Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Midea ve Klima Meraklıları Lokali

Site yönetimi dışarıya ünite konulmasına müsade etmiyor..
Balkona koymak zorundayız dış üniteyi..
dolayısıyla tek dış üniteye mecburum.
Keşke bunun gibi yapabilsem harika olurdu 😍
Eğer koşullar buna zorluyorsa ekonomiyi de zorlayıp Legendera almanızı ben de öneririm size zira sizin tek noktadan alan hakimiyeti kurma zorunluluğunuz nedeniyle klimayı kesinlikle hiç kapatmamanız ve normalde olması gerekenden bir tık daha dereceyi aşağı düşürmeniz gerekir.

Mesela bizler Temmuz ayını 27 bazen 26 ile geçiren insanlarız, Tabi insan vücudu gereği herkesin sıcaklık algısı farklı, 23 kullanan da var, 18 yapan da var hiç anlam veremesem de. Fakat biz 27 yapıyorsak sizin 25 yapmanız gerekir alan hakimiyetini arttırmak için.

Hem frekansı yükseltip hem de süreyi uzatacağınızı düşünürsek elektrik parasından amorte edip Midea ile ME arasındaki farkı 2 veya 3 senede kapatabilirsiniz belki diye düşünüyorum.

Burada önemli olan koşulların bizi neye zorladığıdır, markadan ziyade koşullara odaklanmak gerekir.

Tabi diğer yandan fiyatlara da bakmanız gerekir. Mideanın gereksiz pahalı olduğu görüşü de var onu da değerlendirmeniz gerekir.
ME ile Midea arasındaki fiyat farkına bakıp, tüketimde aylık ne kadar elektrik faturasında fark oluşturabileceğine bakıp sonra bunu senenin 8 ayı ile (Sadece soğutma ise 4 ay hesaplayın ki bu durum sizin için kötü olur sanki, zira amortisman süresini uzatır) hesaplayıp ona göre aradaki farkı , sağladığınız tasarruf ve edindiğiniz verimlilik ile ne kadar sürede tolere edeceğinize bakın.


Biz bunu bir tüketicinin buzdolabında hesaplamıştık.

BOSCH en baba verimli modeli ile Arçeliğin normal verimli bir modeli arasındaki farkın elektrik faturasındaki fark ile kapatılması 14 sene çıkmıştı.

Yani yasal ömrü bir 10 sene olan bir buzdolabında ben enerji verimliliği yüksek diye satın aldığım buzdolaboına verdiğim farkı tolere edeceğim süre 14 yıl.

Bu tarz mantıksız sonuçlar çıkmaması için bence burada farazi değil, sizin kullanım süreniz, koşullarınız ve iki ürün arasındaki fiyat farkı çerçevesinde hesap yap0ıp konuşmamız en mantıklı olanıdır kanaatindeyim. :ok
 
Şikayet var sitesinde tek başına şikayetlere bakmaktan ziyade sorun çözme oranı da önemli, mesela bazı firmalar hiç cevap dahi yazma gereği duymuyor, ben 2 sefer bir kaç tane şikayet alakalı konu açtım bir firma ilgiliydi, diğeri ise hiç umursamadı ama tüketici hakem heyeti sayesinde para iademi aldım. Ben çok faydalanıyorum ama genelde şikayet çözüm ve ilgi kısmını daha önemsiyorum.

Klima konusunda takipteyim Adem üstadım.. İnşaat 3 aya bitiyor gibi, senden gerekli önerileri rica edeceğim. Saygılar..
 
Hiçbir markadan çıkarımiz yok. Hangi marka hangi model olursa olsun doğru bilgi verip kararı alıcıya bırakmak gerek. Kendisi ısrarla tavsiye edilen ürün harici alır ve sorun yasarsa onun sorunu olur. Tavsiye edilen ürünlerde bile taşıma veya kurulum sorunları nedeniyle problem yaşayanlar oluyor. Bu nedenle zincirin halkalarindan birinde sorun olduktan sonra o üründen hayır beklenmez. Misal 2 adt AEP alıp malum markanın servisine montaj yaptırmak zorunda kalan ve her 2 cihazda da gaz kaçağı sorunu yaşayan olduğu gibi. Kumandayı elinize alıp açana kadar tüm aşamaların muntazam olması gerek.
O ne yazık ki üzücü bir deneyim oldu dostumuz adına ama sonrası mutlu mesut devam eder umarım.
 
Şikayet var sitesinde tek başına şikayetlere bakmaktan ziyade sorun çözme oranı da önemli, mesela bazı firmalar hiç cevap dahi yazma gereği duymuyor, ben 2 sefer bir kaç tane şikayet alakalı konu açtım bir firma ilgiliydi, diğeri ise hiç umursamadı ama tüketici hakem heyeti sayesinde para iademi aldım. Ben çok faydalanıyorum ama genelde şikayet çözüm ve ilgi kısmını daha önemsiyorum.
Zaten ürünün distribütörüne ulasildıgi halde çözüm sağlanamamasi halindeki tek yetkili mercii THH ( Tüketici Hakem Heyeti ) ve belirli meblaği aşmasi halinda Tüketici mahkemeleridir. Şikayetvar.com ise sadece zaman kaybıdır. Ne zamanki toplumun eğitim seviyesi artar ve bilinçlenir bu işler daha doğru ilerler.
 
Merhaba,
Aslında bu şikayetvar.com konusu biraz yoruma açik ve yaniltici bir platform sebebine gelince
1. Bazı markalari ulkeye birkac farklı firma getiriyor fakat sikayette sadece marka yazdigi icin hangi organizsyona ait bir problem yasandigi coğunlukla bilinmiyor
2. Yine bazi markalarin önegin, midea diyelim robot süpürgesini, vrf sistem diye gecen merkezi klimalarini, split klimalarini ve beyaz esyalarini farklı farkli distributörler getiriyor fakat baslikta marka yazgi icin insanlarin kafasini karistiriyor.
3. Bazı tüketiciler servisi aramadan, yada servisle çözüm sağlanamadığı bir konuda ilgili markanin distributorune ulasmak yeine direk bu platforma mesaj yaziyor. Sonucta bu platform yaptirim gücü olan resmi bir makam olmadigindan sikayetten kimsenin haberi olmayabiliyor. Hasbel kader sikayeti gorseler bile musteri iletisim bilgilerine ulasmanin tek imkani ilgili siteye harac vermek.
Şikayet adetlerinin bir yildaki adedi ile icerigindeki ürun basliginin iyi incelenmesi gerekli.
Birde bazi tüketiciler sikayetini silerken bazilari silmiyor fakat mesajin alt yorumlarina girildiginde şikayetin çözüldüğü görülüyor fakat çoğu insan detaya inmediginden şikayeti görerek yanlis karar verebiliyor.
Herhangi markaya ilgili platformaki yorumlardan yola cikarak kötü olduğuna kanaat getirmek çok doğru bir davranis degil diye düşünüyorum.
İnternette Midea araştırırken mi forumumuzu buldunuz bilmiyorum fakat foruma üye olur olmaz bu başlıkta yazmanız ilginç olmuş.

Şikayetvar sisteminin yapılanma şekline genel manâda forum yönetimimiz kesinlikle, forum üyelerimiz de çoğunlukla karşı zira bu tam bir para tuzağı.
Tarafları birbirine kırdırıp, birisine bedava sövdürüp, sövülenden savunma yapabilmesi için para talep etmek kan emiciliktir o ayrı konu fakat Midea da burada sütten çıkmış kaşık değil onu baştan belirteyim.

Bir defa müşteri hizmetleri departmanı tam olarak oturmuş değil ve hatta tüketicilerin kendilerine halen bir form ile ulaşmaya çalışmalarını beklemeleri günümüz koşullarına göre sanki FAX ÇEKMEK gibi bir şey bence.

Ayrıca Midea resmi distribütörü olan FG Europe sayfasına girdiğimizde ben tüketici olarak süreki ''Nerede bu yahu'' diye aranıp duruyorum.

Sahi, bahsi geçen form nerede? Arıyorsun arıyorsun bir sürü içerik içinde arada bir yerde müşteri hizmetleri gibi bir şey görüyorsun ama sağ alta baktığınızda wp sipariş butonunu çok rahat görüyorsunuz. Yani bu şey mi demek ''Bize sipariş verecekseniz kolay bulun, şikayet edecekseniz zor bulun'' gibi bir şey mi?

1708163016062.png



Mesela onun yerine şöyle bir şey olamaz mı?

Turgut Müdür.png


Yani firmanın ŞV de bulunmamasını anlarım ama o zaman tüketicilerin kendilerine daha net ve rahat ulaşabilecekleri bir alan da oluşturmak zorundalar bunu da görmezden gelmeyelim.

Diğer yandan tüketici sadece markayı bilir yani MİDEA dendiğinde o artık bir MİDEA dır yani vay efendim X i ahmet getiriyor, Y yi mehmet getiriyor, Z ye nurettin bakıyor vs tüketici anlamaz kardeşim. Anlamak zorunda da değil.

Adam girer, MİDEA ŞİKAYET yazar, karşısına Modern klima zamanında satılan klimaların şikayetin de çıkar, VRF klima da çıkar, Büyükosmanoğullarının getirdiği robot da çıkar, yani çıkaroğlu çıkar sen bunu tüketiciye anlatamazsın. O, bakar ki Midea markasında çok şikayet var, temsilci de yok, demek ki kaka marka. Sen çıkamazsın o işin içinden.

Haaa ben Midea nın bu para tuzağına düşmemesini destekliyorum ama DAHA İYİ BİR ALTERNATİF sunmak konusunda pasif kalmasını da kesinlikle eleştiriyorum.

Belki sadece klima olduğu için 12 ay 24 saat personel istihdam etmek zor geliyordur ama bari Mayıs Harizan temmuz Ağustos ayında 24 saat ulaşılabilir olsunlar.

Mesai saati bitince müşteri hizmetlerine ulaşamamak, Cumartesi Pazar MH nin tatil olması nedir yahu?
 
Şikayet var sitesinde tek başına şikayetlere bakmaktan ziyade sorun çözme oranı da önemli, mesela bazı firmalar hiç cevap dahi yazma gereği duymuyor, ben 2 sefer bir kaç tane şikayet alakalı konu açtım bir firma ilgiliydi, diğeri ise hiç umursamadı ama tüketici hakem heyeti sayesinde para iademi aldım. Ben çok faydalanıyorum ama genelde şikayet çözüm ve ilgi kısmını daha önemsiyorum.

Klima konusunda takipteyim Adem üstadım.. İnşaat 3 aya bitiyor gibi, senden gerekli önerileri rica edeceğim. Saygılar..
Saygı bizden hocam, elimizden gelen ne varsa fikir mantık ve dürüstlük, tarafsızlık çerçevesinde bu başlıktaki tüm dostlar olarak buradayız :ok
 
Merhabalar
Aslinda cokta yeni bir üye sayilmam daha ocak ayi gibi katildim araniza baska forum basliklarinida takip ediyorum hatta yorumum olmustu. Sayfa basliginizdan dolayi o markayi yazdim yoksa kendim Mitsubishi kullanicisiyim. Tabiki bu markalardanda ornek verilebilir gerek samsung olsun gerekse mistubishi markalarini farkli farkli distributorler getiriyor ayni konu onlar icinde geçerli. Mistubishide heavy diye bir marka var iki farkli firma getiriyor bir de mistubishi electric var onunda farkli bir firma getiriyor klima disinda asansorleri, cnc sistem sogutmalari vs. ürünleri var. sayfanizi begenerak takip ediyorum nacizane fikrimi belirttim. Amacim herhangi bir markayi yuceltip baska bir markayi kotulemek degil. Yanlis anlasildiysam kusura bakmayin.
 
Zaten ürünün distribütörüne ulasildıgi halde çözüm sağlanamamasi halindeki tek yetkili mercii THH ( Tüketici Hakem Heyeti ) ve belirli meblaği aşmasi halinda Tüketici mahkemeleridir. Şikayetvar.com ise sadece zaman kaybıdır. Ne zamanki toplumun eğitim seviyesi artar ve bilinçlenir bu işler daha doğru ilerler.
Eğitim seviyesi derken ? Kendim 86 lise mezunuyum, bana göre bu günkü denklik olarak kıyaslarsak prof. seviyesine denk gelir. Bir şikayeti dile getirip herkesin okumasını sağlamamın neresi kötü? Bir firmanın yaptığı haksızlığı bir çok kişi tarafından bilinmesi için yapılan paylaşımın kötü tarafı nedir? Ben 11 sefer mail attığım firmadan cevap alamadım orada paylaşımdan sonra geri dönüş aldım. Neyse, herkesin fikri kendine, yalnız kelimelerimize dikkat ederse, daha saygılı olursak bu formu da kısır çekişmelerden uzak tutarız. Saygılar.
 
Eğitim seviyesi derken ? Kendim 86 lise mezunuyum, bana göre bu günkü denklik olarak kıyaslarsak prof. seviyesine denk gelir. Bir şikayeti dile getirip herkesin okumasını sağlamamın neresi kötü? Bir firmanın yaptığı haksızlığı bir çok kişi tarafından bilinmesi için yapılan paylaşımın kötü tarafı nedir? Ben 11 sefer mail attığım firmadan cevap alamadım orada paylaşımdan sonra geri dönüş aldım. Neyse, herkesin fikri kendine, yalnız kelimelerimize dikkat ederse, daha saygılı olursak bu formu da kısır çekişmelerden uzak tutarız. Saygılar.
Yok guzel abim sen üstune alinma. Genel bir yorumdu o. Musteri olan bizler devletin kanallarini yeterince kullanmayi bilmiyoruz diye dedim. Burda ne firma guzellemesi nede kendi icimizde yanlis anlama olmasin
Yanlis anlasildiysam senden özür dilerim.
 
Merhabalar
Aslinda cokta yeni bir üye sayilmam daha ocak ayi gibi katildim araniza baska forum basliklarinida takip ediyorum hatta yorumum olmustu. Sayfa basliginizdan dolayi o markayi yazdim yoksa kendim Mitsubishi kullanicisiyim. Tabiki bu markalardanda ornek verilebilir gerek samsung olsun gerekse mistubishi markalarini farkli farkli distributorler getiriyor ayni konu onlar icinde geçerli. Mistubishide heavy diye bir marka var iki farkli firma getiriyor bir de mistubishi electric var onunda farkli bir firma getiriyor klima disinda asansorleri, cnc sistem sogutmalari vs. ürünleri var. sayfanizi begenerak takip ediyorum nacizane fikrimi belirttim. Amacim herhangi bir markayi yuceltip baska bir markayi kotulemek degil. Yanlis anlasildiysam kusura bakmayin.
Marka konuları istismara çok açık.
Gizli pazarlamacılara da inanılmaz derecede karşıyız hangi marka olursa olsun.
Gerçek kullanıcı deneyimlerini çok önemsediğimiz için kullanıcı görünümlü firma temislcilerinin yorumlarına ister istemez hep defans modunda yaklaşıyoruz. Bu nedenle tanımadığımız veya burada ilk defa gördüğümüz her kullanıcıya ''Acaba?'' şeklinde yaklaşıyoruz.

Toplumumuzda ciddi bir marka fanlığı var sebebini bir türlü anlamayıp, çözümünü bir türlü bulamadığımız. Diğer yandan yine bir markaya gönül verip diğerlerini düşmanlaştıranbir zihniyet de var. Halbuki burada objektiflik önemli olmalı. Mesela yerden yere vurduğumuz çünkü klima üretmeyi beceremeyen Vestel efendi düzgün bir klima yapsın, inanırsak eğer biz burada onun da ürünlerini herkese anlatır, testlerini yapar yayınlar ve insanlara aldırırız ancak körü körüne marka bağımlılığına genel olarak karşıyız. Midea için de aynı durum geçerli.

Birçok kullanıcıya, koşullarını öğrendiğimde veya öğrendiğimizde ''Senin Midea almana ne gerek var ki? airfel veya kaira daha ekonomik bir bütçe ile senin işini görür'' diyorum ve veya diyoruz buradaki arkadaşlarla birlikte. Yine bazı koşullarda ''bir dakika aga, senin beklentilerini Midea karşılamaz, senin burada ME ye yönelmen doğru olur'' da diyebiliyor ve sıklıkla Legendera modeline yönlendirme yapıyoruz.

Veya adamın koşulları uygun, bütçesi yeterli ama Arçelik klima almaya kalkmıştır ''Aga naptın yaaa? Xtreme dururken bu koşullarda Arçeliğe o para verilir mi?'' diyoruz zira bu forumdaki tüm dostlarda temel mantık aslında mümkün olan en uygun olan ürünün satın alınmasına yön verebilmek.

Yani yeni gördüklerimize biraz sert, ters veya defansif yaklaşmamızın altında çok neden yatıyor çünkü hiç kimsenin belli bir marka ve belli bir firmaya yönlendirme yapmasına aracılık etmiş olmak istemiyoruz. :)
 
Yok guzel abim sen üstune alinma. Genel bir yorumdu o. Musteri olan bizler devletin kanallarini yeterince kullanmayi bilmiyoruz diye dedim. Burda ne firma guzellemesi nede kendi icimizde yanlis anlama olmasin
Yanlis anlasildiysam senden özür dilerim.
Teşekkür ediyorum, biz eski insanlar eğitim konusunda takıntılıyızdır :) Devletin resmi kanallarının da artık bence güncellenmesi gerekir, zaten o yüzden diğer mecralara gerek duyuluyor, bazen kötü reklamda etkili olabiliyor. Saygılar.
 
Marka konuları istismara çok açık.
Gizli pazarlamacılara da inanılmaz derecede karşıyız hangi marka olursa olsun.
Gerçek kullanıcı deneyimlerini çok önemsediğimiz için kullanıcı görünümlü firma temislcilerinin yorumlarına ister istemez hep defans modunda yaklaşıyoruz. Bu nedenle tanımadığımız veya burada ilk defa gördüğümüz her kullanıcıya ''Acaba?'' şeklinde yaklaşıyoruz.

Toplumumuzda ciddi bir marka fanlığı var sebebini bir türlü anlamayıp, çözümünü bir türlü bulamadığımız. Diğer yandan yine bir markaya gönül verip diğerlerini düşmanlaştıranbir zihniyet de var. Halbuki burada objektiflik önemli olmalı. Mesela yerden yere vurduğumuz çünkü klima üretmeyi beceremeyen Vestel efendi düzgün bir klima yapsın, inanırsak eğer biz burada onun da ürünlerini herkese anlatır, testlerini yapar yayınlar ve insanlara aldırırız ancak körü körüne marka bağımlılığına genel olarak karşıyız. Midea için de aynı durum geçerli.

Birçok kullanıcıya, koşullarını öğrendiğimde veya öğrendiğimizde ''Senin Midea almana ne gerek var ki? airfel veya kaira daha ekonomik bir bütçe ile senin işini görür'' diyorum ve veya diyoruz buradaki arkadaşlarla birlikte. Yine bazı koşullarda ''bir dakika aga, senin beklentilerini Midea karşılamaz, senin burada ME ye yönelmen doğru olur'' da diyebiliyor ve sıklıkla Legendera modeline yönlendirme yapıyoruz.

Veya adamın koşulları uygun, bütçesi yeterli ama Arçelik klima almaya kalkmıştır ''Aga naptın yaaa? Xtreme dururken bu koşullarda Arçeliğe o para verilir mi?'' diyoruz zira bu forumdaki tüm dostlarda temel mantık aslında mümkün olan en uygun olan ürünün satın alınmasına yön verebilmek.

Yani yeni gördüklerimize biraz sert, ters veya defansif yaklaşmamızın altında çok neden yatıyor çünkü hiç kimsenin belli bir marka ve belli bir firmaya yönlendirme yapmasına aracılık etmiş olmak istemiyoruz. :)
Kesinlikle size hak veriyorum. Ama insanin gonlü hep yerli markadan yana
istiyoruzki bizim ureticimiz kazansin
Arcelik ve Vestel musteri hizmetleri olsun satis sonrasi destek olsun hep diger markalara gore daha kurumsal geliyor bana
Ama maalesef ürun kalitesindeki bozulmalar insani klima da japon markalarina isitmada alman markalarina yonlendiriyor. Üc kurus daha vereyim urun kaliteli olsun secimine itiyor. Ama sanirim klimada Daikin kombide Vaillant bu açigi kapatacak gibi gorunuyor hem kaliteli urun hemde musteri hizmetleri.
 
Teşekkür ediyorum, biz eski insanlar eğitim konusunda takıntılıyızdır :) Devletin resmi kanallarının da artık bence güncellenmesi gerekir, zaten o yüzden diğer mecralara gerek duyuluyor, bazen kötü reklamda etkili olabiliyor. Saygılar.
Rica ederim. Bence sizin zamaninizin ilkokul mezunu bile simdiki universite mezunlarina tas çikarir genel kultur olarak. Haklisiniz devlet birseyler yapiyor ama halkin bilinclendirilmesi konusunda eksikleri var. Bu bilinclendirme okul asamasindaki ogrencilerden baslamali.
 
Teşekkür ediyorum, biz eski insanlar eğitim konusunda takıntılıyızdır :) Devletin resmi kanallarının da artık bence güncellenmesi gerekir, zaten o yüzden diğer mecralara gerek duyuluyor, bazen kötü reklamda etkili olabiliyor. Saygılar.
Valla hocam kimse darılıp gücenmesin, Daha yeni, AÖF Radyo Televizyon Programcılığı bölümünü de bitirmiş birisi olarak söylüyorum, bir şemsiye görseli ekleyip, altına ''What is this'' diye sorup, altındaki şıklara da An umbrella , pencil, radio vs vs gibi şıklar koyan bir sınav sisteminde şunu anladım ki ülkede eğitim meğitm kalmamış.

Ben 1985 yılında ortaokul 1 inci sınıfta gauss teoremi öğrenebilmek için uğraşan birisi olarak, yıllar yıllar sonra Üniversite sınavında şemsiye çizip ''vat iz diz'' diye soran eğitim sistemini dibine kadar sorgularım..

İnstagramda bir kadın vardı çok sevmiştim o içeriğini, ''Yeni nesil biz eski kuşakları eleştiriyormuş, eskiden arabaların kullanım kılavuzlarında siboplar nasıl değiştirilir o yazıyordu, şimdi ANTİFİRİZ İÇİLMEZ yazıyor'' diye ayar çekmişti usulünce. (Yani cümle %100 bu şekilde olmayabilir ama, ana tema bu idi)

Bana göre eğitimin geldiği seviye de bu zaten. :)
 
Kesinlikle size hak veriyorum. Ama insanin gonlü hep yerli markadan yana
istiyoruzki bizim ureticimiz kazansin
Arcelik ve Vestel musteri hizmetleri olsun satis sonrasi destek olsun hep diger markalara gore daha kurumsal geliyor bana
Ama maalesef ürun kalitesindeki bozulmalar insani klima da japon markalarina isitmada alman markalarina yonlendiriyor. Üc kurus daha vereyim urun kaliteli olsun secimine itiyor. Ama sanirim klimada Daikin kombide Vaillant bu açigi kapatacak gibi gorunuyor hem kaliteli urun hemde musteri hizmetleri.
Kesin bir şey olmamakla birlikte Vaillant ile bir çalışma yapabiiriz ısı pompaları çerçevesinde.
Ne zaman nasıl olur bilmiyorum ama arada bunu konuşuyoruz kendileri ile.
 
Abi sözüm ona erindiğinden daha açıpta internetten araştırma yapamayan insanlar var içimizde bu durumda mümkün değil ülke ileri gidemez zaten.

ammaaa bir bakarsın erinmeden tiktok ta zaman geçirir işte ben o adama acımam valla böyle bir toplumda yaşıyoruz.

millet sorgulama bilinçlenme ve araştırma yeteneğini yitirmiş gözümüzle de görüyoruz nasılda kullanıyorlar toplumu yeterki zaafını bilsinler elin adamı acımaz abi
bize düşen sorgulamak bilinçli olmak

Kimse alınmasın böyle bir toplumu sağa sola çekmek çok basit
Kendi fikrim ben kullanır yazarım fikrimi tecrübemi kim ne alırsa alır abi akla karayı yazdıksa seçmek vatandaşa kalır bizim yaptığımız da bu aslında ama hep bir ön yargı varsa tutupta ben kafa yoramam
 
Abi sözüm ona erindiğinden daha açıpta internetten araştırma yapamayan insanlar var içimizde bu durumda mümkün değil ülke ileri gidemez zaten.

ammaaa bir bakarsın erinmeden tiktok ta zaman geçirir işte ben o adama acımam valla böyle bir toplumda yaşıyoruz.

millet sorgulama bilinçlenme ve araştırma yeteneğini yitirmiş gözümüzle de görüyoruz nasılda kullanıyorlar toplumu yeterki zaafını bilsinler elin adamı acımaz abi
bize düşen sorgulamak bilinçli olmak

Kimse alınmasın böyle bir toplumu sağa sola çekmek çok basit
Kendi fikrim ben kullanır yazarım fikrimi tecrübemi kim ne alırsa alır abi akla karayı yazdıksa seçmek vatandaşa kalır bizim yaptığımız da bu aslında ama hep bir ön yargı varsa tutupta ben kafa yoramam
Şunu da bilmek lazım ki BİLİNÇLİ yazılan eleştirilerin akabinde firmalar kendilerini bu eksiklikleri yönde nasıl geliştirebileceğine dair çaba gösteriyor.

Diğer yandan sürekli mesnetli/mesnetsiz gömülen marka bir noktadan sonra ''yahu nasılsa hep gömüyorlar, siz üretin satın gerisini sallayın'' moduna giriyor.

O dengeyi iyi kurmak lazım.
 
Şunu da bilmek lazım ki BİLİNÇLİ yazılan eleştirilerin akabinde firmalar kendilerini bu eksiklikleri yönde nasıl geliştirebileceğine dair çaba gösteriyor.

Diğer yandan sürekli mesnetli/mesnetsiz gömülen marka bir noktadan sonra ''yahu nasılsa hep gömüyorlar, siz üretin satın gerisini sallayın'' moduna giriyor.

O dengeyi iyi kurmak lazım.
Doğrudur abi 🙏
 
12lik aep in suanki elektrik kullanimlari.
2. Resimde 45 derece ufleme yapiyor. Anlik watt vs degerlendirirsiniz. Set 25 suanda.
Yarin allah nasip ederse pimapende takiyorum dahada birsey kalmadi yalitim icin. Pimapen baya farkeder diye dusunuyorum. Klima 24 saat calisiyor.Sadece aksam 10 sabah 8 arasi 20 derece geri kalan saatlerde 25 set. Ayriyetten arada bir boost aciyorum ve dukkandaki orta kapilarda acik ortalama 40 m2 alani isitiyor.

En yuksek kullanim dun oldu onda da 30 boost setli kaldi komple
1000026071.jpg


1000026072.jpg
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri