Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

İzmir VRF Klima Servis Sorunu Hk.

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

canaydin0

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
37
Merhabalar,

Öncelikle yazım biraz uzun olacak. Servislerin tutarsızlığı, site ve sözde yetkili servis arasında para için kurulan menfaat çevresini anlatıyor olacağım ve uzun bir yazı olacak.

İzmir'de bir sitede oturmaktayım. VRF Merkezi Klima sistemi bulunmakta.
Geçen sene duvardaki kumanda CH 053 hatası vermeye başladı.
İnternette araştırdığım kadarıyla kumanda paneli ile Klima Ünitesi haberleşme sağlayamıyor şeklindeydi.
Sitenin teknik personelini çağırdım ve Klimanın Ana Kartının değişeceğini diğer dairelerde de sorunun bu şekilde çözüldüğünü iletti.
Site yönetimi bir klima servisi numarası paylaştı. ( Servis Arçeliğin Yetkili servisi fakat özelden ulaşıyoruz, İzmir'de vrf için 3 tane yetkili teknik servis var denildi)
Aradık geldi baktı ve geçen sene karta 4500₺+KDV fiyat verdi. Düşünelim ev sahibi ile konuşalım dedik. Servisi sonradan özel numarasından aradık tamam değişsin şeklinde söyledik fakat servis bir türlü gelmedi, başka işlere bakıyormuş.

Havalarda soğuk olunca bende Arçeliğin Çağrı Merkezini aradım. Çağrı Merkezinin yönlendirdiği servis geldi ve bu tip klimalarda yetkin olmadığını Çağrı Merkezine VRF sistem olduğunu belirtin dedi. Bir daha aradık ve Çağrı Merkezi yine aynı personeli yönlendirmiş. Gelen arkadaş iyi niyetiyle servis formuna farklı model klima girerek kartı söktü ve kontrol ettireceğini iletti.
Kartı götürdü, kontrol ettirdi ve getirip taktı. Lehimlerini yenilettiğini ve kartta başka işlem olmadığını iletti. Kart sağlam dedi. Toplam 450₺'ye Arçeliğin orjinal servis formlu işlemi yapılmış oldu.

Asıl büyük sorun şu şekilde, gelen servisteki iyi niyetli arkadaş anakarttan söktüğü Kumanda Sinyal Kablo uçlarını tam kapatmamış ve şase yapmış. Bu durumda da sitede 2 katta kumanda panellerinde çeşitli arızalar meydana gelmiş. Sitenin anlaşmalı olduğu servis sözde 3 gün boyunca 2 kattaki daireleri gezmiş ve hatayı bulamamış. (VRF Kumanda sistemlerinde tecrübeli birisi varsa bu konuya açıklık getirebilirse sevinirim. Benim dairemin kumanda kontrol şasesi diğer dairelere nasıl arıza verebiliyor veya servis bunu yazılımdan göremiyor mu)
Tesadüfen koridordaki sese ben çıktım ve durumu ilettiğimde dairedeki klimayı kontrol ettiler ve durumun bizden kaynaklandığını ilettiler. (Kumanda sinyal kablosu şase yaptığını tespit ettiler, 3 gün sözde bulamadığı arıza için Siteye 7bin₺ +KDV fatura kesmiş.(2020 Aralık) Site yönetimi de bizden tahsil etmek için ihtarname gönderdi.)
Site yönetimi benim dairemde klima sisteminde sorun olduğunu bildiği halde teknik servise hiçbir şey söylemeden diğer daireleri sıra sıra gezmiş. Site yönetimi ve gelen teknik servise arızayı 10 gün arasanız parasını benden mi tahsil edeceksiniz dediğimde ise Evet yanıtını aldım. Sonuç olarak site yönetimi ihtarname gönderdiği için ve süreç bizi yıprattığı için parayı ödedik ve illallah ederek kurtulduk.

Sitede 3 gün boyunca gezen sözde yetkili servis kendi fatura kesmiş fakat bu işlem için Arçelik Servis Formu sağlayamıyor. Çağrı merkezinden gelen iyi niyetli arkadaşta bu tip durumlarla sürekli karşılaştığını iletti hatta işin peşine biraz düştük fakat Arçeliğe ulaşıp durumu anlattığımda kimse ilgilenmedi.
Forumda bu durumu hem Tüketici ve hem de Arçeliğin kendi iç yapısının düzelmesine etki edecek kişileri tanıyorsak daha detaylı ve belgelerle durumu anlatabilirim.

Herkese sağlıklı günler dilerim.
 
Merhabalar,

Öncelikle yazım biraz uzun olacak. Servislerin tutarsızlığı, site ve sözde yetkili servis arasında para için kurulan menfaat çevresini anlatıyor olacağım ve uzun bir yazı olacak.

İzmir'de bir sitede oturmaktayım. VRF Merkezi Klima sistemi bulunmakta.
Geçen sene duvardaki kumanda CH 053 hatası vermeye başladı.
İnternette araştırdığım kadarıyla kumanda paneli ile Klima Ünitesi haberleşme sağlayamıyor şeklindeydi.
Sitenin teknik personelini çağırdım ve Klimanın Ana Kartının değişeceğini diğer dairelerde de sorunun bu şekilde çözüldüğünü iletti.
Site yönetimi bir klima servisi numarası paylaştı. ( Servis Arçeliğin Yetkili servisi fakat özelden ulaşıyoruz, İzmir'de vrf için 3 tane yetkili teknik servis var denildi)
Aradık geldi baktı ve geçen sene karta 4500₺+KDV fiyat verdi. Düşünelim ev sahibi ile konuşalım dedik. Servisi sonradan özel numarasından aradık tamam değişsin şeklinde söyledik fakat servis bir türlü gelmedi, başka işlere bakıyormuş.

Havalarda soğuk olunca bende Arçeliğin Çağrı Merkezini aradım. Çağrı Merkezinin yönlendirdiği servis geldi ve bu tip klimalarda yetkin olmadığını Çağrı Merkezine VRF sistem olduğunu belirtin dedi. Bir daha aradık ve Çağrı Merkezi yine aynı personeli yönlendirmiş. Gelen arkadaş iyi niyetiyle servis formuna farklı model klima girerek kartı söktü ve kontrol ettireceğini iletti.
Kartı götürdü, kontrol ettirdi ve getirip taktı. Lehimlerini yenilettiğini ve kartta başka işlem olmadığını iletti. Kart sağlam dedi. Toplam 450₺'ye Arçeliğin orjinal servis formlu işlemi yapılmış oldu.

Asıl büyük sorun şu şekilde, gelen servisteki iyi niyetli arkadaş anakarttan söktüğü Kumanda Sinyal Kablo uçlarını tam kapatmamış ve şase yapmış. Bu durumda da sitede 2 katta kumanda panellerinde çeşitli arızalar meydana gelmiş. Sitenin anlaşmalı olduğu servis sözde 3 gün boyunca 2 kattaki daireleri gezmiş ve hatayı bulamamış. (VRF Kumanda sistemlerinde tecrübeli birisi varsa bu konuya açıklık getirebilirse sevinirim. Benim dairemin kumanda kontrol şasesi diğer dairelere nasıl arıza verebiliyor veya servis bunu yazılımdan göremiyor mu)
Tesadüfen koridordaki sese ben çıktım ve durumu ilettiğimde dairedeki klimayı kontrol ettiler ve durumun bizden kaynaklandığını ilettiler. (Kumanda sinyal kablosu şase yaptığını tespit ettiler, 3 gün sözde bulamadığı arıza için Siteye 7bin₺ +KDV fatura kesmiş.(2020 Aralık) Site yönetimi de bizden tahsil etmek için ihtarname gönderdi.)
Site yönetimi benim dairemde klima sisteminde sorun olduğunu bildiği halde teknik servise hiçbir şey söylemeden diğer daireleri sıra sıra gezmiş. Site yönetimi ve gelen teknik servise arızayı 10 gün arasanız parasını benden mi tahsil edeceksiniz dediğimde ise Evet yanıtını aldım. Sonuç olarak site yönetimi ihtarname gönderdiği için ve süreç bizi yıprattığı için parayı ödedik ve illallah ederek kurtulduk.

Sitede 3 gün boyunca gezen sözde yetkili servis kendi fatura kesmiş fakat bu işlem için Arçelik Servis Formu sağlayamıyor. Çağrı merkezinden gelen iyi niyetli arkadaşta bu tip durumlarla sürekli karşılaştığını iletti hatta işin peşine biraz düştük fakat Arçeliğe ulaşıp durumu anlattığımda kimse ilgilenmedi.
Forumda bu durumu hem Tüketici ve hem de Arçeliğin kendi iç yapısının düzelmesine etki edecek kişileri tanıyorsak daha detaylı ve belgelerle durumu anlatabilirim.

Herkese sağlıklı günler dilerim.
Olay 2022 Aralık ve 2023 ilk aylarında geçti. Bugün duvar paneli CH 03 arızası vermiş durumda. İzmirde VRF'te yetkili iki servis varmış. Birisi şuanda ana kartın değişmesi gerekiyor ve fiyatı 14 bin ₺ + KDV şeklinde fiyat verdi ?
 
Merhabalar,

Öncelikle yazım biraz uzun olacak. Servislerin tutarsızlığı, site ve sözde yetkili servis arasında para için kurulan menfaat çevresini anlatıyor olacağım ve uzun bir yazı olacak.

İzmir'de bir sitede oturmaktayım. VRF Merkezi Klima sistemi bulunmakta.
Geçen sene duvardaki kumanda CH 053 hatası vermeye başladı.
İnternette araştırdığım kadarıyla kumanda paneli ile Klima Ünitesi haberleşme sağlayamıyor şeklindeydi.
Sitenin teknik personelini çağırdım ve Klimanın Ana Kartının değişeceğini diğer dairelerde de sorunun bu şekilde çözüldüğünü iletti.
Site yönetimi bir klima servisi numarası paylaştı. ( Servis Arçeliğin Yetkili servisi fakat özelden ulaşıyoruz, İzmir'de vrf için 3 tane yetkili teknik servis var denildi)
Aradık geldi baktı ve geçen sene karta 4500₺+KDV fiyat verdi. Düşünelim ev sahibi ile konuşalım dedik. Servisi sonradan özel numarasından aradık tamam değişsin şeklinde söyledik fakat servis bir türlü gelmedi, başka işlere bakıyormuş.

Havalarda soğuk olunca bende Arçeliğin Çağrı Merkezini aradım. Çağrı Merkezinin yönlendirdiği servis geldi ve bu tip klimalarda yetkin olmadığını Çağrı Merkezine VRF sistem olduğunu belirtin dedi. Bir daha aradık ve Çağrı Merkezi yine aynı personeli yönlendirmiş. Gelen arkadaş iyi niyetiyle servis formuna farklı model klima girerek kartı söktü ve kontrol ettireceğini iletti.
Kartı götürdü, kontrol ettirdi ve getirip taktı. Lehimlerini yenilettiğini ve kartta başka işlem olmadığını iletti. Kart sağlam dedi. Toplam 450₺'ye Arçeliğin orjinal servis formlu işlemi yapılmış oldu.

Asıl büyük sorun şu şekilde, gelen servisteki iyi niyetli arkadaş anakarttan söktüğü Kumanda Sinyal Kablo uçlarını tam kapatmamış ve şase yapmış. Bu durumda da sitede 2 katta kumanda panellerinde çeşitli arızalar meydana gelmiş. Sitenin anlaşmalı olduğu servis sözde 3 gün boyunca 2 kattaki daireleri gezmiş ve hatayı bulamamış. (VRF Kumanda sistemlerinde tecrübeli birisi varsa bu konuya açıklık getirebilirse sevinirim. Benim dairemin kumanda kontrol şasesi diğer dairelere nasıl arıza verebiliyor veya servis bunu yazılımdan göremiyor mu)
Tesadüfen koridordaki sese ben çıktım ve durumu ilettiğimde dairedeki klimayı kontrol ettiler ve durumun bizden kaynaklandığını ilettiler. (Kumanda sinyal kablosu şase yaptığını tespit ettiler, 3 gün sözde bulamadığı arıza için Siteye 7bin₺ +KDV fatura kesmiş.(2020 Aralık) Site yönetimi de bizden tahsil etmek için ihtarname gönderdi.)
Site yönetimi benim dairemde klima sisteminde sorun olduğunu bildiği halde teknik servise hiçbir şey söylemeden diğer daireleri sıra sıra gezmiş. Site yönetimi ve gelen teknik servise arızayı 10 gün arasanız parasını benden mi tahsil edeceksiniz dediğimde ise Evet yanıtını aldım. Sonuç olarak site yönetimi ihtarname gönderdiği için ve süreç bizi yıprattığı için parayı ödedik ve illallah ederek kurtulduk.

Sitede 3 gün boyunca gezen sözde yetkili servis kendi fatura kesmiş fakat bu işlem için Arçelik Servis Formu sağlayamıyor. Çağrı merkezinden gelen iyi niyetli arkadaşta bu tip durumlarla sürekli karşılaştığını iletti hatta işin peşine biraz düştük fakat Arçeliğe ulaşıp durumu anlattığımda kimse ilgilenmedi.
Forumda bu durumu hem Tüketici ve hem de Arçeliğin kendi iç yapısının düzelmesine etki edecek kişileri tanıyorsak daha detaylı ve belgelerle durumu anlatabilirim.

Herkese sağlıklı günler dilerim.
Bina yönetiminin dediği parayı ödediniz mi bence ödemeyin benimle alakası yok diyin bilir kişi gelsin baksın arıza kimden kaynaklı çözsün önce
 
Tarihler uzak olmasaydı çok daha farklı tutum sergilerdik fakat burada ciddi bir çıkar anlaşması olduğu da aşikâr görünüyor.

Bir defa kesilen faturadaki GEREKÇE nedir yani 7.000TL ne bedeli olarak işlenmiş ?

''Ben gerizekalıyım, bu işlerden de anlamıyorum ama denetimsiz bir Ülkede hasbelkader takılıyoruz işte, arızayı da tesadüfen buldum, iki tel birbirine değmiş'' faturası mı bu yani neye istinaden ve açıklaması ne?

Mesela 7 değil de 17 bin olsaydı ne olacaktı?

Parayı nasılsa site yönetimi olarak ihtarname çeker çatır çatır tahsile deriz kafası yaşayan yönetim ile klimacı ortak çalışması mı bu ne bilelim ki biz tüketici olarak?
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri