuyorlar ama ben bu iğrenç tavırların ve bu iğrenç satış ahlakının karşılığının iadeyle kapanmasını istemiyorum.
 
bu yolu izledim ve satıcıyı koruyorlar resmen ürün iadesi dışında bi teklif sunmuyorlar ama ben bu iğrenç tavırların ve bu iğrenç satış ahlakının karşılığının iadeyle kapanmasını istemiyorum.
Sahte ürün satanları veya bu şekilde dolandırıcılık yapmaya çalışanları direkt sistemden atıyorlar. Ben Samsung Buds Pro almıştım, sahte diye iade ettim ertesi gün mağazası kapandı.

Her sitede sahte ürün ve dolandırıcı kaynıyor. Ciddi yaptırımı olan yasalar çıkmadıkça da bu devam edecek. İnsanlar yasalardan korkmuyor ki hepsiburada veya trendyol ne yapsın? Yurt dışında ucuz ürünlerde Amazon ürünü geri almadan iade yapıyor ancak bunun suistimal edildiği kanıtlanırsa, dolandırıcılıktan hüküm yiyorsun. Türkiye'ye ilk geldiklerinde aynı sistemi yaptılar, o kadar çok suistimal oldu ki vazgeçtiler bundan. Yani uzun lafın kısası sorun alışveriş sitelerinde değil, bizim ülkemizin yasalarında ve insanların ahlakında.
 
Sahte ürün satanları veya bu şekilde dolandırıcılık yapmaya çalışanları direkt sistemden atıyorlar. Ben Samsung Buds Pro almıştım, sahte diye iade ettim ertesi gün mağazası kapandı.

Her sitede sahte ürün ve dolandırıcı kaynıyor. Ciddi yaptırımı olan yasalar çıkmadıkça da bu devam edecek. İnsanlar yasalardan korkmuyor ki hepsiburada veya trendyol ne yapsın? Yurt dışında ucuz ürünlerde Amazon ürünü geri almadan iade yapıyor ancak bunun suistimal edildiği kanıtlanırsa, dolandırıcılıktan hüküm yiyorsun. Türkiye'ye ilk geldiklerinde aynı sistemi yaptılar, o kadar çok suistimal oldu ki vazgeçtiler bundan. Yani uzun lafın kısası sorun alışveriş sitelerinde değil, bizim ülkemizin yasalarında ve insanların ahlakında.
Sorun herkeste böyle bir durum yaşasaydınız ve hepsiburada tarafından şöyle bir yanıt alsaydınız emin olun hepsiburadayıda bu yapılan ahlaksızlık içinde görmüş olurdunuz.
"Satıcının mağaza puanı gayet yüksek böyle bir durum yaşanma ihtimali yok."(O sırada evine şarj aleti gelen bizler :) ) Bu tamamen yozlaşmış satış işlemlerini görmezden gelen bir tavır ve tutumdur.Bu tarz sitelerinde isteği iptal edilsin siparişler uğraşmayalımdır.
 
Sorun herkeste böyle bir durum yaşasaydınız ve hepsiburada tarafından şöyle bir yanıt alsaydınız emin olun hepsiburadayıda bu yapılan ahlaksızlık içinde görmüş olurdunuz.
"Satıcının mağaza puanı gayet yüksek böyle bir durum yaşanma ihtimali yok."(O sırada evine şarj aleti gelen bizler :) ) Bu tamamen yozlaşmış satış işlemlerini görmezden gelen bir tavır ve tutumdur.Bu tarz sitelerinde isteği iptal edilsin siparişler uğraşmayalımdır.

Durum böyleyse, demek ki hepsiburada herkese aynı koşullarda hizmet vermiyor ve müşteri temsilcisinin o anki keyfi ne isterse onu yapıyor. Ben iade talebi yaptığımda özür dilediler, param hemen iade edildi ve mağaza sistemden kaldırıldı. Şu an hepsiburada içerisinde sakamelektronik adlı mağaza yok mesela.



Edit: Ben talep içerisine foto bile eklemedim. Sadece yazılı beyanla işlem yaptılar.
 
Mağaza linkini atın, soru-cevap kısmında topluca yazalım bu durumu. Çünkü değerlendirme kısmında da hiç kötü puan almamış gözüküyor. Bu puan durumu kullanıcıları yanıltmasın daha fazla.
 
Satıcıya son kez mesaj yazdım eğer bu durumu düzeltmek için bir aksiyon almazsa gerek tüketici hakem heyetine gerekse internet üzerinde aktif insanlarla bu durumu paylaşıp bir çok kişiyi mağdur edip ilgilenmediğiniz için iki farklı yol izleyeceğimi söyledim onlardan cevap gelmesini bekliyorum eğer tekrardan aynı usulsüz davranışlar sergilenirse topluca hareket edelim.Fikriniz için çok teşekkür ederim.Adem beye sormak istediğim şu an ne yapmam gerektiği.Ürünü geri yollamalı mıyım ne yapmam gerekiyor.
 
Durum böyleyse, demek ki hepsiburada herkese aynı koşullarda hizmet vermiyor ve müşteri temsilcisinin o anki keyfi ne isterse onu yapıyor. Ben iade talebi yaptığımda özür dilediler, param hemen iade edildi ve mağaza sistemden kaldırıldı. Şu an hepsiburada içerisinde sakamelektronik adlı mağaza yok mesela.

Edit: Ben talep içerisine foto bile eklemedim. Sadece yazılı beyanla işlem yaptılar.
Bana sadece ürünü iade edin paranızı yollayalım dediler ben ise kabul etmedim yapılan hareket ve sözlü iletişimi ürünü iade edip kapatmak istemiyorum dolandırıcılıktan dava açacağım o yüzden satıcının vergi kimlik numarasını istedim onlarda satıcının puanını söyleyip böyle bi şeyin imkansıza yakın olduğunu satıcıyla çözmeye çalışmam gerektiğini eğer olmazsa tekrar onlarla iletişime geçmem gerektiğini söylediler.
 
Bana sadece ürünü iade edin paranızı yollayalım dediler ben ise kabul etmedim yapılan hareket ve sözlü iletişimi ürünü iade edip kapatmak istemiyorum dolandırıcılıktan dava açacağım o yüzden satıcının vergi kimlik numarasını istedim onlarda satıcının puanını söyleyip böyle bi şeyin imkansıza yakın olduğunu satıcıyla çözmeye çalışmam gerektiğini eğer olmazsa tekrar onlarla iletişime geçmem gerektiğini söylediler.

Satıcının bilgileri ödeme sayfasındaki satış sözleşmesi içerisinde yazıyor. Hatta ben güvenilir satıcı olarak görürsem bazen oradan numarasını alıp arıyorum ve hepsiburada dışından hepsiburada komisyonunu indirerek alışveriş yapıyorum ?
 
Hocam senin olay şu şekilde;

Bahsettiğiniz ürün satıcı'nın stoklarında yok veya kalmamış.

Bu nedenle size alakasız bir ürün gönderimi yapılmış.

Bunun nedeni ilgili satıcı stokta yok diye siparişi iptal ederse belirli bir oran üzerinden satıcıya ceza kesiliyor ve bu tutar size kupon olarak geliyor.

Satıcı'da ceza yememek için böyle bir yöntem kullanmış. (Yanlış ürün gönderilmiş deyip cezadan kurtulacak.)

Sonuç olarak hayır ben psu gönderdim farklı bir ürün göndermedim diye inkar etmiyor.

O yüzden iade yapın konuyu kapatın.

Mantıklı olanı budur. Çünkü böyle bir sıkıntı sürekli oluyor. Hangi satıcının hesabını kapatsınlar... Kimse kalmaz. :)

He dolandırıcılık veya sahtekarlık yapılırsa evet kapatıyorlar.
Peki bu davranışların hakkı sizcede gerçekten iade yapıp konuyu kapatmak mı yani bu usulsüzlüklere çanak tutmak değil mi neden hem mağdur olup hem azar işitip hem de ortada bir problem yokmuş gibi ürünü iade edip olayı kapatayım.
 
Hocam senin olay şu şekilde;

Bahsettiğiniz ürün satıcı'nın stoklarında yok veya kalmamış.

Bu nedenle size alakasız bir ürün gönderimi yapılmış.

Bunun nedeni ilgili satıcı stokta yok diye siparişi iptal ederse belirli bir oran üzerinden satıcıya ceza kesiliyor ve bu tutar size kupon olarak geliyor.

Satıcı'da ceza yememek için böyle bir yöntem kullanmış. (Yanlış ürün gönderilmiş deyip cezadan kurtulacak.)

Sonuç olarak hayır ben psu gönderdim farklı bir ürün göndermedim diye inkar etmiyor.

O yüzden iade yapın konuyu kapatın.

Mantıklı olanı budur. Çünkü böyle bir sıkıntı sürekli oluyor. Hangi satıcının hesabını kapatsınlar... Kimse kalmaz. :)

He dolandırıcılık veya sahtekarlık yapılırsa evet kapatıyorlar.

Stokta olmayan bir ürün satılırsa, bir sonraki satıcıya sipariş geçiliyor ve ikinci satıcının fiyatı daha pahalıysa, aradaki fiyat farkı ilk satıcıdan kesiliyor. Eğer o ürünü satan başka kimse yoksa da müşteriye özür amaçlı kupon veriliyor ve bu sefer o kuponun parası satıcıdan kesiliyor. Sanırım bu çok sık olursa da belirli süre mağaza satışa kapanıyor.
 
Ürün başka satıcıda satışta fakat fiyat farkı çok yüksek.4400 tl farklı satıcıda ben 1300tlye almıştım.Açıkçası aldığım şey yüzünden başka bir siteden sipariş ettiğim psuyu iptal etmiştim orda ki 300tllik kuponumda yandı.Bu yüzden ben kesinlikle siparişi iptal edip hiç bir şey yokmuş gibi devam etmek istemiyoruım.Eminim hepiniz yaşça olgun insanlarsınızdır hanginizle telefonda o şekilde konuşulursa bunu normal karşılamaz kimsenin sizle öyle konuşmasına izin vermezsiniz.Bu yüzden @Adem Helvacı beyin deneyimlerine ihtiyacım var.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri