Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Mercedes de TIRT Çıktı

1,5 dci efsane bi motordur abi. Keçi gibi. Hem gider hem de müthiş az yakar. (durma sıkıntılı olabilir :)) Sorun da olmaz kolay kolay.
Dizel olarak multijet iyidir.
Pejo ve benzin ikilisi büyük soru işareti. Biner miyim zor.
DURMA 'dan kastın rolanti titreme yoğunluğu mu?

Yani tamam kabul estetik ve teknolojik anlamda sevdim 2008 Peugeot fakat yakıt ve malzeme kalite konusu tartışmaya çoook açık.
 
Sanıyorum dizel teknolojisi bu konuda başarılı zira ben de Fiat'ın Multijetlerini çok başarılı görüyorum hakikaten.
45 litre deposu olan 2007 model Palio aracımla 1 depo ile 1000km yol yapıyorum şehirlerarası.
En son denemesini, oğlumun yemin törenine Çerkezköye giderken 5 ay önce yaptım.

Sevgili @İlteriş Yılmaz ile çekim ziyaretlerimiz için İstanbul programlarımızda ikidir benzinli araba kiralıyoruz, birisinde Egea Cross diğerinde Peugeot 2008 kiraladık, abi inanamazsınız yahu Cross 100km de 6,5 ve daha da ilginç olanı Peugeot 100km de 7,8 litre sonucu verdi bize.

Haaa şu kısmını kabul ederim, Bir ara denemek için ben 5 dakika kadar bastım, 197 yi gördüm zaten üstünü görmedi araba, ayrıca 8 ileri otomatikti.

Ama yani 2200km yol için 172 litre benzin tüketip 7221tl ödemek de ne bileyim.
Adem hocam. Ben sabırlı bir adamım. Uzun yolda müthiş sabırlıyımdır. Bu değerleri yakalarken arabayı hep 100-120 km hızlarında kullandım. Hız sabitleme kullanmadım. Motor devri sürekli 2000-2400 devirler arasında gidip geldi. Sürekli otomatik vites seçeneğinde kullanıldı.

Renault Megane 4 arabanın otomatik vitesi manuel vitesinden daha az yaktırır diye bir söz bile var. Hadi len demiştim ilk duyduğumda. Ama doğruymuş. EDC şanzıman az yaktırıyor maşallah.
 
Adem hocam. Ben sabırlı bir adamım. Uzun yolda müthiş sabırlıyımdır. Bu değerleri yakalarken arabayı hep 100-120 km hızlarında kullandım. Hız sabitleme kullanmadım. Motor devri sürekli 2000-2400 devirler arasında gidip geldi. Sürekli otomatik vites seçeneğinde kullanıldı.

Renault Megane 4 arabanın otomatik vitesi manuel vitesinden daha az yaktırır diye bir söz bile var. Hadi len demiştim ilk duyduğumda. Ama doğruymuş. EDC şanzıman az yaktırıyor maşallah.
Aman hocam biraz da yüzümüzü güldüren detaylar okumak ne mutlu bizler adına.
Kazasız Belasız sürüşler diliyorum her daim :ok
 
Mercedes, BMW, Volkswagen Bunlar zaten tırt ve diğer İtalyan, Fransız, İngiliz markaları. Arıza istiyorsan bunlara bineceksin. Neden bilinmez bizim milletin takım tutar gibi, gösterişin sembolü gibi bunlara biner. Toyota veya Honda tek geçerim, gerisi bitmeyen sanayi muhabbeti. (şahsı fikrim)
 
Mercedes, BMW, Volkswagen Bunlar zaten tırt ve diğer İtalyan, Fransız, İngiliz markaları. Arıza istiyorsan bunlara bineceksin. Neden bilinmez bizim milletin takım tutar gibi, gösterişin sembolü gibi bunlara biner. Toyota veya Honda tek geçerim, gerisi bitmeyen sanayi muhabbeti. (şahsı fikrim)
Çok şaşırdım arabalardan pek anlamayanbirisi olarak.
Alman Malı araba sektöründe en sağlam bilinenler değilmiydi yahu? :alala (Orijinalleri tabi)
 
Çok şaşırdım arabalardan pek anlamayanbirisi olarak.
Alman Malı araba sektöründe en sağlam bilinenler değilmiydi yahu? :alala (Orijinalleri tabi)
Kesinlikle değil, bu çok mühendis tarafından onaylanmış en doğru kaynak tamirci arkadaşlar teyid etmiştir. Bir arkadaşm Mercedes servisindeydi şimdi kendi isyeri var. Şunu der bana, herkes senin gibi japon arabaya binse aç kalırız 🙂 Almanlar ve bahsettiğim diğer ülkelerin markaları hep birseyler çıkarır küçük küçük bizde paramızı kazanırız der ki bunu tanıdığım bütün ustalar söyler. 4 defa Holland Türkiye arası arabayla gittim geldim, yol kenarında kalmış 1 tane japon arabası yoktu. Alman tutkunlari ila çıkar, ya benim arabam söyle sağlam vs. Türkiye arabaya binmiyorlar doğru düzgün. Hollanda'da Mercedes, Bmw bir bizim Türklerde genelde. Galeriler Toyota veya Honda olunca atlar zira en tutulan ve tercih edilen. Bmw deli yağ yakar mesela. Arkadaş aldı alma dedim 100 binde 500 km gidince 1 litre yağ yakıyor benimki 260 binde Toyota elimi sürmem yağ çubuğuna 😁Almanlar eskiden belki iyiydi şimdi tokata döndü olay üstadım. Kaliteli üretim ahlaki Japonlarda var.
 
Kesinlikle değil, bu çok mühendis tarafından onaylanmış en doğru kaynak tamirci arkadaşlar teyid etmiştir. Bir arkadaşm Mercedes servisindeydi şimdi kendi isyeri var. Şunu der bana, herkes senin gibi japon arabaya binse aç kalırız 🙂 Almanlar ve bahsettiğim diğer ülkelerin markaları hep birseyler çıkarır küçük küçük bizde paramızı kazanırız der ki bunu tanıdığım bütün ustalar söyler. 4 defa Holland Türkiye arası arabayla gittim geldim, yol kenarında kalmış 1 tane japon arabası yoktu. Alman tutkunlari ila çıkar, ya benim arabam söyle sağlam vs. Türkiye arabaya binmiyorlar doğru düzgün. Hollanda'da Mercedes, Bmw bir bizim Türklerde genelde. Galeriler Toyota veya Honda olunca atlar zira en tutulan ve tercih edilen. Bmw deli yağ yakar mesela. Arkadaş aldı alma dedim 100 binde 500 km gidince 1 litre yağ yakıyor benimki 260 binde Toyota elimi sürmem yağ çubuğuna 😁Almanlar eskiden belki iyiydi şimdi tokata döndü olay üstadım. Kaliteli üretim ahlaki Japonlarda var.
Valla ben şok.

Arabasına senede 1 kere yağ koyan, 1 gram eksiltme görmeyen birisi olarak eferim benim palio'ya diyesim geldi BMW den sonra :kiskis
 
Fiat'ın da Renault'un da dizel motorları ki özellikle Fiat'ın Multijet'i gayet güzeldir. Renault'un TCE benzinli motorları da güzeldir ama Fiat'ın benzinli motorlarına aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Tabii Tofaşçı olduğumuz için Fiat gönlümüzde Renault'tan önce gelir :D Dizeli severiz ama benzinli motorlara göre onarım maliyeti neredeyse 2x oluyor. Ki benzin ve motorin arasında fiyat farkı da kalmamasıyla insanlar benzinli motorlara yöneliyorlar. Hibrit mibrit gibi çözümler de hepten dizeli piyasadan silmeye başladı. Misal Multijet'i severiz ederiz de Fiat Egea'ya güzel bir 1.5 turbo benzinli motor kondu da biz mi binmedik. Garabet 1.4 Fire motor koyarsan gece yatarken yanıma Multijet'i alırım tabiki :D
 
Fiat'ın da Renault'un da dizel motorları ki özellikle Fiat'ın Multijet'i gayet güzeldir. Renault'un TCE benzinli motorları da güzeldir ama Fiat'ın benzinli motorlarına aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Tabii Tofaşçı olduğumuz için Fiat gönlümüzde Renault'tan önce gelir :D Dizeli severiz ama benzinli motorlara göre onarım maliyeti neredeyse 2x oluyor. Ki benzin ve motorin arasında fiyat farkı da kalmamasıyla insanlar benzinli motorlara yöneliyorlar. Hibrit mibrit gibi çözümler de hepten dizeli piyasadan silmeye başladı. Misal Multijet'i severiz ederiz de Fiat Egea'ya güzel bir 1.5 turbo benzinli motor kondu da biz mi binmedik. Garabet 1.4 Fire motor koyarsan gece yatarken yanıma Multijet'i alırım tabiki :D
Multijet candır diyebilecek kadar tecrümeb var.
2013 de 4 adet sıfır Multijet sahibi olmuş birisi olarak hepsinden çoook memnundum.
2 Adet Doblo ve 2 adet pratico.

Devraldığım şirketin vergi borçlarından düşürmek için Praticonun 1 isini satmıştım, diğer 3 araba yani 2 Maxi doblo ile 1 pratico halen abime devrettiğim şirkette çalışmaya devam ediyorlar.

Binek araba olarak önce 2005 model Multijet, arkasından 1 sene sonra 2007 model Multijet aldım halen binmeye devam ediyorum :D
 
Valla ben şok.

Arabasına senede 1 kere yağ koyan, 1 gram eksiltme görmeyen birisi olarak eferim benim palio'ya diyesim geldi BMW den sonra :kiskis
Hocam BMW binmesini ve tamir bakımını bilen ellerde gayet iyi bir arabadır. BMW Mercedes ve Audi başka segmentteler benim gözümde. Bu şey gibi aa bak benim android telefonun yaptığını Iphone yeni özellik olarak tanıttı. Yok benim androidde 3636277272 gb ram var iphone’da yok. Bir tarafta iphone diğer tarafta diğerleri varsa bu onun büyüklüğündendir. Tıpkı Alman arabaları ve diğerleri gibi (Opel ve VW bunlardan hariç tutuyorum, çok problem çıkarabiliyorlar).
 
Hocam BMW binmesini ve tamir bakımını bilen ellerde gayet iyi bir arabadır. BMW Mercedes ve Audi başka segmentteler benim gözümde. Bu şey gibi aa bak benim android telefonun yaptığını Iphone yeni özellik olarak tanıttı. Yok benim androidde 3636277272 gb ram var iphone’da yok. Bir tarafta iphone diğer tarafta diğerleri varsa bu onun büyüklüğündendir. Tıpkı Alman arabaları ve diğerleri gibi (Opel ve VW bunlardan hariç tutuyorum, çok problem çıkarabiliyorlar).
Arkadaşın 100 binde bmw için mahkemelik oldu, kaç servis gezdi yağ yakımını normal dediler. Arabası servis bakımlı vs. Bakımını bilmek demek zamanında bakıma götürür yağ değiştirirsin. Eğer araba aman arıza yapmasın diye üstüne titremek özel ilgi göstermek zorundaysam o mühendisler yanlış yapıyor demektir. Ben Toyota ya yağ su değişim yaparım hiçte umursamam. Hiçbir arıza ile uğraşmam. Başka bir arkadaş 20 bin euro verip aldığı bmw nin ki çok yüksek modeldi, motorunu kucağına aldı. Bmw ye bebek gibi baksanda hiçbirsey olmaz bana göre. Ama fikrine saygı duyuyorum.
 
Arkadaşın 100 binde bmw için mahkemelik oldu, kaç servis gezdi yağ yakımını normal dediler. Arabası servis bakımlı vs. Bakımını bilmek demek zamanında bakıma götürür yağ değiştirirsin. Eğer araba aman arıza yapmasın diye üstüne titremek özel ilgi göstermek zorundaysam o mühendisler yanlış yapıyor demektir. Ben Toyota ya yağ su değişim yaparım hiçte umursamam. Hiçbir arıza ile uğraşmam. Başka bir arkadaş 20 bin euro verip aldığı bmw nin ki çok yüksek modeldi, motorunu kucağına aldı. Bmw ye bebek gibi baksanda hiçbirsey olmaz bana göre. Ama fikrine saygı duyuyorum.
Benim 270küsür bindeki BMW de böyle bir olay yok, tıpkı sizin Toyotanız gibi. Bakımını yapanların ne kadar ehil olup olmadığı tartışılır. Benim aracımın yağ filtresi kapağına çift oring koyan teknisyen yüzünden kapaktan yağ kaçırıp, serpentin kayışlarının çıkıp beni yolda bırakmasına nesen oldu. Çok basit bir hata yüzünden uğraşmak durumunda kaldım ama BMW mühendisleri demiş tek oring ve 50Nm ile sıkın. Siz aksini yaparsanız bu ne arabanın nede tasarlayanın problemi değildir. Bu verdiğiniz örnekteki gibi her marka araçta bulabilirsiniz, bu onu diğerlerinden daha kötü tasarlanmış yapmaz. Evet benim fikrime göre Almanlar çok iyi araba yapıyor saydığım markalarda soru işaretlerim var sadece.
 
Benim 270küsür bindeki BMW de böyle bir olay yok, tıpkı sizin Toyotanız gibi. Bakımını yapanların ne kadar ehil olup olmadığı tartışılır. Benim aracımın yağ filtresi kapağına çift oring koyan teknisyen yüzünden kapaktan yağ kaçırıp, serpentin kayışlarının çıkıp beni yolda bırakmasına nesen oldu. Çok basit bir hata yüzünden uğraşmak durumunda kaldım ama BMW mühendisleri demiş tek oring ve 50Nm ile sıkın. Siz aksini yaparsanız bu ne arabanın nede tasarlayanın problemi değildir. Bu verdiğiniz örnekteki gibi her marka araçta bulabilirsiniz, bu onu diğerlerinden daha kötü tasarlanmış yapmaz. Evet benim fikrime göre Almanlar çok iyi araba yapıyor saydığım markalarda soru işaretlerim var sadece.
Seninki binde bir çıkmış bana göre, bahsettiğim araçlar yetkili serviste bakim gördü. Sonuç olarak önemli olan sizin sorun yaşamamaniz gerisi hikaye. Şahsen bmw markasını kapıdan sokmam. Arabadan anlayan ve bu konuda çevresi çok geniş biri olarak söylüyorum. Servisler, tamirciler vs. Sadece kendi arabam için söylemiyorum. Hollanda'da bmw satmak tam bir karın ağrısı,alanlar 10 kere düşünür ve bmw alan 3 arkadaşım şuan hepsinde Toyota var 😁 sen sorun yaşamıyorsan ve seviyorsan gerisi boş. Saygılar👍
 
Haaaa şimdi anladım, o tamam. Bunlarda ASD fren sistemi vardı da o teknolojisi buraya yazamam şimdi :)
Bende araba konusunda fazla uzmanım kendi kendime ulan böyle bir fren sistemi varda ben mi bilmiyorum dedim 🤔 düşünüyorum frenleme ile enerji üretimi gibi birşey mi? Derken yıldızlar çaktı 🧐 ben olayı fazla ciddiye almışım. 🤣
 
Bende araba konusunda fazla uzmanım kendi kendime ulan böyle bir fren sistemi varda ben mi bilmiyorum dedim 🤔 düşünüyorum frenleme ile enerji üretimi gibi birşey mi? Derken yıldızlar çaktı 🧐 ben olayı fazla ciddiye almışım. 🤣
Bir zamanlar pistlerde 😁
FB_IMG_1727897114971.jpg
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri