Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Reeder Garantili Telefona Servis Ücreti İstedi (Çözüldü)

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

oozenc

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
25 Eyl 2023
Mesajlar
17
Yozgat Reeder mağazasından alınan ve alalı 8 ay bile olmayan Reeder P13 Blue cep telefonu kendi kendine ekrana dokunuyor gibi çalışmaya başladı. Yozgat Reeder mağazası aracılığı ile garantiye gönderildi. Yaklaşık 12 gün sonra servis ücreti hakkında mesajı geldi ve bunun üzerine servis arandığında iç ekranın kırıldığı ve kullanıcı hatası olduğu söylendi. Kullanım sırasında sürekli silikon kılıf ve ekran koruyucu ile kullanılan ve hiçbir darbeye maruz kalmayan telefon mağazaya teslim edilirken sadece kullanım kaynaklı kılcal çizikler olduğu belirtilmişti. Bu durumu servise ilettiğimizde THH'ne gidebilirsiniz gibi bir cevapla karşılandık. Biz de servis raporu ile birlikte telefonun geri gönderilmesini talep ettik. Telefon henüz elimize ulaşmadı. Nasıl bir yol izlemeliyiz?
 

Ekli dosyalar

  • servis sms.jpeg
    servis sms.jpeg
    107.6 KB · Görüntüleme: 19
İnternette ve burada bu konu ile ilgili araştırmaya devam ediyorum ancak tam manasıyla nasıl bir yol izlememiz gerektiği ile ilgili net bir bilgi bulamadım. Yol gösterecek veya yardımcı olacak birisi yok mu acaba? Benzer bir konunun olduğu yerin gösterilmesi de yardımcı olur.
 
İnternette ve burada bu konu ile ilgili araştırmaya devam ediyorum ancak tam manasıyla nasıl bir yol izlememiz gerektiği ile ilgili net bir bilgi bulamadım. Yol gösterecek veya yardımcı olacak birisi yok mu acaba? Benzer bir konunun olduğu yerin gösterilmesi de yardımcı olur.
Elinizdeki belgeler ve sorunu anlatınThh'ye şikayet edin bu firmadan telefon almak büyük hata araştırma yaparak alsaydınız çok kişi mağdur oldu..
 
Elinizdeki belgeler ve sorunu anlatınThh'ye şikayet edin bu firmadan telefon almak büyük hata araştırma yaparak alsaydınız çok kişi mağdur oldu
Ekonomik olması, Türk firması olması ve en azından 2 yıl Garantili olması hususlarını göz önünde bulundurarak alalım dedik. Kullanıcı olarak sadece telefon görüşmesi ile basit WhatsApp ve Facebook sosyal medya kullanımı olacağı için idare eder düşüncesi de buna destek oldu. Ama firma bu tavrı ile sizin de dediğiniz gibi yanıldığımızı ortaya koymuş oldu. Maalesef THH'ne gideceğiz ancak oraya da uygun argümanlar ile gitmek gerek aksi takdirde orada sanki firmaları kayırıyor gibi bir hissiyat oluştu. Gerek daha önceki yaptığım başvurularında beni haksız bulmaları gerek @Adem Helvacı beyin de bahsettiği konular gerek Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu'nun önceki röportaj videoları THH'ne olan inancımı sarsmış durumda. Bu yüzden elimden geldiğince sağlam bir şekilde başvurumu yapmak için uğraşıyorum. Bu yüzden de tecrübeli kişilerin yardımcı olmalarını ve yol göstermelerini varsa örnek belge paylaşılmasını istiyorum.
 
Ekonomik olması, Türk firması olması ve en azından 2 yıl Garantili olması hususlarını göz önünde bulundurarak alalım dedik. Kullanıcı olarak sadece telefon görüşmesi ile basit WhatsApp ve Facebook sosyal medya kullanımı olacağı için idare eder düşüncesi de buna destek oldu. Ama firma bu tavrı ile sizin de dediğiniz gibi yanıldığımızı ortaya koymuş oldu. Maalesef THH'ne gideceğiz ancak oraya da uygun argümanlar ile gitmek gerek aksi takdirde orada sanki firmaları kayırıyor gibi bir hissiyat oluştu. Gerek daha önceki yaptığım başvurularında beni haksız bulmaları gerek @Adem Helvacı beyin de bahsettiği konular gerek Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu'nun önceki röportaj videoları THH'ne olan inancımı sarsmış durumda. Bu yüzden elimden geldiğince sağlam bir şekilde başvurumu yapmak için uğraşıyorum. Bu yüzden de tecrübeli kişilerin yardımcı olmalarını ve yol göstermelerini varsa örnek belge paylaşılmasını istiyorum.
THH ler pir-ü pak değiller ben de bunu belli aralıklarla belirtiyor olsam da diğer yandan bazı konularda serbest de değiller.
Yani önümüzde bir dosya geliyor ve biz o dosyaya ''İçimden böyle yazmak geldi'' diye karat yazamıyoruz.
Yazdığımız her bir satırr ve bulunduğumuz her iddia ile ilgili Yasa ve Yönetmelik maddelerini adres göstermek zorundayız. Yaptığımız her tespit ile ilgili de (ürün incelemelerinde) video ve foto ile kayıt alıp arşivliyoruz mesela ileride hesap sorulmaya kalkıldığında veremeyecek cevabımız olmaması adına.

Diğer yandan sizin konu özelinde bir saçma durum var. İç ekranı kırık dahi olsa ekranının tamamında aydınlatma sistemini nasıl kesebilir ki o kırık?
Ne diyorsun sevgili @orcun ?
 
THH ler pir-ü pak değiller ben de bunu belli aralıklarla belirtiyor olsam da diğer yandan bazı konularda serbest de değiller.
Yani önümüzde bir dosya geliyor ve biz o dosyaya ''İçimden böyle yazmak geldi'' diye karat yazamıyoruz.
Yazdığımız her bir satırr ve bulunduğumuz her iddia ile ilgili Yasa ve Yönetmelik maddelerini adres göstermek zorundayız. Yaptığımız her tespit ile ilgili de (ürün incelemelerinde) video ve foto ile kayıt alıp arşivliyoruz mesela ileride hesap sorulmaya kalkıldığında veremeyecek cevabımız olmaması adına.

Diğer yandan sizin konu özelinde bir saçma durum var. İç ekranı kırık dahi olsa ekranının tamamında aydınlatma sistemini nasıl kesebilir ki o kırık?
Ne diyorsun sevgili @orcun
Size katılıyorum her THH bir değildir hatta THH içindeki insanlar da bir değildir. Ben yaşadığım durumlardan dolayı buradaki THH hakkında biraz soru işaretleri var aklımda. Eğer ulaşabilirsem önceki THH kararlarını sizinle paylaşıp, objektif olarak değerlendirmelerinizi almak, varsa hatam doğrusunu öğrenmek isterim @Adem Helvacı bey tabiki vaktiniz varsa.
Mevcut durum ile ilgili olarak şunları da paylaşmak isterim. Telefonun ekranın aydınlığı veya piksellerinde hiçbir sıkıntı yok. Telefon kasasında darbe izini bırakın çizik dahi yok. Hatta tlf. kapatıp açılınca kısa bir süreliğine normal çalışıyor sonrasında takılma devam ediyor. Ücret talep SMS ini görünce çok şaşırdık, servisin dediği ise iç ekranın kırık olması ve garanti kapsamına girmemesi. Hala servis raporu ve telefonun elimize ulaşmasını bekliyoruz. İlgili evrak ulaşınca paylaşacağım.
 
Bu marka da borsada işlem görmeye başladı şöyle Ar-Ge yapacağız böyle üretim tesisi kuracağız diye. Ondan sonra gel de yerli marka diye destekle. Rezalet ötesi.
 
Bu marka da borsada işlem görmeye başladı şöyle Ar-Ge yapacağız böyle üretim tesisi kuracağız diye. Ondan sonra gel de yerli marka diye destekle. Rezalet ötesi.
Amacım firma ile ilgili bir karalama vb. yapmak değil kesinlikle. Yukarıda dediğim gibi yerli firma olması bir tercih sebebimizdi. Ben bu durumun bir yanlış anlama, servisin bir hatası, hatta çalışan arkadaşın bir yanlış anlaması olmasını yürekten istiyorum. Ancak bu durum şu an için firma hanesine benim açımdan bir eksi yazılmasına sebep oldu. Devamında bu durumu inşallah artıya çevirirler. Sonuca kadar gelişmeleri burada paylaşacağım inşallah.
 
Amacım firma ile ilgili bir karalama vb. yapmak değil kesinlikle. Yukarıda dediğim gibi yerli firma olması bir tercih sebebimizdi. Ben bu durumun bir yanlış anlama, servisin bir hatası, hatta çalışan arkadaşın bir yanlış anlaması olmasını yürekten istiyorum. Ancak bu durum şu an için firma hanesine benim açımdan bir eksi yazılmasına sebep oldu. Devamında bu durumu inşallah artıya çevirirler. Sonuca kadar gelişmeleri burada paylaşacağım inşallah.
Hocam karalama algınacak diye düşünmenize gerek yok.
zaten kapkara kendileri.
ayrıca yerli ürünleride yok
made in china dır ürünleri
Yerli falan değiller kendileri üretmiyor ürettirip marka basıp satıyorlar.
Tamam herkes çin de ürettirip satıyor ama bu adamların yaptığı şu kendileri gibi kalitesiz bileşenlerden yaptırıyor lar.
 
THH ler pir-ü pak değiller ben de bunu belli aralıklarla belirtiyor olsam da diğer yandan bazı konularda serbest de değiller.
Yani önümüzde bir dosya geliyor ve biz o dosyaya ''İçimden böyle yazmak geldi'' diye karat yazamıyoruz.
Yazdığımız her bir satırr ve bulunduğumuz her iddia ile ilgili Yasa ve Yönetmelik maddelerini adres göstermek zorundayız. Yaptığımız her tespit ile ilgili de (ürün incelemelerinde) video ve foto ile kayıt alıp arşivliyoruz mesela ileride hesap sorulmaya kalkıldığında veremeyecek cevabımız olmaması adına.

Diğer yandan sizin konu özelinde bir saçma durum var. İç ekranı kırık dahi olsa ekranının tamamında aydınlatma sistemini nasıl kesebilir ki o kırık?
Ne diyorsun sevgili @orcun ?
Abi valla ben bu marka hakkında çok şey yazmak istiyorum ama korkuyorum. Çünkü bu marka özelinde değil bazı '' yerli '' markaların forumlarda kullanıcıları mahkemeye verdiklerini biliyorum.

Öncelikle insan şunu sorgulaması lazım, bir malın ederi var, vergi sistemi var ona göre vs. kimsede 5 liralık malı 3 liraya vermez. Özellikle yerli firmaların kullandıkları android sürümü android derlenmesi dahi tamamen açıklarla dolu ve de arkaplanda ne yaptığı meçhul. Adamlar abi 3 kameralı diye sattıkları telefona süs kamerası diye 7 ay sonra düzeltip yazıyor. Bunu söyleyen gösterene de avukatları dava açacaz diye yazı yolluyor. Bu adamlardan ürün alınır mı şimdi ? insan bunu sorgulaması lazım.

O yüzden yani ben herşeyi beklerim. İç ekranı da kırılır işte oradan bilmemne de olur herşey olur. Böyle markalara paranızı vermeyin, millet yani boşuna apple samsung falan almıyor. Boşuna şu atasözümüz yok de mi ? '' UCUZSA VARDIR BİR İLLETİ, PAHALLIYSA VARDIR BİR HİKMETİ '' diye.
 
Yozgat Reeder mağazasından alınan ve alalı 8 ay bile olmayan Reeder P13 Blue cep telefonu kendi kendine ekrana dokunuyor gibi çalışmaya başladı. Yozgat Reeder mağazası aracılığı ile garantiye gönderildi. Yaklaşık 12 gün sonra servis ücreti hakkında mesajı geldi ve bunun üzerine servis arandığında iç ekranın kırıldığı ve kullanıcı hatası olduğu söylendi. Kullanım sırasında sürekli silikon kılıf ve ekran koruyucu ile kullanılan ve hiçbir darbeye maruz kalmayan telefon mağazaya teslim edilirken sadece kullanım kaynaklı kılcal çizikler olduğu belirtilmişti. Bu durumu servise ilettiğimizde THH'ne gidebilirsiniz gibi bir cevapla karşılandık. Biz de servis raporu ile birlikte telefonun geri gönderilmesini talep ettik. Telefon henüz elimize ulaşmadı. Nasıl bir yol izlemeliyiz?
Bunlar demiyor muydu seda sayanlı reklamlarla on numara garanti diye? güya 45 dkda tamir ve ikame telefon veriyorlardı ne oldu ?
 
Abi valla ben bu marka hakkında çok şey yazmak istiyorum ama korkuyorum. Çünkü bu marka özelinde değil bazı '' yerli '' markaların forumlarda kullanıcıları mahkemeye verdiklerini biliyorum.

Öncelikle insan şunu sorgulaması lazım, bir malın ederi var, vergi sistemi var ona göre vs. kimsede 5 liralık malı 3 liraya vermez. Özellikle yerli firmaların kullandıkları android sürümü android derlenmesi dahi tamamen açıklarla dolu ve de arkaplanda ne yaptığı meçhul. Adamlar abi 3 kameralı diye sattıkları telefona süs kamerası diye 7 ay sonra düzeltip yazıyor. Bunu söyleyen gösterene de avukatları dava açacaz diye yazı yolluyor. Bu adamlardan ürün alınır mı şimdi ? insan bunu sorgulaması lazım.

O yüzden yani ben herşeyi beklerim. İç ekranı da kırılır işte oradan bilmemne de olur herşey olur. Böyle markalara paranızı vermeyin, millet yani boşuna apple samsung falan almıyor. Boşuna şu atasözümüz yok de mi ? '' UCUZSA VARDIR BİR İLLETİ, PAHALLIYSA VARDIR BİR HİKMETİ '' diye.
Tecrübeler ve yaşananlar maalesef dediğiniz gibi @orcun bey ancak bu kabul edilebilir bir durum olmamalı. Alan insanlar uygun fiyatlı olduğunun farkında, bir Samsung veya Apple performansı da beklemiyorlardır diye düşünüyorum ki onlarla ilgili de benzer sıkıntılı durum yaşayanlar oluyor galiba. Ama en azından belirli bir standartın altında üretim ve hizmet kalitesi olmamalı, veya firmalar bunu göze alacak kadar cesur olamamalı. Bilgisi olan doğruyu konuşmalı, bizler de destek olmalıyız. Fakat bu ikisini de yeterince ve gerektiği gibi yapamıyoruz bunun da farkındayım. Ama buralar bu durumu iyileştirmek için var diye düşünüyorum. En azından bizden sonrakiler için:). Örneğin yakın zamana kadar THH yoktu kanunlar belki daha sıkıntılı idi ama tam manasıyla olmasa da kaplumbağa ? hızında da olsa bazı güzel gelişmeler oluyor. Biz de bunları bir adım ileriye taşıyalım inşallah. Burada biz ne yapmalıyız ki hiçbir firma, servis, tamirci vb. böyle istediğimi yaparım gibi bir tavır takınamasın hatta düşünemesin. Ben en azından buradan alabileceğim bilgi ve tecrübeler ile gücümün yettiğince hakkımı arayacağım.
Bu arada kameraların süs olması hakkındaki dava olayını da merak ettim. Varsa bir link paylaşabilir misiniz? Takip etmeyi düşünüyorum. Böyle bir durum burada @Adem Helvacı beyin yeni başlattığı platforma da uygun gibi.
Bir telefonun ederi nasıl hesaplanır?
 
Son düzenleme:
Merhabalar,

Konu ile ilgili güncel durumu aktarmak isterim. Telefonumuz Reeder servisi tarafından ön incelemede "TP+LCD Ekran kırık" teknik servis ibaresi ile tamir edilmeden tarafımıza ulaştı (bayiden gidip aldık). THH başvurusunda bulunmak üzere teknik servis raporunu almak için tekrar gittiğimizde satış bayiindeki arkadaş 500 tl altı bir ücret karşılığında yenisi ile değiştirmeyi teklif etti ancak hatanın tarafımızdan kaynaklanmadığını, telefonda çizik dahi olmadığını kendisine anlatarak bu teklifi reddettik. O da "Reederswap'a başvurun bana anlattığınız gibi durumu anlatın, belki oradan yardımcı olurlar" dedi. Reederswap'a başvurduk (cihaz fatoğraflarını sisteme yükledik), akabinde arayıp durumu anlattık. İlk olarak 1000 tl karşılığı değişim teklif edildi, konuşmalar ile 500 tl'ye inildi, biz ısrarla telefonda çizik dahi olmadığını hatanın tarafımızdan kaynaklanmadığını, isterlerse video gönderebileceğimizi, reeder mağzasındaki arkadaşın sözle kabul edemesede gözleri ile hatanın telefonda olduğunu kabul ettiğini :) ısrarla vurguladık ve 500 tl teklifi kabul edemeyeceğimizi kendilerine ilettik. En son telefon kapatmaya yakın ücretsiz değişimi kabul ettiler ve mağazadan aynı model ile değişimi gerçekleştirdik.

Sonuç olarak 1800 tl ile başlayan 3 haftalık Reeder serüvenimiz ücretsiz değişim ile sonuçlandı. Ama bu duruma sevinsem mi, yoksa hakkımız olanı almak için uğraştığımıza üzülsem mi bilemedim. (Not: Hiçbir aşamada ücretsiz değişimi firmadan talep etmedik, sadece garanti koşullarının yerine getirilmesini istedik.)
 
Merhaba

Hayırlı olsun... bir daha başınızı ağırtan olaylar karşılaştırmasın

....için:). Örneğin yakın zamana kadar THH yoktu kanunlar belki daha sıkıntılı idi ama tam manasıyla olmasa da kaplumbağa ? hızında da olsa bazı güzel gelişmeler oluyor. Biz de bunları bir adım ileriye taşıyalım inşallah....

Bir düzeltme yapmak gerekir. 1995 yılında Avrupa Birliği Uyum yasaları içinde tüketici kanunu ve heyetleri oluşturuldu. Ben o tarihten beri heyete başvurularımı yaparım.

Arkadaşlarımın dilekçelerini hazırlıyordum, Sadece imza atmaları gerekli. Bundan bile çekinerek ürünleri hatalı olduğu halde kabullendiler. Daha çok uğraşan tüketiciye ihtiyaç var.

Benimde Güney Afrika Cumhuriyetinde bir yazılımı demosu bile amatör küşüye yetecek özellikte ürünü Türkçeye çevirdim diye yerli firmalar tacizde bulunuyor. Neden çevirdin, müşterilerimiz bu yazılımın performansını istiyorlar... ekmeğimizle oynuyorsun lafları... Bu yönden firma müşterileride bilinçlenmesi hoşuma gidiyor.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri