Öncelikle Herkese Merhaba.
Daha önce Sayın @Adem Helvacı Hocam'a da forumdan ve instagramdan bahsettiğim konu hakkında bir paylaşım yapmak istedim.
Klima daha gelmediği için
zamanım varken burada paylaşmak, bilgi almak ve bilgilendirmek istedim ki; sırada bunu tüketici hakem heyetine yazmak var.
Maalesef n11 gibi online ticaret platformları satış sonrası ürünle ilgili desteği sunmadıkları gibi arkasında bile olamıyorlar.
Toshiba DT305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir HDD aldım ancak üründen şüphelendim ve hemen hem pc' den programlar ile kontrol ettim hem de distribütörle iletişime geçtim orjinalliği ve garanti desteği konusunda; ancak süreci n11 ile paylaşsam da, hatta n11 ilgili satıcının ilgili ürününü satıştan kaldırsa da sahte olduğu konusunda ikna edemedim veya ikna olup zarara girmek istemediler; tabi ki yazılı cevap da vermek istemediler.
Süreçle ilgili başımdan geçenleri ve bununla ilgili Tüketici Hakem Heyetine yazacak olduğum yazı ile görselleri sizinle de paylaşıyorum. Maalesef açık açık sahte olan, seri numarası olmayan ve garanti belgesi bile çıkmayan ürünü iade edemiyorsunuz ve n11 bunu kabul etmiyor. Demek ki bu tarz ürünleri görerek ve güvendiğimiz satıcılardan almamız gerekiyormuş.
Sayın @Adem Helvacı hocam bu arada tüketicinin iddia ettiği üzere; ürünün sahte olup olmadığının kanıtlanması hususu tüketicinin sorumluluğundadır gibi bir durum söz konusu olabilir mi? Böyle bir kanıtlama sorumluluğu bana ait ise distribitör kısmını çıkarmalı mıyım?
Çünkü üründe seri numarası ve garanti belgesi olmadığı için Toshiba harddisk in distribitörü bana yazılı bir cevap vermez. Aradığımda bana sadece telefon yolu ile destek oluyorlar. Bu konuda yardımcı olur ve cevaplarsanız da çok sevinirim.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE YAZACAK OLDUĞUM VE OLAYIN ÖZETİNİN OLDUĞU YAZI
19/02/2024 tarihinde 192061580661 sipariş numarasıyla n11.com internet sitesi üzerinden Atlantisbil (Atlantis Bilişim İstanbul) mağazasından Toshiba DT305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir Disk aldım. Ancak diski elime aldığımda bir farklılık hissettim. Aynı marka ve seriye ait daha önce sahip olmuş olduğum Toshiba taşınabilir diskimle kıyasladığımda plastik kalitesi ve kablosunun görünümü farklıydı.
Bunun üzerine Toshiba Harddisk Türkiye Distribütörlüğünü yapan iki firma ile görüşerek ürünün garantisinin sorgulanması ve ürünün orijinal olup olmadığı hususunda iletişime geçtim. Ürünün seri numarasını söylememi istediler ancak ürünün arkasındaki etikette seri numarası bulunmuyordu. Ürün kutusunun içindeki garanti ve ithalatçı belgesinin kim tarafından sağlandığını sordular. Kutu içinden ne ithalatçı belgesi ne garanti belgesi ne de kullanım kılavuzu çıktığını ifade ettim. Bunun üzerine kutu üzerinde ithalatçı etiketi olması gerektiğini ilettiler ancak kendilerine onun da olmadığını belirttim. Böyle bir durumun mümkün olmadığını söylediler. Kendilerine ayrıca satın almış olduğum ürünü bilgisayarda harddisk ile ilgili tüm verileri gösteren; HardCrystaldiskmark ve Hard Disk Sentinel programlarıyla test ettiğimde içinde satın almış olduğum markadan farklı bir marka olan Seagate markasına ait 2.5" hard disk olduğunu tespit ettiğimi ilettim. Kendileri Toshiba markasıyla ithal ettikleri hiçbir taşınabilir harddisk de böyle bir durumun söz konusu olmadığını ifade ettiler.
Garanti ve destek şartı için ürünün üzerinde seri numarasının, garanti belgesinin veya ithalatçı etiketinin olmasının zorunlu olduğunu; satın almış olduğunuz ürün sahte olduğu için seri numarasının yer almadığını ve garanti kapsamına girmediğini; bu konuyla ilgili arıza durumunda destek veremeyeceklerini söylediler.
Ayrıca, ticaret kanununa göre Türkiye'de garanti belgesi ve ithalatçı belgesi olmadan satışının yasal olmadığını ifade ettiler.
Bu durumda hemen ürünü www.n11.com internet satış platfomu üzerinden satın almış olduğum ve ürünle ilgili fatura kesen Atlantisbil (Atlantis Bilişim İstanbul) mağazasını defalarca aradım ancak hiçbir türlü satıcı mağazaya ulaşamadım.
07/03/2024 tarihinde www.n11.com müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirdim; benden e-posta yoluyla fotoğrafları istediler ve dosya eklerinde n11 tarafından gönderilen sms kayıtlarında da görüleceği üzere 23211032 numaralı şikayeti oluşturdular. N11 müşteri hizmetleri tarafıma ’19 Gün’ sonra dönüş yaparak: satıcı mağaza ile görüştüklerini ve ürünün orijinal olduğunu, bu konuda hiçbir şey yapamayacaklarını söylediler. Ben de kendilerine ürünün ithalatçısı olan distribitör ile görüştüğümü; üründe seri numarasının olmadığını, etiketin farklı olduğunu, kutu içerisinden garanti belgesi çıkmadığını ve kutu üzerinde ithalatçı etiketi bulunmadığını tekrar ifade ettiğimde bu durumla ilgili olarak 26/03/2024 tarihinde 23359068 numaralı şikayet kaydını ikinci defa oluşturdular. İki hafta sonra yaptıkları geri dönüşte; mağaza ile tekrar görüştüklerini ve mağazanın ürünün sahte olmadığını ifade ettiğini ileterek bu durumda hiçbir şey yapamayacaklarını söylediler.
Seri numarası olmayan, ithalatçı ve garanti belgesi bulunmayan, içinde farklı bir markaya ait olan Seagate marka harddisk bulunan, kablosu ve plastik kalitesi kötü olup sahte ürünü bana satan ve ödemesini benden alan www.n11.com firması; satıcı mağaza ile görüşerek ürünün sahte olduğunu kabul etmiyor ve bana yapabilecekleri bir şey olmadığını söylüyorlar.
Peki seri numarası, garanti belgesi, ithalatçı etiketi olmayan bu ürünü ben arıza durumunda kime göndereceğim ve seri numarası ile garanti belgesi olmadığı için nasıl garanti desteği alacağım.
www.n11.com müşteri hizmetlerinden 07/03/2024 tarihinde 23211032 numaralı ve 26/03/2024 tarihinde 23359068 numaralı iki defa şikayet kaydı açtırmama rağmen yapacak bir şeylerinin olmadığını telefon ile arayarak bana bildirmişler ancak ve ancak kendilerine yazılı olarak cevap istediğimi belirttiğimde bana ne mail ile ne de posta ile yazılı cevap veremeyeceklerini söylediler. Kendilerine n11’ den telefonuma sms olarak gelen şikayet kayıtlarımın ekran görüntülerinin olduğunu hukuki olarak bana telefon ile arayarak değil yazılı olarak cevap vermelerini istediğimi söylesem de yazılı olarak cevap veremeyeceklerini; böyle bir uygulamalarının olmadığını iletmişlerdir.
www.n11.com internet sitesi ücreti benden tahsil etmiş ancak hiçbir şekilde ürünün sahte ve garantisiz olması hakkındaki sorumluluğu kabul etmemiş ve beni mağdur etmiştir. Üstüne üstük şikayetimden sonra www.n11.com ürünü gönderen “Atlantisbil” adlı satıcısının “Toshiba DTB305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir Disk” ürünün yayından kaldırmıştır.
Tarafıma sahte, garanti belgesi ve seri numarası olmayan ürün gönderildiği için Tüketici Hakem Heyetinize başvurduğumu ve ilgili firma olan www.n11.com internet sitesini üzerinden satış yapan “Atlantisbil” adlı mağazaya hiçbir türlü ulaşamadığımı; tarafıma sahte ve garantisiz ürün satıldığını ve bu ticarete ödeme alarak ve platformunu satıcıya açarak aracılık eden www.n11.com firmasının bu durumu kabul etmemesi, tüketiciyi korumak bir yana telefonuma gelen sms ile şikayet kayıtlarımın mevcut olmasına rağmen beni telefon ile arayarak cevap vermeleri ve yazılı olarak cevap veremeyeceklerini ifade ettikleri için ‘Bedel İadesi İçeren Sözleşmeden Dönme’ hakkımı kullanmak istediğimi belirtmek isterim.
Yazımın ekinde sırasıyla tarafıma gelen ürünün görseli, orijinal ve seri numarası olan aynı seri olan ürün ile karşılaştırma görseli, ürün kutu bilgileri görseli, ürün kutusu içerik görseli, ürün kargo bilgileri görseli, n11 firmasından gelen sms şikayet kayıtlarının ekran görüntüsü ve atlantisbil adlı satıcının kesmiş olduğu fatura yer almaktadır.
Ürünün gerekirse eksper ve/veya ilgili distribütör tarafından sahte olup olmadığı ile garanti kapsamında olup olmadığı konusunda incelenerek; bedel iadesi talebimin gerçekleşmesi ve mağduriyetimin giderilmesi hususunda
Gereğini bilgilerinize arz ederim.
Şeklinde Yazımı Tamamladım.
ÜRÜN GÖRSELLERİ
Daha önce Sayın @Adem Helvacı Hocam'a da forumdan ve instagramdan bahsettiğim konu hakkında bir paylaşım yapmak istedim.
Klima daha gelmediği için

Maalesef n11 gibi online ticaret platformları satış sonrası ürünle ilgili desteği sunmadıkları gibi arkasında bile olamıyorlar.
Toshiba DT305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir HDD aldım ancak üründen şüphelendim ve hemen hem pc' den programlar ile kontrol ettim hem de distribütörle iletişime geçtim orjinalliği ve garanti desteği konusunda; ancak süreci n11 ile paylaşsam da, hatta n11 ilgili satıcının ilgili ürününü satıştan kaldırsa da sahte olduğu konusunda ikna edemedim veya ikna olup zarara girmek istemediler; tabi ki yazılı cevap da vermek istemediler.
Süreçle ilgili başımdan geçenleri ve bununla ilgili Tüketici Hakem Heyetine yazacak olduğum yazı ile görselleri sizinle de paylaşıyorum. Maalesef açık açık sahte olan, seri numarası olmayan ve garanti belgesi bile çıkmayan ürünü iade edemiyorsunuz ve n11 bunu kabul etmiyor. Demek ki bu tarz ürünleri görerek ve güvendiğimiz satıcılardan almamız gerekiyormuş.
Sayın @Adem Helvacı hocam bu arada tüketicinin iddia ettiği üzere; ürünün sahte olup olmadığının kanıtlanması hususu tüketicinin sorumluluğundadır gibi bir durum söz konusu olabilir mi? Böyle bir kanıtlama sorumluluğu bana ait ise distribitör kısmını çıkarmalı mıyım?
Çünkü üründe seri numarası ve garanti belgesi olmadığı için Toshiba harddisk in distribitörü bana yazılı bir cevap vermez. Aradığımda bana sadece telefon yolu ile destek oluyorlar. Bu konuda yardımcı olur ve cevaplarsanız da çok sevinirim.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE YAZACAK OLDUĞUM VE OLAYIN ÖZETİNİN OLDUĞU YAZI
19/02/2024 tarihinde 192061580661 sipariş numarasıyla n11.com internet sitesi üzerinden Atlantisbil (Atlantis Bilişim İstanbul) mağazasından Toshiba DT305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir Disk aldım. Ancak diski elime aldığımda bir farklılık hissettim. Aynı marka ve seriye ait daha önce sahip olmuş olduğum Toshiba taşınabilir diskimle kıyasladığımda plastik kalitesi ve kablosunun görünümü farklıydı.
Bunun üzerine Toshiba Harddisk Türkiye Distribütörlüğünü yapan iki firma ile görüşerek ürünün garantisinin sorgulanması ve ürünün orijinal olup olmadığı hususunda iletişime geçtim. Ürünün seri numarasını söylememi istediler ancak ürünün arkasındaki etikette seri numarası bulunmuyordu. Ürün kutusunun içindeki garanti ve ithalatçı belgesinin kim tarafından sağlandığını sordular. Kutu içinden ne ithalatçı belgesi ne garanti belgesi ne de kullanım kılavuzu çıktığını ifade ettim. Bunun üzerine kutu üzerinde ithalatçı etiketi olması gerektiğini ilettiler ancak kendilerine onun da olmadığını belirttim. Böyle bir durumun mümkün olmadığını söylediler. Kendilerine ayrıca satın almış olduğum ürünü bilgisayarda harddisk ile ilgili tüm verileri gösteren; HardCrystaldiskmark ve Hard Disk Sentinel programlarıyla test ettiğimde içinde satın almış olduğum markadan farklı bir marka olan Seagate markasına ait 2.5" hard disk olduğunu tespit ettiğimi ilettim. Kendileri Toshiba markasıyla ithal ettikleri hiçbir taşınabilir harddisk de böyle bir durumun söz konusu olmadığını ifade ettiler.
Garanti ve destek şartı için ürünün üzerinde seri numarasının, garanti belgesinin veya ithalatçı etiketinin olmasının zorunlu olduğunu; satın almış olduğunuz ürün sahte olduğu için seri numarasının yer almadığını ve garanti kapsamına girmediğini; bu konuyla ilgili arıza durumunda destek veremeyeceklerini söylediler.
Ayrıca, ticaret kanununa göre Türkiye'de garanti belgesi ve ithalatçı belgesi olmadan satışının yasal olmadığını ifade ettiler.
Bu durumda hemen ürünü www.n11.com internet satış platfomu üzerinden satın almış olduğum ve ürünle ilgili fatura kesen Atlantisbil (Atlantis Bilişim İstanbul) mağazasını defalarca aradım ancak hiçbir türlü satıcı mağazaya ulaşamadım.
07/03/2024 tarihinde www.n11.com müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirdim; benden e-posta yoluyla fotoğrafları istediler ve dosya eklerinde n11 tarafından gönderilen sms kayıtlarında da görüleceği üzere 23211032 numaralı şikayeti oluşturdular. N11 müşteri hizmetleri tarafıma ’19 Gün’ sonra dönüş yaparak: satıcı mağaza ile görüştüklerini ve ürünün orijinal olduğunu, bu konuda hiçbir şey yapamayacaklarını söylediler. Ben de kendilerine ürünün ithalatçısı olan distribitör ile görüştüğümü; üründe seri numarasının olmadığını, etiketin farklı olduğunu, kutu içerisinden garanti belgesi çıkmadığını ve kutu üzerinde ithalatçı etiketi bulunmadığını tekrar ifade ettiğimde bu durumla ilgili olarak 26/03/2024 tarihinde 23359068 numaralı şikayet kaydını ikinci defa oluşturdular. İki hafta sonra yaptıkları geri dönüşte; mağaza ile tekrar görüştüklerini ve mağazanın ürünün sahte olmadığını ifade ettiğini ileterek bu durumda hiçbir şey yapamayacaklarını söylediler.
Seri numarası olmayan, ithalatçı ve garanti belgesi bulunmayan, içinde farklı bir markaya ait olan Seagate marka harddisk bulunan, kablosu ve plastik kalitesi kötü olup sahte ürünü bana satan ve ödemesini benden alan www.n11.com firması; satıcı mağaza ile görüşerek ürünün sahte olduğunu kabul etmiyor ve bana yapabilecekleri bir şey olmadığını söylüyorlar.
Peki seri numarası, garanti belgesi, ithalatçı etiketi olmayan bu ürünü ben arıza durumunda kime göndereceğim ve seri numarası ile garanti belgesi olmadığı için nasıl garanti desteği alacağım.
www.n11.com müşteri hizmetlerinden 07/03/2024 tarihinde 23211032 numaralı ve 26/03/2024 tarihinde 23359068 numaralı iki defa şikayet kaydı açtırmama rağmen yapacak bir şeylerinin olmadığını telefon ile arayarak bana bildirmişler ancak ve ancak kendilerine yazılı olarak cevap istediğimi belirttiğimde bana ne mail ile ne de posta ile yazılı cevap veremeyeceklerini söylediler. Kendilerine n11’ den telefonuma sms olarak gelen şikayet kayıtlarımın ekran görüntülerinin olduğunu hukuki olarak bana telefon ile arayarak değil yazılı olarak cevap vermelerini istediğimi söylesem de yazılı olarak cevap veremeyeceklerini; böyle bir uygulamalarının olmadığını iletmişlerdir.
www.n11.com internet sitesi ücreti benden tahsil etmiş ancak hiçbir şekilde ürünün sahte ve garantisiz olması hakkındaki sorumluluğu kabul etmemiş ve beni mağdur etmiştir. Üstüne üstük şikayetimden sonra www.n11.com ürünü gönderen “Atlantisbil” adlı satıcısının “Toshiba DTB305 320 GB 2.5" USB 3.0 Taşınabilir Disk” ürünün yayından kaldırmıştır.
Tarafıma sahte, garanti belgesi ve seri numarası olmayan ürün gönderildiği için Tüketici Hakem Heyetinize başvurduğumu ve ilgili firma olan www.n11.com internet sitesini üzerinden satış yapan “Atlantisbil” adlı mağazaya hiçbir türlü ulaşamadığımı; tarafıma sahte ve garantisiz ürün satıldığını ve bu ticarete ödeme alarak ve platformunu satıcıya açarak aracılık eden www.n11.com firmasının bu durumu kabul etmemesi, tüketiciyi korumak bir yana telefonuma gelen sms ile şikayet kayıtlarımın mevcut olmasına rağmen beni telefon ile arayarak cevap vermeleri ve yazılı olarak cevap veremeyeceklerini ifade ettikleri için ‘Bedel İadesi İçeren Sözleşmeden Dönme’ hakkımı kullanmak istediğimi belirtmek isterim.
Yazımın ekinde sırasıyla tarafıma gelen ürünün görseli, orijinal ve seri numarası olan aynı seri olan ürün ile karşılaştırma görseli, ürün kutu bilgileri görseli, ürün kutusu içerik görseli, ürün kargo bilgileri görseli, n11 firmasından gelen sms şikayet kayıtlarının ekran görüntüsü ve atlantisbil adlı satıcının kesmiş olduğu fatura yer almaktadır.
Ürünün gerekirse eksper ve/veya ilgili distribütör tarafından sahte olup olmadığı ile garanti kapsamında olup olmadığı konusunda incelenerek; bedel iadesi talebimin gerçekleşmesi ve mağduriyetimin giderilmesi hususunda
Gereğini bilgilerinize arz ederim.
Şeklinde Yazımı Tamamladım.
ÜRÜN GÖRSELLERİ