- Katılım
- 11 Şub 2023
- Mesajlar
- 47
- Tepki puanı
- 109
- Puanları
- 33
- Konum
- Karabük
- Web sitesi
- mutlutekir.blogspot.com
Dış Tasarım:
Arabanın tasarımına söylenecek söz yok kesinlikle. Hele bir de ateş kırmızısı ise of ki ne off. Çok nazar çeker maalesef. O kadar güzel ki dış tasarımı...
O kadar agresif gözüküyor ki. E tabi Mazda bu. Öyle bir tasarlıyorlar ki önceki tasarımları da hala güncel kalabilmeyi başarabiliyor. Ve bunu yaparken aslında o kadar dengeli yapıyor ki. Ne eskisinden çok farklı, ne de aynı. Değişmiş bir araba, ama önceki neslinden izler de taşıyor. Ama bu izleri öyle güzel kamufle ediyorlar ki, sanki yepyeni bir araç. E Mazda bu, diğerleri 40 kasa değiştirir tıpatıp aynı gözükür, sonra adına yeni derler. Mazda ise makyajında bile gözle görünür değişiklikler yapan bir firma.. Mazda farkı...
Gözler yakıyor gerçekten. Power olmamasına rağmen alt donanımın farları bile çok güzel.
Konfor anlamında da 16" jantların olması bence tam isabet olmuş. 18" power jantlarıyla kıyaslayamıyorum haliyle ama şehiriçinde kasislerde ve çukurlarda çok konforlu hissettirdi araç.
İç Tasarım:
Dışarıda herşey o kadar muazzam, güzel ki arabanın dışı böyleyse içi nasıldır Allah bilir diyorsunuz. İstemeden beklenen çok yüksek çıtaya çıkıyor, tüm bu dış tasarım yüzünden. Fakat bu dış tasarım sonrası iç tasarım sizin beklentilerinizi o kadar yukarı çıkartıyor ki, hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Bu dış tasarıma, çok daha kaliteli bir iç mekan bekliyor insan ister istemez. Bu aşamada makyajlı 3. nesilin iç kalitesini merak etmekteyim açıkçası.
Bu ön uyarıyı verdikten sonra ister istemez bu dış tasarıma yakıştıramadığım aracın içindeki eksiklikleri paylaşacağım. Bu paylaşacaklarım kesinlikle Mazda 3'ün bir eksikliği değil, sınıfının standartları. Fakat beklentiler araçla bakıştıkça çok yukarı çıkıyor, tüm bu eksiklikler hep dış tasarımının yüzünden.
Bagaj hacmi ile başlayalım. 2. nesile göre daha uzunlamasına artmış gibi hissettirdi. 3. nesil yeni Mazda 3'ün yandan profil görüntüsü de o kadar tatlı ki, sanki bir fastback. Bu çok sportif bir hava da katıyor. Bu nedenle olacak 2. nesildeki gibi 3. nesilin de bagaj girişi dar. Bir diğer eksiklik denilebilecek bir etken ise bagaj kapağının aşırı aşırı hafif olması ve yumuşak bir ittirmeyle kapanmaması. Biraz daha yalıtım isterdim bagaj kapağında. 2. nesil ile aynı kaplama kullanılmış. Maalesef aynı şekilde bagajın üst kısmı ise hiçbir halıfleks malzeme ile kapatılmamış, 2. nesille aynı şekilde. Bunu açıkçası eksiklik olarak görüyorum, fakat maalesef C segmentinde böyle. Öteki eksiklik ise bagaj kapağının ayaklarının ve ona plastik kelepçe ile bağlanmış kablo demetini tutan siyah borunun hiçbir şekilde saklanma ihtiyacı hissedilmemiş olması. Oraya Alman rakiplerindeki gibi bir ayak kapağı olsaymış ve ayakların demirleri ile plastik boruyu görmeyip kapatılmış plastik kapak görseydik çok daha hoş olurdu. Bir öteki nokta ise 2. nesildeki gibi amortisörlü ve ayakları dışarda olan sistemden, diğer rakiplerinin kullandığı ve basite kaçan eğik ayaklı bir yapıya geçmiş olmaları. Bu ayaklar yarım çember şeklinde ve kapandığında içeride kaldığından içeriye tıklım tıklım konulacak malzemelerde bu ayaklar sıkıntı yaratabilir. Aşağıda örnekleri görebilirsiniz; 3. nesil solda ve 2. nesil bagajı sağda.
Bagaj için bu kadar negatiflik yeterli, biraz da pozitif yanlarından bahsedelim. Artık arka koltuklar bagajdaki 2 butonla kolayca yatırılabiliyor. Bagaja bir eşya koyarken bu butonlar çok büyük bir kolaylık sağlayacaktır. Öte yandan bagaj kapağını açınca artık yarısına kadar açılıyor. Bu özellik de güzel bence. Tamamen açılsa diyeceksiniz ama yağmurlu havalar düşünülerek yarıya kadar açılması çok güzel olmuş. 2. nesil aracımda bagaj kapağını açınca sadece kilidi açılıyor ve inik olarak duruyor.
Arka mekana gelirsek gayet yeterli bir yaşam hacmi sunuyor. Boyum 183 cm ve sürücü koltuğunu kendime göre ayarladığımda arkada rahatça oturabildim, hiçbir sıkıntı yaşamadım. Arka tarafın da kaliteli bir his uyandırdığını söyleyebilirim. Araç Motion donanım olması nedeniyle arka kol dayama ve bardak tutucusu yok ama çekirdek aileler için çok da gerekli bir donanım değil kesinlikle.
2. nesil 2.6 m olan dingil mesafesinin 3. nesilde 2.7 m ye çıkmasının avantajlarını burada görebiliriz. 2. nesile göre çok daha rahat bir arka mekan karşılıyor. Girip çıkması 2. nesile oranla çok daha rahat. 2. nesilde sürücü koltuğunu benim boyuma göre ayarlarsam arkada kesinlikle bacaklarımı çok fazla açmadan rahatça oturamıyorum. Öte yandan sürücü koltuğu o kadar arkaya geliyor ki, arka koltuğun oturma bölümünün ön kısmı ile sürücü koltuğunun arkası arasındaki mesafe çok azalıyor. Ayrıca sürücü koltuğunun B sütunun gerisine denk geldiğinden, oturup kalkmak çok zorlaşıyor.
Dizlerim ön koltuğa değmiyor ve araç anahtarı kadar bir boşluk kalıyor. Bu kadarlık mesafede rahatça kaykılabilir ve rahat oturulabilir. 2. nesile göre en önemli avantajı bence bu 3. nesilin.
Araca LPG takılamamasının kötü yanı, benzini içmesin diye çalıştıramıyorsun. Sonunda da böyle araç içi çekimlerde bu sıcaktan bayılma sınırına geliyorsun. Görebileceğiniz gibi 183 cm boyumla tavandan 2-3 parmak bir mesafe kalıyor, anahtarın eni kadar.