Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

N11 Sahte Toshiba Taşınabilir HDD

esucsuz

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
20 Nis 2024
Mesajlar
104
Öncelikle Herkese Merhaba.

Daha önce Sayın @Adem Helvacı Hocam'a da forumdan ve instagramdan bahsettiğim konu hakkında bir paylaşım yapmak istedim.

Klima daha gelmediği için :) zamanım varken burada paylaşmak, bilgi almak ve bilgilendirmek istedim ki; sırada bunu tüketici hakem heyetine yazmak var.

Maalesef n11 gibi online ticaret platformları satış sonrası ürünle ilgili desteği sunmadıkları gibi arkasında bile olamıyorlar.
Toshiba DT305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir HDD aldım ancak üründen şüphelendim ve hemen hem pc' den programlar ile kontrol ettim hem de distribütörle iletişime geçtim orjinalliği ve garanti desteği konusunda; ancak süreci n11 ile paylaşsam da, hatta n11 ilgili satıcının ilgili ürününü satıştan kaldırsa da sahte olduğu konusunda ikna edemedim veya ikna olup zarara girmek istemediler; tabi ki yazılı cevap da vermek istemediler.

Süreçle ilgili başımdan geçenleri ve bununla ilgili Tüketici Hakem Heyetine yazacak olduğum yazı ile görselleri sizinle de paylaşıyorum. Maalesef açık açık sahte olan, seri numarası olmayan ve garanti belgesi bile çıkmayan ürünü iade edemiyorsunuz ve n11 bunu kabul etmiyor. Demek ki bu tarz ürünleri görerek ve güvendiğimiz satıcılardan almamız gerekiyormuş.

Sayın @Adem Helvacı hocam bu arada tüketicinin iddia ettiği üzere; ürünün sahte olup olmadığının kanıtlanması hususu tüketicinin sorumluluğundadır gibi bir durum söz konusu olabilir mi? Böyle bir kanıtlama sorumluluğu bana ait ise distribitör kısmını çıkarmalı mıyım?
Çünkü üründe seri numarası ve garanti belgesi olmadığı için Toshiba harddisk in distribitörü bana yazılı bir cevap vermez. Aradığımda bana sadece telefon yolu ile destek oluyorlar. Bu konuda yardımcı olur ve cevaplarsanız da çok sevinirim.




TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE YAZACAK OLDUĞUM VE OLAYIN ÖZETİNİN OLDUĞU YAZI

19/02/2024 tarihinde 192061580661 sipariş numarasıyla n11.com internet sitesi üzerinden Atlantisbil (Atlantis Bilişim İstanbul) mağazasından Toshiba DT305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir Disk aldım. Ancak diski elime aldığımda bir farklılık hissettim. Aynı marka ve seriye ait daha önce sahip olmuş olduğum Toshiba taşınabilir diskimle kıyasladığımda plastik kalitesi ve kablosunun görünümü farklıydı.

Bunun üzerine Toshiba Harddisk Türkiye Distribütörlüğünü yapan iki firma ile görüşerek ürünün garantisinin sorgulanması ve ürünün orijinal olup olmadığı hususunda iletişime geçtim. Ürünün seri numarasını söylememi istediler ancak ürünün arkasındaki etikette seri numarası bulunmuyordu. Ürün kutusunun içindeki garanti ve ithalatçı belgesinin kim tarafından sağlandığını sordular. Kutu içinden ne ithalatçı belgesi ne garanti belgesi ne de kullanım kılavuzu çıktığını ifade ettim. Bunun üzerine kutu üzerinde ithalatçı etiketi olması gerektiğini ilettiler ancak kendilerine onun da olmadığını belirttim. Böyle bir durumun mümkün olmadığını söylediler. Kendilerine ayrıca satın almış olduğum ürünü bilgisayarda harddisk ile ilgili tüm verileri gösteren; HardCrystaldiskmark ve Hard Disk Sentinel programlarıyla test ettiğimde içinde satın almış olduğum markadan farklı bir marka olan Seagate markasına ait 2.5" hard disk olduğunu tespit ettiğimi ilettim. Kendileri Toshiba markasıyla ithal ettikleri hiçbir taşınabilir harddisk de böyle bir durumun söz konusu olmadığını ifade ettiler.

Garanti ve destek şartı için ürünün üzerinde seri numarasının, garanti belgesinin veya ithalatçı etiketinin olmasının zorunlu olduğunu; satın almış olduğunuz ürün sahte olduğu için seri numarasının yer almadığını ve garanti kapsamına girmediğini; bu konuyla ilgili arıza durumunda destek veremeyeceklerini söylediler.

Ayrıca, ticaret kanununa göre Türkiye'de garanti belgesi ve ithalatçı belgesi olmadan satışının yasal olmadığını ifade ettiler.

Bu durumda hemen ürünü www.n11.com internet satış platfomu üzerinden satın almış olduğum ve ürünle ilgili fatura kesen Atlantisbil (Atlantis Bilişim İstanbul) mağazasını defalarca aradım ancak hiçbir türlü satıcı mağazaya ulaşamadım.

07/03/2024 tarihinde www.n11.com müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirdim; benden e-posta yoluyla fotoğrafları istediler ve dosya eklerinde n11 tarafından gönderilen sms kayıtlarında da görüleceği üzere 23211032 numaralı şikayeti oluşturdular. N11 müşteri hizmetleri tarafıma ’19 Gün’ sonra dönüş yaparak: satıcı mağaza ile görüştüklerini ve ürünün orijinal olduğunu, bu konuda hiçbir şey yapamayacaklarını söylediler. Ben de kendilerine ürünün ithalatçısı olan distribitör ile görüştüğümü; üründe seri numarasının olmadığını, etiketin farklı olduğunu, kutu içerisinden garanti belgesi çıkmadığını ve kutu üzerinde ithalatçı etiketi bulunmadığını tekrar ifade ettiğimde bu durumla ilgili olarak 26/03/2024 tarihinde 23359068 numaralı şikayet kaydını ikinci defa oluşturdular. İki hafta sonra yaptıkları geri dönüşte; mağaza ile tekrar görüştüklerini ve mağazanın ürünün sahte olmadığını ifade ettiğini ileterek bu durumda hiçbir şey yapamayacaklarını söylediler.

Seri numarası olmayan, ithalatçı ve garanti belgesi bulunmayan, içinde farklı bir markaya ait olan Seagate marka harddisk bulunan, kablosu ve plastik kalitesi kötü olup sahte ürünü bana satan ve ödemesini benden alan www.n11.com firması; satıcı mağaza ile görüşerek ürünün sahte olduğunu kabul etmiyor ve bana yapabilecekleri bir şey olmadığını söylüyorlar.

Peki seri numarası, garanti belgesi, ithalatçı etiketi olmayan bu ürünü ben arıza durumunda kime göndereceğim ve seri numarası ile garanti belgesi olmadığı için nasıl garanti desteği alacağım.

www.n11.com müşteri hizmetlerinden 07/03/2024 tarihinde 23211032 numaralı ve 26/03/2024 tarihinde 23359068 numaralı iki defa şikayet kaydı açtırmama rağmen yapacak bir şeylerinin olmadığını telefon ile arayarak bana bildirmişler ancak ve ancak kendilerine yazılı olarak cevap istediğimi belirttiğimde bana ne mail ile ne de posta ile yazılı cevap veremeyeceklerini söylediler. Kendilerine n11’ den telefonuma sms olarak gelen şikayet kayıtlarımın ekran görüntülerinin olduğunu hukuki olarak bana telefon ile arayarak değil yazılı olarak cevap vermelerini istediğimi söylesem de yazılı olarak cevap veremeyeceklerini; böyle bir uygulamalarının olmadığını iletmişlerdir.

www.n11.com internet sitesi ücreti benden tahsil etmiş ancak hiçbir şekilde ürünün sahte ve garantisiz olması hakkındaki sorumluluğu kabul etmemiş ve beni mağdur etmiştir. Üstüne üstük şikayetimden sonra www.n11.com ürünü gönderen “Atlantisbil” adlı satıcısının “Toshiba DTB305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir Disk” ürünün yayından kaldırmıştır.

Tarafıma sahte, garanti belgesi ve seri numarası olmayan ürün gönderildiği için Tüketici Hakem Heyetinize başvurduğumu ve ilgili firma olan www.n11.com internet sitesini üzerinden satış yapan “Atlantisbil” adlı mağazaya hiçbir türlü ulaşamadığımı; tarafıma sahte ve garantisiz ürün satıldığını ve bu ticarete ödeme alarak ve platformunu satıcıya açarak aracılık eden www.n11.com firmasının bu durumu kabul etmemesi, tüketiciyi korumak bir yana telefonuma gelen sms ile şikayet kayıtlarımın mevcut olmasına rağmen beni telefon ile arayarak cevap vermeleri ve yazılı olarak cevap veremeyeceklerini ifade ettikleri için ‘Bedel İadesi İçeren Sözleşmeden Dönme’ hakkımı kullanmak istediğimi belirtmek isterim.

Yazımın ekinde sırasıyla tarafıma gelen ürünün görseli, orijinal ve seri numarası olan aynı seri olan ürün ile karşılaştırma görseli, ürün kutu bilgileri görseli, ürün kutusu içerik görseli, ürün kargo bilgileri görseli, n11 firmasından gelen sms şikayet kayıtlarının ekran görüntüsü ve atlantisbil adlı satıcının kesmiş olduğu fatura yer almaktadır.

Ürünün gerekirse eksper ve/veya ilgili distribütör tarafından sahte olup olmadığı ile garanti kapsamında olup olmadığı konusunda incelenerek; bedel iadesi talebimin gerçekleşmesi ve mağduriyetimin giderilmesi hususunda

Gereğini bilgilerinize arz ederim.






Şeklinde Yazımı Tamamladım.




ÜRÜN GÖRSELLERİ
 

Ekli dosyalar

  • 1 (1).jpg
    1 (1).jpg
    42.9 KB · Görüntüleme: 28
  • 1 (2).jpg
    1 (2).jpg
    57.9 KB · Görüntüleme: 24
  • 1 (3).jpg
    1 (3).jpg
    110.3 KB · Görüntüleme: 24
  • 1 (4).jpg
    1 (4).jpg
    60 KB · Görüntüleme: 21
  • 1 (5).jpg
    1 (5).jpg
    101.5 KB · Görüntüleme: 20
  • 1 (6).PNG
    1 (6).PNG
    129 KB · Görüntüleme: 29
N11 artık gevşek politikalı ve düşük komisyon oranlarıyla bu tarz satıcıların gözdesi haline geldi. Birkaç bilgisayar malzemesini n11 üzerinden aldım (laptop lcd, klavye vs) ama hep düzensiz bir satış mantığıyla gitti. Satayım da ne olursa olsun kafası. N11 kesinlikle tercih edilmiyor artık Hepsiburada, Trendyol, Amazon gibi sitelerin yanında çok daha sönük kalıyor. Gittigidiyor'un yolundan gidiyor ve bir gün tarihe karışması çok uzak değil.

Sahte SSD ürünler elbette ki piyasada çok çok fazla var. Bu SAHTE SSD'nin SAHTE olma durumu şuradan kaynaklanıyor, ürün SSD mi? Evet. SSD Performansı veriyor mu, çalışıyor mu? evet. Ama TOSHIBA mı, değil. Yani aslında çin üretimi ucuz şeyler. Kartını açıp bakınca bilindik farklı markalar çıkabiliyor tabi ama TOSHIBA almak istediğimiz için o markayı alıyoruz sonuçta. N11'in sergilediği yaklaşım çok kötü. Kendini ayaklar altına alıyor resmen. Biz sorduk sahte değilmiş. Ne diyecekti satıcı, evet sahte mi diyecekti. Öyle dese suçu kabul etmiş olur zaten gider savcılığa suç duyurusunda bulunuruz.

N11'in pazaryeri olarak bir ağırlığını koyması lazım. Satıcıya ben iade için kargo kodu oluşturdum, müşteri ürünü iade ediyor parasını da geri verdim. Demesi lazım. Bal gibi sahte işte.

Almayın kardeşim ya, mecbur değilseniz N11 üzerinden hiçbir şey almayın. Gidin başka siteden alın, aynı satıcı olsa bile almayın N11'den bir ürün. Bundan sonra tavrım bu yönde.

Gerekirse iş THH'ye gider, gerekirse gidip bir yetkili servisten ya da ithalatçıdan "ürün gerçek toshiba ürünü değildir" yazılı belge alınır o ürün iade edilir. Tabi sizin önce SATICI ve SATICI BİLGİLERİne ulaşmanız lazım. Bu konuda da gerekirse N11 yardımcı olmak ZORUNDA. Faturasız ürün göndermiş bir kere, her şeyden önce sadece bu yüzden bile iade edebilirsiniz.

Yalandan "ürün ilandan kaldırıldı" diyorlar, neden? kötü yorum gelmiş ya da gelecek. Sonra da satıcıya diyor ki "tekrar ilan aç koy ürünü sat". Hatta mağaza puanı düşen satıcılar, ya da yalandan tüketiciye göstermelik kapatılan mağazalar yerine de ertesi gün hemen yenisi açılıyor satışa devam.

Ayrıca TOSHIBA markasıyla piyasada aktif ürün olduğuna emin miyiz. SSD, USB Disk vs. şeyleri artık TOSHIBA değil KIOXIA markası ile satılıyor. TOSHIBA'nın veri depolama alanındaki markası KIOXIA oldu yani.
 
N11 artık gevşek politikalı ve düşük komisyon oranlarıyla bu tarz satıcıların gözdesi haline geldi. Birkaç bilgisayar malzemesini n11 üzerinden aldım (laptop lcd, klavye vs) ama hep düzensiz bir satış mantığıyla gitti. Satayım da ne olursa olsun kafası. N11 kesinlikle tercih edilmiyor artık Hepsiburada, Trendyol, Amazon gibi sitelerin yanında çok daha sönük kalıyor. Gittigidiyor'un yolundan gidiyor ve bir gün tarihe karışması çok uzak değil.

Sahte SSD ürünler elbette ki piyasada çok çok fazla var. Bu SAHTE SSD'nin SAHTE olma durumu şuradan kaynaklanıyor, ürün SSD mi? Evet. SSD Performansı veriyor mu, çalışıyor mu? evet. Ama TOSHIBA mı, değil. Yani aslında çin üretimi ucuz şeyler. Kartını açıp bakınca bilindik farklı markalar çıkabiliyor tabi ama TOSHIBA almak istediğimiz için o markayı alıyoruz sonuçta. N11'in sergilediği yaklaşım çok kötü. Kendini ayaklar altına alıyor resmen. Biz sorduk sahte değilmiş. Ne diyecekti satıcı, evet sahte mi diyecekti. Öyle dese suçu kabul etmiş olur zaten gider savcılığa suç duyurusunda bulunuruz.

N11'in pazaryeri olarak bir ağırlığını koyması lazım. Satıcıya ben iade için kargo kodu oluşturdum, müşteri ürünü iade ediyor parasını da geri verdim. Demesi lazım. Bal gibi sahte işte.

Almayın kardeşim ya, mecbur değilseniz N11 üzerinden hiçbir şey almayın. Gidin başka siteden alın, aynı satıcı olsa bile almayın N11'den bir ürün. Bundan sonra tavrım bu yönde.

Gerekirse iş THH'ye gider, gerekirse gidip bir yetkili servisten ya da ithalatçıdan "ürün gerçek toshiba ürünü değildir" yazılı belge alınır o ürün iade edilir. Tabi sizin önce SATICI ve SATICI BİLGİLERİne ulaşmanız lazım. Bu konuda da gerekirse N11 yardımcı olmak ZORUNDA. Faturasız ürün göndermiş bir kere, her şeyden önce sadece bu yüzden bile iade edebilirsiniz.

Yalandan "ürün ilandan kaldırıldı" diyorlar, neden? kötü yorum gelmiş ya da gelecek. Sonra da satıcıya diyor ki "tekrar ilan aç koy ürünü sat". Hatta mağaza puanı düşen satıcılar, ya da yalandan tüketiciye göstermelik kapatılan mağazalar yerine de ertesi gün hemen yenisi açılıyor satışa devam.

Ayrıca TOSHIBA markasıyla piyasada aktif ürün olduğuna emin miyiz. SSD, USB Disk vs. şeyleri artık TOSHIBA değil KIOXIA markası ile satılıyor. TOSHIBA'nın veri depolama alanındaki markası KIOXIA oldu yani.

Çok haklısınız Amazon, hepsiburada gibi platformlar artık daha güvenilir ve ikiletmiyorlar böyle bir durumda.

Ürünün faturası var ama karşı bir şikayet olmaması için buraya ekledim. Satıcı bilgileri herşey var. Ancak satıcıya ulaşamıyorum kesinlikle.

Parayı tahsil eden ve platform sahibi olarak satıcıları online pazar yerine alan, sorumlu olan n11 olduğu için; n11 i şikayet ediyorum. Çünkü benim satıcıya ulaşmam ve ondan iade almam mümkün değil.

Ayrıca hiçbir distribütör de bu ürün sahtedir benim değildir diye yazı vermeye yanaşmaz şahıs olarak bana. Çünkü ithalatçı belli değil, garanti belgesi ve seri numarası yok maalesef.

Onun için THH ye n11 i şikayet edeceğim.
 
Geçmiş olsun arkadaşım.

Teyzem için n11 sitesinden samsung tuşlu cep telefonu aldım. Faturasız geldi. Israrla fatura istememe rağmen onlar da ısrarla göndermedi. Telefon bir sene sonra bilişim tarafından IMEI numarası klonlandı uyarısı ile kapatıldı. Teyzeme rezil oldum. Teyzeoğlu kullanılmayan çok eski bir telefonun IMEI numarasını bu telefona geçirtti. Bu şekilde kullanılıyor.

hepsiburada sitesinden Sandisk marka 64 GB 3.0 Flash disk aldım. Gelince şüphelendim. Bilgisayara taktım. 2.0 görünüyordu. Yetinmedim. Sandisk firması ile irtibata geçtim. Gönderilen ürünün seri numarasını istediler. Gönderdim.

Cevap gecikmedi. Kayıtlarımızda bu seri numaraya ait bir ürünümüz yoktur. Elinizdeki ürün korsan üründür. Sizin adınıza üzgünüz.

Hepsiburada sitesine şikayette bulundum. Mağazayı ifşa ettim. Hiç kimse bu mağazadan alışveriş yapmasın. Korsan ürün gönderiyorlar dedim.

Ticaret kaygısı ile ipe sapa gelmez mağazaları üye olarak kaydediyorlar. Mağazanın puanına bakıyorsun. 10 üzerinden 10. Halbuki bu şekilde şişiren de o mağazanın kendi insanları.
 
Peki bu ürün sahte durumuna girmeden direkt iade etmeyi denemediniz mi?
 
Geçmiş olsun. Sahte ürün satan satıcı büyük ihtimalle iadeyi de reddeder. Siz bilinçli tüketici olarak en azından hakkınızı arıyorsunuz, kaç kişiye bu diski satıp geçmişlerdir. Bu firmalar veya satıcılar denetlenmiyor.

Thh ücret iadenize karar verir.
 
Geçmiş olsun arkadaşım.

Teyzem için n11 sitesinden samsung tuşlu cep telefonu aldım. Faturasız geldi. Israrla fatura istememe rağmen onlar da ısrarla göndermedi. Telefon bir sene sonra bilişim tarafından IMEI numarası klonlandı uyarısı ile kapatıldı. Teyzeme rezil oldum. Teyzeoğlu kullanılmayan çok eski bir telefonun IMEI numarasını bu telefona geçirtti. Bu şekilde kullanılıyor.

hepsiburada sitesinden Sandisk marka 64 GB 3.0 Flash disk aldım. Gelince şüphelendim. Bilgisayara taktım. 2.0 görünüyordu. Yetinmedim. Sandisk firması ile irtibata geçtim. Gönderilen ürünün seri numarasını istediler. Gönderdim.

Cevap gecikmedi. Kayıtlarımızda bu seri numaraya ait bir ürünümüz yoktur. Elinizdeki ürün korsan üründür. Sizin adınıza üzgünüz.

Hepsiburada sitesine şikayette bulundum. Mağazayı ifşa ettim. Hiç kimse bu mağazadan alışveriş yapmasın. Korsan ürün gönderiyorlar dedim.

Ticaret kaygısı ile ipe sapa gelmez mağazaları üye olarak kaydediyorlar. Mağazanın puanına bakıyorsun. 10 üzerinden 10. Halbuki bu şekilde şişiren de o mağazanın kendi insanları.

Gerçekten çok haklısınız ve aynı şeyler sizin de başınızdan geçmiş artık ipin ucunu kaçırdılar
 
Geçmiş olsun. Sahte ürün satan satıcı büyük ihtimalle iadeyi de reddeder. Siz bilinçli tüketici olarak en azından hakkınızı arıyorsunuz, kaç kişiye bu diski satıp geçmişlerdir. Bu firmalar veya satıcılar denetlenmiyor.

Thh ücret iadenize karar verir.

Aynen öyle oldu satıcı iadeyi reddetti, n11 de umursamadı
 
Mağazanın n11 sayfasını veya mağazadan herhangi bir ürünün linkini atar mısınız?

Hocam ürün linki kapanmış ve üstüne üstük mağaza da kapatılmış :)

Kendileri de anladı sahte ürün sattığını ama n11 parayı iade etmemek için kabullenmiyor

Aldığım linki paylaşınca aynı ürünün başka bir satıcıdaki linki çıkıyor.

Atlantisbil satıcısı banlanmış.



Distribütörün atmış olduğu maili n11 e yönlendirmiştim bakın cevaba diye; Daha Bugün n11 kendi aradı tekrar konuyu açıp genel merkeze yönlendirdik diye 😊
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8719.png
    IMG_8719.png
    228.7 KB · Görüntüleme: 12
  • IMG_8717.png
    IMG_8717.png
    66.8 KB · Görüntüleme: 11
500 liranın uzerinde özellikle bu tarz ürünler alırken satıcısı mümkünse alışveriş sitelerinin kendisi olup olmadığına bakıyorum ben. Mesela n11, Amazon tr, Hepsiburada kendisi vs. Eğer başka satıcıdan almaya mecbursam o satıcının ismini mağaza ismini vs Googlea yazıp Google yorumları, Şikayetvar vs bakıyorum bir sıkıntı var mı diye. Ayrıca mağazanın profilinden mağaza değerlendirmelerinden diğer ürünlerin yorumları, olumsuzlara falan bakıyorum. Zaten yorumlarda kendini aşağı yukarı belli ediyor satıcı. Hatta yorumlarda özellikle memnuniyet oranı yüksekse, satıcının esnaflığı yaklaşımı sorun cozmesinden ozellikle bahsediliyorsa 200-300 fazla verip onu tercih edebilirim. Size de bu şekilde öneririm. Bu tarz riskleri epey azaltmış olursunuz. Yani tabi biraz uğraştırıcı gibi gelebilir ama sonradan sıkıntı çıkınca daha fazla yorulmuş yıpranmış oluyoruz, çektiğimiz sıkıntı, endişe de yanımıza kâr kalıyor.
 
500 liranın uzerinde özellikle bu tarz ürünler alırken satıcısı mümkünse alışveriş sitelerinin kendisi olup olmadığına bakıyorum ben. Mesela n11, Amazon tr, Hepsiburada kendisi vs. Eğer başka satıcıdan almaya mecbursam o satıcının ismini mağaza ismini vs Googlea yazıp Google yorumları, Şikayetvar vs bakıyorum bir sıkıntı var mı diye. Ayrıca mağazanın profilinden mağaza değerlendirmelerinden diğer ürünlerin yorumları, olumsuzlara falan bakıyorum. Zaten yorumlarda kendini aşağı yukarı belli ediyor satıcı. Hatta yorumlarda özellikle memnuniyet oranı yüksekse, satıcının esnaflığı yaklaşımı sorun cozmesinden ozellikle bahsediliyorsa 200-300 fazla verip onu tercih edebilirim. Size de bu şekilde öneririm. Bu tarz riskleri epey azaltmış olursunuz. Yani tabi biraz uğraştırıcı gibi gelebilir ama sonradan sıkıntı çıkınca daha fazla yorulmuş yıpranmış oluyoruz, çektiğimiz sıkıntı, endişe de yanımıza kâr kalıyor.

Evet bu konuda gerçekten haklısınız; araştırıp almak daha sonra baş ağrımaması için daha mantıklı.
 
Bu ürünler çinden toptan alibaba tarafından satılıyordur büyük bir ihtimal. Çünkü sene 2024 oldu 320 gb bir kapasite hdd için bile olsa biraz komedi artık. Çünkü zaten disk üretilmiyordur bile, toshiba yani yada diğer üreticilerin ben artık 1 veya 2 tb altı hdd ürettiklerini sanmıyorum maliyetine değmiyordur. Ama ihtiyaç var diye bazı tabi işgüzarlar marka etiket basıp kalıplayıp üretiyorlar. Eğer disk harbiden içindeki 320 ise büyük bir ihtimal 10 sene önceki 2. el bir disk çıkacak içinden.

Ülkemizde plastik enjeksiyon ve kalıp işi çok iyi, bu ürün belki burada bile üretilmiş olabilir. Piyasada hddler hurda vs kiloyla satılıyorlar artık, e birileri bunları topluyor test ediyor kutu vs ayarlıyor hop sıfır diye satıyor. Bunu kimi firmalar bilmiyor çünkü işi yapan herifler toptancı gibi duruyorlar. Bu işin yani piyasası çok kollu işliyor. Hani altındaki etiketi üreten emin olun matbaacı var, harıl harıl üretiyordur.

Bundan kaçmanın yolu ise basit. Adı sanı bilinmeyen işte hüsamettin ağa bilişim gibi böyle ufak illerde sadece 1 tane dükkanı olan yerlerden hdd bellek ssd gibi gibi ürünleri almamaya çalışın. Çünkü n11 trendyol hepsiburada amazon çiçeksepeti pttavm gibi gibi yerlerin hepsi pazaryeridir. Burada atıyorum bazı arkadaşlar hepsiburadadan satıcısı hepsiburada olarak alın güvenli olsun diyor ama hepsiburada bile zamanında çakma ürün sattı. Apple kabloları airpodslar baya baya koca hepsiburada çakma ürün sattı. Amazon keza kendisi de satıcısı olsa gene de sattı çünkü bunlar satıcı da olsalar sonuçta birtane toptancıdan malı çekiyorlar, toptancı şerefsiz ise haysiyeti yoksa çakma malı satıyor. E çakma olup olmadığını bilmeyen firma da satıyor. Çünkü herşey kağıt üstünde faturası osu busu legal görünüyor.

Bu işten yırtmanın yolu thh ama dedim ya bu siteler pazar yeri siz siteyi şikayet ettiğinizde site savunmasında ben pazaryeriyim benden almadı benim site üstünde satış yapan hüsamettin ağa bilişimden aldı yanlış talep deyip thh'e savunmasını yapıyor, thh'de başvurunuzu reddediyor. Firmayı şikayet etseniz elde fatura yoksa işte n11den ispatlansa bile thh sizin kazanacağınız yönde karar da verse firma buharsa elinizde kala kalıyorsunuz. İcraya dahi verseniz firmanın verdiği adres boş çıkıyor, iletişim bilgileri yok işte kayıtlı adresleri yok batmış gitmiş kaybolmuş. Piyasada böyle binlerce satıcı görünümlü aslında dolandırıcı olan firmalar var. Dediğim gibi evet pazaryerinde satıcı kendisiyse alırsanız en azından thh'e verdiğinizde hakkınızı rahat arıyorsunuz ve tabi ki nispeten ürünler sahte çıkmayabilir ama bunun da işte garantisi gene de yok yüzde yüz diye birşey yok.
 
Bu ürünler çinden toptan alibaba tarafından satılıyordur büyük bir ihtimal. Çünkü sene 2024 oldu 320 gb bir kapasite hdd için bile olsa biraz komedi artık. Çünkü zaten disk üretilmiyordur bile, toshiba yani yada diğer üreticilerin ben artık 1 veya 2 tb altı hdd ürettiklerini sanmıyorum maliyetine değmiyordur. Ama ihtiyaç var diye bazı tabi işgüzarlar marka etiket basıp kalıplayıp üretiyorlar. Eğer disk harbiden içindeki 320 ise büyük bir ihtimal 10 sene önceki 2. el bir disk çıkacak içinden.

Ülkemizde plastik enjeksiyon ve kalıp işi çok iyi, bu ürün belki burada bile üretilmiş olabilir. Piyasada hddler hurda vs kiloyla satılıyorlar artık, e birileri bunları topluyor test ediyor kutu vs ayarlıyor hop sıfır diye satıyor. Bunu kimi firmalar bilmiyor çünkü işi yapan herifler toptancı gibi duruyorlar. Bu işin yani piyasası çok kollu işliyor. Hani altındaki etiketi üreten emin olun matbaacı var, harıl harıl üretiyordur.

Bundan kaçmanın yolu ise basit. Adı sanı bilinmeyen işte hüsamettin ağa bilişim gibi böyle ufak illerde sadece 1 tane dükkanı olan yerlerden hdd bellek ssd gibi gibi ürünleri almamaya çalışın. Çünkü n11 trendyol hepsiburada amazon çiçeksepeti pttavm gibi gibi yerlerin hepsi pazaryeridir. Burada atıyorum bazı arkadaşlar hepsiburadadan satıcısı hepsiburada olarak alın güvenli olsun diyor ama hepsiburada bile zamanında çakma ürün sattı. Apple kabloları airpodslar baya baya koca hepsiburada çakma ürün sattı. Amazon keza kendisi de satıcısı olsa gene de sattı çünkü bunlar satıcı da olsalar sonuçta birtane toptancıdan malı çekiyorlar, toptancı şerefsiz ise haysiyeti yoksa çakma malı satıyor. E çakma olup olmadığını bilmeyen firma da satıyor. Çünkü herşey kağıt üstünde faturası osu busu legal görünüyor.

Bu işten yırtmanın yolu thh ama dedim ya bu siteler pazar yeri siz siteyi şikayet ettiğinizde site savunmasında ben pazaryeriyim benden almadı benim site üstünde satış yapan hüsamettin ağa bilişimden aldı yanlış talep deyip thh'e savunmasını yapıyor, thh'de başvurunuzu reddediyor. Firmayı şikayet etseniz elde fatura yoksa işte n11den ispatlansa bile thh sizin kazanacağınız yönde karar da verse firma buharsa elinizde kala kalıyorsunuz. İcraya dahi verseniz firmanın verdiği adres boş çıkıyor, iletişim bilgileri yok işte kayıtlı adresleri yok batmış gitmiş kaybolmuş. Piyasada böyle binlerce satıcı görünümlü aslında dolandırıcı olan firmalar var. Dediğim gibi evet pazaryerinde satıcı kendisiyse alırsanız en azından thh'e verdiğinizde hakkınızı rahat arıyorsunuz ve tabi ki nispeten ürünler sahte çıkmayabilir ama bunun da işte garantisi gene de yok yüzde yüz diye birşey yok.
Aynen öyle, bir sürü farklı çeşitte kötü niyetli satıcı var, e-ticaret grubunda birisiyle konuşmuştum, adam mali müşavirde çalışıyormuş, şirket açıyor 3-5 gün şikayet olup kapanana kadar vurgunu yapıyor sonra şirketi kapat yeni şirket aç/devam. Mağazanın kapanması adamı etkilemiyor. Satıcı görünümlü dolandırıcı çok.
 
Aynen öyle, bir sürü farklı çeşitte kötü niyetli satıcı var, e-ticaret grubunda birisiyle konuşmuştum, adam mali müşavirde çalışıyormuş, şirket açıyor 3-5 gün şikayet olup kapanana kadar vurgunu yapıyor sonra şirketi kapat yeni şirket aç/devam. Mağazanın kapanması adamı etkilemiyor. Satıcı görünümlü dolandırıcı çok.

Maalesef herkes işin bir kolayını bulmuş dur diyebilen yok, gerçekten yazık artık.
 
Bu ürünler çinden toptan alibaba tarafından satılıyordur büyük bir ihtimal. Çünkü sene 2024 oldu 320 gb bir kapasite hdd için bile olsa biraz komedi artık. Çünkü zaten disk üretilmiyordur bile, toshiba yani yada diğer üreticilerin ben artık 1 veya 2 tb altı hdd ürettiklerini sanmıyorum maliyetine değmiyordur. Ama ihtiyaç var diye bazı tabi işgüzarlar marka etiket basıp kalıplayıp üretiyorlar. Eğer disk harbiden içindeki 320 ise büyük bir ihtimal 10 sene önceki 2. el bir disk çıkacak içinden.

Ülkemizde plastik enjeksiyon ve kalıp işi çok iyi, bu ürün belki burada bile üretilmiş olabilir. Piyasada hddler hurda vs kiloyla satılıyorlar artık, e birileri bunları topluyor test ediyor kutu vs ayarlıyor hop sıfır diye satıyor. Bunu kimi firmalar bilmiyor çünkü işi yapan herifler toptancı gibi duruyorlar. Bu işin yani piyasası çok kollu işliyor. Hani altındaki etiketi üreten emin olun matbaacı var, harıl harıl üretiyordur.

Bundan kaçmanın yolu ise basit. Adı sanı bilinmeyen işte hüsamettin ağa bilişim gibi böyle ufak illerde sadece 1 tane dükkanı olan yerlerden hdd bellek ssd gibi gibi ürünleri almamaya çalışın. Çünkü n11 trendyol hepsiburada amazon çiçeksepeti pttavm gibi gibi yerlerin hepsi pazaryeridir. Burada atıyorum bazı arkadaşlar hepsiburadadan satıcısı hepsiburada olarak alın güvenli olsun diyor ama hepsiburada bile zamanında çakma ürün sattı. Apple kabloları airpodslar baya baya koca hepsiburada çakma ürün sattı. Amazon keza kendisi de satıcısı olsa gene de sattı çünkü bunlar satıcı da olsalar sonuçta birtane toptancıdan malı çekiyorlar, toptancı şerefsiz ise haysiyeti yoksa çakma malı satıyor. E çakma olup olmadığını bilmeyen firma da satıyor. Çünkü herşey kağıt üstünde faturası osu busu legal görünüyor.

Bu işten yırtmanın yolu thh ama dedim ya bu siteler pazar yeri siz siteyi şikayet ettiğinizde site savunmasında ben pazaryeriyim benden almadı benim site üstünde satış yapan hüsamettin ağa bilişimden aldı yanlış talep deyip thh'e savunmasını yapıyor, thh'de başvurunuzu reddediyor. Firmayı şikayet etseniz elde fatura yoksa işte n11den ispatlansa bile thh sizin kazanacağınız yönde karar da verse firma buharsa elinizde kala kalıyorsunuz. İcraya dahi verseniz firmanın verdiği adres boş çıkıyor, iletişim bilgileri yok işte kayıtlı adresleri yok batmış gitmiş kaybolmuş. Piyasada böyle binlerce satıcı görünümlü aslında dolandırıcı olan firmalar var. Dediğim gibi evet pazaryerinde satıcı kendisiyse alırsanız en azından thh'e verdiğinizde hakkınızı rahat arıyorsunuz ve tabi ki nispeten ürünler sahte çıkmayabilir ama bunun da işte garantisi gene de yok yüzde yüz diye birşey yok.

Sayın @orcun Hocam firma fatura kesti, firma bilgileri var ancak dediğiniz gibi firmaya ulaşmak mümkün değil. Tabi faturayı da nasıl kesiyor sahte ürüne onu da bilmiyorum ama bizim mali hukukumuzda ve ticaret hukukumuzda birçok açık olduğu için onun da yöntemini bulmuşlardır.

Ancak şundan emin değilim. Ben satın aldığım firmayı değil muhatabımı şikayet etmeliyim bence yani n11 satış platformunu. Çünkü beni satıcı ile birleştiren, pazar yerini açan, ödemeyi alan, kargolamaya aracılık eden n11.
Daha önce de farklı bir konu ile ilgili şikayetim olduğunda ben yine THH' ye satış platformunu şikayet etmiştim ve onu baz aldılar ve beni hak görerek sorunu çözdüler.

Bu konuda emin misiniz. Sayın @Adem Helvacı hocam neder bu işe merak ediyorum. N11'i mi yoksa fatura kesen firmayı mı şikayet etmeliyim. Çünkü firma kapı duvar ve ulaşılamıyor ama tüm aracılık işlemlerini ve ödeme işlemlerini n11 yapıyor. Hangisini şikayet etmeliyim ki ben n11' i şikayet edecektim.
Konunun başında da @Adem Helvacı hocama distribitörle ilgili bölümün şikayet içeriğimde olup olmaması konusunda etiket ile soru sormuştum ama sanırım hocam zaman ayıramadı veya forumun yoğunluğundan gözden kaçırdı :)

Bu konuda bizi aydınlatırsanız çok seviniriz @Adem Helvacı Hocam.
 
Sayın @orcun Hocam firma fatura kesti, firma bilgileri var ancak dediğiniz gibi firmaya ulaşmak mümkün değil. Tabi faturayı da nasıl kesiyor sahte ürüne onu da bilmiyorum ama bizim mali hukukumuzda ve ticaret hukukumuzda birçok açık olduğu için onun da yöntemini bulmuşlardır.

Ancak şundan emin değilim. Ben satın aldığım firmayı değil muhatabımı şikayet etmeliyim bence yani n11 satış platformunu. Çünkü beni satıcı ile birleştiren, pazar yerini açan, ödemeyi alan, kargolamaya aracılık eden n11.
Daha önce de farklı bir konu ile ilgili şikayetim olduğunda ben yine THH' ye satış platformunu şikayet etmiştim ve onu baz aldılar ve beni hak görerek sorunu çözdüler.

Bu konuda emin misiniz. Sayın @Adem Helvacı hocam neder bu işe merak ediyorum. N11'i mi yoksa fatura kesen firmayı mı şikayet etmeliyim. Çünkü firma kapı duvar ve ulaşılamıyor ama tüm aracılık işlemlerini ve ödeme işlemlerini n11 yapıyor. Hangisini şikayet etmeliyim ki ben n11' i şikayet edecektim.
Konunun başında da @Adem Helvacı hocama distribitörle ilgili bölümün şikayet içeriğimde olup olmaması konusunda etiket ile soru sormuştum ama sanırım hocam zaman ayıramadı veya forumun yoğunluğundan gözden kaçırdı :)

Bu konuda bizi aydınlatırsanız çok seviniriz @Adem Helvacı Hocam.
Eskiden bu arada dediğin gibiydi. N11 den aldıysan şikayete n11'i yazıyordun satıcı ne olursa olsun kazanıyordunuz vs. sonra bu yerler kendilerini pazaryeri olarak tanımladılar ve bu şekilde başvuru yaptığınızda ise pazaryeri olarak adlandırıldığı için satıcıya yönlendiriliyorsunuz. Faturanız zaten farklı bir firma dolayısıyla bu durumda zaten firmayı şikayet etmeniz gerekecek.
 
Sayın @orcun Hocam firma fatura kesti, firma bilgileri var ancak dediğiniz gibi firmaya ulaşmak mümkün değil. Tabi faturayı da nasıl kesiyor sahte ürüne onu da bilmiyorum ama bizim mali hukukumuzda ve ticaret hukukumuzda birçok açık olduğu için onun da yöntemini bulmuşlardır.

Ancak şundan emin değilim. Ben satın aldığım firmayı değil muhatabımı şikayet etmeliyim bence yani n11 satış platformunu. Çünkü beni satıcı ile birleştiren, pazar yerini açan, ödemeyi alan, kargolamaya aracılık eden n11.
Daha önce de farklı bir konu ile ilgili şikayetim olduğunda ben yine THH' ye satış platformunu şikayet etmiştim ve onu baz aldılar ve beni hak görerek sorunu çözdüler.

Bu konuda emin misiniz. Sayın @Adem Helvacı hocam neder bu işe merak ediyorum. N11'i mi yoksa fatura kesen firmayı mı şikayet etmeliyim. Çünkü firma kapı duvar ve ulaşılamıyor ama tüm aracılık işlemlerini ve ödeme işlemlerini n11 yapıyor. Hangisini şikayet etmeliyim ki ben n11' i şikayet edecektim.
Konunun başında da @Adem Helvacı hocama distribitörle ilgili bölümün şikayet içeriğimde olup olmaması konusunda etiket ile soru sormuştum ama sanırım hocam zaman ayıramadı veya forumun yoğunluğundan gözden kaçırdı :)

Bu konuda bizi aydınlatırsanız çok seviniriz @Adem Helvacı Hocam.

@Adem Helvacı hocam sanırım konuyu gözden kaçırdınız 😊
Bu konuda hala beklemedeyim; THH ne aldığım firmaya ulaşamadığım için n11 i şikayet edemiyor muyum?

Bu süreçte pazar yerini sağlayan, kargoya aracılık eden ve ödemeyi n11 aldığı için sorumlu değil mi?

Cevabınız için şimdiden çok teşekkürler ☺️
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri