Merhaba,
Uzun bir yazı olacak şimdiden uyarayım Öncelikle 30.03.2021 tarihinde Trendyol üzerindeki Teknoraks mağazası üzerinden MSI Stealth 15M A11UEK marka modelde notebooku aldım. Çok kısa süre içerisinde kargoya verildi ve tarafıma sorunsuz ulaştı. Teknoraks ve Yurtiçi Kargoya sorunsuz alışveriş ve taşıma için teşekkür ederim.
Bilgisayarımın özellikleri;
i7 11375H işlemci
16GB ram
512GB ssd
RTX3060 ekran kartı
15.6" 144Hz Full HD ekran
Bilgisayar deneyimim;
Bilgisayarı ağırlıklı olarak iş için kullansam da nadir olarak Rainbow Six Siege, Master of Orion ve Mount & Blade II: Bannerlord oyunlarını oynamak için de kullanıyorum. İş uygulamalarım arasında, Adobe fotoğraf ve video programları, Visual Studio yazılım geliştirme editörü, MSSQL veritabanı, Hyper-V içerisinde sanal bir test bilgisayarı ve Docker gibi yazılım geliştirme üzerine uygulamalar var. Yani hem ekran kartını, hem işlemciyi, hem ssd'yi, hem de ram'i fazlasıyla zorluyorum. Bilgisayarın işlemci performansı orta veya orta-üst segment arasında sayılır. Tabii ki şimdiki güncel işlemcilere göre yavaş kalacaktır, orası ayrı. Ben işlemci yönünden çok fazla sorun yaşamadım. Sadece Twitch üzerinde oyun yayını yaparken nadir de olsa darboğaz yedim. Gündelik hayat ve yazılım geliştirme için gayet yeterli bir işlemci. Kaldı ki bazen 2 sanal bilgisayar aynı anda çalıştırdığım da oldu. Bu hem işlemciye, hem ssd'ye yük demek. Normalde işlemciye veya grafik kartına yük binene kadar fanlar hiç çalışmıyor. Yük bindikçe yavaş yavaş çalışıyor ve anlık turbo soğutmaya geçebiliyor. Turbo soğutmada fan sesi rahatsız edebiliyor, alt seviyelerde rahatsız olmuyorum. Apple bir cihaza sahip değilseniz, prize bağlı olmadığınızda performans kaybınız çok oluyor. Bu nedenle bataryadan neredeyse hiç çalışmadım. Ya film izlemek, ya da webde gezinmek için fişten çıkarıyordum. Batarya ömrü gayet tatminkar. Ekran parlaklığına ve CPU/GPU kullanımına bağlı olarak değişse de ortalama 1.5-2 saat idare ediyor. Enerji tasarrufu yaparsanız 3 saati gördüğü de oluyor. Ekran kartına gelirsek; nasıl yaptılar bilmiyorum ama diğer RTX3060 notebooklardan daha iyi performans veriyor. Özellikle kontrol ettim, overclock yapılmamış. Bunu nasıl becerdikleri konusunda hiçbir fikrim yok açıkçası. Soğutmasını iyi yaparak sıcaklık nedeniyle hız limitine takılmasını geciktiriyor olabilirler. Gelelim SSD konusuna. Bu bilgisayarı alınca yapacağınız ilk şey Samsung 980/990 Pro SSD güncellemesi yapmak olsun. SSD çok fazla darboğaz yapıyor. SSD konusunda hiç memnun değildim, Samsung 980 Pro taktım ve mutluyum artık. Tabii ramleri de 32GB yaparsanız dadından yenmez. Ekranda ışık sızması, sehim, piksel hatası vs. yoktu o konuda iyi iş çıkarmışlar. Renk doğruluğunda ise çok da mükemmel değil. Yanlış hatırlamıyorsam BOE veya LG üretimi bir panele sahipti. Bilgisayar şu an serviste, gelince bakar tam kodunu yazarım
Bilgisayar sorunları ve ServisPoint deneyimlerim;
1. Servis: Bilgisayarımda ilk sorun bios güncellemesi yaparken brick olması oldu. MSI'ın kendi sitesinden, kendi BIOS yazılımını indirip güncelleme işlemi yaptım. Bilgisayar bir daha açılmadı. İşlem basitti, BIOS yeniden yazılacak. MSI yetkili servisi olan ServisPoint'e gönderdim, BIOS yazıldı ve aynı gün kargoya verildi. Ancak bir sorun vardı; BIOS'da bilgisayarın seri numarası silinmişti ve model numarası yazmıyordu, bu nedenle de MSI Dragon (MSI Center) yazılımı çalışmıyordu. Yine de servisin ilgisi güzeldi ve hızlılardı. Belli ki aceleden unutulmuş bir şeydi.
2. Servis: MSI Dragon (MSI Center) yazılımının çalışması için seri numarasını ve model numarasını yazsınlar diye bilgisayarı servise elden teslim ettim bu sefer. Teknisyen arkadaş birkaç saat sonra aradı ve BIOS'u yaptığını ancak bilgisayarın fanında sorun olduğunu ve çok ses yaptığını, değiştirilmesini önerdiğini söyledi. Ancak fan stoklarında olmadığından dolayı 3 haftaya gelir deyince ben itiraz ettim. Tamam o zaman ben bilgisayarınız servisteymiş gibi parça siparişi geçiyorum, gelin bilgisayarı alın, fan gelince ararım bilgisayarı getirirsiniz değiştiririz dediler. Yine servisteki arkadaşlar çok yardımsever ve ilgiliydi. Bilgisayarımı aldım, 7-8 gün sonra İstanbul'dan Fethiye'ye geldim. Ertesi gün servis aradı fanınız geldi diye Bilgisayarı bu sefer kargoladım, fan değişti ve aynı gün geri kargolandı. ServisPoint hakkında nasıl bu kadar şikayet var anlam veremedim. 2 seferde çok güzel hizmet aldım.
3. Servis: Gelelim sorunların arttığı kısma. Uzun süredir klavyemde bazı tuşlar zor basıyor, bazı tuşlar basmıyor ve bazı tuşlar ise çift basıyor. Notebook fişe takılı olduğu halde durup dururken kapanıyor, bazen de şarj almıyor. Bilgisayar kapalıyken fişe takılı olsun veya olmasın şarjı iniyor. Fanlardan bir tanesi sürtünme yapıyor, bazen hiç çalışmıyor. Bazen bilgisayar wifi kartını görmüyor ve bilgisayarı tamamen kapatıp açana kadar sorun devam ediyor. BIOS içerisinde seri numarası hâlâ silinmiş halde. Servise 26.03.2023 sabahı kargo ulaştı. Teknisyen Aylin Hanım gözüküyor, daha bilgisayarı almadım ancak şimdiden ellerine sağlık. Batarya, wifi kartı, klavye ve üst kasa değişti dendi. 1 gün içinde tamir edildi yani. Ben zaman sıkıntım yok, dilediğiniz kadar test edebilirsiniz dedim. Muhtemelen bugün kargoya verirler ve 2 güne bana ulaşır. ServisPoint çalışanları yine ilgili ve hızlıydı yani.
Sonuç olarak;
MSI marka ikinci notebook sahibi oluşum bu. Diğer notebookta bu kadar sorun yaşamamış hatta 20 senedir kullandığım hiçbir bilgisayarda bu kadar sorun yaşamamıştım. Pek elektronik şans işi diyen biri değilimdir ancak sorunlar olabilir, önemli olan çözüm üretilmesi. ServisPoint müşteri memnuniyeti ve tamir hızı olarak benden tam not aldı. Buna rağmen sorunların giderilmesi konusunda biraz daha iyi olabilirlerdi. Çünkü ben geçmişte notebook teknik servisinde çalışmış biriyim ve sorunların neden kaynaklandığını bile söyleyerek servise gönderiyorum. Ama yine de BIOS'a bilgisayarın seri numarasının yazılması gibi basit bir olay gözden kaçabiliyor. Neyse ki bilgisayarı kullanmamı engelleyecek bir sorun değildi, bu nedenle ben de aylarca önemsemedim ve sırf bunu düzelttirmek için tamire göndermedim. Yine MSI alır mıyım? Her notebook alırken olduğu gibi; Asus, MSI ve Lenovo'nun Thinkpad serisi arasında kararsız kalırım
Sorunsuz bir müşteri deneyimi yaşattıkları için buradan tekrar ServisPoint çalışanlarına teşekkür ederim. Bilgisayarım elime ulaşınca da yazıya ekleme yaparım.
Uzun bir yazı olacak şimdiden uyarayım Öncelikle 30.03.2021 tarihinde Trendyol üzerindeki Teknoraks mağazası üzerinden MSI Stealth 15M A11UEK marka modelde notebooku aldım. Çok kısa süre içerisinde kargoya verildi ve tarafıma sorunsuz ulaştı. Teknoraks ve Yurtiçi Kargoya sorunsuz alışveriş ve taşıma için teşekkür ederim.
Bilgisayarımın özellikleri;
i7 11375H işlemci
16GB ram
512GB ssd
RTX3060 ekran kartı
15.6" 144Hz Full HD ekran
Bilgisayar deneyimim;
Bilgisayarı ağırlıklı olarak iş için kullansam da nadir olarak Rainbow Six Siege, Master of Orion ve Mount & Blade II: Bannerlord oyunlarını oynamak için de kullanıyorum. İş uygulamalarım arasında, Adobe fotoğraf ve video programları, Visual Studio yazılım geliştirme editörü, MSSQL veritabanı, Hyper-V içerisinde sanal bir test bilgisayarı ve Docker gibi yazılım geliştirme üzerine uygulamalar var. Yani hem ekran kartını, hem işlemciyi, hem ssd'yi, hem de ram'i fazlasıyla zorluyorum. Bilgisayarın işlemci performansı orta veya orta-üst segment arasında sayılır. Tabii ki şimdiki güncel işlemcilere göre yavaş kalacaktır, orası ayrı. Ben işlemci yönünden çok fazla sorun yaşamadım. Sadece Twitch üzerinde oyun yayını yaparken nadir de olsa darboğaz yedim. Gündelik hayat ve yazılım geliştirme için gayet yeterli bir işlemci. Kaldı ki bazen 2 sanal bilgisayar aynı anda çalıştırdığım da oldu. Bu hem işlemciye, hem ssd'ye yük demek. Normalde işlemciye veya grafik kartına yük binene kadar fanlar hiç çalışmıyor. Yük bindikçe yavaş yavaş çalışıyor ve anlık turbo soğutmaya geçebiliyor. Turbo soğutmada fan sesi rahatsız edebiliyor, alt seviyelerde rahatsız olmuyorum. Apple bir cihaza sahip değilseniz, prize bağlı olmadığınızda performans kaybınız çok oluyor. Bu nedenle bataryadan neredeyse hiç çalışmadım. Ya film izlemek, ya da webde gezinmek için fişten çıkarıyordum. Batarya ömrü gayet tatminkar. Ekran parlaklığına ve CPU/GPU kullanımına bağlı olarak değişse de ortalama 1.5-2 saat idare ediyor. Enerji tasarrufu yaparsanız 3 saati gördüğü de oluyor. Ekran kartına gelirsek; nasıl yaptılar bilmiyorum ama diğer RTX3060 notebooklardan daha iyi performans veriyor. Özellikle kontrol ettim, overclock yapılmamış. Bunu nasıl becerdikleri konusunda hiçbir fikrim yok açıkçası. Soğutmasını iyi yaparak sıcaklık nedeniyle hız limitine takılmasını geciktiriyor olabilirler. Gelelim SSD konusuna. Bu bilgisayarı alınca yapacağınız ilk şey Samsung 980/990 Pro SSD güncellemesi yapmak olsun. SSD çok fazla darboğaz yapıyor. SSD konusunda hiç memnun değildim, Samsung 980 Pro taktım ve mutluyum artık. Tabii ramleri de 32GB yaparsanız dadından yenmez. Ekranda ışık sızması, sehim, piksel hatası vs. yoktu o konuda iyi iş çıkarmışlar. Renk doğruluğunda ise çok da mükemmel değil. Yanlış hatırlamıyorsam BOE veya LG üretimi bir panele sahipti. Bilgisayar şu an serviste, gelince bakar tam kodunu yazarım
Bilgisayar sorunları ve ServisPoint deneyimlerim;
1. Servis: Bilgisayarımda ilk sorun bios güncellemesi yaparken brick olması oldu. MSI'ın kendi sitesinden, kendi BIOS yazılımını indirip güncelleme işlemi yaptım. Bilgisayar bir daha açılmadı. İşlem basitti, BIOS yeniden yazılacak. MSI yetkili servisi olan ServisPoint'e gönderdim, BIOS yazıldı ve aynı gün kargoya verildi. Ancak bir sorun vardı; BIOS'da bilgisayarın seri numarası silinmişti ve model numarası yazmıyordu, bu nedenle de MSI Dragon (MSI Center) yazılımı çalışmıyordu. Yine de servisin ilgisi güzeldi ve hızlılardı. Belli ki aceleden unutulmuş bir şeydi.
2. Servis: MSI Dragon (MSI Center) yazılımının çalışması için seri numarasını ve model numarasını yazsınlar diye bilgisayarı servise elden teslim ettim bu sefer. Teknisyen arkadaş birkaç saat sonra aradı ve BIOS'u yaptığını ancak bilgisayarın fanında sorun olduğunu ve çok ses yaptığını, değiştirilmesini önerdiğini söyledi. Ancak fan stoklarında olmadığından dolayı 3 haftaya gelir deyince ben itiraz ettim. Tamam o zaman ben bilgisayarınız servisteymiş gibi parça siparişi geçiyorum, gelin bilgisayarı alın, fan gelince ararım bilgisayarı getirirsiniz değiştiririz dediler. Yine servisteki arkadaşlar çok yardımsever ve ilgiliydi. Bilgisayarımı aldım, 7-8 gün sonra İstanbul'dan Fethiye'ye geldim. Ertesi gün servis aradı fanınız geldi diye Bilgisayarı bu sefer kargoladım, fan değişti ve aynı gün geri kargolandı. ServisPoint hakkında nasıl bu kadar şikayet var anlam veremedim. 2 seferde çok güzel hizmet aldım.
3. Servis: Gelelim sorunların arttığı kısma. Uzun süredir klavyemde bazı tuşlar zor basıyor, bazı tuşlar basmıyor ve bazı tuşlar ise çift basıyor. Notebook fişe takılı olduğu halde durup dururken kapanıyor, bazen de şarj almıyor. Bilgisayar kapalıyken fişe takılı olsun veya olmasın şarjı iniyor. Fanlardan bir tanesi sürtünme yapıyor, bazen hiç çalışmıyor. Bazen bilgisayar wifi kartını görmüyor ve bilgisayarı tamamen kapatıp açana kadar sorun devam ediyor. BIOS içerisinde seri numarası hâlâ silinmiş halde. Servise 26.03.2023 sabahı kargo ulaştı. Teknisyen Aylin Hanım gözüküyor, daha bilgisayarı almadım ancak şimdiden ellerine sağlık. Batarya, wifi kartı, klavye ve üst kasa değişti dendi. 1 gün içinde tamir edildi yani. Ben zaman sıkıntım yok, dilediğiniz kadar test edebilirsiniz dedim. Muhtemelen bugün kargoya verirler ve 2 güne bana ulaşır. ServisPoint çalışanları yine ilgili ve hızlıydı yani.
Sonuç olarak;
MSI marka ikinci notebook sahibi oluşum bu. Diğer notebookta bu kadar sorun yaşamamış hatta 20 senedir kullandığım hiçbir bilgisayarda bu kadar sorun yaşamamıştım. Pek elektronik şans işi diyen biri değilimdir ancak sorunlar olabilir, önemli olan çözüm üretilmesi. ServisPoint müşteri memnuniyeti ve tamir hızı olarak benden tam not aldı. Buna rağmen sorunların giderilmesi konusunda biraz daha iyi olabilirlerdi. Çünkü ben geçmişte notebook teknik servisinde çalışmış biriyim ve sorunların neden kaynaklandığını bile söyleyerek servise gönderiyorum. Ama yine de BIOS'a bilgisayarın seri numarasının yazılması gibi basit bir olay gözden kaçabiliyor. Neyse ki bilgisayarı kullanmamı engelleyecek bir sorun değildi, bu nedenle ben de aylarca önemsemedim ve sırf bunu düzelttirmek için tamire göndermedim. Yine MSI alır mıyım? Her notebook alırken olduğu gibi; Asus, MSI ve Lenovo'nun Thinkpad serisi arasında kararsız kalırım
Sorunsuz bir müşteri deneyimi yaşattıkları için buradan tekrar ServisPoint çalışanlarına teşekkür ederim. Bilgisayarım elime ulaşınca da yazıya ekleme yaparım.