Merhabalar,
Öncelikle yazım biraz uzun olacak. Servislerin tutarsızlığı, site ve sözde yetkili servis arasında para için kurulan menfaat çevresini anlatıyor olacağım ve uzun bir yazı olacak.
İzmir'de bir sitede oturmaktayım. VRF Merkezi Klima sistemi bulunmakta.
Geçen sene duvardaki kumanda CH 053 hatası vermeye başladı.
İnternette araştırdığım kadarıyla kumanda paneli ile Klima Ünitesi haberleşme sağlayamıyor şeklindeydi.
Sitenin teknik personelini çağırdım ve Klimanın Ana Kartının değişeceğini diğer dairelerde de sorunun bu şekilde çözüldüğünü iletti.
Site yönetimi bir klima servisi numarası paylaştı. ( Servis Arçeliğin Yetkili servisi fakat özelden ulaşıyoruz, İzmir'de vrf için 3 tane yetkili teknik servis var denildi)
Aradık geldi baktı ve geçen sene karta 4500₺+KDV fiyat verdi. Düşünelim ev sahibi ile konuşalım dedik. Servisi sonradan özel numarasından aradık tamam değişsin şeklinde söyledik fakat servis bir türlü gelmedi, başka işlere bakıyormuş.
Havalarda soğuk olunca bende Arçeliğin Çağrı Merkezini aradım. Çağrı Merkezinin yönlendirdiği servis geldi ve bu tip klimalarda yetkin olmadığını Çağrı Merkezine VRF sistem olduğunu belirtin dedi. Bir daha aradık ve Çağrı Merkezi yine aynı personeli yönlendirmiş. Gelen arkadaş iyi niyetiyle servis formuna farklı model klima girerek kartı söktü ve kontrol ettireceğini iletti.
Kartı götürdü, kontrol ettirdi ve getirip taktı. Lehimlerini yenilettiğini ve kartta başka işlem olmadığını iletti. Kart sağlam dedi. Toplam 450₺'ye Arçeliğin orjinal servis formlu işlemi yapılmış oldu.
Asıl büyük sorun şu şekilde, gelen servisteki iyi niyetli arkadaş anakarttan söktüğü Kumanda Sinyal Kablo uçlarını tam kapatmamış ve şase yapmış. Bu durumda da sitede 2 katta kumanda panellerinde çeşitli arızalar meydana gelmiş. Sitenin anlaşmalı olduğu servis sözde 3 gün boyunca 2 kattaki daireleri gezmiş ve hatayı bulamamış. (VRF Kumanda sistemlerinde tecrübeli birisi varsa bu konuya açıklık getirebilirse sevinirim. Benim dairemin kumanda kontrol şasesi diğer dairelere nasıl arıza verebiliyor veya servis bunu yazılımdan göremiyor mu)
Tesadüfen koridordaki sese ben çıktım ve durumu ilettiğimde dairedeki klimayı kontrol ettiler ve durumun bizden kaynaklandığını ilettiler. (Kumanda sinyal kablosu şase yaptığını tespit ettiler, 3 gün sözde bulamadığı arıza için Siteye 7bin₺ +KDV fatura kesmiş.(2020 Aralık) Site yönetimi de bizden tahsil etmek için ihtarname gönderdi.)
Site yönetimi benim dairemde klima sisteminde sorun olduğunu bildiği halde teknik servise hiçbir şey söylemeden diğer daireleri sıra sıra gezmiş. Site yönetimi ve gelen teknik servise arızayı 10 gün arasanız parasını benden mi tahsil edeceksiniz dediğimde ise Evet yanıtını aldım. Sonuç olarak site yönetimi ihtarname gönderdiği için ve süreç bizi yıprattığı için parayı ödedik ve illallah ederek kurtulduk.
Sitede 3 gün boyunca gezen sözde yetkili servis kendi fatura kesmiş fakat bu işlem için Arçelik Servis Formu sağlayamıyor. Çağrı merkezinden gelen iyi niyetli arkadaşta bu tip durumlarla sürekli karşılaştığını iletti hatta işin peşine biraz düştük fakat Arçeliğe ulaşıp durumu anlattığımda kimse ilgilenmedi.
Forumda bu durumu hem Tüketici ve hem de Arçeliğin kendi iç yapısının düzelmesine etki edecek kişileri tanıyorsak daha detaylı ve belgelerle durumu anlatabilirim.
Herkese sağlıklı günler dilerim.
Öncelikle yazım biraz uzun olacak. Servislerin tutarsızlığı, site ve sözde yetkili servis arasında para için kurulan menfaat çevresini anlatıyor olacağım ve uzun bir yazı olacak.
İzmir'de bir sitede oturmaktayım. VRF Merkezi Klima sistemi bulunmakta.
Geçen sene duvardaki kumanda CH 053 hatası vermeye başladı.
İnternette araştırdığım kadarıyla kumanda paneli ile Klima Ünitesi haberleşme sağlayamıyor şeklindeydi.
Sitenin teknik personelini çağırdım ve Klimanın Ana Kartının değişeceğini diğer dairelerde de sorunun bu şekilde çözüldüğünü iletti.
Site yönetimi bir klima servisi numarası paylaştı. ( Servis Arçeliğin Yetkili servisi fakat özelden ulaşıyoruz, İzmir'de vrf için 3 tane yetkili teknik servis var denildi)
Aradık geldi baktı ve geçen sene karta 4500₺+KDV fiyat verdi. Düşünelim ev sahibi ile konuşalım dedik. Servisi sonradan özel numarasından aradık tamam değişsin şeklinde söyledik fakat servis bir türlü gelmedi, başka işlere bakıyormuş.
Havalarda soğuk olunca bende Arçeliğin Çağrı Merkezini aradım. Çağrı Merkezinin yönlendirdiği servis geldi ve bu tip klimalarda yetkin olmadığını Çağrı Merkezine VRF sistem olduğunu belirtin dedi. Bir daha aradık ve Çağrı Merkezi yine aynı personeli yönlendirmiş. Gelen arkadaş iyi niyetiyle servis formuna farklı model klima girerek kartı söktü ve kontrol ettireceğini iletti.
Kartı götürdü, kontrol ettirdi ve getirip taktı. Lehimlerini yenilettiğini ve kartta başka işlem olmadığını iletti. Kart sağlam dedi. Toplam 450₺'ye Arçeliğin orjinal servis formlu işlemi yapılmış oldu.
Asıl büyük sorun şu şekilde, gelen servisteki iyi niyetli arkadaş anakarttan söktüğü Kumanda Sinyal Kablo uçlarını tam kapatmamış ve şase yapmış. Bu durumda da sitede 2 katta kumanda panellerinde çeşitli arızalar meydana gelmiş. Sitenin anlaşmalı olduğu servis sözde 3 gün boyunca 2 kattaki daireleri gezmiş ve hatayı bulamamış. (VRF Kumanda sistemlerinde tecrübeli birisi varsa bu konuya açıklık getirebilirse sevinirim. Benim dairemin kumanda kontrol şasesi diğer dairelere nasıl arıza verebiliyor veya servis bunu yazılımdan göremiyor mu)
Tesadüfen koridordaki sese ben çıktım ve durumu ilettiğimde dairedeki klimayı kontrol ettiler ve durumun bizden kaynaklandığını ilettiler. (Kumanda sinyal kablosu şase yaptığını tespit ettiler, 3 gün sözde bulamadığı arıza için Siteye 7bin₺ +KDV fatura kesmiş.(2020 Aralık) Site yönetimi de bizden tahsil etmek için ihtarname gönderdi.)
Site yönetimi benim dairemde klima sisteminde sorun olduğunu bildiği halde teknik servise hiçbir şey söylemeden diğer daireleri sıra sıra gezmiş. Site yönetimi ve gelen teknik servise arızayı 10 gün arasanız parasını benden mi tahsil edeceksiniz dediğimde ise Evet yanıtını aldım. Sonuç olarak site yönetimi ihtarname gönderdiği için ve süreç bizi yıprattığı için parayı ödedik ve illallah ederek kurtulduk.
Sitede 3 gün boyunca gezen sözde yetkili servis kendi fatura kesmiş fakat bu işlem için Arçelik Servis Formu sağlayamıyor. Çağrı merkezinden gelen iyi niyetli arkadaşta bu tip durumlarla sürekli karşılaştığını iletti hatta işin peşine biraz düştük fakat Arçeliğe ulaşıp durumu anlattığımda kimse ilgilenmedi.
Forumda bu durumu hem Tüketici ve hem de Arçeliğin kendi iç yapısının düzelmesine etki edecek kişileri tanıyorsak daha detaylı ve belgelerle durumu anlatabilirim.
Herkese sağlıklı günler dilerim.